April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha nou ja, ik heb het dus afgelopen jaar geprobeerd, maar dat lukte niet... Maar dat komt denk ik ook omdat deeltijd me niet aanstond en ik er iets heel anders bij moest doen qua werk. Bovendien hielp het natuurlijk ook niet dat ik al vanaf 2010 nooit ergens tijd heb genomen om het even rustig aan te doen en dingen te verwerken en de constante strijd en stress in mn familie.... Daar kwam toen onenigheid op het werk bij omdat onze nieuwe teamleider mij niet zag zitten en toen zat ik ineens overspannen thuis... Ik ga er nu wel echt goed over nadenken en alle opties overwegen en idd, ben heel benieuwd of ik een werk/leerplek kan vinden, dat zou echt ideaal zijn en in het ergste geval moet ik wel eerst een paar jaar een baantje aannemen waar ik verder niet echt mee verder kan, maar dan kan ik altijd beginnen zodra de kids naar school gaan... We zullen zien ;)

2. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Spannend hoor!! :D

3. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag lieve meiden,
    iedereen nog een gelukkig 2013. wat een geweldig jaar gaat dit voor ons allemaal worden!

sorry dat ik zo lang niet meer geschreven heb, hectische tijden hier en nog steeds niet de hele dagen fit (maar het gaat steeds iets beter yeahhh) maakt het dat er gewoon geen tijd over blijft om rustig iets te typen. ik probeer wel een beetje mee te lezen om bij te blijven en het is fijn om te zien dat we allemaal met dezelfde dingen kampen. Dus ik heb het forum even op deze ego manier gebruikt. ik hoop vanaf hier weer een beetje in te kunnen springen maar forgive me dat ik niet op alles kan reageren!
    Gelukkig gaat het bij iedereen best heel goed. al Lijkt het mij ook heel erg schrikken als je zoontje achterover valt op de tegels, je omkomt in de schoenen en kleren terwijl je op wil ruimen en je werk te veel van verschillende van jullie vraagt. (of flauwe doet om je aan te nemen) ik hoop dat dat alles snel beter gaat voor jullie.

Wij zijn weer terug uit Ierland en zijn schandelijk verwend. we hebben zo veel spullen gekregen echt helemaal te gek. ook ben ik begonnen met kleertjes wassen en liggen ze nu allemaal in de kast te pronken.
    wij hadden ook nog wat te klussen aan ons huis hier in Brussel en dat hebben we afgelopen weekend gedaan. heerlijk om die lijst af te kunnen strepen. volgend weekend nog wat laatste dingetjes en dan geen geklus mee jippie!

Nu ben ik in de fase van het bedje aanschaffen aangekomen en maxi cosi. dan geloof ik dat we het meeste wel hebben. hoe is het bij jullie? alles al klaar in huis? en alle baby spullen al in huis ook?

Ik heb echt het gevoel dat ik 1 project tegelijk moet doen en dan pas door met het volgende, mijn baby brain heeft me even anders dan anders geprogrammeerd. normaal ben ik erg van het multitasken :)

30 weken echo is hier in Belgie een 32 weken echo, ik heb een budget waarbinnen alles moet worden betaald dus ik ben bang dat we die ook zelf moeten betalen ....zucht...
    Ik had een hele vervelende 20 weken echo: de dame in kwestie was echt een trut. zo dat is er uit. we stonden incl handje schudden en jassen etc aan en uit trekken binnen 10 minuten buiten. mijn lief probeerde haar nog te remmen door heel veel vragen te stellen maar dat lukte echt niet: ze had een klote humeur en race-de door alles heen. ik half in tranen weg daar, maar ik dacht ik heb nog een pret echo met 23 weken dus dan zie ik ons meisje dan wel beter. nou die verliep ook niet zoals verwacht: onze dame lag helemaal met haar snoetje in de placenta, die aan de voorkant ligt en er was te weinig vruchtwater daar om het te zien. daarna heb ik nog (nu nog een beetje) het gevoel gehad dat het heel erg was dat er zo weinig vruchtwater was, het had zich echt in mijn brein ingenesteld als iets slechts brrrr... ook al zei de echoscopiste/verloskundige van de pretecho dat het elders in de baarmoeder genoeg was. Ik mocht de volgende ochtend terug komen maar ook toen was het het zelfde verhaal: ik nog springen en op handen en voeten zitten maar niets hielp. Het idee was dat we het filmpje aan de schoonfamilie konden laten zien in het buitenland, helaas. we hebben wel verteld door het inpakken van een jurkje als Xmas present dat het een meisje wordt en de dames in de familie gilden alles bij elkaar heel grappig!

ik heb ook het idee dat ze altijd in dezelfde houding ligt, misscien door dat weinige vruchtwater maar eergisteren voelde ik ineens of ze rechtop ging stan en zich omdraaide. ik had echt tranen van opluchting. mijn buik had ineens een hele punt van haar billen en daarna was het weer weg en voelde ik de beweging aan de andere kant.
    doordat mijn placenta aan de voorkant ligt voel ik gewoon niet zo veel maar het wordt wel steeds duidelijker nu ze groter en sterker wordt.

Resusfactor is bij mij helemaal aan het begin al gechecked. bij jullie toch ook wel denk ik? Ze housen hier sowieso heel erg van bloed afnemen voor alles. telkens als ik bij de gynaecoloog kom worden er een paar buisjes afgenomen.

we hebben ook een mooie schommelstoel in de aanbieding als iemand interesse heeft? Ik had er twee gekocht: heel suf eigenlijk van mij. spiksplinternieuw in de doos nog en replica rocking chair van eames. ik voeg hierbij ff een linkje van de stoel toe: Google Image Result for http://demo.madebyraygun.com/portfolio-framework/files/2012/04/1796_white_rocking_chair_l.jpg

we hoeven er echt niet aan te verdienen maar mocht iemand van jullie interesse hebben dan hoor ik het wel. ik heb korting gekregen omdat ik een vier tal stoelen heb gekocht en ik zal dan uitrekeken hoe veel hij voor je is.
    Ik heb er zelf een mooi schapenvachtje in liggen, staat heel romantisch op de slaapkamer.
    o ja kipje: dat schapenkleedje heb ik via marktplaats gekocht: geen verzendkosten supersnel geleverd en echt super! kwaliteit: kijk zelf maar even: Overzicht (Eco) Schapenvacht  -  Schaap'S'vacht.nl | dé webshop voor uw Schapenvachten of uw Schapenvacht producten

zoooooo dat was weer even mijn update/essay
    hopelijk niet te lang en fijn als ik weer mee kan chatten met jullie

alle liefs

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Schmidt: Aaaah oke. Kende het Rhesus verhaal niet. Maar hopelijk zijn de bloeduitslagen straks goed.
    Slaap lekker.

@mamavandave: Veel plezier met zwemmen vanavond in je nieuwe badpak :)
    En super spannend dat je weer naar school wilt. Goed informeren wat de mogelijkheden zijn.

@Suzanne:
    Nou dat is zeker ideaal dat je ook savonds kunt komen.
    Veel plezier morgen bij de Vk en succes met het zoeken van vacatures. Parttime werk zoeken word altijd iets lastiger..., en al helemaal als je zwanger bent.

Pfff Nee geen badpak gekocht nee. Vl is weer in slaap gevallen en dan is die echt niet wakker te krijgen. Lijkt wel of die swinters altijd zn winterslaap houdt hahah. Nouja ik vergeef het hem maar omdat die veel aan zn hoofd heeft en voor de feestdagen de hele benedenverdieping heeft verbouwd. Maar leuk is het niet.
    Morgen maar een 2e poging... :(. Had echt zin om te zwemmen. Zit al een paar dagen alleen maar binnen voelt het. Blegh.

Zo dat was mijn klaagmomentje haha.

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chanti: Wat naar dat de 20 weken en de 3d echo niet liep als verwacht. Wat een naar mens zeg! Hier heb ik met de 20-weken echo echt wel 30 of misschien zelfs wel 45 minuten gezeten. Kan me voorstellen dat je het niet leuk vond en kwaad daarover bent.

Fijn dat je alles al bijna helemaal gereed hebt daar voor de komst van je baby. Ikzelf moet nog helemaal beginnen dus ben voorlopig nog wel zoet. Wel heb ik alle babyspullen al in huis, op de babykamer na. Deze word ergens in Feb geleverd.

Geniet van de bewegingen van je baby. Jammer dat je der niet zo vaak voelt.

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @duo gewoon bikini aan doen ;). Had ik eerst ook.

@Chanti, welkom terug van weg geweest. Resus is aan het begin geprikt, maar ik heb deze. Vanaf 27 weken kunnen ze het DNA van het kindje in het bloed terugvinden dus weet je of hij deze ook heeft.

Verder even geen lange reactie, ben aan het koken.

7. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden,

Hier ook iemand met rhesus c negatief, moet dus deze week ook extra laten bloed prikken. Heb zelf toevallig afgelopen vrijdag verduidelijking gevraagd aan mijn vk. Maar rhesus c wordt eigenlijk pas sinds een jaar getest en je krijgt alleen een prik tijdens de zwangerschap en erna als je rhesus D hebt. Bij C is dat nog niet omdat er nog te weinig over bekend is. Wel is het zo als ik dus antistoffen aanmaak er inderdaad extra onderzoeken volgen, want dan kan mijn bloed het bloed van het kindje afbreken en dus kan het kindje bloedarmoede krijgen.

Chanti, welkom terug. Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat je je steeds beter voelt :D En wat leuk die reacties dan! :D Heerlijk verwend hihi.

Wencke, spannend hoor reageren op 2 vacatures! Grappig dat je merkt dat uk weer aan het groeien is, lekker alles oprekken hihi. Wij laten uk ook niet dopen, zijn zelf ook beide niet gedoopt en niet gelovig. En dat kasteel ziet er super uit! Wat heerlijk zeg, nooit verkeerd zulke uitjes ;)

Duo, wat balen dat vl weer in slaap viel :( Snap best dat je je erop verheugd had! Hopelijk lukt het morgen wel, even goed entertainen dan morgen om hem wakker te houden hihi! Jammer dat je geen badpak gevonden had, maar ik zou lekker in bikini gaan hoor! Nu mag je lekker met je mooie buik showen ;) Gister na het wandelen geen last nee. Voel me eigenlijk erg goed op de verkoudheid na. Werk ook gewoon nog volledig op het kdv, merk wel dat me buik steeds groter word en dat is wel eens lastig met de kindjes hihi.

Chantal, spannend hoor zo'n switch, maar nu ben je nog jong dus inderdaad nu kan het nog. Nou je hebt nog wel even om er over na te denken ;) Dacht inderdaad al dat je zulke stoelen hebt ;) Wij hebben die op me werk ook staan, hopelijk gaat het een beetje passen hihi.

Maartje wat balen zon nacht! Herken dat wel inderdaad na een vakantie slecht slapen. Ik heb het vaak ook zondag op maandag alsof je lichaam dan alvast instelt ofzo van Ojee weer bijna beginnen. Vervelend dat je zon last van je banden had. Hopelijk heeft de rust vanmiddag wat geholpen!
    Gister hier inderdaad ook heerlijk de zon! Zoveel lekkerder als het weer mooi weer is, voel je je gelijk een stuk beter door!

Monica, dikke knuf meid! En goed om jezelf denken inderdaad, en als je even lekker van je af wilt schrijven gewoon lekker doen meis :)

Zo hier de eerste dag van de week er weer op zitten. Had zomaar weer eens een late dienst (van 9:00 - 18:00), had eigenlijk geen late diensten meer nu ik zwanger ben want die zijn toch het zwaarst maar gezien we minder kindjes hebben werken we nog maar met zn tweeën op de groep en moest het wel, tenminste als ik het volhoud natuurlijk. Maar eigenlijk ging het wonderbaarlijk goed dus dat was wel fijn :)
    Nu gewoon lekker niksen en bankhangen :D Wel grappig, kindjes op me werk worden zich ook steeds meer bewust dat er een baby in me buik zit. Gaan ze onderling gokken wat het geslacht wordt heel grappig :D Zal ze wel gaan missen tijdens me verlof.
    Zal zo ook even behang bestellen, had eerst in behangzaak gezien betaalden we per rol 38,50 heb ik hetzelfde behang op internet gevonden voor 27,50 per rol. Nou ben geen dief van eigen portemonnee natuurlijk! Ook loop ik regelmatig het kamertje in om even bij de meubeltjes enzo te kijken, zo leuk hihi :D

Nou meiden geniet van jullie avond!

xx

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wencke, goed bezig en inderdaad een goed voornemen. Laat je tenminste je goede wil blijken. Het is al een moeilijke tijd en dan ben je ook nog zwanger ;). Ml is vandaag ook flink bezig geweest. Een ritje langs de uitzendbureaus en morgen gaat ie weer verder. Ik zei al, je moet daar gewoon de deur plat lopen zodat ze gek van je worden.

@Chantal, ik weet van collega’s dat het zwaar is om te werken en daarnaast een lerarenopleiding te volgen. Misschien niet eens zo gek om als onderwijsondersteuner te gaan werken, zodat je na 17.00u ook geen bezigheden voor je werk meer hebt. Waar een wil is, is een weg.

@Chanti, heerlijk om verwend te worden. Het was dus een toptijd in Ierland ;). Vervelend van je echo ervaringen. Snap dat het dan extra fijn is om de kleine goed te voelen. Geniet ervan.

@Rianne, mooi weer doet wonderen. Hier was het zondag bewolkt. Fijn dat je dienst goed gegaan en ik snap dat je de kids gaat missen tijdens je verlof. Eris niks zo mooi als de fantasie van de kinderen.

@drinken, hebben jullie dat ook dat jullie niet meer weten wat te drinken. Prik werkt niet goed voor het maagzuur. Ik had een sapje bij de Jumbo, op zich wel lekker (met druiven). Van het weekend had ik iets bij de Aldi gehaald, maar dat is niet om te pruimen. Toen we uit eten waren wist ik het ook niet. Appelsap en Jus mag je volgens de vk niet hebben, maar heb uiteindelijk aan de appelsap gezeten. Zit de rest van de dag al aan het water ;)

@Ego, mijn rug blijft flink gevoelig. Helaas. Kijken wat een nachtje rust ermee doet. Eén geluk, ik mag donderdag weer naar de arbo. Kan ik het eventueel meteen bespreken. Ml is weer aan het klussen. Hij vond dat ik de gordijnen maar moest doen. Ik wil graag meehelpen met alles, maar nu echt even niet. Heb uitgebreid gekookt en afgewassen en nu is het tijd voor het relaxen. Morgen wordt er niet uitgebreid gekookt, dus dan kijk ik wel even naar de gordijnen ;).

9. rsky

rsky Niet meer actief

Goedemorgen dames...

pff gaan jullie snel!
    zal proberen wat te reageren... :)

@badpak.. Ik zou ook gewoon een bikini aandoen hoor duo... al kan ik me ook bedenken dat een badpak misschien lekkerder zit ;)

@resus.. hier niks van gehoord... ik hoor af en toe zoveel dingen waar ik nog nooit van heb gehoord.. kindje krijgen is niet alleen ff simpel liefje knuffelen en 9 maanden dragen... (stel je voor dat het zo simpel was )

@studies... Heb er alleen maar respect voor.. Moet er niet aan denken weer de schoolbanken in te moeten....

@wandelen/zwemmen... respect hoor dames! ik moet er niet aan denken... Dit denk ook merendeels omdat mijn werk best zwaar is..

@ego...
    Vandaag om 8 uur in het zh zijn om nuchter bloed te prikken, krijg een glucose suiker test... vind bloedprikken al 3 x niks maar nu dus na het nuchter prikken, een suikergoedje en dan 2 uur wachten en weer prikken.. bah! maar goed.. alles voor de kleine...
    Verder heb ik me gister ziekgemeld... Heb vrijdag en t weekend gewerkt en had 3 dagen een route waar je u tegen zegt.. Vrijdag was het toppunt.. 12 clienten waarvan 10 douchen/aankleden (degene die ook in de zorg werken, je weet dat het veel is... Zelf mijn niet zwangere collega's trekken dit niet,)
    ik was helemaal kapot... met als resultaat dat ik gisterochtend niet op of om kon van de pijn in me rug/heupen/bekken/liezen...
    aiaiai!!
    maar me werk snapt het en gaat er mee aan de slag... aangepaste route's komen er voor mij.. Hope so!

verder niks te melden..

Oja! kamertje.. Wij moeten nog beginnen, ga vandaag even verf halen voor de deur en posten en ramen en de rest heb ik allemaal in huis.. dus kan me vader komen behangen...

Rest van de spullen worden bezorgd 2e week van feb dus voor die tijd willen we (voornamelijk ik) hihi klaar zijn... :)

liefs!

10. rsky

rsky Niet meer actief

oja, 30 weken echo.. Die krijg ik omdat de 20 weken echo zo kort was... en zo teleurstellend, dus weet helemaal hoe je je voelt chanti mijn vk noemt het ook een groeiecho.. ik vind het allang best... mijn verzekering vergoed alles zolang het op verzoek van de vk gaat dus mij hoor je niet klagen.. lekker naar me ventje kijken.. op loveday... (14feb)

11. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoi lieve dames,

@roos haha ja gaat soms heel hard hier, moeilijk om alles bij te houden haha.
    Fijn al dat prikken!
    Denk aan jezelf ook al heeft het werk liever dat je aan hun denkt!

@wencke klinkt heerlijk een weekendje weg! Willen wij ook nog doen voordat de kleine er is! Nog even een momentje samen.

@mo neem wel de tijd voor jezelf! Klote dat je zon last van je banden hebt! Ga lekker in bad of onder de douch! Hielp bij mij af en toe wel eens! En ik snap dat het vreselijk is om in de verbouwingen zooi te zitten! Maar een ding het is wel voor jullie mannetje!

@maartje zou fijn zijn als hij je iets meer wilt helpen!

@duo klinkt wel heel gaaf! Ben benieuwd of ze een mooi stukje grond vinden om een huis op te bouwen! En idd erg jammer dat je niet mee kan! Hopelijk stuurt hij je wel mooie foto's om je een beetje mee te laten genieten!
    Haha en dat terwijl jij eigenlijk lekker moet rusten!

@chantal is idd wel zwaar studere, werken en een kleine! Maar je moet doen en leren wat je zelf leuk vind anders krijg je er later spijt van!
    Hoe was het zwemmen!?

@rianne wat voor behang gaan jullie nemen?

@chanti leuk dat jullie lekker verwend zijn haha.
    Wij moeten alleen nog een matrasje en wat kleine dingetjes dan hebben we alles wel. Denk ik.....
    Weer een ander soort beleid in België, maar je bevalling, kraam en vk bezoeken zitten allemaal in een budget?
    Leuk he dat je de kleine al zo goed kan voelen! Ik geniet ook echt van elk moment dat ik beweging voel!

@resus ik heb zelf resus c negatief. Ben in de eerste weken sowieso geprikt. Zit er tegen op om straks weer te prikken! Als ik mensen moet prikken vind ik het alleen maar leuk maar als ik zelf een prik of wat dan ook moet word ik al eng haha. Goeie zuster he!

@ego gister ziek gemeld omdat ik me hoofd beroerd voel. Word ik vanochtend gebeld door me leiding gevende die wilde me al fijn beter melden zodat ik het weekend weer aan de slag kan. Ik zeg sorry maar weet niet hoe ik me over 2 dagen voel, hoe ik me nu voel zie ik het sowieso niet zitten. Ze zegt een griep duurt maar 4 dagen dus dan kan je makkelijk weer werken. Nu moet ik donderdag ochtend terug bellen om te zeggen of ik wel of niet kom werken.
    Ik weet zeker als ik weer ga werken lig ik die week erop gestrekt en daar heb ik geen zin in.
    Ze denken er alleen maar aan het geld en aan het personeel wat ze dan moet aanvragen voor het weekend. Niet mijn probleem maar ze schuift alles op mij. Ik moet leren harder te worden en meer aan mezelf te denken dus bel donderdag gewoon dat ik me nog beroerd voel! Ze kunnen van mij de <!>~<<£~'lkft krijgen. Moet wel aan hun denken maar aan mij ho maar! Ze houden niet eens rekening met me als ik zeg da het werk soms te zwaar is dan kijken ze me al aan of ik gek ben! Stelletje idioten daar af en toe!
    Zo dat was even mij klaag moment.

Ik ga nu heerlijk een bakkie soep maken en even een power napje doen.

Xxx

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @studie, ja, het is niet gemakkelijk, werken en studeren. Ben alleen een beetje bang dat men me voor gek gaat verklaren dat ik dan een mbo opleiding en baan wil doen, terwijl ik al een hbo diploma heb en dus eigenlijk hoger ben opgeleid... Maar wil zo graag iets doen wat ik leuk vind. En waar ik voor heb gestudeerd vind ik super leuk, maar daar is gewoon echt geen werk in, zeker hier niet.

@drinken. Ik drink sowieso niks anders dan thee. Ja melk zo nu en dan :p maar verder eigenlijk alleen maar de hele dag thee en in de zomer wat meer water. Ik kan sowieso slecht tegen prik vanwege mn Pds. En vind al die fruitdranken enzo veel te zoet. Bovendien kun je met thee nog eens afwisselen met verschillende smaakjes :p

@eef, het verbaast mij telkens weer hoe ongelooflijk weinig er rekening wordt gehouden met zwangere vrouwen! Zou het komen door de crisis? Ik heb het idee dat het vorige keer met mn eerste zwangerschap veel minder was... Dat was twee jaar geleden en toen was het ook crisis trouwens... Nou ja, laat ze idd maar even lekker in hun sop gaar koken!

@roos, brrr jij liever dan ik, schijnt geen pretje die suikertest!! Moet je de test omdat het in de familie zit? Of maken ze zich zorgen vanwege hoge waardes??

@kamertje, van de week nog even weer wat gerommeld.... Wou eigenlijk vandaag de rolgordijnen halen, maar dat gaat echt niet! Krijg zo te voelen vandaag de klap van zondag, man wat een pijn. Het is normaal al erg, maar het is nu echt hels... Zal blij zijn als ml straks thuis is!!!

@zwemmen, het was heerlijk :) we zijn alleen steeds maar met zn tweetjes en dat andere meisje is volgende week bijna 36 weken en zwanger van een tweeling, dus die komt volgende week niet meer. Hopelijk komen er weer andere mensen voor in de plaats, want als ik alleen ben gaat het niet door!!

@ego, pfff ben ook echt wel heel moe vandaag... Ga zo maar even op de bank liggen. Moest vandaag even naar postkantoor om pakketje weg te brengen, want mn oude draagdoek is verkocht, nu de draagzak nog. Dan kan ik een nieuwe draagdoek bestellen!!!! :) direct even geboortezegels gehaald voor de geboortekaartjes en nog even een kleine boodschap gedaan. Kwam met twee keer zoveel thuis dan gepland, het nadeel van een peuter een eigen karretje geven :p dus moest er ook een emmertje stracciatella yoghurt, een croissantje en een pak tijgervlokken mee :p Toch ook even stof gezogen en nu dus echt uitgeteld, over vier uurtjes max is ml thuis!!

13. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Flieentje:
    Pfff dat meen je niet. Kan me daar ook kwaad over maken.
    Lekker bellen donderdag dat je niet komt. Blijf lekker (express) nog een week weg. Misschien leren ze het dan.

Ja Vl gaat me zeker foto;s sturen etc. Wil ook wel wat te zeggen hebben hahahah.

@Mamavandave: Ja dat zou wel jammer zijn zeg, als zwemmen niet meer doorgaat. Er zullen zich vast met een paar weekjes wel weer nieuwe mensen aanmelden toch...

@Roos: Ja maar me bikini past niet meer hahahaha. Bloos.
    En is een beetje te oud. Ziet er niet meer uit. Maar vandaag 2e poging. Ben benieuwd of het gaat lukken vandaag...

Leuk dat je de 30 weken echo hebt op 14 feb :)

Heh, wat lees ik nou...?! Mag je tijdens de zwangerschap geen appelsap en jus orange? Dat is bijna het enige wat ik elke dag gedronken heb...

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi hoi!

Poeh, het zeehondjesvirus is nu ook hier in volle getale aanwezig. Hikte er al een paar dagen tegenaan, maar nu heb ik ook verhoging. ... Joepie! Hoop dat het snel weer normaal is :).

Chanti, wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten van jullie trip naar Ierland :D. Superleuk ook hoe ze reageerde op het 'meisje' nieuws!
    Die schommelstoel is fantastisch! Dat is precies die stoel die wij willen aanschaffen, maar we gaan voor een rode en ik neem aan dat je de witte hebt?
    Verder blijft je 20 weken echo ervaring echt zo stom :S!

Duo, ja ik ben zelf kieskeuriger nu en ben voor het eerst in mijn leven afgewezen met een onzinreden dus daar baalde ik wel even van. Gelukkig hebben we mijn baan niet nodig om leuke dingen te blijven doen, maar ik vind het vooral zelf vervelend dat ik niet mijn eigen inkomen heb + vind ik werken gewoon een leuke bezigheid. Natuurlijk zijn er dagen geweest dat ik met tegenzin uit bed kwam (kater of amper geslapen), maar ik werk 99% van de tijd met plezier :).
    Balen dat je het idee hebt zo veel binnen te moeten zitten. Zoals de andere meiden al opperde, je kunt ook met een bikini zwemmen?

Rianne, fijn dat de late dienst toch meeviel :). En super ook dat ze bij jou zoveel rekening houden met je zwangerschap! Kan me ook echt voorstellen dat je die kleine dondersteentjes gaat missen, zijn toch ook een beetje jouw kleine dondersteentjes :).
    Hoera voor goed speurwerk! Online kun je echt goede deals vinden he :). Wij hebben via marktplaats nu ook eindelijk onze commode gevonden (die misten we nog). Een leuk oud kastje met precies de goede maten en voor maar 30 euro. Enige wat ik er nog aan hoef te veranderen zijn de knoppen die er op zitten (zij hebben er nijntje knoppen aan bevestigd en ik wil waarschijnlijk iets originelers :)).

Maartje, ja zeker weten! Veel binnenlopen zijn ze allergisch voor ;). Ik wist trouwens niet dat je geen appelsap en jus mag hebben :S. Ik drink heel veel verse sapjes van de Appie en heb sinds een week ook een enorme drang naar appelsap. Mijn planning was dan ook om een deze dagen 2 a 3 grote appelsappakken in te slaan om mijn appelsapjesdrang te temperen.. Maar dat mag dus niet? :(
    Ik drink zelf trouwens ook thee, maar van sommige vruchtensmaakjes krijg ik wel een zure nasmaak en dat lijkt me dan ook niets voor jou momenteel.

Roos, ohhh wat lijkt me dat irritant, dat bloedprikken voor suiker. Gelukkig is het inderdaad allemaal voor een goed doel. Waarom moet jij daar nu aan geloven? Zit je net als Rianne in ene risicogroep?
    En ik werk niet in de zorg, dus echt een goede voorstelling kan ik er niet van maken, maar het klinkt mij dus al veel in de oren :S. Fijn dat ze er nu rekening mee gaan houden!
    Mooie dag trouwens om verliefd naar je mannetje te mogen kijken :D!

Eef, ja heerlijk zo'n weekendje weg :). We zijn ook aan het kijken om nog een kort weekendtripje in te plannen, maar nu ik ook nog graag even wil werken moet ik nog even geduld hebben. Maar via skyscanner.com zag ik bijvoorbeeld al een mooie deal om even op en neer naar Londen te vliegen of iets dergelijks.
    Ik vind het echt belachelijk dat ze zo slecht rekening houden met je! Vanuit mij sowieso al veel respect voor de meiden die hier in de zorg werken, voor de klas staan of bij een kinderdagverblijf werken. Als ik weer aan de slag ga zal ik misschien psychisch belast worden als er veel stress op het werk is (al zal dat deze zwangerschap niet meer gebeuren, want heel hoogstaand werk verwacht ik even niet ;)), maar de fysieke belasting op jullie lichaam lijkt me echt zo vreselijk zwaar!! Ik vind het echt knap dat jullie je zo sterk er doorheen slaan hoor!

Chantal, mooi dat je weer zo hebt genoten van het zwemmen :D! Zou wel balen zijn als er geen nieuwe dames bijkomen :(. En ik snap Dave wel, ik gooi ook graag vlokken in mijn karretje ;). Nu even rust nemen na je drukke ochtendje!

Kus

15. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Duo, ohhh wat jammer, nou hopelijk vandaag meer succes! En ja ik schrok ook al van die sapjes, woops!

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Vannacht trouwens heel bizar gedroomd. Was de tweede keer dat ik een best wel nare droom had over de beeb enzo. Bij Dave had ik ze geloof ik ook wel, maar dan meer over mij en ml.

Nu heb ik gedroomd dat ik de bevalling helemaal niet meer kon herinneren en dat de baby er dus al was en al best groot was ook, het was helemaal niet meer zo'n echt klein lief babytje. De baby probeerde ook al te gaan staan enzo? Echt bizar... Alsof ik de eerste paar maanden inclusief bevalling had overgeslagen en gewoon zomaar binnen kwam vallen toen de baby al maanden oud was. Wel gaf ik borstvoeding (jeej!) maar dat voelde helemaal raar omdat de baby al zo groot was. En als klap op de vuurpijl was iedereen ervan overtuigd dat het een meisje was en toen ik ging verschonen dacht ik, dit lijkt toch verdacht veel op een piemeltje en balletjes en toen vroeg ik ml om ook eens te voelen en die moest me gelijk geven, balletjes! Echt bizar! Maar denk wel dat het goed weergeeft waar ik nu mee bezig ben.

Ten eerste wil ik niet echt er alles aan doen om een betere ervaring te hebben deze bevalling, want ik ben van de bevalling van Dave wel stukken kwijt en ben heel bang dat ik weer naar de OK moet vanwege bloedverlies en placenta, net als de eerste keer en daardoor heb ik Dave toen maar 10min gezien en daarna pas na 2 uur weer. Dat hoop ik echt niet weer mee te maken. Als het moet dan moet het, maar ik hoop echt dat het dit keer anders loopt.

Daarnaast moest ik in het begin ontzettend wennen aan het idee dat we geen jongetje krijgen dit keer. En ik weet dat de kans dat ze zeggen jongetje en het is een meisje veel kleiner is dan andersom. De kans is er dus dat het stiekem een jongetje is al weet ik wel zeker dat het niet zo is, want ik kan door dat jaar verloskunde wat ik heb gedaan redelijk goed echo's lezen, daar ben ik altijd al redelijk goed in geweest. En ik zag direct dat het toch echt geen jongetje was en ze heeft zelfs nog van de zijkant gekeken of er iets uitstak.

Toch apart dat het zo doorwerkt in je onderbewuste... Echt bizarre droom, hield er toch wel een naar gevoel aan over, vooral dat stuk waar ik alles van bevalling tot de eerste maanden gemist leek te hebben...

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Volgens mij mag je trouwens wel gewoon sinaasappelsap en appelsap hoor! Nog nooit van gehoord... ben wel benieuwd wat je vk daarover zegt, wat voor reden ze heeft dat je dat niet mag hebben.

@thee, Veel vruchtensmaakjes zijn nogal chemisch. Ik drink zelf meestal rooibos, earl grey of gewone normale thee. Nou ben ik sowieso een vreselijke neuroot als het om mn thee gaat, dus ik ben nogal kieskeurig over smaakjes ;) Maar in thee zit theïne, dus als je veel thee drinkt zoals ik, kun je het beste rooibos of groene thee drinken, omdat daar geen theïne in zit.

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    #2358 suzanneVVdO, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Ik drink thuis vooral groene thee met smaakjes, maar als ik bij andere ben heb ik daar niet altijd de keuze in en dan krijg ik ook vaak last . Erg irritant!

Wat betreft je droom, ik droom ook de vreemdste dingen... Soms ook heel eng!
    Ik was mijn droom van afgelopen nacht in eerste instantie vergeten, maar jullie kwamen er allemaal in voor!!! Echt hilarisch!
    Mijn vriendinnen hadden een babyshower voor me georganiseerd en jullie waren ook allemaal uitgenodigd, whahaha. Het was echt een groot feest, hihi.
    Maar uiteindelijk bleek Ukkepuk er dus ook al gewoon te zijn, maar ook al groot met best donkere krullen (terwijl lief en ik allebei blond zijn). Hihi, misschien hebben wij dezelfde droomfee gehad afgelopen nacht ;).

X

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik drink meestal water bij anderen ;)

Haha wie weet ;) bij Dave heb ik gedroomd dat ik hem vergat. Dan legde ik hem in een la (ja echt) en ging weg om dingen te doen en te feesten, terwijl ik helemaal niet zo'n feestbeest ben. En toen kwam ik na een paar dagen terug en dacht ineens shit!!!! Zou de baby nog wel leven, ik ben m dagen vergeten en hij heeft geen eten en drinken en schone luier gehad... Maar hij leefde nog en moest alleen een schone luier?? En toen vroeg ik mn beste vriendin om me er elke paar uur aan te herinneren dat ik de baby moest verschonen omdat ik dat anders vergat.... Kan me niet meer alle details herinneren, maar de grote lijnen van die droom zijn me altijd bijgebleven :p

20. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een korte reactie, lange kokt later.

Je mag wel jus en appelsap alleen niet teveel. Denk i.v.m. Met de suikers die erin zitten. Heb een tijdje een dieet gevolgd en toen mocht je dit vanwege de suikers ook moet drinken.

Deel Deze Pagina