April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Maartje, wat super dat Alexander geslaagd is voor de gehoortest. Erg fijn he om dat te horen :) Hoe ging de hielprik? Moest hij erg huilen? Wat groeit hij goed zeg, heerlijk! Een lekker gevulde baby hihi ;) Wat lief dat ml voor je ging halen! Wat veranderen ze opeens he hihi :p En vanaf morgen moeten jullie het dus zelf doen! Maar dat gaat zeker lukken ;) Oh en die huilmomenten, lekker laten gaan hoor. Helaas zijn we voorlopig nog niet van de hormonen af he haha!

Slaap lekker meiden!

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ging best goed. Hij huilde even, maar lag al te slapen toen ze nog niet klaar waren. Zelfs een toetje hoefde hij niet meer.

3. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ff kort reageren, vanacht mijn tweede nacht dat ik niet geslapen heb twee nachten last van voorweeen pff dit ken ik dus niet bij mijn andere twee kinderen daar begon ik met rugweeen en zette het meteen door nu helaas niet nu is mijn vraag zal dit voorwerk nou ook kunnen zorgen voor ontsluiting? sorry voor mijn geklaag.

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dat kan, maar hoeft niet. Ik heb ook al paar dagen behoorlijk last van voorweeën... Helaas zegt het ook niks over de start van de bevalling, kan nog wel paar weken duren....

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ann, bij mij hadden de voorweeen voor 1 cm gezorgd.

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ann bij de een wel de ander niet. Ik had alleen wat harde buiken en ging van niks naar 2cm in een paar dagen.

@schmidt fijn dat ie dat weer gehad heeft. Finn moet straks dus ben benieuwd.
    Denk dat het wel goed zit want hij reageerd op onze stem.
    Prikje vind ik wel erg zielig senna was erg overstuur toen.

@bij je nemen. Ik denk niet dat je die kleintjes op deze leeftijd al kan verwennen.
    Ze onthouden dingen nog niet. Denk dat ze vooral bij je willen als ze zich niet prettig voelen.

Hier goede nacht gehad hij kwam om h3 maar toen niet alles opgedronken dus kwam ie om half 5 weer. Daarna geslapen tot 6 toen wou hij noet meer in bedje liggen.
    Toen bij me genomen en hebben we geslapen tot 8 uur tussen alle voedingen heeft ie heerlijk geslapen in de wagenbak. Dus trots op de kleine man!
    Papa is vandaag voor het eerst weer werken voor 3dagen daarna 2 weken vakantie.
    Heb tot vrijdag nog kraamhulp dus dat is erg fijn.

7. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Maartje, fijn dat het meeviel, stoer kereltje!

Ann, wat spannend! Hoop dat het wat doet voor je. Ik had alleen rugpijn maar gezien de termijn waarop ik ging bevallen koppelde ik dat niet direct aan weeen hihi :) Houd ons maar op de hoogte ;)

Nor, wat fijn zeg dat Finn het ook zo goed doet, heerlijk! Nou wij hebben hier een boefje die precies weet hoe of wat haha! Als hij in zijn eigen bedje ligt en ons nog hoort praten gaat ie huilen en wil ie erbij, als hij er eenmaal bij ligt is ie de koning te rijk haha! Oh Finn is ook aan de beurt vandaag, hoop voor je dat het meevalt! Maar extra veel knuffelen vandaag ;) Succes Finn!

@ego, hier ook een goede nacht gehad. Ferron sliep van 23:00 tot 3:00 en na die fles tot 6:30! Echt lekker! Vanmiddag om 15:30 naar de kinderarts, heel fijn want hij moet om 16:00 fles en gezien ze bij voorbaat al tegen ons zeiden; ja het loopt meestal wel uit, zul je zien dat ik net met hem zit en dan naar binnen geroepen word. Ach we nemen alles gewoon mee en zien het wel. Voordeel dat het einde van de dag is dat vl mee gaat :)

Fijne dag lieve meiden!

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @nor, dan zal het met het gehoor wel goed zitten. ;)

@rianne, fijn zo'n nacht. Suc6 bij de kinderarts.

@ego, avondvoeding was weer 2 uur bezig zijn, waarna hij 1 uur sliep en daarna zijn we weer 2 uur bezig geweest. Binnen 1,5 zat zijn luier nok vol. Daarna 2x 3u kunnen slapen. Ben erg moe. Net kwam de vk nog 1x op bezoek. Hebben weer een hoop tips. Sowieso in de avond pas in bad. Daarnaast overdag een muziekje aan in zijn buurt. Ook heeft ze laten zien hoe we Alexander kunnen inbakeren zodat hij het in de nacht warmer heeft (Afrikaanse manier). Verder toch met een speen gaan werken wanneer nodig. Ze zei, hij moe opgebeld worden ;). Nu slaapt ie natuurlijk als de beste. O en hij heeft vanochtend tijdens het wassen papa ondergeplast die net onder de douche uitkwam.

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @verwennen, Daar is veel onderzoek naar gedaan en daar komt idd meestal uit dat je baby's nog niet kunt verwennen. Baby's kunnen nog geen verbanden leggen. Maar het is wel zo, dat ze papa en mama herkennen aan de stem en dan de aandacht kunnen trekken. Maar dit doen ze niet zo van, laat ik eens lekker vervelend doen en net zo lang zeuren tot ze me bij zich nemen. Dit heeft meer te maken met dat zo'n kleintje nog een grote behoefte heeft aan veiligheid. En waar is het het veiligst?? Bij papa en mama!! En ja, daar willen ze idd dus het allerliefste zijn ;)

@Slapen, Wat heerlijk Rianne en Nor, dat de beebs zo goed slapen!!! :D Lekker hoor, kun je zelf in elk geval ook lekker wat uurtjes slapen!

@Gehoortesten, Fijn dat ze tot nu toe goed waren bij de beebs die ze al gehad hebben en het komt vast ook goed met Finn hoor! De hielprik is idd vaak even zielig, Dave moest heel hard huilen, maar was wel zo weer over.

@Rianne, Succes bij de kinderarts. Het is vast allemaal in orde, Ferron doet het zo goed!!!

@Nor. Even wennen dus, zonder ml! Maar nog wel kraamhulp, dus dat is wel prettig. Laat je nog maar even lekker verwennen door de kraamhulp!! :D

@Ego, Ten eerste, slaap ik sinds vannacht definitief beneden. Kan 's nachts en 's ochtends de trap niet meer op en af vanwege mn bekken. Baal er wel van, straks duurt het echt nog 3 weken en dan slaap ik vier weken zonder ml en een eind bij Dave vandaan... :( En ook lopen is nu echt bijna niet meer te doen. Maar goed, dat moet toch zo nu en dan, dus veel keus heb ik niet, zeker als ik alleen thuis ben en Dave moet op bed ed. En natuurlijk wil hij dan niet zelf lopen, terwijl hij overdag stiekem wel naar boven gaat.

Vandaag bij de vk geweest. Alles was goed, alleen is mevrouw vrolijk weer uit het bekken gekropen en ligt ze er nu weer boven. Dus ook ik moet direct liggen en de VK bellen, mochten mn vliezen breken en dus niet eerst het natte spul in de wasmachine doen ofzo zei ze. Maar dat wist ik ook wel ;) Hopelijk daalt ze gewoon weer in deze week. Misschien stiekem beetje tegen dr kont aan duwen van boven ;)

Verder was alles helemaal goed en in orde. Ze schat de baby "een mooi formaatje", oftewel, ze is niet heel groot. Ze schat haar zeker kleiner dan Dave. Nou ja, ook wel weer leuk, een kind die lichter is dan 4 kilo ;) Ook gaf ze aan dat de kans dat de bevalling overdag begint klein is, als je al een kind hebt lopen. Schijnt dat je lichaam zich zo instelt dat het niet begint als je nog de zorg over een ander klein kind hebt. Leuk om te weten ;)

Volgende week gaan ze kijken of ze kunnen strippen. Ik heb niet echt het idee dat mevrouw voor die tijd al zin heeft om te komen, dus we zullen zien volgende week! Morgen nog even naar de kapper, toch maar. En dan is deze week ook zo weer voorbij!

Vanavond lekker eten met twee vriendinnen, waaronder mn beste vriendin, met hun mini babyshower :p

Fijne dag dames!!

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Maartje. Haha leuk he jongetjes ;) Die kunnen aardig ver plassen!

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal. dat is flink balen dat je al beneden moet slapen. Heel veel plezier vanavond!

@ego, ons mannetje kan zo de hik hebben hè. Zo zielig. Maar goed dat was in mijn buik ook al het geval.

12. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hee lady's!

Duo fijn dat Romy het zo goed doet! En ml weer beter :)

Rianne herstel heeft tijd nodig! Volgens me vriendinnen kom je pas na 3 maanden tot Rust als ze een beetje door gaan slapen snachts en nie zoveel voeding meer nodig hebben.
    Spruw is zo vervelend! Ze kunnen er best nog een tijdje last van hebben had ik gelezen! Hoop dat het kuurtje snel goed aan slaat!
    Hoe was het in het zh?

Chanti bv en kv hebben allebei voordelen! Ik ga voor bv met kolven. Hoop dat het lukt want dat is ook altijd nog maar de vraag.
    Hoe komt het dat ze omhoog gekropen is?
    Gezellig dat je nog even zwanger blijft! Het dunt al zo snel uit hier!
    Namen zijn super moeilijk! Gelukkig zijn we uit over d'r naam! Staat al vast op het geboorte kaartje! Heb ook zon moeite om d'r naam niet te zeggen bij mensen!
    Qua voeding moet je doen wa jij denkt da goed is!

Chantal goed idee van jou de kapper moet ik ook nog bellen! Me haar ziet er nie uit!
    Hoe was het bij de vk?
    Indd die combi nesteldrang+bekken hadden ze wel weg kunnen laten! De combi nesteldrang+harde buiken+oefenweeen is ook geen fijne combo vind ik!
    Ik duim heel hard voor je dat je hem gewonnen hebt!

Femme he bah naar zulke enge dromen! Helpt het als je aan leuke dingen denkt voordat je gaat slapen?
    Goed punt om boven de 15 graden pas te bevallen sluit ik me helemaal bij aan :)

Roos fijn dat beebje goed is ingedaald! Fijn dat alles met de beeb goed is! Harde buiken pffff vreselijk vervelend!

Maartje yeeeehhh goed dat hij geslaagd is voor de gehoord test! Achhhh hielprikje zo zielig!

Ann wat klote dat je zo slecht erdoor slaapt, kan eigenlijk ook niet anders dat je er slech door slaapt, zou vreemd zijn als je er goed van slaapt!

Nor heerlijk dat ml straks vakantie heeft! En fijn dat Finn het zo goed doet!

Ego, erg last van harde buiken! Voor/oefen weeën regelmatig last van! Merk dat het in combi gaat met me harde buiken.

Gister nog een fijn berichtje gehad van die ex vriendin waar ik een tijdje terug over schreef, ze heeft ons veel geluk gewenst met ons ongelukje, he is maar goed dat die \$.$£,~<< niet in de buurt woont bij me anders had ik er wat aan gedaan. Van mij hoeft die vriendschap nooit meer goed te komen, ze heeft me te veel gekwetst met alles wat ze tegen me gezegd heeft.

Vanmiddag alvast me bday taart voor vrijdag gebakke. Morgen moet ik hem alleen vullen met bakkersroom en bekleden met marsepein. Denk da ik er ook nog iets van popcakes bij maak vind het best een klein taartje als ik hem zo ziet staan!

Hebben jullie da trouwens ook; ik heb soms het gevoel dat me huid uit elkaa word getrokken (gevoel van vreselijk verbrand zijn en dan moeten bewegen). Ben het gister helemaal vergeten te vragen bij de vk waAr dat van komt.
    Alles was goed bij de vk gister met de kleine, ze kon slech voelen doorda ik vreselijk last had/heb van harde buiken. Maar ze doet het prima en is druk Aanwezig!
    Ik wilde nog wat zeggen maar weet het niet meer. Kom er straks van wel op.

Xxxx

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @eef, Ja was goed bij de vk, alleen is ze weer uit het bekken gegaan. Dus moet direct gaan liggen en bellen als mn vliezen breken.... Je zal maar net in de winkel staan :p

Wat een rotvriendin!!!!! Sorry hoor, zulke mensen hoeven bij mij ook niet meer aan te komen, tssss.

14. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoe krijgt ze het voor elkaar om uit je bekken te komen?!?
    Nou da hoop ik dan indd niet. Wat is de reden da je gelijk moet gaan liggen?

15. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Flieentje,

ik heb begrepen dat je moet gaan liggen omdat de VK meteen moet controleren of je kindje is ingedaald. en het eruit kruipen komt bij mij, volgens mijn eigen dokterenvankoudegrond dat ze is omgedraaid maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. omgedraaid= met haar rug nu naar links....

ze kunnen zo weer terug het bekken induiken hoor, bij mij zat ze zowieso nog niet super diep. en bij jou mamavandave?

wat zijn popcakes? hmmmm klinkt lekker allemaal! ik probeer een beetje op mijn suiker te letten maar niet altijd even makkelijk. ik kom nog steeds goed aan en vind de buik nu echt erg in de weg zitten: de tijd dat ik zo'n schattig klein buikje had is nu echt voorbij.
    vannacht weer de hele nacht wakker gehouden: ze is zooooo ongelooflijk druk daar binnen dat het mij echt wakker houdt. beetje balen want ik wil niet uitgeput aan een bevalling beginnen...

fijne avond allemaal!

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ze zat nog niet vast in het bekken, maar los in het bekken en dan kunnen ze er nog uit schieten.

Overigens is de reden dat je direct moet gaan liggen niet zozeer alleen om direct te controleren of beeb is ingedaald. Als je niet gaat liggen kan de navelstreng in je bekken zakken en dan knelt de baby de navelstreng af als ze wel indaalt tijdens de bevalling en door het bekken gaat. Dan wordt dus eerst de navelstreng geboren, die komt klem te zitten en dan kan de baby overlijden, aangezien die afhankelijk is van de navelstreng om zuurstof te krijgen.

Sorry, wil je niet bang maken... Hopelijk zijn onze beebs gewoon ingedaald over twee weken, we waren toch nog niet van plan om te bevallen! Toch?! ;)

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @eef, heerlijk zo'n vriendin....not. Klinkt allemaal lekker de taart en cubcakes... Jammie.

@chantal, balen dat die kleine mei weer uit de bekken is gekomen.

@laatste loodjes, heel veel succes.

@ego, onze kleine man wil echt niet dat mama gaat slapen. Vanmiddag was hij weer goed op dreef. Nu ligt ie weer lekker te slapen. Dacht, laat ik hem maar bij me liggen wanneer ik ga slapen. Hij bleef na 45 min. Drinken alleen maar naar een tepel zoeken. Hij moet goed groeien &#128521;. Net bezoek gehad. Ze hadden echt een mega stoer beetje gekocht. Deze kan hij pas over heel wat maandjes aan, maar echt super gaaf.

18. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavandave, ohh thx! Dat hadden ze er niet bij gezegt tegen mij! Ik ga maar meteen liggen
    Thx

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @chanti, Idd niet in de wind slaan, maar echt gaan liggen zoals de vk heeft gezegd. Ze zeggen het er idd meestal niet bij, denk dat ze geen paniek willen veroorzaken. Maar ik weet dat vanwege opleiding. Bij mij heeft de vk het er ook niet bij gezegd ;)

Vanavond gaat weer niet door... Vorige keer ml en vriendin ziekjes, nu mn andere vriendin ineens diarree en durft nu niet hierheen te rijden... Weer alsnog zelf iets bedenken om te eten. Ml en Dave hebben al gegeten. Echt jammer... :( had me er echt op verheugd, nou is het weer een week uitgesteld. Hopelijk ben ik dan nog niet bevallen! :p

20. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo lieverds,

Daan is nu op minimale intake gezet, dat houdt in dat hij van de 455ml die hij per dag aangeboden krijgt minimaal 350ml moet drinken. Hij krijgt dan ook niets via de sonde. Als dat lukt mag hij waarschijnlijk vrijdag of het weekend naar huis!!!Hij slaapt nog wel veel, dus de verpleging gaat ook op verzoek voeding geven als meneer tussendoor wakker wordt. Ben héél benieuwd wat we morgenmiddag te horen krijgen, duim voor ons!

Hij was ook geslaagd voor de gehoortest, maar de hielprik moet over 3 maanden over omdat hij op dag 3 een bloedtransfusie heeft gehad. Ze kunnen dan niet alle bloedziektes uitsluiten, vandaar.

Deel Deze Pagina