Hey meiden, Volgens mij had ik een uur geleden de pagina al aangedrukt om te reageren maar een klein mannetje hier dacht er even anders over hihi. Die vond dat het heel erg tijd was om lekker met mama te knuffelen Maartje, wat een droppie!!! Mooi ventje! Vandaag de hielprik gehad? Gaat het al een beetje beter met jezelf? Hoe is het met het geel zien van Alexander? Neemt het al af? Ferron lag daarvoor onder de lamp, lijkt alsof ze een heerlijk kleurtje hebben maar eigenlijk moeten ze bleek zien hihi. Dat Ferron weer bleek werd vond ik dat helemaal gek! Hij had zon lekker kleurtje haha! Sneu he als die kleintjes zich zo krabben! Nadat wij thuis waren gekomen heeft de kraamverzorgster wel zijn nageltjes geveild. Nu moet ik het bijna 1x in de 2 dagen doen, ach gezond teken denk ik dan! Werkt de vaseline wat? Wencke, ook al zon mooi mannetje! Wat een wonder he? Om uren naar te kijken! Heerlijk! Wat goed zeg dat het kolven zo super gaat! Straks je hele vriezer vol met voeding hihi! Fijn dat Hessel er ook zo goed op groeit. Snap wel dat die ks pittig is ja! Pff is niet niks, super hoe je het doet. Inderdaad gebruik je je buikspieren super veel! Monica, wat een goede berichten zeg! Super!! Fijn dat het tepelhoedje zo goed werkt, wat een kanjers zijn jullie Op naar huis he! Hier lagen trouwens op de couveuse ook alleen maar jongetjes! Samen met Ferron lagen er nog 4 jongens, best apart he haha Chantal, wat schattig van ml dat ie daar zo'n rekening mee houd hihi. Al snap ik jou wel dat je zoiets hebt van we zien het wel haha! Hier zei vl 9 maart ook nou dit zal wel het laatste weekend zijn dat ik een biertje doe, want anders moeten we naar het zh. Nou gelukkig was ie s morgens nuchter haha Het zegt helemaal niks en jullie meissie zit vast nog erg lekker bij je Roos, jij ook nog gefeliciteerd hihi Dat zijn er wel veel op 1 april! Balen zeg dat je zo'n pijn blijft houden Nor, wat fijn dat het zo lekker gaat bij jullie! En dat jullie meissie ook zo verliefd is op haar broertje! Super om te zien volgens mij, super schattig! Volgens mij willen alle babies het liefste bij hun papa en mama liggen, hier ook al zo'n boefje! Ligt ie eerst heerlijk te slapen, laat je zijn kontje in zijn bedje zakken huppa, wakker! Schurk haha, ook weet ie precies als ie ons hoort praten in bed dat ie dan moet gaan huilen.. haha ach soms wel hilarisch alleen liever niet midden in de nacht Eef, hoe was het bij de vk? Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! Goed rond gegeten dus haha, nu kun je dat nog legaal doen haha! Duo, wat super dat Romina zo goed groeit! Fijn dat vl weer beter is! Heerlijk weer om even naar de winkel te gaan! Ze houdt jullie 's nachts dus lekker bezig hihi! Ach als ze daarna maar lekker slaapt he? @ego, gister dus verjaardag van vl gehad. Was erg gezellig maar nadat iedereen rond 21:00 weg ging was ik kapot! Ben dus nog niet de oude hihi. Achja wat wil je ook, 3 weken geleden bevallen en gebroken nachten wil zelf gewoon teveel hihi. Vandaag doen Ferron en ik dus lekker rustig aan! Heerlijk! Morgen moeten we naar het zh voor de eerste afspraak bij de kinderarts. Ben heel benieuwd wat ze zullen zeggen! Helaas vandaag weer een nieuw kuurtje gehaald voor Ferron, zijn spruw is nog steeds niet over Nu moeten we nog een kuurtje doen en als het vrijdag nog niet beter is dan terug naar de ha. Het is in ieder geval goed hardnekkig bij hem, maar drinkt zijn flessen er niet minder om. Nou meiden geniet van het zonnetje, al is het voor het raam Fijne middag nog! xx
dag lieve dames, dank voor de prachtige foto's van jullie kids: wat een beauty's! Alexander ziet inderdaad lekker bruin alsof hij al een vakantie heeft meegemaakt , gaan ze daar nog iets mee doen of is het ok zo en trekt dat wel weg? leuk hoor die foto's: ik krijg er zooooo'n zin in! kan het niet geloven dat er bij ons straks ook zo'n compleet kindje uitkomt. Nu bestaat ze vooral uit voeten en billen voor mij aangezien ik die steeds in mijn ribben voel hahahaha, vooral die voetjes zijn echt zo schattig: kietel ik ze dan schieten ze snel weg. er is al veel gediscusieerd over borstvoeding of niet en ik wil geen olie op het vuur gooien maar zelf vind ik eigenlijk dat de verloskundige en kraamzorg het juist extra moeten stimuleren en steunen: het is zo ontzettend goed voor je kind en handig dat het al op temperatuur is etc. en kost niets . De WHO heeft nog niet zo lang geleden weer een nieuw onderzoek gepubliceerd waarin echt staat hoe goed het is en zlefs tot 2 jaar voeden heel veel op levert. Natuurlijk ben ik zelf nog niet zo ver en misschien piep ik straks heel anders. ik ben ook zeeeeer voor iedereen respect voor zijn eigen keus maar hier in Belgie zijn ze er ook niet zo mee bezig en dat vond/vind ik toch jammer. je moet zelfs opletten dat ze niet ff een flesje bijvoeden als je in het ziekenhuis ligt. Dus dat is weer het andere uiterste.... dus alle keuzes van iedereen: altijd GOED!!! ik heb van die bakjes van avent gekocht om BV straks in te vriezen, kunnen ook meteen op een avent fles geschroefd. nu maar hopen dat dit ook de juiste keuze flessen is voor ons ... en ik weet niet of jullie het nog kunnen herrineren maar mijn lief heeft een borstkolf voor kerst voor me gekocht hahahah dus daar ga ik het eerst eens mee proberen. onze baby-lady is weer een beetje omhoog (?) gekropen, als mijn water breekt dan moet ik liggen en bellen met de verloskundige. niets ernstigs en kan volgene week weer anders zijn maar ik heb dus niet het idee dat ze veel eerder zal komen. 18 april staat nog steeds en ik blijf gezellig nog even in het forum als zwangere nog een goeie grap uitgehaald op facebook: een status waarin je zegt dat het toch een tweeling wordt levert heeeeel veeeel rumoer op hahahahha god wat heb ik gelachen: geen idee dat iedereen er zo in zou tuinen! natuurlijk alweer gezegt dat het een 1 april grap was maar ik krijg gewoon nog steeds berichten van mensen hihihihihih leuk ook om al die verhalen van de nu al moeders te lezen: daar kunnen wij meteen weer wat van opsteken! mama van Daan: sterkte nog even met op en neer rijden. vind het zo rot voor je! zonnige groetjes
o ja: en afgelopen weekend de knoop doorgehakt over de naam: pfoeheeee dat was ff spannend maar manlief vind onze naam die we hadden toch ook wel super weer
@Rianne, haha ja het is wel schattig. Heb m er maar wel even aan herinnert dat ie nu dus ook niet meer 's middags na het werk een biertje kan blijven drinken op het werk, want dat worden er meestal wel twee of drie en dan mag ie idd niet meer rijden. Maar dat ene flesje bier... Dat is na 1,5 uur toch sowieso weer uit zn systeem en dat doet ie zo zelden, de kans dat ik dan net beval is zo klein! Haha ja mevrouw heeft het nog veel te fijn geloof ik, al rommelt het flink gister en vandaag toch ook wel. @Wencke, kan me voorstellen dat het herstel van die keizersnee idd erg pittig is. Je gebruikt je buikspieren idd bij bijna alles! Rustig aan meis! @duo, Heerlijk dat romina zo goed groeit!! En ook heel fijn dat vl weer beter is, dat heeft ie snel gedaan! @Rianne, jij ook rustig aan hé! Het is idd niet niks en je bent nog maar drie weken geleden bevallen! @ego, Aangezien ik toch denk niet te bevallen voor 10april, heb ik nog maar even een afspraak gemaakt bij de kapper voor donderdag Mn haar zit op zich nog wel in model, maar bovenop wordt het weer zwaar en de puntjes mogen wel even. Zit ik weer even goed voor de komende tijd!! Morgen vk en dan komen mn vriendinnetjes alsnog voor de mini babyshower die vorige week niet door kon gaan, omdat ml ziek was. Donderdag dus kapper en Dave naar de gastouder en vrijdag 38 weken zwanger!! Zondag komt mn vriendinnetje nog die net is terug gekomen uit Nieuw - Zeeland laatst. Omdat ik niet meer naar haar kan/wil vanwege de afstand (uur rijden), komt ze bij mij om de foto's te laten zien!!!! Net nog even serieuze aanval van nesteldrang gehad, pannenkastje uitgesopt, buitenkant koelkast en onderkant van de hangende keukenkastjes... Vaatwasser ingeruimd, al twee keer gezogen en wat losse dingetjes opgeruimd... Niet echt handig voor mn bekken, maar moest echt even!! Nesteldrang + bekkeninstabiliteit = niet goed nagedacht van moeder natuur
@chanti, Whaha die 1 april grap!! Heel leuk!! Idd ben ik het met je eens wat bv promoten betreft. Dat was ook mijn punt. Ik heb wel eens eerder gehoord dat er in ziekenhuizen soms stiekem toch fles wordt gegeven in België. Heel slecht vind ik dat, want daardoor kan de bv helemaal mislukken. Want dan krijg je speen/tepelverwarring... Hier had ik ook die bakjes van Avent. Dave wou de flessen van Avent niet hebben, die spenen zijn breed en hij wou alleen smalle spenen. Maar die bakjes heb ik nog heel lang gebruikt en gebruik ik nog wel eens om dingen in te vriezen! Zijn ook handig voor de eerste hapjes invriezen Wel heb ik nu difrax bakjes gekocht die op mn kolf passen voor de bv. Super dat jullie eindelijk uit de naam zijn!!! En ik hou je nog wel een tijdje gezelschap, al hoop ik dat ze er 19 april wel is Wel jammer dat ze nog niet is ingedaald, maar dat is niet heel erg idd als het goed is. Waarschijnlijk zakt ze nog wel en anders kan dat tijdens de bevalling nog!
hai mamavandave, ja ik maak me ook niet echt heel druk over dat indalen: ik heb het idee dat ze afgelopen weekend is omgedraaid dus met haar rug naar mijn linkerkant wijst: ze was heel druk aan het wroeten dus misschien daarom een beetje hoger. het zou voor mijn kortademigheid en maagzuur wel lekker zijn als ze een beetje naar beneden duikt maar ik zit zelf ook niet graag met mijn hoofd in de bankschroef en we hebben nog weeeeken ja en dat bijvoeden hier in belgie: ik sloeg echt achterover toen ik dat hoorde: wat denken ze wel niet!!! ik ga zowieso zsm naar huis na de bevalling: belgen blijven graag 5-6 dagen in het ziekenhuis en ontvangen daar hun bezoek maar ik ga liever naar huis met mijn lief en samen zelf uitvogelen hoe het moet. hmmm had ik misschien toch die difrax bakjes moeten kopen maarja dat zien we dan wel weer, ik kan er idd ook andere hapjes indoen. goed idee. fijne dag, hopelijk schijnt de zon daar ook. vanaf half april wordt het warm lees ik net dus we laten ze er nog even inzitten toch?!
Pff dat van dat maagzuur herken ik!! Madam ligt hier al wel gedeeltelijk in het bekken, maar niet genoeg blijkbaar en ook nog niet vast, dus ze kan er nog uit. En idd, vast liggen met mn hoofd drie weken lang, dat lijkt mij ook niet prettig Vind die verschillen tussen de landen altijd zo fascinerend! Ik heb stage gelopen bij een praktijk met 1 belgische verloskundige en daar heb ik veel van gehoord over hoe het in België gaat. Idd ook lang in het ziekenhuis, bij de eerste wee direct het ziekenhuis in... Kan me voorstellen dat je lekker zo snel mogelijk naar huis wil! Had jij ook de difrax kolf? Ik vond het wel handig, dan hoef ik niet eerst in een fles te kolven en het over te gieten. Want allemaal flessen in de vriezer neemt ook zoveel ruimte in en die bakjes stapelen wat prettiger De zon schijnt hier idd ook, het was vanmiddag in de zon zelfs 10 graden. Nu is het weer 7, maar nog vrij acceptabel Ben benieuwd, hier zeiden ze gister op het weerbericht dat we voorlopig niet van de kou af zijn en zondag nog sneeuw kunnen krijgen Jij ook fijne dag nog verder, lekker genieten van het weer (vanachter het raam )
Oh ja, als je die difrax bakjes nog wilt kopen, je moet er wel even op letten dat je de kolfaansluiting apart moet kopen, daar krijg je dan alvast twee bakjes bij en meer bakjes kun je dan apart kopen. Kwam ik ook achter nadat ik de bakjes had gekocht en dacht, maar hoe ga ik die aansluiten op de kolf
Alles weer bijgelezen. Geheugen is een zeef. Vannacht gedroomd dat Lars was overleden omdat hij met een zaag wilde helpen voor de kamer van zijn broertje. Gisteren gedroomd dat ik in een concentratiekamp zat en daar moest bevallen. Eergisteren gedroomd dat mijn vriend voor een trein sprong. Nee gaat lekker zo. Vandag pedicure gehad en daarna doorgereden naar de schoenenzaak om toch maar nieuwe schoentjes te kopen voor Lars. En daarna naar Jumboxl voor boodschappen. Maar man o man wat een drukte. Merk nu wel dat ik daar helemaal niet meer tegen kan. Ik begin steeds meer terug te kruipen in mijn eigen huis. Naast LArs en vl hoef ik eigenlijk niemand meer om me heen. Vooruit mijn ouders dan nog. Verder is het heerlijk weer achter het raam, maar het waait wel erg hard. Ik las dat volgende week de 15 graden wordt bereikt. Laat ik nu net gezegd hebben dat ik pas wil bevallen als het 15 of meer is. Maar hoop nog steeds op de 20e. Dus 1 dagje later dan jou, mvdave.
Ik vraag me wel af wat jullie lezen/zien Hier was het gister nog voorlopig koud en zondag sneeuw... Naar die dromen!! Hoort er wel beetje bij, ik had het de eerste keer en nu weer. Ik hoop tussen 11 en 15 april Fem, dan wordt ik als het allemaal kan gestript! Overigens, ik heb meegedaan aan een wedstrijd om een Stokke kinderwagen te winnen. Nou win ik nooit wat, willen jullie mee duimen? Zou wel leuk zijn voor de verandering, ik wil graag een andere omdat de zwenkwielen van onze kapot zijn...
ik heb de handpomp van Avent en dus ook de avent bakjes. daar begin ik eens mee en femmelepem: ik herken het van die rot dromen: droomde vannacht nog dat ik mijn baby moest afstaan!! misschien is ons onderbewuste bezig om alle angsten af te werpen dacht ik zelf? beetje zweverig misschien.... lekker dat cocoonen he: kan ik ook heel goed! bevallen in belgie: ik heb een onafhankelijke vroedvrouw dus ik doe t voorwerk thuis en dan als zij zegt GO dan gaan we naar t ziekenhuis, mag evt zelfs last minute beslissen om thuis te bevallen dus best of both worlds nu. doegieeee
Hi dames, even een korte ego update... Vanmiddag vk geweest.. en gemeld dat ik boontje toch echt minder voel sinds mijn harde buiken.. Vk heeft gevoeld en zei, veel kind, weinig vruchtwater... dus hup weer naar het zh voor hartfilmpje en echo.. Alles was picobello in orde.. Hartje was een 10, mooier kon niet en echo was alles ook prima in orde.. Baby is volledig ingedaald, dat is waarom ik dus zo'n pijn heb aan me onderkant en er was meer dan genoeg vruchtwater De harde buiken zijn nog steeds een puntje van discussie maar zolang ik er niet teveel last van heb kijken ze het rustig aan en is het afwachten wanneer mijn vliezen breken of wanneer de weeen beginnen... Dus.... @chanti, wat een leuke grap hihi.. zal indd aardig wat reacties opleveren... @kipje, tja.. kleine lieve knuffelige mannetjes gaan voor he lekker van genieten hoor, fijne middag nog meiden...
Oh ja, dat was het!! Ik heb de handkolf van Avent ook, ik had vorige keer zo'n grote productie dat ik met de hand zo'n grote fles van Avent zo vol had en nog over, uit 1 borst! Nu heb ik de handkolf, maar ook de BtoB van difrax, die is electrisch en handsfree. Klinkt goed met die vroedvrouw, is wel leuk om te horen dat het in België nu toch ook mogelijk wordt om eventueel thuis te bevallen!
Weer: Weer per plaats - het weer voor Breda, Nederland Hier mvdave. Ik heb die dromen nooit gehad bij Lars. De gehele zwangerschap is trouwens toch al anders dan bij Lars. Heb nu ook veel meer last van maagzuur. Begin het nu al beu te worden terwijl ik bij Lars echt tot de 39 weken het allemaal wel prima vond. Bij Lars leefde ik op chocomel, komkommer en tomaat en nu op chocolade, dubbel drank en lollies. Bij Lars had ik een enorme buik en n is hij denk ik nog maar de helft daarvan. Bij Lars hield ik nul komma nul vocht vast bij temperaturen ruim boven de 25 graden. Nu is het hartstikke koud en kan ik mijn schoenen niet meer aan en lijken mijn vingers op worstjes. Alles is gewoon zo anders en toch is het een jongetje
Chanti, toch verbaas ik me iedere keer weer over de verschillen tussen Nederland en België, dat terwijl we aangrenzende landen dezelfde taal spreken en er veel Nederlanders in België wonen. Wel fijn dat je gewoon een eigen vk hebt en wat je zegt als het lukt zo snel mogelijk naar huis! Super dat jullie er nu toch uit zijn met de naam! Toch ml die bijgedraaid is hihi Chantal, leuk morgen je babyshower! Ben heel benieuwd! Succes ook bij de vk word steeds spannender En ik duim hard voor je mee hoor! Fem, oh bah die dromen, heel herkenbaar. Heb ze helaas nog steeds. Wat kunnen ze realistisch zijn hè? Wat heerlijk nog naar de pedicure! Fijn dat Lars nu toch nieuwe schoenen heeft, is anders ook zo sneu voor dat mannetje hè hihi! Jeeeej!! Boven de 15 graden!! Dat zou toch lekker zijn, wel graag zonder regen Dus het word dan aftellen voor je Roos, jeetje! Was vast even schrikken voor je? Gelukkig is alles in orde, toch fijn dat alles even uitgesloten is! Helaas zal de pijn dus blijven totdat de baby er is Hier vanavond rustig aan, vl heeft oefenavond en ik heb gister Greys opgenomen dus dat ga ik lekker kijken! Fijne avond! x
@Roos, fijn dat alles goed was. Nu maar wachten. @Chantal, duim, duim @Riannen, geniet van je rustige avond. Ik reageer maar kort, want heb alweer teveel gedaan en moet eigenlijk wer naar boven Ik lees nog een pagina terug en stuur nog een ego bericht. Weet dat ik alles lees, steeds wil reageren, maar er steeds weer iets tussenkomt
@Femm, jezelf goed laten verwennen. Heerlijk een pedicure. Maar denk wel aan jezelf. @Rianne, zal idd wel erg vermoeind zijn geweest zo'n verjaardag. Gelukkig was het gezellig. Succes morgen bij de kinderarts. vervelend dat hij zo'n last blijft houden. @Chantal, leuk alsnog een babyshower, alvast heel veel plezier. @Chanti, vervelend dat je meteen moet gaan liggen. Maar inderdaad, het zal allemaal wel loslopen. Succes met de laatste loodjes. @Duo, heerlijk zo'n onrustige nacht . hoort er helaas ook bij, al is zo'n kleine het meer dan waard. Fijn dat de kleine zo goed groeit. @Ego, vandaag is Alexander geslaagd voor de gehoorstest. Hielprik gehad. Verder begint hij minder geel te zien. We gaan hem meer in de zon leggen. Ook was hij weer goed aangekomen. Hij weegt nu 4100. Dus iedereen is tevreden. Helaas hebben we vandaag afscheid moeten nemen van de kraamvrouw. Wat een topwijf is het toch. Ga haar missen. ML heeft vandaag geoppert een frikadel speciaal voor mij te halen (lustte ik tijdens de zwangerschap niet). Dus hij hefet mij goed verwent, want normaal wil hij geen friet eten. Gisteren heb ik zo'n heerlijk jankmoment gehad. Ik liet een glas kapot vallen, toen was een uur lang het hek van de dam. Zo gelukkig, en toch zoveel traantjes. Nu ga ik toch echt naar boven. x