Denk dat ik die spier heb verrekt in mn rug omdat ik erg stijf was. Ik had vanwege de pijn al de hele nacht in dezelfde houding gelegen. Nadeel is dat ml me niet helemaal serieus lijkt te nemen.... Die vroeg serieus waarom de vaatwasser niet is uitgeruimd!!! Terwijl ik nu door die verrekte spier echt bijna niet kan bewegen en desondanks toch heb gezogen en Dave verzorgt enzo... Zegt ie dat mn zusje dat wel had kunnen doen, terwijl die al naar de winkel is geweest voor het eten en Dave uit bed heeft gehaald en vanmiddag na het eten even de kruimels heeft opgezogen!! Grrrr
Soms lijken mannen geen begrip te hebben. Maar als ze zelf wat hebben zijn ze zo zielig en willen ze dat je alles voor ze doet. Mijn mannetje is wat dat weer te over bezorgd soms!
Hey meiden, Jullie zijn weer lekker actief bezig geweest haha. Schmidt: Wat fijn dat je zoveel complimentjes hebt gekregen. Is ook wel een keer leuk inderdaad. Mamavandave: Aaaah, wat vervelend van je rug. Hoe voel je je nu? Flieentje: Hmm lekker laten gaan meid. Verspil je energie niet aan dat soort gedrag. Draaid wel weer bij. Je moet positieve mensen om je heen hebben Uhhh, ik zal wel wat mensen vergeten zijn van de vorige pagina;s. Sorry sorry! Gister heb ik weer een groeiecho gehad en de kleine meid ligt nu helemaal goed op schema . Met dr buikje en beentjes zelfs iets meer dan gemiddeld! (zou ze dan ineens zo goed gegroeid zijn omdat dr papa terug is..). Hmm haha. Nu al papa's kindje. De meubels voor de woonkamer zijn gisteren geleverd. Huis is nu 1 grote bende want de oude banken staan er ook nog. Misschien maar op MP zetten, gratis af te halen. Want ze moeten echt zsm weg! Liefst voor morgen al want morgen word de eethoek geleverd en daar staan nu de nieuwe banken. Ow ow ow.. Slim gedaan he (bloos). Nou Vl komt zo direct thuis en dan gaan we ons klaarmaken om naar de 9maanden beurs te vertrekken. Ben erg benieuwd of het wat is. Tot snel weer!
@eef, Nou idd. Maar over het algemeen is ml ook wel bezorgd. Maar het rare is dat hij dit keer veel minder bezorgd is dan toen ik zwanger was van Dave. Terwijl ik dit keer veel ernstigere bekkeninstabiliteit heb. Maar denk dat het komt omdat ik nu thuis zit, vorige keer liep ik vier dagen in de week stage. Maar ik zou dolgraag willen dat ik gewoon aan het werk was nu! Ik verveel me best wel regelmatig, de hele dag thuis zitten en niks kunnen. Ik weet wel, ik zou nu niet eens kunnen werken, maar toch... Maar dat is dus denk ik het probleem, dat hij denkt, ze zit toch de hele dag thuis... Terwijl ik ondanks de BI wel gewoon Dave de hele dag verzorgd, naar bed breng, uit bed haal, 's ochtends aankleed en van eten en drinken voorzie de hele dag, stofzuig, de was draai en opvouw, de boel aan de kant houd, af en toe een boodschap doe enzovoorts... Maar dat ziet ie dan niet denk ik... Het gaat met mn rug beter! Ik moet nog steeds niet te gekke bewegingen maken, maar het doet lang niet meer zoveel pijn als gister. Nooit geweten dat een spier in je rug verrekken zoveel pijn kon doen! Maar die spieren gebruik je natuurlijk bij bijna alles. Gister dus bijna de hele dag op de bank gezeten, wel even gezogen en Dave gedaan met hulp van mn zusje, maar verder zo min mogelijk gedaan en nu is het al stukken beter. Het doet nu in elk geval niet echt pijn meer bij de gewone dagelijkse bewegingen!! Overigens nog wel grappig. Gister kwam ml thuis van zn werk en op den duur, we zitten tv te kijken, begint hij te zeuren dat ie het in zn rug heeft!! En elke keer met opstaan enzo, klagen dat hij echt last van zn rug heeft en het zo in zn rug heeft.... Moest wel lachen, ik denk ja... dat is het verschil denk ik! Ik klaag niet constant, ik heb het er eigenlijk niet over en daarom denkt ie vast dat het niet zo erg is... Maar toen we 's avonds in bed lagen en ik duidelijk erg pijn had, zei hij wel "anders moet je morgen maar even naar de dokter gaan!". Haha rare vent
@Duo: Fijn dat je groeiecho goed was en dat de meubels al (deels) geleverd zijn! Gisteren ben ik naar de negenmaandenbeurs geweest met mijn sm, hadden kaartjes voor de avond. Helaas waren de rammelaars van Fisher Price al op voor die dag, dus dat ging helaas aan ons neus voorbij. Vond het wel leuk om over de beurs te lopen, verbaasde me over de hoeveelheid spullen waar sommige meiden mee liepen! Heb 2 ledikantdekens gekocht (grijs/blauw en lichtgrijs) en 40% korting 'gegooid' met luierwerpen bij de stand van Little Company, dus als ik daar een tas of slaapzak wil bestellen krijg ik 40% korting, toch mooi meegenomen. Over luiertassen gesproken: Welke hebben jullie? Nemen jullie een speciale tas of een 'gewone' tas? Vind het zo moeilijk, wij hebben de Joolz, daar kan wel een Joolz tas op, maar die tas is 99 en zo bijzonder vind ik die tas nou ook weer niet... Ben alleen weer bang dat als ik een andere tas koop, ik die niet fijn aan de kinderwagen kan bevestigen of er telkens met mijn benen tegenaan zit als ik ermee loop... Oftewel: HELP! Heb net van een vriendin 2 babyfoons overgenomen van Philips Avent, zonder camera, maar ze doen het nog prima. Waar kiezen jullie voor? Verder weinig nieuws te melden, nog 10 dagen werken... Fijn weekend allemaal!
@chantal, die mannen van ons lijken blijkbaar heel veel op elkaar. Ml heeft ook pijn aan zijn rug. Ligt op bes tv te kijken terwijl ik mijn middagdutje wil doen. Ik moet maar naar de bank. En kreunen als ie moet bewegen. Ja ik ben niet in goede doen. Kom thuis. Meneer is aan het strijken, wat natuurlijk top is, en hij laat trots de vuilniszakken zien die hij op de kinderkamer heeft gezet. Heb de trappenkast leeggeruimd (hierin liggen al mijn sportspullrn. Ik zo, en nu...???? Moet dit dus nu opruimen, omdat ik die zooi niet op het kamertje wil hebben. Nee, dan gooi je het gewoon weg. Zo dat schoot in het verkeerde keelgat. Sinds hij hier woont moet ik alles weggooien, en anders stopt ie het zover weg dat ik het niet meer kan vinden. Foto's, boeken, knutselspullen. En meneer maar vuilniszakken met mega oude kleren van zichzelf uitwassen om in de klerenkast te leggen. Al het nou mooie goed hele kleren waren. Man ik heb er echt even de balen van. Hier gaat zo de bom ontploffen, zeker omdat ik zo moe ben. Sorry, moest er even uit. Zit nu beneden op de bank te janken en moet eigenlijk naar de apotheek.
Hoi lieve meiden, Maartje, die man van jou mag zichzelf even ophijsen van bed en zichzelf op de bank manoeuvreren of hij zet de tv maar mooi uit en kruipt lekker tegen jou aan terwijl jij je dutje doet. Hij mag zich misschien last van zijn rug hebben, jij zeult al 7,5 maand die kleine met je mee en niet zonder klachten dus hup van dat bed af meneertje!! Ik weet dat het eenzijdig is en ik uiteraard vanuit nature geneigd zal zijn om jouw kant te kiezen, maar ik vind echt niet kunnen dat hij jou naar de bank verwijst (hoeveel last hij ook van zijn rug heeft, of slecht in zijn vel zit)! Dikke knuffel! Slapen met 22 graden is trouwens ook niet echt lekker nee, maar wij hebben dan ook (bijna) altijd ons raam open 's nachts. Heerlijk als het lekker fris is. Lekker van het compliment op je werk . Dat soort dingen mogen ook wel eens gezegd worden als je zo je best doet. ENNNN verlof!!!!! toch? Duo, nee ik denk ook dat het wel mee zal vallen met te kort komen . Al blijf ik het lastig vinden om in te schatten hoeveel kleertjes zo'n dreumes nodig heeft. Maar ach, hier zijn de winkels toch 7 dagen per week open en heb ik een Hema op nog geen 50m afstand dus het zal wel loslopen . Leuk van al die nieuwe spullen! Heerlijk om je huisje om te toveren he ! Ik gooi ook vaak spul gratis op marktplaats, maar ben toevallig nu aan het verzamelen voor de kringloopwinkel. Ze hebben hier mooie initiatieven en heb zo veel verschillende spullen, dat ik het op deze manier echt in 1x kwijt ben . Denk dat we ze volgende week kunnen bellen om de zooi op te laten halen. Fijn dat de kleine meid nu helemaal op schema ligt ! Rianne, poeh ja het was wel even schrikken. Achteraf heel leuk, maar als de uitslag niet zo rooskleurig was geweest had ik het natuurlijk heel anders ervaren. Want ontzettend leuk van al die kleine hummeltjes! Lijkt me heel raar dat je sommige gewoonweg niet meer terug zal zien, je bouwt tenslotte toch een band met ze op. Maar ach, zo groot is Andijk volgens mij niet dus ik neem aan dat je ze alsnog af en toe wel ziet rondhuppelen? En wat een goed nieuws dat je ook nu nog niet aan de insuline hoeft. Zo doorgaan meissie! Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag? Chantal, ja achteraf is het leuk he . Alvast een beetje oefenen voor de echte bevalling met die dingen op mijn buik . Maar ach meid, wat heb jij een pech met je lichaam zeg. Gelukkig is het inmiddels al wat minder erg en heeft je zusje je goed kunnen helpen, maar wat een narigheid! Hopelijk is het snel helemaal weg, want je bi geeft al genoeg klachten op zichzelf! Dikke knuffel! Monica, wat fijn dat je op je werk nou klaar bent met de lichamelijk zware taken. Echt super dat ze rekening met je houden . En dan ook nog eens het kamertje wat af is!!! Foto's?!!! Wij kregen trouwens een luiertas bij onze Bugaboo, maar niet van Bugaboo zelf. Ik vond die dingen maar lelijk, maar we mochten ook een andere uitkiezen voor hetzelfde bedrag. Uiteindelijk eentje met korting gevonden voor die 40euro. Eigenlijk wilde ik een mooie leren, maar om nu even 180-250euro aan een leren tas uit te geven, terwijl ik er gratis een bij kon krijgen vond ik een beetje onzin. We hebben een redelijke stoere variant uitgekozen zodat ook manlief er goed mee over straat kan . Donkerbruin met een vintage tintje. Super van de babyfoon! Bij mij staat hij op mijn verjaardagslijstje (net als de Diaper Champ en nog wat wat boeken over baby's ). Ik ben 1,5 week voor de kleine uitgerekend is jarig en vier het nog wat eerder dus dat moet goedkomen . Fidel, thanks meid! Superlief van je! Eef, hihi ja hoor 'lang leve de oudjes!'. Komende week ga ik sieraden maken en JAWEL bingo begeleiden ! Dat van je schaambot is herkenbaar. Voelt het bij jou ook alsof je een beetje een giga blauwe plek hebt? Prettig is het tegenovergestelde bij dat gevoel . Ik heb dat nou al weken, maar dat komt dus door dat de boel daar verweekt is. Het kan ook komen doordat de kleine is ingedaald en je dat nu opeens voelt? Wat een gedoe trouwens met je vriendin. Gewoon even een beetje afstand nemen, dat helpt vast. Zij zal uiteindelijk ook wel zien dat haar hormonen een tikkeltje onredelijk zijn . Ik heb inderdaad een speciaal eerste pakje. Mijn zus gaat het voor ons breien. We hebben twee retro patroontjes uitgezocht en zij gaat er mee aan de slag. De een is een soort tuinbroekje en de ander is een heel pakje. De planning is nu om er dan een wit rompertje onder te doen, met witte sokjes en een wit mutsje. Wat leuk van het kaartje!! Hier gaat alles prima. Helaas echt beduidend meer misselijk (en nu dus niet alleen meer 's ochtends), maar ik kan nog steeds prima functioneren . Gisteren lekker de hort op geweest met een lief vriendinnetje en vandaag even lekker relaxen. Er zit nu echt progressie in onze 'to do-list', dat is ook echt heel fijn. Vanavond het bedje verven aan de ene kant, morgen de andere kant en dan is ook die klaar. Ik ga morgen ook even stof/kant uitzoeken voor het hemeltje boven het ledikantje, want dat is er nog niet eerder van gekomen. Allemaal een heerlijk weekend toegewenst lieve meiden! Kus
@wencke, het is natuurlijk niet fijn om weer misselijk te zijn, maar gelukkig kun je nog wat dingen doen. Fijn dat je zoveel kunt wegstrepen. Mijn verlof is trouwens nog niet begonnen. Maandag nog een halve dag. @ego, heb de zooi net toch opgeruimd en heb ook gezegd dat ik dit niet leuk vind, omdat ik al zo moe ben. Vanavond is de slaapkamer mijn eigendom, hoe dan ook. Moet morgenavond fit zijn .
Ohhh, vergis ik me alsnog.. Hihi, maargoed, nog een half dagje! YeeY! En goed dat je er wat van hebt gezegd! Anders komen wij allemaal wel even langs met onze hormoontjes om te laten zien dat jij de koningin van het bed bent en jij ook niet alles hoeft weg te doen zodat zijn kleding die toch niet meer 100% maar ff moet wijken . Hihi je arme kerel zou zich doodschrikken denk ik .
Lief wat je allemaal zegt. Net is de bom gebarsten. Het zou ik hem even flink laten schrikken en even weggaan zonder te zeggen waarheen. Weet alleen niet waar naartoe, want mijn moeder gaat ook flippen wanneer ik zo aankom. Ach ja, komt vanzelf goed. Zit steeds te denken hoe maak ik hem duidelijk hoeveel energie die kleine wreef en dan de klachten naast de vermoeidheid en niet meer helder kunnen denken.
@maartje, gelukkig blijft het hier bij klagen dat ie zo zielig is met zn rug, dat wat jouw ml doet haalt ie hier gelukkig niet in zn hoofd!! @luiertas. Bij de eerste had ik een luiertas van de Hema, met rode ruitjes. Nu heb ik een babymoov Free hand. Die is wat groter dan de normale tassen, wat erg handig is, omdat Dave ook nog niet uit de luiers is. En wou er 1 waar ik alles voor beide kinderen in kwijt kon en dan ook nog ruimte had voor mn eigen portemonnee en telefoon, anders loop je nog met twee tassen. En deze heeft lussen aan beide kanten waarmee je m aan de stang van de kinderwagen hangt. Babymoov heeft sowieso mooie tassen! @wencke, Vervelend van de misselijkheid, maar fijn dat je nog wel kan functioneren... @babyfoon, wij hebben een Alecto, ook zonder camera, maar wel met kamertemperatuur op display beneden en de mogelijkheid om beneden een liedje aan te zetten op Dave zn kamer. Vind het een fijn ding!! Voor Dave is ie niet echt meer nodig, voor de volgende gebruiken we dus gewoon deze weer! @eerste pakje, Ik heb zeker een bepaald pakje in gedachten (of eigenlijk drie, voor ziekenhuis moet je er stuk of drie meenemen) die ik haar als eerste aan wil trekken!! @ego, Mn zusje is weer naar huis, vandaag even wat opgeruimd. Heb gelukkig bijna geen last meer van mn rug, merkte het alleen net wel echt even met afdrogen na douchen. Helaas wel erg last van mn bekken, vandaag echt het gevoel alsof mn bekken uit elkaar ligt en geen enkele steun meer krijgt... Ze is wel erg druk vandaag trouwens, ook weer wat harde buiken en oefenweeën gehad...
@chantal, het zijn van die kuren. Ik praat het er zeker niet mee goed, maar het thuiszitten werkt voor hem niet bevorderlijk. Vaak word je er ook sloom van. Heb dit zelf ooit mogen ondervinden. Dat veranderd wel als dadelijk zoonlief er is . @pakje, heb 1 pakje wat ik hem in principe in het ziekenhuis aan wil doen. En neem voor de zekerheid 1 of 2 pakjes extra mee. @ego, rust is weer weder gekeerd. Helemaal happy ben ik nog niet, want voel me lang niet altijd begrepen hier. Hoor van vriendinnen dat dit in ieder geval komt na dr bevalling. We zien wel. Hij heeft ook zijn hele lieve kanten. Nu ben ik echt op. Zit al 2 uur met moeite mijn ogen open te houden, maar zie tegen de nacht op. Laatste 2 nachten weer flink last van uitstraling gehad en maagzuur. En beide spelen nu ook. Antagel werkt nu even niet, meestal moet ik na een paar uur even een extra slok nemen en dan zakt de maagzuur. Mijn been, daar valt niks aan te doen. Probeer me maar te fixeren op dat wonderend in mij. We hebben trouwens zo goed als zeker een naam !!!!
Hi! Chantal, ja ik ben er ook blij mee. Hele dag in bed moeten liggen was zo afschuwelijk. Nu baal ik ook wel hoor, maar tis gewoon niet 24/7 zoals toen en meestal trekt het ook weg als ik de boel er uit gooi . Lekker he die details . Ik neem ook meer pakjes mee buiten die twee die mijn zus maakt, maar voor de eerste foto's met normale kleertjes aan heb ik die speciale in gedachten . Maartje, ik snap het ook wel voor je man hoor (al ga jij alsnog even voor). Ik vond het al frustrerend om even niet te worden aangenomen (en merkte dit al aan mijn humeur) terwijl het voor mij maar om een kort nietszeggend baantje gaat. Jouw kerel stopt zo veel moeite in zijn eigen op te starten bedrijf en dat kost bergen energie. Daar komt bij dat het voor onze mannen ook gewoon lastig is om ons altijd te begrijpen. Wij ervaren de zwangerschap natuurlijk op een geheel andere wijze en ze kunnen nou eenmaal ook niet altijd raden wat er in onze koppies om gaat . Desalniettemin, het bed is wel van jouw . Hopelijk heb je een goede nacht en heb je niet te veel last van je onrustige benen. Ben heel blij dat ik daar geen last van heb, want dat lijkt me echt zo vervelend. En morgenochtend gewoon even lekker knuffelen, dat helpt altijd (hier in ieder geval). Trusten dames! Kus
Goedemorgen meiden, Duo, wat super dat de echo goed was en dat de kleine meid lekker is gaan groeien. Tja meisjes schijnen papas kindjes te zijn hè hihi! Is het nog gelukt met je banken? Hopelijk ben je ze gauw kwijt en kun je alles naar jouw zin inrichten! Monica, leuk hè was de 9 maanden beurs. Hier wel de rammelaar kunnen scoren, kwamen precies aangelopen dat ze gingen uitdelen! Wat leuk dat je 40% korting hebt kunnen gooien, dat is nog de moeite! En top van de dekens, kan dat ook weer van je lijstje! Ik kreeg een luiertas bij mijn wagen. Heb een zwarte met 4 strepen ofzo zodat vl er ook mee over straat kan hihi. Als babyfoon heb ik er 1 van Avent met camera, gekregen van vrienden voor onze verjaardagen, vriend van ons werkt in electronica zaak dus die vond dat een leuk cadeau, nou wij ook haha! Weet niet of ik anders met camera had gekozen maar nu hebben we hem maar hihi. Jeeej lekker je laatste 10 dagen aftellen! Maartje, wat ontzettend vervelend met ml!! Snap dat je daar goed de balen van hebt knuf voor jou! Zijn jullie er nu weer uitgekomen en heb je een beetje kunnen slapen? Ik hoop dat het geholpen heeft dat de bom gebarsten is en dat het nu wel voor langere tijd helpt! Wencke,Andijk is niet heel groot maar wel heel lang! Was een tijdje langste dorp van nl dus het dorp heeft ook wel 2 aparte gedeeltes, oost en west. Wij zelf wonen op west en veel kindjes op oost dus zie ze dan niet veel. Maar ach hoort erbij Wat vervelend meis dat je misselijkheid weer steeds meer toeneemt hoop wel voor je dat het ook dragelijk blijft! Gelukkig nog een paar weken dan ben je er echt weer vanaf! Dikke knuf! Chantal, fijn dat je rugpijn weer zo goed als over is. Balen dat je bekken dan extra op speelt rustig aan meid, maar dat doe je ook wel Hier gister leuke dag op de negen maanden beurs gehad. Paar leuke neutrale pakjes gescoord dus die heb ik nu wel genoeg. Ook van woezel en pip zon ding voor aan de maxi cosi gekocht, daar kan de kleine dan mooi mee spelen hihi. Normaal ben ik niet zo van de woezel en pip maar de nieuwe lijn is grijs wit s Avonds was ik wel gesloopt, lekker hoor zon dag slenteren hihi. Vandaag spandoek ophangen bij een vriendin die 25 wordt. Die viert het ook vanavond. Zo geen zin in! Moet ik zogenaamd interesse tonen terwijl zij dat helemaal niet in mij doen. Welgeteld hebben ze 2x tijdens de zwangerschap gevraagd hoe het met me gaat. Nou mooi excuus om weer optijd naar huis te gaan want dan ben ik er lichamelijk gewoon klaar mee (sorry hoor moest het even kwijt!) Verder even lekker rustig aan doen. Fijne dag lieve meiden!
Meiden, even een vraagje. Een aantal van jullie hebben al de kleertjes gewassen. Ik wil hier volgende week mee beginnen en lees nu overal dat azijn als wasverzachter wordt gebruikt en dat het alle zeep resten weghaalt. Je mag natuurlijk geen gewone wasverzachter gebruiken dus vroeg me af wat jullie gedaan hebben?
Hi, Rianne, mooi dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad gisteren! Zo'n ding voor de Maxi Cosi wil ik ook nog, misschien wel een ideaal verjaardags- of kraamcadeau om te vragen. Leuk hoor! Jammer van de kindjes, maar je hebt ook wel gelijk dat het erbij hoort. Zelf vond ik het ook altijd heel grappig toen ik op de middelbare zat om bijv weer leraren tegen te komen van mijn oude basisschool. Flauw van die vriendin trouwens. Hopelijk wordt het allemaal alsnog gezellig en anders inderdaad lekker op tijd naar huis. Is dat de vriendin waar je het eerder ook al eens over had? Balen hoor! Helaas komt het vaker voor. Ik ben heel benieuwd hoe dingen hier zullen zijn als we straks echt de kleine hebben. Wat betreft het wassen. Volgens mij is de azijn niet nodig, maar is het meer als vervanging voor de wasverzachter omdat dat niet mag met de kleintjes. Heb hier wel eens een topic gelezen waarin vrouwen sowieso altijd azijn gebruiken in plaats van wasverzachter. Ik heb gisteren de eerste lading erin gegooid . Alle lakentjes zijn gewassen net als alle witte kleertjes. Hoe doen jullie het eigenlijk met grotere maten kleding? Ik heb nu besloten om alleen maat 50, 50/56 en 56 te wassen. Als ik vanmiddag even bij de winkels ben haal ik dan van die lekkere Zwitsal geurzakjes. De grotere maten kan meneer echter pas op z'n allervroegst 3,5 maand in (uitgaande van de schattingen die gemaakt zijn) en het leek me onzinnig om zo ver vooruit te gaan wassen. Daar komt bij dat ik de echt grote maten (zoals enkele uitverkoop koopjes) sowieso laat hangen voor wat ze zijn, zodat als meneer wel een reus of een kabouter is ik deze kan gebruiken als cadeautjes. Maar goed, hebben jullie wel al grotere maten in de was gedaan? Vandaag weer een drukke babydag, heb zin in alle kleine klusjes. Meneer is ook enthousiast want hij zit me toch rondjes te draaien in mijn buik (gelukkig op de goede manier, want voetjes blijf ik bovenin voelen ). Kus
@rianne, leuk dat het een geslaagdE dag was op de beurs. Persoonlijk moet ik er nu niet aan denken, al dat geslenter, al had ik het anders erg leuk gevonden. Fijn dat je vanalles hebt weten te scoren. Wij hadden met Sinterklaas een heel gezellig ding voor aan de maxi cosi gekregen. Wat vervelend van die vriendin. Idd gewoon er heen gaan en wanneer je het beu bent ga je gewoon lekker naar huis. Je bent niemand verantwoording verschuldigd en je kunt je zwangerschap ook misbruiken . Hopelijk wordt het toch gezellig. @Wencke, zozo druk bezig voor die kleine. Ik ga volgende week pas wassen, wanneer mijn verlof begonnen is. Al kriebelt het wel . Wat betreft de maatjes. Ik hoor ook dat baby's vaak snel uit 50/56 groeien. Ik haal in ieder geval wel alvast wat in huis. Suc6 met alles wat in de planning staat! @wassen, idd geen wasverzachter..30 graden (zegt mijn moeder). En op een droogrekje drogen. Komende week ga ik aan de gang. Wil namelijk het bedje al opmaken enzo en dan maak ik foto's van het eindresultaat!!! @ego, ik ben best tevreden over de nacht. Het zag er gisteravond niet goed uit met die benen van mij. Ben er ook wel wakker van geworden, maar door de vermoeidheid heb ik op zoveel en vreemde manieren kunnen slapen. Lig nu nog te luieren. En ja hoor, ml heeft weer een goede dag!!! Jippie!!! Zal hem dadelijk even goed verwennen . Terwijl ik terug in je kroop is hij aan de poets geslagen. Heerlijk. Heb hier weinig voor hoeven te doen. Heb alleen gezegd dat ik het fijn zou vinden wanneer er maandagmiddag gezogen zou zijn, omdat kraamzorg dan langs komt. Verder ga ik zo langzaam maar eens iets doen. Douche, misschien Winnie opruimen. Kaartje voor mijn ouders halen en even naar het kruidvat. En dan einde van de middag naar mijn ouders voor een gezellig etentje met de familie voor hun 40 jarig jubileum. Is de eerste x weer dat we op de locatie komen waar we tijdens onze grote dag de receptie gehouden hebben n gegeten hebben. En wat is er in de tussentijd veel gebeurd. Het lijkt wel gister dat onze grote dag was. Ben alleen erg snel dik geworden .
@bekken, Bah het is niet best, het wordt afgelopen week weer alleen maar erger. Kan nu 's avonds in bed ook bijna niet meer op mn rug draaien van mn linkerzij af, dat was eigenlijk het enige wat ik nog kon. Nu lig ik dus de hele nacht op mn linkerzij en dan ben ik 's ochtends helemaal stijf en pijnlijk. Of ik probeer midden in de nacht toch op mn rug te liggen even en ga dan door de grond van de pijn. Ook lopen wordt steeds erger, ook in huis gewoon naar de keuken lopen (en we hebben echt geen groot huis, de keuken is drie stappen van de bank bijna) wordt nu lastig, net als de trap op en af. Had gehoopt dat het zo zou blijven als voorgaande weken, maar helaas, het wordt toch weer erger.... @1e pakje, Nou, ik had dus ook echt bedacht welke als allereerst aan moest, maar aangezien ik binnen 20min klaar was gemaakt voor de ok en onderweg was, hebben ze gewoon 1 van de pakjes gepakt die in de tas zaten. En dat was niet het eerste wat ik in gedachten had Maar ach, het was ook leuk. Nu heb ik wel echt twee/drie pakjes die allemaal goed zijn als eerste pakje, mocht ik weer niet zelf erbij zijn en/of in staat om aan te geven wat ik wil dat ze als eerst aan moet. Oh ja en tijdens het allereerste fotomoment had Dave idd zn geboortepak nog aan Oh ja, als je in het ziekenhuis bevalt, neem dan echt 3 pakjes mee. Ik moest dus onverwacht een nacht blijven en was echt blij dat ik dus 3 pakjes bij me had voor Dave, anders had ie zonder gezeten en nu hoefde ml niet nog eerst naar huis om iets te halen. @rianne, Zo'n vriendin heb ik dus ook, volgens mij heb ik dat wel eens verteld. Zij toont echt helemaal geen interesse, hoor nooit wat, alleen als we met de vriendengroep afspreken. Ze stelt ook nooit voor om iets af te spreken... Nou verbaasde ze me twee weken geleden tijdens het verjaardagsetentje van onze gezamelijke vriendin, door voor te stellen eens met zn vijven daarheen te gaan, dus met onze partners en Dave. Ik heb al lang geleden besloten dat ik geen energie stop in vriendschappen waarbij het altijd van 1 kant moet komen, dus ik doe dat nu ook niet. De druppel was voor mij wel dat wij wel binnen drie weken twee keer op een doordeweekse avond naar hun toe zijn gereden (45min rijden!) voor hun verjaardag, maar dat ze vervolgens niks laat horen verder.... Als ze nu wil weten hoe het gaat oid, weet ze me te vinden! Kan me dus heel goed voorstellen dat je geen zin hebt! @azijn. Ik gebruik nooit wasverzachter en dus ook geen azijn. En was gewoon op 40graden. Ik geloof wel dat ik echt weinig kleertjes heb dit keer Ik heb het nu gewoon tegelijk met Dave zn kleren gewassen, want zijn wasmand was vol... Maar had misschien een kwart wasje met alleen de babykleren... Ik heb ook tot 56 gewassen. Zelfs al krijg je een groter kind, zoals ik de eerste keer (Dave was 55cm en 4150gr), kindjes zijn maar zelden zo groot dat ze direct in 62 passen. Het gaat namelijk op lengte (tenzij je kind heel dik is en de kleren niet dicht willen natuurlijk) maar baby's zijn maar zelden 62cm of langer . Maar ik heb wel genoeg kleren, alleen wel minder dan bij Dave volgens mij! Babymaten zijn gebaseerd op lichaamslengte: 50 = t/m 50cm 56 = 50 t/m 56cm 62 = 57 t/m 62cm enzovoorts.... Oh ja, nog een tip, die ik zelf ook gebruik! Ik heb niet van die speciale dure geurzakjes gekocht. Ik heb gewoon blokken zeep gekocht, in zo'n kartonnen doosje, van etos huismerk. Die ruiken echt heel lekker... Ik doe dan zo'n kartonnen doosje in de kledingla en dat ruikt heerlijk!! En is goedkoper dan van die speciale geurzakjes
Hier was Dave trouwens helemaal niet snel uit 56. Dat heeft hij best lang aan gehad! 62 was ie wel sneller weer uit.... Verdorie.... nou ben ik net bij de kruidvat geweest vanochtend omdat de luiers weer in de aanbieding waren, dus even ingeslagen voor Dave.... Ben ik helemaal vergeten dat ik een mailtje had gehad om de gratis tas daar op te halen!!
Wencke, genoeg verjaardagscadeautjes te vragen nog dus hihi! Wie weet is ukkie wel je grootste cadeautje, spannend hoor! Wat betreft die vriendin, tja net wat Chantal zegt ik steek er zelf niet teveel energie meer in. Lijkt wel of ik sinds mijn zwangerschap heel anders ga denken over wat ik belangrijk vind en wat ik de moeite vind. Ene kant jammer dat je er in deze bijzondere periode erachter komt maar steek nu me energie in mensen die er echt voor me zijn Wat betreft het wassen heb ik nu eerst vl zijn werkkleding erin gedaan met azijn ben heel benieuwd hihi, had er nog nooit van gehoord. Leuk dat je ook al bent begonnen! Heerlijk alles schoon en vind die wasjes ook wel speciaal hihi. Kleding in grotere maten heb ik weinig en die was ik ook nog niet. Dat komt wel Veel plezier met je babydag, geniet lekker van dat gedraai! Heerlijk! Maartje, snel wassen dus want ben erg benieuwd naar de foto hihi! Fijn dat het geholpen heeft bij ml! En evengoed een redelijke nacht! Van harte met je ouders en veel plezier!! Chantal, wat enorm balen van je bekken zeg vind het zo sneu voor je.. Ik las laatst trouwens van iemand dat die de pakjes in zakjes had gedaan met daarop een briefje welk pakje als eerste aan moet. Ik vond dat wel een goede tip dus denk dat ik dat ook ga doen, inderdaad voor het geval dat.. Je had inderdaad vertelt over je vriendin en ben het helemaal met je eens, vooral nu kun je je energie beter ergens anders voor gebruiken! Hier heb ik wel de geurbuiltjes maar heb ze cadeau gekregen vandaar, jouw tip deed ik vroeger wel bij mijn eigen kleding hihi, ideaal!