Zo, we zijn weer terug van aqua zoo!! Heb het toch gelopen, met bekkenband, maar nu natuurlijk wel veel pijn. Maar aqua zoo is niet zo heel groot, dus toch maar erop gewaagd, ook omdat we anders de kinderwagen niet mee konden nemen voor Dave. Nu op de bank, bijkomen!!! Zullen zien hoeveel erger het morgen is, maar het was het wel waard, Dave heeft zich ontzettend vermaakt en wou zo graag nog even wat leuks met Dave doen voor de baby komt... Hier was de baby trouwens gisteravond in bed ineens mega druk! Kreeg er zelfs harde buiken van, ze hield pas op toen ik op mn rechterzijde ging liggen. Wel leuk dat ze ineens zo druk was, vanochtend ook weer..... Maar merk ook dat ze nu minder ruimte hebben, want het voelt niet altijd fijn Leuke foto maartje en ook al best een buikje!!!
Zo meiden, alles weer bijgelezen! Slechts 4 pagina's! Hier ook nog steeds een zeehondje hoor, de tissues vliegen er doorheen haha. Steeds meer meiden met maagzuur lees ik, vervelend zeg! Hopelijk werken de middeltjes een beetje! Maartje, nog van harte met jullie half jarig jubileum! Hebben jullie lekker gegeten? Inderdaad een mooi herinnering voor jullie! Een mooie dag met een mooie bekroning! En wat een buik al zeg! Mooi hoor, leuk Chantal, leuk dat jullie nog even zo genoten hebben, nu lekker relaxen op de bank Eef, jullie kamertje schiet ook al op! Leuk hoor, lief dat zachtroze! En mooi buikje al! Roos, leuk je foto in kerstoutfit! Mooi rond buikje naar voren! Wencke, veel plezier bij de doop vandaag! Gaan jullie zelf ook jullie mannetje laten dopen? Carolina, jammie burrito's! Echt mijn lievelingseten hihi en je hoort inderdaad gewoon hier hoor Inderdaad weten we allemaal niet wanneer we bevallen, we zullen het gaan zien he. Tja de Ikea altijd druk, balen dat je dan ook niet gekocht hebt. Waren jullie wel naar iets opzoek? Fijn dat jullie de verf gehaald hebben! Duo, mooi optijd met de box neerzetten hihi, maar snap je wel hoor! Alles is ook leuk hihi En wat heerlijk dat je zo hebt kunnen slapen! Wat zul je een energie daarna gehad hebben Volgens mij heb ik nu iedereen wel weer gehad, sorry als ik iemand vergeten ben! Het waren slechts 4 pagina's haha @ego, hier dus nog steeds een blaffend zeehondje. Seabird is er niets bij! Vrijdag op verjaardag bij me buuf, was 3;30u thuis gister lekker uitgeslapen. Gister opzoek geweest naar behang voor het kamertje, hebben boeken mee naar huis gekregen en morgen even bestellen. Ook staan alle meubeltjes nu, weg al die dozen uit de huiskamer pff! Helaas moesten we ook onze fauteuils weer verkopen. Hij kon niet eens naar boven dus we hebben ze weer verkocht. Nu dus weer op zoek naar een nieuwe stoel, een kleine variant hihi Gisteravond kwamen de vrienden van vl, slecht 4:15u lag ik op bed Vandaag lekker een dagje niksen, zo even lekker een rondje wandelen nu het mooi weer is. Hopelijk werkt de frisse lucht een beetje. Fijne zondag allemaal! x
❤ Uitgerekende datum ❤ 01 april 2013 - Duo Penotti - 24 jaar - 1e kindje - meisje 07 april 2013 - Miepje01 - 27 jaar - 1e kindje - meisje 09 april 2013 - Kipje87 - 25 jaar - 1e kindje - geslacht onbekend 09 april 2013 - SuzanneVVdO - 27 jaar - 1e kindje - jongen 09 april 2013 - Schmidt - 30 jaar - 1e kindje - jongen 11 april 2013 - Caro - 35 jaar - 2e kindje - geslacht= bekend voor ons 18 april 2013 - Loesje88 - 24 jaar - 1e kindje - geslacht nog onbekend 18 april 2013 - Chanti1- 38 jaar- 1e kindje - meisje 19 april 2012 - Mamavandave - 25 jaar - 2e kindje - geslacht hebben we het niet over 22 april 2013 - Roos100 - 23 jaar - 1e kindje - jongen 23 april 2013 - Femmelepem - 33 jaar - 2e kindje - geslacht nog onbekend 24 april 2013 - Moon83 - 29 jaar - 1e kindje - jongen 24 april 2023 - Flieentje - 25 jaar- 1e kindje - meisje 27 april 2013 - Ukkie - 25 jaar - 1e kindje - meisje ❤ Afspraken ❤ 02 januari - Schmidt (Maartje) - controle VK 08 januari - Ukkie87 (Nicolle) - Controle VK 08 januari - SuzanneVVdO (Wencke) - Controle VK 14 januari - roos100 (roos) - Controle VK 22 januari - Duo Penotti - 30 weken echo en controle VK 23 januari - Mamavandave (chantal) - Controle VK 23 januari - Kipje87 (Rianne) - controle VK 24 januari - Moon83 (Monica) - controle VK 24 januari - Flieentje (Evelien) - controle VK 25 januari - Caro (Carolina) controle gyn ❤ Echo's ❤ 29 januari - SuzanneVVdO (Wencke) - 30 weken echo 14 februari - Roos - 30 weken echo Hebben jullie trouwens allemaal een 30 weken echo? Hier helaas geen echo's meer Mits er iets niet goed is natuurlijk maar daar gaan we niet vanuit
Ik heb ook geen 30 weken echo... @Rianne, Wij zetten 1 van de stoelen van beneden boven neer, op de babykamer, voor het voeden. Wij hebben twee van die ikea stoelen. Zal zo wel even een foto plaatsen Hebben jullie ook ineens zoiets van, wat komt het nu dichtbij?? Nog drie maandjes gewoon, die zijn echt zomaar voorbij. Wij hebben het redelijk druk deze maand, dus dan vliegt de tijd helemaal!!
@Schmidt: Mooie buik En het word nog veel groter! Oefff haha. @Mamavandave: Leuk he dat die kleine zo actief is. Hier zit ze ook elke nacht in me zij te porren. Maar voelt inderdaad wel raar aan. Poeh vertel mij wat. Het komt zeker dichtbij nu. Echt super spannend. Hier iets minder dan 3 maanden al. Ook wel hectish want hier moet echt nog de hele bovenverdieping onder handen genomen worden. Vl is een beetje te makkelijk, denkt dat die alle tijd heeft. Hij gaat volgende week 2 maanden naar Suriname dus dan komt me schoonmoeder helpen het huis af te krijgen. Zij weet wel van aanpakken Dus ondanks ik hem super ga missen, heb ik ook zoiets van ga maar, want ik wil die kamers afhebben. Zal een hoop rust geven straks. @Kipje: Jeetje jij hebt een druk weekend achter de rug! Dat je het nog volhoud tot zo laat... Vandaag lekker uitgerust ? Het was inderdaad mooi weer om te wandelen vandaag. Lekker zonnetje. Ik wou er ook even uit, maar vl is niet wakker te krijgen. Ging poolen met vrienden vannacht en alleen lopen is toch niet zo gezellig. Baal er wel van... Mja. Hier wel een 30 weken echo, maar volgens mij is dat inderdaad niet standaard. Ik krijg een 30 weken echo omdat er met de 20 weken echo gezien is dat de placenta dichtbij de "uitgang" ligt en als dat het geval blijft is een natuurlijke bevalling niet mogelijk. En ook zullen ze nog even kijken of de kleine goed groeit. Afwachten dus, want eigenlijk zie ik een keizersnede niet zitten.
@rianne, poeh dat jij dat uithoudt elke avond. Beetje lekker gewandeld? @chantal, leuk dat je met dave nog even op pad bent geweest. Nu maar weer bijtanken . @duo, zal idd heel dubbel zijn wanneer Vl. Vertrekt, maar op een gegeven moment wil je alles klaar hebben. Geeft idd rust. @tijd. Begint idd al dichtbij te komen. Maar kan niet snel genoeg gaan. @voelen. In vlagen voel ik hem heel goed. Vanacht vond ik het zo'n raar gevoel. Lag op mijn rechterzijde waar de placenta niet voor ligt en hij was me toch aan het bewegen daar. Toen ik voelde, voelde ik echt een mini mensje met armpjes en al. Zo apart. @ego, eten gister was lekker en gezellig. Vanochtend lekker lui gedaan. Vanmiddag wezen wandele. Misschien een beetje te ver, maar het was wel lekker. Net wat spulletjes in de babykamer opgeruimd. Verder doe ik weinig, dadelijk voor het eten zorgen, maar heb nu nog geen honger. Morgen weer werken. Zo geen zin. Maar goed, wat moet dat moet.
Chantal, ook een stoel dus boven. Hier niet zo zeer voor het voeden maar maakt het gewoon af hihi! Dus we zien het wel. Tijd gaat inderdaad snel, 3 maandjes! Zelf word ik dan ook steeds nieuwsgieriger hoe de kleine eruit ziet enzo. Spannend weer hè? Duo, opzich viel druk wel mee. Wel gezellig gehad. Heb zoiets als ik het volhoud doe ik dat nu lekker nog. Nu kan het allemaal nog hihi Dus voor jou nog even spannend die echo, hopelijk is het wat verplaatst inderdaad! Ml nog ontwaakt? Maartje, wandelen was heerlijk. Wij wonen aan het Ijsselmeer dus prachtig wandelen. Hebben bijna 4 km gewandeld Wat leuk dat je uk zo duidelijk voelde, prachtig hè? Lekker zon dagje lui en evengoed er even uit Fijne avond! x
Maartje gek idee dat je van buiten al een mini mensje kan voelen! Ik voel hier nog niet echt verschil tussen kop en kont! Duo gaat ml er heen voorwerk? Word wel hard buffelen zeker! Wel fijn dat je schoonmoeder komt helpen! @30weken echo krijgen wij volgens mij wel alleen wat later vk noemt het de groei echo?! Maar eerst Mag ik gezellig met week 27 bloed prikken ivm resusfactor. Ik ga heerlijk met de beentjes omhoog te veel gedaan vandaag Dikke kusz
Nou, poging drie, mn telefoon werkt niet mee. @stoel, hier echt voor het voeden. We hebben niet echt ruimte over ofzo voor een stoel maar in bed voeden is echt niet bevallen vorige keer. In slaap vallen en dan met een enorme plas in je bed wakker worden, waar kind dan middenin ligt, geen houding kunnen vinden, hoeveel kussens je ook gebruikt... Heb nu een voedingskussen, dat helpt al en het voordeel van een stoel van beneden gebruiken is dat ie lekker weer terug kan als ik m niet meer gebruik @Rianne, nou idd, dat je dat volhoudt!! Zelfs als ik niet zwanger ben heb ik moeite met wakker blijven na twaalf/een uur!! @kan niet snel genoeg gaan. Dat had ik vorige keer ook, maar na de bevalling had ik spijt dat ik niet gewoon wat meer had genoten ipv wensen dat het maar sneller ging. Ik heb nu ontzettend veel pijn, en ben uiteraard nieuwsgierig naar hoe het dit keer gaat met bevallen en hoe de baby is, maar toch geniet ik veel meer en ben ik ook echt bewust bezig met genieten, want het is waarschijnlijk de laatste @echo, hier doen ze dat niet met 30weken. Ze zijn het nog niet eens over het doel van die echo (ligging of groei). Je kunt namelijk niet 1 tijdstip nemen waarop je beide kan zien. En mn vk vertelde dat zij afgelopen jaar gekort werden (zij krijgen per bevalling een standaard vergoeding) omdat er dus al praktijken zijn die deze echo aanbieden terwijl die officieel nog niet vergoed wordt. Pfff veel pijn al, ben benieuwd hoe erg het morgen is na zo'n half dagje weg en veel lopen. Ben vast iets vergeten na drie pogingen... Sorry! Net trouwens nog erg geschrokken, ik had met Dave gedoucht en daarna ging ml douchen. Ik was even iets op de kalender op de koelkast aan het schrijven terwijl Dave bij de douche aan het kijken was, maar onze doucheruimte is lek, dus er ligt nu steeds water, hoor ik ineens een klap, was Dave uitgegleden, zo achterover met zn hoofd op de tegels.... Gelukkig niks aan de hand verder, wel hard huilen even natuurlijk. Maar vind dat toch altijd naar... Fijne avond meiden, ik plaats zo even een foto van de stoel, maar daar gaat het steeds fout, dus doe dat even apart
Hey girls, Maartje, geen dank meis. Super dat jullie een leuke avond hebben gehad. En wat een leuke foto!! Supermooie buik meis! En er is niets mis met lekker lui zijn . Heel veel succes morgen, zal ff doorbijten zijn . Carolina, vreselijk he overdag bij IKEA rondlopen. Manlief en ik gaan standaard zo laat mogelijk op de avond er heen en racen er dan zo snel mogelijk doorheen . En niet zo gek doen meis, jij hoort hier net zo goed . Eef, superleuke foto's!! Mooi buikje en heerlijk die progressie op de kamer ! Ik voel overigens ook nog niet echt een mensje hoor (wat betreft het onderscheiden van vormen), ondanks dat ik al 2 weken verder ben dan jij, dus we moeten maar geduldig afwachten voor het zo ver is. Chantal, yeeey het schema is toch gelukt . Schrijf je altijd alles via je tel? Daar ben ik veel te ongeduldig voor hoor, ik typ 95% van de tijd met mijn macbook. Ik ben zelfs te ongeduldig voor de Ipad . En mooi dat het park leuk was, maar ik hoop dat je morgen niet nog een extra klap krijgt. En jaaaaa time flies!! Ik vind het bizar dat ik over zo'n 13 weken een klein hummeltje in mijn armen heb , maar ik ben wel zooo benieuwd wat voor kleintje we krijgen (zowel uiterlijk als innerlijk). Manlief en ik hebben dezelfde normen en waarden, maar we zijn echt het tegenovergestelde wat betreft karakter . Hij is rustig, weloverwogen, een doorzetter en een harde werker. Ik daarentegen ben heel erg spontaan, denk vooral niet lang na voor ik dingen doe en kan uiterst lui zijn plus gefrustreerd raken als iets te sloom gaat . Hopelijk een goede mengelmoes met de beste eigenschappen van beide . En ik snap dat je geschrokken bent van Dave zijn klap op de grond, maar ach.. Wij zijn vroeger ook vaak onderuit gegaan en hebben t ook overleefd (al kik ik wel anders als ik mijn eigen kleintje straks daadwerkelijk hoor huilen ). Hebben jullie trouwens veel oude radio's? Superleuk! Wij hebben een Bang & Olufsen platenspeler uit 1980 in onze eetkamer en een oude Philipsradio in de keuken. Echt karaktervol die dingen . Duo, heeerlijk zo lang slapen . Veel slapen lukt me wel, maar zo lang ben ik toch niet toe in staat. Hier ook geen katjes, alleen twee lieve caviaatjes en die hoef je niet echt iets af te leren. En ik kan me voorstellen dat je zin hebt om het kamertje af te maken , brengt inderdaad rust. Wij moeten nog alles doen, maar in principe weten we wel al precies hoe hij gaat worden en wat er in komt te staan. Roos, super dat de Antagel zo goed werkt! Fijn hoor ! Rianne, ohhhh meissie toch, wat naar dat het maar aan blijft sudderen. Je weekend klinkt wel heerlijk gezellig! En je hebt het goed volgehouden . Wij gaan de kleine niet laten dopen. Manlief zijn familie vind dat wel moeilijk, maar in tegenstelling tot hen wij zijn beide niet gelovig. Zij wonen ook in de bible belt en hebben erg veel aan hun geloof, dus ik snap wel dat ze het lastig vinden. Gaan jullie het kleintje wel laten dopen? En die 30 weken echo is volgens mij echt ene luxe, daar ze inderdaad nog niet officieel vergoed worden vanuit de overheid en het dus "op kosten van" de vk gaat. Maargoed, je hoort mij niet klagen dat mijn vk dat standaard wel doet . Ego, de baby heeft volgens mij een groeispurt, want ik zie mijn buik echt groter worden en ik heb daardoor veel last van mijn banden. Afgelopen nacht kon ik er gewoonweg niet door in slaap komen, waardoor ik maar enkele uren geslapen heb. We zijn dus wel naar de doop gegaan, maar hebben de nieuwjaarsborrel aan ons voorbij laten gaan. Enerzijds flink balen, maar ik was wel heel blij met de beslissing. Geniet nog even van jullie avond lieve meiden. Liefs
Btw, we hebben een weekendje weg geboekt in een kasteeltje in Limburg! Ik ben destijds begonnen bij de ANWB voor een specifiek project en toen dat was afgerond kregen we als bonus/cadeautje onder meer een BONGObon voor een romantisch kasteelweekend inclusief diner ! Die gaan we eind januari dus mooi verzilveren. Helemaal blij ! Cute he!!! Booking.com: Hotel Kasteel Daelenbroeck - Hampshire Classic, Herkenbosch, Netherlands - 127 Guest reviews. Book your hotel now!
Lieve meiden, Even kort een berichtje van mij: ik zit totaal niet lekker in mijn vel, ben hartstikke emo en vind het verschrikkelijk in de verbouwingszooi te zitten... Weet dat het voor een goed doel is, maar kan weinig hebben op het moment... Dan nog de pijn erbij en het drama is compleet... Met de kleine man gaat het gelukkig goed, die is erg bewegelijk, gelukkig! Ben dus wat minder online, heb even genoeg aan mezelf, sorry meiden!
@Rianne, heerlijk, bij jullie scheen gister zeker ook de zon? @Eef, ik kan dit ook niet van elkaar onderscheiden, daarom was dat moment ook erg speciaal. @Chantal, hoe gaat het? Vervelend dat je zo last hebt. Die ikea stoelen hebben wij nog in de garage . Wij kunnen geen stoel op het kamertje kwijt. @Wencke, heerlijk een weekendje weg. Vervelend dat je nu even zon last van je banden hebt. Blijf aan jezelf denken. @Monica, ik kan mij goed voorstellen dat je er doorheen zit. Ik moet er niet aan denken om nu nog in een verbouwing te zitten en te moeten werken etc. Sterkte meis.. En je hoeft niet perse op iedereen te reageren. Je kunt hier ook gewoon even van je af schrijven. @Ego, heb vannacht elke uur gezien. Mega slecht geslapen. Dit is bijna altijd het geval na een vakantie, en zag er nu extra tegenop om weer te beginnen. Gelukkig gaat het tot nu toe goed en heb ik 1 uur bezigheidstherapie in een klas. Verder doe ik lekker rustig aan. Verder had ml gister weer neens de aandrang om te klussen. Hij had verf bij mijn vader meegenomen en is gaan schilderen in het washok. Heb vanochtend even gevraagd (eigenlijk medegedeeld) of hij elke vrijdag even wil zuigen en dweilen en de badkamer wil doen, omdat ik dit gewoon niet meer kan. Hij reageerde hier heel goed op, dus hopelijk levert het wat op. Zelf kan ik best overal een doekje over halen. Fijne dag allemaal!
Hey meiden, @Schmidt: De 1e werkdag zit er weer op voor jou. Positief denken haha. Fijn dat Ml goed reageerde op je verzoek. @Kipje:Vl wel ontwaakt, maar was al donker aan het worden dus wandelen is mij helaas voorbijgegaan. Maar vandaag maakt die het goed met me Zo even de stad in een badpak kopen en vanavond lekker zwemmen. Jeeej. Ja de 30 weken echo blijft spannend inderdaad. Daarom is het zo belangrijk dat ik blijf bewegen, dan is de kans groter dat de placenta nog verschuift. Maar we zullen zien. Zozo, 4 km gewandeld. Lekker hoor! Goed bezig.. Daarna geen last van je lichaam gehad? @Flieentje: Nee Vl gaat met zn schoonpa daarheen om te kijken naar een huisje dat we kunnen kopen of een stuk grond en dan dat we zelf gaan bouwen. Dus heeeel erg spannend allemaal, baal er wel van dat ik niet meekan, maar is niet anders. Kan niet allemaal tegelijk. Wat houd resus eigenlijk in? En hoe weet je of je daar kans op maakt? Wel spannend dus voor jou dat bloed prikken. @mamavandave: Oei kan me voorstellen dat het schrikken is als je kind zo onderuit gaat. Hoe is het eigenlijk gegaan vandaag? Heb je nog veel pijn of is het al minder? Heerlijk zo'n stoel in de babykamer. @Suzanne: Mooi kasteel Lekker zeg. Even er nog tussenuit voor de kleine komt. Je hebt gelijk! Geniet ervan. Ook leuk dat jij de kleine nog even kunt bewonderen met 30 weken. Zeg maar eerlijk, daar heb je die praktijk op uitgekozen hahahahaha. Grapje @Moon. Jammer dat te horen meid. Doe rustig aan. Ik snap je wel hoor. Ik leef al maanden in een huis dat er niet uitziet. Ik zie soms echt door de bomen het bos niet meer en word ook depri ervan soms. En dan ben je ook nog eens moe. Begrijpelijk dat je je zo voelt. Nou meiden, ik ga even de stad in een badpak zoeken Vl en ik gaan vanavond even zwemmen en bubbelen.
@duo, fijn dat je vandaag alsnog hebt kunnen wandelen. Veel plezier met zwemmen. @resus. Ik heb resus c negatief. Ga morgen of overmorgen bloed laten prikken. Wanneer je kindje niet de resusfactor heeft kun je als moeder, bij bloedcontact het kindje afstoten. Deze kans is zeer klein. Bij resus d kun je een spuit krijgen bij resus c (wat heel zelden voor komt) komen er extra onderzoeken en word je intensiever gevolgd. @echo, bij mij is het wel over een groeiecho gegaan, maar hier is nog geen beslissing in genomen. De vk laat deze echo liever niet doen, dus verwacht niet dat ik hem krijg. @ego, ben weer thuis. Mijn banden vonden het werken niet leuk. Het begon, maar nu heb ik best wel veel last. Ga dus even plat.
@wencke, Raar genoeg zijn wij vrij nuchter als ons zoontje valt oid, er gebeurt echt niet zomaar iets, maar ik vind zo achterover met zn hoofd op die harde tegels altijd wel heel eng... Een schedel is hard, maar heb toch wat een rare angst altijd dat ie een scheur in zn schedel oploopt, al zal dat heus meevallen. Haha dat zijn geen radio's, maar versterkers!! Zoals je misschien ook wel op de foto hebt gezien staat er achter de stoelen een rek met gitaren. Mijn man bouwt zelf buizenversterkers voor zichzelf om gitaar op te spelen. Wel hebben we een ouderwetse versterker, die staat erboven, dat is die zilveren. En we hebben wel ouderwetse buizenradio's. Twee thuis en er staat er nog 1 bij mn schoonouders, allemaal van erfenissen en dus allemaal echt oud. Helaas hebben we er niet echt ruimte voor nu, dus ze staan nu even aan de kant. Bij mn schoonouders staat ook nog een platenspeler, twee zelfs geloof ik. Mochten we ooit nog kunnen verhuizen naar een groter huis, dan krijgen in elk geval 1 platenspeler en radio een mooi plekje. Haha ja ik zit eigenlijk alleen maar via mn telefoon op het forum. Overdag zit ik liever niet achter de laptop, omdat Dave vaak gaat jengelen omdat hij dan filmpjes wil kijken op de laptop. En ik vind het ook wat gemeen om dan zelf wel achter de laptop te gaan zitten en tegen hem te zeggen dat het niet mag. Leuk trouwens, zo'n romantisch weekendje weg! Dat zie ik hier niet meer gebeuren, we zitten komende drie weekenden alweer vol en wil niet vlak voor de bevalling nog een weekend weg... @bekken, Het valt enigszins mee. Heel apart, normaal heb ik echt veel meer pijn na zoiets en dat was gistermiddag ook zo, maar vannacht had ik juist minder pijn. Ik ben ondertussen zo gewend aan dag en nacht constant vreselijk veel pijn te hebben, dus snap er niks van, maar ach, ik klaag niet @stoel, Haha nou, als wij een stoel kwijt kunnen.... Wij hebben er eigenlijk helemaal geen ruimte voor, maar ik vind het gewoon wel noodzakelijk, om het voeden goed te laten verlopen. Zijn weer iets verder met de babyhoek, nu nog rolgordijnen en bedenken waar het aankleedkussen komt. Dan is het klaar en zal ik een nieuwe foto plaatsen @maartje, Wat fijn dat ml zo goed reageerde Hier nog steeds onenigheid erover. Ik snap niet zo goed waar het vandaan komt. Met Dave had ik veel minder last van mn bekken en pijn, maar zeurde ml helemaal niet dat hij wat meer moest doen, ging dan zonder mopperen even stofzuigen en dweilen enzo... Misschien omdat ik nu thuis zit (toen liep ik stage) en hij eigenlijk vind dat ik dan best wel wat kan doen, ook al zegt hij dat dat het niet is. Maar dat idee krijg ik wel, dat ie eigenlijk denkt: ik werk de hele dag en jij zit thuis en hoeft alleen voor Dave te zorgen... Nou ja, we hebben het nu redelijk onder controle het huishouden, heb hem eindelijk zover dat hij de keuken bij houdt, zodat ik niet om 10uur 's avonds nog als een idioot sta schoon te maken omdat de keuken zo'n puinhoop en zo vies is. @rhesus, Daar wordt je direct in het begin al op geprikt. Als je rhesus C en/of D negatief bent, kun je antistoffen aan gaan maken tegen de bloedgroep van de baby en dat kan als gevolg hebben dat je bij een volgende zwangerschap het kindje afstoot. Met 27 weken krijg je weer een onderzoek en als dan blijkt dat je antistoffen aanmaakt, krijg je met 30 weken een prik en ik dacht na de bevalling nog een keer om dat tegen te gaan. @moon, he vervelend!!! Hoop dat de verbouwing snel achter de rug is en je je snel beter voelt!! @ego, Ik zit heeeel erg te twijfelen over wat ik straks na de bevalling wil gaan doen. Ik ben gestopt met school, omdat ik al een HBO diploma heb en het teveel was, werk en studie en kind, zeker in de vorm waarin ik het nu deed. Maar ik wil toch nog steeds heel graag het onderwijs is en daarvoor zal ik toch echt omgeschoold moeten worden. Nou heb ik gekeken en zit ik eraan te denken eerst een korte MBO studie te doen tot onderwijs assistent via een thuisstudie, ook al heb ik al een HBO diploma. Ik hoop dan daarna via werken/leren alsnog een opleiding tot leraar engels te kunnen doen. Maar ik zag dat er ook een mogelijkheid is om al voor de klas te staan terwijl je de lerarenopleiding doet. Lastig, want ik wil liever niet weer aan het werk in een totaal andere baan, zoals callcenterwerk, en daarnaast ook nog studeren, dat is gewoon teveel met kids erbij enzo. Voor mij tenminste... Bovendien lijkt aan de slag gaan als onderwijsassistent me ook wel heel erg leuk... Nou ja, ik ga denk ik eerst maar eens kijken of ik wat scholen kan aanschrijven om te informeren naar de mogelijkheden om daar werken/leren te doen.... Vanavond weer lekker zwemmen, eerste keer dat ik mn nieuwe positiebadpak kan uitproberen, heerlijk!!! Heb er echt zin in weer, helemaal na twee weken niet zwemmen!!!
Hoi lieve schatten , Monica, lieve lieve meid. Veel sterkte met alles, pijn, hormonen en halve verbouwingen zijn los van elkaar al ontzettend vervelend (en dan spreek ik het subtiel uit ), laat staan als ze gecombineerd worden. Als je je ei kwijt wilt kan dat hier en voel je vooral nooit verplicht te moeten reageren of online te zijn. Dikke knuffel! Maartje, ow wat is dat vreselijk he! Ik lig veel wakker door mijn banden, maar verkeer natuurlijk in de "luxe" positie dat ik niet hoef te werken de dag er na. Hopelijk gaat manlief vrijdag die badkamer flink onder handen nemen . Wel flink balen van je banden . Ik duim voor je dat het platliggen even helpt! Duo, hihi je zou het bijna denken he . Ik moet zeggen dat ik het ook echt een fijne vk vind. Ik heb met 8 weken een echo gehad, omdat ik een heel klein beetje bloedverlies had en ik mijn studie een jaar moest opgeven. Daarna met 11 weken, 20 weken en nou dus weer met 30 weken . Niet echt iets om over te klagen moet ik zeggen. Verder kunnen we 's avonds afspraken inplannen, zodat manlief mee kan. Het zijn ook echt schatten, dus helemaal happy! Is het nog gelukt met het zwempak? Hier verder een rustig dagje. Ik ga zo een paar gigantische dozen met studiemateriaal uitzoeken zodat als het oud papier komt op donderdag dat direct mee kan. Morgen heb ik omgedoopt tot werkzoekdag, ik moet van mijzelf in ieder geval reageren op 2 vacatures . Morgenavond ook weer naar de vk. Ben heel benieuwd of zij me kan vertellen hoe de baby ligt. Ik wil ook het verschil kunnen voelen , nu voel ik door de trapjes waar de beentjes zitten maar dat is toch anders . X
Chantal, spannend zo'n carriereswitch . Mijn moeder heeft engels gestudeerd en staat nu als docente engels voor de klas (bij de HAN). De papieren daarvoor heeft ze behaald toen wij al geboren waren (oudere zus, jonger broertje). Ik weet dat ze twee avonden in de week er voor weg moest en op een gegeven moment moest ze zelfs elke keer naar Tilburg (vanuit Venlo). Het was pittig, maar zo ver ik het uit je karakter kan opnemen zou het jouw ook moeten lukken . Als ik jouw was zou ik gewoon eens contact opnemen met een hogeschool om te kijken wat de mogelijkheden zijn . X