Hoi meiden, Chantal, ohhh meissie toch ik zou willen dat de pijn wat draaglijker was. Als je uk al is ingedaald en ze zou in stuit liggen is dat nog geen probleem hoor. Ik zat hier een beetje mee, omdat mijne dus sowieso nu in stuit ligt. Maar zelfs als ze indalen kunnen ze nu gewoon weer eruit wippen en zich alsnog keren, duurt nog n paar weken voordat ze dat niet meer lukt. Is het niet sowieso een plan om je eerder in te leiden? Als je zo veel pijn hebt? En ondanks dat ik wel een groeiecho heb gehad ben ik alsnog heel benieuwd naar de grote van de baby . Ze kunnen er zo makkelijk naast zitten (al is meneer tot nu toe elke keer precies gemiddeld, dus het klinkt wel plausibel allemaal ). Maartje, nee lang slapen zal waarschijnlijk niet lukken, maar dan kun je wel mooi net als ik vaker slapen. Zo fijn als je straks wat uurtjes kan inhalen! En helemaal niet gek dat het allemaal even te veel werd gisteren. Alles wordt een stuk zwaarder en die gekke hormonen . Even alles eruit gooien kan dan zo heerlijk opluchten. Joepie! Nu bijna vakantie voor je! Eef, super dat jullie kamertje helemaal klaar is ! Ben heel erg benieuwd naar de foto's! Maar balen dat je nu helemaal in de ziektewet zit meid. Heel veel sterkte hoor! Hier gaat het wel goed vandaag. Het overgeven blijft, maar dit is wel gewoon te doen. Verder heb ik dus gisteren fijn met de vk gepraat en alles is goed. We hebben wel afgesproken dat als het terugkomt ik dus wederom direct moet bellen, maar het voorwerk hoort er bij. Ik maakte me nog het meeste druk over het indalen terwijl hij nog in stuit ligt, maar zoals ik hiervoor ook al bij Chantal schreef is dat blijkbaar nog helemaal niet problematisch. Ze wippen er gewoon nog uit. Pas na week 35/36 gaat dat niet meer. Zo even gaan genieten van het fantastische weertje, heb zooo'n zin in verse jus dat ik maar even richting appie ga huppelen . Kus
Owja, wat betreft de infoavond mbt borstvoeding. Ik ga er wel binnenkort heen. Geen idee hoeveel ik er aan heb, maar ik weet er echt nul komma nul vanaf en ondanks dat ik het ook in de boeken en op inet kan lezen vind ik het wel fijn om er even heen te gaan. Ik snap wel dat je snakt naar rust, maar misschien zoals Chantal oppert dat je gewoon een volgende keer gaat? Hier heb je meerdere keren per maand de optie om te gaan. Tenzij je er echt geen behoefte aan hebt natuurlijk, dan is het sonde van je tijd . X
Goedemiddag! Vrijdag, dus voor de meeste bijna weekend! Ik ben vandaag weer redelijk vrolijk. Besef ineens heel goed dat de kleine bijna gaat komen. Nog 7/8 weekjes en dan is het zover. Ben zoooo nieuwsgierig! Liep vanmorgen lekker in het zonnetje en dacht bij mezelf: Het voelt als voorjaar, maar tegen die tijd lopen we allemaal met een kinderwagen! Zooo raar! Morgenochtend komt ze zwager laminaat leggen in de babykamer en als Vl dan woensdag terug is in NL kan die de kamer witten en de meubels in elkaar zetten, want die zijn gisteren geleverd! Jeeeej..!! En dubbel jeeeej dat Vl woensdag terug is . Misschien toch geen saaie valentijnsdag! Jullie plannen of maar onzin ? @Flieentje en mamavandave: Wat super vervelend dat jullie zoveel last blijven houden. Ben bang dat dat deze laatste weten wel blijft ja. Maar je krijgt er iets moois voor terug. Flieentje: ben benieuwd naar de foto van je kamertje. Probeer wel je rust te pakken! Mamavandave: hoop dat de kleine snel zal draaien. Want neem aan dat je een KS niet zit zitten? Schmidt: Blij dat je vannacht wat beter hebt kunnen slapen. En nu vakantie vieren! Goedzo meid, kun je lekker bijkomen. Inderdaad geen verplichtingen... Super dat je wat aan de haptonomie gehad hebt!
Zo ben ik bezig met mijn verhaal schrijven, druk ik op verzenden, staan er opeens 3 verhalen voor mij die er toen nog niet stonden hahahaa. Zijn lekker bezig dames! In elk geval over de BV avond. Zelf wil ik ook gaan. Ook wel omdat er toch wel veel meiden enthousiast over zijn en ik er ook 0,0 vanaf weet. En het belangrijkste natuurlijk: Ik heb geen kraamzorg. Mijn schoonmoeder gaat mij helpen hier in huis en met de baby zo nu en dan. Dus moet wel een beetje weten hoe of wat..
Hihi, ja dit weer is echt om van vrolijk van te worden he ! Hier nog geen specifieke plannen voor de 14e, maar zoals het er nu uitziet gaan we zelf lekker tapas maken en er thuis een romantisch avondje van maken. De volgende dag heerlijk uitslapen (manlief heeft vrij genomen) en op de middag richting het oosten van het land voor ons lekkere weekendje weg . Hoezo wil je trouwens geen kraamzorg? x
Hey meiden, Zo heb even tijd kunnen vinden. Chantal en Eef, wat ontzettend vervelend dat jullie beide zo'n pijn hebben. Ukkie wordt ook alleen nog maar zwaarder natuurlijk. Eef, wat fijn dat het kamertje af is! Ben al erg benieuwd naar de foto's En goed dat je de ziektewet in kon, dan kun je wel je rust pakken. Rustig aan meis! Wencke, wat vervelend zeg dat je zo'n last had! Wel fijn dat de vk je goed heeft kunnen geruststellen. En inderdaad de volgende keer gewoon bellen, al is het altijd lastig om in te schatten hoe erg het is he hihi Gelukkig dat het nu weer weg is! Verder ook geen harde buiken meer? Balen van het spugen zeg Die vriendschap met de wc had je toch opgezegd . Hopelijk wordt het niet nog erger! En inderdaad je mannetje heeft nog genoeg tijd om te draaien, al gaat de tijd wel snel he? Komend weekend weer een druk weekend voor de boeg of heb je toch nog afspraken afgezegd? Rustig aan meis, geniet van je jus! Jammie! (ik mag dat helemaal niet meer nu, zo balen ) Maartje, wat heerlijk dat ml terug is En gelijk weer genoeg te doen hihi Is het uiteindelijk wel gelukt met de bank? Hopelijk kun je nu rustig aan doen in je vakantie! Leuk he Vrienden van Amstel, ik was het helaas vergeten op te nemen. Nou dan volgend jaar misschien gewoon maar heen Geniet van je vakantie! En dan echt nog maar heel kort werken!!!!! Duo, wat fijn dat je weer wat blijer bent vandaag En joepie, vl die bijna thuiskomt! Wat leuk zeg, fijn voor je En dan gaat het kamertje ook hard zeg, leuk hoor dat de meubeltjes er zijn! Tijd gaat inderdaad hard he, nog 2 maandjes en dan liggen de ukkies in onze armen. Dan lekker rondjes wandelen in het zonnetje met de wagens Heb je overigens al een afspraak bij de kapper gemaakt? Caro, hoe is het met de kiespijn? Hopelijk is het helemaal weggetrokken. Wat ontzettend vervelend zeg! Kiespijn is zo erg Chanti, mooi buikje hoor! Leuk dat de cursus zo goed beviel, gelijk met je neus in de boter dus met de foto's hihi. Veel plezier met carnaval, leuk hoor Loesje, gefeliciteerd met het behalen van je opleiding. Top gedaan hoor Dat zal een lekker gevoel zijn! Leuk dat je zo bezig bent met het kamertje, show je wel even resultaat ?? Volgens mij heb ik zo het meeste wel weer gehad, sorry meiden die ik ben vergeten moest ook veel bijlezen! Nou hier gister drukke dag gehad. Moest eerst naar de internist vanwege de zwangerschapsdiabetes. Nou die afspraak stelde echt niets voor, lekker voor niets dus maar ach ze houden me goed in de gaten en dat is wel fijn. Daarna door naar de echo, heerlijk om ons moppie weer te zien. Lag keurig met zijn/haar beentjes opgetrokken want wij willen natuurlijk niet weten wat het wordt hihi. De echoscopiste kon al zien dat de kleine haar heeft! Echt cool Dat wordt dus straks meteen gel of haarspeldjes aanschaffen hihi De kleine loopt gelukkig op de gemiddelde lijn Dus geen reuzenbaby Bij 40 weken schatten ze het gewicht op een 7 à 7,5 pond (uiteraard kan dit ook meer of minder zijn blijft een schatting), keurig dus. Ook nog naar de gynaecoloog geweest en wordt dus rond de 39/40 weken ingeleid. Mits uk niet eerder uit zichzelf komt. Wel krijg ik met 36 weken nog een groeiecho en als daaruit blijkt dat uk toch wel erg hard groeit word ik waarschijnlijk met 38 weken ingeleid maargoed dat zien we wel. Ik volg keurig me dieet dus verwacht niet dat het opeens heel hard kan gaan. Gisteravond informatie avond gehad over bevallen in het ziekenhuis + rondleiding op de verloskamers en kraamafdeling. We waren erg blij dat we waren geweest werd een hoop duidelijk en goed alles gezien te hebben. Gezien vl al misselijk en niet goed word zodra hij het ziekenhuis in komt hihi, maar het viel hem erg mee. Hopelijk blijft dat zo. Nou wel weer genoeg vertelt over mezelf Fijne dag vandaag meiden en een goed weekend!
@wencke, Haha ja dat zou ik ook wel willen. Helaas pindakaas. Ze lag laatste keer dus nog in stuit en durf het nu echt niet te zeggen. Ik denk het wel, omdat ik het idee heb dat ik echt nog voetjes voel beneden en boven meer gedraai van het hoofd. Maar het kan ook andersom zijn. Ik moet woensdag weer voor controle en dan zullen we zien hoe het ligt Helaas is alleen de pijn geen reden om me voor de 40 weken in te leiden. Ze laten de beeb natuurlijk het liefst zo lang mogelijk zitten en het liefst gewoon tot 40 weken. Maar ik ga wel vragen komende woensdag of ze eventueel bij 38/39 weken kunnen kijken of er al iets gebeurd en me eventueel kunnen strippen om het op gang te helpen. Vervelend dat je nog moet spugen!!! @maartje, He vervelend dat het even teveel was! Maar wel lekker bijna vakantie!! @eef, Welkom bij de club Vervelend dat je nu in de ziektewet moest, maar jij en beeb zijn het belangrijkste! Ben benieuwd naar het eindresultaat van het kamertje. Wij zijn echt bijna klaar, maar die twee of drie laatste kleine dingetjes duren het langst op de een of andere manier @duo, Wat fijn dat ml zo snel terug komt! Kon hij zijn ticket nog omboeken? Wij hebben geen plannen voor Valentijnsdag. Ik heb een vreselijk a-romantische man, hij heeft echt nog nooit iets voor Valentijnsdag gedaan! Nog nooit een bloemetje gehad, niet eens een kaartje! Ml vind het dus wel echt commerciële onzin. Ikzelf stuur mijn beste vriendin altijd een kaartje. Enne, heel mooi, maar het was ook heel mooi geweest zonder die pijn hoor! @ego, Ik heb vandaag mn zwangerschapsuitkering aangevraagd. Nog vier weekjes ziektewet en dan krijg ik zwangerschapsuitkering. Die eindigt 28 juni, plus eventuele dagen over tijd. Maar we plakken er toch nog een vakantie achteraan. Die week erna moet ml nog werken, maar de drie weken daarna heeft hij vakantie. Ik ga gewoon rustig om me heen kijken tegen het eind van het verlof en geef dan aan dat ik beschikbaar ben vanaf 15 juli. Dan hebben we in elk geval nog een week samen vakantie, mocht er wel direct een baan zijn die ik kan krijgen. Een keizersnee zie ik idd echt niet zitten. Dat wil ik echt niet, tenzij het absoluut medisch noodzakelijk is, omdat het niet goed gaat met het kindje. Maar als ze wel in stuit blijft, dan wil ik niet normaal bevallen. Ik heb verloskunde gestudeerd en weet wat de risicos zijn. Bovendien weet ik van de vorige keer met Dave dat het best lang duurde voordat ie er echt helemaal uit was en dat is gewoon een risico bij een stuitbevalling via de normale weg, omdat ze zodra het lijf eruit is, adem willen halen. Normaal doen ze dat ook, maar dan is het hoofd er immers al uit, omdat die eerst komt en is het geen probleem. Ben nog even flink beledigt vorige week. Had er al niet meer aan gedacht, maar toevallig liep desbetreffende buurvrouw langs vanochtend. Jullie weten hoe mijn buik eruit ziet, gezien de buikfotos die ik heb geplaatst en jullie weten dus ook dat er echt wel een duidelijk verschil te zien is tussen het begin en nu. Nou, de betreffende buurvrouw wist dus zogenaamd volgens haar niet dat ik zwanger was en ze kon het helemaal niet zien. Ja, want ik was toch ook altijd al wel wat gezet geweest he! Terwijl ik de dag ervoor nog met haar had staan praten en ze mag dan wel oud zijn, maar ik weet zeker dat ze niet blind is. Zo beledigend! Sowieso ben ik voor de zwangerschap 13 kilo afgevallen en dat kon je echt wel zien, maar je kunt er toch echt niet omheen dat ik zwanger ben nu! Net alsof ik zo dik ben dat je niet ziet dat ik zwanger ben . Echt zo raar! Zelfs toen ik zwanger was van Dave en nog veel zwaarder was kon je het echt wel zien! Maar volgens ml was ze gewoon beledigd omdat we het niet eerder persoonlijk verteld hadden. Dat was het weer even, het is idd ontzettend mooi weer, krijg er echt zin in de lente van. Lekker de tuin opruimen (nou ja, ml, want ik zou niet ver komen nu ) zodat Dave weer in de tuin kan spelen! Baal alleen dat ik er de komende tijd eerst alleen nog binnen zittend van kan genieten. Het sneeuwde hier trouwens wel heel hard vanochtend en er komen nu toch ook weer wat wolken aan! Als het sneeuwt toch Dave maar weer met de auto halen (heerlijk, kan er geen genoeg van krijgen, van de nieuwe auto ). En wat gaat het snel ineens! 30 weken vandaag, was de whiteboardkalender op de koelkast even opnieuw aan het invullen voor feb en dacht echt, jeetje, maart staat er ook al gedeeltelijk op. Volgende keer kan de uitgerekende datum er bijna bij op!! Over zeven weken kan de beeb er al zijn!!!!! Fijne middag dames!
@rianne, Fijn dat het zo goed gaat!!! Super toch? En idd, als je je netjes aan alle regeltjes houdt, zal het wel meevallen waarschijnlijk. @gewicht, Ik was trouwens ineens 800gr lichter, maar ik heb ook erg honger steeds de hele tijd de laatste dagen. Wel heel erg last van maagzuur ondertussen, antagel is mn beste vriend! Ik ga even kijken voor een nieuwe (familie)tent voor de vakantie!
Chantal, wat bizar van die buurvrouw!!!! Grrr!! Je bent inderdaad niet gewoon dik en je kunt heeeeeeel goed zien dat het een zwangerschapsbuik is. Oh echt vreselijk zulke mensen. Heb je der wel een beetje een hak kunnen zetten? Wat fijn dat je uitkering geregeld is. En lekker vakantie er nog achteraan. Willen jullie dan ook nog weg, gezien je gaat kijken voor een tent? Leuk he een nieuwe auto, ik heb het ook nog steeds als ik ga rijden hihi Hier inderdaad ook erg hard gesneeuwd vanmorgen daarna zon en nu net weer veel sneeuw en hagel, raar weer. Succes met de tent uitzoeken
Pfff meiden wat schrijven jullie toch lange verhalen. Ik ga eerst heel ego zijn en als ik dan nog tijd over heb, reageer ik op jullie allemaal. Gisteren naar de vk geweest. Alles was prima in orde. Behalve dat de mini in stuit ligt. Nee fijn. Nog niet genoeg drama meegemaakt. Ga maar eens informeren naar moxa of andere dingen om mini te laten draaien. Daarna gelijk door naar de psych voor een sessie emdr. Geen idee wat ik er van moest verwachten. Het was raar en wazig, maar he als het helpt, vind ik het prima. Dan kan mini tenminste komen zonder nog een trauma erbij. Ik weet niet of ik het verteld heb hier, maar de bevalling en de eerste 6 maanden met Lars was allesbehalve leuk. Vandaag wilde ik nieuwe schoenen kopen voor meneer. Hij groeit zo gigantisch hard. Dus ik zijn schoenen aangedaan, begint hij keihard te huilen. Zijn voet zat blijkbaar klem of er is iets misgegaan, maar hij heeft serieus drie kwartier hartverscheurend lopen huilen, tegen me aan lopen plakken, zijn armen stijf om me heen. Dus ik naar de huisarts, loopt meneer gewoon naar binnen!!! Terwijl hij daarvoor niet eens op zijn voet stond, sterker nog, zodra ik naar zijn voet keek, schreeuwde hij moord en brand!! Maar goed, zodra we thuis waren was alles weer koek en ei en ligt hij prinsheerlijk te slapen. Tenminste als de uren nou eens ophielden met lawaai maken, dan kan ik eindelijk eens even gaan relaxen. Hard nodig, want Lars besluit al drie nachten op rij om welliswaar door te slapen maar dan wel tot 0600 uur!!! Echt heerlijk hoor kinderen!!
Hallo allemaal! @maartje: Fijn zeg dat ml weer thuis is!! @eef: Balen dat je zo'n last hebt van je rug, maar gelukkig gaat het met de baby allemaal goed! @info bv: Ik ben maandag naar een informatieavond geweest en ik vond het zeker wel nuttig. Het blijft natuurlijk per baby/moeder verschillen, maar vond het wel heel verhelderend! Hier werd de avond verzorgd door de lactatiekundige, je kan/mag haar ook altijd bellen als je vragen hebt. @valentijn: Moet ik naar de vk en de zwangerschapsgym, dus geen romantiek, hihi! Maar wel leuk! @duo: waarom heb je geen kraamzorg? @ego: Eerste kleertjes-was zit in de machine... Heb de hangertjes net binnen gekregen van Prénatal, dus kan ik de truitjes gelijk mooi ophangen...(scheelt welliht strijkwerk) Komend weekend werken, ben benieuwd want ik heb flink last van mijn rug/SI-gewricht! Fijn weekend allemaal!
@Suzanne: Oeh lekker tapas en romantisch avondje thuis. Klinkt goed hoor Waar gaan jullie precies heen jullie weekendje weg? Klinkt wel lekker moet ik zeggen. Ben ook wel toe aan een weekendje weg zeg! Maar zit er voorlopig niet in ben ik bang. @Kipje: Leuk dat jullie de kleine weer even hebben kunnen zien. En super schattig dat de kleine al haartjes heeft . Zo klein mensje met alles erop en eraan. Heel bijzonder he. Duz zo bevallings avond is wel aan te raden dus.? Alvast de verloskamers gezien. Leuk leuk. Het komt dichtbij! Ik heb nog geen afspraak bij de kapper gemaakt. Misschien ga ik toch wel volgende week als VL gewoon weer terug is. Mamavandave: Wat een rare buurvrouw zeg. Sommige mensen kunnen echt hun snuit niet houden. Ik heb je buik gezien en je kan zeker wel duidelijk zien dat het een zwangerschapsbuik is. Laat je niet gekmaken. Dat mens is gek. Ik snap helemaal dat je geen stuitbevalling wilt. Hopelijk komt het nog goed. Hahaha nog plezier van de nieuwe auto dus . Ik ken het haahaha. Ik heb ook zo'n zin dat Vl weer thuis is zodat we met onze nieuwe auto kunnen toeren. Goed dat de auto je bevalt! Aaaah nog nooit een bloemetje gehad met valantijnsdag.. Hmmm nouja, andere dagen toch vast wel toch Hoor je wel vaker inderdaad. Mannen willen die dag echt niet sponsoren hahahah. Ik heb alleen kraamhulp aangevraagd voor in het zkh tijdens de bevalling. Ik ben heel erg gesteld op me privacy, denk niet dat ik het zou trekken elke dag iemand om me heen te hebben die ik niet ken (kraamhulp). Daarom liever me schoonmoeder die me komt helpen. Fem: Aaaaah wat een dag voor jou zeg! Snap wel dat je er even doorheen zit. Slecht nieuws van die stuitligging maar misschien draaid de kleine nog. Houd hoop. Moon: schattig he die eerste babywas Je zou bijna zin krijgen in je was draaien ahahaha. Meteen ophangen scheelt inderdaad een hoop kreukels.
Fem, fijn dat alles goed was bij de vk! Nog een mini die in stuit ligt hihi. Mijne lag eerst ook in stuit maar is keurig nog gedraaid. Hopelijk blijft dat ook zo Wat een boeffie die Lars, nou aan de andere kant maar gelukkig dat er niks met zijn voet was. Inderdaad fijn dat ie doorslaapt al mag dat wel wat langer zijn, gezien je waarschijnlijk zelf ook niet de hele nacht doorslaapt? Zijn de buren nog gestopt met herrie maken? Monica, wat leuk dat je de eerste kleertjes al aan het wassen bent! Je bent er in ieder geval mooi optijd bij hihi Succes met werken van het weekend, hoop dat het te doen is voor je. Duo, inderdaad heel bijzonder zo'n mini mensje met alles erop en eraan. Ik kan dan ook helemaal verliefd naar de echo foto's blijven kijken hihi Ja die avond is wel aan te raden ja. Neem aan dat jij ook naar het WFG gaat dan? Je moet je wel even opgeven als je er heen wilt via de website. Maar dat wil je natuurlijk als vl er ook is Zelf vond ik het inderdaad wel fijn om alvast te zien waar je dan terecht komt. Ook krijg je een foto presentatie over de hele bevalling hihi, ik wilde dit voorheen altijd liever niet zien maar viel mij echt alles mee! Heb alle foto's gewoon kunnen bekijken en vl ook! Heb wel een geruster gevoel gekregen door gister Meiden, hebben jullie tips voor neutrale babykleding? Kan zo weinig vinden Alhoewel de meeste van jullie weten wat het wordt hihi. Ik hoop op de negenmaandenbeurs nog te kunnen scoren. Heb gister me moeder alvast aangewezen wat ik leuk vind voor een jongen/meisje dan kan ze dat meteen shoppen zodra ik bevallen ben
@fem, haha genieten hé, die peuters!!! Dave heeft het ook ineens op zn heupen met vroeg wakker zijn en vannacht was ie ook ineens wakker, maar ik werd toch tegelijk wakker om te plassen. @duo, misschien rare vraag, maar hoe doe je dat dan met de medische kant?? Je hoeft trouwens ook niet de kraamzorg de hele dag te hebben! Je kunt ook kiezen voor 1 of 2 uurtjes per dag. De kraamzorg is er niet alleen om te helpen met de verzorging van de baby en huishouden, maar dus ook voor medische controle, ook om op tijd problemen te constateren, zoals teveel gewichtsverlies van de baby, genoeg poep/plasluiers, abnormaal bloedverlies bij jou, of je bloeddruk goed is, of je baarmoeder wel of niet goed krimpt, of jullie geen verhoging hebben, of de baby goed drinkt, of je eventuele hechtingen goed genezen, of je baby niet te geel wordt, enzovoorts... En dus wat ik toch wel heel belangrijk vindt, als ze denkt dat er iets mis is, kan ze de vk waarschuwen, want die komt maar een paar keer langs en maakt jullie niet de hele dag mee en ziet dus niet alles... Ben benieuwd hoe je dat dan geregeld hebt... Ik zou om die reden in elk geval altijd iets van kraamzorg willen, ook omdat Dave dus vorige keer teveel gewicht verloor en dat had ik anders niet zo snel door gehad...
En nee, met a-romantisch bedoel ik ook a-romantisch. Ik heb nog nooit een bloemetje gehad. Niet voor mn verjaardag, afstuderen, Valentijnsdag, moederdag en ga zo maar door... Erg he
Onze kleine man heeft mij net weer 1,5 zitten plagen. Pijn dat ie me deed. Dacht eerst dat het mijn darmen waren. Later bleek dat hij met alle geweld onderin wilde liggen het liefste links onderin. Ik lag en kon niet overeind komen. Eenmaal overeind kreeg ik geen lucht was helemaal in paniek. Gelukkig was ml erbij dat ik weer rustiger werd. Hij lijkt nu met heel zijn gewicht onderin te zitten. Denk dat het een afrekening is van vandaag op mijn werk. Heb onverwachts lichamelijk wat teveel moeten doen omdat een klas waar ik een toets moest afnemen op zijn kop stond. Hierdoor had ik al flinke rugpijn. Sorry, wilde even mijn verhaal kwijt. Ik reageer snel weer wat uitgebreider. Slaap lekker allemaal. Hopelijk blijft het hier nu rustig.
Goedemiddag dames, Rianne, poeh de tijd vliegt inderdaad! Nog een dikke 8 weken en dan komen onze hummeltjes al, misschien bij jou zelfs wel eerder. Btw 7/7,5 pond is echt heel netjes! Helemaal omdat jullie allebei lang zijn. Wat leuk dat jullie hebben kunnen rondkijken in het ziekenhuis en ook erg fijn dat vriendlief het overleeft heeft , hihi het in ieder geval erg mee viel . En wat betreft de neutrale kleding.. Ja lastig. Maar dat komt ook omdat ik voor meisjes van die ubersnoezige dingen zou willen hebben, die zijn meestal niet jongetjesproef . Hihi, vind het echt spannend of jullie een jongetje of een meisje krijgen , knettergek i know . Helaas wel nog harde buiken, maar het lijkt wel iets minder. Dat echte voorwerk mag van mij wel wegblijven . Chantal, nou ik duim dat ze je dan eventueel willen strippen. Veel eerder dan 40 weken is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar n weekje eerder , helemaal als de baby geen ienieminieklein ding is van 4 pond, dan zouden ze van mij daar best eens over mogen nadenken voor je. Wat een rare buurvrouw heb jij zeg!! Het is overduidelijk een zwangerschapsbuik. Sommige mensen zijn zo stom! Fem, hihi frustrerend af en toe die kleine ukkies, maar gelukkig was er uiteindelijk niets ernstigs gehad. Echt een boefje! Monica, superleuk die kleertjes wassen!!! Wel balen dat je last hebt ook van je rug en si gewricht (is dat je bekken?). Sterkte meissie! Duo, we zitten tegen de Duitse grens aan bij Nijmegen. We hebben die zondagmiddag een verjaardag in Nijmegen zelf, waardoor we het makkelijk kunnen combineren. Ik bedacht me dat ik de afgelopen maanden elke maand wel weg ben geweest, maar goed het was steeds bescheiden en nu wintersport er ook niet in zit dit jaar ... Ik zou zeker nog even gaan als jullie het ingepland krijgen, heerlijk! Ik snap je behoefte aan privacy wel. Normaliter vind ik het heerlijk om superveel mensen om me heen te hebben, maar wat betreft mijn dagelijkse routine in huis heb ik ook veel behoefte aan niet-vreemden. Echter de punten die Chantal aandroeg zijn wel erg belangrijk (ik wist niet eens dat ze dat allemaal doen, lang leve dames die al een kindje hebben ). Of hebben jullie daar dus al een andere oplossing voor? Maartje, ow wat een klein boef dat hij mama zat te klieren. Zal wel even schrikken zijn dat je opeens geen adem meer kreeg! Gelukkig was manlief er om je te helpen. Heeft hij zich vandaag zoeter gedragen? Hier lekker uitgeslapen vandaag en daarna een heerlijk ontbijt op bed gehad met mini broodjes. Na alles van vorige week ben ik heel verstandig niet gaan borrelen gisteravond en eindelijk eens verder gegaan met die commode. Verder ben ik ook flink aan het rondkijken op internet naar leuke kleertjes voor de kleine, ik wil ook een leuk wasje draaien ! Ik kan zoooo niet wachten tot die kleine er is, ben zo benieuwd wat voor mannetje het gaat worden . Fijn weekend lieve meiden!
@neutrale kleertjes. Dat is ook echt heel moeilijk. Hema wil nog wel eens wat hebben en anders C&A of V&D of H&M?? Hou die winkels nooit uit elkaar, ik kom daar bijna nooit! @Voorwerk, Hier gister echt vervelend. Eerst al een beeb die rare dingen aan het doen was waardoor ik spontaan buikpijn en darmkrampen kreeg. En vervolgens tot ik ging slapen menstruatieachtige krampen, voorweeën dus. Ik dacht echt, oh ja, zo voelt het ook ongeveer als je bevalling net is begonnen Maar misschien is de beeb wel gedraaid, dat zou wel fijn zijn. Woensdag weten we het! @maartje, En is beeb al gekalmeerd? @wassen, Ik had er aan gedacht vandaag even kleertjes te wassen, maar twijfel sowieso nog, heb het bij Dave volgens mij ook niet gedaan.... @wencke, Heerlijk even zo wakker worden met een ontbijtje op bed!!!! Dat zit er hier de komende jaren niet in ben ik bang, straks misschien als de kids oud genoeg zijn om me te verrassen met moederdag, maar zie het nu al gebeuren met Dave... Bed vol sinaasappelsap en kruimels @ego, Dave was vandaag heel lief voor mama en heeft voor de verandering tot vlak voor 8uur geslapen! Dat was een hele verademing na een paar dagen tot half 7/7uur. Lekker broodje gegeten vanochtend en toen maar even naar de Action geweest in Sneek. Wij mogen dan officieel een stad zijn (1 van de elf nog wel, van de elfstedentocht ). Maar een action hebben we hier helaas niet, dus daarvoor moet ik toch echt naar Sneek. Bij de Action even wat kleine dingetjes gehaald, onder andere van die kleine dikke potloden voor Dave en daar is direct goed gebruik van gemaakt Ook even bij de C1000 langs geweest, moest nog iets voor het eten hebben en direct gevraagd of je nog steeds langs kan komen met je geboortekaartje voor een gratis pakket en dat is nog steeds zo. Ook nog even bij babywinkel langs geweest. Hele discussie gehad met de winkeleigenaar, want wij vervoeren Dave achterwaarts. Dit is 5x veiliger en toen wij die crashtest eenmaal gezien hadden, was het voor ons snel beslist. Nou ja, blijkt maar weer dat er nog heel wat moet gebeuren voor we in NL inzien dat het echt veiliger is en de winkels er aan gaan bijdragen om die kennis te verspreiden. Wat raar is, want bijvoorbeeld in Zweden is het zelfs VERPLICHT om je kind tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren en de twee keer dat wij daar op vakantie waren afgelopen jaren hebben we dan ook geen enkele voorwaartse stoel gezien. Maar het is algemeen bekend dat Zweden op veel gebieden qua vervoer en veiligheid mijlenver voorop loopt. Al doet NL een stapje in de goede richting, want ze willen nu hier tot 2 jaar achterwaarts vervoeren verplicht maken. Als jullie meer info over achterwaarts vervoeren (ook wel extended rear facing genoemd) willen, hoor ik het wel Er is hier op het forum ook een topic over waar ik actief in ben en een vriendin schrijft er infoblogs over. Had alleen aan het eind erg last van mn buik ineens, dus heb alleen een kapstokje voor de babyhoek gekocht, die zocht ik nog en een speenkoord. En heb weer even in de nieuwe auto gereden natuurlijk, blijft heerlijk!! En de kofferbak is echt zo ruim, ik hoef de kinderwagen niet eens helemaal in te klappen!! Zitje eraf klikken, duwstang naar beneden en dan kan ik m er zo in zetten!
@neutrale kleertjes, lastig. Je hebt ze bij de Hema en Babydump wel hangen, maar minimaal. @Wencke, goed dat je even rustig aan doet. Gezelligheid is leuk, maar ook vermoeiend. Nieuwsgierig ben ik ook. Aan de ene kant kan hij niet snel genoeg komen, maar aan de andere kant is het ook wel erg bijzonder om die kleine man in je buik te kunnen dragen. @kleertjes uitwassen, dit ga ik tijdens mijn verlof doen. @Valentijnsdag, hier doen wij nooit iets aan. Bloemetje krijg ik zowiezo nooit, ook niet op een normale dag. Het is dat wij per toeval vorig jaar op Valentijnsdag in ondertrouw zijn gegaan, maar hier bersteden wij ook geen aandacht aan. @Chantal, achterwaarts vervoeren is helemaal niet vreemd. Heb afgelopen zondag nog een uitzending gezien waar dit in naar voor kwam. Het ging m.n. over de maxicosi. @Ego, de kleine is weer lekker rustig. Heb vrij goed geslapen. Vanochtend boodschapjes gedaan en ben net even wezen wandelen. Nu rusten en vanavond met ml en 2 vriendinnen naar de bios. Heb met carnaval toch afleiding nodig, want mis het heel erg. Ik wil en kan nu alleen niet in die meute staan. Morgen later op de dag op verjaardag bij mijn broer in Rotterdam. Geen groot feest, omdat haar vriendin ook vergevorderd is in haar zwangerschap (loopt 3 wkn achter). En dan gaan we maandag bij de oude buurtjes van mijn man op verjaardag. Dus niet te gek, maar bescheiden bezigheden, waarnaast ik nog flink kan uitrusten.
Oja nog een onsmakelijke vraag. Iemand nog een tip tegen aambeien. Sinds gister heb ik hier flink last van (nu al). Had al iets over koelen gelezen, hier ben ik nu mee bezig. Had vanochtend een natte tampon in de vriezer gelegd. Men, doet pijn, maar als het werkt