April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rsky

rsky Niet meer actief

gefeliciteerd en welkom!
    Hoe voel je je?

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    welkom miniminii!

@misselijkheid: ik heb nu ook die beroemde tabletten gekregen. Hopelijk werkt het :)

3. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Welkom miniminii, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

schmidt wat vervelend dat je weer weg moest op je werk, hoop voor je dat de pillen gaan werken.

ik lig met barstende koppijn en enorme rugpijn op bed.. grr.. wat een k*t dag! sorry hoor. en ook nog zenuwen voor morgen.

hoe is het met jullie allemaal?

4. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    miniminii, welkom en ook hier dezelfde vraag: Hoe voel je je?

Schmidt, fijn van die pillen en nu maar hopen dat ze helpen, als ze niet genoeg helpen, vraag dan om de zetpillen.

Kipje, balen zeg van je rug en je hoofdpijn, heb je al paracetamol genomen??

Hier vanmiddag een spontaan middag dutje gedaan toen ons moppie ook lekker lag te slapen, wauw wat was dat lekker, het voelde alsof ik aan het spijbelen was, maar tjonge het was fijn.

Hier morgen de "12" weken echo, ik vind het ineens heel spannend. Gelukkig mogen we 's morgens vroeg en kan hubs fijn mee.

5. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Als eerste felicitaties aan Minimii! Leuk hoor en welkom :).

Caro, zo'n vakantie naar Mexico lijkt me ook heerlijk. We zijn nu aan het kijken voor een trip naar de zuidelijke staten van Amerika. Helaas kunnen we pas in januari gaan en dan ben ik al dik 6 maanden, vandaar dat het waarschijnlijk en relatief westerse bestemming zal worden.
    Dat is wel een duur grapje, maar dit jaar kunnen we toch niet op wintersport en dat compenseert dan een beetje.
    Heel veel plezier morgen met de echo :D!

Roos, wat klinkt je weekend heerlijk! Lucky you ook om dan naar Engeland te gaan, dat is echt ideaal shoppen! Afgelopen jaar hebben we kerst in Londen en Wales gevierd en direct gebruik gemaakt van de goede sale :D.
    Mijn commode is ook best prijzig voor IKEA prijzen. We zijn dus ook rond aan het kijken op Marktplaats. Het liefst wil ik een ouderwets kastje wat ik dan kan opschuren en zelf iets leuks mee kan doen.

Kipje, zo'n complete babykamers zijn ook echt mooi en handig! Waarschijnlijk ga ik mezelf weer veel te veel op de hals halen, hihi. Wat naar dat je zo'n slechte dag hebt en wederom je rug vervelend doet. Dikke knuffel meissie!

Schmidt, ben je gek! Je zeurt echt niet hoor. Superfijn dat je nou ook de pilletjes hebt gekregen. Ik heb vandaag een minder goede dag gehad, maar al met al merk ik toch verschil. Hopelijk maken ze bij jou ook verschil.

Ook hier een date met de verloskundige morgen. Ik ben benieuwd! Ik ga er vanuit dat we morgen het hartje te horen krijgen en dat vind ik wel heel bijzonder :D!

Geniet nog van de avond lieve dames.

X

6. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Even heel snel weer. Alle meiden met goede echo's: gefeliciteerd!!

Hier: morgen om 08.30 uur krijg ik mijn vlokkentest. Ben eigenlijk nog best kalm. Ondanks dat ik weet welke naald er naar binnen gaat. Eem grote en dikke zonder verdoving. Maar goed adem in en adem uit. Pffff.
    Ik zou graag willen dat er zo veel mogelijk positieve energie is om 08.30 uur, Dus iedereen duimen oke?
    Dan duurt het nog een week voor ik de uitslag krijg met heftige grote afwijkingen en nog een week later zijn alle uitslagen binnen.
    Voor nu fingers crossed en straks lekker slapen

7. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Lieve Fem, heel veel sterkte morgen, zal zeker voor je duimen.Echt knap dat je zo kalm blijft! dikke knuffel!

Caro, veel plezier morgen met de echo!

Suzanne, hoe laat mag jij? Wij pas om 16:45, vind het toch wel erg spannend hoor.
    Heb jij dat ook?

Weltrusten! x

8. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Fem, ook vanuit mij een dikke knuffel and my fingers are crossed!

Ik ben pas om 19.15 aan de beurt zodat manlief niet mega vroeg naar huis hoeft vanuit kantoor :). Vind het wel een beetje spannend, geen idee wat ik morgen kan verwachten. Hopelijk dus naar het hartje luisteren :D.

X

9. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Femme ik duim heel hard voor jullie op een positieve test!!!!!
    Succes

10. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Minimini welkom!!!
    Hoe voel je je? Al echo's gehad?

11. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    @Femmelepem; hoe is je vlokkentest geweest?
    @suzanne en kipje: en jullie echo's?

wij hebben gisteren ook de 12 weken echo gehad: super gaaf!! helemaal verliefd en de echoscopiste had moeite met foto's maken want hij was heel druk aan het bewegen :)
    alles zag er ok uit maar we wachten ook even de vruchtwater punctie over 2 weken af. hartslag luid en duidelijk te horen en ze maten ook de bloeddoorstroming in de lever (nooit geweten!) dit zou ook een marker kunnen zijn voor downsyndroom.

we kregen een ritsje foto's mee waaronder een 3D: daar had ik helemaal niet op gerekent en het is weer een hele andere beleving om je kindje in 3D te zien.
    als ik nou wist hoe ik dat hier kon plaatsen ..... maar dat heb ik nog niet uitgevonden.

hele fijne dag allemaal

12. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen de echo gehad, alles was goed en zag er netjes uit en nu hebben we ook een eta meegekregen, die is op 11 april gezet (voor zover we dat ooit gaan halen) Vanaf over 2 weken verscherpt onder controle en vooral zo doorbroeden. Wel het advies gekregen om zeker niet stoer te doen op het werk en nu alvast een zwangerschapsplan te maken met een bedrijfsarts, het risico is veel te groot, niet alleen bij verdere vordering van de zwangerschap, maar nu al

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Caro, fijn dat eht goed was, waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar waarom onder verscherpt toezicht?

@Femm, heel veel sterkte meis. Ik ben heel hard aan het duimen.

@Chanti, fijn dat je een goede en mooie echo had. Wow, 3D.

Voor de rest iedereen veel plezier en succes met de eventuele echo's en afspraken vandaag.

14. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat denk ik nog niet eens vertelt hier. Ik heb een septum in mijn baarmoeder staat. Daar kwamen ze achter toen ik bij onze eerste een spoed keizersnede kreeg. Het kindje heeft dus maar zeer beperkt de ruimte en dit geeft risico op een vroeg geboorte. (ik ben bevallen van Sarah met 36 weken en 3 dagen) Het schijnt zich wel aan te kondigen (dat je eerder gaat bevallen) dus over 2 weken ga ik onder verscherpte controle.

15. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal even wat van mij laten horen: vanacht weer een kleine bloeding gehad wel oud bruin bloed net echo gehad niet 1 stolsel te zien maar 1 en al het zijn er nog meer geworden, nu met de dag leven en wachten hoe lang mij lichaam dit gaat volhouden, wanneer mag ik genieten het word me niet gegund,

16. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Ann, sterkte meis.

17. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohww Ann, wat een hel zeg. Verder weet ik niet goed wat ik moet zeggen. Zoveel onzekerheid is gewoon onmenselijk. *dikke knuffel* en heel veel sterkte.

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Lieve Fem, hoe is het gegaan? Viel de procedure zelf mee? Dikke knuffel.

Chanti, wat leuk van je echo! Je kan bij het typen van een berichtje op 'Meer opties' klikken en vanuit daar bijlagen toevoegen.

Caro, fijn dat je dan nu onder extra controle komt te staan. Dat moet toch ook geruststellend zijn :). Mooi dat alles er goed uit zag. Post je hem ook even online, ben benieuwd :).

Ann, dit soort dingen zijn zo oneerlijk. Zijn er ook geheel geen prognoses te stellen of nog mogelijkheden die ze je bieden? Ook een dikke knuffel voor jouw hoor meis.

Schmidt, hoe voel jij je vandaag? Helpen de pillen al een beetje?

Met de rest alles goed?

19.15 duurt nog lang... saai!! :)

X

19. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Goedemiddag allemaal,

Even niet zoveel geschreven, maar ik ga mijn best doen weer op iedereen te reageren!

@suzanne: fijn dat de medicijnen tegen de misselijkheid je helpen!
    En welke staten van Amerika wil je precies gaan bezoeken?

@kinderwagen: Nog niet over uit, tot nu toe alleen op internet rond gekeken. We krijgen de wagen van mijn sm, erg lief!!

@reis: de avond dat wij erachter kwamen dat ik zwanger was, hebben we toevallig een paar uur voor de test een 6-daagse reis naar Rome geboekt! We gaan van 25-30 oktober, we zijn dan ook 2 jaar getrouwd...:D

@schmidt: hoe gaat het nu met je? Werken de tabletten?

@Miniminii: welkom, en gefeliciteerd!

@kipje: Hoe is het nu?

@Fem: Hoe is de vlokkentest gegaan? Viel het een beetje mee? Zeer spannende periode voor jullie, sterkte en succes!!

@Chanti: Fijn hè, als de echo en het hartje goed zijn! Heb je een reden om een vwp te doen (verhoogd risico?) of wil je het gewoon graag weten?
    Enne, een foto plaatsen kan je door een bijlage toe te voegen aan je bericht, dan moet je even op het paperclipje klikken dat boven het tekstvak staat waarin je typt en de foto uploaden.

@caro: gefeliciteerd met je goed echo!

@ann: dikke knuffel vanaf hier, wat een ellende moet je doormaken zeg, nu maar hopen dat het allemaal goed afloopt.

@echo/s en controles vandaag: succes en (hopelijk) veel plezier! Ik wil foto's zien...:D

@ego: Vandaag de VK gebeld. Omdat we pas een echo hebben gehad, hoef ik pas 2 november op intake te komen en bloed te laten prikken. We kiezen ervoor om geen combinatietest te doen, dus eerder afspreken was ook niet nodig.
    Verder heb ik vandaag de zorgverzekeraar op de hoogte gesteld, via de site kon ik ook gelijk kraamzorg regelen, dus dat was handig.

Fijne dag allemaal!

20. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Oke daar ben ik weer.

Heel lang verhaal.

Vanmorgen moest ik me om half negen melden in Breda. Het liep natuurlijk wat uit dus nog meer tijd om zenuwachtig te worden.

Toen ik eindelijk naar binnen mocht moest ik op de tafel plaats nemen. eerst nog een echo en.... verdikte nekplooi was bijna niet te zien. Placenta lag onder kindje. Kindje ging constant zo liggen dat het onmogelijik was om te prikken. Dus voorstel voor vaginale vlokkentest. Die doen ze alleen niet in Breda maar in rotterdam.

Prima, we mochten gelijk door naat het EMC.
    Daar konden ze ook geen verdikte nekplooi vinden. Hij was zelfs2.0 mm. voor de rest zag het er eigenlijk ook wel prima uit. Aan mij de keuze. Of een hele uitgebreide combinatietest of vlokkentest.

Het beeld zag er zo goed uit voor mij dat ik die paar tienden procent kans op miskraam bij vlokkentest niet wilde riskeren. Dus alsnog gekozen voor uitgebreide combitest.

Hier was alles echografisch gezien prima in orde.
    Bloeduitslagen volgen vrijdag.

Kortom waarschijnlijk een hoop paniek om niets en ik (wij) zijn voorzichtig heel blij!!!

Deel Deze Pagina