April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @duo, goed dat je gebeld. Hebt. Wss is er niks aan de hand, want soms voel je hem minder. Maar liever een controle te vroeg als te laat.

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weer kort bericht.

@monica, fijn dat ze mee willen denken.

@ego, de Arbo is akkoord dus mag nu naar de 50%.

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wencke, pannenkoeken gister...jammie. hierr was het pannenkoek of zuurkool voor ml. Ik had in de middag al teveel chocola gesnoept, waardoor ik de pannenkoeken even vooruit geschoven heb.

@Chantal, vervelend dat je zo'n pijn hebt, al vind ik het wel verklaarbaar. Je hebt gister extreem lang moeten zitten door het slechte weer. Dat zou in ieder geval voor mij funest zijn.

@Duo, hoe was het bij de VK???

@Het weer, het is hier sinds vanochtend droog. Maar het heeft hier ligt gedooid dus alles is spekglad. Ik behoor eigenlijk even te wandelen, maar vind het te riskant.

@kleine man, lig met mijn computer op schoot. Hij zit er steeds tegenaan te trappen.

4. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hi meiden!

Allemaal de glibberige dag weer overleefd?

Maartje wat super lullig! Volgende keer moet je gewoon thuis blijven!
    Beter dat de Arbo akkoord gegaan is! Heb je voor jezelf ook meer rust!

Wencke super dat je die site van een geboorte plan gelinkt hebt! En ben je al uit over de kleuren?

Chantal echt super klote dat je daar zo veel last van hebt!

Duo al nieuws van de vk?

Mo, jou leidinggevende is gelukkig meer meegaand dan de mijne! De mijne denkt alleen maar aan d'r centen!

Ego sinds een paar dagen onwijs last van me ribben en onder rug! Kan amper normaal zitten,liggen, staan. Alles doet zeer! Kan ook amper bukken, krijg zelf bijna moeken/schoenen niet aan! Werk valt me ook te zwaar! Als ik even ga zitten om bij te koen gaan me fijne Collega's van de oude stempel al zeiken, behalve de gene die ook nog zwanger willen worden die begrijpen het.
    Morgen op advies van me oude leidinggevende langs de bedrijfsarts en dan naar me eigen leidinggevende. Als ik eerst naar haar toe ga dan is het alleen maar gezeik en heb ik geen poot om op te staan! Aangezien zij niet bepaald medelevend is en wat onmenselijk.....

Vanochtend naar het werk stond alles vast heb er super lang over gedaan!

Babykamer is helemaal klaar, we wachten alleen nog steeds op de meubels. Die hebben al 2 weken vertraging.....
    Vandaag voor gebeld. Als het goed is kon ze deze week aan met de boot en dan naar de babyzaak en dan eindelijk naar ons.

Namenlijstje is ingekort tot 2 namen!!

Geboortekaartje hebben we ook al gevonden! Teksten voor in de binnenkant heb ik ook helemaal gereed liggen om in de kaartjes te laten drukken!

Ml is naar avond school, ik probeer op alle manier om lekker te zitten of te liggen maar helaas..... Zo maar een warm chocomelkje maken.

Xxxx

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @eef, pijn in je ribben kan zijn omdat je ribben uitzetten, omdat ze wat wijder worden om plaats te maken voor de baarmoeder. Doet mij ook altijd mega pijn. Helaas geen tip, ik ga dan naar bed, want kan dan ook niet lekker zitten.

@geboortekaartje, wij doen geen tekst in het kaartje. Alleen trots en blij zijn wij met de geboorte van onze dochter en mijn zusje. Bij Dave ook geen gedicht oid, vind ml maar niks.

Zo zwemmen, ben heel benieuwd of er meer zijn. Ga wel even met de auto, ook al is het maar 10min fietsen...

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @eef, niet fijn die pijn. Zo heb ik al 2 mnd last van een verrekt spiertje net onder mijn ribben, maar denk dat jij ergens anders last van hebt. Het enige wat bij mij helpt is even recht zitten en borst extreem naar voren dan rekt het wat op en geeft weer wat lucht. Irri van jou collega's, zo kan mijn naaste collega er ook niet tegen. Het is moeilijk, maar ze zoeken het maar uit. Zeker wanneer de bedrijfsarts dadelijk met adviezen komt.

@chantal, ik woon ook niet ver van het zwemmen maar ga in de winter niet op de fiets. Wil geen kou vatten. Veel plezier en hopelijk is er wat aanvulling, want alleen is ook zo alleen.

@kamertje, Eef hopelijk komen de meubels snel. Ik heb net de gordijnen weer opgehangen. Nu is er een stuk af en moet ik onderin een zoom af gaan spelden later deze week. De indeling van de grote kast is ook klaar. Helaas doet ml dit zonder overleg. Ik heb er maar het beste van gemaakt. Heb net weer wat spulletjes uitgestald.

@ego, ml is weer flink aan het sjouwen. Allemaal oude meubels naar zolder. Zei al, let op, wanneer de kleine 1,5 is moet hij naar een grotere kamer. Maar niet luisteren naar mij. Ach ja, hij doet zijn best :p

7. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    We willen graag een babyhangmat aanschaffen voor in de box heb er goeie dingen over gelezen. Heeft er iemand hier ervaring mee?

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @eef, ja, wij hebben m. Maar zou zelf aanraden er 1 met standaard te nemen. Vond m wel heel fijn, maar de bodem.van de box moet ervoor naar beneden en dat vond ik wel vervelend, want dan moet je die steeds weer omhoog zetten als je de baby gewoon in de box wilt. Ml gaat er nu dus hier een standaard voor maken, maar je kunt ze ook met standaard kopen. Dan zou ik denk ik wel even op marktplaats kijken, want die zijn nieuw geloof ik wel vrij prijzig

9. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyhey,

VK heeft gister naar het hartje geluisterd en klonk goed. Daarna ben ik naar het zh gegaan voor een ctg. Na een 20min bleek alles goed te zijn. (hartslag zat steeds tussen de 130 en 170 zag ik. Ze zeiden er niets van in het zkh dus zal wel goed zijn??

Mijn hartslag daarentegen was wel wat aan de hoge kant zeiden ze. Rond de 100. Maar volgens mij kan ik daar niet veel aan doen.

Wat ik me afvraag.. weet iemand hoeveel deze afspraak in het zkh me gaat kosten?

Me vriend was een beetje gepikeerd omdat hij vind dat ze bij de vk zelf ook even het aantal hartslagen kunnen tellen of de echo aan hadden kunnen doen. Omdat ze te lui zijn betaalt hij nu weet ik veel aan eigen risico voor het zkh..
    Tja, ik zat zo te stressen gister, heb daar echt niet aan gedacht..

@Schmidt: Wat fijn dat de arbo je 50% goedgekeurd heeft.!

@Flieentje: Oeeff, dat lijkt me niet fijn dat je zoveel last hebt van je lichaam. Hoe is het vandaag?
    De babykamer is dus eindelijk in aantocht. Via de boot? Jeetje waar komt dat helemaal vandaan hahaha.

@babynaam: Hier stond de babynaam al voor de zwangerschap vast hahahaha. Voor de eerst komende paar kinderen ook al de namen vaststaan. Vl en ik liggen daarin gelukkig wel op 1 lijn.

@mamavandave: En was zeker rustig bij het zwemmen?

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Duo, volgens mij is het omdat het zwangerschapsgerelateerd is gewoon gratis.

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @zwemmen, ik was de enige!!! Hopelijk volgende week meer als het weer wat beter is!

@duo. Helaas is het niet zo simpel. Een simpel hart luisteren en echo maken bij de vk geeft te weinig info. Je moet aan de ctg omdat ze niet alleen willen weten of het hartje klopt, maar ook of er variatie in zit. Je eigen hartslag is ook nooit precies hetzelfde. Maar waarom zou je eigen risico moeten betalen?? Dit valt toch gewoon onder verloskundige zorg en dat is volgens mij gewoon vergoed? Ik hoefde bij mn vorige ook niet te betalen toen ik aan ctg moest omdat ik m niet voelde.

Misschien heel gemeen van mij en komt misschien van de hormonen. Maar ik vind het echt belachelijk dat je vriend zich zorgen maakt dat ie daar nu misschien voor moet betalen. Het is toch maar beter dat ze zorgvuldig zijn en zeker weten dat alles goed is met beeb?!?! Beter zekere voor het onzekere.... Dat heeft niks te maken met luiheid, als ze het zelf hadden gekund of niet nodig geacht hadden ze je niet door gestuurd. Oh die hartslag is perfect hoor, tussen 130 en 170!!

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, zijn niet je hormonen. Hier is het duidelijk. Alles voor de gezondheid van die kleine.

@duo, wanneer je door de huisarts door gestuurd was om iets wat niks net je huidige zwangerschap te maken heeft zou je wel eigen risico moeten betalen. Nu niet. Verder fijn dat het allemaal goed was.

@ego, slechte nacht gehad (lekker gepiekerd), vervolgens een rommelige werkdag. Dan is het nu tijd voor rust. Te bed, te bed.

13. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi!!

Duo, ja we hebben er even op moeten wachten, maar daar hebben we bewust voor gekozen. Eerder staat hij toch alleen maar stof te happen. Vind het superleuk om er straks mee rond te paraderen in huis, maar van mij had ie ook nog wel n paar weken later mogen komen.
    Wat fijn om te horen dat alles goed gaat met je kleintje :). Het is natuurlijk vervelend als dit van je eigen risico af zou gaan (al zeggen de andere dames al dat dit waarschijnlijk niet zo is), maar liever het zekere voor het onzekere toch? Stel er was wel wat mis, dan kon er in ieder geval wat aan worden gedaan.

Monica, jaaa de ruimte is in ieder geval groot genoeg om mee te spelen wat betreft de inrichting :D.
    Die krampen zijn waarschijnlijk harde buiken? Zo klinkt het althans. Het kan vervelend aanvoelen, maar als ze echt pijnlijk zijn moet je wel even contact opnemen met je vk hoor meissie.
    Fijn dat ze lekker meedenken op je werk :)!

Maartje, verstandig om de gladheid te mijden! Ik wilde gisteren eigenlijk gaan winkelen, maar in de binnenstad ligt ook nog genoeg sneeuw. Na het weekend zet de dooi in, dus ik moet maar gewoon even geduld hebben. Ik heb sowieso al shopmomentjes ingepland, dus dat scheelt alleen maar centjes :).
    Hihi en grappig met je laptop. Ik heb dat ook heel vaak. Paar weken terug toen hij voor het eerst aan de buitenkant zichtbaar bewoog, had ik al een paar keer twijfels of ik de laptop op mijn buik zag bewegen. Zo leuk he :D!
    En neem maar lekker je rust hoor. Hoe ga je de 50% indelen? Blijf je dan gewoon halve dagen werken of ga je bijv op bepaalde dagen niet werken zodat je kan bijkomen?

Eef, jaaa die site is handig he! Ik vond m erg overzichtelijk en makkelijk en op die manier kreeg ik ook stapsgewijs de punten te zien waar ik me nog in moet verdiepen ;).
    Wat balen van je ribben zeg! Lijkt me echt een ontzettend PIEP gevoel :(.
    Fijn als de meubeltjes straks arriveren, maar gelukkig is het dan ook echt helemaal klaar :D.

Chantal, wij hebben ook geen gedichtje in het kaartje, maar inderdaad ook gewoon een klassieke 'op 9 april 2013 is geboren ..... bladiebla' en wat gegevens. Vind gedichtjes vaak wel leuk, maar het past niet bij ons.

Hier is alles lekker rustig. Vandaag ga ik wat informatie verzamelen over medicatie voor mijn ADHD voor na de borstvoeding. Stel het lukt me echt niet wil ik er direct weer aan en anders na 5 maanden, maar het zou toch fijn zijn om te weten hoe dat precies in zijn werk gaat.
    Verder zo maar even mijn eigen winkelstraatje in en genieten van het zonnetje. Hopelijk is het niet te glibberig allemaal ;).

Fijne dag lieve meiden!

X

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @wencke, ik zou ook even informeren naar de mogelijkheid van medicatie tijdens bv. Tijdens bv mag weer meer dan tijdens de zwangerschap. Misschien is er iets wat je kunt nemen voor je ADHD tijdens de bv?

15. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi,

Deze medicatie en borstvoeding is een grote NEE helaas :). Ik heb een uitgebreide mail opgesteld met al mijn info en dat ik in ieder geval in september weer aan de Concerta wil zijn. Dat werkt voor mij optimaal en zodra mijn studie begint wil ik ook gewoon weer optimaal functioneren studietechnisch.

Ik ben benieuwd of ze nog met alternatieven komen, maar mijn normale pillen kunnen helaas pas als de bv helemaal gestopt is. Heb de mail net verstuurd, dus ik ben benieuwd :).

X

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ben ook heel benieuwd! Misschien hebben ze idd een alternatief nu voor tijdens de bv. Kan me voorstellen dat je blij bent als je weer kan beginnen, zal wel weer wat rust geven denk ik?!

17. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Ik vind het niet erg als het niet zo is, ik heb het tenslotte 11 jaar niet geslikt (tussen mijn 14e en 25e) en dat ging ook goed :).

Ze werken in Den Haag ook met medicatiegroepen waarbij je eerst een paar weken bewust bezig bent met medicijnen, de bijwerkingen, etc en destijds is al gezegd dat je zal moeten stoppen tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Maar wie weet hebben ze wel lichte medicatie die in ieder geval iets doet.

Buiten mijn studie om merk ik gewoon dat ik bewuster en makkelijker keuzes maak. Er is dan niet opeens 5uur voorbij gevlogen zonder dat ik het doorhad :). Met een new born baby zou dat waarschijnlijk dus wel een positieve bijdrage leveren :).

Echter gaat borstvoeding voor de kleine voor, dus als het niet kan dan kan het niet. Daar komt bij dat met die medicijnen een soort van gemeten moet worden of het werkt of niet en dat wordt mede gedaan door te kijken naar de bijwerkingen die je er van krijgt. Ermee experimenteren als mijn kleine knul er is lijkt me ook niet handig :).
    We gaan het meemaken ;).

X

18. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou inderdaad mooi zijn als het niet van de eigen risico afgaat. Geeft niet hoor Mamavandave, zo dacht ik ook. Normaal telt de vk ook de hartslagen niet, en ik vind zelf ook: beter het zekere voor het onzekere. Later was vl weer wat gekalmeerd. Zal zn dag wel niet gehad hebben ofzo.
    Ik ben in elk geval blij dat alles goed gaat met de kleine. Hoef niet meer te stressen als ik der even niet voel.

@Suzanne: Zou inderdaad mooi zijn als je medicatie en borstvoeding/zwangerschap zou kunnen combineren. Merk je dat je nu niet slikt meer last hebt?

Nou hier lekker rustig dagje vandaag. Net even boodschapje gedaan en lekker vers broodje gegeten. Gister hele dag schoonmoeder om me heen gehad, eerst vk en savonds tot half 12 heeft ze de zolder leeggeruimd zodat alles vanavond bij het oud vuil kan worden gezet. Dus komt ze straks weer langs om alles aan de weg te zetten. Erg lief van dr allemaal hoor en wil ook zeker niet ondankbaar klinken, maar soms vind ik het wel even genoeg.. Avondje bankhangen en tv kijken klinkt toch ook wel lekker.. (bloos).

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Kan ik me goed voorstellen, zeker met een kleine is het wel fijn als het allemaal wat gemakkelijker gaat.

Maar bv is niet zaligmakend he... Ik moest na 5 weken stoppen bij Dave omdat ik er zelf aan onderdoor ging door extreem bloedverlies en bijbehorende bloedarmoede en nog wat dingen. En alhoewel ik het heel jammer vond, is het voor de kleine ook vooral belangrijk dat moeders goed in haar vel zit. Begrijp me goed, ik ben echt fervent voorstander van in elk geval de eerste maanden bv. En dat iedereen het in elk geval moet proberen en een kans geven. Maar als je merkt dat het voor jezelf niet gaat, kan het nog zo goed voor beeb zijn, maar is het echt beter om te stoppen. Want een kindje ondervindt meer problemen aan een moeder die niet goed in dr vel zit dan dat ze problemen ondervinden van poedermelk. Dave is immers ook kerngezond en vanaf 5 weken met poeder grootgebracht. Nooit ziek, niet te zwaar...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, super als je bv probeert, maar het is niet zo dat het ten koste van alles moet gaan. Ik voelde me toen zo onder druk gezet, dat ik echt te lang heb door gemodderd. En daar werd dave heel onrustig van, ik had een compleet ander kind nadat ik gestopt was.

Ik zeg het niet omdat ik denk dat het niet lukt of om je aan te vallen ofzo. Maar ik erger me sinds Dave erg aan de cultuur onder zwangere vrouwen dat bv moet, want alles voor de baby. Soms gaat het niet en dat is ook goed. Als je het maar serieus geprobeerd hebt en niet bij de eerste tegenslag opgeeft. Ik voelde me zoooo gefaald met Dave en dat slaat nergens op. Het moet goed zijn voor moeder en kind. Ik vind dat dit wel eens meer benadrukt mag worden. Super als je het probeert, jammer als het niet lukt, maar niet het einde van de wereld.

Haha sorry, dit is een onderwerp dat erg hoog zit bij mij ;) Nou ja, mn punt is wel duidelijk denk ik ;) ik ga het overigens ook gewoon weer proberen hoor!

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @duo, Oe klinkt goed, avondje bankhangen en tv kijken!!! Heel soms mis ik wel eens de tijd dat we nog geen kids hadden. Lekker op de bank, bord op schoot voor de tv... Geniet er nog maar even van dames, voor degene die hun eerste krijgen ;) heerlijk even alleen met jezelf en ml bezig zijn en doen waar je zin in hebt ;) Volledig gericht zijn op je zwangerschap en alles voor het eerst aanschaffen enzo...

Overigens wil het niet zeggen dat wij ook maar iets laten vanwege Dave, maar het is nooit meer hetzelfde, want er is altijd 1 extra waar je om moet denken :p Stiekem geniet ik daar dan ook wel weer van ;)

Haha ik hou op, wordt er nostalgisch van. Iemand zei laatst tegen me, de eerste keer is de zwangerschap en alles er omheen het thema van je leven, de tweede en volgende keer is het iets wat je er even bij doet. En dat is bij mij echt zo!

Deel Deze Pagina