Hoi meiden, Eindelijk weer even tijd om te typen . Chantal, ik snap wel dat je voorzichtiger wordt na de 37 weken termijn. Zelf ga ik dan ook niet meer naar de andere kant van het land rijden als het niet hoogst noodzakelijk is. Hoe was je vergadering? Ik hik ook vaak tegen dat soort dingen aan, maar eenmaal bezig is het wel heel leuk . Groot gelijk trouwens dat je naar Sneek gaat, in je eentje is ook maar zo alleen. Samen kun je nog heerlijk babbelen over alle babyzaken. Fijn dat je hoekje ook al helemaal cosy is ! Superschattig rekje trouwens. Rianne, mooi dat je zo'n fijn weekend hebt gehad en wat een latertje is het geworden op zaterdag! Leuk dat er zelfs bij jullie carnavalsoptochten zijn trouwens . Mooi dat je cursus weer goed ging, maar wel jammer dat niet iedereen er helemaal voor open staat om na afloop nog even lekker te kletsen. Ik vind het zo heerlijk om over de ukkies te praten met mede zwangeren . Heerlijk zo'n dagje vrij! Duo, snap wel dat je je druk maakt nu je terug moet voor een extra echo vanwege de groei. Het zal wel loslopen, maar een week duurt dan wel heel erg lang en er zijn genoeg rampscenario's te bedenken (hoe irreëel die misschien ook zijn). Maartje, ik zit bij Duinhage wat echt in Den Haag zelf ligt, dus denk niet dat het dezelfde is. Zo wel ga ik hem even opzoeken hoor . Mooi dat het gezellig was en wat herkenbaar met die drukte. Ik kan er momenteel ook niet even goed tegen, al moet ik wel zeggen dat het ook afhankelijk is van de situatie. Laatste paar keren met mijn schoonfamilie kon ik er absoluut niet tegen, al dat geschreeuw van die kids en de aandacht en de gesprekken, blegh! Terwijl toen ik net in het tehuis was er niets aan de hand was, ondanks dat het daar ook heel erg druk was. Balen dat manlief niet fit is. Jullie hebben het wel te pakken samen zeg . Hoe was het bij het meubelplein? Eef, ik zit in het team activiteiten geloof ik. Dus vandaag heb ik geholpen bij een optreden met de oudjes op hun plek zetten, koffie schenken en met ze babbelen. Morgen gaan we Valentijnsdoosjes maken. Maar ik kan ook zo worden ingezet bij de bingo of andere spelletjes. Daarnaast kan het zijn dat ik mensen begeleid naar het ziekenhuis met de taxi. Wat vreselijk vervelend dat gedoe op je werk. Je voelt je al klote genoeg en dan moet je jezelf ook nog eens gaan verdedigen. Kost je nog eens extra veel energie, alsof je die momenteel niet beter kan gebruiken voor andere zaken. Leuk ook jouw foto's!! Zo leuk om te zien hoe iedereen het inricht ! Allemaal anders, maar allemaal superleuk . Als de kamer hier af is kan ik ook niet wachten met showen! Monica, leuk he die kleertjes!! Ik kan niet wachten tot mijn kamertje klaar is en ik de kleertjes op hun plek kan gaan leggen. Vandaag is pakket 1 met kleding aangekomen en ik verwacht morgen of overmorgen nog twee pakketten. 1 zending is een gokje, daar die kleding pas voor de winter 2013/2014 is, maar ik vond het zo leuk en was u spotgoedkoop (Zara). Maar mocht het te groot of te klein zijn voor die periode kan ik het gewoon cadeau geven aan iemand anders. Fijn dat je een goede nacht had! En bizar he, dat over een week of 10 er een klein spruitje in die box ligt , hier zelfs gewoon nog eerder (uitgaande van onze data). Spannend!!! Loes, brrrr wat een nare droom. Vervelend zijn ze he . Ik ga in ieder geval starten met borstvoeding, ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Volgens mij gaat het merendeel hier het in ieder geval proberen. Hier dus vandaag mijn eerste dag bij de oudjes en dat ging erg goed. Morgenochtend mag ik dus gewoon terugkomen . Verder zijn we druk bezig met het bij elkaar sprokkelen van alle babyspullen, zodat we over een paar weken de uitzet bijeen hebben. Het huis is nu zo'n chaos en ik ben blij als mijn hal en eetkamer weer begaanbaar zijn. Morgen lekker valentijnsdag, maar ik ben vergeten een kaartje te kopen voor manlief. Gelukkig hoef ik alleen meer 's ochtends paraat te staan voor de lieve opaatjes en omaatjes dus kan ik er 's middags nog mooi eentje halen. 's Avonds gaan we of sushi bestellen of zelf tapas maken en ik wil dan afsluiten met een chocoladefondue. Op vrijdag heerlijk uitslapen en dan een weekendje weg. Heerlijk zo'n lang weekend met mijn lief ! Fijne avond lieve meiden!! X
@eef, ik kijk morgen even op de laptop @ego. Weer bij de vk geweest. Ze had een stagiaire. Maar omdat ik door mn bekken geen standaard geval ben en nog even moest melden van de suiker in de urine enzo, was het beetje door elkaar heen ik moet ook altijd erg wennen, ga automatisch tegen de vk praten, omdat zij overal van op de hoogte is. Wel fijn, ik heb toezegging gekregen dat ze vanaf 38 weken gaan kijken of ik gestript kan worden en mocht ik over tijd gaan, wordt ik met 41 weken al ingeleid, ipv dat ze tot ruim 42 weken wachten. Even over de harde buiken en oefenweeën gehad, maar dat is normaal dat het wat meer en vaker is bij een tweede zwangerschap. Soms zijn ze best vervelend, maar ach. Ook nog goed nieuws, volgens haar is de beeb gedraaid!!! Gaan er dus maar vanuit dat ze gelijk heeft nu hopen dat ze blijft liggen, super fijn, weer een zorg minder! Verder geen rare dingen, alles was weer prima, alleen mn hb was wat laag voor mijn doen, normaal ruim 8, nu 6.9..... Dat verklaart dus ook deels de vermoeidheid! Dacht vandaag ineens, Jeetje... Het is alweer bijna voorbij!! Oh ja, Dave kwam net naar me toe. Hij had gepoept, had m al zien staan poepen. Wijst ie naar zn luier en zegt bah! Zo trots!! Nu kijken of ie vaker uit zichzelf komt zeggen dat ie bah heeft, is toch een stapje richting zindelijkheid!!!
@wencke, nou om nu te zeggen dat het leuke vergaderingen zijn... Sowieso gaat het niet zo goed met de buurtvereniging, de helft van het bestuur stopt komende maand met de jaarlijkse vergadering en er wil niemand instappen tot nu toe... Vandaag niet naar sneek geweest, is al om 7uur en omdat we om 16.15 afspraak bij vk hadden en daarna nog moesten eten red ik dat niet. En vandaag moesten we nog best veel, boodschappen en dus vk enzo. Normaal doen we dinsdagavond boodschappen, maar dat kon gisteren dus niet.
Goedenavond meiden! Maartje, wat super dat je gordijnen alweer hangen! Helemaal naar je zin deze keer? En ook de box al neer gezet! Leuk hoor. Hoe doe je het met je katten? Grappig he als de kleine de hik heeft hihi. Afentoe vind ik het zelfs helemaal zielig als het zo lang doorgaat hihi Balen dat je weer veel last had vannacht Niet teveel last gehad van ml zijn snurken? Wat spannend dat de reis wordt uitgesteld. Snap wel dat je daar niet geheel op zit te wachten rond die tijd! Hopelijk is ie dan wel snel terug, waar moet ie dan weer heen? Weer Italië? Heb je nog een schilderijtje kunnen scoren? Eef, goed dat je het bij de vk hebt aangegeven en ook meteen daarna op je werk. Hopelijk werkt dit dan wel, want word er niet beter op natuurlijk goed om jezelf denken vooral met harde buiken. Dikke knuf! Lief kamertje zeg! Al helemaal af hihi En zo te zien een liefhebber van Iejoor Schattig Mooi dat roze ook! Leuk leuk Ongelofelijk he dat daar straks gewoon zon ukkie ligt! En superknap van ml! Wencke, wat fijn dat je eerste dag geslaagd is! Top dat je terug mag komen hihi, alhoewel ik niet anders had verwacht hoor Wat leuk die kledingpakketen!! SHOWEN En wat heb jij weer een goed vooruitzicht! Veel plezier morgen en alvast met jullie lekkere weekend weg! Geniet ervan Chantal, wat fijn dat ze zo met je meedachten! Toch inderdaad een lekker idee dat je niet tot 42 weken hoeft. En hopelijk werkt het strippen gewoon goed hihi Wat goed zeg van Dave! Echt heel knap Snap wel dat je een trotse mama bent @ego, begint nu echt door te dringen dat mijn laatste dagen op mijn werk aanbreken. Sommige kindjes komen maar 1x in de week en die zag ik vandaag dus al voor de één na laatste keer. Zo'n gek idee! Voor mijn gevoel moet ik ook nog mega veel doen! Wil alles netjes afsluiten en afronden. Maar dat komt wel goed Verder is ukkie echt mega druk en word ik er zelfs afentoe niet goed van. Volgens mij is de kleine nog een hele verbouwing aan het houden hihi. Morgen nog een half dagje en dan s middags even naar de drukker om te gaan kijken. Fijne avond nog en slaap lekker strakjes!
Chantal, ohhh balen dat het niet je van het is dan. Kipje, jaaaa het gaat snel he. Ik kan zoooo verliefd staren naar mijn verliefde buik en hoe vervelend de start ook was, ergens ga ik het schatje in mijn buik ook missen . Time is ticking! Even wat anders dames. Wij moesten nog een easybase aanschaffen (familyfix past niet in onze auto en ik weet nog niet wanneer we hem omwisselen). Mochten jullie er ook nog een willen kopen en dan dus niet tweedehands, dan moet je hem even bestellen via Amazon.de want dat scheelt 30euro. Fijne avond! X
Als de boel compleet is ga ik daar ook wel even foto's van maken (kleding), maar heb wel alvast een voorproefje van zijn winterjasje! wool duffle coat - Baby boy (3-36 months) - Kids - SALE - ZARA Netherlands Hopelijk past dat dus tegen die tijd (dus het mag geen reus of smurf zijn ). X
Wauw wat gaaf Wencke, echt een hele stoere jas. Ik duim inderdaad hard met je mee dat hij hem dan goed past! Wij willen nog wel een familyfix aanschaffen, wel top dat je korting hebt kunnen scoren
Hoi lieverds, Maartje balen dat je zo veel uitstraling krijgt waardoor je beperkt word in je dingen. Nog een leuk schilderijtje gevonden? Wel balen dat ml zijn trip verplaatst is. Op me werk kunnen ze indd een hele hoge boom in! Chantal, mooi kamertje trouwens! Leuk zon sluier boven de ledikant! Sneek vind ik echt een leuke tad! Toen me op en oma nog in Friesland woonde gingen we er vaak heen. Een mooe stap van dave! Worden ze snel groot dan als ze dingen zelf gaan aangeven! Wencke klinkt wel leuk vrijwilliger! Wij hebben ze ook veel op de afdeling! Vind ze echt onmisbaar! Ben benieuwd naar jullie kamertje! Ik blijf kleding kopen voor de kleine heb ook al een pas ingen voor de winter haha. Een super gaaf jasje trouwens! Ben benieuwd hoe het de kleine staat! Kip Tsja klein beetje maar haha, vroeger had ik nog veel meer van eeyor en winnie de pooh. Heb het meeste bewaard. Vond het wel schattig staan op de kast. Haha denk dat de kleine naar beneden aan het verhuizen is Morgen gaan we weer aan de "arbeid" ga niks verrichten doe en of ik aanwezig ben. Smiddags een vreselijke cursus weer al heel veel zin in. Nu lekker toastjes eten met ml. Fijne avond ladies ❤❤
@Rianne: Jammer dat de meiden van jouw groepje nog niet echt los komen. Bij ons is de cursus wel gezellig, maar na afloop gaat ook iedereen wel gelijk naar huis. Er wordt tijdens de cursus al genoeg gekletst, hihi! En wat mijn werk betreft: na morgen nog 3 weken werken en ik ben echt aan het aftellen! Het is hectisch op mijn werk en er wordt op zich wel rekening met me gehouden, maar vaak merk ik toch dat ik teveel doe en dat de rest van de dag moet bezuren. Vandaag zou ik bijvoorbeeld om 11 uur naar huis gaan, maar dat werd uiteindelijk half 3 ivm allerlei calamiteiten en gekke dingen op de afdeling. Het lijkt ook wel of mijn hoofd het allemaal moeilijker kan verwerken ofzo, ik kan minder hebben en ben sneller geïrriteerd. @Eef: Ben benieuwd hoe je leidinggevende gaat reageren, maar wel duidelijk wat de VK heeft gezegd! En zij heeft er verstand van, dus je leidinggevende heeft dikke vette PECH! @kamertje: Zou zo ons kamertje kunnen zijn! Hier ook een Winnie-verslaafde... Meubels lijken ook erg op die van ons, welke heb jij? Wij Bopita Genova. En die lamp is ook énig! @Wencke: Leuk zeg dat je vrijwilligerswerk goed is gegaan! En gelukkig mag je morgen terug komen... @Chantal: Goed nieuws dus bij de vk, mooi zo! @ego: Vandaag dus een drukke dag achter de rug op het werk, heb me daarna toch nog naar de IKEA gesleept voor die commode-bakken (Skubb) en gelijk maar de kinderstoel meegenomen... Aangezien het morgen weer gaat sneeuwen kan ik het maar beter vast in huis hebben, want andere dingen die ik nog moet doen kunnen gelukkig hier in het stadje zelf.
@Wencke, fijn dat het goed gegaan is. Mijn opa zit daar idd niet. Hij zit in Prinsenbeek of zoiets, net buiten Den Haag. Veel plezier vandaag met al je bezigheden! @Chantal, fijn dat ze meedenken en mee willen werk bij de VK. Fijn dat de kleine gedraaid is. Hoe was het zwemmen in Sneek? @Kipje, jaja, ben trots op de gordijnen. Verder hebben wij nu een grote gymbal in de box gelegd. Ze zijn wel nieuwsgierig, maar kunnen er niet in. Ml gaat dit keer trouwens naar Bulgarije. Heerlijk he, die kleine die heel je buik loopt te verbouwen. Over 2 weekjes zit je/wij al thuis. Ik ben ook perfectionist. Wil alle goed asluiten en overdragen. Gelukkig geven ze mij hiervoor ook de kans. Straks meer, want we gaan even weg.
@Eef, ik kan maar 1 ding zeggen, kies voor jezelf. Luister naar wat de VK heeft gezegd. Ze kunnen op je werk echt de boom in. @Monica, heerlijk het, shoppen -) @Duo, vl goed aangekomen? @Ego, gister ben ik dus met mijn moeder op pad geweest, en we hebben een hoop bekeken. Ik merk wel dat ik ver gevorderd ben in de zwangerschap. Het wordt allemaal steeds zwaarder . We hadden wat leuke dingen gezien, maar niks gekocht, want ik wil wel dat ml er ook mee eens is. Ben net even met ml terug geweest om te kijken en we hebben de spullen gekocht. Een mooie (klassikere) plank voor boven de commode, met haakjes eronder. En grote kleurrijke muurstickers van Winnie de Pooh. Zitten er nu 3 in die we ophangen en wanneer zoonlief wat groter is kunnen we war kleinere stickers bijhalen zodat hij de stickers op een mooi plekje kan hangen . Dus geen schilderij. Ook gaat ml nog een stopcontact bijmaken, zodat we bij de commode ook stroom hebben, in eerste instantie voor een nachtlampje. Straks naar de VK. Ze belde net op of we eerder kunnen komen, omdat ze een dubbele afspraak hebben staan. Ik ga toch eens vragen of ik me zorgen moet gaan maken over het vocht wat ik vasthoud. Ml heeft het steeds koud en ik juist erg warm L. EN dan gaan we vanavond bij mijn ouders eten en dan komt de hond een nachtje hier logeren.
@maartje, dat je het warm hebt kan kloppen hoor!!! Dat komt wel vaker voor, de ene zwangere vrouw loopt de hele zwangerschap in zo min mogelijk kleren, de ander heeft het steeds koud. Maar warm hoor je echt vaker. Ben benieuwd wat de vk zegt, ook over het vocht!! In tegenstelling tot mn vorige zwangerschap hou ik nu nog bijna geen vocht vast. Vorige keer kon ik mn trouwring echt niet meer om, nu gaat ie nog best gemakkelijk om en af. Of ik moet het nu op een andere plek vasthouden mn gezicht is wel boller laatste tijd... Niet gezwommen trouwens in sneek. Ik moet om 16.15 naar de vk en dan werd het wat kort dag allemaal, daarna nog eten enzo en het is daar al om zeven uur.
Ik ben weer terug van de vk. Ik kom onder verscherpte controle. I.p.v. 3 wkn wil ze mij nu over 2 wkn. Zien. Moet ook elke x urine inleveren. Heb een lijstje met klachten gekregen, wanneer ik daar last van krijg moet ik meteen bellen. Ringen af en sokken van ml aan. Ze willen toch in de gaten houden dat ik geen zwangerschapsvergiftiging krijg. Ze begon eerst dat ik op mijn gewicht moet letten en toen benoemde ik het vocht vasthouden en dat veranderde de zaak. Mijn benen had ik zelf niet in de gaten, maar ook hier zit veel vocht in. Verder was alles goed. Hij ligt er nog steeds netjes bij. Bloeddruk was ook goed.
Hey meiden, Heb niet echt tijd om alles terug te lezen nog en overal op te reageren. Vl is terug dus even wat tijd samen besteden . Wel weer fijn om hem weer thuis te hebben. Wat een weer vandaag he! Ik dacht eindelijk weer met Vl de deur uit te kunnen, want de afgelopen 4 weken ben ik echt een kluizenaar geweest, maar die sneeuw!! Bah bah. Zit te twijfelen of ik nu wel de deur uit wil. Schmidt: Hoe was je cursus? Jeetje wat vervelend dat het zo gegaan is bij de VK. Wel goed dat ze je extra in de gaten houden, maar is natuurlijk geen fijn nieuws. Ikzelf ben ondertussen ook al 25 kilo aangekomen, pas ook geen ringen meer en sinds kort als ik me sokken uitdoe zie ik precies waar de rand van me sok heeft gezeten. Ik vind het zo lastig om te bepalen of dat vocht is.. Suzanne: Wat leuk dat het goed is gegaan bij de oudjes . Een hele fijne valentijnsdag gewenst. Jullie pakken het groots aan. Mamavandave: Hey wat fijn dat ze met 38 weken gaan kijken of ze al iets kunnen doen. Scheelt wel! En ook super dat de kleine gedraaid is. Hoe was het net bij de VK?
De meiden die ik niet beantwoord heb, mijn excuses. Heb dus niet alles teruggelezen. Computer kan me even gestolen worden haha. Wel nog even reagerem op de groeiecho. Ik maak me inderdaad nog geen zorgen . Ga er gewoon vanuit dat donderdag alles goed schijnt te zijn. Dat hopen we dan maar in elk geval.
Bonjour lieve meiden, Ik ben weer eens terug van weg geweest , ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen..... Nu ik in bed lig met onvervalste carnavals griep Het was net als bij van die dingen die je ineens MOET eten; zo intens wilde ik carnavallen, voelde me ineens zo goed dat ik perse wilde gaan hossen, en wat was het heerlijk en gezellig om iedereen nog even twee dagen te zien voor het grote cocoonen begint! Nu ff een beetje in de lappenmand maar dat hoort erbij. Wat fijn Duo dat je man er weer is!, en al die mooie foto's van kamertjes wauw! Ik vond die lamp van fileentjes man? Echt ook super gemaakt! En fijn dat je vrijwilligerswerk hebt suzanne. Ik tel mee af voor schmidt en anderen die nu het einde van werk in zicht hebben! Wij hebben u ook echt wel veel in huis, we zijn ook bezig met zwangerschapscursus, komt een partner dag voor yoga aan en ik wil nog een paar keer gaan zwemmen. Krijg wel heel erg het gevoel dat deze laatste weken voorbij zullen vliegen en ik wil nog zó veel doen! Ik zie bij mijn vriendin die nu 2 wkn een kindje heeft dat je echt aan huis gebonden bent dus ik ga er nog even voor Voel ook veel beweging en ze ligt met haar hoofd naar beneden, rug nog rechts maar er is nog tijd om naar links te gaan. Hoewel ze nooit zo'n beweger is geweest. Denk dat ze in totaal misschien 5 versch houdingen heeft gehad. Ach we kijken wel Wat doen, lezen, oefenen jullie in voorbereiding op de bevalling? Ik doe dus yoga, binnenkort ook een keer met partner en lees veel. Ook al veel youtube filmpjes gekeken en ik lees t boek van carita salome. Iemand nog andere tips? Thx, fijne avond iedereen
@maartje, ik ga sowieso al om de 2 weken, vanaf 30 t/m 36 weken moeten we altijd elke twee weken en vanaf 36 weken elke week. Dat is in principe standaard en leer je ook zo op de opleiding. Maar goed dat ze je nu echt goed in de gaten gaan houden!! En tegen vocht in je benen: benen omhoog!! Ga maar lekker met je benen op tafel of de bank zitten met een kussen eronder!! @duo, fijn dat vl er weer is!!! En idd, ik blijf ook lekker binnen met dit weer. Net Dave ook met de auto opgehaald. Van mij mag het wel over zijn met die sneeuw! @voorbereiding, deze zwangerschap doe ik niet speciaal iets lezen ofzo. Heb alleen een bevallingsplan/geboorteplan gemaakt en elke week zwangerschapszwemmen. Een echte cursus is aan mij niet besteed, puffen bleek sowieso niks voor mij te zijn met de bevalling van Dave, diep in en uit ademen helpt me veel beter. Voelde me alleen maar idioot als ik pufte En ik weet zelf wel ongeveer hoe en wat tijdens de bevalling doordat ik een jaar verloskunde heb gestudeerd en dat eerste jaar leer je alles wat je moet weten over een natuurlijke bevalling zonder complicaties. Ik zou dus een bevalling kunnen leiden en daardoor heb ik altijd zo'n "vertel eens wat nieuws" gevoel bij infoavonden enzo . Ben bij dave wel naar de info bijeenkomst geweest vlak voor de bevalling die de vk aanbied, wanneer je moet bellen, hoe een wee voelt enzovoorts. Toch alles even weer opgefrist en weten hoe het lichamelijk werkt is natuurlijk nog steeds wat anders dan het zelf ervaren. En bij mn eerste zwangerschap verslond ik alle mogelijke tijdschriften over zwanger enzo. En heb ik een boek gelezen, weet alleen even de naam niet, zal vanavond kijken, want staat boven in de kast. Beatrijs Smulders (veilig bevallen) schijnt ook een aanrader, maar die heb ik niet gelezen.
@eef, Mooie kamer!! En bekende kraampakket doos En idd, een hele mooie lamp, creatieve man heb jij!!!!!
Ik reageer morgen weer uitgebreider. Ik had eigenlijk een afspraak voor over 3 wkn staan, vandaar. Ach ja, het zal allemaal wel meevallen.