April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Zeg meiden, even een kort vraagje.

Ik heb nou dus sinds za veel harde buiken en ook meer rugpijn. Dit laatste was weer afgezakt waardoor het alleen maar zeurend aanwezig was. Maar nu heb ik sinds anderhalf uur/twee uur ook supervervelende ongesteldheidskrampen er bij.

Herkennen jullie dit? Het is best pijnlijk.

2. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm klinkt niet herkenbaar, maar klinkt wel als ......gewoon ff de verloskunidge bellen!!!

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Idd even bellen!!! Kunnen oefenweeën zijn, maar beter zekere voor onzekere!!

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @suzanne:
    Vl komt zowieso zsm terug naar nederland. Ook als hij een heel nieuw ticket moet betalen. Kan die nog wat van de zwangerschap meemaken ook. Maar wel even proberen morgen wat er mogelijk is met KLM. Ben benieuwd.

Wees blij dat je nog geen striee heb. Maar heb gelezen dat dit zelfs nog in de laatste weken heeel snel kan gaan.

Ow en die pijn is hier ook niet herkenbaar. Zou inderdaad gewoon even de VK bellen. Daar zijn ze voor..

Caro:
    Ach das wel vervelend dat je zo'n pijn hebt en geen pijnstilling mag. Hopelijk is het morgen na het slapen wat beter!

Mamavandave:
    Wat leuk een nieuwe auto! Niet verkeerd, altijd handig met de kleine op komst die extra ruimte. Klinkt goed. Hopelijk gaan jullie er veel plezier van beleven!

Nou ik ga weer verder met voetbal kijken. Me series komen vanavond niet vanwege voetbal, maar voetbal kijken is ook wel leuk.

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien beetje een misplaatste vraag, want heeft niks te maken met zwangerschap, maar ik ben van plan om deze week naar de kapper te gaan. (even leuk eruit zien voor de komst van me ventje). Maar nu heb ik lang haar met slag dat best wel droog is en heb echt ontzettend last van gespleten punten.

Elke keer als ik naar de kapper ga en zeg dat de gespleten punten geknipt mogen worden, komen ze net zo hard weer terug. Weet echt niet meer wat ik hieraan kan doen. Zou bijna me hele hoofd kaalschreren maar ik wil graag me lange haren blijven houden.

Ook omdat het zo dik is, zit ik te denken wat ik het beste kan doen. Lagen knippen of uitdunnen?
    Wat denken jullie?

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wencke, ik heb geleerd dat je in dat geval de vk moet bellen, dus zeker een doen.

@ iedereen, ben ik moe en duf, zijn jullie weer zoveel aan het kletsen. Ik hoop snel ergens bij te lezen en anders haak ik later weer in wanneer ik weer wat wakkerder ben.

@ego, net na flinke twijfel toch even gezwommen in de hoop dat ik zo nog even goed in slaap val. Rond 01.30u komt ml thuis en dan zal ik daarna wss maar moeilijk mijn slaap kunnen pakken.

Slaap lekker iedereen en wencke, hopelijk wordt je snel gerustgesteld.

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb ook dik haar met slag en had het altijd lang en ook veel last van gespleten punten. Ik heb het nu vrij kort laten knippen voor mijn doen, tot op mn schouders, eigenlijk net ietsje erboven en in laagjes. En nu is het ontzettend gezond, waarschijnlijk ook omdat ik het nu los draag en niet meer in een staart.

8. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi meiden,

Nadat ik het getypt had zakte het al langzaam af (zul je altijd zien :)). Heb uiteindelijk toch gebeld en we hebben afgesproken dat ik morgen langskom. Ze dacht inderdaad aan indalingsweeen of voorweeen en daar het al afgezakt is en er geen regelmaat zat in de krampen/harde buiken is het gelukkig niet heel alarmerend. Ik voel m ook gewoon trappelen tussendoor.

Die gekke baby zal toch niet besluiten om veel eerder te komen dan de 40 weken, want zijn kamertje is nog lang niet klaar?! Hihi, nee hoor, heb even zitten googlen en het hoeft niet te zeggen dat hij veel eerder komt.

Thanks voor jullie advies! En hoe hard ik bij andere ook roep dat je gewoon moet bellen, vind ik het zelf maar lastig. Wil niet mieperig overkomen, maar ze vond het goed dat ik gebeld had.

Duo, super dat hij sowieso eerder komt! Mijn duimen draaien overuren voor jullie dat er weinig kosten aan verbonden zullen zijn ipv een geheel nieuw ticket!!
    Wat betreft je haar. Mijn haar is wel lang, maar heel dun. Van vriendinnen met veel dikker haar hoor ik altijd dat ze het laten uitdunnen, alleen of dat werkt tegen gespleten punten weet ik ook niet. Lijkt mij zelf van niet. Misschien eens aan je kapper vragen?
    Ik heb wel eens gehoord dat haar maar een bepaalde lengte aan kan.. Dus dat jouw specifieke haar misschien maar "zo" lang kan worden en daarna zal gaan splijten. En mijn haar bijv. weer "zo" lang kan zijn voor het gaat splijten. Geen idee of dat een broodje aap is, maar ik vind het wel logisch klinken. Mijn haar doet het ook altijd maar goed tot een bepaalde lengte, maar dat kan ook komen doordat ik ontzettend lui ben en niet zo'n kapperstypje ben ;).

Caro, ohh het zit je ook niet mee he. Flink balen meissie! Dikke knuffel!

Chantal, ik denk dat het bij mij daarom ook nog niet zo ver is. Ik ben ook zwaarder geweest dan ik nu ben, dus er heeft al wat rek ingezeten ;). Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!!

Maartje, fijn dat je toch bent gaan zwemmen. Hopelijk helpt het om je beter te laten slapen, want ik herken het helemaal dat het anders weer een hele tijd duurt voor je in slaap valt. Wel heel fijn dat hij er zo snel weer is :D!

Nogmaals dankjewel meiden!

Kus

9. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden,

heb alles wel snel bijgelezen maar geen tijd voor lange reactie.
    Hopelijk kan ik morgen een gaatje vinden al zal dat lastig worden.
    Eerst de ochtend in het zh vertoeven. Afspraak bij internist daarna groeiecho en daarna gynaecoloog. Na de afspraken even met me moeder de stad in. s Avonds even thuis eten en weer naar het zh voor info avond over bevallen in het zh. Druk druk.

Veel sterkte meiden die zich niet goed voelde. Denk goed om jullie zelf lieve meiden!
    Weltrusten!

10. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzanne: Goed dat je gebeld hebt en dat je morgen langs kunt komen. Ik snap helemaal dat je het niet prettig vind de vk te bellen in de avond. Maarja.

Kipje: Heeeeeeel veel plezier/succes morgen. Geniet zeker van de groeiecho. Ben benieuwd.

Dames, dankje voor de reactie op mijn kappersvraag. Ik zal inderdaad bij de kapper advies vragen wat beter is. Die weten het vast wel :)

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wencke, Fij dat ze het zo oppakte. ik roep ook heel hard bellen, maar vind dit zelf ook lastig. Wil met niet aanstellen. Hopelijk is alles goed, maar dat zal wel. Denk dat dit ook bij de periode hoort. Probeer echt op tijd je rust te pakken.

@ Rianne, Suc6, veel plezier, ik weet niet wat ik allemaal moet zeggen :p. Hopelijk is alles goed.

@Duo, inderdaad om advies geven. Het wordt wel geadviseerd om je haar tijdens de zwangerschap goed bij te houden. Op tijd je punten afknippen etc. Na de bevalling wordt het haar vaak dunner en slechter (van horen zeggen). Vaak kiezen meoders dan om een redelijk stuk eraf te knippen, maar de kapper zal het wel weten. Succes ermee.

@ego, yes ml is weer thuis. Straks naar de haptonoom en ik heb vanacht wel 4 uur achter elkaar geslapen, goed he. Ben wel erg moe, maar is logisch.

12. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi!

Rianne, succes vandaag met alle drukke afspraken!

Duo, jij alvast succes bij de kapper. Wanneer ga je?

Maartje, ja erg is dat he, hoe makkelijk je advies kan geven bij een ander maar zodra het opgaat voor jezelf de boel mooi negeren ;). Ik heb mijn afspraak pas laat, omdat ik het wel fijn vond om vandaag even aan te kijken, maar als het terugkwam moest ik direct bellen en kon ik eerder komen. Vooralsnog nergens last van.
    Poeh, fijn dat je in ieder geval 4uur hebt geslapen. Dat lijkt hier ook het maximaal haalbare te zijn, maar ja ik hoef niet te werken dus kan het later inhalen. Komende week heb je vakantie toch? Of de week er na pas?
    Veel plezier bij de haptonoom!

X

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wauw, vier uur achter elkaar!!! Daar kan ik alleen maar van dromen! Bedacht me vanochtend toen ik bij de gastouder een kopje thee dronk dat ik max 2 tot 3 uur slaap 's nachts!!!! En ook nog eens heel licht door de pijn. Die behoorlijk ondragelijk begint te worden. Vannacht van 4.30 tot 7.45 geslapen en dacht echt toen ik wakker werd, jeetje, wat heb ik geslapen!

Gister hele gespannen buik in bed 's avonds. Heel onprettig!! Het voelt ook alsof de beeb helemaal onderin ligt, hopelijk is ze niet in stuit ingedaald!!!! :p Al kan ik dan vast wel met 38 alvast een keizersnee krijgen :p Zijn jullie ook zo benieuwd hoe groot de beeb's zijn?? Ik krijg geen groeiecho, dus ben echt nieuwsgierig!!!

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen:
    Jeetje, als ik dat zo hoor slapen jullie erg slecht.
    Zijn dat nu al de gebroken nachten??
    Lijkt me super vervelend, vooral als je ook nog moet werken.
    Succes ermee, hopelijk blijft het voor mij nog even weg.

Ik zal jullie even jaloers maken. Ik heb geslapen van 12 uur tot half 11, met maar 1x wakker worden vanmorgen rond half 9. Oeffff. Laat ik niet zo gemeen zijn, ik krijg het vast ook nog hahaha.
    Grapje meiden.

Schmidt: Veel succes bij de haptonoom
    Suzanne: OOk veel succes bij je VK.
    Mamavandave: Ik hoop inderdaad voor je dat ze niet in stuit is gedraaid. Zal wel niet meer toch, deze laatste weken?

Ik heb wel een groei echo gehad, dus weet wel dat ik geen super zwaar kindje kan verwachten. Maargoed, moet altijd nog maar blijken. Hebben het soms ontzettend mis.
    Maar kan me goed voorstellen dat je nieuwsgierig bent! Jammer dat je geen groei echo krijgt.

15. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wencke, dan zal het allemaal wel goed zijn. In ieder geval succes. Ik moet nog 1 dagje werken en dan heb ik vakantie

@Chantal, vervelend dat je die pijn blijft houden, gelukkig is dit door het vele liggen bij mij afgenomen.

@Duo, hoezo jaloers!!! Ikke ook willen.

@slapen, wanneer ik volgende week niet hoef te werken verwacht ik wel een verbetering betreffend het slapen, zeker omdat ik dan niks moet. Maar lange tijden achter elkaar slapen zal hem echt niet worden.

@ grootte baby/groeiecho, zover ik weet krijg ik geen groeiecho, dus het blijft een verrassing. Hij liep met de 20 wkn voor, en toen hebben ze wel aan een groeiecho gedacht, maar 2 wkn terug vond de vk de grote van de kleine perfect.

@ligging, hij lag met zijn hoofdje omlaag en denk dat dit nog wel het geval is, maar wat is die kleine na lening. Hij zit regelmatig met zijn beentje links onderin lekker te vervelen. mama pesten :p.

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @ligging, ze lag laatste keer al in stuit. Dus ze moest sowieso nog draaien. Ben benieuwd, want durf het eigenlijk niet te zeggen. Met 20 weken echo lag ze precies op schema.

@slapen, de gebroken nachten zijn niet eens echt het probleem, vooral dat ik niet diep slaap en dus niet genoeg rust doordat ik zo'n pijn heb. En ik kan natuurlijk nooit uitslapen, zeker nu Dave de laatste week steeds bij 7-en wakker is.

@bekken, bij mij gaat het sowieso niet over of minder worden, het wordt alleen maar erger. Dat wist ik van te voren. Maar ja, vandaag heb ik er even de balen van. Sowieso is constant pijn hebben gewoon heel vermoeiend. En dan dat slechte slapen... Ml heeft al voorgesteld om het kraambed eerder te laten komen, zodat ik beneden kan slapen en in elk geval niet de trap af hoef enzo 's nachts voor de wc. Maar dat wil ik niet, sowieso moet ik Dave dan 's ochtends alsnog van boven halen en die is helemaal overstuur als ie mij niet kan vinden 's ochtends. Maar ben bang dat ik binnenkort geen keus meer heb...

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chantal, mega vervelend. Snap dat je het beu bent.

18. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoi lieve meiden

Wa een hoop om alles terug te lezen!

Gelukkig gaat het met iedereen goed!

Nog een paar weekjes dames en dan hebben we onze kleine prinsjes en prinsessen!
    Tijd gaat zo onwijs snel!

Babykamer is bij ons helemaal klaar. Op een schilderijtje of iets na. Zal er van de week een foto van maken.

Momenteel zit ik weer in de ziektewet.
    Heb sinds 1,5 week onwijze rugklachten onderin. Vk dacht aan bekken instabiliteit. Woensdag ga ik er voor naar de fysio, kijken of zij me meer tips kan geven.
    Voel me nu net een oud vrouwtje. Heb moeite met lopen, zitten, liggen.
    Met de beeb gaa alles goed. Die schopt rustig door!

@chantal vreselijk he die pijn! En je kan er zo weinig tegen doen!

Ik zal van a nu proberen meer te reageren maar ben zo onwijs moe!

Xxx

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Eef, logisch dat je je moe bent met die pijn. Hopelijk krijg je snel goede tips.

@Ego, yehh, vanacht voor mij doen flink wat uurtjes geslapen. Niet dat ik er fitter door ben geworden. Het was ister echt een rampdag. Wat kan een mens er doorheen zitten. Heb flink wat gehuild. Ml wilde aan het einde van de dag onze bank (die nieuwe welke niet goed was) gaan ruilen. Dat was een flinke organisatie, en ik kon daar echt niet tegen. Lekker net voor het slapen gaan een klein uurtje vrienden van Amstel gekeken. Vandaag voel ik me erg slap, maar nog 2 uurtjes toetsen afnemen en de vakantie kan beginnen.

@Haptonomie, zij heeft alles uitgelegd rondom de bevalling. Hoe het proces eruit ziet. Zij vindt het belangrijk om zo min mogelijk met de pijn bezig te zijn, want hier hebben ze zo ontzetttend veel voor, maar juist naar het geboorteproces. De volgende keer gaat ze leren welke houdingen ik het best wanneer aan kan nemen. En dan zi9jn we er klaar voor.

@borstvoeding, had me voor een infoavond aangemeld, aar deze is a.s. woensdag al. In de vakantie wil ik op de VK na geen verplichting hebben. Toevallig hoor ik ook steeds meer mensen zeggen dat zo infoavond geen meerwaarde heeft, dus ik zal mij alsnog afmelden.

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @borstvoeding. Ben het er niet helemaal mee eens dat je niks hebt aan zo'n info avond. Kan juist, zeker bij de eerste, ontzettend nuttig zijn!! Hier worden ze elke maand gegeven, zelfs ik zit te twijfelen om toch te gaan. Zeker bij een eerste heb je geen idee wat het inhoudt, wat je kunt verwachten enzovoorts. Ik zou dus eigenlijk wel aanraden om te gaan. Misschien hebben ze nog een keer een infoavond voor de bevalling die niet in de vakantie valt?

Deel Deze Pagina