April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    #4521 mamavandave, 30 apr 2013
    Laatst bewerkt: 30 apr 2013
    Sorry, sorry, sorry dames, dat ik jullie verwaarloos!! Ik heb net even terug gelezen, maar nog geen puf om uitgebreid te reageren. Borstvoeding geven kost me steeds best veel tijd en wil Dave ook nog aandacht geven en zo nu en dan zelf even bijkomen...

Sofie doet het super, alleen gisteravond en vannacht wou ze niet in dr eigen bed. Dus heeft ze bij mij gelegen. Ze heeft erg zuigbehoefte en dan eigenlijk ook iets om te sabbelen nodig om in slaap te komen. Dus mijn pink heeft er vannacht aan moeten geloven. Verder heeft ze sinds gister geen bijvoeding meer nodig, ze was in 1 dag weer 100gr aangekomen, dus nu weer alleen borstvoeding. Het blijft nog steeds niet mn grootste hobby, je bent er toch lang mee bezig en kunt het niet uit handen geven en moet blijven zitten. Wat vooral Dave leuk vind :p Vandaag even voor het eerst in de draagdoek, waar ze nu lekker in ligt te slapen. Ik voel me verder aardig oke. Stuwing is weer bijna weg en naweeën worden aardig minder. Slapen heb ik ook niet echt over te klagen. Ze slaapt 's nachts zo 5uur achter elkaar. Hopelijk blijft dat zo!!!

Bedankt voor de felicitaties voor Dave! Twee jaar alweer :) Hij vind het nog steeds leuk, de baby, en is lief voor dr. Wel beetje jengelig en ondeugend, maar dat is ook doordat de kraamzorg er nu is en steeds visite en zo. We hebben alles versierd voor hem vandaag en taartje gegeten en hij vond het super vanochtend!! :)

Nogmaals sorry, ik ga proberen het wat meer bij te houden. Maar ook emotioneel gaat het nog een beetje op en neer. Niks raars of extreems, gewoon normale hormonale schommelingen, maar ik kan daar niet zo goed over, ik voel me liever stabiel :p Maar dat gaat ook steeds beter!

Fijne Koninginnedag nog meiden!!

2. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Fijne Koninginnedag!

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chantal, gefeliciteerd met Dave.

@rianne, mooie foto! Foto van hier volgt nog.

Heb nog bezoek dus even geen uitgebreide reactie.

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nog 2 nachtjes......

5. rsky

rsky Niet meer actief

Wat een wijs mannetje is het toch om te zien kip.. Heerlijk hoor! en dat haar hihi... zoveel joh.. helemaal leuk!
    Hier geen oranje pakje voor de kleine man... ;)
    maar vind ze allemaal wel zo leuk.. ik heb alleen gewoon de tijd niet gehad om iets te halen voor hem... beetje jammer wel maarja..

@mvdave.. hoort erbij! geniet nou maar lekker en maak je niet druk om ons.. wij lopen niet weg ;)

@ego... Kay hoopt dat jullie allemaal een fijne dag gehad hebben... Hij is zelf een beetje moe van alle aandacht krijgen bij ons op de voetbal haha...

Bijgevoegde bestanden:

6. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Chantal, geeft toch niets. We snappen wel dat je het druk hebt met 2 kids, echt niet erg :) Fijn dat het zo goed gaat met Sofie! Echt genieten dus en Dave die zo lief is, leuk!! Hebben jullie verder nog een gezellige dag gehad?

Maartje, jullie dus een leuke dag gehad? Ben al heel benieuwd naar zijn foto hihi. Vlak voor de foto krabte Ferron zichzelf :(. Nog 2 inderdaad, hoop zo dat het helpt!

Roos, wat een moppie toch! Die wangen wil je wel opvreten hihi!! Jullie hebben dus lekker genoten? Ja Ferron keek al heel snel wijs, bijdehandje hihi. En dat haar pfff haha moet hem alweer knippen. Ennuh.. ik zie gewoon rood wit blauw bij Kay hoor ;) oog voor detail ;)

@ego, een gekke Koninginnedag zo. Voor het eerst sinds een jaar of 9/10 niet naar Amsterdam. s Middags zijn we naar het dorp gelopen maar was heel druk dus geen succes met de wagen. Wel allemaal bekende tegengekomen die wilde spieken hihi, wel lief zoveel mensen die mij er ook goed uit vinden zien, streelt toch je ego hihi. Daarna door naar mijn moeder en daarna zijn vl, Ferron en ik uiteten gegaan bij de pizzeria. Vl is vanavond toch nog naar de kroeg gegaan maar heeft belooft op tijd thuis te zijn. Ben benieuwd haha! Slaap lekker allemaal!! xx

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb geen energie om uitgebreid te reageren. Heb een foto gemaakt, deze plaats ik snel, maar ben kapot. Afgelopen nacht was een goede nacht, maar heel de avond ligt meneer te drinken op te huilen. Hoofdoorzaak krampen. Ik ben nu heel moe en hoop wat te kunnen slapen. Heb tegen ml gezeg (die net pas thuis is, Grrr) dat wanneer hij eerder dan 3u komt hij beneden wordt gelegd. Ben er even helemaal klaar mee. Ok, vind het mega zielig van die krampen, maar ik moet het ook nog aankunnen.

8. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Maartje: gossie meid toch, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Hoe is het vannacht gegaan? Ik ben er ook wel eens helemaal klaar mee hoor, niks raars aan! Die roze wolk is soms echt donkergrijs!! Knuff meis!

Roos en Rianne: Mooie foto's!

Chantal: nog gefeliciteerd met Dave! En die wisselende emoties vind ik zoo herkenbaar! Nu na ruim 6 weken nog steeds last van, zal ook wel deels door de vermoeidheid komen denk ik!

Koninginnedag hier in het centrum gevierd, veel bekenden hebben Daan kunnen bewonderen, maar ben nu wel erg moe hoor van het vele lopen en staan!

Dan nog een gekke/rare vraag misschien: Daan drinkt nu zo'n 6-7 keer per dag en valt meestal gelijk na de voeding in slaap. Ik hou hem dan een minuut of 10-15 rechtop tegen me aan om te boeren en zijn voeding te laten zakken en dan leg ik hem in zijn bedje. Echt uitgebreid knuffelen ofzo doen we dus niet, omdat hij echt diep in slaap is... Is dit raar? Heb een beetje het gevoel dat ik hem misschien tekort doe? Of is dit normaal om te doen bij zo'n jonge baby?
    Ben benieuwd naar jullie mening...

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, heerlijk die zuigbehoefte hè. Je hoeft geen sorry te zeggen, want het is logisch dat je het nu even wel erg druk hebt. Gelukkig gaat het met het voeden goed.

@roos, ahh wat een lieve foto!!!

@rianne, jaja heel onze levens veranderen met zo'n kleine, maar het is het helemaal waard!!! Jullie hebben er dus een gezellig dagje van gemaakt. En was Vl. Een beetje op tijd thuis?

@monica, knap dat je nu al zo de drukte in gaat. Het zal idd wel zwaar geweest zijn, maar zo te horen was dit het zeker waard. Oh en Alexander valt vaak aan het einde van het voeden ook in slaap ;)

@ego, over de nachten mag ik momenteel niet klagen. Alexander laat ongeveer 4 uur ertussen voor hij komt. Echter kan hij overdag maar amper de 2 u volmaken. En dan krijgt hij krampjes, gevolgd door zuigbehoefte en raakt ie overstuur. De laatste 2 avonden wil hij alleen maar clusteren. En dan was ml gister ook weer pas heel laat thuis en ik was (ben) kapot.
    Gister is op zich een leuke dag geweest. In de middag kwam een vriendin. Zijn even in het winkelcentrum geweest en hebben in de avond kebab gegeten (Alexander huilde hier alles bij elkaar. Gelukkig was hij tijdens het eten zelf even stil).
    Zo komt er een vriendin die mee baar het zh gaat voor wanneer Alexander weer overstuur raakt. Vanavond komt een andere vriendin. Allemaal heel gezellig en dan heb ik tenminste iemand om mij heen, maar wel erg vermoeiend allemaal. Heb liever ml gewoon thuis. Morgenochtend komen 2 collega's Alexander bewonderen en in de middag naar de Osteopaat... Eindelijk!!
    Ik zit eraan te denken om vrijdag al naar de camping in Zeeland te gaan i.p.v. zondag. Zeker wanneer er weer zo'n lange dag van ml ertussen zit. Ik weet al dat hij zaterdag ook wat adresjes af gaat voor zijn werk. Ml vind dat misschien niet leuk, maar ik heb wel rust met mijn ouders om mij heen.

Fijne dag allemaal!

10. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie fotos van die kleintjes hoor :)

Schmidt: Pff de dag van de osteopaat komt dichterbij! Gelukkig maar. Snap goed dat je op bent....

Hier niet veel te melden. Alles gaat zn gangetje.
    Ben blij dat iedereen een goede Kon. dag heeft gehad. Wij hebben gebbqued. Was gezellig.

Fijne dag allemaal!

11. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rianne, bevallingsdatum: 10-03-2013, naam: Ferron, uitgerekende datum: 09-04-2013
    Duo penotti, bevallingsdatum: 14-03-2013, naam: Romina, uitgerekende datum: 01-04-2013
    Maartje, bevallingsdatum: 26-03-2013, naam: Alexander, uitgerekende datum: 09-04-2013
    Roos, bevallingsdatum: 19-04-2013, naam: Kay, uitgerekende datum: 22-04-2013
    Femke, bevallingsdatum: 23-04-2013 Naam: Olaf, uitgerekende datum 23-04-2013

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Vandaag voor het eerst met Olaf alleen thuis. Begon al goed vannacht. Hij kwam om de twee uur ipv 3 uur. En dan dronk hij ook nog eens zijn flesjes niet leeg. Ja dan blijf je in het vicieuze cirkeltje zitten. Dus was al doodmoe vanmorgen. Nog wat proberen te slapen maar helaas dat lukte niet meer.
    Gelukkig kwam hij nu wel netjes 3 uur later maar heb er meer dan een uur over gedaan om hem een flesje te geven. Inclusief poepluier en krampjes. En nog steeds wilde hij niet zijn flesje leeg drinken.
    Ik weet niet wat dat is hoor. Prima dat hij zijn flesjes niet leeg drinkt, maar dan moet hij niet om de twee uur komen. Daar wordt ik echt een beetje hopeloos van.
    Ben nu aan het wachten op de vk. Laatste keer dat ze komt.
    En vanmiddag komt het cb langs. Zal eens advies vragen aan hun. Misschien hebben zij een idee.
    Aan de ene kant ben ik nu veel relaxter dan met Lars maar aan de andere kant ben ik nog steeds hartstikke onzeker. Heb het al eens meegemaakt. Kan hem nu veel makkelijker wegleggen en even laten huilen. Maar zijn voeding!!! Daar blijf ik onzeker over.

Ik weet niet meer wie het vroeg; Olaf is ook na zijn flesje gelijk knock out en leg ik daarna ook in bed of de box. Dat knuffelen komt later wel als ze wat langer wakker zijn. Ik denk niet dat je hem daarmee te kort doet.

Roos en Rianne: Leuke en mooie foto's hoor

Maartje: nog 1 dagje. hoop dat het gaat helpen!!

Chantal: Heerlijk dat Dave ook zo verliefd is op zijn zusje. Daar schieten gelijk de tranen van in je ogen he. En die hormoonschommelingen zijn erg herkenbaar hoor. Ik kan ook zo in een keer in janken uitbarsten omdat ik me zo boos, verdrietig, gelukkig, blij, compleet voel.
    Nog steeds geen zin in veel bezoek. Heb nu echt even tijd nodig voor zijn vieren en tijd alleen met Olaf

13. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Hey meiden,

Maartje, ik snap wel dat je er even klaar mee bent. Gelukkig morgen naar de osteopaat! Ik heb net ook geprobeerd een osteopaat te bellen maar voicemail dus die maar ingesproken. Gelukkig gaan de nachten wel goed :) Fijn dat er een vriendin mee is gegaan naar het ziekenhuis! Hoe was het? Hebben ze even goed gekeken? Wat lekker zeg naar de camping. Inderdaad fijn om je ouders dan om je heen te hebben zodat je niet alleen bent.

Monica, jullie hebben dus ook een gezellige dag gehad :) Ik denk trouwens niet dat dat raar is hoor net als wat Femke al zei als hij straks meer wakker is zal je meer knuffelen. Hier echter een echt knuffelkontje hihi. Maar Ferron heeft dan ook eigenlijk vanaf dat we thuis zijn niet van fles tot fles geslapen, hij is altijd al vaak en veel wakker. Hij kan soms zelfs van de ene tot de volgende voeding wakker zijn. Jullie knuffeltijd komt wel hoor ;) En gewoon lekker bij je houden is ook al fijn voor hem :)

Duo, jammie lekker geBBQed! Hier rook ik ze ook kreeg er gelijk trek in haha ;) Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad :)

Femke, spannend ook weer de eerste dag alleen. Vervelend dat hij er gelijk een potje van maakte. Hopelijk drinkt hij nu zijn flesjes weer goed leeg en laat hij er wel weer 3 uur tussen. Je kan inderdaad mooi even advies vragen aan het CB daar zijn ze voor tenslotte :) En dat onzeker zijn, elk kindje is toch weer anders en je wilt gewoon dat ze goed eten want daar groeien ze van tenslotte :) Succes lieve meid!

@ego, uiteraard was vl niet optijd thuis! Grr!! Ben even goed boos geworden. Hopelijk is het duidelijk nu. Kon hem vannacht even echt niet verdragen om me heen. Ik houd er niet van als mensen hun beloftes niet na komen. Nu is de rust wedergekeerd. Heb net geprobeerd de osteopaat te bellen voor Ferron. Hij heeft een hele sterke voorkeurshouding en begin dat al te zien aan zijn hoofdje terwijl wij hem toch echt iedere keer omdraaien, maar het lijkt wel of het niet helemaal lekker gaat die kant op. Ook heeft hij nog steeds erg moeite met zijn ontlasting. Het is keihard en hij huilt er ook van. We geven al extra water in zijn fles en zonnebloemolie, dit heeft 2 dagen mogen baten. Hopelijk belt hij gauw terug. Nu gaan we lekker met z'n drietjes naar het strand!

Fijne dag meiden! x

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hey girls!

Geen uitgebreide reactie vanuit hier, want druk druk druk :).

Rianne, bevallingsdatum: 10-03-2013, naam: Ferron, uitgerekende datum: 09-04-2013
    Duo penotti, bevallingsdatum: 14-03-2013, naam: Romina, uitgerekende datum: 01-04-2013
    Maartje, bevallingsdatum: 26-03-2013, naam: Alexander, uitgerekende datum: 09-04-2013
    Wencke, bevallingsdatum: 28-03-1985, naam: Hessel, uitgerekende datum: 09-04-2013
    Roos, bevallingsdatum: 19-04-2013, naam: Kay, uitgerekende datum: 22-04-2013
    Femke, bevallingsdatum: 23-04-2013 Naam: Olaf, uitgerekende datum 23-04-2013

Rianne, superleuk al die reacties en wat een prachtig mannetje is het toch! Het 'Too cool for koekhappen' shirt is echt te mooi voor woorden!! Goed dat je bij de huisarts geweest bent hoor en fijn dat hij ook vond dat je het zh moet bellen.

Monica, volgens dat boek wat Maartje en ik aanraden zou een baby van 4 tot 6 weken maar 45 tot 60 min per keer wakker moeten zijn (incl voeden en verschonen), daarna zou een kindje al snel overprikkeld raken. Jouw tijdschema lijkt daarin juist goed te kloppen. Wij overschrijden het te veel. Zou je er niet druk over maken. Hem rechtop houden is toch ook lekker knuffelen lieverd.

Chantal, nog gefeliciteerd met de kleine man.

Maartje, ohhh misschien inderdaad wel een erg goed plan om vrijdags al richting Zeeland te gaan. Snap dat manlief het lekker vind als je nog iets langer thuis blijft, maar voor jou zijn extra helpende handen ook fijn.
    Nog maar 1 nachtje en dan de ostheopaat!! Fijn dat jullie nachten beter zijn.

Duo, mooi dat jullie ene leuke Qday hadden :D.

FF een brullend ukje voeden, hihi, niet echt goed de tijd in de gaten gehouden en meneer wil blijkbaar NU eten ;). Ik typ zo verder meiden.

X

15. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Oke, ben ik weer. Meneer heeft 1 borst gehad, nu even bij laten komen en zo de volgende :).

Fem, ahhh wat balen van zijn flesjes meis. Kan me voorstellen dat je er onzeker van bent, ook al is dat al nummer 2. Misschien hebben ze vanmiddag inderdaad tips voor je :).

Rianne, ohw die mannen ook. Soms zijn het echt aapjes he. Hier af en toe ook hoor. Zo'n pasgeboren babytje kost gewoon bergen energie, hoe "goed" de nachten ook zijn. Als manlief dan A zegt en B doet, ohh dan kan ik daar ook echt slecht tegen.
    En verstandig dat je de ostheopaat gebeld hebt hoor. Zielig van die harde ontlasting!! En ook wat betreft de voorkeurshouding. Vriendin van me heeft daar te lang mee gewacht en toen kreeg dat kind een helmpje, daar zit je ook niet op te wachten (al had het kind er geen last van hoor). Hopelijk kun je snel terecht!

Ego, hier gisteren dus extra feest, vanwege ons 6 jarig jubileum!! We hebben zelfs champagne gedronken, maar dit vond ik uiteindelijk toch een beetje eng. Ondanks dat er nu steeds 4 uur tussen zijn voedingen zit, was ik steeds bang dat hij net nu eerder wilde en dan had ik alcohol gedronken. Voorlopig dus maar weer even laten staan.
    Verder heb ik lopen zwijmelen achter de tv bij al die schitterende outfits van Maxima, omg wat is ze toch een schoonheid!

En hier ook een oranje mannetje, al kijkt hij een beetje bedenkelijk ;). (geen idee waarom de foto gedraaid is :s..)

Kus

16. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Ow en Roos, die man van jou is ook zooo lief! Die speen, echt prachtig :D. Hij zit trouwens wel verkeerd om ;). Maar wat een cutie!

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Duo, geen nieuws is goed nieuws ;)

@Femm, zul je net zien.Ben je voor het eerst alleen thuis krijg je dat. Net alsof ze het erom doen ;). Hopelijk hebben ze je bruikbare tips kunnen geven. Heel veel succes ermee.

@Rianne, heerlijk wanneer ze de gemaakte afspraken weer niet nakomen. Snap dat je er boos om wordt. Zo ben ik ook. Niet alleen tegenover jou, maar ook tegenover Ferron. Op de 1 of andere manier is dat echt iets voor de mannen. Goed dat je de Osteopaat gebeld hebt. Heeft ie nog terug gebeld? Mijn neefje had ook een voorkeurshouding, waardoor hij uiteindelijk een helpje moest. Zij waren te laat bij de Osteopaat om hier iets aan te doen. Zo'n helpje is al geen plezier en het wordt ook niet eens meer vergoed, dus ben dit voor. Ik leg Alexander bewust op zijn zij in bedje op de kant waar hij zelf het minst op ligt. Gelukkig accepteerd hij dit.

@Wencke, nog gefeliciteerd met jullie 6 jarig jubileum!!! Kan me voorstellen dat het drinken van Alcohol niet goed voelde. Denk dat ik hetzelfde zou hebben. Maarum, 4 uur er steeds tussen, heerlijk. Het lijkt hier ook de goede kant uit te gaan wat betreft de tijden. Het gaat nog wel op en af, maar er zit schot in.
    Ennum idd wauwie, die Maxima.

@Ego, vandaag is het tot op heden een goede dag. Vanochtend kwam Alexander maar moeizaam oop gang. Denk dat hij door de krampjes te voreg wakker was geworden, maar eigenlijk te sloom om echt goed aan de borst te kunnen drinken. Ik moest wat schuiven en spelen met de tijden i.v.m. het ziekenhuis. Meneertje lag lang aan de borst, maar aktief drinken, ho maar. Hij had wel honger, bleek toen ik hem loskoppelde. Gelukkig had ik nog wat gekolfde melk staan en heb ik hem voor het eerst sinds het bijvoeden een klein beetje gegeven met de fles. Dit vond hij heerlijk. HEt was zo op. Daarna nog wat mopperen, maar in de auto viel hij in slaap. Verbolgens heeft er 2x 4 uur tussen gezeten. Heb vanmiddag zelfs nog even lekker in de tuin kunnen slapen....heerlijk. In het zh was alles goed. Hij heeft niet gekeken. Hoij zei dat het logisch is dat alles nu uit zijn verband is met zo'n snelle bevalling en zo'n zwaar kindje. Ik moet het echt de tijd geven. Zelfs maanden. Ook begon hij over anticonceptie....hier doen wij de komende periode niet aan. Wij willen toch ooit een 2de en zijn zo lang met nr 1 bezig geweest met daarbij die buitenbaarmoederlijk. Hij vond onze keuze heel logisch, maar ik moest er wel rekening mee houden dat het nu heel snel kon gaan. We zien wel.

Oja, de foto natuurlijk!!!

207147_449509775136372_390929579_n.jpg

18. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Lieverds ik heb gereageerd in het nieuwe topic wel kort maar heb het best druk met de kleine meid hier!
    Xxx

Deel Deze Pagina