April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Rianne. Nou ja zeg wat een raar mens met al die vragen!! En leuk, met zn allen naar de kapper!! ;) Wij zijn nog nooit met Dave bij de kapper geweest, die heeft nog steeds nauwelijks haar. Het begint nu eindelijk wat te groeien.

@slapen, Haha ik heb wel nog steeds erg veel pijn in mn bekken hoor, dat is niet veranderd... :p Maar doordat ik de hele nacht in 1 houding kan liggen zonder extra pijn, omdat het matras veel zachter is, en dus niet hoef te draaien, slaap ik beter door :) Kreeg van het op 1 zij liggen zo'n pijnlijk beurs gevoel op ons eigen bed.

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @caro, gefeliciteerd met Lucas. Ben benieuwd naar je verhaal, maar denk nu maar eerst aan jezelf.

@kipje, we gaan die momenten in de nacht toch niet aan elkaar doorgeven hè? Ennum, heerlijk zo'n vraagbaak in het ziekenhuis. En mag je huilen. Je hebt ook te maken met hormonen. Wat moet er dan loos met mij zijn met al die kraamtranen? De vk gister laat maar gaan.

@ego, ik geboet ervan, om niemand over de vloer te hebben. Gister mistte ik de kraamhulp nog heel erg. Zelf heb ik net na een flinke dut even kaartjes opgehangen en de cadeautjes beneden uitgestalt. Wat hebben in 10 dagen al veel gekregen. En zoveel bezoek os er niet geweest ;). Ik had een planning voor rondom het eten en de kraamvisite van vanavond gemaakt, rekening houdend met Alexander. Komt ie ineens 1,5 uur eerder (bet te weinig gedronken). Moet er stiekem wel om lachen.

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    OMG meiden, ik heb serieus 1,5uur getypt en bijgelezen en blijkbaar last minute nog iets anders gekopieerd en nu is alles weg... :'(

Ik heb alles bijgelezen, maar kan nu niet meer uitgebreid reageren.

Denk aan jullie!

Caro gefeliciteerd!
    Rianne, dat mens is knettergek, wil ze je een postnatale depressie aansmeren oid?
    Zwangere dames, ik denk aan jullie!!!

X

4. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Eef, inderdaad wel apart als dinsdag je urine nog schoon was, alhoewel ik dat ook wel eens heb gehad met blaasontsteking. Eerst niets te zien in de urine en een paar dagen later toch wel. Hoop het niet voor je, dan moet je nog medicijnen bahh!
    Ferron tilde met een week zijn koppie al op en houd dat een paar seconde vol. Verder als hij op zijn zij ligt op bed zet hij zich af zodat hij op zijn buik ligt. En hij is super alert, dit hadden ze allemaal niet verwacht doordat ie zo te vroeg was hihi, ze zeggen dan hij gedraagt zich als een voldragen baby van 40 wk :D Dus zijn ontwikkeling gaat prima :D zelfs voorspoedig dus :)

Chantal, logisch dat je nog pijn hebt, zou toch lekker zijn dat als je een ander bed had je kwaaltjes ook meteen over zijn. Dan wil iedereen zon bed haha! Maar dat je kunt slapen is natuurlijk wel erg lekker! Grappig dat Dave nog nooit geweest is en Ferron nu al met 3,5 week haha! Maar vind het niet mooi dat het over zijn oren steekt enzo :p Ben benieuwd hoe ie het gaat vinden :p
    Wat voor kledingmaat draagt Dave nu eigenlijk? Ik heb kleertjes gekregen in maat 74 en 80 en dan zeggen ze ja dat past ie wel van de winter en anders rond 1 jaar. Ik twijfel er zelf een beetje over dus vroeg me af hoe Dave nu zit ;)

Maartje, wat heerlijk dat jullie zo genieten! Fijn zeg :) En inderdaad hoop ik niet dat we het aan elkaar doorgeven! Tja het sloeg echt nergens op! Het zijn toch niet voor niets kraamtranen ;) Thuis zei mijn vk inderdaad ook lekker laten gaan, opkroppen is erger! Oh fijn he als je een planning hebt gemaakt en die kleintjes gooien roet in het eten haha! Dat is ons nieuwe leven met kids ;)

Wencke, ohh wat mega irritant! Zo vervelend he als dan alles weg is, kun je dan helemaal van balen haha. Hopelijk gaat alles goed bij jullie :)
    Tja en die vrouw, pfff gauw naast me neerleggen. We hoeven lekker toch niet meer naar haar toe :D
    Geniet lekker met zn drietjes!

@ego, hier vandaag een onrustig mannetje. Door de medicijnen van de spruw spuugt hij weer :( Het was over maar nu we de medicijnen weer hebben moet hij weer spugen. Morgen maar weer even ha bellen want het is nog niet over en ze wilde dat we dan nog terug kwamen voor het weekend.
    Wel zien we duidelijk verschil, het begint wel echt af te nemen gelukkig!
    Nou nu op naar de kapper ;) Ben heel benieuwd hihi :D

Fijne avond lieverds! x

5. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @caro: gefeliciteerd met jullie zoon! Hoop dat alles goed gaat met jullie!

@ego: blijf vannacht bij Daan in het ZH slapen, als hij goed blijft drinken mag hij morgen naar huis!!!

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kort vraagje, maandag moeten wij met Alexander naar het zh. Moet de ziektekostenverzekering dan geregeld zijn? Hebben nl nog geen sifienr. binnen.

Ga nu slapen. Morgen reageer ik weer.

7. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Goedemorgen meiden!

Een goede nacht gehad?

Monica, wat super. Fijn dat je mocht blijven slapen! Zelf de nachtvoedingen ook doen enzo? Ohh ik hoop zo voor jullie dat Daan lekker mee mag!!

Maartje, wij hadden Ferron meteen al de 2e dag opgegeven bij de verzekering. Hadden geen BSN bij nodig. Alleen voorletter, achternaam en geboortedatum.
    Moeten jullie op controle komen?

@ego, Ferron is toch nog niet geknipt, kapster vond het zonde omdat ie anders zon raar kapsel krijgt. We wachten het nog even af, kijken of het ook niet uit gaat vallen en anders word hij de volgende keer geknipt. Verder een super nacht gehad met Ferron! Ik zelf helaas minder door mijn bekken :( Vl had zich er helemaal van verslapen want Ferron werd pas half 8 wakker, vl moest om 7 uur beginnen haha!
    Net de ha nog gebeld, assistente gaat met dokter overleggen wat we moeten. Hopelijk weten ze gauw wat :)
    Verder weinig op de planning! Fijne dag meiden!

x

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Wencke, Verdorie!! Gaat alles goed daar verder?

@Rianne, Whahaha nou, dat zou toch mooi zijn, een bed waarvan bekkeninstabiliteit spontaan verdwijnt. Vannacht weer van half 12 tot half 6 geslapen :D Haha ja idd wel grappig. Vind het op zich niet erg, lekker goedkoop dat ik nooit met m naar de kapper hoef! Dave is nu net over gegaan op maat 92 bovenkleding en hij heeft maat 86 onderkleding. Een paar dingen in mt86 past ie nog wel qua bovenkleding. Hij heeft heel lang in mt74 gezeten. Ik geloof dat hij afgelopen zomer mt74 had, toen was hij 1jaar en 3mnd. Maat 80 is nog wel erg groot voor een jaar hoor. Dave is nu net uit broeken mt80 en hij is bijna 2. Ik zou er niet van uitgaan dat hij met 6/7/8 maand, dus begin van de winter al in 74 zit. Maar je weet het natuurlijk nooit, Dave groeide in het begin wel vrij snel, mt68 heeft ie bijvoorbeeld maar heel kort aan gehad. Nu gaat het een stuk langzamer en is hij volgens de groeicurve van het CB precies gemiddeld.

Wat vervelend dat Ferron weer spuugt! Wel super dat zijn ontwikkeling zo goed en zo snel gaat! Hoop dat ie snel van die spruw af is, dat is ook niet fijn!

@Eef, Fijn dat je er wat aan hebt! Ik dacht idd ook aan blaasontsteking eerst bij jouw verhaal, maar dacht idd dat je net urine getest had. Het kan wel, dat het een paar dagen later ineens toch zichtbaar is, maar eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het voorwerk is. Je bent immers toch ook al meer dan 37 weken zwanger, dus echt raar is dat niet. Maar, liever zekere voor het onzekere natuurlijk! Zal voor je duimen dat het geen blaasontsteking is, nu nog een AB kuurtje is ook niet echt fijn.

@Maartje, Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn! En zoals Rianne ook al zei, lekker laten gaan die tranen! Het is ook allemaal niet niks, een kind krijgen is gewoon heftig! Zeker een eerste! Haha wen er maar aan, Alexander zal nog vaak je plannen in de war schoppen. Kindje van mn beste vriendin presteerde het altijd om te poepen vlak voordat ze weg moest. Dave heeft dat ook wel eens gedaan en natuurlijk altijd als ik haast had, omdat ik al laat was. Sinds ik een kind heb is het echt een hele uitdaging om ergens op tijd te zijn!

Dat van die verzekering weet ik eerlijk gezegd niet. Ik dacht dat wij gewoon direct het sofinummer en alles mee hadden gekregen, of nou ja ml met het aangeven, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet meer zeker. Bizar hoe snel je zulke dingen vergeet… Maar ik ga er toch vanuit dat ze je echt wel helpen, anders even naar het ziekenhuis bellen!

@Moon, Wauw, goed nieuws!!!!!!!!! Hopelijk zijn jullie morgen lekker thuis met zn drietjes!!!

@Ego, Nou, vandaag komt dan dus mijn meegroeistoel, zit er echt op te wachten, vooral omdat ik benieuwd ben naar Dave zijn reactie als ik hem straks ophaal van de gastouder en hij zijn nieuwe stoel ziet!! Gastouder heeft zo goed als dezelfde en daar zit hij altijd heel graag op daar.

Ook komt mn pakketje van baby-dump eindelijk, die ik zes weken geleden besteld had en waar dus een levertijd van 6 weken op zat. Ik mag straks dus pakjes open maken ;)

Ik zal nu Dave even naar de gastouder brengen, fijne dag lieverds, hier schijnt het zonnetje, het lijkt zowaar eindelijk echt lente te worden!!! :D

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Maatje: Bij Lars had hij met 1 jaar maat 86. Hij gaat nu over naar 98. Maar Lars is ook een vrij forse jongen. Het hangt er helemaal vanaf. Lars is altijd een snelle groeier geweest terwijl hij met de geboorte klein was.

Kramp: gisteren en eergisteren s'avonds krampen en daarbij diaree. Overdag was het weg. Het lijkt op darmkramp en/of menstruatiekramp maar dan met harde buiken. Weet niet goed wat ik ervan moet denken. Het zou voorwerk kunnen zijn. Maar baby is ook ontzettend druk van binnen.

Sofi: dat krijg je vanzelf thuis gestuurd. Meestal binnen een week. Als je het nog niet hebt, even bellen.
    Hij is dan nog niet verzekerd, maar gaat dan zolang over op jouw verzekering. Geen probleem dus.

Vannacht: Lars schrok wakker en wilde niet meer op zijn eigen kamer slapen. hij heeft een tijd tussen ons in gelegen, maar dat werkte niet. Toch maar weer terug nar zijn eigen kamer. En wonderbaarlijk was hij toen stil. Maar heeft wel twee uur geduurd. Hij slaapt nu dus ook nog. Even bijtanken. Ik ben natuurlijk klaarwakker door buurvrouw en haar "lieve" hond, rotduiven in de tuin en drukke baby

Moon: wat een super nieuws!!!

Kipje: Ze praten ze je wel een depressie aan. Achterlijk gedoe.

Caro: gefeliciteerd!!!

Flieentje: Volgens mij ben je jarig vandaag toch? Jij ook van harte gefeliciteerd

Chantal: Wat heerlijk dat je nu lekker kan slapen. Ook al zijn er erg veel nadelen. Maar je rust pakken is zo belangrijk!!!

Alle anderen: sorry heb alles gelezen maar mijn geheugen laat me in de steek. Weet dat ik aan jullie denk en meeleef. Het is geen desinteresse.

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Over pakjes gesproken. Ik krijg nog een pakje van zalando(maat 98 en 56), h en m(maat 98) en hema(maat 56) binnen. voelde me gisteren een beetje zielig omdat ik niet zo lekker was en dan krijg je koopdrang!! hihi.
    Maat 98 is echt nodig. Maat 56 is gewoon heel schattig en blauw en nooit genoeg dacht ik

11. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Chantal, dat van die kleding dacht ik dus al. Die mensen hadden ook geen bonnetje meer heel handig. Ik snap niet zo goed waarom mensen veelste grote kleren geven. Je weet nooit hoe de groei verloopt en misschien is het tegen die tijd helemaal geen mode meer ofzo. Ik snap nog wel dat je bv een 62 geeft, maar 74 & 80 niet echt handig.
    Wat fijn zeg dat je weer zo hebt geslapen! Kun je straks goed je bevalling in!
    Veel plezier met uitpakken, leuk leuk!

Fem, thanks voor je reactie wilde inderdaad aan je vragen waar Lars in zat maar je antwoord zelf al, super! Oe, spannend voorwerk, je hoort ook wel eens dat je lijf van binnen grote schoonmaak houd voor de bevalling. Maar het is nog geen 15+ hoor hihi.
    Wat vervelend van Lars zeg, gelukkig is ie toch weer gaan slapen en nu zelfs nog. Inderdaad lekker voor jou om bij te tanken!
    Ohh en wat hinderlijk van die hond, grrr! Tja die duiven zijn weer nadeel van de lente :p Rustig aan meis ;)

12. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Leuk Fem! Inderdaad als je zielig bent mag je kopen! Vind ik ook een goed motto hihi!
    Ik had gister mijn pakket van de baby dump! 2 shirts, 2 broeken, 2 slabben en een romper hihi. Alleen jammer had maat 50 besteld maar ze zijn vrij breed en wij hebben een smal mannetje, misschien even heet wassen :p. Een miskoop kon het niet zijn €3,- voor een broekje hihi! Dan is shoppen nog leuker :p. Ik zei al tegen cl het terug sturen kost nog meer tijd en geld :p

13. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Na 19 dagen ZH... WE MOGEN NAAR HUIS!!!

14. rsky

rsky Niet meer actief

JOEHOE!! wat super fijn!! lekker gaan genieten!! ;)

15. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Jeeeeeee!! Wat super!! GENIET!!!!

16. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Dank je fem!

Yeeeehhh moo dat is super! Geniet van jullie thuis zijn!

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @eef, gefeliciteerd !!

@moon, wat een goed nieuws! Geniet ervan!!!

Verder heb ik een druk dagje. Zo even slapen. Van reageren zal het niet komen.

18. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @caro: gefeliciteeeeeerd!!! Lucas welkom! we zijn natuurlijk benieuwd naar je bevallingsverhaal maar echt pas als je tijd over hebt: ehmm als lucas naar school gaat ;) lekker genieten hoor, wij kleppen hier gewoon nog even verder en houden de april club gaande

@grietje, sja iedereen is hollands hier dus mutualiteit kennen ze niet maar ik woon in Belgie en stoei regelmatig met de af en toe onbegrijpelijke mutualiteit. succes met de voorweeeen

@schmidt: echt waar? met de eerste weeen nog gaan lunchen. wauw! wist je wel dat het weeen waren of dacht je dat het iets anders was?

@jeeetje Ferron al naar de kapper! hij loopt echt voor!

19. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moon: ik zit hier met tranen in mijn ogen voor je: wat heerlijk! geniet van de komende tijd thuis met je gezinnetje bij elkaar!

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Eef, Gefeliciteerd!!!! Hoe was de taart?? ;)

@Fem, Wauw, en dan te bedenken dat Dave met ongeveer 2 jaar in mt 86 zit met broeken en echt net over is naar mt92 met zn bovenkleding. Zo kan het verschillen! Het rommelt bij jou dus ook lekker ;) Ben erg benieuwd wie de volgende is. Ik sta eerst in het rijtje, maar dat zegt natuurlijk niks!!

Vervelend van Lars, hoe oud is hij nu ook alweer? Misschien een nachtmerrie? Last van vogels ’s ochtends herken ik, het is hier rond deze tijd van het jaar net alsof ik in een volière lig ’s ochtends. En die koopdrang… Ik ken het! Zeker omdat ik thuis zit nu, maar kleding koop ik bijna nooit online. Voor Dave krijgen we eigenlijk alles van een neef van ml, dus als ik een keer wat nodig heb koop ik het gewoon hier bij de Hema of bij de Wibra/Zeeman in Sneek.

@Rianne, Nou op zich snap ik wel dat ze grotere maten geven hoor. Vaak denken mensen, die kleine maatjes krijg je al genoeg. Ik geef meestal ook 62/68 als ik kleding geef. Maar ik geef meestal veel liever een kadokaart, zodat ze zelf kunnen gaan shoppen. Of ik geef iets neutraals, shirtjes oid, wat niet zo snel uit de mode zal gaan en in alle seizoenen gedragen kan worden, eventueel met een vest of onder een trui ofzo. Wij hebben ook een extra kaartje in het geboortekaartje, ter grootte van een visitekaartje, met een gedichtje dat we geen kleding en speelgoed hebben, want dat hebben we genoeg. Vorige keer heeft men zich er aardig aan gehouden, dat we geen bergen cadeau’s wilden. En als ze echt iets willen geven, kunnen ze mij bellen.

@Slapen. Haha ja, zo raak ik wel uitgerust ;) Toch heb ik het idee dat ik de laatste week ’s avonds juist veel vermoeider ben. Ik slaap zodra ik in bed lig, zo moe… Maar overdag gaat het nu wel stukken beter, meestal nog wel een dipje ’s middags, maar niet de hele dag mega moe.

@Moon, JEEEEEEEEJ!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!! Nou lekker thuis genieten met zn drietjes!!!:D

@Ego, onze stoel is bezorgd, heb m ondertussen al in elkaar gezet :D Staat leuk zo aan tafel, ben benieuwd wat Dave en ml ervan vinden….

Deel Deze Pagina