Goedemorgen! Hebben jullie een goede nacht gehad? Hier ging de nacht wat minder. Ferron had last van krampjes en moeite met zn ontlasting, zo sneu! Hopelijk gaat het vandaag weer beter. Wencke, wat lekker dat je nog kon slapen en dat ml vervolgens al het één en ander had gedaan! Heerlijk! Fijn dat je wat rustiger bent en wat een goede instelling! Ik hoop hard met je mee dat de waardes goed zijn! Chantal, ik hoefde eerst ook geen wieg, maar nu we hem wel hebben ben ik er inderdaad erg blij mee. Vooral na onze start heb ik hem het liefst in de buurt. Monica, fijn wat van je te horen, lief dat je er tijd voor neemt. Zo te horen is Daan een dapper mannetje! Goed te horen dat er al het één en ander word afgebouwd! Lijkt me helemaal niks voor je om zelf thuis te zijn en je ventje daar te laten! Hopelijk gaat het straks zo goed dat hij gauw naar huis kan, eerst nog maar even aansterken. Goed zeg dat je borstvoeding op gang komt en dat het via de sonde word gegeven! Meid, zet m op, we denken aan je! dikke knuf Hier komt als het goed is vandaag de vk nog langs. Hopelijk heeft ze tips voor zijn ontlasting, moesten van de week al zonnebloemolie door zijn melk doen maar tot nu toe weinig resultaat. Straks lekker in de tummytub! En ik wilde eigenlijk voor het eerst met hem naar buiten maar het heeft gevroren dus misschien nog niet zo verstandig gezien zijn temperatuur nog steeds schommelt. Nouja we zien wel weer wat de dag brengt Fijne dag meiden! x
@Moon, het is fijn dat jullie mannetje vooruit gaat, maar het kan natuurlijk niet snel genoeg gaan. Ze hebben zoals ik begrijp, bij jullie niet de mogelijkheid om er 24 uur bij te blijven. Dat is echt mega balen (zacht uitgedrukt). Hopelijk mag hij snel mee naar huis. @Rianne, sneu van die krampjes. Heb begrepen dat veel baby's hier last van krijgen. Hopelijk wordt het snel beter. @Wencke, fijn dat je gistermiddag nog hebt kunnen dutten en dat ml je nog goed verwendt heeft. @Ego, ik ben gisteren niet meer wezen zwemmen. Zeker met die klachten die ik gister had durfde ik dat niet aan. Was ook wel mega moe. Ml zou koken, maar uiteindelijk zijn we een pizza wezen eten. Koken, daar komt het momenteel niet van. Verder heb ik vanacht eindelijk wat uurtjes achter elkaar kunnen slapen. Vanochtend was ik nadat ml opgestaan was lekker in slaap gedommeld, had hij het stokbrood te lang in de oven laten zitten. Hoppa, brandalarm ging af. Ml wordt dan boos op het brandalarm, en denkt niet na over zijn eigen aandeel hierin hihi. Nu ga ik me maar eens klaarmaken om naar het zh te gaan. Al verwacht ik weer snel thuis te zijn.
Goeiemorgen ❤ Gister een erg gezellige avond gehad met een paar meiden. Ml moest me alleen om tien uur alweer halen kon niet meer zitten door die pijnlijke ribben! @rianne Wat een prachtig mannetje is het! Fijn dat alles goed aan met ferron! Vond je het niet vreemd en eng dat je helemaal alleen voor het eerst met hem was? Lijkt me zon raar moment! Lijkt me heerlijk om samen te douchen met Ukkie! Als het straks mooi weer is en de temp is goed lekker buiten een badje op zetten! @nor fijn dat je dan terecht kan! Als het niet gaat moet je gewoon niet wachten tot maandag he gewoon aan de bel trekken! @femme balen dat je zon last hebt dat alles zo dik is van het vocht! Nog eventjes en alles trekt weer bij! Fijn dat opa en Lars zo gek op elkaar zijn! @wencke Het zijn echt me ribben, ben begin dit jaar 3weken vreselijk zeehond geweest toen waren ze al gevoelig en rond die tijd is kleine Ukkie er tegen gaan trappen. Ik voel d'r ook klem onder me ribben liggen er zit amper ruimte tussen me ribben en haar. Ze heeft bij mij gewoon weinig plek door me kleine buik. En nu zijn ze volgens de fysio en vk gewoon gekneusd. Heb er ook last van als ze is niet tegen aan ligt. En dat bellen ik denk dat ik precies het zelfde als jou ben. Slechte eigenschap haha Ondanks me kleine buik krijg ik amper me sokken of panty aan. Me schoenen trekt meestal ml aan als hij er is. En anders ben ik daar ruim een kwartier mee bezig! Scheren is ook een ramp! (Leuk praatje he) ml neemt dat voor een deel over haha, ik zie het van onder allemaal niet zo goed meer! Lijk wel een oud wijf haha. Fijn he als die mannen ook is koken! De mijne leert het met de dag. Hij kookt eigenlijk altijd in het weekend door de Weens is hij pas tegen 6uur of later thuis. @mo fijn dat het een stapje beter gaat! Lijkt me indd erg vreemd om zelf ontslagen te worden hit het zh terwijl je kleine man er nog ligt! Hopelijk komt daar snel verbetering in dat hij lekker mee naar huis toe mag! Echt zielig wat zon klein mannetje nu al mee heeft gemaakt in die korte tijd dat hij er is! Zo mooi en fijn om te zien wat ze tegenwoordig allemaal kunnen! Sterkte meis denk aan jullie ❤ @maartje Valt wel erg op he dat iedereen nou niet meer werkt! Ik heb PCM genomen maar heeft weinig succes, ik slik liever helemaal geen rommel, moet het gewoon maar even uit zingen tot het einde. Het is voor een goed doel! Vreselijk lijkt me dat dikke armen en handen! Zal vast zeer doen! Succes vandaag in het zh! Zijn je ouders paranormaal begaafd? Wel heel apart dat ze dat beiden zeggen! ego weer een drukke dag met visite. Zometeen komt me kraamzuster/vriendin een bakkie doen en vanmiddag komt een andere vriendin een bakkie doen. Ondanks me verlof heb ik het gewoon nog druk. Volgende week ga ik verder met mijn nesteldrang. Al valt er niet zoveel meer te doen aangezien ik alles vorige week gedaan hebt. Denk dat ik volgende week maar een taart of cake ga maken met marsepein of van die poplollys, moet toch wat met me vrije tijd Vannacht vreselijk rot geslapen. De kleine was zo fanatiek aan het ribtrappen dat ik niet heb kunnen slapen. Probeer d'r elke keer een stukje naar beneden te douwen zodat ze niet klem in me ribben ligt. Xxxx
@eef, ik heb ook steeds de PCM proberen te mijden, maar merk dat ik deze toch vaak met het slapen gaan nodig heb. Rot van die ribben. Ik heb er ook last van gehad, maar bij mij is na maanden de pijn gezakt, net voor de kleine te groot is. Je kunt hier idd helaas maar weinig tegen doen. En druk, druk, druk daaro. Maar volgens mij wel gezellig druk. Geniet ervan zolang dit kan en hopelijk slaap je vanacht beter. @ego, ben weer terug uit het zh. De kleine was tijdens de ctg erg druk waardoor zijn hartslag continue erg hoog was. Mijn bloeddruk was goed. Nadat ik bij de gyn zelf was geweest moest ik voor de zekerheid nog een ctg laten maken. Verder sta ik op dinsdagavond gepland voor de inleiding. Moet dan eerst bellen, want wanneer het erg druk is met natuurlijke en spoedbevallingen wordt dit een dag opgeschoven, maar deze kans is klein. Moet nu nadenken of ik pillen wil of de baloncatheter. Ook is het mogelijk om aan een onderzoek mee te doen en dan wordt er kop of munt gedaan. Even alles goed doorlezen. Het inleiden kan wel 3 dagen duren. A.s. Maandag nog 1x een ctg en aansluitend nog een afspraak waarin ik aan kan geven wat ik wil. Vervolgens zijn we wederom wezen lunchen. Nu zitten we bij de kapper. Onszelf even lekker laten verwennen.
Tjee dus je kan gewoon al dinsdagavond je kleine is je handen hebben. dat gaat wel snel in een keer. Ben je er ook helemaal op voorbereid en klaar voor? Lekker jezelf verwennen. Is ook goed voor je.
rustig aan doen he. Maar veel visite krijgen is natuurlijk ook best erg lekker. Hopelijk slaap je deze nacht beter en anders een tukje tussen de middag? Helpt het naar beneden duwen een beetje? Ik doe het ook wel eens maar meneer is veel te eigenwijs. die gaat er een spelletje van maken. Tss net zijn broer!
Bedankt voor de update. gelukkig gaat het weer iets beter met Daan. Al zijn het kleine stapjes, het is toch weer vooruitgang. Lijkt me ook raar om naar huis te mogen zonder je kleine ventje. Goed dat je bv geeft. Knap hoor
Ben net terug uit het zkh. Had daar nog een afspraak met een anesthesist. Hij vertelde dat als je moeilijk te prikken bent en al een keer een liquorlek hebt gehad, dat je dan 80% kans hebt op herhaling daarvan. Dat betekent dus voor mij, geen ruggeprik!! Het remifentanylpompje of lachgas moet dan verlichting gaan geven. Verder vertelde hij ook dat bevallingen erfelijk zijn. dus hoe moeder bevalt, zo bevalt dochter meestal ook. Lucky me had mijn moeder ook een drama bevalling bij de eerste, maar bij de tweede(ik) was het zo gepiept. Dus ik hoop heel erg op dat engeltje op mijn schouder. Verder gaat het hier wel goed. Bagger geslapen, LArs ook vroeg wakker maar die zit op het kdv. Nu nog even rustig aan doen en dan straks naar de acupunctuur. Hopelijk kan ze ook wat doen aan het vocht.
Hellooo meiden, Chantal, hihi jij moet de marketing gaan doen voor die stoelen! Je maakt ons allemaal enthousiast er mee . Hoe gaat het verder bij je? Nog maar 4 weken!! Monica, wat een positief nieuws , al snap ik dat dit toch niet het scenario is wat jullie in gedachte hadden. Mag je zo vaak als je wilt bij hem? Dikke knuffel lieve schat! Duim dat Daan zo snel mogelijk fit genoeg is om met jullie mee naar huis te gaan. Rianne, ohhh wat zielig he die krampjes! Mijn nichtje had er erg veel last van, zo sneu! Ik weet alleen dat zij de kleine op een bepaalde manier vasthield en heen en weer wiegde (kruis ter hoogte van haar onderarm en dan de borst ondersteunen met je hand), dat hielp wel goed. En jaaa, ik duim ook voor snel lekker weer! Het is hier stralend, maar wel frisjes. Maartje, hihi mooi he die verontwaardiging bij de kerels en dan gewoon niet even bedenken wat hun aandeel is . En mjammie, pizza!! Nou daar heb ik nu ook zin in! Had jij al eerder een CTG gehad? Leuk he! Nu ben ik er wel klaar mee, daar niet van, maar de eerste keer vond ik het wel heel erg leuk. En voor buitenstaanders is het ook leuk om te zien . Goed dat jullie nog even optimaal met elkaar genieten ! Zodra ik een datum heb morgen, plan ik ook nog snel een kappersbezoekje in. Eef, hihi fijn dat hij het koken ook steeds meer overneemt . Hier was het normaliter of gezellig met z'n 2en (en een lekker glas wijn, kwijl) of wie het eerste thuis was (meestal ik). Ben wel echt blij dat hij zo veel doet, al denk ik dat ik vandaag zelf ook weer even actief ga zijn binnen het huishouden. Stel dat mijn waardes morgen opeens heel slecht zijn, weet ik niet wat ze van plan zijn. Echt naar van je ribben . Ophouden ukje! Misschien bij jou prinses ook dreigen met huisarrest? Die van mij mag ook als hij zo doorgaat het eerste half jaar niet zonder papa en mama de hort op . En lekkerrr die poplolly's! Dat wil ik ook eens een keer maken, heb ik namelijk nog nooit gedaan! Hmmz, krijg lekkere trek van die pizza's en zoetige dingen. Ontzettend balen van je nachtrust trouwens . Hier was het ook een drama! Ik kon gewoon geen enkele houding vinden die me beviel, heb volgens mij serieus maar 2uurtjes slaap gehad. Ik leef dus helemaal met je mee . Fem, ook voor jou dus een dramatische nacht! Zoooo irritant! Ik weet dat het een mooie voorbereiding is op de gebroken nachten, maar een baby vind ik toch echt een betere reden om wakker voor te worden dan gewoonweg niet te kunnen slapen vanwege stress, lichamelijke ongemakken, enz. Blegh! Hihi, ik duim voor dat engeltje op je schouder! Mijn mama had ook goede bevallingen (8u, 5,5u --> bij mij en bij de laatste 6u) dus ik tekende vooraf ook al voor die bevallingen en hoopte dat het uit zou komen, maar helaas zit dat er nu niet in. Ik ga nu brinta maken voor mezelf en dan een serie kijken. Daarna maar iets nuttigs doen en hopen dat ik op tijd slaap. Mijn melkverslaving neemt echt bizarre proporties aan. Alles met melk of zuivel kan ik geen genoeg van krijgen... Ben benieuwd hoe dat na de bevalling is , dan is er immers geen maagzuur meer. We shall see!! Nou geniet van het zonnetje dames! X
Dinsdagavond zal ik hem nog niet in mijn armen kunnen houden. Kan goed vrijdag pas zijn. Ligt eraan hoe mijn lichaam erop reageerd.
@moon, Fijn dat het weer wat beter gaat!! We blijven met je meeleven!! @rianne, Weet niet of je al tips hebt gehad, maar vasthouden met de beentjes opgetrokken, fietsen met de beentjes, op buikje op je arm leggen (met hoofd in je handen en beentjes langs je arm), iets warms op de buik... dat kan allemaal helpen! Dave had er ook erg last van en als ik m dan vasthield met zn beentjes opgetrokken hielp dat erg. Onze kinderarts zei, je gaat zelf ook opgekruld in een bolletje zitten bij buikpijn, dus logisch dat baby's zich niet fijn voelen als ze gestrekt moeten liggen met buikkrampjes! @Maartje, Spannend!!!!!! Volgend week heb jij dus hoe dan ook je kleintje in je armen!! @Eef, Haha gezellig hier kletsen komende tijd dus, we blijven gewoon elkaar vermaken tot het zover is! Ik ga volgende week nog iets leuks doen met vriendinnen, maar heb echt geen idee wat. Heel vaag allemaal, toen ik er gister was werd me gevraagd of ik tijd had en vandaag kreeg ik bericht of ik dinsdag iets had staan.... Maar wat ze in gedachten hebben, daar hebben ze nog niets over gezegd, dus ik ben echt heel nieuwsgierig. Vind het wel heel leuk, nog even iets leuks doen! @nesteldrang, Hier vandaag maar even Dave zn speelgoed weer opgeruimd en uitgezocht, zodat alles weer in de juiste dozen enzo zit. Het lag echt overal en door elkaar en weet ik het, dus dat is nu weer netjes. @scheren, Ik doe denk volgende week nog even een poging, ik kan het aardig op gevoel. Niet eens omdat ik er netjes uit wil zien, dat zal me worst zijn, er zullen echt wel meer zijn die zich niet geschoren hebben. Maar vind het wel hygienischer, zeker als je behoorlijk bloed/vloeit na de bevalling. @maartje. Whaha heel herkenbaar Hier ligt ook altijd alles aan het apparaat of een ander, maar nooit aan ml zelf. Ja rotding... euh.. dat ding doet wat jij zegt! Zeker met de laptop heeft ie dat wel. De rookmelder hangt hier al een tijdje niet meer, omdat ml zat werd dat ie steeds afging met koken, omdat hij dan de afzuigkap niet aan had, want die maakt zoveel lawaai! Maar wil m er deze weken wel weer hebben hangen! @fem, Heerlijk he, de kleine even naar kdv! Dave is vandaag en morgen bij de gastouder, heel lekker altijd. Wat vervelend dat je dat hebt gehad met de ruggenprik. Ik had dat gelukkig niet, maar wil alsnog liever geen ruggenprik. De eerste keer was dat al niet mijn keus eigenlijk, maar toen moest ik wel. Ik leen volgende week een Tens van de verloskundige en mocht het echt niet uit te houden wil ik idd pompje met remifentanil. Ach, we zullen het echt wel overleven hoor, ook zonder ruggenprik! @ego, Net nog even voor de laatste keer naar de bekkenfysio geweest. Het is hier echt weer rotweer, het sneeuwt de hele tijd. Gelukkig blijft het niet liggen! Gister bij mn vriendin geweest, hun belastingaangifte doen. Was best laat geworden en was pas om half elf thuis. Vandaag erg veel pijn in mn bekken, gelukkig had ik vandaag dus fysio. Verder niet zoveel nieuws, had weer een drukke week. Zondag uit eten, maandag oppassen en vergadering, dinsdag Dave ziek, gister naar mn vriendin, vandaag fysio. Haha gelukkig wordt het vanaf volgende week rustiger na woensdag. Ik ben zelf ook niet echt lekker blijkbaar, want heb al sinds gisteren diarree (sorry ). Ik voel me verder prima, eet en drink gewoon, geen buikpijn verder of krampen of misselijk oid. Voel me echt helemaal goed, behalve dan dat ik dus een paar keer per dag diarree heb als ik naar de wc ga. Ben in twee dagen maar liefst 2 kilo afgevallen en ben nu in totaal nog maar 8,7 kilo aangekomen, ipv 10,7 kilo. Nou ja, vaag, maar gelukkig heb ik er verder geen last van! Sorry als ik mensen ben vergeten, jullie hadden ineens wel een heleboel gekletst, heb wel alles gelezen!
@Wencke, Mooi!!! En toevallig is er een website in de maak op dit moment, door twee meiden waaronder een vriendin, die help ik hier en daar wat. Om het te promoten in Nederland. Als het aan mij ligt, dan koopt iedereen een achterwaartse stoel, veiligheid gaat bij mij voor alles! En als je de crashtest hebt gezien en de info gelezen, dan denk ik dat de meeste ook echt geen voorwaartse stoel meer willen... Hopelijk!
@chantal, ja zo blijf je wel bezig. Hopelijk kan de fyshio de pijn weer wat verzachten. Hopelijk worden je darmen ook snel weer wat rustiger. @ego, heerlijk, nu ruzie maken. Ahum, en altijd over hetzelfde. Durf er geen eens over te beginnen. Ga niet in detail, maar word zo moe dat bepaalde onderwerpen niet bespreekbaar zijn. @brandmelder. Wil hem hebben hangen voor de kleine en wij vermoeden dat de 1 van de buren met praktijken bezig zijn die eventueel brandgevaar kunnen opleveren. Ze moeten het zelf weten is onze visie. Als we er maar geen last van hebben.
@mvdave heerlijk dat je nog niet zoveel bent aangekomen hier is het helaas wel iets meer. Denk iets van 15 kilo maar me mannetje word best groot geschat net als zijn zus en ik heb erg veel vruchtwater. Die buik word nu echt groot. Wel opletten hoor met die diaree want de kleine moet wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en jij natuurlijk ook. En 2 kilo afvallen in zo'n korte tijd is best veel. @schmidt groot gelijk dat je niet bent gaan zwemmen. Word nu ook allemaal een stuk zwaarder gewoon kijken per dag hoe het gaat en zo je dingen plannen. Spannend dat je dinsdag ingeleid word kan idd lang duren maar kan ook snel gaan net als een gewone bevalling. Mijn szusje beviel bij inleiding altijd dezelfde dag. @flientje heerlijk in de weer. Zolang je het allemaal red gewoon lekker doen. Je kan je straks nog lang genoeg vervelen als de kleine wel tot 42 weken blijft zitten. Dus geniet van je gevulde dagen dan gaat het tenminste een beetje vlot voorbij hihi. @fem haha melkverslaving heel herkenbaar vooral kwark is hier favoriet. Helaas kan ik smorgens niks nemen kan niet samen met mijn schildklier medicijnen Vanmorgen toch nog een extra uurtje geslapen. Even de buurvrouw gevraagt of ons meisje een paar uurtje bij haar kon. Was geen probleem. Ze heeft heerlijk een uur met der buiten gewandeld. En der zoontje van 2 jr vond het ook erg gezellig. Zo kon ik even rustig ontbijten en even zelf wat kijken. Rond 12 uur kwam ze weer terug. Rond 2 uur zijn we beide naar bed gegaan. En om h5 er pas weer uit. We gaan straks lekker wokken met me schoonouders. Me schoonvader heeft ons afgelopen jaren zo vaak geholpen met verbouwen enzo dus willen we wat terug doen. En zelf vinden we het natuurlijk ook erg lekker. Morgen komen me ouders. Ga samen met me moeder de keuken uitsoppen . En van het weekend de rest van het huis onder handen nemen. Dan is alles maar klaar mocht ik volgende week wel ingeleid worden Zo heel verhaal weer hihi
Hey meiden, Korte vraag voor de dames die veel vocht vast houden. Is jullie huid ook wat roder dan normaal en als je er op drukt dat je witte drukpunten blijft behouden? Een beetje vergelijkbaar met als je huid verbrand is. Als je er dan op drukt blijft er ook heel lang een witte vinger of witte hand zichtbaar. X
@wencke, mijn huid heeft Sims alle kleuren van de regenboog. Wanneer ze echt erg dik zijn, zijn ze heel warm en rood.
En heb je dan ook dat die afdrukken overal zichtbaar zijn als je er in duwt? Ik heb het over mijn hele lichaam nu, dat alles wat ik aanraak zichtbaar is, alsof ik dus enorm verfikt ben.
@nor, fijn dat je zoveel rust hebt kunnen nemen vandaag. Heerlijk. En aansluitend heerlijk wokken. Jammie. Geniet ervan. En fijn dat jij ook zulke lieve actieve ouders hebt. Fijn om alles schoon te hebben. Hier gaat ml denk nog wel even het huis onder handen nemen. Het ergste is allang gebeurd. En mijn moeder zorgt er vervolgens dat we een schoon bed hebben en het wiegje klaarstaat etc.