Wat super Schmidt! geniet lekker van dit mooie nieuws en jullie hummeltje! dus nu ben je ruim 12 weken?
Hoi dames, Fem: wat een rotnieuws, maar hou goed in gedachte dat het gaat om een kansberekening en het niets hoeft te zeggen. Als je je hart wilt luchten kan dat altijd hier he. Loes: hoe gaat het me je? Nog misselijk nu of begint het ook langzaamaan een beetje weg te trekken? Drukte heeft er ook geen hele positieve invloed op he. Dat ik merk ik bij mezelf. Ik voelde me gisteren eindelijk fit genoeg om te gaan shoppen en heb even in de kroeg gezeten, maar vandaag weer beste vrienden met de wc pot. Moon: klinkt heerlijk zo'n lang weekend en lucky you met die zakken vol kleding ! Caro: hoe gaat het met jou? Nog erg misselijk? Flieen: vervelend van het slapen zeg. Ik slaap op zich wel prima, alleen ben ik door de misselijkheid wel uit mijn ritme. Door het vele slapen overdag en het uitslapen 's ochtends slaap ik 's avonds later dan normaal, maar dat is dus meer het ritme dan het slapen zelf. Wel irri hoor! Fee: heel veel plezier in Duinrell! Luxe om er ook nog eens gratis heen te mogen (oke, nu voel ik me hollands ). Kip: hoe was de babyshop? Al veel gekocht? Wij gaan binnenkort een keer naar Babyentiener in Sliedrecht. We waren laatst in de buurt, bleek dat hele terrein met alle grote winkels dicht op zondag. Een gat in de markt en stonden wij even te kijken, hihi, helemaal niet meer gewend. Schmidt: superleuk om te horen. Het zegt uiteindelijk niet zo heel veel, maar die paar dagen extra zijn toch een leuke extraatje ! Thanks nog voor de schoenentips Loes, Kip en Moon. Mijn hakken ga ik inderdaad nog gewoon even van genieten zo lang het nog kan . Fijn weekend dames! X
Fem jeetje ik hoop echt voor je dat alles goed komt. Wanneer heb je nu de vervolg onderzoeken? Schmidt voor jou natuuelijk super fijn! lekker genieten! Kipje beetje kunnen slagen in de babyzaak of gingen jullie alleen maar kijken? Hier verder alles goed gelukkig weer behoorlijk een virus te pakken gehad. Nog steeds wel heel moe. Wij hebben donderdag begin van de avond weer een echo en cotrole. En ook al is het onze 3de wonder ben blij als ik donderdag het hartje zie kloppen blijft idd spannend. Maar meer rust vind ik denk ik pas na de 20 weken echo dus nog 2 mnd wachten pfff.
Wij waren naar de baby dump! En super geslaagd. Kamertje, wagen en box zijn besteld en worden in week 2 geleverd! Wel relaxed dat we nog niet hoefden te betalen hihi! Moon wat fijn al die kleding! ik ga morgen maar online bestellen denk ik. Suzanne had je nog wel goed geshopt? geslaagd? balen dat de misselijkheid weer extra terug was scrc ook genieten gaan hè! Fijn weekend meiden! Nog leuke plannen?
Fem, wat een schrik zeg, nu maar hopen dat ze het mis hebben. Ik duim voor je! Schmidt, wat gaaf zeg een fijne echo en wat fijn dat je naar de VK mag, wel een beetje jammer dat we nu niet meer precies gelijk lopen *lol* Er is lekker geshopt zo te lezen, gaaf hoor. Hier niet misselijk wel moe, maar het was weer zo onmenselijk druk bij ons (wachttijd van een uur, dat is echt niet klantvriendelijk) je rent de poten onder je kont vandaan, maar het helpt gewoon niks, nu dus zowel fysiek als geestelijk even helemaal leeg. Ik maak me dan wel eens een minuutje zorgen hoor, want zo zie ik mezelf nog niet tot 34 weken werken, dat kan nooit gezond zijn voor mini uk (alleen al het feit dat we 9,5 uur werken op een dag en op 3 kwartier pauze na, de hele dag staan en lopen) *zow zeurmodus uit*
hallo allemaal, gisteren nog zo verrast door alle blijde berichten op dit topic, en nu zie ik vandaag wat minder mooie berichten.. ik schrok er van fem en ann... ann: ik hoop heel erg dat het allemaal goed komt! fem: datzelfde hoop ik ook voor jou! schmidt; wat fijn dat je naar een gewone 'vk' mag en wat heerlijk zo'n echo! kipje; haha je bent al bezig met de kinderkamer! je hebt het al aardig op je heupen of niet? ik krijg daar ook zin in als ik dat lees! suzanne; mooi! ik blijf ze ook gewoon dragen tot het écht niet meer kan natuurlijk.. mijn misselijkheid is wel veel minder dan in het begin, dat merk ik wel en ook dat als ik druk ben het er niet minder op wordt.. maar de wcpot en ik hebben nu even een sabbatical genomen.. heb iig al die gembercapsules besteld bij de drogist.. ben heel benieuwd of ik me daardoor beter voel.. heb nu van die vlagen dat het voelt tussen maagzuur en misselijkheid.. vervelend.. ik heb wel gaviscon maar daar moet ik van kokhalzen, die neem ik niet meer. verder werkt mijn op-hol-geslagen-reuk ook niet mee. jij nog erg misselijk? caro: lastig he, om een grens te vinden wanneer je nou rust moet nemen of te weten tot hoe lang je door moet gaan.. tenminste.. dat vind ik lastig.. je hebt een drukke baan of niet?
Hi, Kipje, wat leuk dat jullie al zo goed geslaagd zijn ! En ook ideaal met leveren, mocht er vertraging zijn ben je alsnog ruimschoots op tijd . Wat voor kinderwagen heb je gekozen? En Caro, vervelend dat je nog zo moe bent. Wat voor soort werk doe je? Zodra je er echt last van hebt zijn er bepaalde privileges waar je recht op hebt als zwangere vrouw voordat je verlof in gaat. Nou kan ik letterlijk artikelen uit mijn wettenbundels gaan overnemen, maar dat lijkt me niet helemaal handig dus ik voeg een linkje toe voor je. Overige regelingen - Ik ben zelf ook goed geslaagd met shoppen, alleen was het niet babygerelateerd . Meer schoenen en leuke hebbedingetjesgerelateerd . X
Wow Loes, lucky you zo'n sabbatical wil ik ook! Ja en het reukvermogen werkt inderdaad ook niet mee. Gisteren werd ik misselijk van de HEMA hotdogs, terwijl ik niet eens dicht bij de HEMA was op dat moment. Tegelijkertijd beïnvloed het ook mijn smaak. Ik kom oorspronkelijk uit het zuiden en heb absoluut dat bourgondische in me. Normaliter ben ik gek op koken en dingen uitproberen, maar nu haal ik overal mijn neus voor op en vind ik maar weinig dingen echt lekker (ook buiten de misselijke momenten om).
Wat lastig Caro! goed om jezelf denken hoor! dat is het belangrijkste nu hè? suzanne dat met eten heb ik ook ongeveer, eerst wel trek maar na 3 happen eigenlijk klaar en blehh! loesje, wat fijn dat je innege relatie met mr. wc even gestopt is hihi. en qua shoppen we hadden nu nog beide vakantie dus kwam mooi uit zo. suzanne we hebben de maxi cosi mura 4 in total black helemaal happy mee. Nu maar es slapen, word wel tijd hihi!
Even vertellen wat er gisteren gebeurd is. De nekplooimeting doen ze altijd in twee keer. Eentje met 10 weken en eentje met 12 weken. En met 10 weken wordt er ook bloed geprikt. Bij mij zagen ze een soort van vliesje met daarin vocht van achterhoofd tot kontje. Ik heb eerlijk gezegd niet gezien hoe dik dat was. Maar dat dat niet hoort, dat zag ik zelf ook wel. Ik dacht 0.398 cm ofzoiets. Door de echoscopist is me verteld dat dat niet in orde was en dat ik gelijk doorgestuurd zou worden naar de gyn en dat ik ook geen bloed hoefde te prikken. Thuis belde de gyn en die klonk ook niet heel positief, maar verdere onderzoeken hadden op dit moment ook geen zin. Want op de echo zou immers hetzelfde te zien zijn. Afgesproken dat ik dinsdagg weer een echo krijg en dat we dan verder praten over vwp en vlokkentest. En ja ik ben heel erg geschrokken, manlief ook. Er heerst hier een enorme grafstemming. Als het inderdaad trisomie18, 21 of 13 is, dan laten we het curreteren hoe hard dat ook klinkt. Gisteren kregen we net een kaart binnen met hoera zwanger en dat was de druppel. Ik heb alleen nog maar lopen janken.
@schmidt: wat fijn dat je echo goed was, en dat je nu naar de vk mag! Dat is alvast een goed begin van het weekend ook @scrc: kan me voorstellen dat het spannend blijft, of het nou de 1e, 2e, 3e, of 6e is, het is toch altijd maar weer afwachten! @kipje: Wow, jullie zijn snelle beslissers! Wil natuurlijk wel weten welke wagen het geworden is en welke kamer jullie hebben uitgezocht! Ah, lees nu dat het de maci-cosi mura is geworden, mooie wagen! Wij gaan waarschijnlijk ook voor zwart, maar het merk zijn we nog niet over uit. We hebben niet zo'n grote auto (lees: kofferbak), dus het onderstel moet wel klein opvouwbaar zijn. @caro: jouw werk klinkt erg hectisch, mag ik vragen wat je doet? @fem: Meis, wat een schrik! Kan me helemaal voorstellen dat er een grafstemming heerst bij jullie thuis. Ik ben zo benieuwd wat er dinsdag uit de echo in het ZH komt, en wat de vervolgstappen zijn. Ergens diep van binnen hoop ik zó dat ze in het ZH optimistischer nieuws kunnen brengen... Ik kan me overigens voorstellen dat als het kindje inderdaad een chromosoomafwijking blijkt te hebben, dat je dan besluit om het weg te laten halen. En wat een ander er misschien ook van denkt: het is jullie leven, jullie beslissing, en een ander hoeft niet de zorgen te dragen die jullie op dat moment krijgen. Weet dat er hoe dan ook altijd een luisterend oor te vinden is hier, wat er ook uit de onderzoeken komt en wat jullie beslissing ook zal zijn. Heel veel sterkte met wachten tot dinsdag (hoe laat krijg je je echo?) en ik wens jullie veel wijsheid en liefde toe. @ego: Wij moeten nog 6 nachtjes slapen tot de 2e echo, erg spannend, mede door de verhalen die ik hier lees. Probeer optimistisch te blijven, en uit te gaan van het goede. Vanavond hebben we een feestje met buffet, en morgen lekker een dagje samen op de bank hangen, heerlijk. Iedereen een goed weekend! *knuff*
Leuk Kipje! Heb ik ook al naar gekeken. Tot nu is de Mima Xari bij ons favoriet, maar ik moet ze eens in het echt gaan bekijken . We krijgen de kinderwagen van mijn schoonouders cadeau, maar die bemoeien zich gelukkig niet met de keuze zelf . Jij ook een fijn weekend Moon .
@Femm, jeetje.....logisch dat er een grafstemming heerst. Natuurlijk eerst dinsdag afwachten, wat ik al zei, ik ken ook positieve verhalen, maar je moet overal op voorbereid zijn. Wat jullie beslissing vervolgens ook zal zijn, dit is helemaal aan jullie. Het gaat over jullie leven en jullie kindje. Heel veel sterkte, en je kunt hier inderdaad altijd je verhaal kwijt. @Klipje, ik zit nu inderdaad aan de ruim 12 wkn. Ik zal het nog sterker vertellen, wij lopen precies gelijk op Fijn dat jullie al geslaagd zijn. WIj hebben al een box en badje geregeld binnen onze vrienden/familie kring. @Caro, denk aan jezelf. Luister naar je lichaam. Ik weet er alles van om zo moe te zijn.
Hi lady's ff geen tijd gehad en het is hier net gtst... Pfff bah! Allereerst, lieve Fem en Ann.. Wat K*T!! ik hoop van harte dat echt alles goed komt.. *fem.. Ik snap je keuze om het weg te laten halen als het zo is... Die keuze maken wij ook mocht er iets zijn... Voor de lady's die lekker geshopt hebben,, Heerlijk! ik ga voorlopig even niet shoppen.. hihi... *ben ik trouwens de enige die moeite heeft alles bij te houden hier? **ik word oud haha** * Hier hebben wij de kinderkamer al boven staan haha en voor de rest wel online een beetje gekeken maar wachten we nog ff mee... Kinderwagen krijgen we van mijn oma... Box moeten we nog ff voor kijken... En dan zijn er nog 1001 andere dingen maar dat komt allemaal goed Heb er dan ook wel onwijs veel zin in.. Lieve lady's.. Hou het rustig.. dikke knuffel.. roos...
Fem, nogmaals een hele hele hele dikke knuffel. Als de uitslag niet goed is, dan is elke beslissing die jullie nemen heel dapper en dus nooit een verkeerde keuze!!! Lieve berichtjes van jullie allemaal. Ik ben apothekersassistente en werk in een stadsapotheek, maar dan wel in een wijk met een "dorps" karakter. Echt super leuk, aangezien het echt een volksbuurt is. Ik vind het echt heerlijk werk, de voorlichting, de kennis die je in de jaren opbouwt en het contact met de mensen. Alleen hebben we het in het afgelopen jaar zeker 10% drukker gekregen (alleen al cijfer technisch) en er zijn bij ons alleen maar mensen minder gaan werken. Momenteel vind ik het echt even minder. Naja komt allemaal wel weer goed hoor, maar ik vind het zowel mentaal als fysiek best een pittig beroep en nu als zwangere muts helemaal *lol* Vandaag overgens heerlijk rondgedobberd in een Center Parcs zwembad, naja gedobberd, meer rondjes gerend achter een "ik ben bijna 2 en ik ga als een dolle stier" dochter aan. Heerlijk dus!!
Ohw ja de kinderwagen kwestie, wij gaan voor onze 2e de wagen van de 1e gebruiken. We hebben een mutsy transporter. Van deze wagen is het onderstel zeer klein opvouwbaar (wielen kunnen er ook nog af, vrij eenvoudig) en aangezien wij kleine auto's hebben (formaat corsa). Nooit spijt van gehad ....een prima wagen voor een hele nette prijs.
Dikke knuff Fem, denk aan jullie! Leuk beroep Caro, elke dag is weer anders natuurlijk! Lekker even center parcs, naar welke waren jullie? En logisch inderdaad dat je die wagen weer gebruikt. Heb wel gemerkt dat een wagen ook weer heel persoonlijk is. Zo veel mooie compacte stevige wagens zoveel keus ook Roos heel oud haha . Wat leuk dat je het kamertje al hebt! En inderdaad 1001 dingen nodig. Gelukkig zijn er van die lijsten haha! Moon elke dag vroeg naar bed dan zijn de 6 dagen vast snel om hihi, spannend weer hè? Ik lig al heerlijk in me bedje, normaal zou ik dat nooit doen op zaterdagavond maar kan er nu zo van genieten hihi! alvast een fijne zondag meiden!
Hee meiden, Ik had even niet gezien dat er zoveel berichtjes geplaatst waren. Even snel doorgelezen. Lieve fem; wat erg voor jullie! Sterkte, en ik hoop dat alles goed komt voor jullie!!! Denk aan je. *Knuffel. @ moon; nog even en je mag naar de echo! Spannend hè. @ schmidt; fijn dat de echo goed was. Geeft toch weer rust hè. @roos; fijn dat je al zoveel in huis hebt voor de kamer! Heb je nog erg steeds dan overgeven? @caro; geniet van cp, beetje rustig aan doen. Haha gaat makkelijk met een kleintje. Als je maar genoot. @ kipje; jij ook zo'n last van vermoeidheid! Pff elke dag kan ik om 9 uur zowat al slapen. Vreselijk vind ik het. Wat een heerlijk weer is het hè! Genieten maar even.. Liefs x fijne dag iedereen!!