Schmidt: Oei nageltjes knippen, ja dat durf ik ook nog eigenlijk niet hahaha. Maar dr nageltjes worden al wel wat scherp. Fijn dat alexander weer 5 uurtjes heeft doorgeslapen. Probeer positief te blijven he meid. Dinsdag weer naar de osteopaat. Ben benieuwd. Suzanne: Ja kraamvisite blijft wel even doorgaan. Idd nadeel van vrienden op afstand. Hier hebben we gelukkig bijna geen kraamvisite gehad. Lekker rustig haha. Mamavandave: Fijn dat het weer wat beter gaat met sofie. Adnalie: Welkom en gezellig dat je meekletst. Van harte met jullie 3e kindje. Echt leuk 3 dochters! Zelf ben ik ook bevallen van een dochtertje met 37.2 weken. Ben ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. De bedoeling was een normale bevalling maar met 8cm is ze ter wereld gekomen via een KS omdat Romina het niet meer redde. Heerlijk dat jij lekker thuis kon bevallen en dat alles goed verlopen is! Heb je een goede zwangerschap gehad? Box: Hier is het wisselend. Ze kan er best even in liggen (heb ook een speelkleed in de box, met lichtjes en geluid en figuurtjes). En slapen kan ze er ook wel in, maar dan moet ze wel erg moe zijn. Liever ligt ze op de bank. Lekker dicht bij papa en mama haha. Vannacht: Romina is weer om de 3 uur gekomen gemiddeld. Blegh! Hopelijk slaapt ze vannacht weer beter door..
Hey Adnalie, welkom en gefeliciteerd. Ik ben Femke, 33 jaar oud en 23 april bevallen van mijn 2e zoontje Olaf. Bevalling is goed en snel verlopen. Vanaf eerste wee tot geboorte in 5 uurtjes. De box is ook geen favoriet hier. Vooral nu Olaf alleen nog maar slaapt en 5 minuten na de voeding weer moe is, vind ik het bed de beste plak om te slapen. Lars heeft ook nooit in de box gelegen en vond het drama. Dus ie box is al weer snel naar boven verbannen. Draagdoek: ik ben toch om. Ik merkte toch wel dat het lekker is om je handen vrij te houden en vooral nu met een kleine en een peuter is het lekker dat ik niet constant aan het bedenken ben hoe ik wat moet organiseren. Baby in de draagdoek, Peuter in het boodschappenwagentje en gaan. Merk wel dat ik vaak wordt nagekeken en daar houd ik niet van. Maar goed, baby vind het heerlijk. Spruw: wordt geleidelijk aan minder. zit er nog steeds, maar heeft er minder last van. Flesjes gaan weer in sneltreinvaart naar binnen. En boeren dat hij kan!! Daar kan een volwassene jaloers op worden. Ritme: komt er aardig in. Vannacht weer 5 uur ertussen. Gaat lekker. En ook om alles te regelen met Lars en de baby gaat best lekker. Krampjes en verborgen reflux: natuurlijk hore krampjes en een beetje reflux bij kleine baby's, maar ik zo'n mate als jullie kindjes last van hebben is niet normaal. Ik vind jullie zo sterk in jullie schoenen staan. En ik heb zo met jullie te doen. Ik snap het beleid van het ziekenhuis wel. Maar het is niet fijn voor jullie. Jullie moeten er dag en nacht op toezien hoe je kleine keer op keer veel pijn lijd. Na iedere voeding komen die krampen weer of zie je ze slikken, boeren, en noem maar op. En vooral heel veel hartverscheurend huilen. Chantal: fijn dat het met Sofie weer wat beter gaat en dat ze geen koorts meer heeft. Nog dingen vergeten? Vast wel, doe het echt per ongeluk, want ook al gaat het allemaal best goed, ik ben toch ook wel best moe. En o ja ik ben aar aan het afvallen geslagen. Ten minste; ik probeer nu niet meer te snoepen, bij honger pak ik maar een boterham extra. Savonds stukje chocola ipv hele zakken chips. En weer twee keer per dag fruit. Over drie weken wil ik weer beginnen met sporten, maar welke sport heb ik nog geen idee van. Iemand tips? Fitness en groepslessen zijn niks voor mij. Ben meer iemand die een stok achter de deur moet hebben zoals met wedstrijden en iedere week trainen
@fem, Hier ben ik ook een attractie met kind in draagdoek hoor! Ben benieuwd hoe ik ga worden nagestaard als ik straks beide kids tegelijk draag. @adnalie, welkom! Ik ben 26 april als laatste van ons groepje bevallen met 41 weken. Ik ben ingeleid en in iets meer dan drie uur ben ik bevallen. Ik ben 25, in juli wordt ik 26 en dit is ons tweede kind. Ik heb al een zoontje van 2.
@duo, balen dat er weer korter tussen zit. Hopelijk veranderd dit snel. @femm, moe zijn we denk allemaal. Of het nou allemaal goed loopt of niet. We hebben heel ons leventje moeten omgooien en moeten hier een goed ritme in vinden. Betreffende het sporten. Ik weet het niet. Heb hetzelfde probleem. En dan lopen de seizoenen ook overal af. @draagdoek, heerlijk, maar ook niet altijd praktisch. Ik ben er blij mee. Zie veel mensen kijken, maar krijg ook veel complimenten. Ik snap er niks van, want verschillende ouders gebruiken een draagdoek. @box, Alexander vindt het heerlijk om hierin te liggen en te spelen. Slapen deed hij er veel in, maar dit ben ik aan het minderen. @ego, echt een huilbaby vandaag. Ik zou bezoek krijgen wat niet doorging. Dacht, dan lekker dutten, maar Alexander wilde niet meewerken. Vannacht was dan best een goede nacht, maar door zijn harde gekreun heb ik niet optimaal geslapen. Idd nog even volhouden. Hij heeft vannacht trouwens tijdens het voeden ook extreem veel gespuugd.
Hey meiden, Sorry al een tijdje niet gereageerd en nu word het ook alleen even een ego bericht. Hopelijk kan ik straks uitgebreid reageren als vl thuis is. Welkom Adnalie, Ik ben Rianne 25 jaar. Ben als eerste bevallen op 10 maart met een termijn van 35+5 van ons eerste zoontje Ferron. Gefeliciteerd met jullie 3de dochter! @ego, maandag waren we naar de osteopaat beetje aparte ervaring. In eerste instantie had het goed effect, 2 volle poepbroeken!! Hij vond Ferron inderdaad ook onrustig overkomen. De nacht sliep ie meteen weer door dus we waren erg blij. Helaas dinsdag weer erg veel moeite met poepen en uiteindelijk een harde keutel. Zo sneu. s Middags naar het cb. Had bij de verpleegkundige alles aangegeven dat ik aan reflux of koemelkallergie denk. Omdat hij zoveel huilt, overdag bijna niet slaapt, spugen, obstipatie en eczeemachtige uitslag. Ze vroeg de arts mee te kijken want zij kon zich er wel in vinden. Nou toen kwam hij wat een ***!!! Het spugen kwam volgens hem doordat hij vol met poep en gas zit. De obstipatie door de nutriton (oké dat geloof ik dan) en de eczeem door zwitsal. Ik gaf aan dat als ik geen nutriton geef hij alles er uit spuugt ook toen hij nog geen obstipatie had. Dus toen was het toch ineens reflux Maar toch aan de laxeermiddel en geen nutriton. Nou vl en ik zeiden thuis meteen oké voor laxeren maar echt wel nutriton anders houd ie niks binnen. Heb meteen het zh gebeld om naar de kinderarts te gaan. Komende woensdag mogen we heen. Ze begreep heel goed dat ik niet wilde wachten op de half jaarlijks controle. Dus hopelijk kunnen ze iets voor ons mannetje want zo gaat het niet zowel voor hem als voor mij. Van de prikken alleen lichte verhoging en s nachts wat onrustig. Zo meiden sorry voor het enorme ego bericht. Ik ben trouwens ook om voor een draagdoek. Heb er een te leen van bykay maar wil er zelf ook één aanschaffen dus graag jullie tips Nogmaals sorry ik reageer snel op jullie lieve meiden
@Rianne, welke draagdoek is vooral afhankelijk van wat je zelf wil. Hoe lang wil je dragen, hoe vaak, tot welke leeftijd, wil jij dragen of jij en vl...
Nou deze van ByKay zit wel erg lekker moet ik zeggen. Tot nu toe heb ik het alleen nog maar geprobeerd. Vl niet eigenlijk hihi. Maar omdat Ferron nooit alleen wil/kan zijn is het wel ideaal natuurlijk.
Ja dan is het ideaal. Toevallig zit ik nu op de bank met baby in de draagdoek, want ze is onrustig vanwege de verkoudheid denk ik. Bykay is een rekbare doek toch? Als je wat langer wilt dragen, oftewel tot ze wat ouder/zwaarder zijn, zou ik een geweven doek nemen. Zeker als je wat langere stukken gaat lopen met Ferron in de draagdoek, worden ze al snel zwaar in een rekbare en dat is voor jou erg zwaar. Een geweven rekt niet uit en gaat dus niet hangen en draagt dus gemakkelijker/lichter.
@rianne, jeetje wat balen (zacht uitgedrukt) Ga je ook nog een keer terug naar de osteopaat? Die artsen en deskundigen hebben altijd zo makkelijk praten. Jullie zitten ermee. Gelukkig kunnen jullie al zo snel bij de kinderarts terecht. Heel veel sterkte. @draagdoek, ik heb de babylonia (bij de babydump). Mijn nichtje is draagdoekconsulente en zei dat dit een goede doek was. Je kan hem op vele manieren gebruiken. Er zit een heel duidelijke omschrijving bij en een instructie dvd (de ze heb ik niet gekeken, want de instructies waren duidelijk zat. Tip van haar, draag hem rechtop met alle klachten.
@maartje, de Babylonia is ook een rekbare toch?? Overigens is rekbaar niet slecht hoor. Alleen niet zo geschikt als je langer wilt dragen. Ik vond het echt te zwaar toen Dave een half jaar was, daarom heb ik toen mn hop tye gekocht en die gebruik ik nog steeds, net als mn geweven doek, daar kan ik Dave ook nog super goed in hebben.
Ik reageer even in grote lijnen er zijn al zoveel dingen niet meer relevant hihi Maartje, wat sneu dat Alexander vandaag zo verdrietig is Arme schat met zijn krampjes, vind het zo zielig voor hem. Sneu ook dat hij zo moest overgeven Je voelt je zo machteloos dan he. Knap hoor hoe je er mee om blijft gaan! Jammer dat jullie eerder van de camping gingen maar ik snap het wel ja dat je dan liever thuis wil zijn. We gaan 3 juni weer naar de osteopaat maar wil de afspraak verzetten want die dag er na moet ie weer prikken net als deze keer niet heel handig dus. Heb jij de osteopaat nog gebeld? Hoe ging het nageltjes knippen? Zo mini he! Ben ook zo bang dat ik in zijn vinger knip haha! Wat schattig dat ml Alexander helemaal plat knuffelde! Zo aandoenlijk he! En wat leuk dat hij zo aan het lachen was! Dan smelt je helemaal he! Jullie zullen het ook extra fijn vinden wanneer hij lacht, even de pijn weg en relaxed kunnen zijn. En gefeliciteerd met jullie neefje Thijmen! Een speelmaatje voor Alexander Fem, wat zielig dat Olaf ook spruw had. Had je ook nystatine gekregen? Fijn dat het bij Olaf wel helpt. Hier is de spruw nog steeds niet over! (al bijna 6 weken pff!!!) Fijn dat ie weer goed drinkt, en wat een hongerlapje zeg hihi. Hier krijgt Ferron 5x 125 met 4 schepjes. Voorlopig hoefde hij ook niet meer ivm zijn gewicht. Zijn flesjes gaan wel schoon leeg. Heerlijk dat jullie al een ritme krijgen, erg fijn. Heerlijk ook dat hij nu al 5 uur doorslaapt! Knap hoor dat je aan het afvallen bent geslagen! Wat betreft die sport, ja lastig. Ik wilde ook wel weer gaan sporten denk dat ik ga zwemmen ofzo. Verder staat er hier op zolder een halve fitness ruimte haha. Hopelijk kan ik gauw daar aan de gang als Ferron wat rustiger is en overdag ook wil slapen. Wil je iets van een teamsport gaan doen? Duo, oh jee wat jammer dat Romina er weer maar 3 uur tussen liet, daar zit je nu eigenlijk niet meer op te wachten natuurlijk. Ik las dat haar kamertje wel opschiet? Is het onderhand af? Hihi jullie ook al een boefje die er liever bij zit Hier is de box 5 hoogstens 10 minuten leuk terwijl we zo'n toffe mobiel hebben haha! Was je nog geslaagd voor leuke kleertjes? Roos, wat een heerlijk mannetje heb je toch! Geniet er maar lekker van hoor! Lieve foto ook zeg! Zo fijn dat het zo goed gaat! Alweer 3 weekjes! Gaat hard he! Ferron is vandaag alweer 2 maanden! Trouwens dat met poepen met temperaturen schijnt inderdaad niet goed te zijn omdat de kringspier er lui van kan worden, daar zit je ook niet op te wachten tenslotte Je zou extra water aan zijn flessen kunnen toevoegen om de ontlasting slapper te laten worden of VSM druppels kindicol geloof ik dat maakt ook de ontlasting slapper. Chantal, wat fijn dat het weer beter gaat met Sofie! Sneu zeg als zo'n kleintje zo ziek is Ze pikken ook zo snel alles op natuurlijk . Hoe gaat het nu met bv? Las dat je s nachts wel aanlegt? En hoe gaat het kolven? Trek je het een beetje? Hopelijk gaat haar verkoudheid ook weer snel over. Dikke knuf voor je moppie! Balen dat ml niet meer vrij wilde nemen Herstellen is niet niks, het is niet huppa kind eruit en klaar. En dan heb jij ook Dave nog rondlopen. Hopelijk geef je het wel goed aan bij hem, ook als het niet meer gaat sterkte meid! En wat een lieve foto van je meissie, lekker toetje Adnalie, hier ook nog geen boxfan, al begint hij wel steeds meer interesse te krijgen in de mobiel en de speeltjes. Maar denk dat ie 1x er 20 minuutjes in heeft gelegen (wakker) en dat was echt uitzonderlijk, ik durfde bijna niet bij hem te gaan kijken haha! Monica, heel knap hoor hoe je er mee om gaat. Het is al heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden met fulltime kolven! Goed dat je voor jezelf kiest meid! Heerlijk dat Daan zo'n goede tuk deed. Hoe gaat het nu met de kv? En hoe voel jij jezelf nu? Hopelijk gaat het beter En die tranen mogen best, je kunt ze maar beter kwijt zijn! Eef, wat heerlijk nog maar 2 kg! Hier blijven die 2 à 3 kg maar hangen Moet ook zeggen dat ik nog niet effectief ben gaan afvallen o.i.d. Au van die kloof!! Hopelijk trekt het gauw bij, niet heel handig inderdaad om vol te gaan kolven dan hihi, ach daar heb je dan weer van geleerd Wat goed dat Naomi zo was gegroeid, ze doet het dus lekker Fijn dat jullie eerste dag ook zo goed ging Wat balen dat je afgezet was met de zonnebrand! Wel heerlijk zon lange wandeling! Zo dat was het ongeveer wel hè? Sorry als ik iets vergeten ben het waren zoveel pagina's! Hebben jullie allemaal nog een leuke Hemelvaartsdag gehad?
@rianne, wij gaan a.s. dinsdag weer naar de osteopaat. En het nageltjes knippen ging goed. Slim dat jullie de afspraak gaan verzetten, want kan mij voorstellen dat dit het resultaat in de weg staat.
Wencke, wat een geweldige foto! Hahaha! Adnalie, welkom! Daan is18 maart geboren met 34.5 weken. Helaas slechte start gehad met opname op NICU, het was kantje boord. Gelukkig is Daan alweer 5 weken thuis en gaat het goed met hem. Het is ons eerste kindje. We zijn nu aan het opbouwen met kv, Daan krijgt nu om-en-om moedermelk en kv. Hij drinkt het lekker op, maar zijn ontlasting is een probleem. Maandagavond nog een flinke poepluier, 2 dagen niks, gisteren een héél klein beetje. CB gebeld, hoef me nog geen zorgen te maken omdat hij nog zoveel moedermelk krijgt. Ik kijk het het weekend nog even aan en dan ga ik eventueel maandag weer bellen. Moest van de jeugdvpk wel doorgaan met JBPM ivm het gulzige drinken en dus veel lucht inslikken. Ben al veel aan het fietsen met zijn beentjes en ben bij elke voeding zijn buikje aan het masseren. Veel windjes, maar poepen helaas niet. We wachten af. Fijn weekend allemaal!
@kip... De ontlasting is niet hard hoor.. Het is gewoon "goed" het is alleen dat ik het idee heb dat het niet veel is wat hij poept, beetje t idee natte winden... hij poept denk 5x perdag ofzo.. en ik denk dat dat is omdat die niet alles in een keer kwijt raakt... kleine beetjes en ik doe niet na elke keer poepen tempen hoor... ik heb t idee dat hij nergens last van heeft, dus vd week toevallig getempt omdat iik hem beetje warm voelde, en daarna hup, kwam er veel uit... maar dat is eenmalig
Sofie poept ook vaak!! Maar als ik temperatuur opneem, komt er idd vaak nog weer meer uit. Hier geven ze daarom ook als advies om even te temperaturen als het poepen echt niet lukt...
Oh oké Roos verkeerd begrepen hihi! Ach zo lang ie maar blijft poepen en er inderdaad geen last van heeft Chantal apart dat ze dat bij jullie adviseren hier juist van niet. In principe moeten het zelf gewoon kunnen en d.m.v. temperaturen word de kringspier lui waardoor ze later hun poep moeilijk kunnen ophouden. Dat had een kindje van me werk die is nu 12 en voelt het nog steeds niet. Monica fijn dat Daan wel goed drinkt. Goed dat je gebeld had. Beter één keer teveel dan te weinig. Zij zijn er tenslotte voor advies Bedankt voor jullie tips betreffende de draagdoek!
Moet even een ego bericht plaatsen hoor. Bijna 6u en daarna 4u tussen de voedingen. Had besloten niet meer bij elke kick op te staan. Heb hiervoor 2 nachten dus al 5u gehad. Vind het soms moeilijk, maar val toch weer als een blok in slaap. Met de 6u gaf hij al niet echt aan te willen eten, maar vond het gekreun zo zielig. Vanochtend lag hij ook flink te kreunen van de pijn. Heb hem bij me gelegd. Normaal wilde hij eten, maar nu sliep ie verder. Zo trots hè. Al is het voor 1 nacht, er is hoop.