April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsky

rsky Niet meer actief

Toch weer bv maartje? Wil die geen fles?

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij wil geen fles. Uiteindelijk heeft ie gisteravond nog 80ml gedronken, maar vanochtend was het weer feest. Ik heb de lactatiedeskundige gebeld en ga nu eerst dagelijks de fles aan bieden tijdens 1 voeding en dat met gekolfde melk wat ik wanneer hij deze accepteerd langzaam kan vervangen voor kv. Iemand nog dure peptivoeding nodig????

Nu sta ik met pech onderweg. Zou gezellig naar een collega gaan waarvan ik meteen allerlei soorten spenen kon lenen. Nu maar wachten op de ANWB. Toch blij dat ik bv geef :p

3. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Jeetje maartje! Als hij het gekolfde wel drinkt waarom dan al die strijd. Toch snap ik niet zo goed waarom de ha denk aan een allergie? Kan toch bijna niet met bv?
    Hopelijk is de ANWB er al! En gelukkig heb je je voeding altijd bij je!

4. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Ohhhh op die fiets, moet wel zeggen productie is minder op het werk!
    Hoe was het op het cb?
    Hessel al wat beter of is hij zieker geworden met de prik?
    Hoe ging de Kdv?

5. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hi leverds,

Oppassen bij oma is heel erg goed gegaan. Stelt me weer erg gerust!
    Naomi heeft heel de dag lopen lachen.
    Nu (thuis) huilt ze omdat ze moe is maar slapen smiddags ho maar!

Date tijden moeten we maar even kijken wat iedereen uit komt! Heb er wel super veel zin in!

Xxx

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Schmidt: hoe weigert hij fles? Begint onrustig worden of huilt of draait weg? Waroom verdenkt ha allergie?

Je kan vacuum flesje proberen die lijkt het meest op bv(hoop dat lk je die ook had dan geadviseerd) medela calma. Maar het kan ook zijn dat hij juist vacuum niet wil dan kan je vaculees proberen dr brouwn, difrax. Qau speen moet hier geen verschil maken meestal verschillende spenen als baby te langzaam of te snel drinkt

Pepti: hij kan ook weigeren de smaak omdat zelf als je van gewoon fv naar pepti stapt dan weigeren baby ook. Je moet gewoon met pepti doorzetten alleen met pepti krijg je ook meer kraampjes en ontlasting problemen. Ik snap dan ook de keuze van ha niet naar pepti van bv. Meestaal wordt het juist geadviseerd bij mogelijke allergie uitsluiten bv te geven: er zijn verschillende allergien en mel en vis etc je moet naar dietieste ermee...

Hoop dat je snel weet wat het probleem is!

7. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Dr Brown flessen zijn ook heel fijn. Werken super tegen krampjes en alles.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Belle vond het niks. Veel lucht en dronk erg snel. Difrax systeem was het beste hier. Ik heb hier thuis een hele verzameling van 7 soorten flesjes staan :))

9. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi meiden!

Roos, pfff kort nachtje :(. Op een ander moment nog bij kunnen slapen? Niet kunnen tukken sucks big time!

Duo, mooie nacht van Romina! Super van die kleine meid :D.

Maartje, drieduizenddubbele pech voor jou vandaag :(. Vind jullie nieuwe plan de campagne een stuk beter dan lukraak stoppen vanwege een eventuele allergie. Bij dat laatste zou het toch ook beter zijn te experimenteren met jouw voeding, dan direct over te stappen op kv?

Eef, ohh vervelend van de productie, maar op iets dergelijks doelde ik inderdaad ja.
    Super dat het oppassen zo goed verlopen is. Achteraf dus bezorgd om niets, dat heb ik ook vaker he. Maar goed, het gaat wel om onze ukjes dus geheel terecht dat we alleen maar het beste willen :).

KDV ging erg goed vanochtend. We hebben Hessel zijn vaste begeleidster ontmoet en ze leek me een lieve vrouw. Verder was het flink huilen geblazen bij de prikjes, de arme schat. Vanmiddag heeft hij vervolgens veel liggen tukken, terwijl ik bij aan het babbelen was met een lief vriendinnetje.

Nu helaas wel helemaal dood. Ben erg misselijk en heb koppijn. Heb dan ook geen zin in de rijles. Heb er maar snel paracetamol ingegooid, 'hup, snel werken!!' :).

Fijne avond lieve meiden!
    X

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Owja, en om me heen kreeg ik allemaal sceptische geluiden over Hessel zijn tandje. Ze geloofde het allemaal niet en zeiden dat het vast iets anders was.

Nou, het CB heeft er naar gekeken en het was toch echt een tandje en de andere kan elk moment doorkomen dacht ze daar het rood en gezwollen is.

Dikke lekker puh naar die types. Heb al lopen smsen.

Debiel hoe anderen je onzeker kunnen maken he, ik dacht, ik ben toch niet gek?? Maar toch heb ik het CB laten controleren... pfff te gek voor woorden!

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ben momenteel vooral met mijzelf bezig en kan wel zeggen, ben kapot. De hele tijd die 2 strijd. Wat ga ik doen, hoe ga ik dit aanpakken. Waarom denkt de huisarts aan een allergie? Hij blijft last van zijn buikje houden. Zelf weet ik het gewoon niet meer. Verder weigert Alexander de gehele fles. Wat er ook in zit. We hebben besloten om hem alleen in de avond de fles te geven, en drinkt hij geen fles, dan heeft hij pech. De late voeding krijgt hij dan wel weer gewoon. Wat het nog lastiger maakt is dat hij door alles zijn medicijnen momenteel niet binnen krijgt. Ach ja. EN dan al die goed bedoelde adviezen. Huisarts zegt stoppen, cb zegt, meteen helemaal doorzetten, lactatiedeskundige lijkt niet te luisteren en is alleen maar bezig over het zeer geleidelijk aan afbouwen, waar maanden overheen gaat. EN dan heb ik een moeder die vind dat alles over 2,5 week achter de rug moet zijn wanneer ik ga werk en er achteraan komt ook nog eens, dat hij dan in de avond en nacht moet doorslapen zonder avondvoeding (ik weet dat dit onzin is). DUs ook nog ruzie met mijn moeder die zoveel voor mij doet :(.

Stap 1, accepteren fles
    Stap 2, accepteren kunstvoeding
    Stap 3, wekelijks een voeding laten vallen

12. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ lieve Schmidt, een hele dikke knuffel voor jou en Alexander. En voor jullie beide ook een kroel, natte kwijlkus en sabbel van Sem ;)

@ Suzanne, wat had het dan moeten zijn ipv een tandje? Een kauwgompje ofzo?

@ ego, ik twijfel ook nog of het bij Sem echt een tandje is. Ik kan niets ontdekken. Ja 2 bultjes in de hoeken bovenin, maar misschien horen die er wel. Maar dat hij ergens last van heeft staat vast. Hij heeft wel al 2 nachten van 20:00/20:30 tot 07 erop zitten. Net lekker saampjes met Sem gedoucht en gekletst en nu met ml bijkomen op de bank.

13. rsky

rsky Niet meer actief

Hi girls,

Schmidt, dikke knuff en doen wat jij denkt dat goed is... Ik kan je helaas geen tips geven aangezien ik geen bv geef maar denk wel aan je! En wekelijks een fles laten vallen?! Hoeveel keer voeding krijgt alexander nu? En hoe is het met je rug?

Wencke, voel je je al wat beter? En hoe ging je rijles? En wat betreft "die andere" laat je niet gek maken! Is allemaal jaloezie! Maar snap wel dat je het nog ff vroeg aan het cb! Hessel is gewoon een vlotte vent!

Dink... Rot dat sem nog steeds last heeft van iets! Miss toch een tandje of een sprongetje! Lekker he samen douche en kletsen... Ik heb net ook ff lekker geknuffeld en gekletst! Is de lucht al geklaard tussen jou en je moeder?

Duo... Wat een lekkere nachten! Houden zo!

Ego! Lig al lekker in me bedje... Kijken of ik kan slapen na die kansloze nacht van vannacht! Morgen gaat voor t eerst sinds bijna 5 maanden weer de wekker om 6 uur! Kay word om kwart voor 7 opgehaald! Slik! Weer aan de arbeid!

Moon, hoe beviel jou eerste dagje eigenlijk?
    Welterusten meiden!

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Maartje, dikke knuffel meis! En je weet dat je bij ons je ei kwijt kan he!

Dink, whaha, ja dat heb ik ook gezegd 'Nee, het is geen tandje, ik heb een stuk kauwgum afgebroken en in zijn mond gepropt'. Hessel had hier van ma tm do last en op zaterdag merkte ik het tandje op. Waarschijnlijk was het er op vrijdag al :). De andere kant is een witte punt, maar bijna door en nu dus rood en gezwollen. Zondag leek hij echt ziekjes. Spannend hoor die tandjes :D.

Mijn rijles ging helemaal goed. Via Wassenaar naar Zoetermeer en met 130 terug naar Den Haag. Heb ik dat ook weer gedaan :D.

Fijne avond lieve meiden!

X

15. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Lieve Roos, heeeeel veel succes morgen!! En op naar een perfecte nacht <3!

Ik heb nog naar je gezwaaid in Wassenaar :).

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1056 piccolina, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
    @Wencke: hoop dat hoofdpijn snel afneemt! arme Hesseltje moest zo huilen :(( tandjes - waroom gelooft niemand dat, er zijn zelf kinderen die geboren worden met tanden niet zo erg zelden of zo. Toen ik zo'n pijn aan mijn tepels had hier was aan het zoeken of Belle tanden heeft hihi, nee toch niet :)

@schmidt: tja.. inderdaad lastig als hij hele fles weigert kan inderdaad allergie zijn maar dan pepti zal hier niet helpen want dan heeft hij meer verknipte nodig. Hangt ook af van je bv af hoe jij met melk omgaat - veel of weinig, dan kon hij bij bv inderdaad meer of minder klachten hebben en nu bij pepti veel meer omdat er nog wel melk inzit.
    Heb je ook gewoon voeding geprobeerd comfort of standart, weigert hij het ook? als niet dan ligt het meer aan smaak van pepti en niet aan erge allergie lijkt mij. misschien iemand vragen in je omgeving die voeding geeft voor paar voedingen om te proberen?
    Belle is licht allergisch misschien maar heeft daar erg weinig last van maar als ze drinkt dan krijgt ze rode vlekjes op lichaam(benen,gezicht,armen) en stel ke morst druppel melk erop dan wordt het ook huid rood. Dat kan je ook proberen om te kijken of zijn huis rood wordt.

Denken artsen aan ook iets anders dan allergie bij hem of niet?
    Misschien optie om naar osteopaat met hem te gaan zsm en kijken wat die zegt? Hier wisten we ook geen raad met Belle en na de osteopaat was het net andere kind opeens, ze had duidelijk gene pijn meer en kon lekker ontspannen..

Helaas behalve doorzetten denk ik hier niks meer inzit :((
    Ik wens je succes en pin je vooral niet aan die 2,5 weken het komt goed! Wens je een sterkte!

@hier Belletje wil constant aandacht... echt al 2 dagen lopen we met haar rond vermaken haar. ze wil vooral dat mensen naar haar gezicht kijken en lachen en kusjes geven... ik ben echt kapot van kusje en gelach :) Ze slaapt nu overdag bijna niet. Ik leg haar in bed, ze ligt met open ogen gewoon te staren of iets praten of draaien.. dan na uurtje heeft ze genoeg van en begint ze te gillen dat ze wakker is en het saai vind..
    Na flesje van 17.00 dan is ze ook klaar wakker maar erg moe zie ik aan haar ogen maar steeds lukt niet haar in slaap vallen. Met 100 keren leggen, oppakken vermaken, weer leggen lukt het haar om 21.00 in slaap vallen maar dan moeten we haar om 00.00 voor flesje wakker maken want anders komt ze nacht eerder...
    Hebben hier ook rare ritme van eten: 05.00-09.30-13.00-17.00-00.00
    eigenlijk hoort het dat ze om 07.00 eten krijgt en dan hele dag en dan om 19.00 laatste flesje en dan slapen.. maar tja ze heeft honger en honger en nog eens honger! zitten aan max dus moet opletten dat ze snachts niet 2 keren komt anders moet ik volgende voedingen delen door twee..
    Over twee weken beginnen we met worteltjes en dan zal ik die haar om 17.00 geven kijken hoe het verder zal gaan..
    Heb gehoord dat sommige hongerige babys nemen niet genoeg van paar lepels ze willen dan nog gelijk een flesje achteraan.

Vandaag heb ik hele dag rond gebeld voor bankirai voor onze balkon. hebben de helft weggegooid om te vernieuwen en nu bleek dat die niet meer ergen te verkrijgen was 8/ of er zit geen mes en groef of is andere breedte... morgen weer bellen en wedstrijdtje spelen in de avond.

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even reactie, hoop morgen weer op iedereen te kunnen reageren. Wat een lieve woorden.

Osteopaat ben ik al 2x geweest, van hem moest ik door naar de kInderarts.
    Ik ga pas over welke kunstvoeding nadenken wanneer hij überhaupt de fles met gekolfde melk accepteerd (net 40 ml, waarvan zeker 20 weer uitgespuugd omdat hij dat leuk vindt).
    Morgen naar het borstvoedingscafe, hier is de lactatiedeskundige waarvan ik spenen mag lenen om te kijken welke hij wel neemt.
    Verder kom ik donderdag bij het cb en dan ga ik eens een goed gesprek aan :p.
    Alexander slaapt nu, heeft net ook even geslapen. Toen hij wakker werd hebben wij geprobeerd de fles te geven. Meer krijgt hij niet. Pas over een uurtje krijgt hij de borst weer.
    Roos, ik zit nu meestal op de 6 voedingen. Ik tel 5 want wanneer je stopt loopt de nachtvoeding in rap tempo terug. Het afbouwen moet zelf per voeding kan zelfs in minder dan een week. Wanneer ik merk dat ik nog last heb kolf ik extra af.
    Ik stop dus uiteindelijk wel. Alleen al om meer rust te krijgen wanneer ik ga werken. Anders zou ik in de ochtend voor het werken al moeten kolven en dat wordt gewoon teveel. Al zal dit in het begin toch moeten.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Schmidt: hij accepteerd dus gekolfde melk niet maar borst wel? Echt lastig.. Kan mij voorstellen dat je helemaal doorheen zit!
    Ben je al naar kinderarts geweest of heb je geen doorverwijzing gekregen?

19. rsky

rsky Niet meer actief

maartje, wat k*t... Snap dat je er ff doorheen zit... kop op meis! knuff

wencke, heb terug gezwaaid! fijn dat het goed ging en thanks...

Ik ga hier me kleine man maar is klaar maken, die word zo opgehaald ( :( )
    En dan hop naar werk... Gelukkig maar tot 12!

groetjes

20. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Goedemorgen!

Ik reageer even kort, hopelijk heb ik vanmiddag tijd voor een langere reactie :)

Maartje, ohh meis wat ontzettend lastig :( Vervelend dat Alexander echt de fles niet wil pakken, en er dan zelfs nog een spelletje van maken, wat een boefje! Snap dat het je moederhart breekt :( Hopelijk heeft ie binnenkort toch het kunstje door, vervelend meis! :( Dikke knuf!

Eef, wat fijn dat het met het oppassen zo goed ging, stelt je toch weer gerust hè en dan ben je zelf ook prettiger aan het werk :) Hoe bevalt het werken nu? Zo gewend weer zeker?

Roos, heel veel succes vandaag weer op je eerste werkdag! Hopelijk valt het je alles mee, wel lekker om met een kort dagje te beginnen :) Over de pap, ik gebruik difraxflessen en daar heb je bij de verschillende spenen grotere gaatjes ipv zoals bij avent meerdere dus de pap kan er goed door heen. Ik had al een grotere speen ivm zijn verdikte voeding, dus nu kon de pap er ook mooi doorheen. Van Avent heb je ook een papspeen, al gaat die wel erg hard! En een standenspeen, daar gaat de pap ook doorheen :)

Dink, spannend hoor of Sem ook een tandje krijgt. Hier zitten ook bovenin in de hoeken 2 bobbels maar ze komen echt nog niet :D Denk dat het gewoon er zit voor als ze straks komen. Misschien maakt Sem weer een sprongetje? Dan slapen ze daarvoor ook vaak veel :) Hopelijk is hij weer gauw zichzelf :)

Wencke, heerlijk geraced dus hihi :D Top hoor!

@afspreken, de 9e kan ik hoor! Gezellig :D

@ego, van het weekend heeft Ferron evengoed in zijn eigen bedje geslapen hihi. Was bang dat ik anders er zelf weer tegenaan zou lopen als ik hem bij me zou leggen. En sinds zondag hebben we geen late fles meer :D :D Heerlijk!! Waar het eerst nog niet lukte is hij er nu blijkbaar aan toe. Hij eet nu dan ook een heel potje groente en een uur later krijgt ie een fles met pap en dan lekker slapen. Eergister sliep hij van 22 tot 6:45 en vannacht van 21:20 tot 6:20, echt fijn!
    Verder op mijn werk is het drama, grr!! Geen inval, rare uren moeten maken, niet kloppend rooster, ouders die oneindig willen ruilen en boos worden als het niet kan. En ga zo maar door pfff!!

Sorry meiden als ik dingen ben vergeten, had even snel doorgelezen en vanmiddag hoop ik beter te kunnen reageren!

Deel Deze Pagina