Trouwens, opmerking van ml net: Ja zit jij nou maar niet in de stress. IK sleep me er wel doorheen als het moet.... euhm juist ja... Jij sleept je er wel doorheen? Ik geloof dat ik nu degene ben die al het slepen moet doen.... @Wencke, wat ik trouwens nog wou zeggen, ik raad je wel aan om alvast binnenshuis te oefenen met dragen. Dat voelt de eerste keer wat raar in huis (je kunt m dan immers net zo goed wegleggen) maar meestal moet je hoe dan ook een beetje trainen voordat je echt lang kan dragen. Thuis/in de tuin kun je gemakkelijk even zitten en zijn het vooral kleine stukjes, als je even iets pakt, of een broodje smeert of wat dan ook. Goede manier om te oefenen vond ik met Dave, ik kon ook niet direct een half uur wandelen met hem in de doek
Het is niet zozeer het merk, het is vooral de soort. Ligt er ook aan wat je wilt. Als je echt een doek wilt een geweven draagdoek. Maar je hebt ook ergonomische babydragers met bijvoorbeeld gespen of klittenband, zoals de manduca en de bondolino.
@wenck, o ships sorry daar dacht ik helemaal niet aan! Wat naar voor je dat t zo lang duurt. Daar staat natuurlijk best n tijd voor ja.... Ik was best opgelucht dat ze niet in stuit ligt maar nu besef ik het inene nog meer. Hopelijk wordt je snel sterker en gaat de genezing snel. Kan me helemaal voorstellen dat je dit niet uit gaat proberen in je eentje. Die draagdoek die jij hebt is idd práchtig, heb zelf n emeibaby, is n combi en erg man-vriendelijk misschien koop ik van de zomer nog een hele lichte en luchtige draagdoek, weet ff het merk niet meer maar we gaan hier eens mee beginnen.
@Chanti, is die emeibaby vanaf de geboorte?? Vind het wel een interessant ding, een beetje combi tussen een ergonomische drager zoals mijn hop tye en een doek dacht ik toch??
Hi! Maartje, ja die krampjes zijn zo zielig he. Gelukkig hebben we direct de Infacol gekocht toen we het vermoedde en hebben nu maar 2 dagen echt momentjes met krampjes gehad. De laatste keer is alweer n paar dagen geleden, dus in zoverre werkt de Infacol erg goed, maar die oprispingen had hij daarvoor dus niet. Ik koppel hem nu bij elke borst ook 1x tussentijds af om hem te laten boeren (althans poging tot) en we houden hem langer recht op na het voeden. Ik wil nu dus even kijken of de Cinababy ook helpt en dan zonder oprispingingen, zo niet blijven we toch Infacol gebruiken. Want dat hij wat onrustiger wordt/meer hikt/oprispingen heeft net na het drinken is vervelend voor hem, maar bij die krampjes schreeuwde hij echt van de pijn. En wow, wat leuk dat je pa gitaar speelde voor hem!! Misschien manlief vanavond ook eens vragen te doen. Wat een mooi en bijzonder moment tussen opa en kleinzoon . Wat betreft je hondje, ik hoop dat hij gewoon aanvoelde dat je behoefte had aan een dikke knuffel en het geen manier was van afscheid nemen. Knuffel voor jou meissie. Kan me voorstellen dat je het heel raar vond. Chantal, dat van dat oefenen in huis is wel een goede! Daar ga ik deze week eens mee beginnen. Hessel is nou alweer 2,5 week oud . Misschien dat ik dan eind deze week een keer naar buiten kan met n vriendin of manlief erbij. In het ergste geval kunnen zij het dan overnemen . En ja, jij bent degene die nu alle ondersteuning nodig heeft en niet de kerel. Hij doet het natuurlijk niet expres, maar ik kan me voorstellen dat je er nu even niet op zit te wachten. Chanti, ben je gek , geen sorry he . Ik ga zo eens googlen naar je emeibaby. Ben benieuwd! En ja, die keizersnede is vooral in zijn nasleep niet handig. Maar toch had ik het veel erger verwacht. Gelukkig kun je met een stuit je er nog op voorbereiden. Het lijkt me een stuk vervelender als je al tig uren weeen hebt gehad en al aan het persen bent en dan alsnog naar de OK wordt gezoefd. Oke, ik heb weeen gehad, maar niet tot de 10cm ontsluiting . X
@mvdave... zat me net ineens te bedenken, en waarschijnlijk heb ik het helemaal gemist of overheen gelezen, maar waarom is er vorige week al bij jou geprobeerd te strippen? je was toen in je 38ste week toch? waarom bij jou eerder?
Nee, hij doet het idd niet express, maar ik baal wel. En hij wordt dan weer boos omdat ik baal, omdat ie zegt, ik kan er ook niks aan doen... Zucht... @Chanti, Ik heb trouwens een hop tye en een hoppediz das leichte.
Heb ik dat niet al eens verteld?? Idd vorige week was ik 38+5, ik wordt eerder gestript (of poging tot) omdat ik extreme bekkeninstabiliteit heb. Dus 24/7 pijn en kan niet zoveel meer, al doe ik het toch. Slaap sinds ongeveer drie week beneden, omdat ik de trap niet keer op/af kan 's nachts en 's ochtends.... Door de pijn slaap ik ook slecht, dus ze willen voorkomen dat ik oververmoeid ben tegen de tijd dat ik moet bevallen. Zeker als ik twee weken over tijd zou gaan... dus wordt ook met 41 weken ingeleid als ze er dan niet is. Het is gewoon heeeeel zwaar, die extreme bekkeninstabiliteit, 24/7 pijn en dan een peuter erbij...
ooh vandaar... Je je zal het wel verteld hebben hoor, maar ben natuurlijk tijdje niet geweest en waarschijnlijk niet meegekregen... maar lijkt me sowieso vervelend...
@draagdoek, we hebben al een draagzak. Deze moet ik ook eens uitproberen, maar zat meer naar een draagdoek te kijken. @wencke, boertjes laten is op zich wel goed, maar de hik is zo zielig. Alexander heeft dat zo vaak hè. Ik hoop echt dat infacol gaat werken. De buurvrouw zou ook nog een zalfje brengen, maar ben dus de hele dag niet thuis geweest. Het is allemaal wat met die mannen. Zeker wanneer ze gaan huilen raakt dit je. @chantal, snap je frustratie helemaal. Ik herken het. @ego, zit nu ook in de friettent. Net even met ml gepraat. Hij denkt dat ik in alles naar hen toe negatief ben. Heb ook gezegd dat ik dit zo niet bedoel en blij ben dat hij werkt, maar dat het voor mij gewoon heel zwaar is net als voor hem. Dat we erover moeten blijven praten en elkaar steunen. Maar dat het door de vermoeidheid er niet altijd goed uitkomt.
@maartje, wat voor draagzak? Welk merk?? Qua draagdoek, maakt het merk dus nier uit, maar ik zou in elk geval een geweven doek kiezen, zoals een hoppediz...
Goedenavond lieve meiden Zo heb even de tijd om te reageren, maar mijn hemel wat een aantal pagina's hebben jullie volgekletst hihi . Maartje, wat ontroerend van je vader, super lief. Hoop inderdaad dat de situatie rondom de hond kwam door Alexander. Misschien toch een beetje jaloezie? Wat sneu hè die krampjes Helaas niet heel veel aan te doen door ha inderdaad . Wij gebruiken nu cinababy, infacol werkte eerst wel maar daar werd Ferron uiteindelijk onrustig van (lees; weinig slapen). Vervelend van je rug zeg Hoop dat het gauw beter gaat, al zal het natuurlijk altijd jouw zwakke plek zijn. Goed dat jij en ml even erover gepraat hebben, inderdaad belangrijk om alles te blijven uitspreken. Het is ook niet niets zo'n nieuwe gezinssituatie en een nieuwe baan. Chantal, wat vervelend zeg dat ml alweer ziek is! Lastig met je schoonzusje pff!! Kan heel irritant zijn ja! Snap wel dat je er een ongerust gevoel bij hebt al ml ziek is. Maar waarschijnlijk als het er op aan komt komt het vast wel goed Wel lekker frietjes gegeten! En dat op de maandag hihi Roos, vl neemt het er dus even lekker van haha. Maargoed dat betekend dus wel dat hij van alles voor jou kan doen hihi Dat is dan weer het voordeel als hij thuis is. Als ik jou was zou ik even een lijstje opstellen haha Hoe is het nu met de krampjes? Of is het weer afgezwakt? Duo, wat vervelend voor je meissie. Hopelijk werkt de vaseline! Ja Romina ook alweer een maand, wat gaat het hard he? Ik vond dat altijd zon cliché uitspraak maar het is echt zo! Hoe is het eigenlijk met jullie plannen in Suriname? En wat heerlijk BBQ-en, hier rook het in de buurt ook zo lekker gister! Wencke, wat heerlijk dat de kilo's er alweer af zijn. Dat is inderdaad het ideale aan bv! Hopelijk blijft Hessel goed snoepen hihi. Voor hem is het tenslotte net slagroom zeggen ze dan toch . Lastig ook he die krampjes Wij zijn nu ook aan de cinababy. Hij heeft gelukkig niet veel last meer. Wat fijn dat je eerste dagje alleen zo goed ging Is toch best spannend he? Wat heerlijk om zo lang te relaxen s morgens en het mooie is normaal voelde je je schuldig en nu is het gewoon verantwoord hihi Snap wel dat je het nog niet aandurft om een rondje te gaan lopen. Inderdaad wat Chantal zegt langzaam aan in huis oefenen. Als je maar niet teveel doet he Het was trouwens nutriton wat we door Ferron zijn fles doen, dit is johannesbroodpitmeel. Niet de gewone nutrilon voeding dus hihi maar snap de verwarring Nutriton is tegen het spugen, en sinds we het gebruiken spuugt hij niet meer, joepie! Goed effect dus Leuk he dat de kleintjes steeds meer wakker zijn, zo gezellig! Fem, hoe is het met je enkel? Gaat het weer beter? Wat balen zeg dat je geen leuke broekjes kon vinden Die had je dus niet genoeg besteld? Was het nog gelukt met de bloemetjes? Haha vervelend zo'n buurvrouw, al laat zij haar auto wel gewoon staan. Wij hebben van die buren die zien dat wij weggaan en dan gaan ze snel op ons plekje staan grr.. Zij hebben soms wel 3 auto's staan zo hinderlijk, wij maar eentje en dan nog wel een maxi cosi die we meedragen, maar begrip inderdaad ho maar! Vervelend dat het niet doorzette meis Dikke knuf! Chanti, wat balen meis dat je niet even naar buiten kon omdat je je zo voelde En inderdaad zoals de andere meiden al zeiden de kilo's zeggen niets over de grootte van je kindje Wat betreft de voetbal hihi graag gedaan Wat fijn dat jullie meisje nu toch goed ligt! Eef, wat fijn dat alles goed was! Snap inderdaad wel dat je liever geen slaappil neemt. Ik had inderdaad ook tijdens me zw dat ik het liefst zo min mogelijk wilde nemen. Toch spannend hoor! Hopelijk komt je ukkie gauw! Zo volgens mij ben ik aardig bij. @ego, een gezellig weekend gehad. Zaterdagavond gezellig met vrienden bij ons gezeten! Zondag lekker rustig aan gedaan, Ajax gekeken en lekker gewandeld! Vanmorgen toch weer met Ferron naar ha geweest, de spruw is nog niet over namelijk! Weer een kuurtje gekregen deze keer 2 flesjes zodat we echt door kunnen gaan tot het over is. Hoop dat het nu gauw helpt, nadeel is dat hij van de medicijnen wel weer last van zijn darmpjes krijgt . Vanmiddag gezellig een vriendin om een koppie gehad. Morgen moet ik met Ferron naar het cb, ben weer heel benieuwd. We hadden hem zaterdag zelf even gemeten en zat op bijna 56 cm!! Joepie (met geboorte was het 51) Nu ga ik gauw een fles maken want er begint er 1 ongeduldig te worden Fijne avond meiden!
ooooooooooow mag ik even klagen!!! vl doet dus geen ster! grrr... Was het maar zo'n feest... Ben na het eten ineens zo sago.. alles en iedereen irriteert me.. Hij is de hele dag in de weer geweest met beetje tv kijken en lezen, voornamelijk boven ( doet die dan voor mij zegt die, want dan kan ik gewoon tv kijken, ahum ahum) en komt om half 6 naar beneden, dus ik maar het eten gemaakt, afgewassen.. Drogen heeft die dan wel gedaan maar that's it... Vriendinnetje kwam hem knippen en dan bemoeit die zich overal mee... Ineens met gtst en ons gesprek... Vreselijk irritant... Weet niet waar het ineens vandaan komt maar AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH als ik dit nog de hele week heb kan je me eind van de week opvegen... @kip.. goed om te horen dat je zo lekker aan het genieten ben, en dat alles goed gaat met je kleine mannetje.. Beetje jammer dat de spruw nog steeds niet over is.. word nu wel tijd @draagdoek/zak... Daar doe ik niet aan, dus kan er niet met jullie over mee praten maar hoop dat iedereen er 1 vind die bij hem past en dat jullie er veel plezier van hebben ga ik nu weer even verder sago-en :x:x:x:x:x:x
@roos, herken je frustratie...., klaag maar raak. Mannen heb niet echt in de gaten hoeveel energie alles kost. Zwanger zijn, etc. Hier is het ook zo'n avond. Denk je een goed gesprek te hebben gehad, ligt meneer boven tv te kijken terwijl ik zoonlief voed (kan hij natuurlijk niet), in het badje stop (+klaarzetten en opruimen). Heb hem 1 ding gevraagd, de kruik om het bedje voor te verwarmen. Na 45 min kom ik boven, ligt meneer te tukken. Toen sloegen mijn stoppen door, zeker als je nagaat wat voor pijn ik heb moeten verdragen voor de baddersessie. @draagdoek, kijk morgen even naar het merk.
ooow frustrerend zeg! snap jou helemaal, en jij heb je kleine al... Die van mij zei vanmiddag gewoon, pff zwanger... je heb 4 maanden vakantie
Ik reageer morgen even uitgebreid op iedereen, want zoonlief moet nog even worden verschoont en ik wil nou toch zsm slapen zodat manlief ook een soort van normale nacht heeft.. Maar die kerels van jullie kom ik wel even door elkaar schudden!! Poeh zeg! Ik snap dat manlief het zwaar heeft met zijn werk, maar n kruik is nou niet echt een wereldtaak en Roos... 4 maanden vakantie?!!! Die durft! Laat hem deze week maar even een voldragen zwangere buik dragen en gooi er maar wat maagzuur in , kijken hoe hij zijn week "vakantie" dan ervaart! Ow en dan zetten we eens even flinke druk boven hun geslachtsdeel (al vraag ik me af of het vergelijkbaar is met de druk op ons schaambeen ) en kijken wie er dan het hardst piept. Slaap lekker meiden! En die mannen.... ze weten niet beter, laten we het daar maar op houden.. X
Goedemorgen! Hebben jullie een goede nacht gehad? Roos, ahhh grrr!! Wat stom van vl! En dan die opmerking pff. Alsof het allemaal niets is. Ik denk inderdaad dat mannen dat simpelweg niet door hebben. Al heeft vl hier nooit zon opmerking of iets gemaakt. Wel is het zo dat hij rustig nog kan wachten met iets als ik iets heb gevraagd, dat is dan wel hinderlijk want dan doe ik het uiteindelijk nog zelf omdat het me te lang duurt. Ik denk dat dat man eigen is. Hoop voor je dat dit niet de hele week zo blijft Maartje, ohh ml gewoon gaan slapen! En dat nog wel terwijl jij zon last hebt Het gesprek kon dus eigenlijk weer opnieuw plaats vinden? Hoe is de nacht gegaan? En Wencke was je gauw in slaap zodat ml goed heeft kunnen slapen? @ego, ik had gister duidelijk te veel gedaan. Ik lag s avonds in bed met weer enorm veel pijn aan mijn bekken met uitstralend naar mijn hele linkerbeen . Gelukkig gaf vl Ferron zijn late fles zodat ik eerst kon slapen en pas de nacht fles hoefde te doen, dan is meestal de pijn weer redelijk verzwakt. Ik mocht van vl niet eens nog zijn luier verschonen, vl deed alles. Verschonen, fles maken, fles geven en Ferron in bed doen, echt fijn! Nu gaat het wel weer met mijn bekken al voel ik het nog wel. Vanmiddag naar cb, ben benieuwd! Fijne dag meiden! x
Onze draagzak/ doek is een echte combi. De emeibaby heeft ergonomische banden etc zodat je niet met een lang stuk stof (lees je man) staat te wikkelen maar de baby zit eigenlijk gewoon wel in een doek, want dat gedeelte is van stof en heeft ook we de ringen zoals een sling dat heeft. Dus daardoor trekmje de doek goed en makkelijk om je baby. De kikkerhouding Zoals vereisd bij dragen is heel makkelijk met deze drager. Ik vindt hem echt te gek haha en mijn baby is er niet eens. Mijn vriendin hier heeft hem ook en gaat eigenlijk nooit metcde bugaboo @mamavandave: die jij hebt zijn ook heel mooi, heb ik ook bekeken ja. @wencke, ach ja dat had ik al gezien dat jij die had. Ookmheel mooi! Hier weer een hele slechte nacht; het overgeven (sorry als TMI) is weer begonnen. Bahbah de buik zit zo hoog dat als ik ga liggen gewoon alles uit komt. Ik ga vandaag proberen overdag mijn voedsel binnen te krijgen en dan in de avond niets. Tis wat dat zwanger zijn.... Ben blij dat ik even 2 maandjes heb kunnen genieten natuurlijk en ik zou het niet willen missen maar pleaseeeee baby kom er maar uit als je mama zo misselijk maakt! Dan ga ik nu weer ff verder lezen wat jullie allemaal schreven
Ja, ik heb ze wel eerder gezien, die emeibaby. Ziet er leuk uit!! Haha ja, ik ben ook heel erg blij met mijn dragers. De hop tye is echt heerlijk en zoooo gemakkelijk in gebruik, ook voor ml. En heel gemakkelijk om je kind snel in en uit te doen, wat met een peuter wel handig is. De hoppediz heb ik nog niet echt mee gedragen, alleen 1 keer geknoopt met Dave erin om te kijken of ik de goede maat had. Maar daar verheug ik me straks wel erg op, met de baby. En dan als ik genoeg ben aangesterkt na de bevalling: dubbeldragen!!!