April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsky

rsky Niet meer actief

Mijn gyn verbood het me.. Ik mag wel 1 of 2 boterhammetje per dag met smeerworst maar daar deed ze al beetje moeilijk over dus ook ik blijf lekker van de filet af ;)

2. scrc

scrc Lid

24 aug 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Weer een hoop verhalen altijd weer leuk om te lezen.
    Ik heb ook van die gekke dromen gelukkig tot nu toe niet iedere nacht hoor want sommige dromen kunnen lang blijven hangen. Ik moet er wel iedere nacht om te plassen. Het hoort er nou eenmaal bij maar vind het niet echt prettig. Al ik net daarvoor een droom heb gehad nou dan komt ik dus niet meer in slaap :(

Nu ben ik behoorlijk ziek. Het komt er van onder en boven uit (sorry voor de onsmakelijke datails). Wordt er ook wat slapper van op de benen. Er maar vanuit gaan dat het gewoon een virus is.

Ik las net de filet americain wel mocht maar mij is het ter strengste verboden helaas. Nou moet ook eerder zeggen dat smeerworst wel 1 of 2 boterhammen per dag mag en bijv brie als het gep. is. Maar zelf dat durf ik dan niet aan en laat ik liever staan.

Ik ga maar eens even kijken of een dutje me wat opknapt. Als het weer beter met me gaat zal ik een foto plaatsen.
    voor iedereen in ieder geval een fijn weekend.

3. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brie mag wel, zolang er maar geen au lait cru op staat (rauwmelkse kaas) Ik heb vind het eerder jammer dat ik niet meer gezellig een wijntje of biertje mee kan drinken dan dat ik de voedings dingen moet laten staan. Al heb ik wel veel zin in oude overjarige kaas...gelukkig mag dat gewoon.

Verder gaat het hier prima, ik heb het gevoel dat ik wel iets minder moe ben, dus dat ik wel fijn, al worden we hier met zijn allen geloof ik snot verkouden, mja dat zal wel slijten denk ik.

Vraagje, hebben jullie al een "gevoel" van wat het gaat worden? en willen jullie het weten?

Suus, hoe gaat het met je?

4. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hellooo,

Hier ook een zwaar verbod op filet americain :(.

Caro, wat fijn dat je al wat minder moe bent. Ik heb ook het idee dat de extreme vermoeidheid weg aan het trekken is, maar in alle eerlijkheid kan ik bepaalde dagen mijn bed niet uitkomen omdat ik maar blijf overgeven en de wereld alleen maar draait. Echt vermoeiende activiteiten onderneem ik dus niet :).

Dus hier ook minder moe, maar nog steeds weinig binnenhouden helaas. Gelukkig ook nog af en toe avondjes waarbij het allemaal prima gaat hoor :), dus niet alleen maar slecht.

Ik snap wel wat je bedoelt met dat wijntje of biertje. De alcohol an sich mis ik niet, maar we gaan wel vaak uit eten of luxe dineren met vrienden en daar horen ook bijzondere biertjes en wijntjes bij. Buiten het feit dat mijn gerechten al anders moeten vind ik het gewoon jammer dat ik de drankjes niet meer kan proeven.

Overigens wisten jullie dat een malt biertje gewoon alcohol bevat?! Alleen bij 0,0% biertjes zit er niets in. Hihi, maar misschien ben ik de enige leek die dit niet wist.

Beterschap Scrc! En rare dromen zijn inderdaad niet handig als je tussendoor wakker wordt, zodra je er eenmaal over nadenkt moeten we maar weer in slaap zien te vallen.

Fijne avond dames!

X

5. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Btw ik vroeg me nog wat af en waarschijnlijk is dit voor jullie allemaal wel duidelijk ;), maar hoe zit het nou met die 12 weken grens?

Sommige spreken over die grens passeren als ze 12 weken zwanger zijn, oftewel 11 weken en 7 dagen zwanger. Maar het eerste trimester loopt tot en met 12 weken, dus 12 weken en 6 dagen.

Het passeren van die 12 weken grens zit dan toch op het moment dat we 12 weken en 7 dagen zwanger zijn of is dat als we 11 weken en 7 dagen zwanger zijn?

Thanks alvast, hoop dat ik het duidelijk genoeg gevraagd heb :).

6. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    #786 caro, 22 sep 2012
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
    Volgens mij is het 1e trimester voorbij als het 2e begint (tjonge dat staat simplistisch als je het opschrijft) het 2e trimester begint met de 13e week. Dus officieel dan dus 12 weken en 6 dagen, maar goed, buiten de aanduiding in trimesters en weken zegt het allemaal weinig, tenminste zo beleef ik het, spannend blijft het tot aan de 20 weken echo. Daarna wordt het dan weer spannend al de zwangerschap vordert, en zo heb je altijd wel iets ...hihi. Ik vind het trouwens heerlijk om zwanger te zijn hoor, maar het is nu wel wat minder onbezorgd als van de eerste.

*eeuwige type fouten veranderd*

7. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Thanks Caro, dat dacht ik zelf ook al :).

Tot nu toe ben ik ook behoorlijk onbezorgd. Die 12 weken termijn is meer een graadmeter om het ook aan de rest te vertellen (buiten de directe familie en beste vrienden die het al weten).
    En ondanks de misselijkheid vind ik het ook echt heerlijk om zwanger te zijn. Ik had nooit verwacht dat ik het zo bijzonder zou vinden :).

8. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, als het gaat om het te vertellen dan maakt het toch weinig uit, 12 weken of 12 weken en 3 dagen. Gewoon lekker genieten en trots zijn!!

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik heb het hier al na de eerste echo verteld met 7 wkn en 3 dagen.ieder moet.lekker doen waar ze zich zelf.lekker prettig bij.voelen

10. rsky

rsky Niet meer actief

Goedemorgen lady's...

Hoe is het hier? iedereen lekker van het weekend aan het genieten...?
    Ik hier iniedergeval wel.. In hoeverre dat ook kan als je vakantie heb maar goed... Lief en ik gister een redelijk gescheiden dagje gehad.. Behalve de lunch.. haha.. Had ineens zo'n zin in mc donalds... Daarna hij naar dde voetbal en ik naar vriendin.. IK ben zelf nog "de kroeg" in geweest.. Moet niet gekker worden haha ik lag om 2 uur in bed.. En moet zeggen, vind het helemaal geen probleem om de enige nuchtere te zijn.. Heb zelfs erg gelachen...Maar goed genoeg over mij...
    Hoest bij jullie..
    Kreeg trouwens tips voor degene zo misselijk zijn...

* cola drinken
    * augurken eten
    * boeren laten... oftewel luchten..

misschien helpt het... ;) liefs!

11. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cola en boeren helpt in elk geval perfect!! Die augurken laat ik staan, die lust ik niet, ook niet nu ik zwanger ben!

12. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Thanks voor de tips Roos! En heerlijk zo'n weekend :).

Hihi, die cola en boeren is een gouden combinatie inderdaad. Ik voel me af en toe net een kerel thuis. Normaal hou ik wel van augurken, maar eigenlijk heb ik ze tot nu toe steeds vermeden. Die gaan bij de volgende boodschappenronde het karretje in.

Btw Caro, ik heb vanaf dag 1 het gevoel dat het een jongetje gaat worden. Heel af en toe neig ik naar een meisje. Jij??

X

13. rsky

rsky Niet meer actief

hier totaal geen idee wat het is...

14. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het (weer) een meisje is, maar ik ben er (nog) niet volledig van overtuigd. Wij willen het wel weten, vinden we handig met de inrichting van de kinderkamer en aanschaf van spulletjes enzo. Het is wel de bedoeling dat we het dan "geheim" houden.

15. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het (weer) een meisje is, maar ik ben er (nog) niet volledig van overtuigd. Wij willen het wel weten, vinden we handig met de inrichting van de kinderkamer en aanschaf van spulletjes enzo. Het is wel de bedoeling dat we het dan "geheim" houden.

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Is denk ik idd een virus... heb het ook nu echt heel vervelend ook duizelig erbij :S... en augurken ik vind het heerlijk wordt er hier alleen extra misselijk van omdat ik er maagzuur van krijg...

17. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Ik heb werkelijk geen idee wat het word.... Voel niet aan me vruchtwater of het een jongen of meisje word.....

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hihi, als ik denk dat het een jongetje is, dan is het hoogstwaarschijnlijk een meisje. Nog 4,5 week en dan weten we het :).

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Wij gaan het volgende week vertellen tegen de oma's zussen broers en verdere familie. Ouders weten het al. We gaan zonder Lars.
    Maar nu vroeg ik me af wat nu een leuke manier is om het te vertellen.
    Tshirt bij Lars kan dus niet. Echofoto geven in fotolijstje vind ik niet leuk. Iemand ideeën?

20. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Oew, nou wij hebben meerdere manieren gebruikt.

1. Fles normale champagne en een fles Jip en Janneke Champagne, met aan de laatste een kaart namens Ukkepuk.
    2. Ons trouwalbum showen met op de laatste pagina een foto van de test en ook een kaart geschreven namens Ukkepuk. (maar als je niet net getrouwd bent is deze minder relevant ;))
    3. We hebben coupons uitgeprint, in te leveren voor een nichtje/neefje in april 2013.
    4. Een kinderboek geven wat ze vroeger aan ons voor hebben gelezen, met daarbij een kaartje namens het kindje dat het boek nu al gebruikt mag worden voor alle nichtjes/neefjes/broertjes/zusjes, maar zodra hij/zij er in april is, hij/zij het fantastisch zou vinden als opa en oma dit ook aan hem/haar zouden willen voorlezen.

Uiteindelijk hebben we nummer 4 wegens tijdgebrek achterwege gelaten en er ook een Coupon van gemaakt, gericht aan opa en oma, in te leveren voor een stamhouder/ster in april 2013.

The 25 Most Creative Ways to Announce Pregnancy | BabyZone

Hier staan hele leuke dingen tussen. Hopelijk heb je er wat aan :).

Deel Deze Pagina