April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb fbto vanaf januari, met aanvullend gezinsplanning module en krijg alles vergoed

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, het beloofd dus een gezellig avondje te worden. Altijd gezellig om met een gezelschap te eten. Fijn dat ml vandaag gaat dweilen en hopelijk krijg je, je stiefmoeder zover om de wc schoon te maken ;).

Vandaag is een vreemd dagje, maar dat vind ik altijd met oudjaar. ml heeft een mindere dag. Gisteren is er een hoop besproken rondom werk, etc...Hierdoor was hij heel onrustig en heb ik hem vanacht om 03.30u beneden weggeplukt, dat hij maar eens naar bed moest komen. Hij is dus goed brak en een beetje blehhh vandaag, maar dat veranderd dadelijk vanzelf, wanneer we bij de vrienden zijn voor de jaarwisseling.
    Zelf ben ik net even naar mijn ouders gegaan. Wilde even wandelen en kijken of de lucht weer van geklaard is. Dus ben lekker met mijn vader en de hond (die natuurlijk nu heel zielig is) in de bossen wezen wandelen. Mijn moeder had een pakje voor onze kleine man gehaald bij de Makro. Alle kleertjes zijn 50% afgeprijsd. mijn moeder wilde ook nog even met mij kijken. En ik was helemaal verloefd op een blauw/grijs pakje met broek, shirt en vestje. Deze heb ik gekocht in het mom van zijn eerste pakje na de geboorte. Zo lief!!! Verder heb ik wat handdoeken gehaald met flinke korting, ook voor het kraambed straks.

Vandaag gaan we rond 17.00u op pad voor vanavond. Eerst Chinees halen en daarmee door naar het adresje waar we vanavond gaan vertoeven. Heb er zin in. Zo eerst maar eens proberen om mijn wenkbrouwen bij te werken :p.

Nogmaals, fijne jaarwisselng!!!

3. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Lieve meiden,
    Ik wens jullie allemaal een hele goede jaarwisseling. Waar we het bijzondere jaar 2012 achter ons laten om een nog bijzonderder jaar tegemoet te gaan. Op naar 2013!!!
    Geniet meiden!
    kus

4. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Tja meiden, nu heb ik echt even jullie hulp nodig.

Ik probeer het kort te houden, maar dat zal moeilijk zijn.

Het begon allemaal na de geboorte van mijn zoontje. De bevalling was loeizwaar, mede door een ruggenprik die niet goed zat en door de vacuumpomp die niet goed uitgevoerd is. Na de geboorte ben ik een jaar!! bezig geweest met herstellen daarvan. Een jaar bezig geweest om met pijn te leven, om alles een plekje te geven, om weer mezelf te vinden. In dat jaar heb ik gelukkig heel veel hulp gehad van mijn man en mijn ouders. Zo mocht ik bv in het begin niet eens mijn zoontje uit of in bed leggen en dat hebben mijn ouders gedaan voor me. Autorijden heb ik ook lange tijd niet gekund, dus reden mijn ouders elke keer 45 min heen en terug om mij te helpen.
    Mijn schoonouders wonen ook 45 min van ons vandaan, maar die zijn geen enkele keer langs gekomen om te helpen. Er is nooit gevraagd aan mij hoe ik me voelde of hulp nodig had. Toen smoeder aan haar arm geopereerd was, stond ik er voor haar. Ik heb aangeboden om te helpen, om te poetsen, om langs te komen met mijn zoon. Terwijl zij te klagen dat ze 2 maandjes thuis moest blijven.
    Toen raakte ik zwanger van nummer 2. Dolblij waren we. Zij ook. Ik ging voor een combinatietest. daar kwam een verdikte nekplooi uit. Dat vonden ze heel erg en ze hebben ook wel met ons meegeleefd. Voor ons kwam de ene slecht uitslag binnen na de andere. Het zag er niet goed uit. Tot het moment van de vlokkentest. Plotseling zagen de gyns geen aanwijzingen meer voor de vlokkentest. Als de uitgebreide combinatietest goed was, mochten we het zien als oke. Die was goed gelukkig. Gesprekken met de gyns volgden. de ene was blij, de andere was niet gerustgesteld. Dus werd er gesproken over een vruchtwaterpunctie. Oke wat moet dat moet en die zekerheid wilde ik ook hebben. Toen we dat vertelde over de vwp werden we voor gek uitgemaakt. Alles was toch goed en waarom waren we zo onzeker? We hadden hun al gek genoeg gemaakt met de verhalen over de vtest en ze hadden er niet van geslapen en we moesten er nu maar over op houden want het was klaar...En de rest van de familie hebben ze verteld dat alles goed was.
    We hebben de vwp wel laten doen, verteld wanneer die was en voor de rest er niet meer over gehad.
    Op 5 dec waren ze hier en vroegen ze naar de echo. Die was goed. En de uitslagen van de vwp? Ja ook goed. Hoe lang we dat al wisten? Een kleine week. Helemaal boos en verontwaardigd waarom we niks hebben laten weten.

Nu moeten we morgen daarnaartoe. Nieuwjaar en manlief voelt zich schuldig want ze hebben al zolang niks gehoord van ons en traditie en blabla.
    Maar ik wil dat het uitgesproken wordt. Vraag ik nu zoveel van ze? Dat ze geen belangstelling in ons getoond hebben tijdens de vwp? En dat ik nooit hulp heb gekregen wanneer ik het nodig had?
    Mijn ouders rijden elke keer op en neer voor ons om hulp te bieden. Dat mag ik toch ook van hun verwachten?

en o ja toen hun dochter bevallen was waren ze daar constant. Ze passen daar minstens een keer in de week op en zijn er altijd wanneer zij hulp nodig hebben. Ze wonen dan ook in dezelfde stad.

Sorry voor het toch nog zo lange verhaal. Ik wil gewoon weten of ik verkeerde ideeen heb of te hoge verwachtingen?

5. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fem,

Ik denk niet dat het aan jouw verwachtingen ligt, het komt op mij over als een soort van kift in combinatie met een flink stuk egoisme. Maar nu ben ook niet geheel onbevooroordeeld wat betreft schoonouders hoor, die van mij zijn ook heeeeeel vervelend en het ergste is dat ze zelf het idee hebben volstrekt normaal te zijn.
    *dikke knuffel* want jij voelt je hoe dan ook rot.

6. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor iedereen, dat 2013 maar een heel mooi jaar mag worden, waarin we prachtige, gezonde en gelukkige kindjes op de wereld mogen zetten en waarin het met ons en iedereen die we lief hebben goed mag gaan.

*dikke knuffel erbij*

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hebben jullie allemaal een fijne oud en nieuw gehad?
    Ik wens jullie bij deze een gelukkig en gezond 2013 :)
    Het gaat een mooi jaar worden voor ons allen.

@femmelepem:
    Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. En je hebt er goed aan gedaan om niet de uitslag te vertellen van de vwp. Toen ze verontwaardigd hebben gereageerd, had je meteen moeten zeggen hoe je je voelt en waarom je dat gedaan hebt.

Ik snap je vriend ook. Het is ook lastig voor hem want hij wilt zijn ouders niet kwetsen en de band goed houden. Probeer tot 10 te tellen en de volgende keer als er zoiets gebeurt meteen te zeggen waar het op staat.

8. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Allemaal een mooi, gezond, gelukkig en vooral bijzonder 2013 gewenst!

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allemaal een gelukkig en gezond 2013 !!!

@femm, ik denk persoonlijk dat het verhaal 2 kanten kent, maar allereerst keur ik de reactie rondom de vwp van hun kant niet goed. Ik vind dat je vriend of jij hier wel iets over kan zeggen. Het gaat om jullie kind en jullie wilde terecht die onzekerheid weg hebben.
    Verder heb ik zelf 2 broers die ver weg wonen. Hier gaat het automatisch dat hun schoonouders de kleinkinderen meer zien, ze eerder om hulp worden gevraagd, maar ook meer de kans krijgen om hun kleinkinderen te zien. Mijn ouders vinden dat niet altijd leuk, maar weten wel dat het nou eenmaal zo is. Zij hebben zelf ook al tegen mijn broers gezegd dat ze uiteraard van alle kleinkinderen evenveel houden, maar dadelijk een intensievere band met ons kind zullen hebben omdat wij dichtbij wonen en hun daardoor onze zoon meer zullen zien. Ook hebben wij hun gevraagd om 1 dag in de week op te passen. Mijn heide broers hebben een andere keuze gemaakt, maar dat heeft dan een logisch gevolg. Mijn ouders hebben dit zelf in het verleden toen wij klein waren ook zo ervaren. Een om en tante van mij waren verontwaardig omdat er veel meer over de andere kleinkinderen gesproken werd als over hun kinderen.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat het allemaal op een natuurlijke manier gevormd wordt. Het is niet altijd makkelijk, maar je schoonouders zullen moeten accepteren dat dit de feiten zijn. Het lijkt me erg belangrijk dat jullie hier een keer met elkaar over in gesprek gaan.
    Ik weet natuurlijk niet of ik de juiste inschatting maak, maar hopelijk heb je er iets aan.
    Heel veel succes!!!

@ego, wij hebben gisteren een erg gezellige avond gehad. Wel kwam de situatie rondom mijn moeder ter sprake. Ml blijft boos en ik merk dat hij alles vanuit mijn moeder als negatief op pakt. We gaan straks naar mijn ouders en ben eerlijk gezegd best wel bang. Ik ben bang dat wanneer mijn moeder in de ogen van ml iets verkeerds zegt dat ml heel boos gaat worden. Misschien zie ik spoken op mijn weg. Er valt nu ook niet over te praten. Want bij ml zit het veel te hoog. Dit komt mede door zijn verleden. Hij is zwaar allergisch voor wanneer iemand in zijn ogen zich met zijn zaken bemoeid. Hij ziet dan niet dat dit in het geval van mijn moeder om bezorgdheid gaat. We zullen zien wat er gaat komen. Laten we hopen dat zowel mijn moeder als ml volwassen genoeg zijn.

Verder gaat het hier goed hoor. Hebben julie na zo'n gezellige avond met veel eten ook last van extreme maagzuur. Pas na 2 rennies ging het vanacht beter. Helaas zijn ze op. Dom van mij. Dus ik zal me straks bij mijn ouders moeten proberen in te houden met eten hihi. Het is allemaal ook zo lekker :p

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    We hebben het er vandaag over gehad. We hebben veel dingen met elkaar uitgesproken. En volgens mij zijn we aardig duidelijk geweest.
    We hebben het erg vriendelijk gehouden en hebben niet gewezen naar elkaar. Wat mij betreft had het veel harder gemogen. Maar dat is nu eenmaal hun manier van omgaan met elkaar.
    Sommige dingen blijven voor mij eeen beetje wringen zoals de opvoeding van ons zoontje. Ik bepaal de regels en daar wordt niet vanaf geweken. Klinkt heel hard maar wij weten uit ervaring dat mijn zoontje die keiharde regelmaat nodig heeft anders gaat hij snachts lopen vervelen en mogen wij er 10 keer(zonder te overdrijven) er uit voor hem.
    Zij willen dat hij vaker komt logeren. En voor mij hoeft dat nog niet zo.
    Maar goed zij zijn weer tevreden naar huis gegaan en wij hebben ons zegje gedaan.

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    En natuurlijk bedankt voor alle adviezen. Deed me veel goed. Ook om het eens van een andere kant te horen.

En voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Gelukkig nieuwjaar!!!:)

@Loesje: ik ben verzekerd bij CZ (Collectief Plus) en daar zit een krammpakket in de aanvullende verzekering. Ik krijg 'm dus volledig vergoed.

@Maartje: Hoop dat ml en je moeder de lieve vrede hebben kunnen bewaren...;)

Hier een rustig dagje bankhangen, we waren vannacht om 3 uur thuis, heerlijk uitgeslapen en weinig gedaan vandaag.
    Morgen weer werken en dan gaan we beginnen om de bovenverdieping leeg te ruimen, want volgende week donderdag komt toch Ʃcht de stukadoor en moet de boel echt leeg zijn!

Fijne avond allemaal, ik ga de finale darten kijken...:D

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    #2233 mamavandave, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt: 1 jan 2013
    @maartje, hopelijk ging het goed met ml!!

@Fem, dat van de opvoeding is echt herkenbaar. Ons zoontje zit nu echt in de uitprobeert fase. We waren zondag bij mn schoonouders en ik was mn zoontje aan het aankleden terwijl hij voor me op de rand van de eettafel zat. Maar meneer wou niet blijven zitten, want die wou een speeltje die op de grond lag. Na drie keer aardig zeggen dat ie moest blijven zitten ( en dat is eigenlijk al teveel!) Zette ik hem recht neer en zei heel streng nee. En wat doet mn schoonmoeder dan?? Oh wat zielig, en helemaal aandacht en aaien (terwijl hij zich er niks van aan trok verder, maar wel bleef zitten). En dat doet ze altijd. Als ik nee zeg, zegt zij ja. Als ik hem corrigeer, gaat zij hem troosten.... Gek wordt ik ervan!!!! Alsof zij vroeger altijd lief was en aardig en nooit een keer boos werd of streng was.... Kan me er echt heel kwaad om maken. Zolang ik erbij ben gelden mijn regels en daar hebben ze zich niet mee te bemoeien. Als ze zo doorgaat verlies ik straks alle geloofwaardigheid als zij erbij is, want van oma mag het wel en oma vind me zo lief en zielig als mama streng is.... Bah... Zoals je merkt zit dat me best hoog, ook omdat ik het al een paar keer met ml heb besproken, omdat ik niet zo'n goed band heb met haar en vind dat ml er iets van moet zeggen, want als ik dat doe ben ik direct de boeman.... en ze wil ook steeds dat ie komt slapen, maar ik heb altijd gezegd dat we hem alleen uit logeren doen als het echt nodig is en er is een reden voor....

@ego, vannacht om twee uur op bed, maar om 5 uur een aanval (heb pds, chronische aandoening aan darmen) en daardoor een uur op de wc gegeten. Een reactie op de gourmet van gisteren, te veel vlees en kaasfondue en dan nog hapjes 's avonds en had overdag al gevulde eieren gehad.... Zoonlief was om half negen wakker. Ik had nog wel even willen liggen dus, lag zo lekker!! Maar mn stiefmoeder wou een uur of tien weg, dus moesten er maar uit. Zo lekker op bed en even goede nacht hopelijk.

Het was wel echt heel leuk gisteren, super gezellig! Ik vond het wel moeilijk volhouden. Toch druk en natuurlijk veel pijn doordat ik toch ook weer mee stond te helpen met tafel dekken en opruimen enzo, dus kon om elf uur wel slapen!! Maar ja, als je visite hebt gaat dat zo lastig ;)

Zondag even onze wieg opgehaald bij mn schoonouders. Onze zoon dacht, daar pas ik ook nog steeds wel in! :p ook nog even een foto van mn zoontje met mn petekind, dochter van mn beste vriendin, samen aan het eten... De kids hebben zich echt super vermaakt

Bijgevoegde bestanden:

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nog even 1 foto van de kids vuurwerk kijkend ;) :D

Bijgevoegde bestanden:

15. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fem:
    Goedzo meid. Ben blij dat je je iets beter voelt met de situatie.

@Schmidt: Hoe is het bij jou afgelopen?

Valt me wel op dat iedereen wel problemen heeft met familie. Hier is het net zo hoor.

Kop op dames :)

16. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @monica, suc6 morgen met werken en het leegruimen.

@chantal, vervelend van de korte nacht. Vanavond er vroeg in ;)

Het is goed gegaan. Van te voren kwam kort de spanning eruit. Zit nu ook de dartsfinale te kijken en het begint nu. ;).

Morgen ochtend eindelijk vk

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik en weer goed gekeurd. Wat is de baarmoeder gegroeid. Hij komt nu tot tussen mijn navel en middenrif, in het midden. Bloeddruk was goed, en ik ben in 5 wkn tijd maar 2,5 kilo aangekomen en dat met de feestdagen ;). Moet volgende week even bloed laten prikken i.v.m. resus c negatief en dan wordt ook een keer mijn suiker en ijzergehte bekeken.

Nu even relaxen en dan ga ik dadelijk winkelen voor onze kleine man.

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wij mogen zo om 13.00uur weer naar de vk!!!

19. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi lieve dames,

Als eerste uiteraard een fantastisch, geweldig, mooi maar bovenal YEEY onze wondertjes komen dit jaar, WHOEHOE! topjaartje gewenst!

Maartje, wat super dat alles helemaal goed zat :). Ik vind het nooit echt spannend om te gaan, maar ben achteraf elke keer wel blij met alle goede waardes :).
    Wat superleuk trouwens dat je zoonlief zijn eerste pakje hebt gescoord!
    Flink balen van je maagzuur, viel het gisteravond nog mee nadat je lekker bij je ouders kon gaan eten?

Monica, in alle eerlijkheid hoop ik dat ik die trend aan me voorbij kan laten gaan ;), maar volgens mij is het iets vrij natuurlijks aan het eind van de zwangerschap ;).

Loes, ik krijg hem wel vergoed via mijn verzekering, maar bij de mijne (Zilveren Kruis) krijg je die bij 3 van de 4 mogelijke aanvullende verzekeringen. Zelf ben ik extreem goed verzekerd (maximale) vanwege mijn ADHD medicatie en krijg hierdoor ook echt alles rondom mijn zwangerschap vergoed. Dit jaar dus een win/win situatie voor mij :).

Fem, balen meis maar gelukkig is er nu in ieder geval een deel uitgesproken, ook al had het misschien van jou nog wat harder gemogen.

Chantal, ach meissie toch! Wat vreselijk balen dat je zo'n last hebt gehad van je darmen .
    Je wiegje is wel heel cute :D, mooi dat Dave zichzelf er direct in wist te situeren :). En veel plezier straks bij de vk!

Hier gaat het goed :). We zaten rond een uur of 5/half 6 met z'n allen aan de eerste borrel + appelbeignets en we waren rond een uur of half 3 richting huis aan het gaan.
    Het enige minpuntje was dat manlief wat onhandig geplaatste kaarsen niet had gezien waardoor zijn colbert vrolijk vlam vatte. Gelukkig geen echte schade, maar het jasje plus zijn overhemd zijn compleet vernield. Mijn jas om te helpen doven ook en ik heb een flinke blaar op mijn hand. Het had echter veel ernstiger kunnen zijn dus ondanks dat ik flink geschrokken was, was ik ook erg opgelucht.

Ik vond het overigens wel echt een bijzonder jaaruiteinde :). Meerdere malen besefte ik dat volgend jaar we er een kleine uk bij hebben en het nooit meer helemaal hetzelfde is. Manlief stond er ook echt wel meerdere keren bij stil en hij fluisterde ook wat lieve dingen in mijn oor over ons gezinnetje toen de klok 12 uur sloeg.
    Hadden jullie nou ook het gevoel dat dit een andere afsluiting/start was dan normaal?

Nog wat anders. Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik wat administratieve ervaring mis voor die ene functie, wat onzin is want het werk wat ik jaren heb gedaan valt onder de noemer administratief. Verzin dan dat ik te hoog ben opgeleid voor die functie of iets dergelijks. Eerste zwangerschapsafwijzing in the pocket dus ;).

Nog een fijne dag dames!

X

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @maartje, fijn dat alles goed was!!!

@wencke, Jeetje wat schrikken zeg met die kaarsen!!! Gelukkig liep het goed af en is het bij materiƫle schade gebleven!!! Voor ons was het uiteinde op zich niet heel veel specialer. Weet niet hoe dat bij de rest is die al een kleine heeft, maar de overgang van geen naar 1 vond ik heel anders, toen had ik idd ook echt dat ik dacht, volgende keer zijn we met zn drietjes!!. Niet dat deze niet bijzonder is oid, maar het is toch anders bij een tweede. Enne, leuk he die afwijzingen omdat je zwanger bent :p

@fem, fijn dat jullie het in elk geval wat hebben uitgepraat.

@ego, ja, dat van mn darmen was minder. Doet vooral erg pijn. Pds heeft wat dezelfde kenmerken als crohn, maar dan wel zonder de ontstekingen dus. Bij mij blijft het bij irritatie en korte hevige aanvallen. Maar normaal heb ik er tijdens de zwangerschap geen last van. Bij Dave had ik direct de week na de bevalling weer een aanval, maar daarvoor negen maand geen last. Dus dit was wel even jammer, maar ach, het was al zes maand geleden ;)

Alles was uiteraard weer goed bij de vk. Heb nooit te klagen, mn suiker was superlaag. Wel drie kilo aangekomen in vergelijking met vorige keer, maar dat is niet zo raar de dag na de feestdagen en nu in totaal ruim 4 kilo, dus nog steeds heel netjes vind ik. Afgezien van mn bekken heb ik ook dit keer weer een voorbeeldige zwangerschap. Ze kon de baby heel duidelijk voelen, leuk is dat. Alleen kon ze nog niet zeggen hoe de baby ligt. Mn baarmoeder groeit nu wel wat minder snel, bij mij komt ie nog niet halverwege mn navel/borstbeen.

Ik ga even wat eten, lekker yoghurt met muesli. Heb ik al twee dagen zin in :p

Deel Deze Pagina