Jeeeej Fem!!! Hij is er! Wat super zeg, van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! En wat goed zonder pijnstilling terwijl je er zo tegenop zag. Geniet lekker met zn viertjes!
Fem, gefeliciteerd met Olaf. Geniet maar lekker met zijn 4thes. Geweldig dat het op de natuurlijke manier gegaan is.
Goedemorgen allemaal! Allemaal een beetje een goede nacht gehad? @chantal, ik hoop zo dat ze nu eindelijk kunnen strippen. Hoe laat moet je? @ego, gisteravond had Alexander zich helemaal ondergepoept toen ik nog bij mijn ouders was. Wij een grote emmer gepakt en hem in bad gedaan. Hij vond het geweldig! Vannacht is goed gegaan. Eerste rit was weer 3,5 u. Later kwam hij na 2,5 u. Dat is meestal het meest dramatisch moment. Het viel nu mee. Na het verschonen (eindelijk zonder krijsen). Heb ik hem in bed bij me op de borst gelegd om hem lekker warmte te bieden (op dat tijdstip heeft het bieden van een toetje geen zin). Hij is lekker ingedut en kon hem zo snel weer in zijn bed fietsen. Zo naar het cb en daarna ga ik meteen de Ostheopaat bellen.
@Maartje, om 10.45... Ben benieuwd, maar heb er een hard hoofd in. Het wou al twee keer niet, dus waarom nu wel... Hopelijk kan ik woensdag of donderdag al terecht bij de gyn om het over inleiden te hebben.
Fem, van harte! En nog wel op de uitgerekende datum, wow! Hier nog steeds erg druk, Daan heeft ook vrij veel last van krampjes en is dan echt bijna niet te troosten, zo zielig! Het wisselt heel erg per voeding hoeveel last hij heeft, gebruik Cinababy, dat zorgt er tenmiste wel voor dat hij goed kan poepen en de lucht kwijt kan. Soms denk ik ook dat hij (verborgen) reflux heeft, want er komt regelmatig wat voeding omhoog na een poosje en dan begint hij zo hartverscheurend te huilen...Dat is meestal maar eventjes, maar toch... Bed staat wat hoger, telefoonboekdikte onder hoofdeinde zeg maar. Zou het nog hoger moeten? Vandaag moeten we naar de kinderarts, ben toch wel erg benieuwd wat ze zeggen en of we nog vaker terug moeten. Gek eigenlijk, morgen is de uitgerekende datum en hij is er gewoon al ruim 5 weken! Sorry voor het ego-bericht, lees en leef met jullie allemaal mee, maar we moeten echt nog een ritme vinden hier... Liefs, Moon en Daan
@monica, vervelend hè, krampjes. Idd eerst navraag doen of het geen verborgen reflex is. Wanneer Alexander zo'n krampjes heeft spuugt hij ook weleens. Het vervelende van krampjes is dat je er maar weinig aan kunt doen. @ego, Alexander is bij het cb helemaal goed gekeurd. Lengte en gewicht zit op max. 58 cm lang en het gewicht is 5400. Zijn hoofdje is wel gewoon gemiddeld. Verder het 1 en ander besproken, maar geen nieuwe dingen. Net de voicemail bij de Ostheopaat ingesproken. Hopelijk belt hij snel terug en kunnen wij snel langskomen.
Maartje, klinkt als een prima nacht (zeker voor arme Alexander zijn doen), nu op naar de 2x 3,5uur ! Heeft de ostheopaat al teruggebeld? Moon, superzielig die krampjes . Hier ook een vermoeden van verborgen reflux. We horen het omhoog komen en hem dan weer slikken etc, maar spugen doet hij niet. We proberen hem zo lang mogelijk rechtop te houden en zijn bedje staat hier ook al schuin. Chantal, succes! Ego, Hessel en ik hebben net lekker samen onder de douche gestaan. Ik doe het liever niet als manlief er niet is, maar hij had er een groot poepfestijn van gemaakt tijdens het verschonen, dat dit toch het beste was. De kleine kan daar zo van genieten, net als inderdaad in de tummy tub (dus ik snap alexander helemaal) of zijn normale badje . Verder enorme stuwing door zijn drinkgedrag, maar dat is met de regeldagen te verwachten . Voel me net Pamela Anderson . Fijne middag meiden! X
@wencke, heerlijk hè die poepfestijnen. Hihi, heerlijk die regendagen. Volgens mij zijn hier al 2 regeldagen achter elkaar bezig. ja, op zo'n moment hoef je niet aan een borstvergroting te denken. @ego, kan volgende week donderdag pas bij de Ostheopaat terecht. Mocht er iemand afbellen dan belt hij mij meteen. Volgens hem gebeurt dat regelmatig...dus duimen. O en bij het cb dacht meneertje mama mij pesten, ikke terugpesten. Lekker mama onderplassen. En net lekker 2 uur liggen slapen.
Hey meiden, Ik reageer weer even van achter naar voor hihi. Maartje, jeetje 5.4 kg hihi! Lekker ventje! Fijn dat alles prima was Haha en die opmerkingen pff, hier krijgen we alleen maar te horen wat een kleintje die is zeker pas net geboren, ehmm nee hij is al 6 weken! "Oh" haha! Maar het blijft wel grappig om te zien hoe mensen reageren he Hopelijk belt de osteopaat gauw terug. Je nacht klinkt wel goed Beter dan het was volgens mij? Wat heerlijk dat hij het zo leuk vond bij opa en oma in bad! Pas maar op volgende keer doet hij het nog expres hihi En wat fijn dat ml het nu laat weten, jullie gesprek werpt zijn vruchten af dus Hoe is het met Alexander zijn verkoudheid? Wencke, haha ook al zo'n lekker poepertje dus haha! Hessel dacht mama heeft toch niets te doen kunnen we lekker douchen haha Oh meid wat vervelend dat je stuwing hebt! En je had natuurlijk al geen B cupje dus snap dat je je Pamela voelt. Hoop voor je dat het gauw wegtrekt! Wat betreft die wond, grrr!!! Kan zien dat het door een leerling is gedaan Ben bang dat het geen mooi litteken gaat worden Heb ik tijdens heel me zw aangegeven dat er een leerling of iets bij mocht en dat had ik nergens en nu maken ze een wond en dan heb ik zon leerling! Donderdag gaan de hechtingen eruit dus ben heel benieuwd, nu is het echt lelijk Hoe gaat het met jullie nicht? En wat slaapt Hessel toch heerlijk zeg, bofkont! Grappig he dat je echt ziet dat ze groeien! Ik slaag overigens ook bijna nooit in Batavia Stad, maar 7 weken terug waren we er en toen zag ik bij de Lief! zoveel leuke kleertjes dat ik alleen daarom al terug wilde hihi. Mannen slagen over het algemeen altijd veel sneller heb ik het idee, of wij zijn te kieskeurig hihi. Monica, wat sneu dat Daan ook krampjes heeft Wel fijn dat de cinababy werkt! Je zou altijd kunnen navragen over de reflux dan is dat maar uitgesloten Spannend weer naar de kinderarts, ben heel benieuwd. Hier in het ziekenhuis blijven premature kindjes tot 18 maanden half jaarlijks op controle. Wij moeten dus weer als Ferron een half jaar is. Maar dat is wel te doen en vind het wel fijn ook, grote APK keuring haha Beter dan die artsen van het CB. Gek hè dan ineens de uitgerekende datum terwijl je mannetje al zo lang bij je is. Daar zal je morgen meerdere malen bij stil staan Chantal, en en en? Hoe was het bij de VK? Hoop zo dat ze er bij kon! Wel gek alleen jij nog en dan is iedereen al bevallen. Dus meid ik duim hard mee voor je Wat lekker Chantal dat Dave zijn spaarrekening al lekker gespekt is En wat leuk zeg dat je zo'n contact hebt gekregen! Is zij ook bijna uitgerekend? Was het gisteravond nog lekker om te zwemmen? Wat betreft het slapen, bedankt voor jullie antwoorden . Wij legde Ferron iedere keer weg als hij sliep of één van ons hielp hem in slaap te komen door over zijn neusje te wrijven maar nu gisteravond hebben we hem wakker weggelegd en even laten huilen, best lastig hihi. Wel grappig op mijn werk heb ik er absoluut geen moeite mee maar nu is het mijn eigen mannetje en wil ik hem het liefst helpen hihi Maar hij sliep snel! Helaas niet wakker te krijgen voor zijn fles van 23:00 dus om 2:00 kwam hij weer, daarna was hij klaar wakker. Uiteindelijk heeft ie bij ons geslapen want was bang dat anders de hele buurt wakker zou worden. @spaarrekening, dat moeten wij inderdaad ook nog doen! Roos, wat stoer van Kay dat hij bijna niet huilde! Wat een dapper ventje! Wat heerlijk dat het zo goed gaat, jullie genieten dus volop En inderdaad liefde op het eerste gezicht bestaat hihi Wat betreft het shoppen, Batavia Stad is natuurlijk outlet ben bang dat het daarom nogal winters was Nou meis geniet lekker Chanti, en hielp iets? Ben heel benieuwd hihi. Hoop zo voor je dat jullie moppie er eigenlijk al is. Wel fijn dat ze wilde strippen haha. Eef, wat een moppie!!!! Heerlijk grietje! Zal een foto spammen als hij zijn spijkerbroek aan heeft, ik vind het zo gaaf staan hihi! Nu nog een blouseje maar daar is ie te smal voor helaas Dus hopelijk gauw spekkies kweken op zijn buik Wat fijn dat je je beter voelt! Lekker herstellende dus! Heb je nog lekker in het zonnetje kunnen zitten? Zo dat was het volgens mij wel aardig hihi @ego, gister dus naar de gyn geweest, nou echt onzin haha. Ben 5 min binnen geweest. Er is niks uit de kweek gekomen die ze tijdens mijn bevalling afnamen waarom Ferron eventueel te vroeg zou zijn. Aan de ene kant wel fijn want dan was er dus niks mis maarja je blijft wel met een open eind zitten. Echter heb ik de volgende keer geen extra verhoogde kans op weer een vroeggeboorte. Wel 40/60% kans om weer zwangerschapsdiabetes te krijgen maar dat zien we dan wel weer Hij heeft niet eens even naar de knip gekeken haha nouja ook weer afgerond Volgende keer mag ik in principe ook gewoon weer bij de vk. Verder voor Ferron gister een nieuwe speen gekocht, deze is iets groter. Nu wil meneer zijn kleine speen niet meer haha. Nee je bent natuurlijk al zo groot hihi Straks komt gezellig een collega met haar kleintje. Voor de rest weinig nieuws! xx
@rianne, dur Ferron voelt zich nu al groter dan dat ie is? . Dat de nacontrole bij de vk zo niks voorstelt? Je hoefde ook geen glucosetest meer te doen? Hiervoor moet ik terug bij de gyn komen. Met de verkoudheid van Alexander gaat het op zich goed. @ego, hoeveel kan een kleine op 1 dag drinken. Hij blijft momenteel maar drinken. Net al een lange drinksessie gehad en 45 min. later komt ie weer. Goed dat mijn moeder niet in de buurt is, want die snapt niks van de nieuwe richtlijnen. Ik heb hier ook weleens moeite nee hoor. Komt ie alweer???
Fem: Van harte met jullie zoon Olaf. Geniet ervan. Mamavandave: Ik hoop dat ze je hebben kunnen strippen. Duim duim duim. Heb alleen even de belangrijkste dingen eruit gehaald. Romina heeft een moeilijke dag tot nu toe. Niet stil te krijgen. Lijkt wel of ze bijna niet meer slaapt overdags.. Hebben jullie kleintjes dat ook? Heb trouwens besloten de Pacco inbakerdoek aan te schaffen. Hebben ze niet bij de prenatal dus hopelijk wel bij de omring. Vl slaapt, dus denk dat het morgen word.
O en als ik Romina wakker in bedje leg (dat ze bijna slaapt, maar net niet), dan kan ze soms wel een uur lopen krijsen. Echt heeel hard! Vind dat ook vervelend, omdat ik bang ben dat de buren wakker worden. Dus hier gaat dat helaas niet altijd op.
@Rianne, Nee zij is 30 weken, dus ze mag nog even Sorry meiden, ik heb een aardige drukke dag gehad, dus reageer even heel ego.. Vanochtend vk. Alles was goed, ze kon er weer niet bij, dus ze heeft wel flink gepord, maar echt strippen lukte niet. Aangegeven dat ze voor haar doen toch wel rustig was, niet helemaal stil, maar gewoon rustiger dan anders. Dus voor de zekerheid toch naar ziekenhuis voor ctg en echo. Ctg was goed, waren klaar toen had de gyn nog lunchpauze. Had de verpleegster gezegd, ga maar zitten in de wachtkamer en je wordt straks geroepen. Moesten nog half uurtje wachten, want ze hadden dus nog pauze. Na 1,5 uur toch eens gevraagd, bleken we ons te hebben moeten melden!! Nou ja, na 2uur aan de beurt, gyn had zich nog verontschuldigd, maar was de schuld van de verpleegster. Echo was goed. Minder vruchtwater, maar dat is normaal na 40 weken. Ze weegt waarschijnlijk dik 3300gr. Kleiner dan Dave was dus... Verder was alles goed en... De gyn kon me wel strippen!!! Langere vingers blijkbaar, hij kon er goed bij! Heb 1,5cm ontsluiting en verweekt. Heb al wel harde buiken na het gepor van vanochtend en het strippen. Dus we wachten af!! En... de afspraak voor inleiden staat! Vrijdagochtend bellen als ik nog niet ben bevallen. Ben zo opgelucht, want had echt verwacht dat het na het weekend werd, want de vk wou eigenlijk eerst vrijdag nog een strippoging en daarna pas inleiden. Nu komt ze donderdag nog een keer om te strippen, als ik dan nog niet bevallen ben, want liever niet inleiden natuurlijk....
@chantal, wat een goed nieuws! Hopelijk zet het nu uit zichzelf door. Succes meid. @duo, vervelend dat romina vandaag zo onrustig is. Hangt denk in de lucht . Succes ermee
Bedankt voor alle felicitaties. Het moet echt nog effe doordringen hoor. Naast me ligt een klein mormeltje heel tevreden te slapen. Met mij gaat het ook heel goed. Nooit geweten dat een bevalling ook zo "fijn" kon gaan. Ik reageer later op iedereen. MAar ik hoop echt dat het bij Chantal door gaat zetten. Lees net dat de gyn je wel kon strippen. Good for you!!
Maartje, inderdaad voelt Ferron zich al heel groot haha. Maar hij gedraagt zich vanaf de geboorte al groter dan dat hij is haha! Ja heel apart bij de gyn. van de week bel ik mijn vk nog even want die vonden het wel leuk als ik evengoed ook bij hun nog even langs kwam Ik moet nog wel een keer bloedprikken deze week eigenlijk, inderdaad vanwege de zwdiabetes. Hoe ging de rest van de dag met drinken van Alexander? Duo, wat sneu dat Romina een moeilijke dag heeft Hoop dat het nu weer beter gaat. Ferron slaapt overdag heel verschillend, de ene dag heel veel en de andere dag bijna niet. Vandaag slaapt ie weer veel dus ik hoop dat ie dat vannacht ook doorzet Chantal, wat een goed nieuws. Ik hoop nu dat het door gaat zetten voor je. Fijn zeg! En dus nog voor de 30e Spannend! Fem, wat fijn voor je zeg! Ben superblij voor je Geniet lekker! @ego, vanmiddag kwamen mijn schoonvader en schoonzus spontaan nog even langs. Heb ze maar een koppie aangeboden heb ik ook weer voldaan aan mijn plicht haha . Daarna kwam me collega met haar zoontje. Die is nu 7 maanden en hebben even leuk foto's van ze samen gemaakt. Wat een verschil dan haha! Vl is nu op oefenavond en ik zit lekker met een slapend ventje op schoot. Hopelijk slaapt ie vannacht ook goed want hij heeft een slaapdag vandaag haha. Fijne avond lieve meiden!