Wie is er in maart/april 2013 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door SabineMerel, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net zwanger? Of bijna de test doen?

Wij zijn ook zwanger en zouden het leuk vinden om deze reis ook bij anderen te volgen.

Wij zijn uitgerekend op 1 april!

2. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @SabinMerel
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is nog leeg hier :).
    Ik zit nog voor mijn NOD, maar heb zondag al een vroege test gedaan. Er kwam een heel licht rosa streepje...er is dus kans dat ik zwanger ben, maar helemaal zeker ben ik pas komend weekend. Eerlijk gezegd, kan ik het ook nog niet helemaal geloven.

Wanneer heb jij positief getest? Hoe voel je je?

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben ook zwanger! Heb na een aantal vage strepen vanmorgen een cb digital gedaan en die gaf aan dat ik zwanger ben!
    Volgens fertility friend ben ik 22 maart uitgerekend.
    Over 2 weken heb ik afspraak bij de gyn, spannend!

4. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @kzh gefeliciteerd ! spannend die afspraak bij gyn.

ik heb vandaag een 2e test gedaan, 2 dagen voor NOD. en de test is nog positiver :). Als alles goed gaat ben ik dan 4 April uitgerekend.

5. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ook ik mag mij hopelijk hier melden.

ik heb gister een test gedaan en vandaag zie foto bovenste gister en onderste vandaag.

ik test over 2 dagen nog een keertje en als het goed is ben ik dan op 5 april uitgerekend.

spannend allemaal.

voor de meiden met een positiefe test gefeliciteerd.

Bijgevoegde bestanden:

6. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @romydani : gefeliciteerd! Mijn streepjes zijn ook nog licht en daardoor kon ik het eerst niet geloven. Heb jij een gewone of extra gevoelige test gedaan?

Hoe voelen jullie je?

Hopelijk blijft bij ons alles zitten.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Leuk meiden ! Gefeliciteerd! :)

Voelt og zo onwerkelijk! Al meer dan een jaar bezig, en nu ist eindelijk zover! Heeel bijzonder :D

Ik heb wel een paar kwaaltjs, maar voel me desondanks toch heel goed! Heb last van mn darmen, keelpijn, hoofdpijn en spierpijn in mn buik.. Misselijkheid is echt minimaal, duimen dat het zo blijft! :D

En bij jullie?

8. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Rozerood: ik heb 2 gewone testen gebruikt 1 van de DA drogist eigen merk die heb ik gister gedaan met 2de plasje sochtends,

en de 2de test heb ik van kruidvat 2v5 en vanmorgen ook gedaaan met 2de plasje.

ik ga pas over 2 dagen nog een keer testen ik kan het pas echt geloven als ik een knaltest in me handen heb hahaha...

voor de rest heb ik "nog" nergens last van

9. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @romydani Dat echt geloven en vertrouwen kan ik ook pas na knaltest en uitblijven van ongi.

@kzh Wat fijn dat dan eindelijk gelukt is. ik ben direkt in onze voor "spek en bonen" maand zwanger geworden.

Ik heb ook al klachten.Vooral aanhoudende zeurende pijn in onderbuik(gaat dit weer over ?) hoofdpijn, sinds vandaag lichte rugpijn en ik ruik opeens sterker. Nog niet misselijk gelukkig.Wel veel dorst.oh en mn darmen zijn ook van streek..

10. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon een test van kruidvat. Maandag bij de huisarts nogmaals laten testen.

Voel me op zich wel goed. Alleen wel wat meer moe en voel m'n buik rommelen en 'warme' plas. Wel al wat last gehad van m'n tepels. Nu iets minder gevoelig, maar blauwe lijnen zichtbaar.

Spannend allemaal he?!

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ rozerood ; gaaf dat het zo snel gelukt is! :)

Zeker spannend! Het is zo'n raar idee dat er een klein hummeltje aan het groeien is in je buik!

@all : ben benieuwd hoe oud iedereen hier is
    Ik ben 26.

12. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    Ik ben (nog net) 29.

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hoi Dames,

ik mag me hier ook melden. Ik heb zaterdag een test in mn handen gehad. En volgens mijn eigen berekening ben ik 1 april uitgerekend. Ik ben 28 en dit wordt ons eerste kindje. Ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk en spannend. Helaas kan je het niet vastplakken met ducttape....

Hebben jullie er al over nagedacht wanneer je het gaan vertellen? Wij zijn er nog niet helemaal overuit.

Met hoeveel weken bellen jullie de verloskundige? En hoe heb je de keuze gemaakt voor een verloskundige?

14. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Ik ben 29 jaar en dit wordt me 3de kindje
    Ik loop bij de gyn omdat ik medisch ben
    Als ik over 2 dagen een test heb die nog
    Dikker is dan moet ik de gyn bellen
    Om een afspraak te maken voor gelijk een echo
    Ook moet ik mijn medicijn omhoog knallen
    Van me schildklier.

Ik vind het allemaal net zo spannend en angstig als
    Me andere zwangerschappen.

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom meiden! En gefeliciteerd natuurlijk :)

@ flipske : Wij willen het na de eerste echo vertellen aan familie en een paar goede vrienden.. En daarna als het goed voelt aan de rest, dat kan dus met 8 weken al zijn of pas met 12.

Wij hebben al een afspraak staan, maar bij de gynecoloog omdat ik daar al onder behandeling stond en omdat ik een medische indicatie heb (epilepsie)

Ik heb al een afspraak s

16. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @ Flipske Welkom en gefeliciteerd. Ja het is nu zeker spannend of we de eerste weken goed doorkomen!

Tot nu toe is mijn plan het eind augustus aan mijn familie te vertellen, dan zijn we daar op bezoek. Dan ben ik ongeveer 8 weken en hoop dat ik voor die tijd al een echo kan krijgen.
    Ik wil eind v.d week (do is mijn NOD) de gyn bellen voor een eerste afspraak. Ik woon in Duistland en daar ga je eigenlijk altijd gelijk naar de gyn.

@RomyDani Is dat lastig zwanger zijn met schildklier problemen of is dat goed te doen?
    @KZH en hoe is dat met epilepsie?

Doen jullie nu verder aan sport. Ik fiets eigenlijk regelmatig (normaal fietsen) en ben net ook weer een ronde gefietst. Kan toch geen kwaad geloof ik, als je maar op je lichaam let.

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Daar is het natuurlijk weer allemaal anders geregeld.
    Wel fijn dat je dan niet zo lang hoeft te wachten.

Ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij, en ben december 2010 als voorbereiding alvast over gegaan op medicijnen die het minste risico met zich mee brengen.
    Ook slik ik al bijna 2 jaar foliumzuur 5 mg (ipv de standaard 0,5 oid)
    Ik moet deze week bloed laten prikken en dat moet ik gedurende de hele zwangerschap doen om te kijken of mijn medicatie nog op peil is.
    Valt reuze mee dus allemaal.
    Er is meer kans op een aanval maar dat verwacht ik niet aangezien ik al zo lang nergens meer last van heb.

Ik zwem regelmatig, probeer 3 keer per week te gaan maar datlukt me niet altijd. Dat kan ik gewoon blijven doen dus..
    Alleen mn sauna bezoekje achteraf moet ik even laten..
    Maar je kan gewoon sporten dacht ik, maar er zijn enkele sporten die niet goed zijn.
    Fietsen lijkt me geen probleem, juist goed om in beweging te blijven! :)

18. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Rozerood: ik heb geen idee dit wordt mijn eerste zwangerschap met schildklier problemen, ze hebben het vleder jaar pas ontdekt bij me omdat ik niet afval. Nu inmiddels ruim 30 kilo kwijt in een jaar al me zwangerschapskilos bleven maar zitten na alle 2 me zwangerschappen.

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden, had me ook al aangemeld bij de april-mama's maar daar wordt nog niet echt gekletst (tis ook nog vroeg). Dus kom ik hier kijken. Gisteren hadden we een positieve test en als het goed is ben ik 4 april uitgerekend. Dit is mijn 4e zwangerschap maar wordt (hoop ik ) ons 2e kindje. Heb al wel een beetje "last" van symptomen zoals licht misselijk, trekkerig gevoel in onderbuik, betere reuk en gevoelige borsten. Zal vast nog wel meer bijkomen maar dat geeft niks.

Iedereen een hele fijne zw.schap toegewent!!!!

Gaan nu de maart en april mama's in 1 topic, of wordt het straks gesplitst???

20. rozerood

rozerood Bekend lid

6 jul 2012
    797
    0
    16
    @minie grappig, dan zijn we tot nu toe op dezelfde dag uitgerekend.

Vindt het niet erg met Maart in een forum te zitten.Die zijn ons vooruit en kunnen hun ervaring aan ons verder geven :)

Hebben jullie dat ook dat je nu aan bijna niets anders meer denkt. Vind ik nu al vermoeiend.

Deel Deze Pagina