Suzanne: Jeetje dan slaapt Hessel zeker goed door! Jaloers!! Haha. Dat gejuich bij een poepluier herken ik wel. Door de fv komt ze hier eens in de 2 of 3 dagen. Nouja zal haar ritme wel zijn. Flieentje: Ook al zon goede slapert. Goed dat ze al bijna op haar geboortegewicht zit en dat dr stompie eraf is. Leuk is dat om te zien he hoe ze genieten van het baderen. Heb zelf gister me eerste bader filmpje opgenomen, blijf maar terugkijken. Vl heeft een slaapprobleem, dus kan vaak niet slapen of heeft aan paar uurtjes genoeg. Kipje: Na 4 kuren nog steeds spruw. Zielig! Maar gelukkig drinkt die wel goed. Anders idd gewoon weer terug naar de HA! Wat voor speen haal je nu dan? Het is toch gewoon van 0 tot 6 maanden? Hmm Indische rijsttafel, Jammie hoor. Ook fijn ml lekker optijd klaar. Mooi dat je het gezellig hebt gehad! Klinkt trouwens wel handig zo'n bv cafe. Kende dat helemaal niet.. Nou Vl is vannacht aan de babykamer begonnen, de helft van dr kamertje is behangen. Vandaag zou het af zijn heeft die beloofd. Hij is wel een rare hoor, ipv dat die daar gister overdahg aan gaat beginnen doet die het snachts. Snappen zal ik die mannen niet haha. Romina heeft wel goed geslapen opzich. 1x 4 uur en 1x 3 uur. Wel een beetje vroeg wakker helaas, ben om 6 uur maar met dr naar beneden gegaan omdat ik niet wilde dat vl wakker werd van haar. Flesje gegeven en wilt niet meer slapen haha. Schmidt: Jaja, die voorjaarszon is verraderlijk he! Maar wel lekker in de zon haha. Ik heb gister weer geen zon gezien helaas.
Even weer een ego berichtje. Kijk dadelijk even om uitgebreider te reageren. Gelukki zat er vannacht ongeveer 3 uur tussen de voedingen, maar o wat een pijn die hij weer had. Ga zo toch even bellen of er echt geen gaatje is vrijgekomen bij de Ostheopaat.
Goedemorgen meiden, Maartje, ojee toch rood geworden hopelijk heb je er geen last van gehad. Juist dit zonnetje is zo veradelijk hè. Jammie klinkt goed Indische rijsttafel! En wat leuk dat je broer en schoonzus als verrassing kwamen! Was vast gezellig zo met zn alle! Haha weer helemaal onder de poep, hij doet er wat aan zeg. Handige actie van het badje, oepsie! Hoop voor je dat je eerder terecht kunt bij de osteopaat. Arme Alexander! Duo, Ferron had een difrax speen van -2 tot +2 maanden. Die is net een slag kleiner dan die van 0-6 vandaar . Nu gaat ie ook al richting de 2 maanden dus wrs vond hij dat dat nu al wel nodig was haha. Oh wat fijn dat vl begonnen is! Alleen s nachts snap ik dan ook niet haha! Hopelijk is het vandaag af! En die nachten van Romina zijn ook erg netjes, ze zijn natuurlijk nog maar klein! @ego de nacht begon erg goed. Hij sliep weer van +/- 22 tot 2:30 alleen daarna kregen we hem echt niet meer in slaap . Eerst laten huilen maar hij gaf niet op, daarna proberen te helpen in slaap te komen maar na bijna 1,5 uur wil je zelf ook wel slapen dus maar meegenomen bij ons. Hoop dat het vannacht weer beter gaat want morgen hebben we een bruiloft en vind het niet zo fijn als ik dan met mega wallen loop haha. Straks ga ik naar me werk. Onze leidinggevende neemt afscheid, uit goed fatsoen maar even heen Fijne dag meiden xx
Goedemorgen dames... @schmidt, zielig dat die kleine nog steeds zo'n last heeft joh... Hoop voor je dat je snel bij de ostheopaat terecht kan... @duo... haha die mannen, tja.. komen echt van mars he wel fijn dat die beloofd heeft het vandaag af te hebben... ben benieuwd of het ook lukt @mvdave... Bij mij begon t ook met het verlies van de slijmprop en wat slijm gedurende de dag... wie weet hoest nu? @fem heerlijk zo de eerste nacht.. Lekker hoor! @kipje... zielig van de spruw... Indd gewoon weer terug gaan hoor.. en zal is even aan me oma vragen of ze nog een grootmoeders trucje heeft en btw, wat een heerlijke slaper heb jij! @flientje.. Lekker he zo'n badje... Kay vind het ook heerlijk,.. behalve het aan/uitkleden.. dat vind die nog niks haha, al word het wel wat minder... @even ego... Hier een heerlijke nacht gehad... Laatste fles om half 12... met het idee om te kijken of die t redde tot half 5.. Maar hij dronk maar de 2/3 van zijn flesje dus om half 3 had meneer toch een beetje honger.. fles erin en daarna heerlijk geslapen tot 8 uur kan ik wel aan wennen haha! fijne dag meiden...
Ik reageer even van achter naar voor. Wilde eigenlijk via de laptop alles typen, maar blijkbaar is regeldag nummer 3 aangebroken. Ik reageer even per pagina. @duo, heerlijk dat alles zo laat nog moet gebeuren. En dan is het ook nog eens nachtwerk. Het zou mijn man kunnen zijn. Die kan ook goed on de nacht gaan klussen. Hopelijk komt ie zijn belofte na. @roos, snap dat je daar wel aan kunt wennen. Heerlijk zo'n nacht. @rianne, wel een lekker begin dus van de nacht. Wel balen dat je hem later niet meer in slaap krijgt. Veel plezier met het afscheid van je leidinggevende. Oja, heb best wel last van het rood zijn.
@wencke, en hoe gaat het bij jullie met de regeldagen? Al doorheen, of gaat het nog steeds door. Had me voorgenomen wat dingen in huis te doen later deze week. Echt niet hè. De tijdsie ik heb hou ik toch maar even voor mezelf. Mensen uit de omgeving zeggen dat je jezelf tijdens de regeldagen goed moet verwennen. En wat je ook zegt zowel bv als fv hebben beiden hun voora en tegens. Heb jij trouwens tijdens de regeldagen ook zo'n honger. Ik zou kunnen blijven eten. Goed dat we geen Lekkernij in huis hebben. Oja, fijn trouwens dat de operatie goed gegaan is. @rianne, snap dat je van die spruw onzeker wordt. Aan die bel blijven trekken hoor. Oja, hopelijk valt de litteken toch nog mee wanneer de hechtingen eruit zijn. @eef, fijn dat het zo goed gaat. Wil ook van die nachten . En hoe was het showen gegaan? @chantal, hoe gaat het daar? Weet dat je op donderdag altijd laat bent, maar ben zo nieuwsgierig. Na een avond en macht duimen. @ego, de zon is hier momenteel ver te zoeken. Misschien ook maar beter voor mijn huidje. Alexander is nu hopelijk klaar met drinken. Dan ga ik nog even lekker dutten. Na de volgende ronden wil ik met de kinderwagen naar het winkelcentrum lopen om het 1 en ander te halen. Wanneer meneer onrustig is haal ik er gewoon om de hoek . Heb trouwens de voicemail van de Ostheopaat ingesproken. Is niks voor mij om nogmaals te bellen, heb ik ook gezegd. En heb gevraagd of er echt geen gaatje is gekomen. Hopelijk belt hij nog, maar heb er een hard hoofd in.
@roos, nog steeds echt hele brokken slijmverlies met wat een kruising tussen oud bloed en wat nieuwer, maar geen helderrood bloedverlies. Haha sorry, niet smakelijk!! Zo nu en dan een wee, maar echt sporadisch, dus niks waarvan ik denk, dit kan het zijn. Zit nu te wachten tot de vk komt om me weer te strippen en zal dan ook vragen of dat slijmverlies enzo nog van strippen dinsdag is, of toch een teken. Mn darmen rommelen ook sinds gister, ineens diarree, dus wie weet zijn het toch tekenen. Maar dan mag ze wel opschieten, want ze heeft alleen vandaag nog voor ik wordt ingeleid. Even afwachten tot de vk is geweest dus!
Chantal: hoop dat het strippen wat doet, succes! En anders succes voor morgen, het einde is nu echt in zicht! Maartje: succes met de regeldagen, hoop dat de osteopaat toch nog terug belt. Hier ook geen zon te zien trouwens! Roos: jaloers op jullie nacht! Hier was het 1.00, 3.00, 5.30 en tussen 1 en 3 non-stop huilen... het is een fase, toch?! Rianne: ook al een waardeloze nacht dus, ik neem Daan alleen absoluut niet bij ons in bed om te slapen, omdat ml erg onrustig slaapt en dat vind ik toch wel erg link met zo'n kleintje tussen ons in. Maar heb het echt wel overwogen hoor! Fijne bruiloft morgen! Duo: hopelijk komt de babykamer af vandaag! @Wencke: hoe is het bij jullie met de regeldagen? En de poep? Gisteren bij de kinderarts geweest, bloeddruk van Daan was nog iets aan de hoge kant en ze hoorde een licht hartruisje, maar niks om ons zorgen over te maken. Hij is ook weer flink gegroeid, 3410 gram en 51 cm! Over 6 weken moeten we terug komen, daarna weer over 6 weken en dan nog over 3 maanden. Wel fijn dat ze hem in de gaten houden. Volgende week ga ik nog naar de gyn om mijn bevalling na te bespreken, toch wel behoefte aan extra uitleg en of er een kans is dat bij een eventuele volgende zwangerschap kans is op herhaling... Verder kolf ik nog steeds fulltime, heb nog wel een paar keer geprobeerd aan te leggen maar het is voor mij én Daan zo frustrerend dat ik het laat varen...Wel merk ik dat hij steeds meer én vaker wil drinken, ik heb nu nog wel genoeg melk, maar ben bang dat ik binnenkort toch echt mijn vriezervoorraad moet aanspreken. Ik kolf nu zo'n 5 à 6 keer per dag, vaker lukt me gewoonweg niet ivm verschonen, voeden, knuffelen, huishouden, katten en afspraken. Iemand ervaring met combineren bv/kv? Ga het morgen bij het CB maar eens ter sprake brengen.
Hi girls, Ahhhh, weer het verkeerde scherm per ongeluk weggeklikt... zo balen altijd! Eef, wat grappig eigenlijk dat we allebei in het begin moesten bijkolven en nu zo'n goede productie hebben he (idem bij Maartje). Mijn borst is af en toe ook echt een fontein en ik heb tegenwoordig ook een spuugdoekje in de buurt om zijn gezichtje af te kunnen vegen (terwijl hij dus zelf nooit spuugt of eten teruggeeft). En heerlijk he dat badderen! Hebben jullie al met de kleine meid onder de douche gestaan? Onze uk kan daar ook echt intens van genieten, al is het voor onszelf soms wel een beetje eng omdat de uk toch vrij glad is dan (echt even wennen). Rianne, hihi die mannen met hun opmerkingen ook altijd , al kon ik het zelf ook niet laten te vragen of er niet ook wat vet kon worden weggesneden . Laten we hopen dat de wond op je borst mooi herstelt en het slechts schijn is dat het niet mooi gefixt is . En kleine Ferron dacht zeker dat er een klein feestje voor hem gebouwd was toen je op de muziekknop duwde , hihi ik zou ook wakker worden. Echt superfijn dat de kleine toch zo snel weer in slaap te krijgen was gisternacht. Wat betreft de spruw helaas geen tips. Wel raar de de medicatie haar werk niet doet. En absoluut gewoon de huisarts er mee blijven lastigvallen en als dat niet werkt contact opnemen met ene kinderarts? Lijkt me dat er een gewone oplossing voor moet zijn. Afgelopen nacht was Ferron dus een klein boefje met het slapen, hihi ze weten precies hoe ze lekker in dat warme grote mensen bed moeten belanden he . Vooral als manlief er overdag niet bij is kan ik nogal geneigd zijn om de kleine bij me in bed te nemen. Ik leg hem dan in zijn wiegje, laat hem even brullen (meestal binnen 5 min stil of eerder), alleen krijgt hij dan die stomme oprispingen en het "herkauwen" en zielig dat hij dan is. Vervolgens pak ik hem uit zijn wiegje en neem ik hem bij me en dan krijg ik me toch een voldaan blij gezichtje. Volgens mij manipuleert die kleine kabouter me nu al . Maartje, klinkt als een gezellig dagje, hihi inclusief Alexander zijn poepfeestje ,) (ze kunnen er wat van). Hij dacht zeker, 'ik heb wel zin in een lekker badje, heerlijk die verwennerij ', En een goed idee om voor jezelf termijn te stellen , dat is toch makkelijker. Maar ach die arme kleine jongen met zijn krampjes , zo sneu! Hopelijk is er toch een gaatje vrij! Heeft hij al teruggebeld? Wat betreft de regeldagen, ze zijn nog niet voorbij... Hij ligt er al weer uren aan, maar ik heb inmiddels besloten mijn verstand op nul te zetten en te gaan met die banaan. Ik heb mezelf lekker geinstalleerd op bed met een boek en de laptop en heb meneer tegen mijn borst aangelegd. Zo kan hij aanhappen wanneer hij wil en ik kan ook mijn eigen ding doen. Waar ik hem eerst vaak even weglegde en ik dan lichtelijk gefrustreerd raakte omdat hij WEER wilde, ben ik nu compleet relaxt en vind het helemaal best. We zitten nu ook op de derde dag en gaan vanavond de 4e in. Hoop wel dat het nu snel voorbij is, want het is me een partij tijdrovend. Duo, hihi gekke kerels he . Fijn dat er al hard geklust is nu en ze kleine meid ook 7 heerlijke uurtjes slaap te pakken had. Roos, wow wat een nacht!!! Heerlijk!! Chantal, nou hier was dat slijmverlies ook DE start hoor . Zet hem op! Monica, wow wat is Daan goed gegroeid, ontzettend fijn om te horen! Maar je dagen lijken me ontzettend pittig als ik het zo hoor, ik kan me heel goed voorstellen dat je benieuwd bent naar de combi bv/kv. Je moet ook aan jezelf denken, want een oververmoeide mama heeft Daan ook weinig aan. Ik kan er helaas geen advies over geven. We hebben in het begin 2 dagen kleine beetjes kunstvoeding bijgevoed, maar dat was het. Ben benieuwd wat de gyn kan zeggen over eventuele toekomstige zwangerschappen. Kan me voorstellen dat je graag wilt weten of die vaker voor kan komen, dan kun je jezelf er in ieder geval beter op voorbereiden . BTW, Hesseltje poept er weer op los gelukkig . Tis maar goed dat de babypoep nu nog zoetig ruikt, als ze vast gaan eten wordt het heel wat minder schattig . Ego, hier gaat alles dus goed met het kleine drankorgel. De nachten en eerste drinksessie in de ochtend zijn normaal, maar inmiddels zit meneer alweer uren hongerig te doen (vast het voorbereidende werk op de drankwedstrijdjes tijdens zijn studententijd later ). Zoals ik al schreef bij Maartje heb ik hem nu zo liggen dat hij in principe kan drinken wanneer hij wil en ik ben zelf ana het relaxen . Heb mijn boek binnengekregen 'Franse kinderen gooien niet met eten' en ben er nu net in begonnen. Ben benieuwd! Fijne middag meiden! Kus
Vk is geweest, er is zeker wat bezig. Baarmoederhals is de helft korter dan dinsdag en heb al 2cm ontsluiting. Ze heeft behoorlijk geport (pijnlijk!) En nog gestript. Als ik vandaag overdag pijnlijke krampen houdt, dan kan ik vanavond bellen en gaan ze nog een keer kijken. Als ik dan tegen 3cm ontsluiting heb, gaan ze de vliezen breken en wordt ik in principe niet ingeleid, maar ga ik gewoon met mn vk naar het ziekenhuis. Heb wel behoorlijke krampen nu sinds een kwartier/half uur, dus ben benieuwd!!
@monica, vervelend dat de hoge bloeddruk niet wil zakken en dat hij een ruisje, maar als de kinderarts zegt dat jij je geen zorgen hoeft te malen dan zal dat wel kloppen. Gelukkig maar. Betreffende combi bv/fv, ik heb geen ervaring, maar weet dat dit gewoon kan. Misschien even contact zoeken met een lactatiedeskundige. Ik snap dat dit geen doen is. Betreffende nacontrole gyn, idd gewoon navraag doen. @chantal, en vk geweest ? @wencke, heerlijk he die voorbereiding op zijn studententijd. Incl. het spugen. Nu hij meer drinkt spuugt hij ook meer. Volgens mijn vader heeft hij door het vele drinken ook meer last van zijn darmpjes. Hier is het m.n. In de ochtend en vanaf het avondeten feest. Nu zit ik even buiten met hem, maar idd, we zullen ons eraan over moeten geven. Meer kun je niet doen. We maken er gewoon het beste van. En veel vrouwen zeggen dat het 3 dagen duurt. I hope so! @ego, hier bet als bij Wencke, 1 groot zuipfestijn. Net heeft hij even geslapen. Ben maar meteen wat belangrijke inkopen wezen doen. Nu lekker buiten in de schaduw zitten met zl. De Ostheopaat heeft helaas niet meer gebeld. Had ook gevraagd terug te bellen alleen wanneer er toch nog een gaatje zou zijn. Verder heb ik me voorgenomen het hier de boel de boel te laten. Wanneer het bezoek morgen doorgaat zal Ik er alleen voor zorgen dat de tafel leeg is .
Met het cb maar gebeld. Regeldag 3 in combi met zijn krampjes is rekken. Hij zal even onrustig worden, maar het moet even. In het uiterste geval moet ik mijn wijkverpleegkundigr bellen. We zullen zien.
Kipje: Ow vandaar, had die echt een mini speen haha. Schattig! Bevalt de nieuwe speen? Hmm vervelend dat je een zware nacht hebt gehad. Slaapt die vandaag overdag zeker veel? Schmidt: Is de zon uiteindelijk ook daar doorgebroken? Hier wel. Heerlijk! Jammer dat de osteopaat niet heeft teruggebeld. Moon: Oei jij hebt een zware nacht achter de rug. Nu zeker erg moe? Fijn dat daan zo goed in de gaten word gehouden en ook goed dat je nog naar de gyn gaat voor evt uitleg. Ik heb een poosje BV gegeven (gekolfd) en daarbij met fv bijgevoed. Geen enkel probleem, maar uiteindelijk werd het meer Fv met BV bijvoeden en nog geen week later alleen maar fv. Toen ik eenmaal was begonnen met fv zag ik alleen maar voordelen, Romina was veel meer voldaan, dus vrolijker en sliep meer. Dus je moet er wel rekening mee houden dat de kans erin zit dat je dan snel zult afstappen van BV. Dus of je dat wilt... Suzanne: Pfff succes met je melk monstertje hahahah. Nouja inderdaad verstand op 0 werkt misschien het beste. Veel plezier met je boek! Mamavandave: Spannend!! Het gaat vast gebeuren Eindelijk he. Veel succes.! Mijn klaaggezang gaat weer beginnen hoor. Vl is vanochtend naar de garage gegaan om wat te doen aan zn auto (had haast), maar hij dacht wel met 2, max 3 uurtjes terug te zijn. Uiteindelijk 5 uur verder en nog steeds niet thuis. Neemt ook zijn tel niet op. Grrrr! Denk niet dat de babykamer af komt vandaag, maar de dag is nog niet voorbij. Misschien verbaas ik me nog...
Haha nou ja, het gaat hoe dan ook gebeuren tussen nu en morgen. Net besloten om zoonlief alvast bij de gastouder te laten. Donderdag is natuurlijk sowieso zn opvangdag en vrijdag ook. Maar het is voor hem een stuk rustiger om alvast op de goede plek te zijn. Anders moeten we hem nu ophalen en dan ergens tussen nu en morgenochtend weer terugbrengen. Afhankelijk van of het door zet. En morgenochtend moet ie er toch sowieso weer heen. Wie weet helpt het mij ook ontspannen Wel gek idee, volgende keer dat ik hem terug zie is de baby er en is hij grote broer!
Ooooohhh Chantal wat spannend!! Ik hoop zo dat het gaat beginnen en het klinkt echt als een begin. Ben benieuwd. Hou je ons op de hoogte?
Zucht, we gaan hier even de huisarts bellen.. Ik ben al vanaf half 11 aan het voeden, dit kan niet normaal zijn.. En hij krijst nog steeds alles bij elkaar.. Waar het daarstraks alleen maar jengelig doen was.. Ik kan echt niet meer, hoe relaxt ik ook probeer te blijven. Sorry meiden voor het ego bericht
Wencke, groot gelijk. Ik heb hem om 15.00u aangelegd en nu mag ie pas weer om 18.00u. Leuk die regeldagen, maar zoals mijn moeder zegt. Het hoeven geen obesitasbabys te worden. Hij ligt nu binnen te krijsen, niet normaal. Heb de deur dicht gedaan. Hoer moet ik even doorheen. En mijn moeder zei al, anders kom dit weekend deze kant uit. Voed hem en vertrek vervolgens voor 3 uur. Ml os nog niet thuis. Verwacht pas om 19.30u. Hebben ook afgesproken dat ik niet ga koken. We zien vandaag wel. Wencke, succes en ben benieuwd wat de ha zegt. Houd ons op de hoogte.