Wij hadden inderdaad ook eerder een meisjes naam dan jongen. En gezien ik pas weet wat het is als het geboren is moeten we ze wel beide hebben hihi. Maar snap jou argument ook Schmidt. Kennissen van ons hadden dat. Ze hadden gezegd meisje dus hun alles roze gekocht kregen ze gelukkig nog een echo bleek het een jongen. Oeps?!? Suzan, ik voel uk inderdaad. Vl zelfs ook al gister. Maar die ruis kon ook doordat uk eigenwijs achterin lag, hij liet zich daarna namelijk duidelijk horen zonder ruis hihi. Wij willen inderdaad ook geen naam waar ik al iemand aan link. Gezien mijn werk is dat best lastig hihi. Moeten nu duimen dat onze namen niet voor april komen op het kdv. Weten jullie al of je iets van zwangerschapsgym wil doen? Mijn vk vroeg hier naar. Volgens haar kan ik me nu al opgeven. Wil ook zwemmen maar dat kan gewoon in losse lessen X
Ik wil in ieder geval zwemmen, maar voor mij is helaas niets mogelijk op dit moment. Ik heb volgende week dinsdag mijn 20 weken echo plus volgende vk afspraak en we gaan het dan ook even hebben over een fysiotherapeut in verband met enige beweging. Momenteel kan ik onze trap oplopen en dan ben ik al dood, hihi maanden in bed liggen en niet helemaal goed eten is nogal funest voor je energielevel . En op een kinderdagverblijf krijg je inderdaad alle namen om je oren gegooid. Een tijd terug kwam ik via een website bij bijzondere namen en eentje was (ik maak serieus geen grapje) 'Mel Gibson'.... Dus sindsdien dreig ik manlief telkens met dat soort namen . Ohwww lieverd we kunnen hem ook 'Justin Bieber Veldhuizen' noemen, hihihi. X
Hahaha geweldig Suus! Ja mensen verzinnen toch wat hè. Net als die mensen in België. Bloem Pot, mocht niet van de gemeente, nee gek hè? haha. Denk inderdaad dat er niet veel van je conditie over is. Wie weet kun je dat straks weer opbouwen
Zwemmen ben ik al aan begonnen. Ik neig verder zelf naar zwangerschapshaptonomie. Wat namen betreft. Hier geen reguliere nederlandse namen. Ennum mijn man heet trouwens Olivier. Het is dat hij zo heet anders stond ie bij mij op 1. ml is nu aan het poetsen. Heeft het erg druk gehad, maar hij wil het nu afmaken ook. Dat terwijl het etenstijd is en mijn maag rammelt. Dacht dan maar het kado halen, maar heb teveel honger hihi. Mag hem nu ook niet storen. Heb het net geprobeerd. Het wordt dus nog even hongerlijden.
Zeker lief, na drukte zijn er genoeg kerels die afhaken! En leuke naam heeft je man. Ik had m voorheen ook dus in mijn top, maar na 3 kindjes in relatief korte tijd om me heen ben ik toch beinvloed. Bloem Pot ......
Hello! Vanmiddag kort gesprekje gehad met mijn leidinggevende, even lekker mijn hart kunnen luchten. Ze heeft echt begrip getoond en gezegd dat ik om mezelf moet denken, zeker in deze periode. Ik zal voortaan eerder aan de bel trekken als het mij teveel wordt, vandaag en gisteren ook echt een stapje terug gedaan. Veel klusjes gedaan op de afdeling en zo wat achterstanden weggewerkt en alles weer op orde gemaakt. Voelt goed! Maar nu lekker WEEKEND!!! @flieentje: Ik werk nu de ene week 4 dagen en de andere week 5 (gemiddeld 36 uur per week dus). Ik mag ook niet minder dan 24 uur gaan werken, omdat ik ook EVV-er ben. Ga nu doordeweeks 2 dagen werken (1 dag, 1 avond) en dan om het weekend, dus ene week 2 dagen en andere week 4. 3 om 4 zoals jij wilt gaan doen lijkt voor mij net iets teveel voor het begin, moet eerst maar even kijken of ik 24 uur werken en het moederschap goed kan combineren Een vaste dag in de week is op mijn werk gelukkig niet zo'n probleem (wordt niet contractueel vastgelegd maar wel zoveel mogelijk rekening mee gehouden) en ik werk dan op wisselende dagen een avonddienst. Hoe ga je de opvang van je kindje regelen? Als ik jou was zou ik het gewoon zo snel mogelijk aankaarten, dan hebben jij en je leidinggevende ook rustig de tijd om een en ander te bespreken! Succes in ieder geval. Wij hebben maandag een pretecho, ben héél benieuwd! Ben dan bijna 17 weken zwanger. @Suus: Wow, dat is nog eens een bedrijfsfeestje zeg! Welke artiesten komen er of weet je dat het weekend pas? Hoop dat je je goed voelt en flink kunt genieten, enjoy! Enne... FOTO, FOTO, FOTO! @kipje: Fijn dat je wel bij je huidige VK kan blijven, maar wel een beetje rare reactie van haar hoor... Ze hebben toch je adres als je voor de intake komt?! Ach ja, je zit er en je blijft er mooi zitten! Wat namen betreft hebben we ook een beetje dezelfde criteria: niet kinderachtig en geen gekke combi met de achternaam. En ik zit te denken aan Mensendieck, maar daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen. @Chanti: Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent, dat maakt gelijk je hele dag goed, hè!? Wat een leuk idee van het emailadres, als je al een naam hebt ook makkelijk voor later Ik heb op de site van de SVB de namenlijst 2011 opgeslagen op mijn computer: http://www.svb.nl/Images/Kindernamen_2011_populair.pdf We hebben voor een meisje al een naam waar we vrij zeker over zijn, wat jongensnaam betreft heb vooral ik nog twijfels. Hopelijk weten we maandag wat het geslacht is, dan hoeven we ons nog maar op 1 geslacht te concentreren Zo, ben weer bij Dit weekend waarschijnlijk nieuwe (tweedehands) fietsen kijken, onze fietsen zijn echt óp! En dan als we energie en zin over hebben de huiskamer eens omzetten. Verder niets in de planning, maar dat kan zomaar veranderen! Goed weekend allemaal!
Chocotoff? Manlief staat zelfgemaakte hamburgers voor me te maken, mjam! Vroeg me af wat jullie voor kinderstoel gaan aanschaffen. Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de Stokke Tripp trapp en de Bloom Fresco. Stiekem vind ik die laatste wel erg prijzig. Welke hebben jullie ervaring mee en/of zijn jullie erg tevreden mee? Mag dus ook iets totaal anders zijn. X
Bloom, fijn dat je er een prettig gesprek hebt gehah, begrip krijgen doet wonderen ! En je woonkamer omgooien kan ook nog best intensief zijn . Jaaaa, hoop ook echt dat ik kan gaan en niet direct hoef af te haken. Misschien kan ik eenmalig een extra pilletje nemen, even kijken hoe dat zit. Het begint in ieder geval erg vroeg, omdat er ook superveel verschillende eetgelegenheden zijn gecreeerd. Hij werkt voor Heineken en die zijn altijd erg goed in staat om groots uit te pakken . Fijne avond lieve meiden! X Ps thanks voor de namenlijst!!
@moon, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Probeer ook aan jezelf te blijven denken (hoor wie het zegt). Veel plezier met het uitzoeken van een fiets. Mijn man os helemaal thuis in de fietsenhandel. Je kunt voor 2de hands gaan, maar fietsen ben de groothandel (bouwmarkten, leenbakker, Aldi, etc) zijn erg goed van kwaliteit. Net zo goed als die dure Gezelles etc. @werken, ik wil het liefste van 5 naar 3 dgn. werken gaan. Alleen kan ik hier nog niet over beslissen zolang ml geen werk heeft. Ik wil in ieder geval zeker 1 dag ouderschapsverlof. De rest is overmacht. Wel vervelend met het regelen van alles. Gelukkig zijn de grote wachtlijsten in de kinderopvang momenteel voor een groot deel verdwenen, dus wanneer nodig vinden we vast wel iets. Heerlijk, het huis is schoon, net bij de Mac gegeten en boodschappen zijn ook in huis gehaald. Morgen alleen nog op pad voor het kadootje en lekker een appeltaart bakken. Hoop dat het lukt want ik doe dit nooit . Fijn weekend allemaal!
Ohwww jee, wat hebben jullie veel bijgeklept zeg en net nu ik even heel erg weinig puf had/heb om bij te lezen. Ik ben wel bijgelezen, maar echt niet alles onthouden, naja voor zover uit het hoofd: Suus, die Bloom Fresco stoel vind ik ook te gek, maar ik sprak mijn enthousiasme uit op het kinderdagverblijf, toen ze na de verhuizing die stoelen hadden staan, en ze zei meteen dat ze er spijt van hadden. Die dingen schijnen echt loeizwaar te zijn om te verplaatsen. wij zijn nog steeds erg blij met onze ...compleet demontabele en vaatwasser proof ikea kinderstoel. Klinkt wel als een super feestje Chanti heeft geshopt. Gelezen over een hard poetsende man, dat moet ik die van mij nog leren hoor, mijn exemplaar wil al complimentjes als hij de stofzuiger rondgeslingerd heeft. uhmmm uhmmmmm tja en toen wist ik het niet meer. Ik kan onze kleine uk sinds deze week voelen, zoooo mooi. Geslacht weten we nog niet, bij de vorige zwangerschap wist ik zeker dat het een meisje was, nu kan ik het niet peilen .......ergens denk ik een knul, maar het is niet zo zeker als bij ons moppie. Het is hier een hele drukke week geweest, rare dingen op het werk ...maaar nu lekker weekend!!
Bloom is moon ofcourse, hoezo babystoelen in mijn koppie?? Thanks voor de tips caro . Vind ze zo leuk, maar uiteindelijk is het idd wel handig als je geen hernia krijgt van dat ding verslepen als dat nodig mocht zijn . Schmidt, mjam MAC! Vorige week n happy meal genomen en ondanks dat ik maar de helft heb opgegeten was de cheeseburger delicious ! Ergens maargoed dat ik niet de oude ben, want volgens mij zouden bij mij de kilo's veel te snel gecompenseerd worden. Zo blij werd ik er van. Trusten meiden! X
Schmidt, fijn dat ml nog aan het poetsen was! Heerlijk hè de mac, wij waren er ook gister eten! Succes met het kado en de taart, maar dat gaat vast lukken. We willen ook wel voorproeven anders? hihi veel plezier vanavond. Moon, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Als het dan niet gaat durf je het ook wat makkelijker aan te geven. Super van die namenlijst! Ging gelijk even kijken. En ga je voor een mama fiets of dat niet? Succes met uitzoeken. Ja de woonkamer veranderen is altijd leuk maar inderdaad wel weer even een klusje. Suzan, wil je een kimderstoel die je ook al vanaf de geboorte kunt gebruiken? Tripp trapp stoelen zijn altijd fijn. Die hebben wij op me werk ook alleen dan niet van Stokke. Als ik jou was zou ik in een winkel gaan kijken en even slepen en tillen met de stoelen. Dan weet je meteen wat voor jou fijn is. Succes Veel plezier vandaag met het feest!! (Vergeet de foto niet ) Caro wat heerlijk hè om uk te voelen, vind het ook zo bijzonder. Wat grappig dat je bij je dochter zon sterk voorgevoel had en nu niet. Willen jullie het wel weten? fijn weekend!
Thanks voor het advies Kipje ! Ik ben nu mijn spullen aan het pakken, weet alleen nog niet of ik ook echt kan gaan. Zware dag, maar desnoods show ik even mijn gezicht en duik ik dan direct in bed. I won't forget the pic . X
@ kippie, de Mac was zekers heerlijk. De taart staat nu in de oven. Ik ben benieuwd of hij straks snijdbaar is , maar lekker zal hij zeker zijn. @suzanne, doe rustig aan hè. Ben benieuwd naar de pics. . @kado, jeh het is gelukt en dat nog geen km verderop. Thanks voor jullie tips, heb er 1 gekocht.
Halllooo!!! @Suus, ik zal je je Bloom/Moon verspreking vergeven hoor, denk alleen wel dat je er onderbewust al uit bent welke het wordt, hahaha! Waar het hart van vol is, loopt de mond van over, toch? En ML die voor Heineken werkt, dat zal inderdaad wel een leuk feestje worden! Veel plezier, hoop dat je je redelijk voelt! @kinderstoel: Vriendin van mij heeft de stoel van Bloom, maar heeft er een IKEA-stoel bij gekocht. In de praktijk gebruikt ze die véél vaker, omdat haar kindje in de stoel van IKEA veel beter zit dan in de Bloom. Andere vriendin van mij zweert weer bij de Bloom, heeft voor beide kindjes een aparte stoel. Ik vind ze alleen schrikbarend duur, en zwaar inderdaad. Tja, ieder zo zijn voorkeur denk ik dan maar. @caro: Hahaha, mijn man wil inderdaad ook 100 schouderklopjes als hij de stofzuiger of de vaatwasser heeft gebruikt, hahaha Hard poetsen is echt een onbekend terrein voor hem, maar hij is wel heel lief hoor @fiets: We zijn geslaagd! Helemaal blij! We hebben allebei een vrij simpele, maar degelijke fiets uitgezocht. Gazelle Esprit Urban 2013 ML heeft dezelfde, maar dan in herenmodel. We fietsen niet heel veel, en in onze woonplaats heb je geen 'bergen' of tunnels, dus versnellingen zijn niet nodig. Vrijdag zijn ze klaar en dan kunnen we ze ophalen, helemaal zin in! Heb expres geen moederfiets genomen, omdat ik al van meerdere vriendinnen en collega's heb gehoord dat ze eigenlijk helemaal niet zo lekker fietsen ivm het brede stuur. En nu heb ik ook een lage instap, dus vind het wel prima! Hier meiden die wel een moederfiets hebben/willen? @schmidt: Fijn dat je bent geslaagd voor je armband, heb je een plaatje? (ben verder helemáál niet nieuwsgierig hoor...) Wij gaan lekker het hele weekend bankhangen en voetbal kijken, heerlijk, zo'n weekendje niets doen! Fijn weekend allemaal!
@moon, fijn dat je geslaagd bent voor een fiets. Ennum helaas heb ik geen foto, hij is nu ingepakt en komt dinsdag pas tevoorschijn. Veel Plezier met bankhangen dit weekend. Ennum er klinkt misschien zo dat ml wel vaker poetst, maar vaak gaan er heel wat smeekbedes aan vooraf en men wat is hij zielig daarna. Maar goed , ik ben zwanger, moe en werk. Ml werkt momenteel vanuit huis met het uitwerken van zijn plannen maar niks moet, dus op zijn tijd draag ik hem in 100voud iets op. Trouwens ml heeft een locatie voor zijn kinderopvang (er wordt een speciale variant, maar kan en mag er nu niet veel over loslaten). Nu moet de bank nog willen meewerken. Duim, duim, duim. Hij is al ong. 8 jr. bezig met het plan en is vaker ver geweest. Hopelijk gaat het nu echt lukken.
@schmidt, het zou super zijn als het plan zou lukken, ik zal voor jullie duimen. Suus is een leuk feestje aan het bouwen! Over Fietsen, ik heb een Cortina moederfiets (via het fietsplan op het werk) en ik vind het een fijne fiets, heeft 7 versnellingen en ziet er zonder zitjes ook nog normaal uit. Dat was namelijk wel mijn eis. Het is een zware fiets, maar dat is dan weer handig voor het stabiel zijn, maar zolang je de banden goed opgepompt houd dan is het heerlijk fietsen. Hier een heerlijke middag gehad, eindelijk is het gelukt om te gaan zwemmen in Center Parcs en iedereen heeft weer genoten. Weer een aantal keer de glijbaan gehad en we hadden een opblaas draak meegenomen en dat was helemaal een succes, moppie had een hoop fans die ook wel met de draak wilden spelen.
Schmidt, fijn dat het kado gelukt was! En heerlijk zo dichtbij! Wat spannend voor ml. Hopelijk gaat het hem lukken! Zal voor jullie mee duimen! Hoe was je taart? En ml zijn feestje? Moon, top dat jullie geslaagd zijn, heerlijk hoor nieuwe fietsen. Zelf wil ik ook graag een nieuwe fiets. Weet nog niet wat voor maar in ieder geval met versnellingen. Is het nog gelukt met de huiskamer? Of toch maar bij het bankhangen gehouden? Caro wat heerlijk naar het zwembad! Welk Center Parcs bad hebben jullie gehad? Wat leuk voor je meissie dat ze gelijk bekijks trok met haar draak hihi. Wat zal ze genoten hebben! (En jullie natuurlijk ) Hier vandaag een rustig dagje, vl is naar de dakar preproloog dus ben lekker alleen hihi. Vanavond is hier Sint Maarten hoop dat het droog blijft voor de kids. Fijne zondag allemaal!!