Is wel gek alleen dat de meesten mama's in juli al zijn bevallen hihi Kletsen we hier gezellig verder!
Heel vreemd inderdaad dat we bijna allemaal al bevallen zijn. Hier heel erg last van doorlekken. Als ik aan de ene kant voed, lekt de andere borst. Dusdanig dat geen pad of spuugdoekje er tegen bestand is. Om 4 keer per dag me om te kleden heb ik ook geen zin in, wat te doen?
Ik zit met hetzelfde, kan inderdaad 3x per dag me omkleden. Gebruik nu een handdoek ipv spuugdoekje. Maar tips zijn ook hier meer dan welkom!
Nu red ik het nog metzoogcompressen. Maar bij de eerste had ik snachts washandjes of spuugdoekjes in mn bh.
Hier enorm stuwing sinds vandaag echt zo akelig. En t is te veel om het te laten wegdrinken. Ze moet al kloeken. Heb net wel btje gekolft maar helpt ook niet echt.
Maandverband had ik ook al geprobeerd maar werkt niet zo handig, het gaat namelijk aan mijn tepels plakken... Niki: ik zou niet te veel kolven als je erge stuwing hebt want dan ga je juist nog meer melk produceren.
Ik geef geen borstvoeding, maar na ruim 2 weken lekt mn rechterborst nog steeds! ! Paar druppels maar hoor, dus een padje is genoeg, maar vraag me af wanneer het echt stopt. ..
@niki: heb je ook veel pijn van de stuwing? Paracetamol mag wel, misschien datdat iets helpt. Of zozoogcompressen in de diepvries en dan in je beha. Dat koelt lekker. Verder afwachten tot het ergste voorbij is. Niet teveel kolven inderdaad. Bij mij was het 1 dag heel erg en ontzettend pijnlijk, en daarna werd het snel beter. Maar ik geef geen borstvoeding, dus stimuleerde het ook niet.
Hoi meiden! Heeeeel in het begin ook wel eens meegeschreven met jullie, maar gaandeweg geen tijd gehad om jullie actief te volgen en te reageren. Nu onze zoon is geboren vind ik het wel heel leuk om weer ervaringen te delen. Vinden jullie het goed als ik meeschrijf en lees? Onze zoon is de 27e van juli geboren. Met 39 weken en 3 dagen. Bevalling was echt heel snel gegaan. Heb een dochter van okt 2011. Zie dat er meerdere zijn met nog vrij jonge 'oudste' kinderen..
Niki, voor de stuwing (was bij mij ook heftig) heb ik van verloskundige en lactatiekundige het advies gekregen 1 keer per dag na het voeden de borsten helemaal leeg te kolven. Hierdoor is de druk eraf, alle kloeten wegmasseren en voor kolven warme doek, na kolven koude doek ( knijpen de klieren dicht). Dit heb ik drie dagen moeten doen, waarvan ik twee dagen 420cc eruit haalde. Maar nu is het wel echt goed! Succes ermee.