@caro, welkom terug! @wencke, fijn hè om alles al in huis te hebben. Lekker rustig aan doen . Feestje bij mama was gezellig. Vandaag op feest bij mijn neefjes geweest, was ook gezellig. Nu lekker thuis voor de buis. Morgen wordt als het goed is het kozijn en de commode geschilderd, dan kan na de kerst alles schoon gemaakt worden en ingericht. Ik wens jullie ook alvast een hele fijne kerst toe!!!
@Suus, wow zeg, dat heeft nog smerig lang geduurd zeg, voel je ook gewoon lekker fit? @Schmidt, hoe gaat het bij jou? Druk aan het klussen zo te lezen Wij hebben hier 2 dagen verjaardag gevierd, Sarah is afgelopen donderdag alweer 2 geworden, gisteren het hele huis vol en vandaag nog een vriendin van me over de vloer gehad. Super gezellig. Vrijdag weer op controle bij de gyn, hopelijk is dan alles net zo goed als ik me voel, maar voor die tijd eerst nog lekker kerst vieren. Met een beetje mazzel wordt het de eerste kerst in 3 jaar tijd die we normaal vieren, 2 jaar geleden was is net een weekje mama en vorig jaar was is thuis met een hersenkneuzing en een gebroken sleutelbeen nadat ik slordig van een paard was gestapt. Ik heb er dit jaar ook heel veel zin in. 1e kerstdag lekker kneuterig met zijn 3,5jes en 2e kerstdag koffie bij SO en eten bij mijn ouders. Wat zijn jullie plannen?? Nieuwe zwangeren ...van harte welkom, ik leer jullie vast nog wel kennen en als jullie wat van mij willen weten ...dan roep je maar
@kerst, hier ook alles in huis, morgen alleen nog even laatste verse dingetjes. @verkoudheid, helaas, ml lijkt me te hebben aangestoken. Halverwege de dag kwam de keelpijn opzetten. Maar lekker vroeg op bed vanavond!!!! @geboortekaartje, volgens mij had ik die al een geshowd?? @slapen, naast wakker van de pijn nu ook weer standaard twee keer per nacht wakker. Had ik bij Dave ook, en dat waren toen ook de tijden waarop hij voor voeding kwam!! @vriendin, vind het alleen zo jammer dat we eerst echt hele goeie vriendinnen waren, ook terwijl onze eerste er al was en het nu ineens zo over is. Het is nou ook weer niet zo alsof zij een hele grote vriendengroep heeft... Maar ja, ik ga er ook niet heel veel energie in steken als ik er niks voor terug krijg!!! @maartje en wencke, leuk dat jullie paar gezellige dagen hadden!! @Caro, leuk, nog iemand met al een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd!! @ego, ik ben vast mensen vergeten, Sorry alvast, ik heb alles wel gelezen!! Ben even te lui om de laptop te pakken, of eigenlijk te moe. Vandaag weer vroeg wakker door mn zoontje en we moesten naar mn vader. Zijn net drie kwartier thuis en ben echt ontzettend moe. Merk dat ik nu dus ziek wordt, want alles begint ook pijn te doen, gelukkig duurde het bij ml maar twee dagen, dus met kerst ben ik er als het goed is weer!!! Vanochtend ook nog even langs een oude vriend, van de havo. Altijd gezellig en zijn even in de stal bij de koeien geweest, Dave vond het echt mega leuk, die wou niet meer weg!! Nog een leuk kadootje gekregen, en lekkere roomboterkrans van mn vaders vriendin. En voor we weer naar huis gingen nog even bij mijn opa en oma langs gegaan. Nu nog even eten en dan lig ik straks lekker vroeg op bed!! Met beeb is alles goed en iedereen vond dat ik een meisjesbuik heb, maar dat komt ook omdat ik bij Dave minstens 15 kilo zwaarder was, dus toen had ik niet zo'n mooi rond bolletje van voren, toen zat het meer helemaal om me heen. En mijn oma is vast overtuigd van het feit dat het een meisje wordt Alles was daar gelukkig ook goed, ze worden toch ouder, opa is ondertussen 70 en oma toch ook eind 60. Ik ga even eten meiden, wens jullie een fijne avond!! En uiteraard ook alvast hele, hele fijne feestdagen!!! Voor de nu nog "kinderlozen", geniet lekker van elkaar, de rest, geniet lekker van elkaar en je gezin en hoop dat we allemaal hele fijne, gezellige dagen hebben!!!!!
@Maartje: Leuk hoor een eigen ontworpen kaartje! Hartstikke origineel! @caro: Nou, vooruit... Je mag weer terug komen, hahaha! Alles goed? Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Sarah (prachtige naam trouwens, als we een meisje zouden krijgen stond deze hoog in de top10!) @Wencke: Vandaag nog een dagje rust en morgen volop aan de slag met in ieder geval één kledingkast. Ben benieuwd hoeveel we overhouden, hihi! Vind het trouwens zo fijn om te lezen dat je je zo goed voelt meis, gun het je echt van harte! Al dat afzien de eerste helft van je zwangerschap, hoop dat het je verder voorspoedig mag gaan! Vandaag naar het voetbal geweest, verder weinig uitgevoerd vandaag, lekker relaxen! Alhoewel, mijn rug/heupen blijven enorm gevoelig en daarbij heb ik ook nog eens oorpijn gekregen... Wordt naarmate de dag vordert erger, alleen links. Kan daardoor niet doorslapen, liggend doet het nog meer pijn en PCM werkt nauwelijks... Denk zelf aan een oorontsteking, omdat ik ook flink veel slijm ophoest en wat verkouden ben. Hoop vurig dat ik morgen bij de HA terecht kan en dat ik er iets voor kan krijgen, want dit is echt niet grappig! Jammer, want op bovenstaande klachten na voel ik me verder goed en zit ik nog steeds op mijn blauwe wolk! Maar door weinig slaap wordt die wolk wel steeds een beetje grauwer Iedereen hele fijne kerstdagen, ik moet overdag werken, 2e kerstdag krijgen we eters over de vloer (gourmetten, dus lekker makkelijk en mijn sm regelt alles, ideaal!). 1e Kerstdag geen plannen, waarschijnlijk lekker met zijn tweetjes (drietjes).
Maartje wat leuk dat jullie je mama zo verrast hadden. Gezellig feestje dus! En heerlijk even niks moeten. En fijn dat alles geschilderd word, dan gaat het echt opschieten hè. Hoe is het met je verkoudheid? Wat leuk dat je collega de kaartjes kan maken! Super! Caro, welkom terug hihi, wat fijn dat je je zo goed voelt. En nog van harte met jullie meissie! Ze is vast goed verwend. Je Kerst klinkt gezellig, geen gekke dingen meer doen dus voor dinsdag haha! Geniet er van Monica, wat ontzettend balen van je rug. Inderdaad je oefeningen zullen lastig gaan maar zijn wel belangrijk. Hoop dat het beter gaat, al word je buik steeds zwaarder natuurlijk.Wat balen van je oorpijn, hopelijk word het snel minder! Ben benieuwd hoeveel zakken het worden Wencke, fijn dat je weer een gezellig weekend hebt gehad. Dat doet toch altijd weer goed Heerlijk alles binnen hebben voor de kerst. Even een vraagje, hebben jullie last van harde buiken? Zoja, hoe vaak? Gister had ik meerdere keren een harde buik, vandaag gelukkig nog maar 1x gehad. En op welke momenten hebben jullie het? Verder een lekker weekend gehad, gister de stad in. Mega druk natuurlijk maar we hebben wel alles. S Avonds gezellig naar de buren geweest, zij is nu 13/14 wk zwanger. Vandaag even boodschappen gedaan en verder rustig. Morgen nog een dagje werken en dan t/m 1 januari vrij. Lieve meiden, hele fijne Kerstdagen gewenst en op naar een bijzonder 2013! xx
Oh ja, weet niet of ik al antwoord op mn eigen vraag had gegeven, over ziekenhuis of thuis. Ik moet naar het ziekenhuis, heb een medische indicatie, dus ik mag echt niet thuis bevallen, omdat het vorige keer niet goed ging. Vorige keer fluxus, extreem bloedverlies sowieso tijdens de bevalling er erna voornamelijk door een niet loslatende placenta. Ik lag binnen 20min op een bed om naar de OK te gaan zodat ze mn placenta handmatig konden verwijderen en hopelijk het bloeden te stoppen. Had mn zoon toen net 10min vast gehad... Ben blij dat we vorige keer al in het ziekenhuis waren en vind het ook niet erg nu, moet er niet aan denken dat het gebeurt en ik ben thuis. Al was ik graag nog een keer thuis in bad bevallen!! @harde buik, net toevallig 1.... Gelukkig heb ik ze niet vaak. Meestal 's avonds, maar kan eigenlijk elk moment van de dag. Zolang ze geen pijn doen of regelmatig komen om de zoveel minuten hoort het erbij. Vaak een teken om rustig aan te doen!!
@Moon, heb je neusspray in huis?? Als je zo verkouden bent wordt de oorpijn vaak veroorzaakt door drukverschil op je oren, pcm werkt dan slecht, maar neusspray (gewoon die je bij verkoudheid gebruikt) werkt prima en mag je als zwangere gewoon gebruiken. Thnx voor het compliment voor de naam. @mamavanDave, ik heb nu al net zoveel buik als ik van Sarah met 36 weken had, heel grappig want ik kilo's ga ik ongeveer gelijk op als bij de zwangerschap van haar, het toont alleen veel meer. Naja ik ben er eigenlijk ook wel trots op. Ik mag ook niet thuis bevallen, maar loop met een medische indicatie in het ziekenhuis na een vroeg geboorte en een ks onder algehele narcose en een afwijkende vorm van baarmoeder.
@Caro, mijn buik groeit ook sneller!! Maar ik ben na de bevalling vorige keer ruim 13 kilo afgevallen. Ik ben altijd al te zwaar geweest en toen ik zwanger raakte van Dave was ik zwaarder dan ooit. Ik val af tijdens de zwangerschap, dus na de bevalling dacht ik, daar ga ik gebruik van maken en ben ik met gezond eten en sporten dus al 13 kilo afgevallen. Daardoor zie ik er natuurlijk ook heel anders uit nu. Ik vind mezelf er nu mooi zwanger uitzien, bij Dave had ik dat minder omdat er van te voren al 13kilo meer aan zat. Straks na de bevalling weer lekker sporten en gezond eten en hopelijk de rest afvallen!! Tijdens mn zwangerschappen kom ik nauwelijks aan, nu 3 kilo tot nu toe... En daardoor dus lichter na de bevalling! al zou je als je mn buik ziet niet zeggen dat ik nog maar drie kilo erbij heb!!! @Caro. Mag je nu wel natuurlijk bevallen?? Ik heb gelukkig mediumrisk, dus mag nog wel naar de verloskundige, maar dus bevallen in ziekenhuis, jij hebt highrisk denk ik?? Ga je naar de gyn of verloskundige?
Jeetje lees een uurtje niet, BAM alles vol @caro, je hebt dus een druk maar gezellig weekend achter de rug. Hopelijk hebben jullie dit jaar een normale kerst . ml en vader klussen. Ik kan dit helaas niet. @monica en Chantal, hopelijk zet de verkoudheid en ziek zijn niet door zo net voor de feestdagen. Al heerst het. Hier is de verkoudheid al stukken minder. Hoest nog wel, maar veel minder. Al is mijn middenrif echt gekneusd.
Ja, ik weet het, ik ging slapen, maar moet nog even wat vertellen Mijn zoontje lag altijd met zn kont of hoofd rechts in mn buik, ik had daar altijd een bobbel en aan het eind gewoon een scheve buik, wat voor deze zwangerschap nog niet helemaal was weggetrokken. En vanochtend toen ik op mn rug in bed lag... Ja hoor, weer een bult op dezelfde plek! Deze beeb heeft het plekje dus ook gevonden weer een scheve buik als ik op mn rug lig dus!! Kon echt het hoofd/de kont vastpakken bijna! Nu ga ik slapen hoor, welterusten meiden!!
Chantal, wat grappig hè van die buik. Ik heb dat ook aan mijn rechterkant, vind het wel grappig. Harde buik heb ik juist op momenten dat ik rustig aan doe haha, doen gelukkig geen pijn en niet regelmatig. Ik houd het gewoon goed in de gaten. Heb je nu.ook weer kans dat de placenta niet goed loslaat? Of is dat bij iedere zwangerschap weer anders? Slaap lekker! Maartje jij hebt dus eerder wel harde buiken gehad? Zo lastig elk gevoel is nieuw en weer reden tot zorgen haha, wat valt onder de norm normaal maarja Fijn dat je verkoudheid minder is! En dat je middenrif niet fijn aanvoelt is niet zo gek na al dat hoesten. Hopelijk krijgt het snel weer rust. Caro, met hoeveel weken is je dochter geboren? Fijn dat ze je goed in de gaten houden! Gelukkig voel je jezelf goed @bevalling, in principe willen we gewoon thuis als alles gewoon goed blijft gaan. Fijne avond nog en slaap lekker alvast!
@chantal, apart hè dat ze zo hun plekje hebben. Onze zoon ligt bijna altijd rechts. Kan hem niet echt voelen liggen aan de buitenkant, maar wel aan de binnenkant.
Ik mag wel thuis bevallen maar ik ga naar het geboortecentrum. Het enige wat ik zeker weet, is dat ik geen ruggeprik meer wil. Ik schrijf ook een geboorteplan waarin komt te staan dat ik van alle communicatie op de hoogte wil zijn. Alles om er voor te zorgen dat het niet zo'n drama wordt als de vorige keer. Ziek; ben er gelukkig bijna weer vanaf. Was echt goed verkouden. Hoofdpijn en neus dicht en wat koorts. Nu eindelijk weer beetje open. Morgen nog dagje werken. Dan eerste kerstdag naar mijn broertje. Mijn neefje wordt 1 jaar. En tweede kerstdag lekker met zijn drietjes.
@Kipje, Sarah is met 36 weken en 3 dagen geboren, kerngezond alleen heel klein, 2516 gram, naja klein ....voor de termijn netjes, maar ze zwom in maatje 44. Ze is tot 6 maanden ieletjes geweest en nu is het gewoon een heerlijk hollands welvaren. Wat dat aangaat mag het deze keer hetzelfde verlopen. @moon, hier ook een buik die veeeeeeel zwaarder toont dan de +4 kilo die er nu bijzijn. Niet echt een scherpe foto, maar goed, dit was gisteren http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/p206x206/62091_297856133668140_243967266_n.jpg
Ja idd, vooral dat ze beide hetzelfde plekje hebben!! @Fem,.dat heb ik dus ook. Alles in een geboorteplan en hopen dat het niet weer zo'n drama wordt.
@ rianne, heb met de (zeg) 14 wkn een harde buik gehad na het werken in de tuin. @femm, fijn dat het beter gaat. @ bevalling, ik kan gewoon thuis bevallen, maar dat wil ik niet. Verder laat ik alles op mij afkomen. Ik ga er vanuit dat hun de deskundige zijn. Misschien praat ik na de bevalling wat anders. Man, wil ik wat langer wakker blijven nu ik vakantie heb, is er niks op tv. Hmmzzz. Lezen wil nog niet echt lukken. Kan dit heel de zwangerschap al niet. Hopelijk lukt dit wanneer ik over een paar dagen uitgerust ben.
Een goede morgen op deze druilerige morgen. Iedereen klaar voor de kerst? Ik ben vandaag vol goede moed opgestaan. Ik op naar de bouwmarkt, te voet (is hier heel dichtbij). Auwie... hmmm doorbijten...auwie. Toen begon mijn hoofd. Eenmaal thuis kom ik ml met een lang gezicht tegen. Duidelijk geen zin in wat er komen gaat vandaag. Hij is begonnen, en zei al, schuur nou eerst het kozijn.... mannen. Ik ga me er verder niet mee bemoeien. Aan het einde van de dag zal ik met veel pijn moeten zuigen en dweilen, maar dan zit het schilderwerk er hopelijk op. En dam zal er een flink stuk van mij afvallen. Ik wilde niet zeuren of klagen, alleen even mijn hart luchten. Verder staat er een mooie kerst in het verschiet!
@Rianne: Wat vervelend van je harde buiken. Misschien ben je toch iets te druk geweest? @caro: Bedankt voor de neusspray-tip, had op internet inderdaad ook al gelezen dat dat de eerste 'behandeling' is. Ga zometeen langs de apotheek voor neusspray en mocht het na de kerst niet beter gaan dan maak ik alsnog een afspraak bij de HA. Die gaat nu waarschijnlijk toch bovenstaande adviseren. @Chantal: Hahaha, grappig zeg van je buik! Bij mij ligt uk vaak links. Hele fijne kerstdagen allemaal, geniet van elkaar!