April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dat is prima! Overigens test mn vk het bloed niet zoals het zh ofzo hoor. Heeft jouw vk nog nooit je hb getest? Het is vergelijkbaar met je suiker controleren als je diabetes hebt. Gewoon prikje in je vinger, druppeltje bloed op zo'n strookje in zo'n machientje en dan even wachten. Volgens mij heeft elke vk zo'n ding?

@eef, de doekjes zijn er!!! Dave is er hartstikke blij mee ;) hij begon helemaal te glimmen toen we het pakje open maakten en hij heeft eerst tien minuten met 1 rondgelopen ;).

2. rsky

rsky Niet meer actief

5.6 is indd prima! erg netjes... en de vk hoeft er ook niet specifiek voor te testen.. je kan zo'n apparaat ook zelf kopen voor thuis... (voor de fanatieke prikkers ;) )

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Nee, de vk heeft hier inderdaad nooit hb getest. Ze laten je hier standaard bloedprikken na de intake, rond de 20 weken en als je in een risicogroep valt ook nog tegen de 28 weken.

Hihi en ben blij dat 5.6 prima is. Ik heb echt nul verstand van diabeteszaken ;). Moet me maar geen rare dingen in mijn hoofd halen en volgende week braaf mijn prikjes plus ranzige drankje halen :).

Thanks girls!

X

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oke... Toen ik een paar jaar geleden de opleiding deed was het standaard dat je daar op moest kunnen prikken in de praktijk. Wij krijgen alleen volledig bloedonderzoek na de intake, daarna niet meer, tenzij je rhesus negatief bent. Grappig die verschillen :p

5. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Chantal mooi dat je ze al hebt! En super dat dave er blij mee is :)

Wencke zolang je je goed voelt hoeft je je er geen zorgen over te maken. Je merkt het nel aan je lichaam. Net zoals dat je bloeddruk te laag is of als je ijzer te kort hebt

Apart dat elke vk weer andere dingen heeft!

In week 27 word ik extra geprikt ivm resus c negatief en dan checken ze gelijk me ijzer en alles. Glucose prikken doe ik op het werk wel :-s als ik het wil weten. Heb zon hekel aan prikken!

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees straks alles door, maar wilde toch wat kwijt.
    Er zijn schilders aan de gang op het werk en het ruikt alsof ze niet op waterbasis werken. Morgen maar meteen met de Arbo overleggen, want ik ga daar dan niet werken.
    Verder gaan wij zo kennismaken met zwangerschapshaptonomie. Ben benieuwd!

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel succes bij de haptonomie. Ben benieuwd.

Verder niet veel te melden. Ben niet bekend met suikerprikken en dergelijke. (gelukkig).

8. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hebben jullie Al verdiept in geboorte kaartjes, bedankjes, namen ect?

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ons geboortekaartje is al besteld, enveloppen hebben we al thuis en liggen al geschreven in de kast...

Naam zijn we nog steeds niet helemaal over uit, hebben er nog vier op het lijstje.

Bedankjes?? Wat voor bedankjes?? :p

Wel heb ik net kraampakket aangevraagd en even met de kraamzorg gemailt omdat wij graag weer dezelfde kraamverzorgster willen. Dat was waarschijnlijk geen probleem gelukkig....

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er is weer een hoop geschreven, maar ben bang dat ik het allemaal nog niet heb gelezen.

Vandaag gaat het hier ook niet van komen. Nu even relaxen, vervolgens eten en zwemmen.

Dacht laat jullie even weten hoe de haptonomie was. Heel bijzonder. Ml kon onze kleine man nu heel bewust voelen en naar zich toe lokken. Echt een prachtige ervaring. We moeten even alles laten bezinken zodat we over 4 wkn een vervolg afspraak kunnen plannen.

Ik kon aan het einde van de pijn niet van de bank komen (massagetafel). Zij denkt dat er iets verschoven is en opperde een osteopaat, eerdaags maar eens googlen.

11. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Goedenavond lieve meiden,

Roos, fijn dat het je meeviel. Ben ondertussen heel benieuwd geworden naar het drankje, had al wel verwacht dat het niet heel lekker zal zijn. Hopelijk is alles gewoon prima bij je :) je voelt je in ieder geval goed en dat is het belangrijkst ;)

Wencke, hele sociale droom haha! Klinkt goed al zeg ik het zelf! Volgens mij erg gezellig al die zwangere bij elkaar, dus misschien moet je je vriendinnen maar tippen haha ;)
    Evengoed al bezig dus met het kamertje, en als we jou zo een beetje kennen zat die kledingkast goed vol hihi :D
    Ik ga gelukkig 6 weken van te voren, eigenlijk iedereen in de kinderopvang gaat 6 weken van te voren omdat het lichamelijk gewoon zwaar is. Officieel mag ik maar 5 kg tillen geloof ik maar een baby weegt ongeveer 5 kg als ze bij ons komen en gezien er 16 kindjes zijn en niet 16 babies til ik veel meer op een dag. Ach we zien het wel :) Fijn dat alles weer goed was bij de vk. Toch altijd weer fijn om te horen :) Jammer dat die functie tot april was, dat komt inderdaad niet helemaal uit haha. En vrijwillegerswerk geeft ook een hoop voldoening.
    Jij mag dus ook gezellig de glucosetest doen. Ik ben heel benieuwd, en ach we gaan gewoon van het positieve uit he. Ik moet dan niet vanwege mijn BMI die was gewoon goed :)
    Maar tot nu toe zien je waardes er goed uit dus zal wel los lopen toch ;)

Chantal, wat leuk die panorama foto! Wist niet dat daar een app voor was. Is dat voor alle telefoons zo? Fijn dat je waardes gewoon goed zijn :) En bijna 26 weken, gaat toch wel hard he :) Wij hadden met 27 weken samen een taartje gegeten omdat met 27 weken de overlevingskans 85% is haha (gewoon goed excuus voor een moorkop;))

Maartje, wat apart dat ze in een school nog met terpetine basis werken, al moet ik eerlijk toegeven dat wij dat thuis ook nog doen. Ziet er toch mooier uit en met goed luchten is het goed te doen. Zelf ga ik er natuurlijk niet met mijn neus op staan.
    Wat leuk dat ml zulk contact had, dat zal bijzonder voor hem zijn geweest zeg! Wel balen dat je zo moeilijk van die bank af kwam, hopelijk "schiet" het ook weer terug! Veel plezier met zwemmen vanavond!

@namen, kaartjes etc.
    De namen hebben wij al, daar zijn we helemaal uit. Heb voor beide geslachten 2 namen, mocht er namelijk iemand nog geboren worden die dezelfde naam krijgt. Veel zwangere hier namelijk! Kaartje wel geörienteerd maar nog niet helemaal eruit. Wil van de week of volgende week even langs de drukker om in boeken te kijken. Bedankjes, tja daar doen wij niet aan haha :p Maak alleen afscheidscadeautjes voor de kids op me werk.

Vandaag een rustig dagje op me werk, er kwamen 4 kindjes niet en hadden er op 1 groep maar 8. Dat was wel eens lekker zon dagje! Morgen namelijk weer het dubbele aantal haha. Na het werk nog naar de Leen Bakker gegaan voor de rolgordijnen, het was nu 35% korting, dat was dus wel de moeite! Verder weinig nieuws, het stomme is alleen dat op de dagen dat ik het rustig heb ik een harde buik krijg en op de dagen dat het druk is ik nergens last van heb, heel apart haha, maar soms twijfel ik ook of het een harde buik is of gewoon de baby want die is ook regelmatig heel goed te voelen hoe het ligt.

Fijne avond meiden! x

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Rianne, volgens mij had je die moorkop een week eerder mogen hebben hoor :p vanaf 26weken is er 90% kans dat je baby het overleeft ;)

13. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hey meiden,

Eef, thanks voor de tip! Ik voel niets raars verder, dus het zal wel loslopen ;).
    Wij zijn wel rond aan het kijken naar kaartjes nu. We zijn in twee richtingen aan het kijken (ondanks dat die totaal anders zijn). Verder hebben we het regelmatig over de naam, maar vinden dat echt best lastig. We hebben er momenteel twee en soms komt daar een derde bij, maar ik kan nog niet zeggen dat we DE naam al rond hebben.

Ik verbaasde me sowieso dat je vanaf BMI 25 al moet bloedprikken. Dat je bij overgewicht een grotere kans hebt snap ik, maar dat het al zo snel getest moet worden standaard had ik niet verwacht. Ik zit nu met mijn 27 in een maatje 42, als ik net niet op 25 wil zitten draag ik een maatje 38/40.. dat lijkt me niet te dik? Maargoed, misschien ligt dat ook aan mijn figuur verder.

Maartje, wat balen van die verf zeg. Ik snap dat je geen zin hebt om daar tussen in te zitten. Fijn dat de haptonomie zo goed beviel (al was het overeind komen wel n tegenvaller natuurlijk).

Rianne, ja ik kan me voorstellen dat 6 weken dan wel een verlichting is hoor meis. Als ik in jouw schoenen stond zou ik dat ook kiezen! Relaxt dat je zo'n lekker rustig dagje gehad hebt :), stilte voor de storm van morgen ;)!
    Hoe bevalt de auto na een weekje gebruik? Nog steeds helemaal happy?

Hier vandaag al een stuk fitter, volgens mij heb ik slechts een kinderversie van het echte zeehondjesvirus :) (even afkloppen). Gisteren liep ik de hele dag met dichtgeknepen oogjes rond van het niezen en speelde ik continu te zeehond, maar dat was vandaag al een stuk minder!

We zijn vanavond met een groep vrienden naar de schouwburg geweest naar het stuk van Huub Stapel -> 'Mannen komen van mars en vrouwen komen van venus'.
    Ik kan daar zo van genieten en neem me altijd voor om vaker te gaan. Vooral de allure van de koninklijke schouwburg en de fietsroute die ons langs onze trouwlocatie leidt :D (we zijn getrouwd in een kunstgalerie op de Lange Voorhout), echt heerlijk!

Morgen gaan we naar een ander kinderdagverblijf kijken ter vergelijking. Daar werken ze juist met horizontale verbanden, dus dan kunnen we dat mooi tegen elkaar afwegen. Als het goed is gaan we daarna winkelen voor Ukkepuk en lekker uit eten :D.

Wat betreft die moorkop... Dat zet me aan het denken dat het inderdaad wel een viermomentje waardig is ;). Zelf geen moorkop fan, maar ik ben echt verslaafd aan de brownies van de Bijenkorf (die ik maar 1x per jaar mag kopen)... Morgen dus ook ff daar naar binnen wippen :D.

Slaap lekker lieve meiden!

X

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@Schmidt: Oh wat fijn dat de haptonomie goed bevallen is en dat je man de kleine uk goed heeft kunnen voelen. Zeker bijzonder :)

@Kipje: Lekker die moorkop. Krijg ook ineens trek in hahaha.
    Succes morgen met die drukke dag.

@Suzanne: Fijn dat je je al wat beter voelt.
    Veel plezier bij het Kdv morgen :) Altijd leuk...
    Leuk dagje voor jou morgen. Al een idee waar jullie gaan eten?

15. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik ben echt zo boos. Maandag zouden we gaan beginnen met de zolderkamerverbouwing. Krijg ik zondag om 20,00 uur een whatsapp van de klusjesman of hij misschien donderdag mag beginnen want hij had nog een andere klus die niet klaar was.
    Terug gestuurd dat hij moest bellen en telefonisch uitgelegd dat alles strak gepland is. Dus hij kon wat ons betreft dinsdag beginnen.
    Dinsdag krijgen we een mail om 07.30 uur dat er een goede vriend van hem overleden is en dat hij naar de begrafenis toegaat. En dat hij donderdag gaat beginnen. Rouwkaart had hij meegestuurd als bewijs. Teruggemaild dat het vervelend voor hem is, maar dat we afgesproken hadden dat hij zou bellen.
    Vandaag had ik vrij genomen om hem onder andere op te vangen. Krijg ik verdorie weer een mail. Dit keer van zijn vrouw. Dat hij er helemaal doorheen zit en dus echt niet kan komen werken. en als hij toch gaat werken dat het dan fout gaat. Hij belt ons vanmiddag.
    Dus ik belde mijn man op. hij boos, ik natuurlijk huilen. die klusjesman krijgen we niet te pakken telefonisch.
    Die kamer moet af deze week. Alle afspraken die daarna staan moet ik nu allemaal gaan verzetten. Ik schiet compleet in de stress want er is nog niks gedaan aan Lzrs zijn nieuwe kamertje, dus is er ook nog geen babykamertje.
    Pfff even van me af schrijven en vragen hoe ik het nu verder moet gaan doen.

16. rsky

rsky Niet meer actief

Jezus fem.. wat klote... Snap dat je helemaal in de stress schiet ervan.. (ook al is het niet goed,, dat weten we allemaal) heel vervelend dat je hem ook niet te pakken krijgt.. Probeer toch een beetje rustig aan te doen en ik denk aan je! dikke knuff!!

@namen en kaartje..

Wij hebben vd week het kaartje definitief gekozen en de namen waren wij al snel overuit.. (wonder boven wonder) Hier al een lijstje gemaakt met wie een kaartje en qua bedankjes doen wij niet aan...

Liefs

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Femm, balen. Voor de klusjesman natuulijk ook er vervelend, maar jij kan zoiets nu niet hendelen. Heel veel succes met alles. Uiteindelijk komt het allemaal goed, maa snap de stress.

@Wencke, Fij dat het weer wa beter gaa. Leuk zo'n voorstelling. Wij gaan helaas nooit naar het theater. Veel plezier vandag met het bekijken van nog een kinderdagverblijf. Ennum, balen van die functie. 1 plulspunt, je komt nu heel dichtbij het moment dat je officieel met verlof zou moeten, al snap ik dat je nog even zou willen werken.

@Rianne, aan sommige dinen ontkom je niet op het werk. Alleen zullen je collega's meer van je moeen overnemen. Blijf wel aan jezelf denken. Fijn dat de dag wat rustiger was dan nomaal.

@glucose prikken, ik heb geen uitgebreid ondezoek hiervoor, maa omdat ik toch bloed moest laen prikken heeft de vk mij hier ook meteen op laten prikken.

Ik heb niet verder terug gelezen dan deze pagina. Ben een beetje erg moe en heb vandaag een druk programma.

@naam/kaartje, naam zijn we no helemaal nie ui al heb ik wel een naam die ik momenteel erg bij ons mannetje vind passen. Het kaartje, daar wordt aan gewerkt. Mijn collega laat eedaags voorbeelden zien en gaat vevolgens creatief aan het werk.

@Ego, het zwemmen gisteren was opzich fijn, al merkte ik wel dat het met mijn banden echt niet goed zit. Vanacht iets beter geslapen, maar nog niet geweldig en het lopen ging/gaat erg moeizaam.
    Ben benieuwd wat de Arbo zegt, al denk ik da we op deze voet door moeten. Verder hopen wij vandaag een gesprek op het werk te hebben met onze leidinggevende. Er woden steeds meer collega's langdurig ziek, omdat de druk te groot is na het doorvoeren van een aantal bezuinigingsmaatregelen. En ondertussen moeten wij het maar uitzoeken en krijgen wij geen werk aangeleverd. Maar goed, nog even volgouden.

18. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Bedankjes voor het komen op kraam visite, dat hadden 2 vriendinnen van me.

Femme klote voor hem mar als het goed is had hij die rouwkaart al eerder gekregen had hij het ook eerder kunnen zeggen Togh? En als het zon dierbaar iemand van hem was had hij het eerder moeten zeggen. Snap heel goed dat je over de zeik bent!

Ik zou ook wel weer lekker willen zwemmen! Zwem je trouwens baantjes of ga je gewoon relaxt zwemmen?

Vanochtend me werk gebeld dat ik me nog klote voelde en wonder boven wonder was ze erg medelevend! Werd er gewoon eng An want normaal is ze dat totaal niet! En had me geestelijk op alles voorbereid aangezien ze van de week los ging tegen me. Hoef nu het weekend niet te werken kan ik lekker bij komen!

Xxx

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @fem, Jeetje wat vervelend!!! Ik vind dat hij dan maandag gewoon direct aan had moeten geven dat het niet gaat en je beter een ander kon zoeken, dan had je dinsdag nog snel iemand anders kunnen vragen. En ik ben misschien wat paranoïde, maar zo'n rouwkaart via de mail.... Dat kan ook nep zijn... Want hij was eigenlijk al niet van plan om voor donderdag te beginnen. Hopelijk kun je nog snel iemand anders regelen!!

@bedankjes, doen wij niet, hebben we bij Dave ook niet gedaan.

@zwemmen, ik kan geen baantjes meer zwemmen vanwege mn bekken, vind ik wel jammer, ik vind zwemmen heerlijk! Ik moet het nu doen met zwangerschapszwemmen....

@maartje, uitgebreid suikeronderzoek is ook niet standaard, als het goed is worden alle zwangere vrouwen getest op een hele lijst na de intake, inclusief suiker. Alleen als er aanleiding voor is wordt er daarna nog zo'n uitgebreid onderzoek gedaan, al hebben we geconstateerd van de week dat dit nog wel eens wil verschillen per vk, de 1 doet het al als je BMI "te hoog" is, de ander pas als het bijvoorbeeld bij je moeder niet goed was.

@ego, ga vandaag en morgen maar eens op zoek naar een BBL onderwijsassistent. Het lijkt me echt heel leuk, maar dan wel echt het liefste werken/leren, zodat ik niet nog een apart baantje erbij hoef te hebben om geld binnen te brengen en daar naast dan nog moet studeren. Ik wil zo graag toch het onderwijs in, dat ik er toch echt werk van wil maken.

Ook vandaag eindelijk een uitnodiging voor een gesprek bij de arbo arts. Belachelijk laat, want ik ben al sinds november ziek thuis!! Nou ja, ik vind het prima, ik kan zo echt niet werken, dus daar maak ik me niet te druk om.

Verder niet veel nieuws :p ga even lekker niksen, want heb vannacht slecht geslapen, had weer zo'n idioot realistische nare droom...

20. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo lieve meiden,

Ik ben d'r weer! Tussendoor wel bijgelezen, maar niet de puf/zin gehad om te reageren.
    Vandaag is de stukadoor boven begonnen met repareren en voorbereiden van de muren en plafonds en morgen gaat dan daadwerkelijk het mooie werk erop...:) Ben zo benieuwd hoe het wordt, helemaal zin in.
    Ben vanaf deze week 8 uur per week in de ziektewet, uren 'neem' ik wanneer ik het nodig vindt, aankomend weekend bijvoorbeeld neem ik op allebei de dagen 4 uur, dus hoef dan maar van 7-11 te werken. Lekker vooruitzicht en het bezorgt mij een hoop rust in mijn hoofd en lijf, en dat is het belangrijkste op dit moment.
    Pijn in bekken valt nu mee, merk echt dat ik meer rust kan nemen nu het werk boven nu richting opknappen gaat (ipv alleen maar slopen en leeghalen...:D) Zit gelukkig weer beter in mijn vel, en dat is voor manlief ook errug prettig!;)

@Fem: Jee wat een gezeik zeg met die klusjesman, erg vervelende omstandigheden natuurlijk, maar wel ontzettend lastig!
    Uiteindelijk komt altijd alles weer goed, maar toch...

@namen/kaartje: Binnenkort ga ik boeken halen bij de drukkerij, we hebben wel een idee wat voor soort kaartje het gaat worden.
    Naam zijn we nog mee bezig, hebben de lijst al drastisch ingekort, maar hebben nog geen definitieve beslissing genomen.

@Maartje: Heb je nog een gesprek gehad met je leidinggevende vandaag? Die bezuinigingen daar kunnen ze wat van, bij ons ook hoor, groen haar krijg je ervan!!

@Eef: Fijn dat je nu wel een fijne reactie kreeg van je leidinggevende, ze zal wel gestresst zijn geweest van de week...;)

Zo, ik hoop dat ik me zo blijf voelen als nu, want dan word ik weer wat actiever hier!

Deel Deze Pagina