April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Rianne, oh nee, niet om het altijd zo te doen of elke keer hoor!!! Maar als ze er echt erg last van hebben en ze zijn maar aan het proberen en het lukt maar niet, dan kun je als laatste redmiddel nog even temperaturen en misschien dat het dan net wel wil. Dus niet om ze altijd zo te laten poepen, dat adviseren ze niet, maar echt als niks anders helpt een enkele keer. Ze moeten het idd in principe zelf doen.

@maartje, Jeej!!

@ego, hier ook druk, net uurtje visite gehad en nu alweer tijd om Dave eten te geven en op bed te stoppen en dan kolven en zelf eten en dan om half vier weer visite. En daarvoor moet sofie ook nog even eten... Zal blij zijn als ik niet meer hoef te kolven, dat kost toch wel behoorlijk extra tijd. Vandaag kolf ik voor het eerst maar drie keer. Heb al voor 8 dagen voeding in de vriezer. Begin nu te weinig bakjes te krijgen!!!

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, logisch dat je er een beetje klaar mee ben. Vind het al niet leuk om 1x te kolven. Maar het is wel makkelijk on altijd wat melk achter de hand te hebben. Veel visite vandaag. Hopelijk is het allemaal gezellig! Veel
    Plezier.

@ego, ml moet dus heel het weekend werken. Mijn ouders zijn net geweest en hebben alle kraamkado's en kaarten opgeruimd. Verder is alles gepoetst. Heerlijk. Nu is het zaak om alles zelf bij te houden.

3. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Maartje, joepie wat heerlijk zeg! Goedzo Alexander :D:D!!
    Heerlijk dat je huis weer opgeruimd en gepoetst is! Op slot ben je echt klaar hè met al die spulletjes en wil je gewoon weer ruimte :) Jammer dat ml het hele weekend aan het werk is.

Chantal, ah vandaar, ik dacht al hihi ;). Een druk dagje zo voor je dus! Hoeft ml niet te brouwen? Je hebt in ieder geval wel genoeg voeding, dat is dan positief hihi ;) Lijkt me inderdaad best pittig om iedere keer te moeten kolven. Knap van je hoor!

@ego, hier een mindere nacht :( Ferron was om 3:40 klaar wakker en heel verdrietig. Ik denk dat hij door de Lactulose heel veel last van zijn buik krijgt :( Echt sneu. Maar hij poept er wel goed door. Nu zijn we aan het afwegen wat we doen, aan de ene kant super natuurlijk dat hij nu poept maar hij huilt nu nog meer dan hiervoor. En nog steeds is slapen overdag een drama! Baby's slapen gemiddeld 16 tot 18 uur op een dag. Als Ferron er 10 haalt is dat al veel. Hopelijk is het gauw woensdag. Verder een rustig weekend. Vl is nu de auto aan het repareren en morgen natuurlijk Moederdag ;) Voor vele van ons de eerste! Toch wel speciaal he! 's Avonds eten we bij mijn moeder, mijn schoonouders zitten op de camping in Hattum dus daar rijden we niet even heen dat is net te ver om even te gaan.
    Wat zijn jullie plannen?

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rianne, niet leuk dat Ferron nu zoveel moet houden. Wat is nu idd wijsheid. Veel plezier morgen.

@moederdag, hier geen plannen. Met mijn ouders vieren we het sowieso niet. Ml is hier helemaal niet nee bezig. Heb hem wel een hint gegeven, maar hij heeft geen eens tijd on iets kleins te halen. Vind dit stiekem niet zo leuk. Wil een kleine beloning voor al dat werken hier thuis.

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @moederdag, hier heeft rinse er nog nooit wat aan gedaan met Dave, dus verwacht nu ook niks.

@ego. Pff vandaag al drie keer gezogen. Dave had eerst de muisjes te pakken en die was ie aan het leeggieten op het aanrecht. En daarna was ie met zn driewieler aan het slapen en lag alles onder het zand. De kraamkado's had ik van de week al opgeruimd. En gister heb ik opgeruimd en schoongemaakt. De was ben ik weer bij, moet alleen nog alle schone en gevouwen was in de kast leggen. Dave ligt nu op bed en ik zit even een boek te lezen, zo even kolven en Sofie voeden en dan om half vier visite.

@ml. Ja die moet brouwen. Vandaag en volgende week de hele week. Dus die is vandaag om 7uur begonnen. Gelukkig was Dave pas na 8uur wakker, dat was wel even prettig.

Ik zal even kolven.... :(

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik moet trouwens wel zeggen dat die roze wolk hier niet echt aanwezig is. Zeker de laatste week niet. Ik voel me alleen maar moe en druk door alles, het kolven, de baby, Dave erbij. Vind het veel heftiger dan toen met Dave. Ik durf nu wel te zeggen dat ik van 0 naar 1 minder zwaar vond dan van 1 naar 2 kinderen. Al was dat ook heel zwaar vorige keer door een hele zware bevalling met complicaties en zware bloedarmoede door excessief bloedverlies. En de eerste zes weken een huilbaby. Maar dan heb je niks behalve de baby waar je al je aandacht aan kunt geven. Nu moet ik die aandacht verdelen, er nog bij kolven en het huishouden bij houden, want Dave maakt natuurlijk rotzooi.

Sorry voor mn geklaag, ik voel me vandaag een beetje zielig, terwijl ik best een gemakkelijke baby heb... En eigenlijk vind dat ik niet mag klagen...

7. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Chantal, dikke knuffel! Héél herkenbaar, ik vind 1 kleintje al zwaar hoor!
    En klagen mag, het is druk zat!

8. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Lieve mama‘s,

Veel plezier vandaag met jullie moppies!

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zoek een vind ik leuk knop.
    Hier word niks aan Moederdag gedaan :(.
    En dan zie je al die mooie gebaren op Facebook voorbij komen.

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    O en natuurlijk wens ik iedereen een fijne Moederdag toe.

Wil eigenlijk ergens nog snel een bloemetje vandaan plukken voor mijn moeder. Zeker na alles wat zijnde laatste tijd voor mij doet. Maar weet niet waar ik deze vandaan haal. Vind van de benzinepomp zo afgezaagd, maar ben bang dat ik weinig andere keus hb. Of ik moet Alexander eerst bij hun droppen om vervolgens een bloemetje op de Braderie in hun woonplaats te halen.

11. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Maartje, ook geen verrassing dus van ml? Je was er al bang voor hè. Hier liggen beide mannen nog te slapen dus ben benieuwd.
    Lief voor je mama. Kun je Alexander niet meenemen naar de braderie?
    Wij hebben voor de oma‘s een mapje met foto‘s. Oma‘s zijn natuurlijk gek op foto‘s van hun klein kind hihi. En nog een lantaarntje. :)
    Hoe ging jullie nacht? Weer zo goed geslapen?

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hier wordt ook niks aan moederdag gedaan hoor. Nooit trouwens. Dave is immers ook vlak voor moederdag geboren, maar ik hoef echt niks te verwachten. Heb dus ook niks gekregen. Heb zelfs gister zelf ml maar nog even naar de winkel gestuurd om afbak broodjes te halen. Zodat ik in elk geval een lekker ontbijt heb... Waar ik wel zelf voor moet zorgen... Zucht...

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend Rianne, wat ze voor je in petto hebben. Ik ben bang dat ik de auto niet bij de braderie kwijt kan. De nacht is hier op zich goed gegaan. Weer een x 5u. Alleen kon ik zelf niet zo goed slapen. Zo stom. Alexander trapt momenteel door de krampjes regelmatig de dekentjes van zich af. Toen bedacht ik dat ik nog een slaapzakje had liggen. Deze heb ik om 6.30u bij hem aangedaan. Hij viel als een blok weer in slaap, maat die stomme krampen. Uiteindelijk heeft ie even bij mij gelegen en later in zijn slaapzakje on mijn bed. En hoe was jullie nacht?

Wat Moederdag betreft. Heb wel laten merken dat ik het wel leuk gevonden had om iets te krijgen. Ml, heb het ook zo druk, maar heb een broodje afgebakken (wat ie wel vaker doet). Nog wat gegeint. Denk dat de boodschap duidelijk was. Heb gezegd, ik werk zo hard om een goede mama te zijn.

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, leuk is het niet. In ieder geval, dat vind ik. Al is het maar een heel klein gebaar voor alles wat we doen.

15. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Fijne mama dag allemaal !
    Jullie zijn allemaal super mama's ❤❤❤

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @maartje, ik heb het al vaker gezegd... Maar ik heb de hoop maar gewoon opgegeven. Dit is mijn derde moederdag en als de boodschap nu nog niet duidelijk is, wordt ie dat ook niet meer denk ik hoor

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, snap dat je de moed hebt opgegeven, maar leuk is het niet.

18. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Meiden vl heeft mij zeer verrast!! Sta er nog versteld van. Heb een fotolijst gekregen met een foto van Ferron erin en daarnaast zitten 2 hartjes. Daar wilde hij eigenlijk de handjes van Ferron in doen geverfd, maar alles zat onder de verf behalve waar het moest hihi! Ook een kaart met een lief gedichtje, chocolade en een sleutelhanger met de liefste mama. Hij heeft ook een draagdoek bestelt maar deze was niet optijd binnen. En ook nog een ontbijt op bed. Zo lief allemaal!! :)

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zozo, echt flink verwend dus. Super lief en leuk!

20. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi lieve mama's!!!

Yeeeyyy, fijne mamadag! Hopelijk zijn jullie allemaal enorm aan het genieten :D!

Ik ga even niet helemaal terug, maar heb wel alles gelezen :).

Box, Hessel is behoorlijk content in de box. Hij kan er heerlijk in liggen en vermaakt zich prima. Helemaal als hij zijn speeltjes om zijn polsjes heeft is het dikke pret.
    Lamaze Bewerkte sokken en polsbandjes

Duo, balen dat ze weer om de drie uur kwam. Dat is vast iets tijdelijks.

Fem, wat fijn dat de spruw al verminderd en de draagdoek zo'n succes is :). Ik kan me voorstellen dat het dagelijks leven met twee kleintjes op die manier wel iets vlotter gaat ;), heb je iets meer handen vrij.

Sport, misschien iets van een dansgroep of hockey?

Maartje, arme Alexander dat hij zo moest huilen een paar dagen terug. Zo sneu :(. Dan is zo'n goede nacht wel echt een verademing he! Het is jullie zo gegund!
    Fijn dat het nageltjes knippen goed gaat. Ik durf het nog niet helemaal, ben echt een miepje.
    En ik lees net je post over het slapen van afgelopen nacht en ik moest ook direct aan een slaapzakje denken :), goed dat je die in huis had en wat fijn dat het werkte. Chapeau voor de kleine Alexander.

Moon, klinkt goed dat afbouwen, maar ik kan me voorstellen dat je je toch nog een beetje zorgen maakt om de ontlasting. Hoe gaat dat nou?

Roos, die ontlasting klinkt prima hoor, maar goed ik ben niet het beste referentiekader daar ukje bv krijgt.

Chantal, wat een drukte he, al die kraamvisite. Volgende keer zeker weten een kraamfeest hier.
    En het is ook echt pittig voor je. Ze zeggen sowieso dat van 1 naar 2 het pittigst is. Van 2 naar 3 vinden de meeste nog het makkelijkst blijkbaar.

Rianne, ohhh meissie toch, die arme Ferron. Kan me heel goed voorstellen dat het een lastige afweging is. Goed poepen of meer slapen. Hier in het ziekenhuis is trouwens heel erg benadrukt dat weinig slaap niet uitmaakt (daar maakte wij ons zo'n zorgen om), zolang ze maar goed groeien en zich goed ontwikkelen. Dat verhelpt echter het huilen niet. Dikke knuffel voor jou en de kleine schat. Hopelijk is het inderdaad snel woensdag.
    En wat een leuke verrassingen!!! Superleuk!

Mannen die niet aan moederdag doen, STOM!!! Ze doen het tenslotte niet vanuit henzelf, maar vanuit jullie ukjes! Ik zal ze wel even mepjes komen geven en dan sleur ik ze wel mee naar de bloemenkraam ;). Dat zal de kerels leren :D.

Ego, hier echt een superleuke mamadag (eigenlijk weekend) :D! We zijn voor het eerst een weekendje weg met de kleine man, waarbij we beide oma's combineren.
    Sinds gisteravond bij mijn mama en hier zijn we vanochtend getrakteerd op een enorm uitgebreid ontbijt met allerlei lekkers.

Verder ben ik zoooo verwend door kleine Hessel. Ik heb een luchtballonvaart gekregen voor papa en mij :). Dat wilde ik al jaren, maar ik vind het nogal prijzig en dacht 'Dat doen we wel een keer als we iets bijzonders te vieren hebben'. Blijkbaar hebben papa en Hessel besloten dat mijn eerste moederdag iets bijzonders was :D!

Nou meiden, ik moet weer verder socializen. Straks terug naar Den Haag en als we nog puf hebben gaan we op de terugweg even wat oesters halen :D. De champagne en gekolfde melk staat al in de koelkast, dus ik heb nog een paar lekkere uurtjes voor de boeg.

Heel veel plezier nog!

Liefs

Deel Deze Pagina