@Roos, geen sorry zeggen, ik vind het juist gezellig om te lezen. Mijn overwegen tussen yoga en het zwemmen ...ik ben echt een enorme koukleum en als het geen tropisch zwemparadijs is sta ik meteen te klappertanden en dan midden in de winter ....'s avonds ....nah laat mij dan maar een beetje ontspannen op vogeltjes muziek *lol*
ai, ja daar heb ik nog niet over nagedacht... Het zwembad bij ons in de buurt heeft geloof ik maar 2 baden, 1 warm en 1 koud en ik geloof dat het dan ook in het koude is.. pff nee ik denk dann indd ook maar lummelen om vogeltjes muziek...hihi heb t overigens wel vaker gedaan hoor maar moet meestal meer lachen dan dat ik er daadwerkelijk wat aan heb...
@suzanne, fijn dat je het leuk hebt gehad, en balen dat je terug moet betalen..... Ik ken dat ook zó goed, maar soms is het t gewoon waard! Wel las ik met interesse dat je dan harde buiken krijgt? Ik heb zelf een heel vol gevoel alsof ik heeeel veel gegeten heb en mijn buik staat helemaal strak. Vergis ik me gewoon en zijn dat harde buiken dan? En is dat slecht? Zou zo maar kunnen dat ik me daar gewoon nooit bewust van ben geweest. Vond het bv gister avond al zo raar: ik had nl echt maar een muizenhapje op. hmmmm ik ga ook eens googlen. Hoop dat jij je intussen beter voelt @roos, oei vogeltjes muziek? Ik heb vaker gewone yoga gedaan en vond dat best pittig. Lekker maar pittig. Hoop eigenlijk wel op een beetje actie en niet te veel gezweef anders is het ook niets voor mij. Ik zal jullie op de hoogte houden. Hmmmmmm sabu sabu, is dat japans? Oe daaar heb ik nu zin in!! Ik ga zo dadelijk eens even naar de ikea stoel kijken. Ik las op een ander forum dat iedereen daar eigenlijk gewoon heel blij mee was omdat hij zo licht, demontabel en alle delen in de afwasmachine kunnen! Nou dat klinkt mij als muziek in de oren. Dacht zelf ook aan stokke, ik vind het gaaf dat ze zo lang mee gaan. De prijs zal ook wel meevallen. Enne.... Als wij dan weer verhuizen, wat zeker wel gaat gebeuren binnen een jaar of anderhalf, hoef ik me geen zorgen te maken. Shipping costs besparen.... Als je eens binnen wandelt bij prenatal krijg je echt heel uitgebreid de tijd en uitleg over wat je maar wil. Dat hebben wij ook gedaan en scheelt een hoop zelf uitzoekwerk. Zoals bv met de family fix etc. ik geloof dat je met het type auto op kan zoeken wat je nodig hebt. Ook lijkt het mij een heel fijn idee niet met de gordels te hoeven prutsel al vooroverhangend achterin de auto. Dus ik ga graag voor klik en go @3d echo: als je het je enigzins kan veroorloven zou ik het doen. Waar ik woon is het standaard, al kunnen wij geen video meekrijgen. Het is echt een andere dimensie je kindje zo te zien. Echt een mensje. Ik wil dus ook nog heel graag nog een pret echo om bewegend beeld te kunnen bewaren voor later Zo dat wassie weer even Fijne week iedereen
Hoi hoi, ik ben 28 april uitgerekend van de 4e. Volgens de chinese kalender een meisje maar wordt hier toch een jongetje. Ik heb een zoon van bijna 14, een dochter van 10, een zoon van net 1 en nu zwanger. We wonen in Zeewolde en zijn druk bezig om de zolder te verbouwen zodat de oudste daar ieder een kamer krijgen. Ik heb zaterdag geslachtsecho gehad, waarschijnlijk dus jongetje maar toch twijfels bij echoscopiste en ons dus zaterdag mogen we nog een keer terug komen.
Goedemiddag dames! Allereerst de felicitaties aan Zeewoldemama, proficiat met je 4e uk! Wat leuk dat je een jongetje krijgt , hier ook een babyboy (in mijn geval klopte de chinese kalender wel ). Caro, hihi ja he. Van Partygirl naar Proud mama, beide overigens met slaapgebrek dus wat dat betreft. En ach, ik heb nog nooit zo veel slaap gehad in mijn leven als nu, opbouwmomentje . Schmidt, ik en niet shoppen . Het is maar goed dat ik ook niet weet welke maten ik zelf heb in zwangerschapskleding en ik gewoon nog heel erg veel spullen aan kan, want anders kon ik online shoppen. Voor de baby heb ik nog steeds zelf niets gekocht en dat snap ik echt niet. Ik denk dat ik toch stiekem erg voorzichtig ben en de 20 weken echo afwacht. Spannend dat je nu misschien toch nog voor die echo gaat , heel leuk, maar ik snap ook echt dat als je het ff rustig aan moet doen financieel dat dan natuurlijk niet de noodzakelijke uitgaven zijn. Van de andere kant, met al die mooie koopjes die je tot nu toe al hebt gescoord (en dat is precies de reden waarom ik altijd met 5 goedgevulde tassen en arm thuis kom van een dag flink shoppen, dus luister vooral niet naar mij ). Roos, ja wat een geld he! Poeh, ik neig ook steeds meer naar de Stokke nu. Ik heb ook het idee dat een kindje daar uiteindelijk fijner in zit als het wat groter wordt. Mijn schoonzus gaat nu bijv ook een tweede kopen, omdat mijn nichtje (4 jaar en 4 maanden) er zelf ook gewoon nog elke dag gebruik van maakt terwijl de nieuwe spruit er nu ook in principe in kan. En lekker shabu shabu!! Ik ben daar nog nooit geweest, op de een of andere manier beland ik zelf altijd bij de Sumo in Scheveningen (niet die in het centrum, blegh). Maar wil de shabu shabu ook nog een keer proberen, mjam! Die ligt ook dichterbij dan de Sumo bij de pier. Chanti, ja het bezuren achteraf is irritant, maar ik ben het wel gewend. Heb het eigenlijk altijd, alleen bij het een is het heftiger (crematie of het feest bijv) dan bij het ander (bijv. kopje thee). Wat betreft de harde buiken heb ik eigenlijk drie varianten. Ik heb het ook al sinds week 13/14 al herkende ik het pas in week 15 als zodanig. >Variant 1 is dat mijn buik letterlijk hard wordt, dat is de milde variant en voelt raar maar is volledig te negeren (bijv even naar de apotheek op de hoek). >Variant 2 is al vervelender. Mijn buik wordt dan ook hard en het geeft een naar gevoel. Het is niet zo zeer pijnlijk, maar het is gewoon erg vervelend (bijv bij een kopje thee drinken om de hoek of even snel kleding opbergen). >Variant 3 is nasty en komt gelukkig niet zo vaak voor. Dan wordt mijn buik ook mega hard, maar dan wordt het echt pijnlijk. Dat laatste is volgens de boeken niet de bedoeling, maar vooralsnog heeft het nog geen schade opgeleverd aan Ukkepuk. Dit heb ik bijv bij dingen zoals het feest of de crematie. Variant 1 is vrijwel direct weg als ik rust neem, variant 2 heeft n half uur tot n uur nodig en variant 3 nog langer vaak. Op inet lees je veel dat het een soort oefenweeen hebben en dat het komt en gaat. Bij mij komt het, en gaat het pas weg als ik alles laat vallen en weer ga liggen. Het is letterlijk een heel harde buik, van apart tot pijnlijk. Lang verhaal, maar hoop dat het een beetje duidelijk is . En die family fix lijkt me ook handig na jullie verhalen, maar ik blijf het bizar vinden dat hij niet geschikt blijkt te zijn voor een V50 uit 2009. Volgens vriendlief is hij wel gewoon toe te passen in onze huidige auto, omdat het model uit 2004 nog gelijk is aan 2003 achterin. Maar die auto wilde we volgend jaar inruilen, dus heb ik niet zo veel aan. Heb de hele ochtend geslapen en dat heeft geholpen. Ga een tosti maken, mjam! Fijne maandag lieve meiden! X
Ook hier net een tosti op...Heerlijk! En sumo zijn wij ook vaak geweest, ook zo heerlijk.. shabu shabu is het zelfde idee alelen staan er net wat andere dingen op de kaart als bij sumo en andersom... Beetje balen alleen van de sushi met rauwe vis.. Heb wel gevraagd of het dagverse vis was en die man zei van wel.. maar toch.. ga het risico niet nemen als ik de rest (gebakken) net zo lekker vind... Voorals nog past onze maxi cosi gewoon in de auto maar volgens mij wil vriend lief een nieuwe kopen volgend jaar dus wachten nog maar ff af...
@moon, de mamaauto's zijn er al! dat zijn de auto's met family fix systeem Volgens mij heb je er wel 2 soorten, eentje waarvoor je dus de bevestiging al in de auto moet hebben zitten (alleen nieuwe auto's) en eentje die je met de autogordel vast zet en waar je je maxicosi in klikt. De gordel hoeft dan misschien minder lang te zijn. Je hebt gelijk hoor, vroeger waren er ook geen mama fietsen en dat ging ook goed inderdaad. Dat brede stuur hoet misschien ook niet, maar en lagere instap is wellicht handig as er een zitje boven hangt. @Caro, ja het leek mij dus ook heerlijk, zo'n niets hoeft vakantie. Leuk dat je regelmaig korting krijgt thuisgestuurd. Vooral in deze tijden. @Suzanne, oh heb echt met je te doen! Weet wat je doormaakt. Ik kreeg eerst Emesafene maar die werkte totaal niet. Toen cyclizine die redelijk werkte. Ik spuugde dan nog wel maar in het begin niet meer de hele dag. Helaas werd het spugen toch weer erger, dus ook weer de hele dag en toen kreeg ik primperan. Maar daar kon ik blijkbaar niet tegen en kwam ik alsnog in het ziekenhuis terecht. Dus toen mocht ik niks meer uit voorzorg. Het enige wat ik mocht was nog ORS, de zoutoplossing van de apotheek die je kunt nemen bij uitdroging of bijna uitdroging. Gelukkig gaat het nu beter. Er zijn we dingen die kunnen helpen om het te kunnen dragen. Zo ben ik op aanraden van een vriendin vorige week met reiki begonnen. (Prompt was de misselijkheid over. Zal toeval zijn natuurlijk. Maar het was wel heel fijn om echt te ontspannen. Want van al dat spugen werd ik ook echt wel gespannen en chagrijning. Je laten verwennen en aan je kindje denken kan het een beetje dragelijker maken. Hoop wel voor je dat het bij jou ook binnenkort over is. @Hardebuik, geen idee of ik al harde buiken heb. Soms voel ik het ineens strak trekken, maar vervelend is het niet. Of is dit een voorloper van erger?
Hi, Roos, ik ga het gewoon een keer proberen en ik ken je voorzichtigheid. Als we sushi bestellen bestel ik ook geen rauwe vis en ik vraag altijd of ze de boel apart willen verpakken in verband met zwangerschap en dat doen ze ook heel netjes. Liever het zekere voor het onzekere . Unexpectedmom, thanks meis. Lief van je! Bij mij was het continu dreigen met opname, maar doordat ik 's avonds vaak de dag wist te compenseren is dat me gelukkig bespaard gebleven. Ik heb komende woensdag ook gesprek met de Arboarts over wat nu. Of ik voorlopig nog steeds in bed moet blijven of er andere mogelijkheden zijn voor me. Wat betreft de harde buiken is het bij mij niet dat het erger wordt. Het ligt gewoon aan de activiteit. Ik had de extreem vervelende variant ook al enkele weken terug. Het is gewoon een teken om rustiger aan te doen, alleen nu ik al zo rustig aan doe is het een beetje moeilijk. Als ik echt helemaal nooit meer iets kan doen wordt ik knettergek (ADHD ADHD ADHD, hihi ). Overigens nog wat anders dames, ik weet nu zeker dat ik de kleine gevoeld heb gisteravond! Joepie!!! X
@schmidt/auto: Wij hebben een Hyundai Getz, 5-deurs, dat wel. Maar nooit bij stilgestaan dat de gordels weleens te kort zouden zijn! Morgen cadeautje geven, alvast gefeliciteerd met ml! @caro: Efteling, LEUK! Wij hebben onze huwelijksnacht doorgebracht in de bruidssuite van het Efteling-hotel, geweldig! @Suus: Haha, ANWB koppelachtig, geweldige benaming, maar zo voelt het inderdaad wel een beetje ja, hihi Fijn dat je toch nog het feest hebt kunnen meemaken, alleen jammer dat je dat de dag erna hebt moeten bezuren! Foto? En de kleine voelen, wat speciaal, kan niet wachten! @Familyfix/Isofix: Hoera, gelukkig kan ik hem lenen van een vriendinnetje van mij, de Cabriofix Maxi-Cosi past erop (heeft zij zelf ook)!! Helemaal blij! @roos/voelen: Ik ben bijna 17 weken en voel ook nog niets hoor, vanavons ga ik eens aan Jan Koning vragen of mijn placenta wellicht aan de voorkant ligt. Maar ik maak me geen zorgen, kan het hartje luisteren met mijn Angelsounds als ik me ongerust maak. @zeewoldemama: welkom! @unexpected: hihi, mama-auto's... Onze auto heeft wel op allebei de achterstoelen 2 van die 'haken' achterin (Isofix dus) dus het systeem kan je er dan zo inhaken/klikken... Technisch gezever allemaal, we moeten het hebben over kleertjes, bv/fv, kamertjes enzo..hahaha @harde buiken: Ik heb vooral als ik het druk heb gehad, veel heb gelopen of heel moe ben wat harde buiken, maar niet extreem ofzo. Hebben jullie ook als jullie moeten niezen dat je een steek onderin je buik krijgt? Lijkt thv de banden te zijn, richting liesstreek. Knap pijnlijk in ieder geval! VANAVOND GESLACHTSBEPALING!! Spannend (zal alles wel goed zijn met kleine uk?) én ontzettend leuk! Zodra ik kan laat ik het jullie weten, tellen jullie met me af tot 20.30? Liefs en een fijne avond!
spannend Moo, ik ben benieuwd. Ik ben zelf ook zo rete nieuwsgierig, maar wij wachten op de 20 weken echo, die ik pas krijg met 21 weken, nog even geduld tot de 30ste, daarna gaan we lekker een weekje weg, dus ik hoop dat dan gewoon alles goed is.
Hey meiden, Zo ff 1 dagje gewerkt en gelijk heel veel bij te lezen pff, hoop dat ik alles een beetje heb onthouden. Me hoofd is altijd aardig vol na een dag werken hihi. Maar het is maandag dus dat betekend GREYS Suzan, waar blijft je foto ?? Iedereen wacht in spanning hihi en jeetje joh die harde buiken, 3 varianten nogwel! Ik heb tot nu toe nog maar 1x een harde buik gehad, na enige inspanning maar niet pijnlijk, voelde alleen mijn bm harder aanvoelen dan normaal hihi. Hopelijk zet het niet aldoor door voor je, is natuurlijk niet helemaal de bedoeling! En wat heerlijk he het gevoel van je ukkie voelen! Zeewoldemama, welkom en van harte met je 4de ukkie! Hoop dat je je goed voelt! Roos, wat heerlijk dat je uiteten bent geweest. Altijd leuk zon verrassing!! Wij gaan na de 20 weken echo maar weer eens met zn tweetjes uiteten, kan er nu al zin in hebben. (alhoewel ik het toch ook wel weer spannend vind de 20 weken echo, gewoon alweer op de helft!) Chanti, die van de ikea is inderdaad erg licht en werkt prima. Wij hebben die op me werk voor buiten staan. De kids zitten er ook goed in. Moon, spannend vanavond!! Hopelijk kunnen ze het goed zien voor je!! Bijna 20;30!! Veel plezier meis! Dat van die steken herken ik wel ja, ik denk inderdaad bandenpijn. Heb er vannacht een uur van wakker gelegen en vanmorgen leek mijn buik opeens groter dan gister echt heel apart, vl was het ook al opgevallen. Nogmaals ben heel benieuwd, wat zal jullie ukkie zijn! Have fun Caro, wat heerlijk een weekje weg na de 20(21)weken echo! Waar gaan jullie heen? Schmidt, hoe ging het extra werken vandaag? Hoop voor je dat het is meegevallen, en anders wat niet gaat gaat gewoon niet he! Jij en uk zijn het belangrijkst! Fijne avond allemaal, ik zit klaar met me kopje thee en m&m's weer een uur volledig genieten!!
Girls, ik weet niet waar dat stomme kabeltje is. Dat krijg je als manlief de camera gebruikt heeft voor zijn trip. But it's coming ! Geniet van je serie Kipje! Caro, spannend he! Ik hoef gelukkig nog maar 1 week te wachten, volgende week dinsdag is het zo ver. Maar van veel dingen weet ik al dat het goed is, alleen een aantal belangrijke dingen nog niet, dus ik zal het uiteindelijk nog wel erg spannend gaan vinden. Moon, hihi bedoelde het niet slecht hoor. Ben dol op de ANWB, het is een ontzettend relaxte werkgever . Nog een kwartiertje meis!!!! X
Hoi allemaa, ik heb alles bijgelezen, maar ben te moe om alles te onthouden . Ik ga proberen op een aantal onderwerpen te reageren. @harde buiken, elke avond is hij vrij hard, maar een echte harde buik, die heb ik 1x gehad. Dat is echt niet leuk. Doet mega pijn en gaat niet zomaar over. @Lekker uit eten als verassing, jammie. Leuk hoor. @moon, spannend, ik ben benieuwd. @vandaag (werk), ik was goed duf. Heb vanaht als een blok geslapen. Heel druk liggen dromen, waardoor ik niet bepaald wakker was vandaag. Op zich is het goed gegaan, al merk ik in de loop van de dag dat ik steeds meer last van mijn banden krijg. Het was vandaag nog maar maandag. Eens kijken hoe het woensdag gaat. Vrijdag heb ik een afspaak met mijn leidinggevende om een plan van aanpak te maken. Hierover is een rapport gestuurd door de arbo. We zullen zien. Verder gebeurde er iets op het werk, waardoor al mijn stoppen weer bijna doorsloegen. Onder het genot van een bak chocomelk ben ik rustiger geworden. Eenmaal thuis heb ik even geslapen en vervolgens voor eht eten gezorgd. Daarna wilde ml nog even naar een klein onderdeel van glow wat ergens buiten de stad te vinden was. ier was het vrij rustig, het was mooi, maar ik merkte dat ik goed moe ben. Nu nog maar 1 nachtje slapen, werken en dan is het tijd voor de 20 wkn echo, ben benieuwd Sorry dat ik lang niet op alles heb gereageerd. Eenmaal aan het typen, schrijf ik snel en veel. Fijne avond allemaal en slaap lekker!
Hallo meiden! Hè, hè, we weten het! Kindje was erg eigenwijs, zat in kleermakerszit én de navelstreng zat ook nog eens tussen de beentjes! Maar na wat gepor en streng toespreken van mijn kant werd het geheim dan toch ontrafeld...We krijgen een ZOON!!! We zijn helemaal in de wolken! Jan Koning was héél zeker van zijn zaak, het 'bewijs' heb ik bijgevoegd, net als een foto van de 3D die hij op het eind gemaakt heeft. Vinden jullie HEM ook al zo knap? Liefs, Moon PS: Morgen reageer ik weer uitgebreid op jullie hoor, maar ben nu helemaal hyper...
Moon!!! Ik dacht laat ik nog snel even online kijken of je nog wat geschreven hebt en ahhhhh wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd met jullie zoon!! Samen op zoek naar mannenspullen ! Geniet er van meis! X P.S. een onwijs lekker ding hoor
moon! wauw wat leuk.. Gefeliciteerd met jullie zoon... Zei die nog wat over de placenta aan de voorkant? x
@moon, leuk een zoon, gefeleiciteerd! @20 wkn. echo, ik weet niet of ik snel een reactie kan plaatsen met de uitkomst, omdat we daarna uit eten gaan. @kado, ml vond de armband erg mooi!
Heel veel plezier vanavond Schmidt, flink genieten meis! Heerlijk om zo lang naar je uk te mogen staren . En uiteraard nog gefeliciteerd met je hubby . X