April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @maartje, daar wil ik graag wat meer over weten, wat was dat voor uitzending?? Weet je nog waar die op was?? En ging dat echt over extended rearfacing? Of alleen over groep 0 maxi cosi, dus voor baby's?? Echt bekend is het niet hoor, je kunt in nl eigenlijk nergens een stoel kopen waar ze tot een jaar of 4 tot 6 achterwaarts in kunnen. Wij hebben de stoel uit zweden moeten halen. In nl willen ouders er eigenlijk niet aan en dat er hier dus geen wetten of regels voor zijn helpt daar niet bij.

Voor de aambeien, curanol helpt echt heel goed, kun je via internet bestellen, heb ik bij Dave ook gebruikt!!

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip.

Het ging m.n. over de hele kleintjes. Het programma was op RTL 4. Volgens mij heette het iets van wist je dat? Als ik over 2 wkn mijn oom zie hoop ik eraan te denken om te vragen hoe de ontwikkelingen hiervan bij maxi cosi zijn. Hij werkt daar.

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dat dacht ik al. Baby's worden altijd achterwaarts vervoerd, dus naar de achterbank kijkend. Het is nogal krom, maxi cosi adviseert zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren, maar verkoopt ondertussen wel stoelen waarbij een kind vooruit kijkt, waar ze al met 9 kilo in kunnen. Dan zijn ze eigenlijk nog veel te jong. De eerste jaren is hun nek gewoon niet sterk genoeg eigenlijk.

Als het je echt interesseert, kun je eens kijken op carseat.se, dat is een Zweedse site, maar wel in het Engels en daar staan dus ook filmpjes op van crashtesten met voor en achteruit kijkende stoeltjes. En niks ten nadele van je oom, maar maxi cosi is en blijft een commercieel bedrijf wat winst wil maken. Dus die zijn zeker niet onpartijdig hierin ;) Maar ze komen met nieuwe achterwaartse modellen als het goed is en ze verkopen de mobi, dat is een achterwaartse stoel tot minimaal 4 jaar. Alleen is die nauwelijks te krijgen in nl....

4. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hellow!:)

Vandaag gewerkt, ivm de carnavalsoptocht mocht ik van mijn lieve collega's een uurtje eerder weg (anders staat de enige toegangsweg tot onze stad helemaal propvol met carnavalswagens...;)), dus ik was om half 1 alweer thuis.
    Was blijkbaar niet genoeg uitgerust de afgelopen 2 vrije dagen, want toen ik op de bank ging liggen kwam een van onze katten op schoot liggen en heb ik anderhalf uur geslapen...:$
    Gisteren trouwens nog een badje incl. standaard en afvoerslang gescoord bij ons in de buurt via MP, scheelt toch weer geld en al gebruik ik alleen de standaard dan heb ik het geld er al uit.

Wat doen/willen jullie trouwens? Badje/tummytub of liever mee onder de douche? Wij douchen in bad, dus dat vind ik een beetje eng alleen ivm in het (gladde/natte) bad moeten stappen...

Ukkie is trouwens mega-druk, die probeert op zijn manier extra ruimte te maken in mijn buik door flink om zich heen te trappen...:$
    Stiekem wel erg gezellig...hihihi:)

@Rianne: Vind neutrale kleding ook erg moeilijk, wij weten wel dat het een jongen is, maar het valt me op dat er inderdaad weinig neutraals te koop is... Internet een idee misschien, en dan zoeken op kleur?

@Valentijn: Hier ook nog nooit een bos bloemen gehad hoor, nou is dat niet heel erg in verband met onze katten (geen vaas is veilig)...
    In het begin van onze relatie wel een keer een knuffeltje van Knorretje gehad, maar dat is het zo'n beetje geloof ik...
    Maar ik hou niet minder van hem hoor, ben zelf ook niet zo romantisch aangelegd...:)

@Maartje: Gelukkig is de kleine weer rustig (en jij ook...)

En het is weer wit buiten...:x Ben er nu wel klaar mee hoor met dit weer, vanmorgen zijn er op de provinciale weg hier 2 ongelukken gebeurd achter elkaar vanwege de gladheid, bbrrr...
    Morgen maar weer voorzichtig rijden als ik om 6.15 de weg weer op moet...zucht!

Fijne avond/zondag allemaal!

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @bad/tummytub, het is sowieso goed om 1 van deze twee te hebben, want een pasgeborene kan nog niet direct mee onder de douche. Ik heb bij Dave een badje gebruikt. Vond ik prima en kan ie ook nog eens in de tuin in zitten in de zomer. Dit keer leen ik ook nog een tummytub van mn vriendin, omdat ik dat wel een keer leuk vind. Verder is het persoonlijk en het verschilt ook nog wel eens per kindje, sommige baby's vinden de tub helemaal niks, andere het badje niet...

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @monica, fijn dat ze op je werk rekening met je hielden. Hier is het gelukkig later pas gaan sneeuwen. Net sneeuwde het maar was niet glad.

@bad/douche, we hebben een badje en wanneer hij groter is willen wij zo'n inklapbaar bad. Vind het toch leuk als hij dadelijk lekker in bad kan.

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kipje: Ja ik ga inderdaad dan bij het WFG. Juist leuk om alvast de verloskamers te zien. Ben blij dat jij iets geruster bent voor de bevalling nu. Hopelijk zal dat voor mij ook gelden haha.

Tja, lijkt me inderdaad heel lastig om neutrale kleding te vinden. Ik heb geen idee meid. Misschien inderdaad MP, hema, C&A.

Mamavandave: Oeps. Doet een kraamzorg dat allemaal? Hihi, dat wist ik niet... Misschien toch maar kraamzorg regelen dan voor een paar uurtjes per dag. Gewoon minimaal. Is inderdaad wel belangrijk dat baby en ik goed in de gaten gehouden worden. Ik laat me schoonmoeder echt niet me hechtingen checken!

Suzanne: Verstandig van je dat je het rustig aan hebt gedaan. Wat moest er nog gebeuren met de commode dan?
    Heb je op internet nog leuke kleertjes gevonden?

Schmidt: Naar welke film ben je geweest? Gezellig?
    Heel veel plezier vandaag bij de verjaardag.

Hahahaha, zei je: NU AL last van aambeien? Pfff ik heb ze al vanaf begin van de zwangerschap! Curanol zalf en pillen schijnt inderdaad erg goed te zijn, maar bij mij niets geholpen.. :(
    Na de bevalling maar nogmaals proberen en anders naar de huisarts. Brrr, zie ik echt tegenop!

Moon: Geniet van je gezelschap :)
    Ikzelf heb ook een badje met standaard. Niet echt een voorkeur.

Nou ik zit te bedenken wat ik vandaag ga doen. Zou eigenlijk een verjaardag hebben van me schoonzus dr dochtertje. Maar ik ken die verjaardagen, zooooo druk!! Zoveeel drukke kinderen en de fam van me vriend praten zelf ook niet echt zachtjes. Dat word een bler feest dus ik heb gezegd dat ik wel een andere x langsga. Hopelijk begrijpen ze het.

Misschien dat ik vandaag de keuken wel ga opruimen en herinrichten. Dan komt Vl woensdag thuis en is die helemaal verrast. (maarja moet ik wel aan de slag en heb nog niet veel zin haha).

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @duo, Haha dat dacht ik al ;)Maar ja, dat doet ze idd allemaal! Je kunt vast nu nog wel kraamzorg regelen voor een paar uurtjes, maar ik zou er niet te lang meer mee wachten dan, ik weet niet of ze daar andere eisen stellen aan wanneer je aangemeld moet zijn, omdat jullie allemaal natuurlijk in wat dichter bevolkt gebied wonen. Maar ach, er is vast altijd wat te regelen, je zal niet de eerste zijn die op het eind nog kraamzorg regelt.

Overigens hebben wij het badje alleen gebruikt in het begin, vanaf dat Dave een paar maanden is gaat hij of mee in bad en later zelf in het grote bad, maar eigenlijk gebeurt dat zelden en gaat hij altijd mee onder de douche. Maar zoals ik eerder al zei, ik dacht dat een pasgeborene niet direct onder de douche mag. Ach, als je geen badje en/of tummy tub hebt, heb je vast wel een emmer of een wasbak ;)

@ego, Ik zou vandaag uit eten, vanavond voor de verjaardag van een vriendin, maar twijfel heel erg of ik zal gaan. Op zich heb ik wel zin, maar het heeft hier dus best wel gesneeuwd, al is het nu weer aan het wegdooien. Maar meer ook twijfel ik omdat ik toch wel moe ben 's avonds enzo... Maar heb er dus op zich wel zin in. Het is al om 18.00, dus ik schat dat ik met goed fatsoen eventueel om half acht wel weer weg kan?! Ze zal het me vast niet kwalijk nemen als ik niet zo lang blijf, gezien mijn "toestand" :p

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

We zijn naar Django ungainged geweest. Echt een hele goede film. (moet wel tegen bloed kunnen). Was in een service bioscoop. Zo relax. Je drukt op een knopje en ze komen je bestelling opnemen.

@duo, snap dat je daar nu geen behoefte aan hebt. Zou ik ook niet hebben, al die drukte. En van de keuken is een goed voornemen, maar wanneer ik naar mezelf kijk moet ik er echt zin in hebben om het goed te doen. Suc6. Nog maar 3 nachtjes slapen ;).

Wij liggen lekker lamlendig te doen, al heb ik met dit weer zin om te wandelen. Ben bang dat ik ml niet meekrijg.

Verder ga ik vanavond maar weer beginnen met stomen. Begin een holte ontsteking te krijgen, dus even het ergste proberen voor te blijven.

@ aambeien, morgen denk maar even naar de apotheek.

Fijne zondag allemaal !!!

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, het kan juist lekker zijn om er even uit te zijn. En wanneer het echt een goede vriendin is, heeft ze er begrip voor wanneer je op tijd naar huis gaat.

11. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Zwaai!

Chantal: lekker gaan zou ik zeggen en ook weer lekker op tijd naar huis. Vriendin snapt dat toch wel!?

@maartje: succes met je trip naar de apotheek morgen en met stomen vanavond, hopelijk blijf je de boel een beetje voor!

@ego: Waardeloos geslapen vannacht, elk uur gezien...:x En de wekker liep om 05.45 af, dus ben nu een dweil...
    Ga maar eens proberen een tukkie te doen!

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @monica, vervelend. Rust lekker uit.

@slapen, snel afkloppen, maar het gaat nu ik vrij ben al 2 nachten goed.

13. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemiddag meiden,

Chantal, altijd leuk de Action! Ik kom er bijna nooit, maar als ik dr ben moet ik wel mijn best doen om geen onzin mee te nemen :). Gelukkig liggen ze hier ook allemaal niet centraal, dus even binnenwippen gebeurd eigenlijk nooit.
    Vervelend van het voorwerk, hier is het nu relatief rustig :). We hebben nog even voor ze de definitieve positie hebben ingenomen gelukkig.
    Wat betreft je eetdate, je vriendin snapt het vast wel ;). Je voelt je niet voor de lol zo :).

Maartje, hihi ja dat gevoel heb ik ook :). Enerzijds zoooo nieuwgierig, maar tegelijk kan ik zo genieten van de bewegingen en de interactie met mijn kleine uk vanuit de buik.
    Leuk dat jullie naar Djanho unchained zijn geweest! Willen manlief en ik ook nog naar toe. We hebben nog een bios bon liggen, die misschien er voor gebruiken :).
    Ben je nog lekker buiten geweest?

Monica, fijn dat je op tijd naar huis kon ivm de optocht! Ben het helemaal met je eens dat het tijd is voor een ander weertje. Mijn arme schat wilde zo graag wielrennen vandaag en had zich er helemaal op verheugd, maar het was net wat kouder dan voorspeld waardoor het glad bleef.
    Wij krijgen trouwens een badje en een tummy tub geloof ik. Ik weet het niet precies (is nu nog van schoonzus, maar die gebruikt ze niet meer als ons kleintje er is).

Duo, hihi nou we hadden de kleur voor de commode wel al, maar de verf zelf zat er nog niet op :). Nu dus wel. Het is echt zo'n mooie kleur blauw en gelukkig niet al te donker (soms vallen kleuren donkerder uit, maar bij deze dus niet :)).
    Ik heb inderdaad nog een berg kleding gespot online, maar het nog niet gekocht. We hebben zo veel gekregen dat ik even moet nakijken welke maten we al in huis hebben, zodat ik niet straks 100x maat 50/56 heb :). Klusje voor straks. De kleertjes zitten nog braaf in het winkelmandje.
    Zo fijn dat vriendlief nu op woensdag al terugkomt. Lijkt me zo veel fijner dan dat het echt last minute werk was. Fijn hoor!
    Nog jezelf zo ver gekregen aan de keuken te beginnen?

Hier een lekker dagje gehad. Relatief goed geslapen en nog even aan de commode gewerkt. Net nog even bij de Gamma binnengewipt om een stok te halen voor het bedje (voor de kanten babysluier of hoe zo'n ding ook moet heten). Binnenkort ook even een stofje uitzoeken zodat dat ding op maat gemaakt kan worden door een naaivrouwtje.

Last but not least nog even aan het strand geweest, maar brrrr wat was het koud. De boulevard ligt in die hoek ook helemaal open, dus heel lang hebben we niet rondgehuppeld :).

Fijne avond meiden!

X

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    BTW, ik baal wel als ik alle foto's zie op Facebook van mijn vriendjes en vriendinnetjes in het zuiden... Oww wat was ik daar nu ook graag geweest, maargoed Ukkepuk gaat voor ;). Volgend jaar is er weer een jaar :).

X

15. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavandave: Ja ik kan nog gewoon kraamzorg regelen, dus dat is geen probleem gelukkig.
    Hoe was je etentje? Ben je nog gegaan?

Schmidt: Klinkt relaxed zo'n service bios. Dat ken ik helemaal niet. Hmmm.. Maar eens op googlen haha.
    Dan heb je dus ook je eigen zit hoek?
    Ben je nog wezen wandelen? Veel succes met stomen straks. Zwaar vervelend zo'n holte ontsteking!

Moon: zwaai terug!
    Jeetje, elk uur de klok gezien en er dan ook nog eens vroeg uitmoeten. Heb je vanmiddag nog een beetje kunnen bijslapen?

Suzanne: Nou dan is de commode af nu :) Dat zal een lekker gevoel geven. En inderdaad fijn dat de kleur niet te donker uitpakte.
    Veeeel plezier met de kleertjes maten uitzoeken en dan lekker inkopen doen :). Gelijk heb je!

Nou mijn dagje was wel productief. Heb de keuken gedaan hoor :) Ziet er weer tiptop uit. Was er wel de hele middag zoet mee, dus hopelijk vanavond lekker slapen.

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Even snel. want lig voor pampus in bed. Weer viel uiteindelijk mee, dus toch gegaan en we hadden maar 2,5 uur, dus ben gebleven. Nu heel moe en meer pijn dan normaal, wat ook wel weer logisch is. In de auto terug nog een mega harde buik... Nu lekker slapen!!!

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Wencke, weer of geen weer, naar de boulevard is altijd lekker. Alleen al om even de zeelucht te ruiken.

@Duo, goed bezig geweest!!! Heb je lekekr geslapen?

@Carnaval, ben blij als het dit jaar voorbij is, want het kriebelt flink. Maar goed, die kleine is mij veel meer waar ;).

@Ego, gister helaas niet meer gewandeld. Hiervan heb ik ook de rekenening gepresenteerd gekregen. Mega onrustige benen en armen. HIerdoor heb ik ook een slechte nacht achter de rug. Ml was te moe om ook maar even aandacht aan mijn benen te besteden en vond mij lastig. Dadelijk in ieder geval even een wandeling naar de apotheek. En dan eens kijken hoe laat ml naar Deventer wil en of hij nog andere plannen heeft.

18. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb wel goed geslapen. Ging 11 uur slapen en werd 9 uur wakker. Erg goed doorgeslapen.

Ook vanmorgen al lekker actief geweest. Wasje opgehangen, afwas gedaan en beneden stof gezogen en gedwijld. Proberen nog zo veel mogelijk te doen voor woensdag, want heb de afgelopen weken wel het huis beetje verslonst haha.

Half 2 controle bij de VK. Dus ik meld mij vanmiddag wel weer.

Schmidt: Wat vervelend dat je zo'n last had van je benen en daardoor niet kon slapen. En dan je ml die ook niet meewerkt...
    In elk geval een lekker wandelingetje naar de apotheek straks.

Mamavandave: Heb je goed geslapen na het gezellige avondje gister?

19. Loesje88

Loesje88 Lid

16 aug 2012
    67
    0
    0
    @Duo; zo.. lekker zeg! Ik moet er minstens 2 x uit voor de wc s' nachts.

@Moon: Al wat beter geslapen?

@ Schmidt: succes met je aambeien.. gelukkig nog geen last van.. ik hoop dat dat middeltje werkt.. Als ik er last van krijg weetik bij wie ik moet zijn iig...

@mamavanndave: wat voor pijn heb je? je rug?

@ego: vanmorgen weer controle gehad.. alles goed! HB ook weer gecontroleerd, 7,5 dus netjes. Bloeddruk wel ietsje hoger dan vorige keer maar wel goed.
    Heb nu wat last van maagzuur en de kleine is flink aan het spartelen in mn buik.. ;) o en snachts krijg ik altijd zo'n beurs gevoel aan mijn heupen.. herkenbaar? Alsof je er te veel op gelegen hebt. En ik heb sinds vrijdag weer last van mn bekken.. is een poos weggeweest.. toch maar even naar de fysio..
    verder voel ik me goed! doe het heerlijk rustig aan, ga nu lekker lunchen..

tot snel dames!

20. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi dames,

Duo, twee productieve dagen heb jij zo :). Heerlijk voor vriendlief om daarin thuis te komen. En wat ben ik toch jaloers op je nachtrust. Normaliter hoefde ik ook nooit naar de wc 's nachts, maar nu... Nee helaas is 4uurtjes vaak het max haalbare.

Chantal, hoe gaat het nu met de pijn? Beetje afgezakt na gisteravond of nog steeds even hevig. Dat soort uitjes zijn zo leuk, maar helaas nu niet zonder consequenties.

Maartje, ja die kriebels he :). Ik probeer Facebook maar te mijden en ik heb expres geen nummers aangezet dit jaar, maar zelfs gisteravond dacht ik... Misschien morgenmiddag toch naar Venlo afreizen?!! Vandaag is de grote optocht daar en ach, als ik niet naar te drukke plekken ga... Maar gelukkig is daar Uk en die maakt al het gemis goed :).
    Wel balen van je onrustige gevoel met als gevolg een nog slechtere nacht :(.
    Veel plezier in Deventer trouwens!

Loesje, wat fijn dat alles goed was bij de vk :)! Wel balen dat je weer last hebt van je bekken. En volgens mij zijn we allemaal jaloers op duo :).

Ik heb daarnet een afspraak gehad bij een verzorgingstehuis in verband met het vrijwilligerswerk wat ik wilde doen. Komende wo en do ben ik al ingeroosterd en ik heb er ontzettend veel zin in! Zo maak ik me ook nog eens nuttig :).

Fijne dag lieve meiden!

Kus

Deel Deze Pagina