Hey girls, Chanti!!! Wow! Gefeliciteerd met de kleine meid en wat een leuke naam ook! Poeh echt een heftig verhaal lieve schat en dat het alsnog een keizersnede is geworden. Daar hou je niet echt rekening mee he, behalve toen we nog even dachten dat ze misschien in stuit lag. Poeh en absoluut een bizarre ervaring . Ik vind het heel bijzonder om te hebben meegemaakt ja . Wat staat er nu voor je herstel? Is het een beetje vergelijkbaar met een normale keizersnede of is het een stuk heftiger nu je ook die zware uren er voor hebt gehad? Dikke knuffel meis, echt leuk! Maartje, wow Alexander creeert gewoon zijn eigen bubbelbad, alleen dan jammer van de extra bruine brei . Poeh, ik kijk er wel naar uit om heerlijk met de kleine in bad te gaan, dat lijkt me echt zo leuk (hopelijk wel zonder bruine brei ). Maar wat goed dat hij 4uur geslapen heeft! Echt een toppertje! Ze komen er wel . Rianne, ohhh wat heerlijk dat die kleine man zich als een engeltje gedragen heeft, fantastisch! Daar kun je mee thuiskomen . Alvast heel veel plezier morgen! Wat houdt zo'n reddingsbootdag precies in? Ga je dan lekker varen of is het een soort open dag? Fem, wat fijn dat hij niet over die 10% grens is heengegaan. Je hebt echt geen zin om daarvoor naar het ziekenhuis te gaan. Ik baalde toen als een stekker toen hij die grens passeerde . Ow, ik moet even skypen.. Schrijf zo verder . X
Even snel, want ik moet Sofie zo wakker maken voor haar voeding. Vrijdag werd ik ingeleid, zoals ik geloof ik al gezegd had. We mochten om 8uur komen. Om 8.45 was ik aangesloten aan het infuus met weeënopwekkers en had ze mijn vliezen gebroken. Het was eerst nog goed te doen, maar na een uur deed het echt heel erg pijn. Ik dacht, als het na een uur al zo voelt, hoe moet dat dan wel niet als ik zo nog tien uur moet. Want ging er vanuit dat ik minstens de helft van de tijd van Dave bezig zou zijn. Dus om een ruggenprik gevraagd. Die zat er ongeveer half elf in, aangesloten enzo. Om half twaalf voelde ik me een beetje raar, het leek wel alsof de weeën ondanks de ruggenprik heftiger werden en ik had steeds zo'n gevoel alsof ik moest poepen, ik dacht misschien wat gas wat vast zit? En misschien staat de ruggenprik te laag? Toevallig kwam de verloskundige net binnen na twee keer tijdens een wee me zo naar te voelen. Dus ze zegt, wat is er? Ik zeg ik voel me raar... ze zegt, daar kan ik niks mee... Nee dat snap ik, ik probeer het te omschrijven. Ze zegt voel je druk? En op het moment dat ze het zegt (het was al wel door mn hoofd geschoten, maar ik dacht, dat kan nooit) denk ik, neeeee het kunnen geen persweeën zijn na 2,5 uur... Dus ze zegt ik voel even... Ik zag het al gebeuren, net als met Dave urenlang persweeën wegzuchten... Had ik 10cm ontsluiting!!!! Ik was nauwelijks aan het idee gewend dat ik die dag echt ging bevallen en toen mocht ik na amper 2,5 uur al persen! Ze hebben me direct van alle snoeren en de ruggenprik losgekoppelt, ik mocht bij de volgende perswee meepersen. En het hoofdje kwam direct!!! Het stond direct, dus half in/uit, dat het niet meer terug gaat. Dat deed echt mega veel pijn, ik wou haar er alleen nog maar uit, dus ondanks dat ik geen perswee had, toch geperst, want ik kon alleen maar denken, ze moet eruit! En dat kwam ze... om 12.06... Amper drie uur nadat ik was begonnen zonder weeën te hebben en na 1,5 keer persen. Ik had het liefst zonder ruggenprik gedaan, maar de weeën waren zo heftig, dat ik dus toch die ruggenprik had gevraagd en achteraf maar goed ook, want het zijn behoorlijk heftige weeën als je van niks geen weeën binnen 3 uur naar volledig ontsluiting gaat. Ik mocht direct weer van alle toeters en bellen af, behalve het infuus ivm het risico op weer zulk heftig bloedverlies. Moest even wachten tot de ruggenprik was uitgewerkt, maar omdat die nauwelijks een uur zat, was dat zo weer uit mn systeem. Daarna moest ik natuurlijk nog plassen en mocht het infuus eruit en mochten we om 16.00 naar huis!!! Wie had dat gedacht. Compleet tegenovergestelde bevalling van Dave, geen complicaties. Niet eens ingeknipt of gescheurd, dus geen hechtingen... En voel me afgezien van de vermoeidheid vanwege een nacht slaap missen voor de inleiding en natuurlijk het vervelende gevoel in mn buik nu alles weer op zn plek moet, eigenlijk best goed. Sofie dronk direct binnen een half uur na de bevalling en ze drinkt al hartstikke goed, wat ook een opluchting is, want dat deed Dave ook echt niet. Ze wil alleen steeds echt gedurende tussen de 1 en 3 uur steeds drinken en daarna valt ze voor 4 tot 5 uur in slaap. Het voeden is minder prettig, omdat ik hele hevige naweeën heb, dus dat is niet echt prettig. Maar doordat ze daarna goed slaapt, heb ik vannacht zelfs geslapen van half 4 tot half 7. Sofie is nog wel wat misselijk en spuugt, voornamelijk slijm en wat oud bloed. Verder doet ze het prima, afgezien van wat moeite om haar temperatuur goed op peil te houden. Vandaag overdag is het dus ook prima gegaan. Heel erg fijn en een verademing na de vorige keer!! Ben benieuwd hoe het de rest van de week gaat. Dave heeft super goed gereageerd. De baby is lief en mooi en hij wil echt steeds helpen, en haar aaien enzo. Hij heeft haar ook al een paar keer zijn doekje geleend. Echt heel lief. Hij is vandaag wel wat jengelig, maar de afgelopen twee dagen waren ook wel druk en anders, dus dat is wel logisch. Verder is ie echt super lief voor dr! Dat was het wel even nu, ik ga dr maar eens wakker maken en kijken of ze nog wat wil drinken!
Chantal deze bevalling lijkt wel op die van mij. Hahaha. Ook zo snel en zonder kleerscheuren er vanaf gekomen. Alleen ik had geen pijnstilling. En dat dave zo lief is, is ook mooi meegenomen. Fijn dat Sofie gelijk goed drinkt. Ben blij voor je dat na die ellendige zwangerschap er eindelijk een mooi einde aan is gekomen. Lekker genieten!!!!
Mamavandave: Zo dat is een hele snele bevalling. Nou super hoor! Erg fijn voor je. Heb je wel verdient toch naar zon zware zwangerschap! Hoe is het nu met je bekken?
Vraagje: Kleine is nu 7 weken, maar ben nog niet ongesteld worden. Hoelang kan dit ongeveer uitblijven naar een KS. Ik geef al een poosje geen BV meer.
Duo kan echt nog wel een tijdje duren hoor. Ik werd pas weer ongesteld na vier maanden ofzo. Gaf geen borstvoeding. Zou het gewoon afwachten. Kan ook zijn dat je weer binnen een maand ongesteld bent
Nou daar ben ik weer . Chantal, indrukwekkend verhaal hoor! Wat super dat de kleine zo snel goed drinkt , heel luxe! Maartje, ach meissie ik snap je heel goed. Ik heb er momenteel ook meer moeite mee (voel me soms ook zo geisoleerd, wil dan graag naar buiten maar dat kan dan niet). En bij jou is het nu helemaal een grote overgang, hij werkt nu zo extreem veel opeens. Dikke knuffel lieverd. Monica, wat fijn dat alles zo stabiel is . En die grote wereld is ook zo interessant voor de kleintjes , ik snap de kleine man wel . Gezellig dagje voor jullie vandaag, geniet er van! Duo, ohhh wat leuk dat douchen! Heerlijk met die kleintjes , wat vond vriendlief er van? Nog een beetje eng of niet? Die kleintjes zijn zo fragiel en glibberig, dat is toch even wennen . Poeh dat boefje was wel een flinke tijd wakker tussendoor, maar ze slaapt verder zo goed. Die denkt natuurlijk 'ik heb heerlijk lang geslapen, nu weer genieten van het wakker zijn' . Wat betreft het ongesteld worden. Ik heb er gisteren naar gekeken omdat ik een soort ongesteldheidssteken had in mijn buik en ik wat bloed verloor, terwijl het bloeden hier zo goed als gestopt was en die zag er ook anders uit. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik nu al direct binnen n maand ongesteld zou worden, des te meer omdat ik gewoon borstvoeding geef. Ik las inderdaad dat het erg varieert. De ene is binnen no time weer ongesteld en de ander "wacht" er 6 maanden op. Ego, mijn mama is weer naar huis vertrokken en de visite van vanmiddag is inmiddels ook weer naar huis. Het was echt supergezellig, maar ik vind het ook erg fijn dat we nu een avondje kunnen relaxen. Ik zit met mijn Jillz 0,0 lekker op de bank te genieten. Wat betreft het breien. Ik ben daar dus ook geen held in. Mijn zus heeft de steken op de naald gezet en daarna is het eigenlijk easypeasy (zolang er dus maar niets mis gaat, zoals steken laten vallen ). Ik heb drie kleurtjes, want ik wil drie dekentjes maken. De een is fluoriserend rood, voor in de wandelwagen (die is immers blauw met fluoriserend rode accenten). Daarnaast nog een koningsblauwe kleur en een lichte grijze. Ik ben benieuwd en ik show uiteraard het eindresultaat . Hopelijk hebben jullie ook allemaal fijne avondjes! Nog leuke plannen voor maandagavond en dinsdag? Liefs
@chantal, klinkt als een super bevalling. Fijn dat het zo goed en snel gegaan is. Ik reageer later uitgebreider. Kwam net in de auto als dierenliefhebster en al die hormonen een jat tegen die net aangereden was. Hij lag te rollen van de pijn. Krijg het beeld niet meer uit mijn hoofd. Heb uiteraard meteen alle hulptroepen geïnformeerd. Zo zielig.
Lieve chanti en chantal... GEFELICITEERD met jullie PRINSESJES!! 2 totaal verschillende bevallingen, chanti.. poeh meis.. helemaal 3x niks maar je heb toch maar een mooi mensje op de wereld gezet, en hoe dat maakt niet uit.. En skye, mooie naam! dochtertje van me zus heet ook zo... Chantal komt indd ook in de buurt van mijn bevalling, alleen indd ook zonder pijnstilling.. Heerlijk hoor! en indd volgens mij als laatste maar zeker niet minder! Fijn hoor, geniet ervan! Volgens mij is iedereen bevallen he... Hadden we vast niet gedacht zo aan het begin van dit forum, dat alles zo snel en goed zou gaan... Lekker hoor meiden.. @ongesteld, kan er niet over mee praten... Ben nog steeds het vloeien van me bevalling niet kwijt, als mag ik blij zijn als er een theelepel in me mandverbandje zit aan het eind van de dag... Maar toch.. ik ben het nog niet kwijt... maar weet indd wel dat het goed kan verschillen bij iedereen... De een sneller als de andere... @wencke, klinkt als een lekker dagje zo, met een lieve oppas en jullie ff de boodschapjes doen.. Ik ben gister even met vl boodschappen wezen doen, met kleine thuis bij kraamzorg... Vond t 3x niks maar moest gewoon even de deur uit.. in een half uur tijd waren de week boodschappen binnen hihih, nog nooit zo snel geweest... daarna weer lekker terug naar me mannetje... @breien, ik kan het niet haha, iemand zou t echt even voor moeten doen want het is zolang geleden haha, en denk indd dat ik het geduld er niet voor heb maar wat je gaat maken wencke, klinkt wel super leuk! ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat, en dh is in de buurt he.. kan ik makkelijk evt een bestelling bij je plaatsen @moon, lieve daan vind het indd veelste spannend en interessant om zich heen... ik zou ook niet gaan slapen wel fijn om te horen dat het goed met jullie gaat... @schmidt, bah bah zielig!! kan ik ook niet tegen hoor, maar ik ben zo'n nerd, ik stap nog van me fiets om een kikker van straat te halen, en in het gras te zetten want stel je voor dat plat gereden word.. @duo...super leuk dat douchen! vl heeft vanaf vandaag 2 weken vakantie, dus die mag nu ook de eerste keer een badje doen, en we willen ook indd even kijken met het douche.. als weet ik nu al dat vl zegt dat ik dat de eerste keer mag doen, haha... Maar dat geeft niet.. al vind ik het wel een beetje eng, glibber glibber... @kip...Hier aan het strand ook reddingsbootdag... Als ik de verhalen moet geloven is het altijd een groot feest, dus veel plezier morgen! hoop op mooi weer voor je... @ego... Sorry dames, ik heb echt de aller liefste, leukste, mooiste baby die er is... Kan er niet overuit dat het echt daadwerkelijk mijn kindje is.. mijn zoon.. mijn vlees en bloed.. Ik weet het wel hoor, voel het ook.. maar dat die 9 maanden in me buik heeft gezeten.. is soms nog zo moeilijk te bevatten... Is dit gek? ben ik de enige? Ik ben zo intens gelukkig, dat je er gewoon eng van word haha... verder is die qua komen voor eten een zoetje... Zitten nu op 6 flessen, komt netjes om de 4/4.5 uur.. Moet hem soms wakker maken, en dan ook echt wakker maken, het is zo'n heerlijke slaapkop... savonds gaat om 23.30/00.00 de laatste fles erin en komt meneer weer rond 5.30/6.00, Wat natuurlijk super is, want zo pakken wij ook lekker wat uurtjes achter mekaar, en na 20/30 min inql verschonen ligt meneer weer heerlijk te pitten tot 9/9.30 zo en nu hou ik op met opscheppen, word gewoon eng van mezelf Dikke knuffel meiden en fijn weekend verder x
@wencke, het was dus weer een gezellig dagje . Hopelijk ben je lekker aan het genieten van deze relaxte avond. Jaja, wanneer ze kleine pas na 4u gaat komen is het weer mogelijk om een x een drankje te drinken, niet dat ik perse weer wat wil drinken . @roos, ik herken het gevoel heel goed. Ik denk wij hier allemaal. Zo'n wonder. En je eigen kind is het mooiste van allemaal. En dat heeft binnen in je gegroeid. Het is en blijft een wonder. Laatst zei iemand, zo dat is echt een fotomodel. Hij ziet eruit als Op een professionele foto. Je moest mij eens zien glunderen. @ego, alexander is vanmiddag even bij de tegenoverburen geweest toen ik boodschappen ging doen. Op het moment dat ik hem weer mee wilde nemen kreeg ik de reactie, nu al??? (hij was er al 2 uur. Ik moet hem vooral vaker brengen. Zo lief hè. Vervolgens zijn we naar mijn ouders gegaan (wederom). Nu ligt meneertje lekker in dromenland. Oja, hij heeft in 5 min. tijd 3 luiers vervuild. Tijdens het verschonen 2x plassen en eenmaal de luier dicht een heerlijk vlaai gelegd. Jammie. Ik had het niet meer. Lag helemaal dubbel.
Oja menstrueren. Met bv komt het idd vaak later op gang. Ik vloei niet meer en heb steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Verder blijf ik mijn twijfels houden over mijn herstel aan de onderkant. Laatst aan een huisarts om raad gevraagd (niet mijn eigen huisarts) of ik naar de huisarts moet gaan of dat ik tot a.s. Kan wachten (nacontrole). Ik moet woensdag de gyn even goed laten kijken.
Even allemaal goede berichten vanuit deze kant. Weer een goede nacht. 4, 3 en 3 uur. Vooral de laatste zijn uniek. Normaal is dat een hele onrustige slaap van Alexander, maar nu heeft hij rustig liggen slapen. Nu ligt ie weer te slapen en heb zelfs kunnen douche zonder dat hij begint te huilen . O en niet geheel onbelangrijk. Ik krijg 2 oude spijkerbroeken dicht. Ze zitten nog niet helemaal lekker, maar ze kunnen weer dicht, dit was vorige week nog onmogelijk. @koninginnendag/nacht, ik doe hier niks aan. Vin dat niks om met Alexander die massa in te gaan. Daarnaast is bijna niemand thuis. Wel krijgt Alexander een oranje shirtje van het kruidvat aan. Fijne zondag allemaal!!!
@schmidt.. super!! klinkt als een heerlijke nacht... Kay kwam hier vannacht iets eerder.. ipv 6 uur 5 uur maar toch 5 uur kunnen slapen en daarna weer van half 6 tot 8.30... nog steeds top vind ik zelf... @qday... wij gaan wel rondje lopen, ook langs de voetbal maar echt het dorp in doen we ook niet, veelste druk.. kon daar vorig jaar zelf niet eens normaal lopen laat staan nu met kinderwagen... Wij gaan nu even eten en dan voor t eerst een rondje lopen buiten.. hoop dat het zonnetje nog even blijft schijnen...
Tnx voor de antwoorden op me vraag betreffende ongesteld worden. Gewoon afwachten dus... Wat is het een heerlijk weertje vandaag! Zo even de stad in een broek ruilen. Zat toch nog wat te krap.. Mijn oude kleding pas ik nog langer niet. Suzanne: Zozo 3 dekentjes. Waar ga je de tijd vandaan halen! Haha. Wel mooie kleuren. Ben ook zeker benieuwd naar het eind resultaat! Schmidt: Jeeeej wat goed van alexander dat die zo goed heeft doorgeslapen! Trots mag je zijn.. Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan. En wat fijn dat je al bijna je oude broeken aankan! Is ook niet gek met dat melkmonstertje van je haha. Roos: Aaaaaah Lekker je kindje ophemelen. Ik herken het wel hoor! Ben hier ook helemaal weg van me dochtertje. Heerlijk dat je vriend nu 2 weken vakantie heeft, lekker genieten met zn 3en! En veel plezier met het douche! Hier vond Romina het super lekker. Koninginnedag/nacht: Hier gaan wij ook de stad niet in. Ook veel te druk denk ik. Blijven lekker thuis Bbqen met wat familie/vrienden, dus hopelijk word het een beetje lekker weer. Nou hier weer een goede nacht gehad. Kleine heeft weer 3 grote slaapjes gehouden. 4.5 en 4 uurtjes. Nu moet ze om half 1 drinken, dus ga dr zo maar wakker maken, want wil daarna de stad in. Iedereen een fijne dag!
Chanti: gefeliciteerd!! Lekker gaan genieten van jullie meisje Skye! Roos: die gevoelens ken ik maar al te goed! Daan is de mooiste, liefste, etc... Koninginnedag: waarschijnlijk gaan we even het centrum in, scheelt dat sm in het centrum woont, want dan kan ik de drukte ontvluchten... Hoeveel voedingen krijgen jullie kleintjes nu per dag en op welke tijden? Ik ga vandaag proberen om Daan van 8x75 naar 6x100 te krijgen in de hoop wat meer tijd over te houden voor andere dingen... Of ben ik daar te vroeg mee? Daan is morgen 6 weken.
Hey meiden, Roos, hihi ja de behoefte om snel naar huis te gaan is nog nooit zo groot geweest he. We liepen over straat en ik was echt aan het genieten van het weer, maar ik had er toch vrij snel genoeg van en was echt 100x kordater in het snel naar huis gaan dan normaal . En ik vind het juist prachtig hoe je over je kleine knapperd praat, zo verliefd horen mama's te zijn . En jij ook weer heerlijke uren, lekker he . Heel veel plezier buiten, hier is het heerlijk dus ik neem aan bij jou ook . Maartje, ja officieel mag het na 3uur toch? Maar ik heb er nog niet echt behoefte aan tot nu toe, dus ik hou het bij de alcoholvrije versies en fris . Ik heb 1 slokje bier direct na het voeden gehad, lekker dat het was! Maar ook toen geen trigger tot meer. Hihi en die Alexander is toch ook echt de luierkampioen, al kan Hessel het hier af en toe ook en grijnzen dat hij dan kan. Echt supermooi om te zien . Hiep hiep hoera voor de spijkerbroeken en de goede uren! Fantastisch he! Duo, ohhh lekker de stad in, gezelligheid . Ideaal weer om rond te lopen. Fijn dat Romy ook weer een lekkere nacht achter de rug heeft. Qday, hier is dat altijd een klein beetje extra feest, omdat manlief en ik elkaar op die dag/nacht hebben leren kennen. Dit jaar alweer 6 jaar terug . We gaan ook bbqen bij vrienden op maandagavond en dinsdag vieren we het lekker met z'n 3tjes. Ik denk dat we hier in de buurt blijven, hebben ze ook vrijmarkt, en verder de kroning bekijken . Met die ukjes kun je moeilijk de grachten op . Ego, manlief en ik hebben enorm uitgeslapen, echt heerlijk. Die lange nachten wil ik niet meer inleveren . Daarna in het zonnetje ons ontbijt opgesmikkeld met uk in de schaduw (we hebben van die openslaande balkondeuren uit de jaren 20, die dicht zaten maar ons wel alle zon gunnen. Voor uk is het anders immers te koud). Verder heb ik tijdens de afgrijselijke regeldag donderdag een fortuin aan kleertjes uitgegeven en die zijn gisteren aangekomen. Ben nu half failliet, maar helemaal happy . Vooral Imps & Elfs ben ik zo fan van . Nu lekker voeden, verschonen en dan gaan wij ook een wandeling maken. Fijne middag meiden! X
Monica, ik weet niet hoeveel Hessel krijgt in verband met dat ik hem alleen de borst geef en het dus niet kan meten. In principe voed ik om de 3 a 4 uur en 's nachts op verzoek. Hij neemt dan altijd precies wat hij nodig heeft. Dus in theorie zou om de 4uur wel moeten kunnen. Je kunt het gewoon proberen en altijd nog teruggaan als het niet lekker loopt. Succes meis! Gezellig jullie plannen voor qday!
Vk en kraamzorg heeft bij mij aangegeven dat Kay 6x100 mag.. krijgt die nu ook en reageert er prima op! en hij is nu iets meer als een week
He meiden, even een snelle ego reactie, vandaag een mindere dag, ben moe natuurlijk, maar ook beetje hormonaal en verdrietig, want ze valt teveel af omdat ze vannacht bijna niet gedronken had, omdat ze krampjes had. Daardoor is ze nu suf en wil helemaal niet aan de borst drinken. Ze moet nu dus bijgevoegd worden, maar kolven lukt niet en nu moet ze kunstvoeding. Hopelijk helpt het en is ze snel minder suf, zodat ze weer gewoon goed aan de borst drinkt. Het ging zo goed de eerste dag!!!