April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsky

rsky Niet meer actief

goedeavond lady's...

@nor.. WOW!! wat een beauty!
    heerlijk zeg, ik kan niet wachten..

@duo.. heb er alleen maar respect voor dat je je meisje nu al uit logeren brengt.. Super hoor! ik denk dat ik een wilde heks word die haar baby zo dicht mogelijk bij zich wil hebben...

@kip... Pijn is nog steeds K*T.. (letterlijk en figuurlijk) ;) harde buiken zijn er ook nog steeds, en kleine voel ik wel minder als normaal.. Moest vanmorgen 2 uur porren voor ik een por terug kreeg... Hij dacht nog lekker van het uurtje te genieten maar ik was in alle staten haha!

@mvandave, dat jij al een kind heb en het blijkbaar duidelijker weet, is me al een tijdje duidelijk... maar dat is jou situatie,, Elke situatie is anders.. Er zijn heel veel gevallen dat het goed gaat gelijk, er zijn ook gevallen waar het niet gelijk goed gaat... En ik hoop voor jou, dat het straks weer goed gaat en dat je er van kan genieten, ik daar integen heb er gewoon vaak over getwijfeld, dus nu eindelijk voor mezelf de beslissing genomen niet te gaan beginnen aan bv...
    Dat is mijn mening en mijn visie...
    ik wou en wil geen discussie starten over iets waar niet over uit gediscussieerd kan zijn.. zelfde als godsdienst of politiek...
    ieder zijn ding, dat moet kunnen toch? ;)

@suus, hoop dat je snel op knapt en niet te stoer doen he ;) als het niet gaat, gaat het niet... Doen wat je kan, het belangrijkste doe je al.. en dat is mama zijn van een lekker ventje wat heel snel gaat opknappen en een lekker gezonde knul word zonder 7-10 % gewichtsverlies... komt goed hoor!! ik voel het aan me water... (kan ik nog zeggen :p)

@ego.. hier lekker gegeten bij me ouders, spelletje gedaan... en toen lekker naar huis, manlief de kroeg in... ik op het bankie en op me laptop me serie kijken.. heerlijk!

iedereen die ik vergeten ben... sorry! knuff voor jullie....

2. rsky

rsky Niet meer actief

@moon, wat super nieuws! blij dat die goed drinkt... hopelijk snel naar huis! en top van de echo!! super blij voor je... das echt genieten...

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @moon, wat fijn dat hij zo in springen vooruit gaat.

@roos, de kleine krijgt natuurlijk ook steeds minder ruimte. Vervelend dat je zo'n last hebt.

@chantal, hij is vandaag pas 7 dagen. Wel is het pas dag 2 dat ik alleen borstvoeding geef. Daarvoor is het kolven en nutralon geweest. Kan me voorstellen dat dit er ook mee te maken heeft.

@ego, Gelukkig is Alexander uiteindelijk in slaap gevallen. Vervolgens is hij heel de nacht om de 3 uur gekomen. Gelukkig duurde het voeden op die momenten niet lang zodat ik wat heb kunnen slapen. De navelklem is er ook af gevallen. Vandaag komen ze waarschijnlijk voor de hielprik. Ook komt de vk die er 1 hechting eruit gaat halen.

4. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    april is aangebroken!! Onze maand meiden.
    Ben benieuwd wanneer de eerste aprilbaby komt.
    Of werd er nu iemand 2 april ingeleid? Ik weet het even niet meer.

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @roos, Ik heb er gewoon veel over geleerd, ook door studie. En ik dacht dat ik toch ook gezegd had dat het idd verschilt, meestal is het juist wel even moeite om het goed te krijgen. Het gaat vaker niet direct goed dan wel direct goed. En volgens mij denk jij nu dat het bij mij juist gemakkelijk ging, maar als je goed hebt gelezen weet je dat ik met 5 weken ben gestopt de eerste keer omdat het juist helemaal niet goed ging. Ik heb al een paar keer gezegd dat ik het juist snap dat je deze keus maakt en het zelf ook had gedaan als ik er zo over twijfelde als jij doet.

Ik heb alleen gezegd dat ik het raar vind dat de kraamzorg je bang praat, want het hoeft helemaal niet slecht te gaan! Van een kraamzorgorganisatie vind ik dat wat vreemd, want over het algemeen zijn die juist heel erg pro borstvoeding en proberen ze je juist te overtuigen het wel te doen.

@Moon, wat fijn dat het drinken zo goed gaan in 1 keer!! Hoop echt voor je dat Daan snel naar huis kan. En vind het echt super knap dat je nog bv geeft. Fulltime kolven is best zwaar, dus petje af! Nou hopen dat het zo blijft gaan en jullie lekker naar huis kunnen en een beetje meer rust krijgen! Welke kolf heb je trouwens gekocht?

@Wencke, Hoe gaat het daar meid? Komt je knul al weer een beetje aan? En hoe voel jij je nu???

@Maartje, Dat kan het idd ook zijn! Fijn dat ie om de drie uur kwam vannacht en het voeden snel ging, dan kun je idd even wat rust pakken. En anders lekker 's middags samen met Alexander op bed! ;)

@Fem, Haha jaaaa we zijn in April!! Maar ik geloof dat alle inleidingen enzo nu geweest zijn, Nor was de laatste toch? Dus nu wachten wie er het eerst gaat bevallen... Ik voel me nog niet echt alsof ik elk moment kan bevallen, dus ik denk nog steeds dat ik hier als laatste achter blijf ;)

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Er zijn trouwens tot nu toe op Romina na alleen nog maar jongetjes geboren of niet? Moeten alle meisjes dan nog komen??? ;)

7. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Volgens mij zijn de jongens veruit in de meerderheid deze periode, zelfs op de couveuseafdeling liggen nu alleen maar jongens! Het enige meisje dat er lag is gisteren ontslagen, dus het is nu een grote boyband daar op de 2 units...:)
    Ze hebben in totaal 18 plekken ofzo, en er liggen nu 10 jongens!:$

@kolf: Ik heb de Medela Symphony 1 week gehuurd van het WKZ en nu de Medela Freestyle aangeschaft. Dat is een dubbelzijdige elektrische kolf die je ook enkelzijdig kan gebruiken. Kost wat, maar ik ben er erg blij mee (werking is hetzelfde, dus scheelde me een hoop uitzoeken). Je kan ze ook nog voor een vrij hoge prijs verkopen op MP als je 'm niet meer nodig hebt, dat is ook wel een fijne gedachte.
    Fulltime kolven is inderdaad zwaar, ik kolf nu 4-5 keer per dag, meer keren lukt me gewoon niet ivm heen en weer reizen naar het ZH enzo. Gelukkig is mijn productie goed, heb al een vriezerlade vol...:)
    Hoe bewaren de ervaren bv-mama's de gekolfde melk? Ik heb nu flesjes van het WKZ die nog over waren, maar die zijn bijna op.

Zometeen weer richting ZH, hoop dat de positieve lijn doorzet en we morgen goed nieuws krijgen van de arts!

Alle mama's succes met de kleintjes en alle bijna-mama's succes met wachten! Denk aan jullie!

8. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden,

Jaja april is begonnen!! Zal iemand het voor elkaar krijgen een mei baby te krijgen?
    Het word nu spannend, who‘s next? ;) De allerlaatste loodjes!

Inderdaad Chantal, kom maar op met de meiden anders blijven alle jongens alleen achter! Maar er komen nog meer jongens aan! Dat word knokken om de meiden :p

Maartje, wat fijn dat Alexander zo goed groeit! En tja om de 3 uur hoort er toch wel bij hè.. wie weet gaat het straks ineens heel hard en slaapt ie door hihi. Ferron komt s nachts nu om de 4/4,5 uur en overdag om de 3. Ben ook heel benieuwd naar de foto!! Wat heerlijk dat ml zo helpt en dat je beneden hebt kunnen eten!
    Succes met de hielprik, zo sneu voor die ukkies!

Monica, wauw! Wat super zeg! Goed zo Daan! Zo doorgaan mannetje!

Roos, wat balen van de pijn :(. Oh wat kun je dan onzeker worden hè als je die kleine niet meteen voelt reageren!! Boefjes nu al ;)
    Gezellige paasdagen voor jullie dus!

Fem, zie je wel je hebt gewoon april gehaald hihi ;) Welke datum zal het gaan worden :p

Chantal, gefeliciteerd met je broertje!

@ego, gister lekker rustig aan gedaan. Mijn broertje en zijn vriendin kwamen. Me broertje heeft Ferron de fles gegeven. Wat zat ie te stralen geweldig hihi!
    Ferron heeft vannacht keurig van fles tot fles geslapen, meestal was ie s nachts klaar wakker maar nu sliep hij weer verder, heerlijk!
    Vandaag is vl jarig! s Middags komen er 2 stellen vrienden langs en met eten mijn schoonouders en schoonzus, mijn moeder en broertje + vriendin.
    En wat een heerlijk weertje hè meiden!

Geniet van jullie dag
    x

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik heb gisteren even gependeld voor mezelf. En ik kwam uit op 0 april. Toen ik bij mijn zoontje pendelde, kwam ik uit op 14 mei en tadaaa hij is van 14 mei. DAt wil niet zeggen dat ik het nu ook goed heb hoor.

Pfff vandaag is echt een slechte dag. Slecht geslapen, veel maagzuur en moe moe moe. Nou helpt Lars vandaag ook niet echt mee, die heeft last van de zomertijd. Dus is ook moe en wil constant vermaakt worden. En ml is nog steeds bezig in de tuin. Alles moet leeggehaald zijn, want er komt gras in te liggen. Toch meer tijd voor nodig dan gedacht.
    Vandaag maar rustig aan doen en uitrusten, dan kunnen we er weer tegen aan.

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Gaat goed met Alexander. Ach als hij straks minder honger heeft snachts en een klein beetje dagnacht ritme heeft komt hij niet meer om de 3 uur. Hopelijk slaapt hij dan langer door.
    Ach ja die hielprik, Lars sliep er gewoon doorheen. Heel bijzonder. Maar voor jou is het niet leuk om te zien. Die hechting was die pijnlijk?
    succes met alles

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Genieten dat het zo goed gaat. Ook leuk voor je broertje.
    En gefeliciteerd met je vriend!! Lekker zo met het zonnetje. Al is het wel erg koud nog steeds.

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Rianne, Dank je! Moet altijd weer denken aan toen mn broertje geboren werd. Mn moeder was ervan overtuigd dat het een grapje was :p Wat super he, trotse broertjes! ;) En heel fijn dat Ferron heeft doorgeslapen tussen de flessen, dat belooft wat goeds, straks slaapt ie zomaar ineens de nacht door! En lekker druk dagje vandaag dus, jij ook gefeliciteerd natuurlijk met vl!!

@Moon, Ik hoor wel vaker idd dat april een maand is voor jongetjes. Op zich zijn er 2 jaar geleden toen Dave geboren werd idd ook veel jongetjes geboren. Heel apart ;) Maar hier komt nu toch echt geen jongetje, maar ben wel 1 van de weinigen!

Mooie kolf heb je uitgezocht!!! Echt een hele mooie, ik vond m te duur :) Maar hij is wel erg mooi en idd fijn dat je m dubbel en enkel kan gebruiken. Wat betreft melk bewaren, dat kan op meerdere manieren. Je kunt melkbewaarzakjes krijgen, en moedermelkflesjes. Als je even googled vind je wel webshops waar je ze kunt krijgen. Prenatal heeft ze ook. Maar als je erg veel kolft zoals jij nu, zou ik denk ik toch ook een deel in zakjes invriezen. Ik had nooit een hele grote voorraad, ook omdat ik niet zolang bv heb gegeven. Als je alles in flesjes moet invriezen wordt het nu wel duur, maar straks als je gaat werken is het wel handig, ook voor degene die de bv moet geven. Het is namelijk ook heel steriel omdat je de melk direct in de flesjes kolft en het in de flesjes ontdooit, speen erop draait en van daar uit direct aan de beeb geeft.

@ego, Het weer is idd echt super!! Heb spijt dat we gister naar het park zijn geweest met Dave. Heb nu ontzettend veel pijn, voor zover het meer pijn kan doen dan anders :p En kan bijna niet lopen. Gister was het weer toch echt minder, dus waren we maar niet naar de kinderboerderij gegaan en daar heb ik nu dus spijt van. Wordt wel echt helemaal vrolijk van dit weer!!

Hier blijft het nog steeds bij voorweeën. Niet echt fijn, die menstruatiekrampen, af en toe denk ik echt dat ik ongesteld wordt ;) Blijf het spannend vinden, wanneer zou het beginnen!! Morgen nog en woensdag weer naar de VK, ben benieuwd!

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh oeps, misschien even uitleggen. Mijn broertje is niet mijn echte broertje, maar de zoon van mijn stiefmoeder. Maar mijn stiefmoeder is ook mijn tante. Eigenlijk is mijn broertje mijn neefje, maar omdat hij als sinds zijn 2e bij ons woont, is hij gewoon mn broertje. Begrijpen jullie het nog??

Om een lang verhaal kort te maken:
    Mijn oom en tante waren getrouwd en kregen mijn broertje, mijn ouders kregen mij en de tweeling. Beide zijn gescheiden en daarna zijn mijn vader en tante met elkaar getrouwd. Die hebben samen 1 dochter (en zijn ondertussen alweer gescheiden om het gemakkelijk te houden ;)). Maar vandaar dus dat mijn moeder dacht dat het een grapje was toen mijn tante belde om te zeggen dat mn (stief)broertje geboren was.

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Even tussen het voeden troosten knuffelen door.
    Gaat hier super met ons. Zo slecht als ik me in de zwangerschap voelde
    Zo goed voel ik me nu. Alle kwaaltjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
    Ben al helemaal de oude. Lig alleen snachts in bed verder ben ik lekker beneden bij me kanjers. In de zw genoeg op bed gelegen hihi.
    Kan niet wachten tot we lekker naar buiten kunnen.
    Ons mannetje is heerlijk rustig en tevreden. Slaapt van voeding naar voeding.
    Alleen vanacht was hij wat onrustig.
    Geef kv en gelukkig geen last van stuwing had ik bij me dochter ook niet.
    Wel veel last van naweeen dus daar gebruik ik wel pcm voor.
    Achja tis het allemaal zo waard!! Me dochter vind het prachtig
    Alles is baby voor en baby na. En kusje word ie ook mee overladen.
    Dus dat zit helemaal goed

Meiden sterkte met de laatste loodjes! Hoop op allemaal mooie gezonde kindjes!
    En daarna heerlijk genieten!

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik zie heel wat mooie babyfotos verschijnen als profielfoto.Mooie baby;s hoor!

Ben blij dat het met iedereen goed gaat en ook dat het met de kleine baby's zo goed gaat.! Hoop goed nieuws gelezen. Top top top.

Nu alweer april. Ben ook erg benieuwd naar de 1e april baby.
    Het is inderdaad super mooi weer vandaag, word er ook helemaal vrolijk van.

Iets minder vrolijk word ik van de thuissituatie. Vl was eindelijk aan het huis begonnen is die nu ziek :(. Gebeurt er dus weeeer niets! Grrr. Sneu voor hem dat die ziek is, maar ik word er echt niet goed van hoor. Maar goed...

Romina doet het goed. Vannacht was weer even drama met naar bed gaan. Heeft lopen krijsen van 11 tot 1 en is toen eindelijk in slaap gevallen in dr bedje uiteindelijk en heeft toen de hele nacht goed doorgeslapen. Maar ow ow ow, wat een drama nog steeds om haar in bed te laten slapen. (ze slaapt wel bij ons in de slaapkamer).

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Fem, is het een typfout? Er staat 0 april :p

@Nor, super dat het zo goed gaat! Waar ik wel heel benieuwd naar ben: hoe reageerde grote zus de eerste keer?!!

18. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ja sorry er moet staan 20 april.

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ze vond het geweldig wou hem gelijk pakken. In het zkh kwam ze bij me op bed zitten en wou gelijk flesje geven en gaf allemaal kusjes.
    Ze heeft er totaal geen last van gelukkig

20. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nor, fijn dat jij je zo goed voelt. Geniet van alles!

@Duo, vervelend van VL. Gelukkig doet de kleine het goed.Geniet daar in ieder geval van.

@Chantal, zo vervelend al die kwaaltjes. Ik hoop echt zo voor jou dat die kleine snel komt. Het klinkt heel stom, maar soms mis ik het zwanger zijn wel ene beetje. Hoe beroerd ik me vaak ook voelde, het is en blijft een heel bijzondere ervaring.

@Femm, ben benieuwd of de kleine bij jullie op 20 april komt ;).

@Ego, helaas heb ik nog wel veel lichamelijke romslom, maar het boeit me eigenlijk niet heel veel. Doe gewoon rustig aan. heb vanaochtend een tijdje beneden gezeten en nu weer. Alexander ligt lekker in de kinderwagen te slapen. Nu even eten en dan probeer ik zo even snel een fotootje hier te plaatsen.

Deel Deze Pagina