April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Goedemorgen meiden,

Monica, jeetje dat is even balen! Nu wil je hem helemaal extra bij je hebben! Hopelijk pakt ie het drinken inderdaad snel op! Duim hard met je mee, sterkte meid! Dikke knuf!

Maartje, hoe is je eerste nacht als mama gegaan? Ben heel benieuwd naar je verhalen. Maar eerst genieten met je mannen!

@ego, gister de vrouw van cb gehad. En ben super trots op Ferron! Hij zit ruim boven zijn geboorte gewicht! Joepie! Hij weegt nu 2975 gram en bij de geboorte 2890 en vorige week woog ie 2760! Dus in een week tijd 215 gram gegroeid! Het spugen kan komen door zijn medicijnen. Mocht ie na de medicijnen nog spugen dan gaan we johannesbroodpitmeel door zijn flessen doen. Even afwachten nog.
    Gistermiddag vrienden langs geweest, ze hadden een hele gave luiertrein gemaakt! Had zoiets nog nooit gezien! Ook mijn schoonouders kwamen langs. Voor het eerst heeft mijn sm Ferron vast gehouden. Ferron mocht de eerste twee weken sowieso niet door anderen vast gehouden worden doordat ie te vroeg was dus eerst de hechting met ons stond voorop, strikte regels vanuit het zh :) dus me sm zat te stralen hihi!
    Vandaag een rustig dagje.

Fijne dag meiden!

2. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Moon; positief dat Daan nu naar een ander ziekenhuis is, maar vier weken nog wachten tot hij misschien mee naar huis mag. Pfff. Ik hoop gewoon heel erg dat het mannetje lekker aansterkt en toch nog eerder mee mag. Succes meid en ik denk aan je

Kipje; goed dat ferron al boven zijn geboortegewicht is. Je mag daar zeker trots op zijn! Een luiertrein, klinkt leuk. In ieder geval super origineel.

Maartje; hoe is de eerste nacht gegaan?

Ego; oh meiden ik zit echt te stressen. Ik lees overal om me heen dat er meiden bevallen die nog helemaal niet uitgerekend zijn en ik zit op vakantie. Elke keer denk oh nee als hij nu maar niet komt. Maar bij Lars was ik ook 40w2d. Dus de kans is zeer aanwezig dat het nu ook zoiets wordt. Maar ik knijp hem wel zeker ook omdat ik er eigenlijk wel klaar mee ben. Dat was bij Lars pas bij 39 w ofzo

3. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @kipje wat goed van je mannetje!! Lekker aan het groeien.
    @fem ik was juist heel rustig omdat me meisje ook pas overtijd kwam 40,6
    Maar nu ik weet dat ie uiterlijk volgende week geboren word ben ik vreselijk onrustig hihi. Gelukkig is het meeste gedaan.

Volle maan was het vanacht maar helaas niks doorgezet.
    Maar we hebben nog even hihi. Kan zomaar beginnen.
    Me.dochter is even een paar uurtjes bij de buren. Even met het buurjongetje spelen. Hoef ik even niks. Vanmiddag komt een vriendin een koppie halen.
    Dus deze dag gaat wel snel voorbij en dan morgen weer naar de gyn! Hoop dat ze kunnen strippen. Heb wel het gevoel dat me lichaam iets doet ga meerdere keren per dag naar de wc en af en toe wat krampjes en lage rugpijn en ook wat misselijk.

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. Even echt een ego bericht, want ben best wel heel erg moe.

Het is allemaal heel erg snel gegaan. Maandagavond zette de weeen niet door, ze bleven sluimeren. Na een prik voor het slapen gaan heb ik toch een beetje weten te slapen. De volgende ochtend kwamen ze vertellen dat ze gingen doorpakken.

8.30u ontsluiting was nog steeds 1 à 2 cm. Ze gaven al aan, het kan allemaal heel lang gaan duren, maar we zien wel. Meteen hebben ze geprobeerd de vliezen te breken, maar dit lukte nog niet. Toen hebben ze met een pen een soort draad door het slijmvlies heen geprikt en aan het hoofdje van de kleine van gemaakt. Hiermee werd ook de hartslag gemeten. Ik wilde vervolgens lekker een broek aantrekken maar toen braken mijn vliezen. Vervolgens hebben ze mij vrij snel aan een infuus gelegd om langzaam de weeen op te wekken zodat uiteindelijk mijn lichaam het kon overnemen. Hier reageerde ik heel goed op, misschien wel te goed. Ik kreeg steeds zwaardere weeen en steeds korter op elkaar, zo snel dat ik niet kon rusten tussendoor. Ik vroeg vervolgens om verdoving (pompje) ik bleek toen 5 cm ontsluiting te hebben, dus ze wisten niet of dat spul lang genoeg zou werken. Toch maar een ruggeprik? Ik zo, graag. OK gebeld. Tussendoor werd het steeds heftiger. Na ongeveer een 15 kon ik terecht, maar omdat het zo hard ging zijn ze eerst naar de ontsluiting gaan kijken. Al 7 cm. Dat gaan we niet redden, dan komt de kleine op de OK. Toch maar een pompje aangesloten. Uiteindelijk werd hierdoor de piek eraf gehaald. Nog geen 15 min. Later kreeg ik persdrang. Normaal mag het niet omdat het niet lukt, maar ik mocht proberen een beetje mee te drukken. Dat ging zo goed. Ze hadden amper in de gaten hoe ver ik al was. Ok, toen mocht ik op de rug en persen. Normaal doet men hier bij de eerste bevalling ruim een uur over. Binnen 5 min. was hij er. Toen kwam de ontlading. Zo magisch. Huilen niet normaal. Uit emotie heeft ml al vrij snel na de geboorte zijn moeder een sms gestuurd waar hij geen contact meer mee heeft. Ik heb mijn vader in tranen opgebeld. De kleine lag goed en wel op mijn bed en toen moest ik nog 1x persen voor de nageboorte. Je bent dan ineens zoals ze al zeiden alles vergeten.

Alexander had in het vruchtwater gepoept en zijn hartje sloeg tijdens de bevalling af en toe over en dan in combi met de zw. suiker moest hij gecontroleerd worden. Hij heeft ook al aan de ECG gelegen. Gelukkig kon hij weer terug naar de kamer. Om 18.00u kreeg hij pas rust. Gelukkig valt het allemaal mee. Suiker is goed. Op de ECG was te zien dat het hartje idd af en toe overslaat. Hier groeien ze bijna allemaal overheen. Volgende week moet hij weer aan de ECG. Verder heeft hij 2x aan de borst gedronken, maar hij is erg misselijk en blijft overgeven. De kans is groot dat ze dadelijk zijn maagje gaan uitspoelen. Ze denken dat het vruchtwater hem nog dwars zit. We zullen zien wanneer dadelijk de kinderarts komt. Hopelijk kan hij dan snel weer aan de borst, want ze twijfelen er niet aan dat ik goede voeding. Net vanille vla. Dat kan ook in het begin wat lastig voor hem zijn.

Zelf heb ik meerdere hechtingen. Hier heb ik verder geen last van. Kan alleen niet zitten (wordt nog wat in de auto). Ook heb ik extreem veel last van mijn liezen. Voor hun een onbekend verschijnsel. Kan mijn benen haast niet bewegen laat staan lopen. Ik zie er dan ook erg tegenop wanneer we straks naar huis mogen, want hoe ga ik de trap opkomen? Eerst even de kinderarts afwachten en dan zien we wel.

Nu lekker genieten van onze geweldige zoon.

Groetjes

5. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ow wat een verhaal meis! Dus toch nog hard gegaan.
    Hoop dat je snel wat mobieler bent. Misschien moet je man even een zwembandje halen voor in de auto hihi. Gelukkig is alles goed met je mannetje.
    Fijne kraamtijd!!

6. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Maartje, wat fijn dat je ons even update! Super snel gegaan dus ook! Hopelijk is alles zo gewoon goed bij de kinderarts en kunnen jullie thuis gaan genieten! Vervelend dat je zon last hebt. Ik moest juist op een harde onderkant van de een stoel gaan zitten, dat schijnt de genezing te bevorderen. Maar ze zullen vast tips voor je hebben in het zh! En anders de kraamhulp of je eigen vk wel. Wat bijzonder van ml, wat emotie wel niet doet hè.
    Nou meis rust lekker uit je hebt een topprestatie geleverd! Geniet lekker! Dikke knuf!!

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moon: Jeetje meid, nog 4 weken. Dat is wel erg lang inderdaad.
    :( Kan me voorstellen dat je verdrietig bent als je hem elke x moet achterlaten. Ik zou ook helemaal dood gaan als ik mijn kleine meissie zou moeten achterlaten. Kan nu al geen sec zonder dr. Veel sterkte en hopelijk mag ze eerder naar huis!
    Ik duim voor jullie.

Fem: Hahahahaha ja spannend he. Je weet het niet, kan zo maar elk moment gebeuren. Ptobeer toch lekker van jullie vakantie te genieten. Wel vervelend dat je al zo klaar bent met de zw terwijl je nog even te gaan hebt!

Kipje: Jeeej wat goed van Ferron! Grote jongen hoor, dat die zo goed drinkt. Top.
    Echt leuk om te zien hoe mensen ervan genieten om je kleine vast te houden he :).

Nor: Geniet lekker van deze dag en hopelijk morgen goed nieuws bij de gyn :). Duim duim duim.

Schmidt: Wat een vlotte bevalling!!! Denk dat ze dat hier allemaal wel willen haha. Echt sterk van je. Ik ging echt dood al bij 4cm ontsluiting haha. Was blij toen ik de ruggenprik had.
    Wel vervelend dat je zo'n onverklaarbare pijn hebt in je liezen. Pfff. Word dus boven bivakeren of beneden slapen..
    Succes!

Update: Hier gaat het goed. Kleine ligt lekker boven in dr bedje te slapen. Ze wilde namelijk niet in dr bedje slapen, was elke keer drama en elke nacht gaat het gelukkig iets beter. Heb er een truitje van mezelf ingelegd en weg was ze.
    Voor de rest beetje opruimen thuis en niet veel doen. Zonnetje ziet er zoo verleidelijk uit, maar helaas nog maar even paar weken binnenzitten met de uk.

8. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja en nog meer goed nieuws:
    Vlak voor de bevalling woog ik 103 kilo en nu bijna 2 weken later zit ik op 82 kilo!! Vocht is echt snel weggegaan.
    Super blij :).

Er is hoop na een bevalling hahahaa. Geintje.

9. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Fem, niet teveel stressen hoor ;) geniet eerst nog even van je vakantie en als je voorbij de 37 bent komt de kleine man goed? ;) ook nog even genieten van je dikke buik, je vergeet dat zo snel en bij jou is het tenslotte al de tweede! Zet m op die laatste weekjes! Zal trouwens wel even foto posten van de trein! Geniet van je vakantie meid!

Nor, jammer hè dat volle maan niets heeft uitgehaald hihi. Ik had vannacht zowat geen licht nodig bij het maken van de fles! Wat fijn dat je meisje even te spelen was, gezellig vanmiddag een vriendin en dan is het inderdaad zo morgen! Spannend hoor! Hopelijk is het nu inderdaad voorwerk bij je en levert het wat op! Geniet van je dag!

Duo, wat een goed nieuws allemaal!! Fijn dat je meisje nu lekker in der bedje slaapt. Jouw geur is lekker vertrouwd natuurlijk! Wat fijn zeg van die kilo‘s!! Hier moeten de laatste 2 er nog af en dan zit ik weer op mijn gewicht van voor de zw, maar die 2 lijken niet te willen hihi. Lekker voor het raam zitten genieten van het zonnetje! Ik denk dat ik zo wel een rondje ga wagen. Even frisse neus.

@ego, vanmorgen kwam de buuf nog cadeautje brengen. Hele gave overall met zijn naam erop! Echt leuk! Helaas kwam vanmorgen ook de kat binnen met één oog helemaal dicht, dacht eerst dat ie geen oog meer had. Maar na flink wat trekken kwam ie weer tevoorschijn, nu is het helemaal dik en vocht eruit. Zo sneu! Ga zometeen hopelijk even naar buiten. Hebben jullie trouwens nog cadeau tips voor vl? Die is maandag jarig..

Fijne dag meiden! x

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi meiden,

Maartje, wat leuk dat je ons nu al zo'n uitgebreide update hebt kunnen geven! Vind die bevallingsverhalen echt mega interessant :)!
    De start was misschien langzaam, maar uiteindelijk heeft het lekker rap doorgezet! En wat snel van die persweeen!!! Indrukwekkend meis :).

Monica, ohhh meissie, wat een rotgedachte dat hij nog 4 weken niet mee naar huis mag :(. Ik ga enorm duimen dat hij in sprongen vooruit gaat en het misschien dan toch net even eerder is dat jullie hem samen mee naar huis mogen nemen. Dikke kus voor jou!

Rianne, ohhh ik kan me voorstellen dat je schoonmama helemaal straalde. Het is ook niet niets om de kleine te mogen zien, maar nog niet te kunnen knuffelen. Super!
    Mijn neefje is/was echt een spugertje. Geen medische reden voor, maar hij spuugde echt meer dan gemiddeld zijn melk weer uit. Hoop dat dat geen genen van manlief zijn familie zijn, want dadelijk krijgt ukje dat ook. Hoop dat het bij Ferron snel overgaat hoor!
    En wat gaaf zo'n overal!!! Als hij hem aanheeft wel een foto maken he :). Supercute!
    En wat sneu van jullie poezebeest :(! Geef m ook maar een dikke knuffel van mij.

Fem, hihi ja iedereen lijkt eerder te bevallen he. Jammer dat je juist nu je lekker zou moeten genieten van jullie midweekje weg er zo mee bezig bent. Bedenk maar zo, het is nummer 2 en bij Lars liep je niet lang over, dus wie weet komt nummer 2 wel eerder om de hoek kijken. Ik help het je hopen lieve meid.

Nor, ook voor jou zijn mijn duimen in actie. Hoop dat de stripactie het verschil gaat maken. Het feit dat er als iets rommelt is wel een goed teken toch :).

Duo, hihi ze mist mama's geur gewoon 's nachts :). Jullie hebben de prinses dus gewoon in haar eigen kamertje en niet in een wiegje naast jullie bed?
    Wat een topnieuws van dat gewicht!! Chapeau! Ik hou echt veel vocht vast de laatste weken en ik schrik af en toe van de weegschaal. Gisteren had ik (normaal ruimzittende) laarzen aan, maar heb ik uiteindelijk gewoon een blaar gekregen omdat mijn tenen zo tegen de zijkant aan schuurde ;).
    Hoe gaat het met de wond? Merk je al duidelijk vooruitgang of valt het tegen?

Ego, nou hier heb ik wel een aparte avond/nacht/dag vooralsnog achter de rug. Gisternacht had ik al veel harde buiken en overdag gisteren ook, maar gisteravond werden het echt golven van pijn (het komt aanrollen tot het heel heftig is en zakt dan weer af). Ik heb ook grote hoeveelheden van de slijmprop verloren incl bloed en dat is nu nog aan de gang. Op een gegeven moment ben ik maar gaan timen, omdat het wel erg rap leek te gaan. Denk dat er op een gegeven moment 8 min tussen de voorweeen inzaten en toen twijfelde ik even of ik moest gaan bellen. Het is bij immers de bedoeling direct naar het ziekenhuis te gaan als het de real deal is. Gelukkig zakte het op een gegeven moment weer af en verdween de regelmaat. Ze bleven even pijnlijk, maar de ene keer zat er 10 min tussen en dan weer 20. Vandaag blijft het aanhouden en blijf ik slijm verliezen, maar nog steeds geen regelmaat.

Ik denk dat ik straks toch maar even bel naar het vragenuurtje, in plaats van morgen af te wachten. Dan weet ik beter waar ik op moet letten en wat zij ook willen dat ik doe in deze situatie.

Gesprek bij de anesthesist was helemaal prima en heb alles kunnen vragen, ook weer bloed afgenomen voor de cholestase dus ik kan er weer even tegenaan. Morgenmiddag om 14.00 pas de volgende afspraak bij de gyn en voor wederom een CTG.

ENNN dan ben ik jariggggg!!! Yeeeeeeey!!!!

Geniet van deze prachtige dag dames!

Liefs

11. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hihi woops, op mijn kop gekregen dat ik toch echt gisteravond al had moeten bellen, maarrr vooralsnog hoef ik me nu niet druk te maken, omdat er nu nog gewoon genoeg tijd tussen zit :). Als ik echter met regelmaat weer op 10 min zit, moet ik alsnog direct bellen.

Rianne, waar houdt vriendlief van?

X

12. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ow wat super spannend bij jou suzanne! Volle maan heeft bij jou toch wel iets gedaan hihi. En volgende keer gewoon bellen!! Nog even en je kleintje is er!
    Me dochter heeft heerlijk gespeeld ze was wel erg moe ligt nu alweer vanaf half 1 te slapen. Heerlijk rustig dagje zo. Kom weer een beetje bij.

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Suzanne: jij ook al? Pffff, zie je wel iedereen is eerder met bevallen. Maar ik gun het je wel hoor. Zet hem op meid. Hoop dat het doorzet voor je.
    Dikke knuffel!!

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hihi, ach sommige dames hebben hevige voorweeen en moeten alsnog weken op hun uk wachten. Statistisch gezien zitten we volgens mij al bovengemiddeld met vroege geboortes in ons clubje :).

Maar ik ben wel heel benieuwd. Hoop wel dat het of een deze dagen doorzet of gewoon weer wegtrekt, want het is flink irritant. Geen zin om zo tot en met dinsdag te zitten, want durf nu niet echt de deur uit en kan in huis niets doen doordat ik dan direct harde pijnlijke buiken krijg. Verveel me dood zo.

Nor, heerlijk dat je dochtertje lekker uitgeput is, extra rust voor jou :).

Fem, hihi wie weet komt je ukje gewoon ook met 38 weken en dan hoef je er nog maar 2 ;). Daarvoor kan de beeb toch nog beter even in de buik blijven.

X

15. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Wencke, wat spannend! Tja dat bellen en wanneer blijft ook lastig hè. Je wilt ook niet voor elk wissewasje bellen. Maar eigenlijk moeten jullie eerst van jullie laatste kinderloze weekend nog genieten toch? ;) Fijn dat je al je vragen hebt kunnen stellen! En wat zullen ze ondertussen een voorraad bloed van je hebben haha, nog even!
    Ben je nou morgen jarig of overmorgen? Zit ff niet met de datum in me hoofd.. schaam schaam! Tja voor vl, hij weet zelf ook niets. Zo lastig!

Nor, ik hoorde net bij Editie NL dat het vanavond volle maan is, dus wie weet ;) ik duim voor jullie hihi! Wat heerlijk zeg dat je meisje zo sliep! Lekker voor jou ook!

Vandaag lekker dagje gehad, zijn ook nog even wezen wandelen, heerlijk dat zonnetje!
    Vanavond doen we lekker niets! :)

Fijne avond meiden, en vanavond dus volle maan dus wie weet ;) succes!

16. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ja zag het net ook. Dacht dat het vanacht was omdat ik het op google had opgezocht maar hij zal vanacht wel iets voller zijn;)
    Dus we hebben nog kans hihi. Ben benieuwd of het iets gaat doen vorige keer wel gebeurd dus wie weet

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik geloof dat ik het verkeerd heb uitgelegd, ik wil nog helemaal niet bevallen. Ook al ben ik er nu wel klaar mee.
    Ik ben alleen heel erg bang om nu al te bevallen, vooral wanneer ik al die meiden die tegelijk uitgerekend zijn, nu al bevallen zijn.
    Ik hoop echt dat ik pas met 40w beval.

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi!

Ik ben morgen jarig en Maartje (Schmidt) vrijdag :)!

Nor, wie weet wie weet :).

Fem, gek hè, ik hoor ook veel vrouwen die vroeg bevallen zijn momenteel, maar zelf kende ik hiervoor alleen maar mensen die altijd te laat waren. Misschien is het een combi van dit vreselijke koude voorjaar en de stand van de sterren en de maan (om maar even bij de volle maan te blijven).

X

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lang zal ze leven lang zal ze leven!!!
    Wencke, gefeliciteerd met je verjaardag. Wie weer komt vandaag wel wet mooiste kado wat je maar kunt krijgen.

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wencke gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina