April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey ladies!

Maartje wat vervelend dat je rug zo door blijft zeuren. Hoop dat je er met de arbo een beetje uitkomt. Heb je vannacht wel weer beter kunnen slapen?

Roos, hoe was de glucosetest gegaan? Ben heel erg benieuwd, ik ga vrijdagochtend een ochtendje vertoeven in het ZH, ik moet getest worden omdat mijn moeder tijdens haar zwangerschappen suiker had. Waarom moest jij? Goed dat je je ziek hebt gemeld, dat trek je zo niet joh! Belachelijk dat je zo veel en zo zwaar nog moet doen! Ik hoop voor je dat ze er mee aan de slag gaan. Succes meis! Leuk dat je 14 feb op echo mag :D Mooie dag voor hihi.

Eef, wij hebben behang gekozen van VOCA Moods, geen kinderbehang hoor :) Is grijs met zilver en beetje blad bewerking. Als ik het binnen heb zal ik een foto plaatsen ;) Jij dus ook al rhesus c negatief, gaat lekker hier haha! En wat belachelijk van je werkgever, het is helemaal niet gezegd dat griep met 4 dagen over is! Absurt! Ik zou inderdaad lekker thuis blijven als ik jou was wie weet leren ze er dan van. Als je nu te snel begint word je alleen maar weer eerder weer ziek, je bent nu toch vatbaarder! Helaas denken ze in deze economie inderdaad alleen maar om de centen. Heeft je powernapje nog gewerkt?

Chantal, fijn dat het zwemmen weer lekker was. Zou inderdaad jammer zijn als het niet meer doorgaat! En goed dat je draagdoek al verkocht is. Je bent al mooi optijd met de geboortezegels hihi. Leuk he samen met een peuter winkelen haha :D Ik vind dat wel altijd super schattig! Pff dat dromen, soms echt zo realistisch dat het echt eng is!

Duo, ik was inderdaad ook verbijsterd over die sapjes. Maar denk dat veel zwangere het zelf al niet willen vanwege het zuur. Zelf vind ik ze daarintegen nog heerlijk hihi.

Wencke, wat super dat je een commode gevonden hebt :D Ja speurwerk kost even wat tijd maar vaak ben je achteraf super blij met je vondst hihi. Heb je nog gereageerd op de vacatures? Balen dat je ook gevelt bent door het zeehondjesvirus, hier begint het weer beter te worden, hoest een stuk minder en slaap s nachts ook weer beter. Dus hopelijk knap je ook snel op ;) Hoe is het bij jullie met het kamertje verder?

Qua drinken, op mijn werk drink ik water, thee of rosevicee. Merk wel dat ik heel licht vocht begin vast te houden want moet steeds minder vaak plassen op mijn werk terwijl ik wel veel drink (alhoewel ik standaard te kort drink, gun mezelf gewoon geen tijd)
    Verder weer een gewone werkdag gehad, ik begin wel steeds meer af te tellen, merk dat mijn buik toch wel steeds meer in de weg gaat zitten op mijn werk en dat het toch wel zwaarder word. Lichamelijk is het werk ook gewoon zwaar dus met 27 weken ook niet zo gek dat me lichaam ook wel eens een beetje rust wil. We gaan gewoon door en we zien het wel :)

Fijne avond lieve meiden!

x

2. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    @chantal geen idee waar ze tegenwoordig last van hebben. Altijd wat met het werk. De enige die rekening met me houden zijn de jonge collega's die nog aan kinderen moeten beginnen en de cliënten. Zolang ik maar extra werk en langer wilt blijven als het druk is, is er niks aan de hand maar zodra er iets is net als nu ik ziek ben heb je gelijk de poppen aan het dansen.
    En qua studie je moet doen wat je leuk vind anders krijg je later spijt!
    En over pakketje gesproken die van jou is onderweg me ma heeft hem even gepost :)

@duo haha dat zei manlief ook al.
    En je moet idd weten wat hij uit kiest! Haha

@wencke gefeliciteerd met het zeehonden virus! Misschien kom ik je bij pieterburen wel tegen!
    Je word wel hard als je in de zorg werkt maar ik moet harder worden voor mezelf!
    OP kan wel is op zon site kijken!

@drinken eigen alleen maar gezonde thee, of water, heb het af en toe last van zuur!

@dromen, ik droom eigenlijk helemaal niet! Jullie hebben wel aparte dromen!

3. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai meiden,

wat grappig dat jullie allemaal thee drinken, ik drink liters aanmaaklimonade: liefst van de ikea. ja klinkt een beetje gek maar die is heerlijk! water en thee lust ik niet meer sinds ik zwanger ben. te bizar! ik wordt er erg misselijk van.
    ik weet het niet zeker maar ik heb gehoord dat met het uitpersen van appels en sinaappels de pitten mee geperst worden. daar zit een miniscule hoeveelheid gif in. tsja.... ik leef echt nog steeds op appels maar eet de pitjes niet op :)... ik denk ook dat het suiker gehalte meespeelt maargoed dat zijn mijn ideeen er over.
    helaas moet ik jullie ook verklappen dat in groene thee we degelijk theeine zit: Zelfs best wel veel. heel veel mensen weten dat niet en ik dronk voor mn zwangerschap ook sloten groene thee: kan ik ook niet meer drinken trouwens want dan is het meteen overgeven. komt waarschijnlijk door de theeine zei de GYna. gelukkig zijn er heel veel smaken aanmaaklimo, echt een tip: gewoon niet te zoet maken dan is het niet zo slecht voor je.

wauw ik zie ook dat de meeste van jullie al heel goed op weg zijn met alle spullen. ik zal eens op gaan schieten.

vandaag weer even belgisch gestoeid met de instanties hier, je wil niet weeeeeten wat we allemaal moeten doen om het kind te erkennen voor de bevalling wow!

@dromen: ik droom heel vaak heel bizar, wel fijn wencke dat we allemaal op jouw baby shower mochten komen. gezellig !

@suriname: waaa wat gaaf om daar een huis te hebben! echt geweldig

beterschap voor de zieken, denk aan jezelf!
    liefs weer

4. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    o ja wencke: de stoel is wit inderdaad, ik wist dat jij een rode wilde. ik heb wel een tip voor je qua prijs waar je ook kan kijken: vertigo interiors in engeland. super service!

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Eef, heel goed dat je voor jezelf opkomt. Zeker nu je zwanger bent duurt het herstel net wat langer en neem die tijd. Ziek je niet goed uit dan komt het terug. Beterschap

@Chantal, ik ken het, al die goede voornemens :p. Wel je rust pakken hoor. Ennum, mijn naaste collega, ook onderwijsassistent is dokteranders ;). Je moet doen wat je wil. Je kunt altijd aangeven dat je uiteindelijk voor de klas wil en dat je op deze manier al van de smaak wil proeven ;).

@Wencke, jij ook al? Beterschap!!!

@Rianne, heerlijk he die buik ;). Ik vind dat het verlof vooraf naar 10 weken verlengd moet worden :p.

@Chanti1, dat van groene thee wist ik inderdaad niet. Niet dat ik dit vaak drnki.

@Zwemmen, ik zwom in het begin in mijn bikini, maar mijn bovenstukje werd te klein ;). Wij hebben een groep van ongeveer 12 dames.

@Dromen, ik had vannacht ook weer een aparte droom. Een nachtmerrie. Schuin tegenoverburen war al een paar dagen niet thuis. Men dacht dat ze samen zelfmoord hadden gepleegd (ouder stel), maar uiteindelijk bleek er 1 in de vrieskist te liggen. Bah.

@Drinken, ik haal dadelijk denk inderdaad aanmaaklimonade, kan ik ook lekker lang mee doen. Ik drink op het werk thee en water, en thuis ook veel water, maar heb daardoor juist zin in een ander smaakje.

@Ego, enerzijds gaat het super. Ml blijft op dreef. Hij gaat op zolder 2 wastafels installeren, 1 op de kamer en 1 in het washok, ideaal. Daarnaast had ik tussen neus en lippen door gezegd dat hij in de uitverkoop eens een jas moest kopen en hij heeft me toch een nette jas gekocht. Heeft denk alle uitzendbureaus hier in Eindhoven nu gehad. Ben trots op hem en het begrijpt dat ik veel last heb nu.
    Vannacht weer niet top geslapen. Ben als ik op bed lig klaar wakker. Eenmaal wakker bleek ik nog lichtelijk last van mijn banden te hebben. Hopelijk wordt het niet elke dag een beetje erger, want dan kan ik vrijdag niet meer lopen. Aan de andere kant goed wanneer de Arbo donderdag ziet dat ik bijna niet kan lopen. Verder was het weer een feest op het werk. We zijn uitgenodigd voor een gesprek met de directie, over het feit dat ze geen gehoor willen geven aan ons verzoek om onze functie te herzien. Nieuwe collega Engels is een tijdje uitgeschakeld, waardoor wij aan ons lot overgelaten worden. Ga zo maar door. Al met al, heel gezellig. Ach je, we maken er het beste van en samen sta je sterk.

Fijne avond. Ik ga vanavond gordijnen rijgen voor op het kamertje.

6. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Chanti, wat lastig zeg dat er zoveel bij komt kijken. België blijft toch bijzonder he. Maar zijn jullie niet getrouwd? Of maakt dat in België niet uit? Toch apart dat je de pitjes niet eet uit de appel hahaha! Ach soms denk ik wel eens met dat eten is het allemaal echt zo erg? Alhoewel ik me er evengoed aan houd haha behalve van de sinasappelsap, dat vind ik echt gewoon lekker :D
    Kwam uk nou bij jullie op de kamer?

Maartje, ook al zo'n aparte droom haha! Wel een enge! Toch wel gezellig dat we bij Wencke gewoon allemaal mogen komen en bij jou zijn je buren gewoon dood haha, bizar he. Ik had vannacht gedroomd dat alle kindjes op me werk smeerworst aten (dit hebben we echter al 1,5 jaar niet meer op me werk ivm vitamine a in smeerworst) haha. Nou dat 10 weken van de te met verlof klinkt als een goed idee :D Ik stem voor!! Wat super zeg dat ml zo op dreef is :D En wat goed dat hij het nu allemaal doorkrijgt, heerlijk voor je! Snap dat je daar erg blij mee bent! Balen zeg van je werk, er word dus nog steeds geen gehoor aan jullie gegeven, wat vervelend! Hoop dat je vannacht beter slaapt :) Succes met gordijnen rijgen!

Ik ga zo heerlijk uitgebreid douchen en dan lekker op tijd me bedje in. Soms kan ik daar echt naar uitkijken. Had vannacht waarschijnlijk me enkel verdraaid in mijn slaap, hele dag een zeurende enkel.

Fijne avond lieverds! xx

7. rsky

rsky Niet meer actief

He girls

Nou de test ging prima inprincipe.. Werd geprikt in me vinger (pijnlijk!) en dan word je getest.. Dit was prima inorde... en daarna krijg je dus een goor smerig zoet goedje wat je binnen 5 min moet opdrinken, (2 volle glazen, yeggg) en dan is het wachten geblazen, 2 uur lang.. Je mag het zh niet verlaten dus vermaak je maar...
    Daarna word er weer een buisje bloed genomen en that's it!

Ben echt naar beneden gerend voor eten haha.. Was er helemaal flauw van...
    uitslag word naar de vk gestuurd en daar hoef ik pas volgende week heen, Mocht de uitslag anders zijn of niet goed word ik eerder gebeld..

En nee hier geen risico maar mijn moeder had ook zwangerschapssuiker vandaar...

Maar dat goedje, blehhh succes rianne...

8. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh poeh wat een geklets hier. Gezellieeee...

Dromen:
    Hier geen rare dromen echt. Gelukkig maar. Of wel, maar dan ben ik ze al vergeten als ik wakker word. (vergeet mn dromen zowieso heel snel).

Appelsap/jusorange:
    Heb inderdaad even opgezocht of appelsap of jus orange een probleem is en heb niks erover kunnen vinden. Fjoew..
    Ikzelf heb nog geen last van maagzuur dus vind het nog lekker.

@Roos: Nou meid, gelukkig heb je het achter de rug nu. Zit je in spanning voor de uitslag?

@Flieentje: Nou als je vriend het ook zegt, zal het vast een goed idee zijn ;).

Nou ik houd het hierbij, maar even achter de pc vandaan.
    Misschien tot later op de avond.

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Rianne, jaja die dromen ook ;). Doe lekker rustig aan vanavond!

@Roos, ik zou al gek worden als ik nuchter naar het ziekenhuis moet, blehhh. Maar goed, het is weer achter de rug ;). Gelukkig hoef ik alleen maar bloed te laten prikken.

@Duo, ik weet verder ook niet hoe het ziet wat drinken betreft. De vk vroeg echt of ik dat veel dronk. Hield ook al snel vocht vast, dus misschien toch uit angst voor suiker ofzo. Ikke niet weten. Ik zal zeggen, geniet er lekker van. Ze zei de laatste keer nog, alles met mate is goed ;).

Zo de keuken opruimen (bah) en dan ga ik eens stoeien met de gordijnen.

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi,

Precies, alles met mate dan komt het vast goed :).

Om 20.15 heb ik mijn afspraak bij de vk. Daarna zal ik even uitgebreider reageren :).

Kus

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @thee, Oh ja is ook zo, in groene thee zit het ook!! Was er dan naast rooibos nog een andere soort thee waar het niet in zat? Nou moet ik zeggen dat het volgens mij wel uitmaakt of je gewend bent om veel thee te drinken? Dave is in elk geval niet raar en ook toen dronk ik bijna 2l thee per dag... :p Zit nu aan de pickwick delicious spices speculaas :p Ik was de eerste elf weken trouwens heel misselijk (bij dave niet ;)) en toen kon ik ook geen thee drinken! Rampzalig vond ik dat...

@eef, Jeej! Haha kijk er al naar uit, sowieso kunnen de andere wel weer een rondje wasmachine gebruiken, maar tegenwoordig sleept ie ze steeds overal naartoe en wil hij ze nog wel eens op onlogische plekken laten, dus was ze laatste gewoon allemaal kwijt! Dan is een extra in de kast echt fijn!!

@geboortezegels, Haha ja idd vroeg, maar wij hebben de enveloppen al in huis en geschreven en ik dacht, ik ben nu toch bij het postkantoor, laat ik ze dan maar direct meenemen! Anders moet ik er weer een keer apart voor of ze bestellen via internet en dat is weer duurder

@maartje. Ik heb idd ook zoiets van, ik doe liever de korte en stuk goedkopere opleiding onderwijsassistent en dat lijkt me ook nog eens ontzettend leuk. En dan wil ik als de kinderen wat groter zijn en naar de basisschool gaan nog eens kijken of ik alsnog een lesbevoegdheid kan halen, eventueel werken/leren. Moet het nog met ml erover hebben. Hopelijk staat ie er positief tegenover, want ik ben natuurlijk wel afgelopen jaar gestopt na 1,5 jaar proberen op de lerarenopleiding.... Wat ook geld heeft gekost... Maar hij weet gelukkig (hopelijk!) ook wel dat het een combi van alles was waardoor ik overspannen raakte en dat ik er daarom juist wel goed aan doe om niet direct weer zo'n zware opleiding te gaan doen. Wat vervelend trouwens van de situatie op je werk!!!!

@roos, Dat heb ik wel eens vaker gehoord, dat het een erg vies drankje is wat je krijgt.... Hopelijk is alles goed, heb je zelf het idee dat het wel mee zal vallen??

Ik verlang ook wel naar mn bed, vandaag echt heel moe en erg veel pijn. Straalt helemaal uit naar mn linkerbil/been en mn linkerknie en voelt aan mn onderkant en binnenkant van mn bovenbenen als spierpijn, maar is allemaal uitstraling van die bekkenpijn. Baal ervan dat ik ipv gister dan nu zoveel last heb... Dan denk je het valt mee, komt het een dag later alsnog! Gelukkig is ml morgen vrij, morgen alleen boodschappen doen en even rolgordijnen halen voor onze kamer/de babyhoek.

Dan is het ook alweer woensdag, vrijdag 26 weken zwanger en officieel levensvatbaar :D En dan zaterdagavond afscheidsfeestje van vriendin omdat ze 6 weken naar Nieuw Zeeland gaat, maar ik weet nog niet zeker of we gaan, want ml moet brouwen en dan heeft ie dus een erg lange dag en vanwege mn bekken kan ik geen lange stukken meer rijden. Het is niet bepaald naast de deur, toch bijna 100km.... Twijfel dus om te gaan!! En zondag komen we bij ons thuis samen met ons vriendinnengroepje van mn HBO opleiding voor een zeer verlate sinterklaas :p

Fijne avond lieve meiden!!!

12. rsky

rsky Niet meer actief

@duo en schmidt,

hier geen spanning hoor... De vk ziet eigelijk geen risico maar meer het zekere voor het onzekere... Aangezien me moeder het dus heeft gehad... En eigenlijk voel ik me zo goed, lees: niet 1 x misselijk of spugen of wat dan ook, dat ik er eigenlijk niet van uit ga dat ik suiker kan hebben... maar u never know dus we shall see... maak me er iig niet druk om ;)

thanks meiden!

13. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi,

Chantal, hihi wat een gekke dromen he :). Wel balen dat je vandaag de klap krijgt. Kan me voorstellen dat je hoopvol gestemd was na gisteren. En jaaaa bijna 26 weken! Hier vandaag alweer 27 weken, time flies!

Rianne, jaaa sociale dromen heb ik he :). Ik vroeg me wel af of ik dan toch niet te actief ben hier als ik er zelfs over droom ;).
    We hebben eigenlijk nog niet zo veel gedaan aan het kamertje... De grote kledingkast die er staat is zo goed als leeg en komend weekend gaan het bureau, de boekenkast en het logeerbed eruit. Vervolgens eerst de houten vloer onder handen nemen en daarna kan hij langzaamaan worden gevuld :D.
    Rustig aan doen hoor meissie, je hebt nog wat weken te gaan. Ging jij nou 4 of 6 weken vooraf met verlof?

Eef, ja goed voor jezelf opkomen hoor! Vind het echt niet normaal dat er op deze wijze wordt gemanipuleerd.

Chanti, thanks voor de tip girl! Goede deal moet ik zeggen :D! En ja, als ik feestjes heb wordt iedereen uitgenodigd he ;).

Maartje, dankjewel! Wat superfijn dat manlief zo op dreef is, maar wel balen dat je nog zo veel last hebt. Wat dat betreft echt fijn dat je donderdag een afspraak hebt met de arboarts. Succes met dat gedoe op het werk, naar hoor.

Roos, fijn dat je er nu in ieder geval vanaf bent! Ik moet dus ook vanwege suiker me laten testen, grrrr. Krijg ik dus ook dat vieze goedje! In mijn geval omdat ik een BMI van 27 heb en ze testen dat dus extra vanaf BMI 25 blijkbaar. Ik wist dat ik nog een extra keer moet laten bloedprikken voor ijzer etc, maar niet dat ik dan ook die stapjes moest doen, bah!

Drinken, ik drink eigenlijk van alles. Thee, spa rood, aanmaaklimonade (de roze van de appie ;), mjammm) en verse sapjes. Daarnaast heb ik om de paar weken dat ik opeens een ontzettende drang heb naar bepaalde drankjes. In het begin was dat taksi, toen optimel, daarna chocomel en nu heb ik een appelsapdrang. Maargoed, zolang het maar met mate gebeurd maak ik me niet druk. Ik heb een tijd terug ook een halve fles cola light gedronken, ook niet goed, maar ik ga me er niet druk om maken (zolang ik dat niet vaak doe ;)).

Verder net dus terug van de verloskundige. Bloeddruk was weer perfect (120/75), hartje klopte luid en duidelijk en baarmoeder komt ook hier al tot het midden van de navel en het borstbeen. Wat betreft gewicht ben ik wel een beetje aangekomen (2,5 kilo sinds midden december), maar met de feestdagen en mijn ontzettende honger nu Ukkepuk een groeispurt heeft had het veel erger gekund ;). Ik zit nu dus weer op mijn startgewicht :D.

Owja, ik had afgelopen vrijdag nog een motivatiebrief de deur uit gedaan, maar helaas hebben ze me tot april nodig (en daar kan ik niet aan voldoen). Hierbij had ik overigens niet gezegd dat ik zwanger was en warempel kreeg ik dus direct wel een normale reactie ;). Verder vandaag nog 1 motivatiebrief verstuurd en eentje wil ik zo nog op reageren.
    Ik verwacht er allemaal niet te veel van, maar wie niet waagt wie niet wint ;). Als ik over n maand nog niets heb, ga ik het vrijwilligerswerk doen, ook leuk!

Slaap lekkere lieve meiden!

Kus

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Owja en ik drink ook behoorlijk veel melk, maar dat kan ook komen doordat ik veel ontbijtgranen eet (weetabix, fruit n fibre, brinta, etc). Stuk meer dan wanneer ik niet zwanger ben ;).

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @wencke, wat apart, ik moest wel nog een keer bij mn vk even prikken voor suiker, maar hoef niet zo'n test in het ziekenhuis, terwijl mijn BMI ook te hoog is. Misschien omdat ik bij Dave nog een stuk zwaarder was en toen ook nergens last van had... Nu is mn bloeddruk ook gewoon uitermate goed, ongeveer hetzelfde, ook 120/70... En mn suiker was dus vorige week woensdag 4,4.... De keer daarvoor was het nuchter 5,4, dus het was nu zelfs nog lager en ik heb afgezien van mn gewicht geen andere risico's. Misschien hoef ik dat daarom niet. Toch wel beetje gek :p

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Even testen, heb een panorama app op mn telefoon gezet, om panorama foto te maken. Wel handig voor de babyhoek, want daar kan ik niet ver genoeg vanaf staan om alles er in 1 keer op te zetten. Nu met weinig licht even geprobeerd, eens zien hoe die foto er dan hier uitziet :p

Bijgevoegde bestanden:

17. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Leuk hoor, zo'n foto!

Ik heb nog nooit ergens last van gehad. Hoe kun je weten wat je suiker is? Als in hoe kom je aan die waardes van 4.4 en 5.4?

Ze prikken standaard bij iedereen met voorgeschiedenis, BMI van 25 en hoger en nog iets anders (vergeten) bij mijn vk, krijg het idee dat ze erg uitgebreid te gaan werk gaan daar. Alleen maar goed natuurlijk :). Alleen zie ik wel een beetje op tegen dat nuchter prikken, daar ik nog steeds erg misselijk ben 's ochtends voor ik wat eet. Maar goed, alles voor het goede doel :D.

18. rsky

rsky Niet meer actief

@mama van dave... je waardes zijn netjes... zoals het hoort.. zeker als je nuchter ben...

Suus, zolang de waardes niet boven de 8 zijn (nuchter) is het goed.. ;)

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    De waardes krijg ik van de vk wencke, ze prikt in mn vinger voor een druppel bloed en dat gaat in zo'n apparaat en die spuugt een waarde uit ;)

Mijn vk test standaard nog een keer tussen 25 en 28 weken. Pas als er reden is om aan te nemen dat het niet goed is stuurt ze je voor zo'n test. Toen helemaal aan het begin met bloedprikken was het 6,5, toen had ik net gegeten. Daarna nuchter 5,4 en de laatste keer dus om 13uur terwijl ik wel gewoon had gegeten 's ochtends en was het 4,4. Idd heel netjes :)

20. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    #2380 suzanneVVdO, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    Ohhh zo, ja ik heb echt geen flauw idee hoe dat zit allemaal ;) (hoezo blond?). Vk test hier geen bloed zelf.

Ik heb even gekeken in mijn gegevens en daar staat dat ik bij mijn bloedprikken rond de 20e week een glucosewaarde had van 5.6. Ik heb toen op de namiddag laten prikken, maar weet niet of ik toen veel of weinig gegeten had die dag. Helemaal nuchter zal ik niet zijn geweest. Is dat dan goed of slecht (daar ik dus niet nuchter was, weet ik niet hoe dat zit met bijv die 8 die Roos aangaf)?

He bah, dadelijk krijg ik dat!

Deel Deze Pagina