Hey meiden! Hier ook nog steeds een zeehondje, vannacht met een ui geslapen, ik rook helemaal niets, vl daarintegen vond het wat minder hihi.. Hopelijk gaat die stomme verkoudheid weer gauw over. En jaaaaaaaaaaaaaa joepie De meubels etc zijn er.. alles staat alleen nog in dozen en nog niets uitgepakt hihi, maar het is er en daar ben ik heel blij mee Nu weer lekker weekend, morgen eerst naar de vk en dan de auto ophalen. Chantal, verticale groep is inderdaad met verschillende leeftijdcategoriën door elkaar Jammer dat je zon last hebt he, hopelijk ben je er inderdaad met een maand of 3 weer vanaf, nog even doorzetten. Duo, lastig inderdaad om dan aan beweging te komen. Zelf vind ik het nog wel eens lekker om s avonds een rondje te lopen even een frisse neus en er lekker uit zijn. Alhoewel ik heel veel beweeg hihi Wat leuk dat je ook de wagen hebt Kun je mooi rondjes door huis heen rijden. Maartje, lekker zeg van dat zwemmen, weer genoeg beweging gehad in ieder geval Nouja ook al is het opruimen onder enige druk het word nu wel gedaan Hoop voor je dat de antagel werkt. Jaa pffff dierenartsen, we hebben het verkeerde beroep gekozen Wat een geld he haha, maar nu kunnen ze er weer een jaar tegen aan Eef, wat heerlijk dat jullie zo aan het klussen zijn, schiet al op he met de meubeltjes, leuk leuk! Ach en lekker waggelen, straks zijn we allemaal eendjes! Vervelend he van die borsten, ik had het van het weekend 1x maar gelukkig niet zo erg klein beetje maar en daarna niet meer gehad (even afkloppen) Wel heerlijk dat je jullie meisje zo goed voelt, leuk he die buik die heen en weer gaat Fijne avond meiden! x
@bekken, idd, het stabiliseert nu wel wat. Doet nog steeds mega pijn, maar het wordt op het moment niet nog erger. Hopelijk blijft het zo, heel pijnlijk maar nog enigszins te doen. @Pds,. Ik heb normaal de combinatievariant. Periodes met verstopping, periodes met hevige korte aanvallen en tussendoor periodes weinig last. Ik heb bij Dave ook alleen last gehad van verstopping, maar dat valt tot nu toe mee!!! Heb de lactulose al wel klaar staan @wagen, wij lenen de ouderwetse kinderwagen van mn gastouder naast onze eigen kinderwagen van Dave. Die ga ik beneden gebruiken om de baby in te leggen de eerste tijd (en om mee door de stad te paraderen, wij wonen 5min lopen van het centrum) omdat we geen ruimte voor de box hebben zolang het kraambed in de woonkamer staat. En ja, dat moet want wij hebben badkamer beneden en boven geen stromend water.... Vind het erg leuk. Heb altijd al zo'n ouderwetse wagen gewild, maar wij hebben geen plek om het op te bergen, dus zo lenen is ideaal!!! @Rianne, ben heel benieuwd naar het eindresultaat!! @borsten, hier nog geen gelek!!! Er werkt al wel iets, want heb wel wat opgedroogd colostrum op mn tepels steeds. Maar nog geen natte plekken!!! Bij Dave liep het er op het laatst echt in stromen uit na het douchen vooral, maar dat was pas tegen het einde, na 30 weken pas.
Hey meiden, Zo er zijn heel wat verkouden zeg. Veel beterschap gewenst! @Fem: Dat verhaal van de ruggenprik klinkt wel eng. Wat vervelend dat het zo gelopen is voor je vorige keer. Ikzelf ga denk ik wel voor een ruggenprik. Maar geen Stagaire! Valt me wel op dat de meeste dames hier aan zwangerschapszwemmen doen. Merk je wel dat je dan actief bezig bent of is het gewoon een beetje dobbelen. Zit sterk te twijfelen of ik ook zal gaan zwangerschapszwemmen. (Alleen scheren lukt niet zo goed meer haha, ben ik straks heel behaard in me badpak). Hmmm.. Hier ook nog geen lekkende borsten.
@ruggenprik, het gaat meestal goed hoor!!! Ik had van de ruggenprik geen last, vond alleen doe katheter strontvervelend. @zwemmen, wij zijn wel echt een half uur bezig, dobberen doen we erna, even in het bubbelbad!
Hallo allemaal, Sorry, even niet geweest, wel gelezen dus op de hoogte. Maar ben doodmoe en hartstikke druk, vergeef me! Ik ga vanaf volgende week 8 uur per week de ziektewet in, heb helaas veel pijn in mijn heupen/bekken en onderrug. Ook slaap ik zéér onrustig, dus ben doodmoe, wat de klachten nog eens verergert. Hopelijk geeft die extra vrije tijd me de ruimte om te ontspannen en meer te genieten, vind het nog steeds te gek dat ik zwanger ben natuurlijk, maar die kwaaltjes hoeven van mij niet zo... We zijn met de bovenverdieping bezig, overal komt nieuw laminaat en in de 2 kleine kamers komt de stukadoor volgende week de muren mooi maken. Ontzettend fijn dat onze kleine man in een splinternieuw kamertje komt natuurlijk, maar die zóói... Ach, even door de zure appel heen bijten! Ow ja, en 25 januari komen de kamer en de wagen!!!
@femm, altijd leuk en spannend zo'n verbouwing. @Rianne, vervelend dat je zo verkouden blijft. Veel plezier bij de vk het ophalen van de auto etc... @monica, goed dat je minder gaat werken. Hopelijk leverd het wat rust hoop en wat minder pijn. @zwemmen. Het is een half uur aanpoten en een kwartier dobberen. Heerlijk. Wel zal het overal anders zijn. Zal zeggen, ga het een keer proberen . @borsten, weinig last van gelukkig. Af en toe zit er wat, maar dit mag geen na hebben. @ego, eens kijken wat er vandaag op het programma verschijnt . Laatste officiële vakantiedag alweer
@Moon: Geeft niet, doe lekker rustig aan. Fijn dat je 8 uur de zw in kan. Veel succes met de bovenkamers Altijd leuk he. Wij nemen hier ook de hele bovenverdieping onder handen. Het is veel werk, maar het eindresultaat mag er straks wezen.
Shoot! Ik ben mn groeiboekje van Dave kwijt! Net het huis overhoop gehaald en kan het ding nergens weer vinden. Snap er helemaal niks van, het is ook weer niet zo dat wij zo'n groot huis hebben en dat ding zomaar kan verdwijnen ofzo. Ik heb op alle denkbare en ondenkbare plekken gekeken, maar nee hoor... Foetsie! Balen, nu eerst maar even nieuwe inentingskaarten aanvragen voor Dave.... Heb het consultatiebureau al gemaild, om te vragen of ie daar misschien is blijven liggen vorige keer, maar volgens mij heb ik m nog wel een keer ingekeken na de laatste controle. He, baal er echt van, hoop dat ik m nog terug vind, ook al krijg ik nu waarschijnlijk een nieuwe! De boekjes zijn nu veranderd en het is toch ook wel leuk om voor Dave nog een oud boekje te hebben, stonden best nuttige dingen in... Vandaag verder rustig dagje, even de draagzak en mn draagdoek op marktplaats gezet, hopelijk reageert er snel iemand!! Zometeen even naar het centrum om kraamkadootje te kopen, morgen op kraamvisite. En een nieuwe waterkoker halen, want die van ons is stuk!! Daarna Dave weer van de gastouder ophalen en dan is de dag weer om!
@chantal, balen dat je dat boekje kwijt bent. Hopelijk komt ie alsnog boven tafel. Veel plezier met het uitzoeken van een kraamkado, altijd leuk. @ego, heb net wat spullen uitgezocht. ml heeft een berg beddengoed en wilde deze allemaal bewaren. Ik heb wat losse flarden weten weg te gooien. Vind zoveel oud en lelijk beddengoed overbodig maar ml vind het Onde om uiteindelijk nieuwe te kopen. Mannen . Nu is hij met mijn vader naar de stort en daarna is ie gevlogen. Heb eigenlijk geen zin om alleen thuis te zitten. Mijn vader bood nog aan om mee de kerstboom af te tuigen, maar mijn banden willen niet meer.
Hi dames, Verticaal vs Horizontaal, zelf ging mijn eerste voorkeur uit naar verticaal. Ik heb er totaal geen ervaring mee natuurlijk, maar wat ik overal las leek dat me het meest geschikt voor een kindje. Zelf heb ik ook altijd veel geleerd van mijn zus en als ik het vergelijk met mijn nichtje die überhaupt nooit naar een kdv ging (of gastouder) merk ik dat de kindjes die dat wel hebben een stuk socialer zijn (en daarmee vaak ook verder ontwikkeld). Het kdv waar we gisteren zijn geweest werkt ook met verticale groepen en we waren beide erg enthousiast nadat we er weer vertrokken. We gaan nog wel bij andere vestigingen kijken, ter vergelijking maar deze maakt zeker kans. De dames kwamen goed over en de kids leken het bijzonder goed naar hun zin te hebben. Nog bedankt allemaal voor jullie tips! Duo, jaaa lastig om dan in beweging te blijven. Misschien kan je een Wii lenen van vrienden ofzo (ervaring leert dat die bij veel mensen op een gegeven moment stof staat te happen). Daarmee kun je echt nog wel veel dingen doen om een beetje bezig te blijven en hoef je er niet voor de kou in . Superleuk van je wagen!! Maartje, ohhh dat gelukzalige gevoel wat die zolder je nu geeft is herkenbaar hoor . Ik ben wederom bezig met kleding passen en wegdoen en bergruimte te creëren en daar word ik ook echt vrolijk van. Fijn dat het zwemmen weer goed werkte . Eef, hihi herkenbaar hoor! Mijn buik is ook mega hard gegroeid. Kijken of ik van het weekend weer een fotootje kan maken. Chantal, balen meissie dat je zo weinig hebt aan de bekkenfysio. Het lijkt me echt vreselijk om er zo veel last van te hebben. Dikke knuffel! Hoop dat je Dave zijn boekje ook nog terugvind! Fem, poehhh dat klinkt echt vreselijk! En wat betreft de TENS, je zou even moeten kijken of deze vergoed wordt door je zorgverzekeraar. Bij mij zit hij in het pakket en kan ik hem direct afnemen, zonder die 100euro te hoeven voorschieten. Superhandig! Rianne, balen dat je nog steeds een zeehondje bent ! Gelukkig staan wel je mooie nieuwe meubeltjes in de dozen te pronken . Hoe was het bij de vk? alles weer helemaal goedgekeurd? En had je nou al bloed geprikt of moet dat nog komen? Mijn vk laat het bloed standaard 2x prikken, ook al zit je niet in een risicogroep. Ik heb komende dinsdag weer een afspraak staan en krijg dan het formulier mee voor het ziekenhuis. Monica, ook voor jou een dikke knuffel meis! En wat fijn dat je nu voor 8uur de ziektewet in kan, misschien draagt dat bij . Met jouw pittige baan vind ik dat je sowieso al lang door bent gegaan met jouw klachten. Gisteren dus eerst even bij het kdv geweest, vervolgens naar IKEA om wat opbergdozen te kopen en daarna de hele avond aan de slag met kleding en accessoires. OMG wat heb ik veel spullen. Ik word knettergek van alles wat ik heb!! Welk mens heeft ruim 100 paar schoenen, zeker 200 jurken, 20/25 zonnebrillen, 50 rokjes, 100 sjaals, 75 handtassen?!? En ga zo maar even door. Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar kan na drie volle vuilniszakken naar het leger des heils het ook maar moeilijk over mijn hart verkrijgen om nog meer spullen weg te doen. En dan geef ik standaard elk jaar veel weg aan het leger des heils :S. Maar op de een of andere manier geef ik dan 20 paar schoenen weg en koop ik er vervolgens ook weer 20 bij?! Mijn goede voornemen is dan ook om niets meer te kopen wat niet echt nodig is in 2013. Hebben jullie tips en dit meen ik serieus? Als ik ga shoppen kom ik gerust met 10 nieuwe jurken thuis :S. Ben helemaal klaar met deze rot eigenschap. Zucht. X
Overigens denk ik dat mijn koopzucht/hebben hebben hebben drang vooral voortvloeit uit mijn ADHD. Altijd maar de drang hebben om meer te willen. Thank god verdiende ik relatief weinig en heb ik nog geen advocatensalaris, anders liep het helemaal de spuigaten uit :S. Ik zit serieus nu beteuterd op de vloer om me heen te staren en kan wel huilen.
@wencke, heb helaas geen tips. Heb nooit zo'n koopzucht gehad. En als ik wel zo'n bui heb helpt het bekijken van mijn slinkende bankrekening.
Thanks Maartje, het klinkt ook ontzettend verwend. Boehoe ik heb te veel spullen. Het zijn ook niet direct de spullen die me dwars zitten, maar het feit dat al die spullen zo veel geld hebben gekost en het hele huis opslokken. Daarnaast omdat genoeg nooit genoeg is... Heb sowieso niet de beste week en dat zal wel meespelen. Ik heb eergisteren een uur hartverscheurend moeten huilen omdat ik mijn studie niet af kon maken dit jaar (terwijl ik daar in het begin wel enige moeite had, maar daarna er vrede mee leek te hebben). Ik ben nooit in staat om meer dan 1 focuspunt te hebben en er stond altijd wel iets in de weg. Eerst mijn studentenleven, toen manlief die 4uur reizen van me vandaan woonde, toen het nieuwe huis en vervolgens de bruiloft. Dit jaar zou eindelijk mijn jaar worden. Ik had geen afleiding, stabieler in mijn geval kan gewoon niet en toen werd ik zwanger. Ik ben dolgelukkig met Ukkepuk en wil hem nooit meer kwijt, maar deze week loop ik overal tegen aan en zit alles me ontzettend dwars. Zucht. Ik ben ook blij als ik eindelijk weer mijn adhd medicatie mag nemen (hihihi nou klink ik ook nog als een drugaddict ook ). X
Wencke, dat je, je nu zo voelt komt door de tijd van het jaar. Het is soms lastig, maar probeer te kijken naar wat je hebt. Dit heb ik van de week meerdere malen moeten doen. ml is zeer wisselend in zijn humeur momenteel en hier kan ik nu echt niet mee overweg. En ik word steeds weer terug gefloten met mijn banden. Nee, ik heb in vlagen ook een dip en toen ml net vertrok barste ik in tranen uit. Ik denk dat het een mengelmoes is van de donkere dagen en de hormonen. De leuke dagen laten we weer achter ons en nu gaat het leven weer verder. Er komt een spannende tijd aan en het zal allemaal alleen maar zwaarder worden. Aan de andere kant blijft het geweldig en onwerkelijk dat er een klein mensje in ons groeit die we steeds vaker en beter gaan voelen. Zo vreemd die mengelmoes van blijdschap, onzekerheid, verdriet en gelukszaligheid door elkaar. Ik heb geen ADHD, maar heb momenteel weer een hoofd die niet rustig te krijgen is. Wordt de laatste 2 nachten steeds wakker en dan spookt er zoveel door mijn hoofd heen dat ik bijna niet in slaap val. Wat kun je eraan doen???? Denk alleen zoveel mogelijk aan de mooie dingen denken.
@wencke, ik heb ook moeten leren omgaan met een serieus gat in mn hand. Ik ga dingen kopen als ik me verveel en vooral schoenen heb ik een groot zwak voor. Wat bij mij ten eerste hielp was zwanger worden, nu heb ik het minder, maar bij Dave werd ik ineens hartstikke zuinig en dat "alles is zo duur" gevoel is niet helemaal weg gegaan. Heb nu geen tientallen paren schoenen en kasten vol boeken meer . Wat ik trouwens verder gedaan heb is heel simpel. Ik heb mn pinpas ingeleverd. Daarvoor durfde ik dat nooit aan, want stel dat ik m nodig heb voor iets?? Maar ik vroeg gewoon vantevoren geld aan mn man als ik iets moest halen en kreeg dan precies genoeg. Eerste keer dat ik zo een boodschap moest doen werkte echt mega verhelderend, als ik de pinpas mee had gehad, was ik met drie keer zoveel thuis gekomen!!! Nu kan ik de pinpas prima hebben zonder allemaal dingen te kopen die ik niet nodig heb, al heb ik nog wel wat de neiging om dingen voor Dave te kopen die we niet echt nodig hebben Je pinpas inleveren is eerst heel eng, maar bij mij hielp het echt, omdat ik niet de mogelijkheid had om geld bij te halen of geld van een andere rekening op mijn rekening te zetten.... Nu heb ik soms dagen geen pinpas en mis m niet eens! het is alleen even wennen en wat meer plannen van te voren...
Ik heb dan geen koopdrang (meestal). Wel vind ik het heel fijn idd ook fijn om contanten mee te nemen. Dan heb ik overzicht van wat ik uitgeef. Daarnaast kan ik niet in het rood
Ik kan idd ook niet in het rood niet meer, heb er bijna 5 jaar over gedaan om er vanaf te komen en begin er echt nooit weer aan, of het moet de laatste mogelijkheid zijn. Zo, nieuwe inentingskaarten aangevraagd en consultatiebureau gemaild om te vragen of het groeiboekje daar is blijven liggen en wanneer we weer heen moeten. Jullie krijgen straks ook zo'n boekje, raad je vooral aan om m niet kwijt te raken wat een paniek...
Thanks lieve meiden, Maartje, poeh die dipjes he! En je hebt ook gelijk dat ik moet kijken naar de mooie en goede dingen en meestal lukt dat ook wel, maar deze week lijk ik echt doemdenker nummer 1. Toen ik zo hard moest huilen wist ik ook zeker dat ik nooit meer aan het werk zou geraken en voelde ik me studietechnisch zo'n loser. Manlief kreeg vervolgens ook de hele lading over zich heen. Zijn studie verliep vlekkeloos, hij had het financieel ook erg goed voor elkaar. Voor zijn afstudeerstage heeft hij bij twee bedrijven gesolliciteerd en die wilde hem beide direct hebben (gestart bij 1 en daar werkt hij nog steeds). Alles en iedereen loopt met hem weg en de enige zorgen die hij heeft, zijn de zorgen die vanuit mij komen. En daar voel ik me dan ook nog eens extra schuldig over, maar toch krijgt hij dat wel naar zijn hoofd geworpen. Alsof hij er wat aan kan doen. Gelukkig heb ik na mijn huilbui en geraas wel mijn excuses aangeboden, dat fatsoen zat er gelukkig nog wel . Chantal, ja ik heb daar ook wel eens over zitten nadenken, maar mijn pinpas afstaan ben ik toch geen voorstander van. Ik heb wel al een maand of 9 terug besloten om mijn creditcard alleen nog maar te gebruiken voor als het echt niet anders kan en niet voor leuke schoenen en kleren, zodat dat soort zaken direct van mijn rekening worden afgeschreven. Gelukkig sta ik ook al heel wat jaren niet in het rood, terwijl het wel kan. Maar desalniettemin blijft het zoooo sonde van al dat geld wat ik over de balk smijt. In 2013 moet ik gewoon leren budgetteren en wegblijven van de winkels. Het ziek zijn heeft goed geholpen en over drie maanden krijg ik slapeloze nachten, dat zal ook vast een bijdrage leveren. X
Hey ladies, Maartje, ben je wel uitgebreid ervan aan het nemen dat het je laatste officiële vakantiedag is? Dan nog 7/8 weken werken voor je verlof? Gaat opschieten dan he. Ik heb gisteravond de kerstboom eruit gegooid. Heerlijk die ruimte, alhoewel er gister nog allemaal dozen stonden hihi. Lekker genieten van je weekend, en hopelijk staan je banden wat minder gespannen. Monica, wat fijn dat je 8 uur minder gaat werken, hopelijk voel je je er dan beter bij en kun je beter je rust pakken. Goede keuze van je! En die zooi is nu nog erg vervelend maar straks ben je super blij als alles klaar, mooi en opgeruimd is. Super leuk! Duo, jullie dus ook alles aan het verbouwen, wat een resultaat zal dat dan ook zijn straks. Heerlijk alles nieuw. Chantal, wat balen dat je dat boekje kwijt bent! Hopelijk vind je hem snel terug. Leuk om straks natuurlijk te kunnen vergelijken ook! Veel plezier op kraamvisite, heb je een leuk kadootje kunnen scoren? Wencke, allereerst een dikke knuffel. Helaas zitten die baaldagen er echt bij he. En dan geloof ik graag in combi met je ADHD dat je je medicijnen wilt nemen, drugaddict haha maar heel logisch meis! Wat betreft dat geld uitgeven, tja ik heb het voor/nadeel van lang zijn dus veel kleding is te kort. Wat mij juist weer frustreerd als ik ga shoppen hihi. Maar mijn hemel wat heb jij veel hihi. Heb je dan evengoed nog dat je voor de kast staat hmmm wat zal ik aantrekken? Of juist erger doordat je zoveel hebt? Ik heb op het moment juist wel dat ik wil uitgeven aan kleertjes voor de kleine, alles is leuk! Gelukkig weet ik niet wat het word anders had ik me inderdaad koopziek gekocht. Echt tips heb ik dus niet voor je. Gauw een hele dikke buik krijgen dan kun je alleen nog zwangerschapskleding aan en word de keuze beperkter? Zoiets? hihi, en meis komt allemaal goed! Je dip kom je ook weer overheen al is het wel waar dat het weer ook meespeelt ja. Dikke knuff! Wel fijn dat je een goed gevoel had bij het KDV, een goed gevoel is het allerbelangrijkste! hoooooooooooo drukte al op enter voordat ik klaar was met typen hihi. @ego, vanmorgen eerst op controle, alles was weer perfect! Bloeddruk prima en de kleine liet zich heel goed voelen. Ligt nu in stuitligging, maar kan ondertussen wel weer anders zijn want het kan nu nog alle kanten op draaien hihi Moet bloedprikken en suikertest als ik voorbij de 27 weken ben, dus denk dat ik volgende week vrijdag gezellig een ochtendje in het ziekenhuis ga doorbrengen. Daarna zijn we naar Emst gegaan om de auto op te halen! Super blij mee! Rijd echt heerlijk. Gisteravond is vl toch al begonnen met de meubeltjes in elkaar zetten en de kast en commode staan bijna al helemaal. Ook de wagen meteen uitgepakt hihi Vanavond op verjaardag bij me buuf en verder weinig! Fijne avond meiden! x
Rianne, super dat alles goed was! En ja, ze kunnen nu nog alle kanten op, pas vanaf week 32 moeten ze omgedraaid zijn toch? Heerlijk dat vl de meubeltjes al in elkaar aan het zetten is en niet te vergeten de auto, luxe hoor ! Ik heb serieus heel vaak dat ik denk 'ik heb niets om aan te trekken' :s...... zo erg is het... 's ochtends heb ik ook 10 verschillende outfits aan en die pleur ik dan allemaal op een grote hoop tot ik de juiste gevonden heb. Iets loopt ook mis doordat ik toch beslis die schoenen niet aan te doen en dan is het hele plaatje niet meer goed, dus moet ik weer opnieuw beginnen..... Ik schaam me dood nu ik dit typ.. Veroordeel me dr aub niet op dames.. x