goedemorgen dames... hier ff snel een update dan... woensdag bij vk geweest en toen was t wel al aan t verweken maar nog geen ontsluiting... donderdag hele dag vanaf 12 beetje gaar en pijn aan me rug.. dat werd erger rond 18... 19 gebeld en toen zei ze dat ik nog ff aan moest kijken.. gedaan.. half 10 weer gebeld en toen mocht ik komen naar t zh... 10 uur binnen.. gekeken en toen had ik 3 cm.. 12 uur weer toen had ik 6 cm en hebben ze me vliezen gebroken....half 2 had ik 9 en om 2 uur mocht ik persen... en om 03:01 is die geboren... dus 5 uurtjes.. hihi ideaal.. was snel en heftig.. ben wel gehecht. maar dat viel wel mee zei ze... ben om 4 uur gaan douche en mochten om 5 naar huis... dus rond 6e waren wij lekker weer thuis... t is een super lief mannetje... eerste voedingen heeft die overgeslagen aangezien die super misselijk was van het vruchtwater... maar vannacht heeft die eindelijke lekker gegeten.. gelukkig.. verder hoor ik hem echt niet.. af en toe een zucht en kreun... slik en snik verder lekker slapen of om zich heen kijken! nu nog beetje brakjes aan de onderkant maar opzich ga ik lekker me gang en word ik goed verzorgt door vl.... dames foto volgt nog maar krijg hem met me telefoon er niet op.... fem en mvdave.. hoop voor jullie zo snel mogelijk!!! makkelijk zeggen voor mij maar toch. hoop t echt.. ik ben nog steeds heel blij dat t bij mij ineens eerder mooi weer ervoor! nou tot snel.. reageer ik ff op iedereen! xx begon... Uhm fem... vandaag is de 20ste hé!! ik wacht vandaag voor je af.. is hier iig mooi
Hey Roos: Dat klinkt als een best wel oke bevalling. En snel inderdaad. Jammer dat Kay zo misselijk was, maar gelukkig is dat nu over lijkt. Het is inderdaad de 20e. Gisterenavond voelde ik me super bereord. Misselijk en diaree. Koud en krampen. En dacht yes, het zet eindelijk door. Niks is minder waar, ik heb geslapen als een os. En er is niks meer over van kramp, misselijkheid of andere tekenen. Dus ik heb er een hard hoofd in dat hij vandaag nog komt. Er zijn serieus hele polls gestart wanneer ik ga bevallen. Ouders en schoonouders zitten bij de telefoon paraat.
@roos, klinkt als een super bevalling. Fijn om te horen. Geniet maar lekker met z'n 3-tjes. @femm, balen meid. Eerst zo beroerd zijn en er nu niks voor terugkrijgen @rianne, vroeg of ik al wat gebruikt had tegen de krampjes. Dit is infacol. Het ego bericht volgt zo, eerst tijd voor een nieuwe luier.
@ego, ja het mag gezegd worden er zat vannacht een lichte verbetering in. Hij kwam nl. netjes elke 3u. Verschonen blijft zo zielig en om 4u zaten ml en ik samen Alexander te troosten (spartelen en hard huilen). Wel is hij elke x netjes in zijn eigen bedje in slaap gevallen. Alleen tussen 7u en 9.30u heeft hij in zijn slaap alleen maar liggen kreunen en verkrampen. Wel sliep hij. Ml is nu even weg, maar zou weer op tijd thuis zijn. Hij was zo lief vannacht en vanochtend. Weekend doet wonderen. @wencke, hoe ging het net Hessel vannacht
Goedemorgen dames, Rianne, echt leuk dat jullie inderdaad foto's op gaan hangen. Zou ik ook doen , zo mooi! Wat betreft zijn stoelgang. De eerste week na de geboorte kan het wegblijven en vervolgens vanaf 6 weken ook weer, maar op dit moment zouden er toch flink wat poepluiers op een dag doorheen moeten gaan. Door de Infacol was het nog maar 2 op n dag (precies als ik de Infacol even had overgeslagen), maar nu is het nog steeds helemaal stil. Hopelijk komt het niet door die 2x Nutriton, maar dat kan ik me niet voorstellen. En 40e is inderdaad best duur, helemaal omdat je dat soort dingen prima via mp kan scoren en ze alleen maar even hoeft te wassen. Ik zal de complimenten doorgeven, ben ook echt zo trots op haar! Maartje, ja het werd inderdaad minder, maar dat vond ik zelf niet zo erg als het er maar uitkwam elke dag. Nu echter .. Wat fijn om te horen dat er enige vooruitgang in zit . En elke 3uur is heel netjes hoor. Heb je dan een cyclus van 3uur, of zit er echt 3uur tussen? Wel sneu dat hij het om 4uur weer erg zwaar had . Duo, nee nog niet gebruikt. We hebben hem hier eigenlijk nog steeds in dekentjes, omdat dat vooralsnog afdoende is gebleken. Maar als ik er aan toe kom zal ik zowel de Puckababy als de Pacco uitproberen dit weekend zodat ik jullie van fatsoenlijk advies kan voorzien . Mijn schoonzus vertelde in ieder geval dat de Pacco een stuk steviger is en voor het zwaardere werk geschikt is. Roos, klinkt als een mooie bevalling . Wat heerlijk dat jullie nu al zo'n heerlijke nacht achter de rug hebben , dan kun je net dat beetje extra genieten van hem (hihi, je valt tenslotte niet half in slaap ). Fem, flink balen meissie . Probeer het dan maar als voordeel te zien dat je in ieder geval een goede nacht slaap achter de rug hebt. Een Piepnacht en vervolgens ook niets noppes nada is helemaal stom! Ego, hier hebben we op zich een prima nacht achter de rug. Het lijkt er echter nog steeds op dat hij wel wat voedsel naar boven krijgt. Hij reageerde daar niet erg fel op, maar het kan wel gevolgen hebben voor zijn slokdarmpje en dat vind ik geen fijne gedachte. Gisteren merkte ik ook een klein bobbeltje/knobbeltje op achter zijn oor (ong 1,5 cm er achter) wat waarschijnlijk een kliertje is (maar wel het uitchecken waard). Dus komende maandag gaan we denk ik even langs de huisarts zodat zowel het bobbeltje, de zure oprispingen (al zijn ze wel dus minder heftig nu we gestopt zijn met Infacol) en de eventuele ontlasting besproken kan worden als die dan nog steeds niet op gang is gekomen. Al met al lijken de krampjes zelf minder, al kan hij nog steeds flink in elkaar krampen en huilen. Het is echter anders dan voorheen, dus ik denk dat het meer met het niet kunnen poepen te maken heeft, dan door het probleem met de gasvorming in de darmpjes bij krampjes. Vandaag gezellig de schoonouders op visite en vanavond misschien een eerste keer ergens uit eten met de kleine man. We zijn al zo'n 4x met hem gaan lunchen, maar dit is toch een stapje verder. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, wil wel iets laagdrempeligs in de haven uitkiezen . X
@wencke, rarara...naar welk restaurant zouden jullie dan gaan? Woensdag is mijn vader jarig, maar hebben toch maar besloten om niet uit eten te gaan. Vervelend dat zijn ontlasting uitblijft. Dat is ook weer niet goed (wanneer wel ) volgens mij. Zeker met borstvoeding. Goed dat jullie met al die kleine dingetjes toch maar even naar de ha gaan. Ennum, veel plezier vandaag. @ego, sinds afgelopen maandag heb ik nu eindelijk even iets in huis gedaan (natuurlijk heb ik wel wasjes gedraaid, maar niet opgeruimd).
Pff gisteravond weer heel erg voorweeën met harde buiken en ontzettend pijn onderin mn rug... Maar vannacht natuurlijk goed geslapen en nu weer weg. In eerste instantie ging het niet weg, alleen even met douchen, maar daarna kwam het terug. Maar was erg moe en in slaap gevallen en toen ik om 2uur wakker werd om te plassen natuurlijk weer verdwenen!!! Wordt er helemaal GEK van! Het is zoooooo frustrerend dat het maar niet door wil zetten, ik begin gewoon echt super gefrustreerd te raken met mn lijf. Ik ben al eens eerder bevallen, zo moeilijk moet het toch niet zijn om het door te zetten!! Verder dus geen nieuws, vanochtend is ze wel erg rustig. Gelukkig is het mooi weer, dus Dave speelt lekker in de zandbak. Ml moest vanochtend om 7uur beginnen, dus we waren er vroeg bij, straks nog maar even uurtje liggen en dan nog bedenken wat we gaan eten en is er weer een dag voorbij. @wencke en maartje, fijn van de goede nachten!
Goedemorgen meiden Duo, van mijn werk weet ik wel dat kindjes puckababyzakken hebben. Daar kunnen ze evengoed hun armpjes in bewegen maar niet bij hem hoofd komen Ik ben nu druk aan het zoeken op mp Er staan trouwens een hoop roze op haha, maar die wil ik dan niet Roos, jeetje wat een snelle bevalling zeg! Klinkt verder wel als goed gegaan, en ach die hechtingen gaan wel weer weg hihi Wat sneu dat Kay zo misselijk was, fijn dat hij het nu wel opgepakt heeft Fijn dat het een tevreden mannetje is Ben heel benieuwd naar de foto Maar eerst lekker genieten meis Fem, inderdaad de 20e. Word ook wel erg benieuwd naar jullie mannetje hoor! Dus ventje kom maar gauw Haha hele polls! Het word ook wel steeds spannender natuurlijk Maartje, fijn dat er lichte verbetering in zat Ahh en wat sneu zeg, wel lief dat ml zo meehielp! Hulde aan het weekend hihi Hoop dat de verbeteringen doorzetten Wencke, ben heel benieuwd naar je ondervindingen maar geen haast hoor meis Vervelend zeg dat zijn ontlasting wegblijft. Aan de nutriton moeten de darmpjes ook weer erg wennen. Ferron had de eerste 2 dagen hele dunne ontlasting en daarna keutels en nu is het nog steeds niet helemaal top. Hopelijk heeft Hessel gauw een enorme volle luier Zo'n knobbeltje kan inderdaad heel goed een kliertje zijn. Is hij ook verkouden? Wat leuk als jullie uit eten gaan! Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht haha! Maar Ferron gaat meestal ook huilen zodra hij eten ruikt lijkt wel haha. Wij krijgen niet echt de gelegenheid tot rustig eten 's avonds Veel plezier als jullie gaan! Chantal, dikke knuf! Ze houd je lekker voor de gek. Nu al een boefje Inderdaad lekker weer voor Dave om buiten te spelen. Hoop dat je nog even kunt slapen @ego, hier een prima nacht gehad. Vl was op een verjaardag en was rond half 2 thuis en nu is ie aan het dakdekken bij mijn schoonouders. Vanavond hebben we eigenlijk weer een verjaardag maar die zullen we overslaan, gewoon even een avondje met zn drietjes Zometeen ga ik denk ik lopend naar de winkel is wel een half uur lopen maar het is heerlijk weer Fijne dag meiden!
@chantal, kan het me zo voorstellen dat je het helemaal beu bent. Je hebt al zolang moeten doorbijten. En dan steeds die voorweeen. Ik kan je alleen naar sterkte wensen en klaag hier gerust. Dat kan opluchten. @rianne, hoe herkenbaar. Eten voor ons is ook eten voor meneertje. Fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad. En groot gelijk, lekker een avondje met zijn drietjes. Geniet ervan.
Hi, Maartje, hier ook bezig in het huishouden (met was opvouwen) en ga zo ukje zijn kleertjes strijken denk ik. Zet de strijkplank bij de openslaande balkondeuren en dan sta ik heerlijk in de volle zon . Rianne, hihi die kleine schat ruikt jullie maaltijd en denkt 'dat wil ik ook!!!'. En wat heerlijk een avond met zn drieen, groot gelijk ook. Met alle drukte is het fijn om echt een rustige momentjes te pakken en zo optimaal te genieten van elkaar. Geniet van je lekkere wandeltocht! Echt fantastisch weer he. Manlief en ik hebben net ook heerlijk in de zon, met n lekker muziekje op de achtergrond zitten brunchen, terwijl Hessel heerlijk lag te slapen. Ik voed hem meestal voor we gaan eten en dan gaat hij lekker slapen of in zijn Stokke newbornset nieuwsgierig om zich heen kijken . Chantal, kop op! Maar wederom flink balen. Probeer van het lekkere weer te genieten, misschien leidt het wat af. Ego, Ben wel benieuwd hoe het uit eten zal gaan. Denk overigens dat het geen simonis wordt, maar ook niet iets wat heel luxe is en ook niet te uitgebreid. Wil niet dat anderen last krijgen van ukje mocht hij opeens besluiten te gaan brullen . We hadden overigens zijn matrasje al schuin gelegd, maar hebben m nu nog een etage hoger liggen (nog n extra handdoek er onder) en dat lijkt direct vruchten af te werpen, hopelijk blijft dat zo . Ga even verder met strijken, daarna de dreumes maar eens uit bed halen zodat hij verschoont is en een buikje volgegeten heeft als zijn opa en oma komen. Kus
@wencke, helaas, mn bekken zijn weer erger geworden afgelopen dagen. Echt genieten van het weer gaat dus niet, ja van achter het raam. Ik heb al mn energie en wat ik nog kan bewegen nodig om voor Dave te zorgen. Verder dan daarnaast stofzuigen kom ik niet en dat is ook alleen omdat Dave niet in de viezigheid kan spelen. Het is hier trouwens wel mooi, maar wel koud, maar 10graden. Ben gewoon super gefrustreerd dat het maar niet doorzet. Elke avond valse start is echt niet leuk. En ik ben notabene al eens bevallen, dus het is niet alsof mn lichaam niet weet wat het moet doen. Maar alles is verweekt, heb 1cm ontsluiting en toch kan mn lichaam de startknop niet vinden op de een of andere manier. Ik snap het gewoon niet. Ik hoor al twee weken, ja er gebeurt wel wat, het is wel bezig daarbinnen, maar het zet gewoon maar niet door... En dat is echt gekmakend.
@wencke, Jeej!!!! Beeb is echt super rustig vandaag. Zit zelfs te twijfelen of ik niet de vk even moet bellen. Voel heel af en toe een kleine por of verschuiving, maar meer ook niet en maar af en toe. En hele dag al beetje hoofdpijn in vlagen... Zo ml maar eens vragen wat hij ervan vindt
Wencke; jeeejjjj Chantal knuffel. Hoofdpijn had ik gisteren ook. Zie het maar als teken ofzoiets. Rustige beeb is ook normaal nu. Bereidt zich voor waarschijnlijk. En anders is ze morgen weer lekker druk. Is bij mij vaak ook zo. Maar als je het niet vertrouwt: bellen. Ego: heel het huis is nogmaals schoon. Ml kreeg nesteldrang. Vanmiddag nieuwe tv en dvdspeler gekocht voor op de slaapkamer. Heb ik in de kraamweek weer werkende tv. Ook fijn. Vanmiddag flinke jankbui gehad van de frustratie. Heb met ml afgesproken dat ik me maandag laat strippen en dat ik afspraak wil bij gyn voor afspraak inleiden. Liever niet natuurlijk maar dan heb ik in ieder geval een datum. Ik heb het zo gehad en mijn humeur wordt er echt niet beter op zo
@wencke, jeujjj!! Beters!!! @chantal, wanneer je het niet vertrouwd, bellen. Liever een keer teveel dan te weinig. @femm, heerlijk zo'n bui van ml. Denk aan jezelf en laat de tranen gewoon lopen wanneer er nodig is. @ego, moet toch weer even klagen. Heb net een moment gehad van, ik wijs ml de deur. Kan er even niet goed tegen. Vanochtend vroeg. O ik heb dadelijk een afspraak. Ik: kom je daarna meteen naar huis...ja. Niet dus. Hij is nog niet thuis. Al is hij er nu bijna. Wie doet boodschappen?? Hmzz. Weet dat een aantal zaken moeten, maar toch. Ben dag in dag uit, alleen thuis.
@fem, Ik stond ook op het punt om in tranen uit te barsten. Ik ben zo gefrustreerd. Nu ook weer. Kan de klok er bijna op gelijk zetten. Half uurtje geleden begon de rugpijn onder in mn rug weer, harde buiken beginnen weer, voorweeën... en je zult zien, ik ga straks slapen en morgen is het weer over. Ik voel haar wel zo nu en dan, maar beduidend minder dan normaal. Maar goed, zolang ik haar nog voel zal het wel goed zijn! Hoofdpijn kan ook vermoeidheid zijn, was vanochtend natuurlijk 6uur omdat ml om 7uur moest beginnen en ik in de woonkamer slaap. Bovendien ben ik altijd rond zes uur wakker voor toilet en dan slaap ik niet meer als ml er is. En zodra ml weg is heb ik Dave. Ik heb dinsdag pas afspraak en nog een strippoging en heb er een hard hoofd in dat ik nog voor Dave zn verjaardag ingeleid kan worden.... We zullen het moeten afwachten dinsdag... @maartje, he wat balen!!! Ik heb er ook een hekel aan als ml laat thuis is van zn werk, zoals vandaag. Meestal is dat ook nog eens omdat ie dan na het werk bier gaat zitten drinken met collega's en dan zit ik alleen thuis met een peuter terwijl ik al de hele dag alleen thuis heb gezeten. Toch misschien nog een keer met hem praten?? Je hebt toch immers ook samen voor een kind gekozen. Dus vind ik dat je er ook samen voor hoort te zorgen. En dat houdt niet alleen in dat je af en toe een fles geeft of een luier verschoont, maar ook alles eromheen en in het huishouden hoort daarbij.
Hey lieve meiden, Wencke, en zijn jullie er uit waar jullie gaan eten? Gezellig gehad met je schoonouders? En joepie, poepie!!! Goedzo Hessel dat zal opluchten! Wat heerlijk strijken in het zonnetje! Veel plezier vanavond! Chantal, vervelend meis dat je er zo doorheen zit hoop gewoon heel erg dat ze snel komt. En je tranen lekker laten gaan hoor, mag echt wel! Fem, ook jij lekker je emoties laten gaan! Je zit er gewoon doorheen dus daar horen traantjes bij. Toch maar wel strippen en eventueel inleiden dus. Goed dat je een keuze hebt gemaakt meis! Hoop echter dat je mannetje zich nog snel zelf meld dikke knuf! Wel heerlijk de nesteldrang van ml, dan is dat in ieder geval allemaal klaar! Maartje,wat vervelend meid lastig zo met ml. Snap wel dat dat je frustreerd. Zeker als hij zich niet houd aan wat ie afspreekt met je. Het weekend begon juist zo goed. Dikke knuf @ego, zo heb ruim 6 km in de benen. Best pittig hihi. Maar heerlijk het zonnetje. En heb net Ferron zijn haar geknipt, hij is weer helemaal fris, veel beter. Fijne avond
@chantal, ik snap dat je er moedeloos van wordt, al zal die kleine uiteindelijk echt wel komen. Al snap ik heel goed dat je geduld op is. Je bent al zolang zo beperkt in alles. @rianne, lekker zo wandeling, logisch dat je het voelt. En nu al geknipt. Hihi. Foto!