April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemorgen dames!

A little bit too late, maarrrr whoehoeee fijne valentijnsdag dames (met terugwerkende kracht).

Rianne, ja de familyfix is handig he. Als deze linea recta in de auto had gekund hadden we daar ook voor gekozen.

Eef, ik had er laatst overheen gelezen en zag het pas door de reacties van de andere meiden, maar wat knap dat je vent die lamp zelf gemaakt heeft!!
    En leuk he kleertjes kopen. Ik heb het heel lang weten te negeren, maar manlief wordt nu knettergek van mijn nieuwe koopzucht. Pakket 3 komt dus waarschijnlijk vandaag aan, maar dan zijn we al weg vrees ik. Echter moest ik me bedwingen om gisteravond niet lading 4 in te slaan, terwijl we vanmiddag naar de Baby-Dump rijden en een mega grote Babypark ;).

Monica, doe je wel rustig aan meid. Zo'n uitloop is misschien niet altijd te voorkomen, maar loop jezelf niet voorbij he.
    Leuk dat je weer spullen bij IKEA hebt weten te scoren :D! Welke kinderstoel heb je gekocht?

Maartje, leuk dat manlief naar Bulgarije gaat! Alleen snap wel dat je het ook enigszins spannend vind vanwege de klok die verder tikt, helemaal nu ze je toch extra in de gaten willen houden. Dat laatste is echt balen. Hier hebben ze ook de procedure dat we al om de twee weken moeten, maar ik hoef nog niet al die extra's in de gaten te houden. Vanaf 35/36 weken is het ook elke week geloof ik?
    Laten we toch hopen dat het allemaal wel losloopt. Zwangerschapsvergiftiging is niet niets :(!
    Wat leuk trouwens zo'n grote muurstickers! Ik hou ook van Winnie the pooh, leuk om dat bij jou en Eef terug te zien komen :). Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Vocht vasthouden, ik begin er nu ook een klein beetje last van te krijgen. Toen ik er vervolgens even naar ging googlen las ik een horrorverhaal van een vrouw die van de een op de andere dag haar trouwring niet meer afkreeg, dus die heb ik maar even afgedaan. Waarschijnlijk echt voor niets, want hij zit gewoon nog prima alleen iets strakker (miniscuul verschil). Hihi, ik moet ook geen domme verhaaltjes op internet lezen ;).

Duo, wat heerlijk dat je mannetje weer thuis is. Echt superfijn!! En zo heb je ook nog lekker valentijnsdag kunnen vieren samen :D.

Chanti, hihi hier voor het eerst sinds ik me kan herinneren ben ik fris na de carnavalsdagen. Ik vond het wel lastig om niet naar het zuiden af te reizen, maar achteraf ben ik wel blij. Beetje vergelijkbaar met het verstandige besluit om niet door te zakken 's avonds en dan de volgende dag fris en fruitig wakker te worden in plaats van met een dode vogel in je mond :D.
    Ik heb twee boeken (heb even geen titel) waarin veel info staat over het zwanger zijn in het algemeen, met ook hoofdstukken over de bevalling. Die ga ik binnenkort maar eens bestuderen. Vind ik dat niet duidelijk genoeg ga ik waarschijnlijk het boek van Beatrijs halen (waar Chantal het ook al over had).
    Eerst moet uk maar eens de goede richting opdraaien, want ondanks dat die kleine schat veel beweegt en draait voel ik nog steeds geen trapjes aan de bovenkant. Hij heeft nog even de tijd gelukkig.

Gisteren mezelf vreselijk voorbij gegaan overdag. Lang lopen lukt me niet zo goed achter elkaar (schaambot is echt direct killing), maar in alle drukte heb ik gisteren wel 2,5uur lang rondgerend tussen de oudjes. Fietsen is overigens geen enkel probleem dus ik wil doodop mijn fietsje opstappen, blijkt het spiegelglad. Veel te gevaarlijk. Dus met het ov, maar daardoor moest ik ook nog ruim een 1km afleggen. Ik voelde me echt een bejaard omaatjes toen ik mijn straat in liep.

Gelukkig had ik met mijn zus bij mij thuis afgesproken (eerste pakje gaat zij maken en daarvoor hebben we gisteren een patroon uitgezocht) en 's avonds een heerlijk romantische avond gehad met manlief. Hij had een heel verwenpakket voor me gemaakt met een mega lieve kaart en heb echt genoten van de avond.

Vandaag dus naar babywinkels en er even helemaal uit. Geniet van jullie vrijdag dames!

Liefs

2. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hellow!!

@box/katten: Hier het boxkleed dubbel gevouwen, want ik hou mijn zwarte kat er echt niet uit als ik niet in de kamer ben...;) Aluminium folie werkt niet, dat vindt ie prachtig en ik wil er geen plank ofzo op hebben liggen (doe ik straks als de kleine er is ook niet).
    Slopen doen ze niet, alleen erop liggen.

@maartje: waar heb je de Winnie-muurstickers gekocht?
    Hier ook controle VK om de week, is standaard vanaf week 30... Vanaf week 36 elke week controle. Goed dat ze je extra in de gaten houden, beter het zekere voor het onzekere!

@Duo: Fijn dat vl terug is!!:D

@Chanti: beterschap! En wat voorbereiding op de bevalling betreft: ik doe een Cesar/Mensendieck zwangerschapscursus, en verder eigenlijk niet zo veel... Laat het allemaal maar op me af komen, geen enkele bevalling is gelijk. Wel wat boeken gelezen, maar vooral grappige (van Kluun en Daphne Dekkers). Ow ja, en ik heb wel een geboorteplan gemaakt.

@Wencke: Ik heb de Antilop kinderstoel van IKEA gekocht, die is lekker goedkoop en makkelijk te demonteren en mee te nemen. 2 vriendinnen van mij gebruiken deze ook en zweren erbij, dus voor die €15 durf ik het wel aan...:D Andere vriendin heeft de kinderstoel van Bloom, maar die vind ik niet mooi en véél te zwaar. Je tilt je echt een hernia aan dat ding! Maar ieder zijn smaak/voorkeur natuurlijk!
    Wat lief van je man zeg, een verwenpakket!:) Hier niks gedaan aan valentijn, doen we nooit...:)
    Veel plezier bij de babywinkels!

@ego: Controle VK gisteren was goed, bloeddruk is 120/60, iets hoger dus dan de vorige keren en ik voel me er veel beter bij! Ukkie is al een beetje aan het indalen, hoofdje lag netjes beneden, houden zo!;)
    Morgen gaan we (misschien) naar Diergaarde Blijdorp, ligt een beetje aan het weer en hoe ik me voel.

Fijn weekend allemaal!

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi,

Jaaa lijkt me lastig met de katten, maar zoals je al zegt en plank kan je er straks ook niet opleggen. Ze wennen er vanzelf aan :).

Die Ikea stoel ga ik ook bij mijn ouders aanbevelen voor als de kleine bij hen is. Heb er ook zo veel fijne verhalen over gehoord. Hier komt de Stokke, maar in het begin hebben de frummels er toch nog niets aan aan (tenzij je die newbornset er ook bij koopt, maar daarvan hoor ik juist dat veel mensen het onzin vinden).

Veel plezier alvast morgen :D! Hier is het nu in ieder geval nog fantastisch weer, hopelijk zet dat het hele weekend door.

Liefs

4. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Goedemiddag meiden,

Allemaal goed verwend gister :p?

Duo, wat fijn dat vl weer thuis is! :D Snap dat je dan helemaal geen zin hebt om uitgebreid te reageren, je aandacht voor iemand anders is even veel belangrijker ;) Genoten van jullie valentijnsdag samen?

Maartje, goed dat ze je extra in de gaten houden inderdaad. Je wilt tenslotte geen zwangerschapsvergiftiging krijgen! Fijn dat voor de rest wel alles goed was :D
    Gek idee hè om straks thuis te zitten hihi. Ml nog even naar Bulgarije pff, nouja gelukkig gaan er elke dag wel vluchten ongeveer dus mocht het nodig zijn is ie tenslotte ook zo weer thuis.
    Hier de box nog niet opgezet, doen we in mijn verlof ergens haha. En dan inderdaad iets bedenken voor de kat. Gezien ik hem nu ook al 2x in de wagen aantrof! Grr! dus die ligt nu vol met allemaal spullen en nu kijkt ie er niet meer naar om maar de box is natuurlijk weer nieuw straks hihi.
    Leuk dat je weer allemaal spulletjes hebt gescoord!

Chanti, welkom terug hihi ;) Uitgekaterd :p? Leuk dat je toch nog zo gefeest hebt! Snap wel dat je nu een aardig brak gevoel hebt hihi.
    Qua voorbereiding doe ik zwangerschapsgym en daar is ook een partneravond bij. Verder krijg ik echt overal folders voor de voorbereiding op de bevalling. En nog naar een info avond geweest van het ziekenhuis. Verder laat ik het over me heen komen, elke bevalling verloopt weer anders. We gaan het vanzelf ervaren ;)
    Succes met het herstel na carnaval hihi ;)

Wencke, wat een top man heb jij zeg! Romanticus ;) (JALOERSSS hihi) Haha snap wel dat je je trouwring af hebt gedaan, zou zonde zijn als hij doorgeknipt moet worden omdat je hem niet afkrijgt!
    En met dat lopen, tja je bent toch al ruim 32 weken zwanger he.. Gelukkig weet je zelf goed wat je aankunt, al is het soms inderdaad erg lastig om daar niet over heen te gaan. Wat leuk dat je zus het eerste pakje gaat maken! Heel speciaal!
    Veel plezier bij de babywinkels en geniet van jullie weekend!

Monica, tja dat aluminium folie zal hier ook niet gaan werken. Onze kat vind alles wat kraakt interessant! Zat ook al aan ballonnen te denken en er dan "per ongeluk" 1 te laten knallen. Maar meestal als ik ballonnen aan het blazen ben staat meneer er uitgebreid bij. Nouja we gaan het wel ervaren hihi ;)
    Die kinderstoelen hebben wij op het werk voor buiten. Ideaal! Lekker lichtgewicht en weersbestendig hihi ;)
    Zelf wil ik graag een Tripp Trapp van Stokke.
    Fijn dat alles weer goed was bij de vk, vooral belangrijk dat jij je goed voelt ook! En ukkie die al goed ligt top! Zo houden!
    Hopelijk lukt het om morgen lekker een dagje naar de diergaarde te gaan!

@ego, hier in eerste instantie niet zo'n geslaagde Valentijnsdag.
    Vl zou de middag vrij zijn zodat we de geboortekaartjes uit konden gaan zoeken en daarna samen voor de laatste keer naar mijn eigen VK. Maar vl moest onverhoopt doorwerken :x. En dan ook nog die sneeuw erbij waardoor het spiegel glad was! Dus geen kaartjes uitgezocht en in me eentje naar de vk (glijdend en glibberend met de auto).. Wat baalde ik! Maar vl had bij thuiskomst wel een bosje bloemen mee met een kaartje, het kaartje moet ik goed bewaren want daar staat op dat ik volgend jaar een cadeautje van hem en de kleine krijg haha :p
    Verder bij de vk was alles prima, ukkie ligt nog steeds goed en bloeddruk perfect. Helaas wel gister dus even tijdelijk daar afgesloten en moet ze weer bellen als ik bevallen ben dan komen ze wel de kraamperiode doen.
    Als het goed is gaan we nu vanmiddag naar de drukker.
    Vl is nu nog varen met de KNRM, ze moesten de nieuwe boot ophalen. Morgen gezellig met een stel vrienden naar de bios (nog op het nippertje naar The Hobbit) en daarna gezellig met ze eten.

Fijne dag meiden en een goed weekend alvast.
    x Rianne

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden.
    Jeeej het zonnetje schijnt!

Kraampakket: Kun je het beste een kraampakket bestellen of alles los kopen? Ik krijg het niet vergoed van mijn verzekering dus ben benieuwd wat goedkoper is.

Voorbereiding: Hier volg ik geen cursus maar lees wel vaak tijdschriften die over zwangerschap en na de bevalling gaan. Wel ga ik nog naar de bevallings en borstvoeding informatie avonden.

Ligging baby: Als de baby met het rugje rechts ligt is dit niet goed dan?

Suzanne: Heeeel veel plezier vandaag bij de babywinkels. Moet je nog veel kopen of gewoon lekker dagje uit?
    ja ik snap dat je je ring voor de zekerheid maar af hebt gedaan. Hier pas ik mijn ringen echt niet meer hoor.. Heb ze al vrij vroeg afgedaan. Super lief van je mannetje dat die je een leuke valentijnsdag gegeven heeft!

Moon: leuk dat jullie morgen een dagje weggaan. Nu kan het nog he :). Hoop dat het weer meezit en dat jij je goed voelt morgen!
    Heel veel plezier alvast.

Kipje: Aaah wat jammer dat je donderdag zo anders liep dan gepland. Wel lief dat je mannetje wel een bos bloemen en een kaart heeft meegenomen. Veel plezier/succes bij de drukker vandaag. Hebben jullie al een kaart op het oog of hopen jullie die daar vandaag te vinden?
    Nou morgen heb je in elk geval een leuke avond voor de boeg. Geniet ervan!

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Duo, snap dat je nu even geen zin hebt om te reageren. Geniet lekker van je liefie.Het belangrijkste van de ligging van de kleine is, is dat ie uiteindelijk met zijn hoofdje naar beneden ligt. Een kraampakket kun je bij ons ook bij de vk kopen voor 15 euro. Anders misschien even bij kraamzorg informeren (al weet ik niet hoe dit bij jullie geregeld is).

@Chanti, jaloers….carnaval vieren dat lukt hier helaas gewoon echt niet. Her zal inderdaad wel veel van je gevraagd hebben. Als dit het waard was, is dat niet zo erg. Doe rustig aan, en hopelijk ben je snel weer de oude.

@Chantal, logisch dat je eigenlijk alles al weet ;). Jammer dat het niet meer gelukt is om te zwemmen, maar wat niet gaat, gaat niet.

@Wencke, het zal erg fijn voor je zijn om iets om handen te hebben, maar je moet wel op jezelf blijven letten he ;). 32 wkn alweer, dat kost een hoop energie. Leuk dat je vervolgens zo verwend bent *jaloers*. Vervelend dat je nu ook vocht begint vast te houden, al hoort dit er ook wel een beetje bij, het moet alleen niet extreem worden. Ik had het al vrij vroeg en was gisteren net aan het twijfelen of ik mijn ringen eens af zou doen. Nu moet ik wel ;). Heb ze nu aan een kettinkje gehangen. Oja, over trapjes aan de bovenkant voelen. Die kleine man hier ligt goed, maar voel bovenin bijna geen trapjes. Hij trapt vooral aan de zijkant of zelfs onderin.

@Monica, fijn dat alles goed was. Ik zal zo over de winnie de pooh sticker vertellen, want kreeg meerdere vragen/opmerkingen.

@Rianne, balen dat vl niet mee kon. Gelukkig was alles goed. Ik zou het ook moeilijk vinden om afscheid te moeten nemen van mijn vk. Je hebt inmiddels al een behoorlijke band opgebouwd. Leuk dat je zo verwend bent door vl *jaloers*. Veel plezier bij de film!

@voorbereiding op de bevalling, de vk verzorgd een informatie avond. Hier gaan we niet naartoe, omdat de haptonoom ons hierin begeleid. Zij heeft de laatste keer alles uitgelegd over de bevalling. De volgende keer gaan we puffen en fijne houdingen aannemen. Daarnaast heb ik van de vk allerlei folders meegekregen. Deze ga ik eerdaags eens lezen, zeker omdat we nog over het geboorteplan moeten nadenken. Verder hebben wij over 1,5 week een rondleiding in het ziekenhuis.

@Borstvoedings info avond, ik was gister vergeten om hier iets over te schrijven. Ik heb wel iets geleerd, maar het meeste wist ik al. Ik weet niet zeker of het echt meerwaarde was voor ons, maar goed, we zijn geweest. We hebben ons meer lopen ergeren aan een stelletje die tegenover ons zat. 37,5 week en wisten nog niet of ze wilden proberen om borstvoeding te geven. Het enige wat belangrijk was, was wanneer ze weer mocht drinken. Verder zaten ze steeds aan elkaar te plukken, met zijn 2 aan haar buik te voelen en te fluisteren. Hier zijn ml en ik echt zwaar allergisch voor.

@Winnie de Pooh sticker, ik denk dat jullie een andere sticker bedoelen. Er zitten 3 stickers bij elkaar. Met Winnie de Pooh, tijgertje en …(hier twijfel ik over). Het is van een soort vilt gemaakt (weet eerlijk gezegd niet echt wat voor materiaal het is). Vroeger maakte ik er haarspelden en oorbellen van ;). De grootste sticker is denk iets groter als mijn hoofd (rare vergelijking). Ze zijn ook kleurrijk. Ml vond wel dat we dan meer spullen van Winnie de Pooh moesten hebben. Helaas heeft ml niet echt in de gaten wat ik allemaal al gehaald heb, want heb een heel setje, potjes, thermometer etc…met tijgertje. Ik heb ze bij de praxis gehaald. Hier hadden ze meer Winnie de Pooh.

@Ego, gister hebben wij helaas niks aan Valentijnsdag gedaan. Ml vindt het onzin. Hij was zelfs vergeten dat wij een jaar terug in ondertrouw waren gegaan…mannen. Nu ik toch over ml bezig ben :p. Het is een schat hoor, maar poetsen….Hij wil stofzuigen en dweilen, het liefste wanneer het naar zijn maatstaaf vies is (deze maatstaaf is heel anders als de mijne).Dit geldt ook voor de badkamer. Ik had een aantal weken terug al aangegeven dat dit voor mij erg lastig wordt en eigenlijk wil dat ij deze voor zijn rekening neemt, maar vandaag kon ik er niet meer tegen. Ben niet in discussie gegaan, maar ben aan het poetsen geslagen. Helaas met als gevolg een harde buik en rugpijn….maar hij is weer schoon en dat voelt best goed :p. En dan nog 1 ding. Vorige week heeft hij andere eetkamerstoelen neergezet (erfenis van zijn grootouders). Het is alleen erg lastig om dan meteen de andere in de garage te zetten. Nu staan ze er nog. Ml zou ze vandaag opruimen, maar nu is hij weg en staan ze er nog….Zo genoeg geklaagd :p.
    Verder gaat het hier allemaal wel goed. Beetje moe, maar ga zo lekker even dutten met de hond als mijn knuffel. Die vond het altijd al heerlijk om tegen me aan te kruipen en dit is nu ik zwanger ben alleen maar erger geworden. Heb net even gewandeld. En wanneer ik dadelijk wat energie heb dan ga ik even naar het winkelcentrum om bij de Hema rompertjes te halen (kortingstickers). De vorige keer waren de zomerrompertjes nog niet binnen. Verder zien we wel wat de dag brengen gaat. Ml is voorlopig weg.

Fijne vrijdag allemaal en alvast een heel fijn weekend!!!

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schmidt: Hahaha mannen. Zo heb ik dat ook altijd hier. Dagen loop ik te vragen of vl iets wilt doen voor me en dan uiteindelijk na een week kan ik het toch zelf gaan doen want dan kan ik er niet meer tegen.

Je man is naar Bulgarije begreep ik?
    Hoe lang blijft die weg?

Slaap lekker voor nu.

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Kinderstoel, Ik lees hier ergens dat iemand de tripp trapp van Stokke wil aanschaffen. Ik zou ook nog even googlen op meegroeistoel. Tegenwoordig zijn er meer merken die deze soort stoelen maken en ze zijn eigenlijk allemaal net zo goed als de Stokke, maar wel een heel stuk goedkoper!! Oh en kijk eens op kadocus.nl. Dat is een website met babyspullen, die behoorlijke korting geeft. Wij hebben daar onze kinderwagen vandaan en die was maar 180euro!! Die van de Ikea heeft mn beste vriendin ook, dat is idd een fijne stoel! En opklapbaar toch? Wij hebben een hangstoel, die hang je aan de tafel, omdat wij geen groot huis hebben, en een opzetstoel. Die zet je op een gewone stoel en dan is het een kinderstoel. Beide helemaal plat op te vouwen en klein, dus handig als je klein behuisd bent en beide waren 15euro :p

@box, Opgeblazen ballonnen in de box wordt idd aangeraden!!!

@Maartje. Pff ik moet er niet aan denken dat ml nog even weg gaat met 36 weken!! Wij zijn nu druk bezig met brouwschema’s afstemmen op mn uitgerekende datum, zodat ml niet hoeft te brouwen van 37 t/m 41 weken. Haha en het is wel handig om het te weten, want het neemt ook wel zorgen weg, maar toch is het zelf ervaren van de zwangerschap en bevalling echt anders dan erover leren. Ik durf ook wel te zeggen dat verloskundigen die zelf een kind hebben gehad over het algemeen meer kunnen begrijpen wat je mee maakt, dan een verloskundige die nog geen kinderen heeft. Al wil dat niet zeggen dat ze niet even begripvol kunnen zijn, maar iemand die het heeft meegemaakt WEET echt wat het is.

@wencke, Whaha je moet idd niet allemaal van die verhalen lezen op internet!!! :p

@chanti. Heb het nog even opgezocht. Het boek wat ik heb is Jouw zwangerschapsbijbel, van Anne Deans. Heel mooi boek en vond m fijn om te lezen, ondanks mn voorkennis. En niet zo ouderwets geschreven, dat vind ik vaak van zwangerschapsboeken.

@duo, Goede vraag, ik krijg m vergoed… Je kunt m sowieso bij de thuiszorgwinkel krijgen geloof ik… Zeg maar waar je ook kraambed/klossen kunt huren en rolstoelen enzo. Tenminste hier. En volgens mij zijn er ook wel winkels die complete pakketten verkopen. Ik zou anders even googlen!!

@trouwring, Ik hou m nog om, maar denk niet dat ik dat tot het eind red. Vorige keer had ik m allang af en idd zolang ik m niet kan dragen gaat ie aan een ketting om mn nek!

@beweging, Idd hier ook, ik was ervan overtuigd dat mevrouw nog in stuit lag, want ik voel nog steeds de meeste beweging onderin en soms denk ik echt dat ze een tapdansje op mn blaas doet! Maar toch ligt ze volgens de vk nu echt goed. Als ik er goed over nadenk was dat trouwens bij Dave precies hetzelfde hoor. Die lag vanaf het begin goed, maar ook bij Dave had ik het idee dat ie dansjes deed op mn blaas, terwijl hij altijd naar beneden lag….

@rianne, Fijn zo verwend worden!! En The hobbit is erg mooi!!! Ik zat er echt helemaal in, niet normaal. Je kon een kanon naast me afschieten geloof ik en dan had ik het nog niet gemerkt :p Het is wel een trilogie he, dus wees erop voorbereid, open einde!

@maartje. Ik zou het wel aanraden een geboorteplan. Ik wil je de mijne anders wel opsturen, dan weet je een beetje wat het inhoudt . Idd vervelend dat stel op de borstvoedingsavond!!! Bah, kan ik ook echt niet tegen, zulke mensen!! En ik denk dat je foam bedoelt, met de stickers ;)

Hier ook niks aan valentijn gedaan, ml vind het ook onzin :( Maar wel schattig, toen we in bed lagen ’s avonds vond ik dat ik er even over moest klagen, want ook hier wordt onze trouwdag gewoon vergeten. En mn verjaardag ook als ik hem er niet aan herinner… Maar toen zei hij wel, dat ie er elk jaar weer spijt van heeft dat ie onze trouwdag vergeet :p En dan te bedenken dat we dit jaar al 5 jaar getrouwd zijn! Dat opruimen en schoonmaken is erg herkenbaar. Op ml zijn vrije dagen doet hij meestal stofzuigen en vaak dweilen, maar het is eigenlijk nooit echt naar mn zin ;) Ook al tijden gevraagd om de badkamer even schimmelvrij te maken (ons huis is al 120 jaar oud en niet zo best ontworpen, dus op het plafond van de badkamer komt schimmel als we ook maar 1 keer vergeten een raam open te zetten, wat sowieso niet echt kan in de winter, omdat de badkamer beneden is en dan tocht het heel erg). Maar daar ben ik vandaag zelf maar aan begonnen! Net als dat ik vraag ’s avonds voor we naar bed gaan; wil je de wasmand met opgevouwen was even mee naar boven nemen? En dan komt ie boven… zonder wasmand!! Haha mannen! Zal blij zijn als ik mn eigen huishouden weer normaal kan doen! Helaas heb ik niet zoveel keus en moet ik nog maar even een paar weken slikken :p

@ego, Hier niet zoveel nieuws :p Vanochtend Dave met de auto naar de gastouder gebracht, omdat er nog wel sneeuw lag overal. En het erg mistig was. Zometeen even weer ophalen. En toch vandaag de kleertjes maar even gewassen. Tegelijk met Dave zijn kleren, wat zijn die babykleertjes dan ontzettend klein!! Wij gaan denk ik zondag even met Dave naar overdekte speeltuin in de buurt, hij is de laatste tijd zo druk en heeft zoveel energie, kan ie zich lekker even uitleven samen met papa! Wel jammer dat ik niet mee kan doen, maar dat komt straks wel weer! ;)

9. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Haaaii ladies

heb eengoed gesprek met de vervangende leidinggevende en daarmee afgesproken dat ik vanaf vandaag 50/50werk, niet meer aan het bed sta alleen maar medicatie deel, opnames doe, zorgplannen bij werk ect. Heb ook een brief met kope vk verklaring naar de arbo gestuurd.
    Ben benieuwd hoe mijn eigen leiding gevende maandag reageerd. Kan me eigenlijk ook niks meer schelen ze heb Togh niks te willen.

Iemand nog wat aan Valentijn gedaan? Wij zijn gister heel romantisch bij de Mac wezen eten. We stonden beide in de file na ons werk en we kwamen Togh nog langs de Mac. Wat een romantische gedachten!

Maartje, merk het ook hor aan me eigen lichaam dat ik super snel moe ben. Na 3kwartier lopen in het bos ben Ik al,kapot!
    Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Hoop niet dat je er last van krijgt! Fijn dat uk er netjes bij ligt!
    Goed je benen omhoog leggen hor!

Duo heerlijk dat ml weer thuis is!

Chanti yoga lijkt me ook leuk om te doen zit alleen niet in de buurt hier. Wel als je niet zwanger bent....

Chantal ja he een hele bekende!

Wencke ik herken het allemaal! In me verlof ga ik op jacht naar leuke zomerse kleertjes. Heb nu nog niet iets heel leuks gezien.
    Knap he van manlief ben super trots op hem!
    Heb je trouwens in den haag leuke baby winkels? Ga binnenkort naar me zusje die woont er ook.

Mo wat een aparte kat heb je toch! Wij hebben een eigenwijze parkiet hoop dat die niet de box onveilig maakt als die straks staat. Hij was nu al dol op het jungle speelkleed!
    Blijdorp daar word ik echt vrolijk van! Denk dat we er straks een abbo nemen met de kleine, hoop dat het weer mee zit als jullie gaan en dat je je goed voelt.

Rianne ach heeft ie het Togh nog goed gemaakt! Wel jammer dat ie niet mee kon.
    Al naar de drukker geweest!?

Ego nu lekker weekend lekker een beetje rommelen en niet veel doen.

Hoe voel je eigenlijk als de kleine indaald ofzo? Voel ook nooit het verschil tussen kop en kont.
    Klein wilt nu al graag aandacht! Als ze heel druk is en ik me handen op d'r neer leg komt er tegen aan liggen. Zo schattig!

Xxxx

10. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Goedenavond allemaal :)

Duo, kraampakket, oei zou het niet weten wat verstandiger is. Hier heb ik hem ook van me verzekering gekregen. Alhoewel ik zomaar denk dat los het goedkoper is maar een pakket in één makkelijker zodat je niet alles bij elkaar hoeft te zoeken. Heerlijk hè dat zonnetje! Doet altijd weer goed, en weg die ellendige sneeuw :D!

Maartje, wat hinderlijk inderdaad van die mensen voor je. Dan vergeet je bijna op te letten op wat er gezegd word. En dat spul van die sticker inderdaad soort rubber, ik maakte daar ook oorbellen etc van geweldig vond ik dat haha! Kom er ook even niet op hoe dat heet.
    Vervelend dat ml het poetsen niet helemaal door had! Wel fijn dat het nu gedaan is maar moet niet ten koste van jou gaan hè.. harde buik is wel een duidelijk teken dat je teveel hebt gedaan, maargoed dat weet je wel hihi ;) En wat lief dat je hond nu extra knuffelig is! Hij zorgt goed voor je hihi ;) Was het nog gelukt om naar de Hema te gaan?

Chantal, ja die tripp trapp is prijzig inderdaad, maar vind hem geweldig hihi. Hopelijk krijg ik hem cadeau en anders hopelijk met bonnen.. :) Kadocus is inderdaad een goede, kijk er ook regelmatig even op.
    Wat fijn trouwens dat je kleine meid nu toch goed ligt! En dat gevoel van je blaas herken ik maar al te goed terwijl de kleine hier inderdaad ook al keurig ligt. Wat leuk dat je ook al kleertjes hebt gewassen! Lief he en inderdaad klein, en toch denk ik iedere keer ook weer groot want het zit nu ook zo in je buik haha! Ongelofelijk dat dat allemaal past.

Eef, wat super dat je een goed gesprek hebt gehad. Fijn dat je nu 50/50 kunt gaan werken! Wat lekker romantisch de mac, maar wel heerlijk haha :D Lief he als die kleine zo tegen je hand aankruipt! Hopelijk blijft ze zo knuffelig he ;)
    Geniet van je weekend!

@kaartje, we zijn naar de drukker geweest maar daar geen kaartje gevonden. Had online al wat gezien en we wisten precies wat we zochten en dat hadden ze niet bij de drukker. Dus nu hebben we toch maar het kaartje online besteld, we konden er 2 opgeven gezien we het geslacht nog niet weten. Hopelijk krijgen we snel reactie en hebben we de digitale proefdrukken. Toch wel spannend hihi.

Verder weinig nieuws.. fijne avond lieve meiden!

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @duo, trouwens zou ik zelf wel voor een kant en klaar pakket gaan, dan weet je zeker dat je alles hebt. Verdorie, ik heb het laatst nog ergens gezien, maar kan niet meer opkomen waar... Als het me nog te binnen schiet, laat ik het nog wel even weten :p

@kleertjes, haha ja, dat is zo, maar vooral omdat ik nu Dave zn kleren erbij had gewassen.... Daar ben ik aan gewend en die vind ik toch ook nog wel klein... Maar die kleertjes van de baby er dan naast, dan is het echt mini mini!

12. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavandave:
    Aaah ik hoor het wel als je er weer opkomt. Zal zowieso zelf nog even googlen op kraampakket.
    Hoezo worden opgeblazen balonnen in de box aangeraden? Bedoel je feestbalonnen? Hmm snap het niet haha.
    Die kleine kleertjes zijn inderdaad schattig :)

Flieentje:
    Fijn dat je 50/50 gaat werken. Gewoon aan jezelf en de kleine denken hoor! Dat is het belangrijkst.
    Oeh lekker de mac. Gister ook gegeten haha.

Kipje:
    Wat jammer dat ze je kaartje niet hadden bij de drukker.
    Heb je online een proef afdruk besteld? Dan kun je in elk geval zien hoe ze eruit zien straks.

Nou hier niet zoveel nieuws. Maar wat niet is kan nog komen.
    Maar even de was ophangen.
    Dag dag

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @duo, haha ja feestballonnen, die dingen die je per 100 bij de Hema ofzo koopt en zelf opblaast ;) het schijnt dat als je die goed hard opblaast en in de box legt, dus de box echt helemaal vol leggen, ze knappen als de kat in de box springt. Ze schrikken daar dan zo van dat ze niet meer in de box durven. Heb zelf geen katten, maar het schijnt echt te helpen, enkele uitzondering daar gelaten

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    O hahahahaha. Ja klinkt logisch.
    Nouja ikzelf heb ook geen katten, dus niet nodig :)
    Dacht dat het goed was voor de baby hahaha. Overheen gelezen denk ik haha.

15. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo allemaal!

Vandaag niet naar de dierentuin geweest, had last van mijn rug en bil, dus leek me niet zo verstandig om dan door Blijdorp te struinen.
    Samen boodschappen gedaan, visje gegeten en beetje in huis en in de babykamer gerommeld. Ook leuk!:)
    Ledikantje opgemaakt, morgen ga ik eens precies natellen hoeveel kleding ik in elke maat heb, dan weet ik wat er nog bij moet komen.
    Gisteren nog wel lekker uit eten geweest bij de Griek, altijd lekker:D

@kamertje/thema: Ik heb een Winnie-ABC hangen en een Teigetje-overtrek voor het aankleedkussen. Verder allerlei knuffels, waaronder ook Winnie en Knorretje. Manlief heeft nog een sjaal van FC Utrecht over het ledikantje gehangen, want er moest "meer voetbal in de kamer komen", hihi!:) Laat maar lekker gaan!

@Chantal: de stoel van IKEA kan je uit elkaar halen, de poten kunnen eraf en het tafeltje kan er ook af. Makkelijk op te bergen, schoon te maken en mee te nemen dus.

@Eef: goed hoor om 50/50 te werken, en inderdaad lak aan wat je leidinggevende maandag zegt, je hebt tenslotte een verklaring van de vk!

@Rianne/kaartje: Bij 'onze' drukkerij hadden ze ook het kaartje niet wat wij graag wilden hebben, dus uiteindelijk proefkaartjes aangevraagd via de website waar ze het kaartje wel hadden. Zag er prima uit wat kwaliteit betreft, dus die gaan we maar bestellen!
    Doen jullie trouwens handmatig adressen schrijven of stickers maken? Wij krijgen de enveloppen niet eerder, dus 'moeten' wel aan de stickers.

@Wencke: nog leuke dingen gekocht gisteren in de babywinkels?

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dan heeft mn vriendin toch een andere! Zonder tafeltje en die kun je echt in zn geheel opklappen, dan is ie helemaal plat.

@kaartjes, ook via internet, bij dezelfde als met Dave. Wij hebben wel "aanstaande mama" service, dus ik heb de enveloppen al tijdje in huis en zijn al geschreven. Je kunt als je dat fijner vind altijd alsnog schrijven, ik heb nooit echt de druk gevoeld om de kaartjes direct te versturen. De belangrijke mensen, dus ouders en beste vrienden krijgen een belletje/whatsapp als de baby er is, want die willen zo snel mogelijk langs komen. De kaartjes zijn meer voor de rest van de mensen, die hoef ik niet direct bij mn bed en maakt dus ook niet uit of ze de kaartjes een dag later krijgen :p Maar stickers lijkt me wel handig.... Zeker als je veel kaartjes hebt, wij hebben er ook maar iets van 40 ofzo :p

17. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Goedemorgen meiden!

Heerlijk het zonnetje op de zondagochtend, nooit verkeerd :D

Duo, ja van het kaartje hadden we al proefdrukken besteld dus daarom wist ik misschien ook wel precies wat ik wilde hihi. En nu hebben we alle opties bekeken zowel online als bij de drukker dus moet goed komen :), en wat betreft die ballonnen, babies vinden ze ook wel leuk hoor haha alleen dan moeten ze toch wel even ouder zijn ;)

Monica, jammer dat de diergaarde niet door kon gaan. Vervelend dat je last had! :( Maar evengoed een lekker dagje zo te lezen! En eten bij de Griek jammie!!!! Altijd goed hihi ;)
    Jullie dus toch ook maar online kaartjes, ach is inderdaad vast net zo goed. Alhoewel ik het liever altijd zelf in de hand heb hihi :p
    Wij krijgen wel de enveloppen van te voren en vind het wel leuk om ze persoonlijk te schrijven. Dan heb ik gelijk wat te doen in me verlof, het zijn er slechts 100 haha. Maar stickers zijn ook prima toch, scheelt wel tijd voor andere dingen ;) Overal de voordelen weer in zien toch hihi.

@ego, gister een hele gezellige dag gehad. The Hobbit was inderdaad super Chantal! Wat een mooie film, jammer dat het weer lang duurt voor het volgende deel komt hihi. Daarna lekker chinees gehaald en nog even aangezeten bij die vrienden.
    Vandaag moet ik 6 cupcakes bakken, blehh geen zin in.. maar vrijdag kwam er een vrouw aan de deur die had ze vorig jaar op de veiling gekocht, mooi optijd om ze nu nog te halen :x. Ik zei al dat ik er eigenlijk mee gestopt was, maar ze had er best wel veel voor betaald dus dan is 6 wel te doen, maak er gewoon niet teveel werk van.
    Vanmiddag hopelijk ff lekker rondje wandelen met dit mooie weer.

Fijne zondag meiden!

18. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een kort berichtje van mij. Onverwachts druk weekend. Gister een hoop kennissen in Deventer bezocht en vandaag krijgen we onverwachts bezoek. Ml wil nu het kamertje klaar hebben om te showen. Helaas wil de plank niet hangen. Hij is al een paar uur in gevecht met de muur.

Fijne zondag nog allemaal. Denk dat ik morgen pas uitgebreider reageer.

19. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moon:
    Jammer dat je dagje uit niet door kon gaan vanwege teveel pijn. Was mooi weer vandaag, dus erg jammer.
    Maar je hebt alsnog je dagje goed besteed.

Kipje: Is het gelukt met de cupcakes?
    Lekker weer om inderdaad te wandelen. Hopelijk word het weer morgen weer net zo mooi.

Ik ben vandaag de deur niet uit geweest. Vl en ik werden pas laat wakker, rond 1 uur en hebben de hele middag in bed dvd's gekeken. Echt een luie zondag. Zo even chinees halen. Kipje heeft me op ideeen gebracht haha.

Schmidt:
    Veel plezier vandaag met het bezoek en showen van de babykamer ":)
    Is het nog gelukt met het plankje?

Kaartjes: Wij moeten nog even precies tellen hoeveel kaartjes we nodig hebben. Zelf lijkt online me handig en ook wat goedkoper, maar denk dat vl echt naar de drukker wil. Maar dat moeten we deze week maar even doen, want de tijd vliegt voorbij.!

20. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @kaartjes: Zoals het er nu naar uit ziet hebben we aan 50 kaartjes voldoende, dus schrijven valt ook mee, maar omdat we de enveloppen niet eerder krijgen lijken stickers me toch het makkelijkste...:D
    Van het exacte kaartje konden we geen proefdruk bestellen, maar wel van hetzelfde merk, dus de kwaliteit kennen we gelukkig wel.
    Staat wel apart hoor, met je eigen namen enzo erop, wordt toch wel héél echt zo!:)
    Ben benieuwd waar iedereen voor gekozen heeft uiteindelijk!

@Rianne: Is het nog gelukt met de cupcakes?

@Maartje: Is het nog gelukt met de plank ophangen?

@Duo: Heerlijk zeg zo'n luie zondag, jullie hebben gelijk!
    En je kan bij veel online kaartjeswinkels ook gratis 2 of 3 proefkaartjes laten komen, dan weet je wel wat de kwaliteit is.

@ego: Haha, zijn wij even blij dat we gisteren niet naar Blijdorp zijn geweest! Kreeg vandaag folder van HEMA in de bus, met kortingsactie: Kaartjes voor onder andere Blijdorp voor €13,50...:) Actie gaat vanaf morgen in, dus dan bestel ik gelijk online kaarten en gaan we waarschijnlijk over 2 weken.
    Misschien idee voor jullie ook? Emmen, Rhenen, Kerkrade en Antwerpen doen ook mee aan de actie.

Verder heb ik vandaag even de kleertjes geïnventariseerd en de lade van de commode beter afgesteld, helemaal blij!:)
    Morgen weer werken, da's dan weer wat minder, maar dinsdag hoef ik maar tot 11, want dan komen ze de rolgordijnen ophangen! Dan is het kamertje echt áf!

Fijne week allemaal!

Deel Deze Pagina