April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@femmelepem wat een verschrikkelijk nieuws meis...

@Duinrell, het was wel gezellig maar ben alleen in de kleine zweefmolen en de trapbakjes geweest :p... het was koud!!!!

@echo ik mag woensdagochtend weer ben zo benieuwd naar ons kleine pluisje :D

2. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Goedemorgen allemaal!

@kinderwagen: nog niet over uit, alleen op internet wat rondgekeken, schrok me een hoedje van de prijzen:$
    Vraag me ook wel een beetje af of zo'n hele dure wagen nou véél beter is dan een iets goedkopere...
    Tot nu toe neig ik een beetje naar de Maxi-Cosi Elea, omdat daar het onderstel heel klein van opgevouwen kan worden (heel handig ivm kleine auto/kofferbak). Iemand nog een idee voor een compact opvouwbare kinderwagen?
    En ben er nog niet over uit of het opblaasbare wielen moeten worden, collega van mij heeft eens met een lekke band gestaan, wat volgens haar niet echt tof...;)

@meiden die de 12-weken grens al over zijn: gefeliciteerd, veel plezier met het 2e trimester!!

@roos: het gaat soms inderdaad hard hier, maar als je vooral meeleest en je reactie in een ander scherm typt is het best te doen... En als je eens iets/iemand vergeet is dat toch helemaal niet erg!!

@caro: apothekersassistente, leuk!! Ben vpk, maar heb regelmatig zitten kijken naar opleidingen voor apo-ass... Medicijnen hebben mijn interesse, en het lijkt me erg leuk, maar ik kan niet zomaar stoppen met werken en een opleiding gaan doen... En een opleiding via de LOI/NTI/NHA lijkt me ook best pittig, omdat je dan toch ook een stageplaats moet regelen... En ik weet niet hoe de apotheken staan tegenover thuisstudie?!

@kipje: denk dat ik jouw advies maar op ga volgen, elke avond vroeg naar bed, dan is het zo vrijdag... Nog 5 nachtjes!!!:$

3. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moon, wat betreft een kinderwagen, verdiep je eens in de Mutsy transporter, die hebben wij ook (kleine auto's) en die vinden we echt heel fijn. Ze hebben standaard rubber banden en voor ons voldoen die prima, maar luchtbanden kan je er wel voor bestellen, ohw ik zie dat ze de transporter vervangen hebben door de EVO

evo | Mutsy

Bij ons in de apotheek staan we kritisch tegenover de thuisstudie's, maar goed dat komt door een rare ervaring, wat wel zo is, dat er heel weinig (betaalde) stageplekken te krijgen zijn door alle bezuinigingen, wel heel jammer want het is een leuk en boeiend beroep, tenminste als je door het suffige imago heen kan kijken. Nu nemen wij niemand aan momenteel omdat iemand opleiden goed en zorgvuldig moet gebeuren en er is gewoon geen tijd.

Wij zitten trouwens nu niet in CP hoor, we gaan er met enige regelmaat zwemmen (kempervennen) vanwege het geweldige zwembad. Later dit jaar gaan we nog wel een weekje ergens anders naar CP

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Caro, kenpervennen zijn geweldig, wonen jullie daar ook in de buurt? Ik woon er 30min vanaf. Ik ben er al veel te lang niet meer wezen zwemmen. Dat gaat vanzelf veranderen met een kind :p

5. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hey dames,

De Kempervennen, wat leuk! Vroeger ging ik daar ook vaak heen. Ik heb tot mijn 4e in Dommelen bij Valkenswaard gewoond en mijn opa en oma wonen nog steeds schuin achter het park.

Die kinderwagens vind ik ook maar lastig kiezen. Hier is het vooral belangrijk dat ze makkelijk en handig zijn voor in de stad. Ik vind het ook wel leuk als het iets anders is dan andere wagens, vandaar de Mima Xari Flair, maar voor hetzelfde geld vind ik die helemaal niet prettig om mee te rijden.

En wat betreft de kosten.. Zet er het woordje 'bruiloft' of 'baby' voor een dienst of product en het prijskaartje verdrievoudigd zich. Ik zou wel oppassen dat goedkoop geen duurkoop wordt, maar zo'n ding hoeft echt niet per se duur te zijn om ook goed te zijn lijkt mij.

Leuk beroep trouwens Caro. Ik heb zelf onder andere rechten gestudeerd en dat ligt in een heel ander straatje, maar mijn ex was arts en een vriend deed farmacie en ik vind/vond het wel altijd mega interessant.

Geniet nog even van het laatste beetje weekend dames.

X

6. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rechten is ook wel heel erg leuk, tenminste lijkt me *lol*.

Wij wonen zelf in Breda, maar mijn hubs werkt in Valkenswaard en hij rijdt graag auto en ons moppie vind het zwemmen zo te gek, dat we, zeker nu het weer slechter weer wordt, toch wel regelmatig een middag gaan zwemmen.

Ohw ja de baby en bruiloft kosten, whaha. Wij zijn stiekem met zijn drietjes getrouwd in mei 2010 (toen wist ik nog niet dat ik al zwanger was, ik dacht dat ik niet ongi werd van de pre bruiloft stress) en in december ben ik bevallen van ons moppie, mennnn wat een geweldig jaar was dat. Nu proberen we het wel wat meer low budget te doen hoor en hopelijk kunnen we een hoop spulletjes voor de 2e gebruiken.

7. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Wij zijn dus op 26 mei 2012 getrouwd en Ukkepuk is dan ook officieel een wittebroodswekenproductje :). De planning was om de komende jaren het geld nog ordinair aan onszelf uit te geven, maar ons lieve kleine hummeltje is een veel betere bestemming ;).
    Maar wat een prachtig cadeau om te krijgen (al was het al er stiekem al) voor jullie speciale dag :)!

Zwemmen is ook heerlijk :) en helemaal met z'n 3tjes (straks 4tjes ;)) is dat toch echt een hele middag dikke pret. Ik heb de afgelopen twee maanden gewoonweg niet gesport omdat ik te ziek ben en als ik niet ziek ben is er nul energie. Komende woensdag ga ik wel proberen te zwemmen met een vriendin, ik heb er nu al zin in.

Gaan er nog dames hier iets van zwangerschapszwemmen, yoga of dergelijke doen? Nog tips?

X

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Suzanne, ik weet nog niet wat ik ga doen. Wel kreeg ik de tip van een collega om samen met mijn man naar zwangerschapshaptonomie te gaan. Dat moet voor de man ook een prachtige ervaring zijn, om zo al in contact met de kleine te komen. Het is meteen al een soort van zwangerschapsgym.

Verder zijn wij 5 juli 2012 getrouwd. Bij ons is het dus ook tijdens de wittebrood weken gebeurd in Griekenland ;). Ik zeg altijd maar, je kunt alles zo duur maken als je zelf wil. Wij zijn nog niet naar kinderwagens wezen kijken, want dan kun je de kwaliteit zelf beoordelen. Mijn man kan dit best goed inschatten als hij daar gaat kijken. Verder is de hoogte van de kinderwagen erg belangrijk, want wij zijn beide erg lang.

9. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaha wat zijn we allemaal braaf, eerst trouwen en dan kindjes (naja bijna braaf bij ons dus).

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hihi ja he, precies volgens het boekje. De 'verwekking' zelf was niet in de wittebroodsweken, maar door die twee weken cadeau valt het er toch in :).

Nog gefeliciteerd Schmidt :). En je hebt helemaal gelijk wat betreft die kosten. Bepaalde dingen die ik wil zijn echt prijzig, terwijl andere dingen weer ontzettend goedkoop zijn. Het is ook maar net wat je mooi vind. Kwaliteit blijft echter het belangrijkste.

Ik ben benieuwd hoe die wagens me uiteindelijk in het echt bevallen. We gaan het meemaken :).

Toen we er net achter kwamen dat we papa en mama worden heb ik het boek van Kluun voor manlief gekocht. Hij was niet zo te spreken over zwangerschapshaptonomie, dus toen ik dat tegen mijn man zei keek hij een beetje moeilijk. Hihi, maar ik ga er zeker even naar kijken :).

X

11. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoi meiden,

Wat een hoop om bij te lezen!

Haha nou heel braaf! Wij zijn 11-10-10 2 jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap, eigenlijk gewoon het zelfde). Moet te tegenwoordig nog het ongeboren vruchtje laten erkennen?

Kinderwagen we zitten te denken aan een stokke is hoog aangezien we lang zijn. Bugaboo vinden we ook mooi maar is weer erg laag. De Mima xari vinden we ook mooi en loopt goed.... Allemaal lastig.
    Kamertje vind ik veel makkelijker!

Ik heb een tegoed bon om een kinder naar zwangerschaps zwemmen te gaan. Wil wel is kijken wat ze dan doen voor speciaals!

12. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Die Stokke staat momenteel op nummer 2 bij ons. We vinden de Xplory Black Melange heel erg mooi.

Bij geregistreerd moet de papa inderdaad nog wel het kind erkennen. Dat is een van de weinige verschillen met het huwelijk. Hierbij een kort linkje over de erkenning en het ouderlijk gezag.
    Wat is erkenning? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

X

13. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de zwangerschap van van de eerste helemaal niks gedaan, maar nu wil ik wel wat doen, al is het maar voor het sociaal gezellig aspect, nu weet ik alleen nog niet wat. Ik wil of gaan zwemmen of yoga gaan doen, momenteel neig ik wat meer naar de yoga, maar ik weet het nog niet.

14. bianca92

bianca92 Lid

30 sep 2012
    8
    0
    0
    Overijssel
    #914 bianca92, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt: 30 sep 2012
    ik ben vandaag percies 12 weken zwanger van onze 1ste kindje. :D
    en ben 14-04-2013 uit gerekend

15. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Caro ik woon ook in Breda. Kunnen we samen naar de yoga. Als tenminste alles goed blijft gaan bij mij.

16. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Iedereen bedankt voor de lieve woorden. Morgen gaan we op vakantie voor een weekje. Niet heel ver weg.
    Dinsdag gaan we op en neer naar het ziekenhuis. Daar krijgen we weer een echo en gesprek met gyn. En dan ook vervolgafspraken voor vwp en of vlokkentest

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @bianca, gefeliciteerd met de 12 wkn grens.

@Fenn, probeer een beetje te genieten van jullie vakantie en heel veel succes dinsdag. *duim*

Zelf ben ik ook nog aan het nadenken om iets te doen aan beweging, maar eerst moet ik in de avond fitter gaan worden.

18. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohwww Fenn, ik hoop dat we samen kunnen gaan. Ik duim in elk geval voor jullie!!

19. bianca92

bianca92 Lid

30 sep 2012
    8
    0
    0
    Overijssel
    dankjewel @Schmidt voor je reactie we zijn ook super blij
    ik had een vraagje ik wou ook een banner hebben onder wat u ook heeft maar weet niet hoe ik dat kan toevoegen wel maken

20. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL

In de bovenste balk staat aan de rechterkant ergens banner, hier kun je de juiste gegevens invullen en een afbeelding kiezen. Onderaan zie je vervolgens een tekst (url) die je moet kopiëren en moet toevoegen onder handtekening bij jouw gegevens. Suc6

Deel Deze Pagina