Lieve meiden, Ik reageer later uitgebreider, maar nachtje weg was heerlijk en lekker gezwommen. De shoot is trouwens morgen! Fijn dat jullie allemaal een goed weekend hebben gehad! x
Haaay mede bezige bijtjes! Duo, nomnomnom pannenkoeken! En ja, die kledinghangers waren er hier dus ook nog niet, maar hangen nu braaf in de kast. Heb een paar houten die mooi kunnen worden gebruikt om boven de commode te hangen, maar heb voor de rest gewoon de witte ISI hangers gekozen. Fijn dat je een lekker rustig dagje hebt gehad . Chantal, ohhhh wat naar. Wat zul jij een wc boven missen op dit moment zeg met je bekken en dit soort situaties. Mijn schoonzus liep daar ook tegenaan na de bevalling, ze kon amper de trap op en af. Ukje was nog niet gepland in dit appartement (al mogen we niet klagen met 100m2 en ruim 3 meter hoge plafonds want er is genoeg ruimte voor ons 3tjes), maar tijdens de zwangerschap was ik toch wel heel blij dat de wc altijd relatief dichtbij was met mijn geknuffel. Maartje, gezelligheid bij jou, maar balen van je nachtrust. Hihi, maar toch ben jij ook weer druk in de weer!! Hier heb ik de wc, de badkamer en de keuken schoongemaakt (zelfs de oven en combi-magnetron die ik serieus 1x per jaar maar echt goed schoonmaak, slecht he...). Ik ben van plan om zo ook de ramen aan de achterkant te doen bij het balkon. Verder heb ik een afspraak gemaakt bij de dierenarts (cavia Pleun krijgt een hormonenspuitje) en heb ik alweer wat lijstjes gemaakt (boodschappen, lijst completeren voor de kaartjes, etc). Hoezo nesteldrang?? Zo dus de ramen, daarna wil ik de slaapkamer even netjes maken (open kledingkast is cool, maar betekent wel goed bijhouden) en stofzuigen en daarna neem ik denk ik ook maar even de woonkamer onder handen.. Dan is alles weer gedaan . Toedeloeee en een fijne middag! X
Wauw wat een schoonmaakwoede bij jullie! Is het de voorjaarszon of nesteldrang?? Lekker om alles zo schoon te hebben hoor @duo, solli erg goed gegaan. Geen idee nog maar over n paar weekjes weten we meer. Thx for asking! Hier gaat het me er toch heftig aan toe in mijn buik! Ze 'staat' echt in mijn zij en steken haar voeten aan de ene en haar bips aan de andere kannt uit en dan flink hard bewegen, ik wist werkelijk niet dat het zo tekeer kon gaan. Vind het supergrappig behalve als ik probeer te slapen Vraagje: wat voor thermometer hebben jullie? En hebben jullie een first aid kit voor baby's in huis? Thx, fijne zonnige dag
@wencke, haha ook lekker bezig dus!! Wc moet hier eigenlijk ook nog, maar kan echt even niet meer. Net nog een was opgehangen buiten. Voornamelijk handdoeken, dus dat droogt hopelijk nog wel... Ook nog even vaatwasser ingeruimd, dat doe ik normaal nooit, maar er stond nu zoveel omdat ml gister na het eten zo op bed is gegaan... Haha ja, nu hebben wij geen groot huis. Dus het is de trap af, tien stappen en ik ben bij de WC. Maar mn darmen waren echt niet blij gister. Misschien omdat ik per ongeluk twee keer achter elkaar antagel had genomen, want vandaag nergens last van, alleen wat last van mn maag, maar kan gewoon eten enzo... Ons plafond is trouwens ook 3m hoog, zo fijn!! En na de bevalling heb ik kraambed beneden, omdat onze badkamer beneden is, dus dan heb ik er geen last van, dan kan ik beneden op bed. Ik ben het trouwens gewend, wij hadden nooit wc boven thuis... Ik zal even een kopje thee drinken en op de bank hangen. Dave slaapt nog lekker!!
@chanti, een gewone thermometer, die je anaal en oraal kunt gebruiken. Die moet je ook hebben, in 2-voud. 1 voor jou en 1 voor de baby. Een oorthermometer oid mag niet. Wij hebben niet speciaal een first aid kit voor baby's, gewoon paracetamol in huis en verder een normale ehbo doos.
@chanti, volgens mij hebben die kleine ook last van voornaarskriebels. Hier gaat er ook 1 flink te keer. @wencke, ik dacht dat ik hard aan het werk was maar jij kunt er ook wat van.... Fijn dat je weekend verders geslaagd was. @chantal, vervelend van je darmen. Hopelijk blijft het weg. Doe rustig aan. @rianne, fijn dat het een geslaagde overnachting was. @thermometer, kraamzorg zei dat 1 thermometer genoeg is, aangezien hij toch steeds ontsmet wordt. @Ego, sorry voor de korte reacties. Net even gedud en gegeten. Zo lekker in bad en op naar een hopelijk betere nacht. Maar wat zorgt de zon voor wonderen. Heerlijk! Fijne avond allemaal !!!
Hi Ladies! Rianne, fijn dat jullie alsnog gewoon konden gaan en je genoten hebt . Veel plezier morgen! Chanti, ik heb niet specifiek een first aid voor baby's in huis, maar een normale EHBO doos. Wij hebben trouwens twee digitale thermometers (1tje hadden we al en 1tje zit in mijn kraampakket). Denk dat het bij overigens echt een gevalletje nesteldrang is, want die voorjaarsschoonmaakdrang die heb ik nog nooit gehad (hihi, naja misschien 1x ooit ). Chantal, dat is waar ook dat jij je kraambed beneden krijgt. Fijn hoor! En ook relaxt dat je verder geen last meer van je darmen hebt gehad vandaag. Met je bi op en neer racen is geen lolletje. Maartje, jaaaa goed he . Manlief was extreem verbaasd, dit is hij niet gewend . Ik duim voor een betere nacht voor ons allen. Hier heb ik al mijn best gedaan minder te drinken, hopelijk helpt dat in mijn geval. Net klaar met mijn toetje, nu nog even wat inspiratie opdoen voor de aankleding van uks kamertje en dan een poging doen om voor 12uur te slapen (iig dat lief dan kan slapen). X
@thermometers, dames ik zou het nog even goed navragen, ook bij je verloskundige. Ik heb altijd geleerd twee, omdat jij en beeb erg lage weerstand hebben na de bevalling. En het is ook wel fijn vond ik om mn eigen te hebben... En Wencke, hoe bedoel je digitale? Want weet dat een oorthermometer echt niet mag, ze willen voor de beeb voor de eerste dagen echt 1 om anaal te meten, want dat is het betrouwbaarste
Gewoon n digitaal metertje wat zo in zn kontje kan . Met n flexibel uiteinde, want dat moest ook geloof ik. Naja, die hadden we al en nu zat er dus ook nog 1 in het kraampakket. Nieuwe rage hier --> verslaafd aan sinaasappels
Oh ja zo 1! Ik denk bij digitaal direct aan oorthermomether, maar mijn twee zullen ook wel digitaal zijn, maar idd wel om ergens in te steken, en niet het oor
Ik kom weer eens langswaaien. Lekker, ik heb verlof!! Nou ja eigenlijk ben ik nu werkeloos en over twee weken pas verlof, maar ik ben gewoon vrij. Lars gaat twee dagen naar het kdv nu. Dus lekker de tijd om eens goed bij te slapen en te relaxen. Vanmorgen Lars naar zijn nieuwe kdv gebracht. Zijn oude kdv was falliet en dus moesten we hals over kop naar een nieuwe op zoek. Gelukkig is het allemaal geregeld, maar ik als wandelende hormomenbom vond het toch wel even erg moeilijk. Nu weer thuis en ben nog even ijn bedje ingekropen met de laptop. Even proberen te slapen nog. Kamertje Lars is nu klaar. Dit weekend gaat hij over en dan gaan we beginnen aan de babykamer. Wil nog wat shoppen, maar denk dat ik dat maar lekker doe achter de laptop. En natuurlijk genieten van de zon!!! Heerlijk zeg,
Hey lieve meiden, Nou heb de tijd gevonden om weer uitgebreid te reageren hoor hihi Chanti, wat spannend van ml zijn sollicitatie! Welk land word het dan? Hoe is het nu in je buik? Bont en blauw van binnen ? Grappig dat het soms zo duidelijk is he haha! Maartje, wat heerlijk dat je zo kon blijven liggen. Heerlijk van genieten Haha je komt zowat nog tijd te kort in je verlof, maar zo te horen geniet je er wel lekker van! Ook al zo druk in het huishouden bezig geweest, fijn he die nesteldrang haha! Chantal hoe is het nu met je? Kun je alweer zonder paracetamol leven? Vervelend meis Hopelijk is bij jullie iedereen weer gauw opgeknapt, lekker het zonnetje ook opzoeken dat levert ook weer vitamines op Heerlijk he de was buiten, ik ga er zo ook een was ingooien en lekker buiten ophangen! Word zo blij van het zonnetje Wencke, fijn dat je ook een goed weekend hebt gehad! Wat een grote schoonmaak bij je zeg! Heerlijk alles weer aan kant en schoon . Nice die nesteldrang haha, is toch ergens goed voor dus En wat staat er gepland met de oudjes? Hopelijk weer bingo met veel leuke knuffels haha Spannend, woensdag weer echo! Ik duim hard met je mee dat jullie mannetje weer keurig gedraaid is . Had je trouwens nog bij de mac gesmikkeld? Ohh ik kan niet wachten tot ik weer een mcflurry mag, jamjamjam!!! Hoe gaat het met uks kamertje? Ben je er al uit hoe het wordt? Ben zo benieuwd hihi! Duo, heeft vl een mooi ontwerp laten maken? Gaaf hoor! Mijn eigen tattoo is aan het vervagen en wil als uk geboren is er iets overheen laten zetten en dan ook iets met de naam van uk. Maar dat zien we dan wel weer hihi. Hoe gaat het met het kamertje? En als jullie in Suriname zitten komen we gewoon met zn allen haha! Klinkt niet verkeerd haha Lekker genoten gister van het buiten zijn? Fem, lekker dat je vrij bent. Jammer natuurlijk dat je geen werk meer hebt maar verlof hebben is wel erg lekker he! Hoe vind Lars het op het nieuwe kdv? Snap wel dat je daar even voor moest omschakelen, is toch je mannetje die je wegbrengt. Spannend hoor! Leuk dat Lars zijn kamertje klaar is, post je even foto's? @thermometers, ik heb er wel 2 liggen maar die zijn al paar jaar oud dus wil toch nog even nieuwe hebben eigenlijk. Van de week maar even de hort op haha. Moet ook nog even een manicure setje hebben, heb wel een schaartje met ronde punten maar de nageltjes mogen natuurlijk niet meteen geknipt worden alleen geveild. Verder hier ook gewoon een gewone EHBO doos die straks aangevuld word met vallen en stoten zalf als uk gaat vallen enzo haha Volgens mij heb ik iedereen wel beantwoord, sorry als ik iets vergeten ben meiden @ego, nou zondag had ik toch even het zh gebeld, vl stond erop vooral omdat ik zelf zo lekker twijfelde haha. Maar de vk daar deed nogal nonchalant, kwam niet echt lekker over vond ik zelf. Kreeg als antwoord; Ja ik ga natuurlijk op jouw verhaal af en kan niet precies zeggen, pff! Maar uiteindelijk zei ze nouja als jij zegt dat het niet je vliezen zijn wens ik je veel plezier en doe waar je zin in hebt, nouja oke prima haha! Dus we zijn lekker weggegaan! Zondag eerst naar Bataviastad, vl moest er nog even een broek bij. Zelf wilde ik maar al te graag ook weer shoppen, kan niet wachten om al die leuke voorjaarskleding te kunnen shoppen. Ook jammer dat we nog niet weten wat uk is want zag zoveel leuke kleertjes voor uk. (aan de andere kant maar goed dat ik het niet wist anders waren we nu blut haha) Daarna naar het hotel gegaan, prima hotel! 's Avonds lekker uiteten bij een steakhouse, jammie!! Niet heel goed voor mijn diabetes natuurlijk maar ach moet ook een keer kunnen zondigen hoor even genieten en had geen dessert genomen, dat was natuurlijk een suikerbom. Gister eerst wezen zwemmen, heerlijk! En s middags heb ik het hele terras hier thuis staan schoon spuiten met hoge druk reiniger. 's Avonds hebben we de box nog opgezet haha. We waren maar 1 nachtje weg maar leek wel heel weekend, mede door het lekkere weer natuurlijk ook! Vanmorgen op shoot geweest! Was heel erg leuk, met 2/3 weken krijgen we de foto's te zien en kunnen we kiezen. Zitten hele mooie bij konden we al spieken hihi! Nou ga nu ff een was erin gooien en dan straks lekker buiten zitten met de nieuwe WIJ. Fijne dag lieve meiden! x
@femm, enerzijds fijn dat je nu niet meer hoeft te werken. Anderzijds balen dat je nu gewoon werkeloos bent. Balen dat je zo op het laatste moment een nieuw kdv hebt moeten zoeken. Suc6 met de babykamer. @rianne, fijn dat het zo goed bevallen is . Lijkt me heerlijk om ergens te overnachten. En dan thuis meteen weer hard aan de slag. Wat een reactie trouwens in het ziekenhuis. Tsss. Ik heb de vorige pagina even niet gelezen, dus weet zo niet of er nog wat stond. Reageer hoer later op. @ego, heb weer een was gedraaid. Goed dat ik dit meteen gedaan heb want ml had blijkbaar ook zijn planen. Samen thuis zijn heeft zijn voordelen maar ook nadelen . Hij heeft stofgezogen en mag nu niks vragen want dan zeur ik.... Jaja hij heeft ook wat gedaan . Ik net buiten/achter de ramen gelapt, dacht vitrage doe ik zo wel zodat ik ml niet in de weg loop. Ik naar boven met de vitrage... heeft hij een was aan staan van 250min aan staan. Zeg ik hier iets van ben ik de gebeten hond. Dan maar even geen vitrage achter, maar natuurlijk wel weer tranen, om de reactie... Bah, wil niet huilen.
@mcflurry, oh ja, lekker straks weer mcflurry!! Ik stond in de verleiding zondag, maar aangezien ik de high tea erna had, niet gedaan. Anders wordt het ook zoveel van het goede! Kan ook goed merken dat ik nu wel klaar ben met me uitleven en niet letten op mn eten. Ondanks dat ik me niet rond eet, eet ik nu wel dingen die ik normaal "niet mag". Voor de zwangerschap was ik aan het afvallen en ook al was ik ook wel beetje zat van alleen gezond, ik begin er nu weer echt naar te verlangen, dus let nu alweer op dat ik vooral gezonde dingen eet. En dan straks ook heerlijk weer sporten!! Overigens heb ik behoorlijk last van maagzuur laatste dagen, dus dan heb ik sowieso niet zoveel behoefte aan ongezond vind ik niet erg, er moet straks na de bevalling nog genoeg af! @tattoo, 1 van mijn beloningen tijdens het afvallen is een nieuwe tattoo met de namen van mn kinderen oid. Heb alleen nog niet echt een idee wat en waar. Laatst moest ik wel lachen, ik heb een kleine tattoo op mn onderrug, al sinds mn 17e. Dus meestal denk ik er niet eens bij na. Zit Dave bij me in bed en die zag m zitten, zit ie erin te prikken @fem, Jeej lekker genieten!! En jij mag dus ook straks na de bevalling weer gezellig op zoek naar werk? @Rianne, fijn dat het zo geslaagd was!! Wat stom van het ziekenhuis. Maar zoals ik al zei, je mag gewoon alles nog als je slijmprop geheel of gedeeltelijk verliest. Als het je vliezen waren geweest had je het geweten, want dat blijft stromen zeg maar. En dat begint te stromen als je met kracht op de achterkant van je hand blaast! @nageltjes, die van Dave waren zo lang dat ik ze toch echt gewoon geknipt heb. Heb wel een nieuw manicuresetje gekocht, want ben die kleine dingetjes altijd kwijt. Wij hebben geen vallen en stoten zalf in huis. Van een paar blauwe plekken worden ze hard @ego, Vannacht voor mijn doen goed geslapen. Was zo moe gister, echt bizar. Had CSI gekeken en ml wou nog even top gear kijken, dat hebben we opgenomen op zondag, van BBC. Ik was even gaan liggen, want mn ogen waren zo vermoeid, gewoon branderig. En kon gewoon mn ogen niet open houden! Dus maar tegen ml gezegd dat ik heus wel luister, het is toch zonder ondertiteling, maar daar trapte hij niet in... Maar was dus om 2uur/half 3 wakker om te plassen en daarna pas weer om tien voor zeven!!! Toen was Dave ook wakker vijf minuten later, dus die is eerst met ml naar beneden gegaan en ik ben even blijven liggen om wakker te worden, maar ben er om half acht ook uit gegaan, want het is weer zulk lekker weer! Was hangt nog op de molen, straks even eraf halen. Heb de wc al schoongemaakt en de was die ik al had opgevouwen in de kast gelegd. Ben nog wel verkouden, vooral nog kriebel in de keel/hoesten. Snotteren is wel minder al. Dave snottert nog vrolijk door, maar ml lijkt ook aardig beter te zijn weer. Maar heb al sinds gister geen paracetamol meer gehad. Alleen dat hoesten is nog wel vervelend, omdat alles op den duur pijn gaat doen. Verder voel ik me eigenlijk prima! Nu even op de bank met een lekker kopje thee en idd, ook de nieuwe WIJ!
@Mac flurry, Jammie!!!! Nee, ik merk ook dat ik steeds minder kan eten. Ik vind het niet leuk om zoveelaan te komen, maar juist nu moet ik mezelf ook verwennen. Je vaak dat vrouwen die min. 2x een kind op de wereld hebben gezet dat zij de ene zwangerschap niks bijzonders aten en flink aankwamen en juist tijdens de zwangerschap dat ze ongezond gegeten hebben nauwelijks aangekomen zijn. We zien wel. @Chantal, fijn dat je goed geslapen hebt. Over tatoos kan ik niet meepraten, dat is niet echt mijn ding. Fijn dat het met je verkoudheid de goede kant uit gaat.
@namen, zijn jullie er allemaal uit? Begin me toch wel zorgen te maken, want wij zijn er nog niet uit. Eerst had ik bij een naam die ml opperde zoiets van... waarom ook niet, maar het voelt niet goed en hij blijft op 1 naam hangen. Hij wil dat het niet zomaar een naam is, maar een naam van betekenis. De naam die hij heeft is van een schrijver die ik niet eens ken . Alles wat ik opper vind hij niks. We maken er geen ruzie over hoor, maar vind het gewoon geen fijn idee dat we nog geen naam hebben.
Maartje, heerlijk hè als mannen de was doen haha. Vl checkt eerst 10x bij me of het wel goed gaat, alvast voor straks haha! En die tranen, die doen ook maar gewoon waar ze zelf zin in hebben hè, en het mooiste is dat dat niet meteen na de bevalling over is hans. Met de namen zijn wij er al helemaal uit ja. Eigenlijk al een hele tijd, wil alleen voor de zekerheid nog een tweede naam voor een meisje, voor het geval dat er iemand met dezelfde naam is haha. Hopelijk komen jullie er snel uit! Chantal, wat fijn dat je weer opknapt, een verkoudheid is wel te handelen natuurlijk En heeft ml zijn dag volgehouden? Hier vanavond de laatste keer zwangerschapsgym, echt snel gegaan! Morgen gezellig met een vriendin een koppie doen. Fijne avond meiden!
Ja idd, een verkoudheid is wel te doen, ben vandaag ook al stuk minder snotterig. Dus niet meer buiten adem met eten enzo Ml is ook stuk beter, dan kan ik wel zien dat ik iets minder snel herstel nu. @namen, wij hebben ook nog geen naam!! Met Dave ook pas met 33 weken. Maar wil nu eigenlijk wel een knoop doorhakken. Hier blijft ml ook aan 1 naam hangen en die vind ik echt niet mooi...
@rianne, tijd vliegt idd. Ongeveer nog maar 5 weekjes te gaan. Spannend. Steeds meer zaken worden afgesloten/afgerond voor die kleine komt. Betreft het wassen. Checkte die van mij maar 10x. Er komt dadelijk een lijst te hangen. Ml snapt niet dat handdoeken en ondergoed op 60 graden moet. @chantal, heerlijk dat je weer lucht krijgt. Betreffende de naam. Zo irri hè dat ml bij 1 naam blijft. Met andere woorden, ik wil niks anders. Denk dat het uiteindelijk kop of munt wordt. @ego, de zon is heerlijk, maar sla hierdoor mijn middagdutje over waardoor ik goed moe ben . Ach ja, na morgen is het helaas weer gedaan met de zon. Ik heb hier alles gedaan wat ik vandaag wilde doen. Ml ging plots de hort op en komt zo weer thuis. Ik had de hond opgehaald om lekker een ronde te wandelen. Heb hem rond etenstijd terug gebracht en toen hebben mijn ouders pizza gehaald. Jammie. Lig nu lamlendig op de bank, maar wil me er even toe zetten om te douche. Morgen al vroeg naar de tandarts omdat mijn spalk afgelopen weekend losgeschoten is... hmmmzzz. Gebeurd bij mij min. 1x per jaar. Daarna de hond weer even ophalen waarop ik denk nog even plat ga. In de middag naar een verjaardag van een vriendin. Ik zie dan ook een oud schoolvriedin die ik al jaren niet gezien heb. In de avond zwemmen. Dus weer een druk maar gezellig dagje.
Hallo, hallo!! @thermometer: hier moeten we er 2 hebben, gewoon simpele thermometers... @fem: balen zeg van het kdv, was het heel plotseling failliet?? Kan me voorstellen dat je daar nu helemaal niet op zit te wachten!! Geniet van je verlof! @rianne: klinkt als een heerlijk weekend meis!! @naam: hier zo goed als zeker, maar twijfel nog voor 5% tussen 2 namen. Ml vindt ze allebei mooi, maar neigt wel naar 1 naam... We zien wel!! @ego: morgen 1 dagje vrij en dan nog maar 2 dagen werken voor mijn verlof... Gek idee hoor, maar ben er ook wel aan toe... Zit nu vanaf onze nieuwe tablet te reageren, moet nog wel erg wennen aan het typen, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.