April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Femme mooi dat VOOr hun alles goed was! Soms hebben ze wel makkelijk praat vooral als ze zelf nog nooit zwanger geweest zijn!
    Nog eventjes door bijten dan kunnen ook wij gaan genieten van de beebjes!!

2. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Ik zou zon draagzak ook wel willen hebben alleen geen draagzak centje meer.....

Heb vanmiddag wel een zomerjas aangeschaft!

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Draagdoek... :p Draagzak is dus niet zo goed... :cool: Je kunt op mp kijken, of op het dragen&voeden forum, daar worden vaak tweedehands aangeboden. Ik heb mijn geweven doek ook tweedehands. Draagmama's zijn eigenlijk zonder uitzondering heel zuinig op hun doeken, dus meestal zijn ze nog als nieuw, ook tweedehands. Ebay vind je ze ook wel... En er zijn ook goedkopere... ;)

Leuk een nieuwe zomerjas!! Ik heb nog niks gekocht qua kleren, weet nog niet welke maat ik straks moet hebben!! :p

@fem, fijn dat alles goed was!! Ik snap de vk op zo'n moment ook wel, of nou ja, later als ik kan relativeren. Zij weten echt wel dat het zwaar is, maar proberen je ook wat positief te houden, wat ook wel logisch is. Maar ja, op het moment zelf heb je liever wat medeleven!!! ;) en nee hoor, ik heb zelf notabene verloskunde gestudeerd, maar ik heb ook liever de vk zelf. En bij mn bevalling wil ik er echt niemand anders bij hebben behalve de vk en verpleegster qua medisch personeel.... Is persoonlijk, dus als jij liever geen stagiaire hebt, hoef je daar helemaal niet rot over te voelen.

4. rsky

rsky Niet meer actief

ik zou me niet kunnen voorstellen wat ik straks wil als ik ga bevallen maar t idee van een stagiair erbij vind ik ook altijd rot... ligt er ook een beetje aan wat het is hoor, bij de dokter of iets niet bloots haha, vind ik het niet erg maar laatst bij de vk in zh ook stagiair erbij en die kijkt dan zo hup me doos in, nou ik heb maar even naar het plafond gekeken, want denk ja... maar aan de andere kant hun moeten het ook leren, anders krijgen ze nooit de kans, dus ben er dubbel over.... Maar ik snap je heel goed hoor! dus gewoon aangeven straks wat wel en wat niet... ;)

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat gaat het snel vandaag hihi. Ga zo slapen, maar wilde nog even reageren. Bij mij was er tijdens de bevalling een Co bij. Ik heb hoer alles behalve moeite mee. Iedereen moet het leren, maar ik snap ook dat niet iedereen dit fijn vind. Zij moet de ontsluiting ook leren voelen. Normaal zou ik dat biet erg gevonden hebben, maar omdat ik die weeenstorm had heb ik toch aangegeven dat ik dat op dat moment niet fijn vond. Wilde snel weer in de makkelijkste houding ;). Heb haar hand fijngeknepen. *schaam*

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Whaha roos :p Ik had laatst ook twee of drie keer stagiaire bij de vk, maar daar kwam geen doos kijken bij gelukkig!! Ik weet dit keer ook gewoon wat ik wil omdat ik het al eens gedaan heb ;) eerste keer had ik dat ook minder...

7. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Een stagaire maakt me ook niet uit. Bij de vorige bevalling had ik ook een stagaire en zij is de hele bevalling bij me gebleven. Heeft me overal doorheen gepraat, heeft me hand vastgehouden, was ontzettend lief en erg bekwaam.
    Maar omdat ik een rotbevalling had en een rot begin van de zwangerschap ( tot week 21 in onzekerheid gezeten of het nu wel of geen afwijkingen had) vind ik het fijner als ik mijn eigen vertrouwde vk heb.

Net weer rondje huis gedweild. Zo nog even alle kleertjes van Lars en baby sorteren. En ik wil nog even het huis uit. Maar het is echt rotweer en autorijden is nu even niet voor me weggelegd in verband met dat stomme been

8. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Chantal: wij hebben ook twee konijnen!! Alleen heten die van ons fluffie en snuffie. ( jaja erg origineel)

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha huh, hoe weet je dat?? :p ik ging Dave van de week de namen van de konijnen leren... Thor is niet zo'n probleem... Maar Aurora is toch nog wel een uitdaging. dat wordt rora, maar vooralsnog is het meer nijn/konijn. Praat Lars eigenlijk al veel?? Dave heeft nu echt zo'n fase dat ie alles na wil zeggen!! Heel schattig en hij zegt ook ineens weer heel veel nieuwe dingen.

Voor steun tijdens mn bevalling heb ik ml en mn beste vriendin. Ik heb juist meer behoefte aan rust en lekker in mn eigen wereldje. Zo min mogelijk mensen om me heen.... Vorige keer kon ik echt iedereen wel slaan die tegen me aan praatte van goed zo, doe je best, nog even door, ja zo gaat ie goed, kom op enzovoorts... Laat mij maar lekker met rust ;)

10. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Stagiaire mag er van mij wel bij maar niet bij de kraamzorg vind ik niet leuk voor me vriendinnetje die komt kramen.

Konijnen hier ook eentje! Een loslopend huiskonijn

Wat me opviel van dit clubje is dat de helft ook jarig is bijna tegelijk met de beebs!

Gister bij de vk had iemand aan de vk gevraagd of ik al bevallen was?? De vk heeft tegen die persoon gezegd dat dat haar niks aan ging, ben toch wel benieuwd wie dat geweest is!

Heerlijke hardebuikenpijninrugmiddag gehad geweldig!
    Heerlijk genoten ervan!

Inde buurt is het net of je op het strand staa met al die krijsende meeuwen!

Hebben jullie daar (zwangere lady's) ook zon last van da je elke keer berichten krijgt van zit ze nog binnen ben je al bevallen, word er niet goed van! De eerst volgende die het vraagt krijgt als antwoord ja vorige week al

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb juist weer helemaal geen moeite met kraam stagiaire. Vorige keer ook gehad, heel leuk meisje en mn huis was nog nooit zo schoon :p Ze was ook heel dankbaar, want heel veel mensen willen geen stagiaire erbij in de kraamweek.

Hier alleen gister, kennis van de het zwangerschapszwemmen met Dave, die zwemt altijd voordat wij beginnen. Ik was laat, dus toen ik binnenkwam stonden ze onder de douche en die zei wel, ik dacht je bent vast al bevallen!! Maar groot gelijk hoor, als ze vragen is de baby er nog niet, gewoon zeggen ja allang! ;)

En wat brutaal dat ze aan je vk vragen of je al bevallen bent!! Vorige keer heeft wel iemand dat gevraagd aan de vk, maar wij kenden elkaar via het forum. We waren bijna tegelijk uitgerekend. Toen heeft de vk gezegd, mag ik niks over zeggen, maar tegen mij zei ze je moet het haar wel even laten weten, want ze vroeg ernaar. Ondertussen zijn dat meisje en ik vriendinnen en zien we elkaar ook in het echt als ze in nl is.

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik keek net op die andere site en toen dacht ik hey, dit is chantal. Dus klikte ik op je profiel en daar stond dat je twee konijnen hebt. Vandaar!! Sneaky he.

Lars praat veel, maar zegt weinig. Haha. Nee, hij begint nu met echt woordjes te zeggen. Nijne, eene(eenden), bal, auto, bus, papa, mama, opa, oma, kikker, paard, pauw, kappen ( ja serieus, van mij over genomen), opruimen, opeten, uiteten (fruit eten), uit, aan, hippie (zegt ml als hij in de auto zit en scheld naar andere mensen in het verkeer), popje ( is zijn knuffel), peen (speen), boven, buiten, boos, huilen, baby, elmo

Ben nog wat meer aan het bedenken, maar dit zijn de meeste gebruikte. Als ik vrag wat doet de leeuw: dan gromt hij en doet met zijn handje een greep na, bij een slang zegt hij sss, hij zegt bij ssstt, ss en legt dan zijn vingertje over zijn lippen, weet alles van zijn lichaam aan te wijzen maar nog niet te benoemen.

Oppassen dat dit geen enorme opschep mijn kind kan al zus en zo betoog wordt.
    Maar het leukste vind ik nog wel dat hij elke dag weer nieuwe woordjes leert. Gisteren zei hij mama dik!! En toen lachtte hij en gaf me een kusje op mijn buik. Dan schiet ik natuurlijk kei hard in de lach.

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Hahahaha meisje toch. Het is allemaal zo herkenbaar. Je voelt je al rot genoeg en dan komt al dat voorwerk nog eens om de hoek kijken en die rothormonen die je constant wankel en emotioneel maken. Ken het gevoel zo goed.

Valt mij ook op dat er veel meiden jarig zijn in april. Maar ik ben een echt julimeisje.

14. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha sommige dingen zegt Dave ook al, andere weer niet. Speen en doekje bijvoorbeeld zegt ie niet, terwijl hij die elke dag meerdere keren gebruikt. En de naam van de gastouder heeft hij 1 of 2 keer gezegd, maar gebruikt hij ook nog helemaal niet. Maar wel bijvoorbeeld buiten (hij zit nu in de zandbak :p) en we hebben laatst geteld, zijn bij 30 woordjes opgehouden ;) een aantal woorden kon hij al zeggen, zoals poes. Maar dan zei hij poe en nu begint hij ook woorden echt juist uit te spreken. Hij heeft zich nu net de S klank eigen gemaakt. En 9 van de 10 keer zegt ie me direct na. Net, op zn bakje staan Bert en Ernie, dat zegt ie dan na 1 of 2 keer voorzeggen na. Hij kan zn hoofd helemaal aanwijzen en benoemen (hoofd, oor, oog, mond, neus). Hij kon navel, maar zn buik is ondertussen baby. En elmo zegt ie ook, maar daarmee bedoeld ie of elmo (hebben we een pop van die kan lachen) of dat ie een filmpje wil kijken (hij is heel lang gek geweest op een filmpje van elmo die een liedje zingt).

Dave zegt dus al meer dan 30 woordjes... Maar hij gebruikt nog niet vaak twee woorden samen. Ml probeerde hem ook mama dik te leren, maar dat vond ik geen goed idee. Loop je straks over straat en dan loopt ie tegen iedereen mama is dik te verkondigen :p

Volgens mij lopen ze qua taal wel aardig gelijk. Vind deze periode van leren praten zo leuk!! En idd soms kunnen ze zo schattig zijn! Dave doet dan 's ochtends, komt ie uit bed, zegt drinken of eten. En dan loopt ie naar de deur en zegt kom eens, kom. En dan moet ik mee naar beneden. Als het dan te lang duurt voor zijn gevoel komt ie de dekens van me af halen en zegt ie, kom uit! Smelt!

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik doe met je mee fem, hier ook juli! Maar onze bengels zijn dan weer april/mei jarig.

16. rsky

rsky Niet meer actief

wat betreft de bday... Ik indd 13 april jarig, en ben de 22e uitgerekend...

@ego--->vk: had weer die stomme man...:x:x:x vind hem zo vervelend.. hoop ook echt niet dat ik die bij me bevalling had, ook al zei me collega dat die super fijn was.. Ik was gewoon een uur sago alleen omdat ik wist dat ik hem had...
    Kleine vent vind hem volgens mij ook niet leuk want had alleen maar harde buiken bij het voelen.. hihi... maar alles was weer super... hij zegt dat ik lekker aan t rommelen ben en kan dat ook voelen aan de frequentie van de harde buiken.. maarja kan ook nog wel ff duren! nou nee dus :x ben er klaar mee:cool:

**adem in, adem uit**

@mvdave, bij mij werd er bij de vk in het zh wel doos gekeken omdat ze dacht dat ik een scheurtje had in me vliezen, en was toen nog maar net 36 weken vandaar ;)
    nu doen ze dat ook niet hoor...

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Chantal: en? al zenuwachtig voor morgen? De strippoging? Wedden dat je toch nog eerder bent dan ik. Ik gok nog steeds op 20 april. Maar had net een flink aantal gemene krampen die toch wel even aanhielden en ook regelmatig waren. Vrees niet, nu zijn ze weer weg.

Roos: irritant zeg, dat je dan net die man moet treffen. Soms is het hopen op een leuke vk tijdens je bevalling. Maar je kan moeilijk je kind nog even binnenhouden als het begonnen is.

Pff, toch weer meer gedaan dan ik eigenlijk wilde. Alle babykleertjes uitgezocht ( en dat zijn er een heleboel van maat 62, 68, 74, 80 en 86). Ledikantje omhoog gezet. Stond nog op Lars zijn hoogte maar die heeft nu een peuterbed. 3 wasladingen afgehaald en opgevouwen. En weer een nieuwe lading opgehangen. De benedenverdieping gedweild en voor het eten gezorgd. Leuk joh die nesteldrang

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @roos, pff vervelend is dat als vk's je zo'n rotgevoel geven! Hopelijk heb je hem dan idd niet tijdens je bevalling. Al is mijn ervaring dat je het op dat moment niet zo veel kan schelen, zolang het maar iemand is die je kent. En zelfs dat maakte mij niet uit, ik kreeg de klinisch verloskundige die ik nog nooit had gezien, omdat ze mij overdroegen aan het ziekenhuis. :p Maar, met je eigen vertrouwde vk blijft het fijnst natuurlijk.

Haha ik dacht al wel dat er een reden voor was idd, want normaal doen ze dat niet. Gelukkig, moet er niet aan denken elke keer met mn benen wijd!

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @fem, ja best wel heel zenuwachtig. Dan ben ik blij dat ml mee is... Gelukkig komen mn vriendinnen straks, heb ik wat afleiding. En morgen moeten de konijntjes ingeënt, en boodschappen doen. Hopelijk gaat de dag dan wat snel, want vk afspraak is pas om 16.15. Ik had dus zondagmiddag en nacht hetzelfde! Maar nu zo nu en dan wat krampen, maar verder niks meer hoor :p

20. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, ik hoop zo voor je dat het gaat lukken. Fijn dat je wat afleiding hebt.

Deel Deze Pagina