Wat is het hier rustig. Even een kleine update, ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Eigenlijk op goed geluk. De arbo arts is vandaag namelijk bij ons op school. En ja hoor, ik ben hem tegen gekomen en hij had event tijd voor mij. We hebben afgesproken dat ik weer terug ga naar 5 uur werken (63%). Ben nu wel erg moe, maar ik kan nu vanmiddag weer even plat liggen voor een middagslaapje. 63% is ook zwaar, maar dat overleef ik wel . Verder ben ik gisteravond wel even wezen zwemmen. Even eruit. Was weer erg leuk. Het wviel ze op dat ik een echte groeispurt heb. Iemand heeft mij een tip gegeven over een speciale buikband die voor steun zorgt. Hebben jullie trouwens ook last van vocht? last is een groot woord, maar merk dat mijn ringen strak gaan zitten. Fijne dag allemaal! Dat gaat hier wel lukken, ben weer positief gezind. Gr. maartje
Hey meiden, Ja het is idd rustig he . Of zijn wij gewoon zo druk ? Wel verstandig meis dat je toch even gas terug gaat nemen, ook al vind je dat lastig. En als dat alsnog te veel is gewoon aangeven hoor! Mensen hebben soms zo weinig inlevingsvermogen. Zelf ben ik bijna nooit ziek (hihi moest er toch eens van komen he), maar ik ben me maar al te goed op de hoogte dat je niet voor een ander moet oordelen hoe hij of zij iets ervaart. Ik heb wel eens discussies hierover gehad met een vriendin die lichamelijk zichzelf tegenkwam tijdens onze studies en ik vanwege mijn ADHD. Het was voor haar niet te begrijpen dat er voor mij naar andere mogelijkheden werden gekeken zoals bij haar. Dat vond en vind ik nog steeds erg lastig.. Onbegrip van anderen is a bitch, maar we kunnen er helaas weinig aan doen. Nu we toch met namen bezig zijn . Mijn eerste naam is Wencke, Suzanne is mijn tweede naam maar wilde voorkomen dat er toevallig bekende zaten die daardoor vroegtijdig op de hoogte zouden zijn van mijn zwangerschap . Mijn voornaam is immers niet heel erg veel voorkomend. Hier ook echt een groeispurt dus, zo grappig vind je niet? Heb sinds gisteren geen pijn meer aan mijn banden, dus ze zijn er nu aan gewend of het is even gestagneerd, maar ik voelde letterlijk aan mijn banden dat de kleine man aan het groeien was . En mijn buik lijkt echt met de dag meer een rondje te worden en thank god zie je van de achterkant nog geen enkel verschil, dus ook echt aan de voorkant ! Heb een zware ochtend gehad, maar heb nu weer wat eten binnen . Manlief is laat thuis en we hebben een zwaar weekend voor de boeg, maar in principe is het vooral belangrijk dat we bedden bekijken en naar een babywinkel gaan. Stel dat er een lange levertijd is op precies die wagen die ik wil, dan moet ik er toch eens naar gaan kijken en met in theorie geen enkel weekend meer vrij tot begin januari... Fijne dag lieve meiden! X Wencke
Wencke komt inderdaad niet vaak voor. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord . Ik heb veel met ADHD'ers gewerkt. Ik mag mezelf geen plaatje geven, maar ben wel op alles onderzocht. Het autisme is bij mij iets verder ontwikkeld als bij een ander, en weet het helaas maar al te goed wanneer mensen je niet begrijpen en bij heeft het dus geen naam. Suzanne (offe Wenke) doe rustig aan he. Hopelijk lukt het uitzoeken een beetje. Het moet er toch een keer van komen. Fijn dat je weer wat eten binnen hebt. Komend weekend doe ik vooral rustig aan en mijn hond komt vanavond t/m zondag logeren! Maandagavond komt de stucadoor en hij gaat dan de zaterdag erna beginnen.
Hellow! @schmidt: Jeetje wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Wel fijn dat de fysio de arbo-arts wil bellen en haar bevindingen wil doorgeven, en aanstellen doe je echt niet hoor meis! Ziek zijn hoeft niet te betekenen dat je overgeeft of iets in de geest, andere lichamelijke problemen kunnen ook een reden te zijn om je ziek te melden hoor! Ik begrijp je heel goed, ik meld me ook niet zomaar ziek, moet eerst half dood gaan voor me gevoel voordat ik me ziek meld, en dan ga ik meestal ziek naar huis omdat ik het eerst nog wil 'proberen' en collega's me min of meer naar huis sturen. Ben ooit zelfs door een collega naar huis gebracht omdat ik op mijn werk door mijn rug ging en nauwelijks meer kon lopen, is ook niet echt leuk natuurlijk! En heb ruim een half jaar met een peesontsteking rondgelopen in mijn pols (thv duim), omdat ik het vertikte er een spuit in te laten zetten, want dan kon ik misschien een paar dagen niet werken. (na de spuit was ik in 2 dagen van de pijn af...) Kortom: luister naar je lichaam en je fysio, straks heb je de rest van je leven klachten omdat je nu niet een stapje terug doet! Goed dat je nu minder gaat werken, hou jezelf goed in de gaten! @Suus: Gelukkig heeft de vpk bij de arbo-arts je uiteindelijk wél gelooft, en vraag inderdaad maar een brief van de vk, dan kun je die de volgende keer onder zijn/haar neus schuiven En dit is dé plek om alle ellende en frustratie van je af te schrijven! @bakerpraatjes: volgende de chinese geslachtskalender krijgen we inderdaad een jongen, ik ben niet misselijk geweest en heb voor mijn doen een hele gave huid. Verder geloof ik er niet in, wacht gewoon 3 weken af tot de 20-weken echo voor de bevestiging, haha @vocht vasthouden: Geen last van in mijn handen, soms wel aan het eind van de dag mijn voeten/enkels een beetje. @namen: Goed bedacht Suus (Wencke) om je 2e naam te gebruiken! Mijn eerste naam is Monica, maar bijna iedereen noemt me Moon of Mo. Zelfs bewoners op mijn werk noemen me vaak Mo of Moon, zo is het ingebrugerd... Morgen babywinkels afstruinen, zin in! Ga naar BabyMax, Babydump én Babypark. En dan 's avonds onze nieuwe fietsen ophalen, dus een leuke, maar drukke dag voor de boeg! Vandaag even de was bijwerken, en wat op internet rondstruinen. Heerlijk relaxed dagje dus! Fijne dag/avond allemaal! Liefs, Moon
@ schmidt, suzanne en ook de rest: ik kreeg vandaag hier in belgie van mijn nieuwe vroedvrouwe een hele uiteenzetting dat ik me niet zo schuldig hoef te voelen omdat ik niet werk. In de aanloop naar de bevalling is het juist, als je de kans hebt of omdat je gedwongen wordt door vermoeidheid of ziek zijn wordt heel goed om de tijd te nemen. Het is door de maatschappij opgelegd dat je maar door en door moet werken. Ze zei dat het na de bevalling dan extra zwaar is. Nu begrijp ik ook beter waarom mensen in scandinavie een jaar!!!! Verlof krijgen: dat mogen ze verdelen tussen de twee ouders hoe ze willen. (gisteren gehoord op een expat-zwangeren meeting!) Zelf loop ik er ook tegen aan dat de misselijkheid en bijbehorend lethargisch gevoel niet begrepen wordt. Vanochtend zelfs nog ruzie over gehad met ML. Echt heel vervelend. Maar ik voel gewoon dat mijn lijf niet meer kan en wil, en als ik meer doe wordt ik meteen gestraft met vermoeidheid, hoofdpijn en misselijkheid. Persoonlijk probeer ik het te accepteren, omamarmen zelfs, dit is immers wat mijn lijf nu blijkbaar... Geen harde buiken meer gehad want ik trp dus nu meer op de rem in de avond.... Maargoed, ik leef met jullie mee. Het is echt unfair als mensen je niet serieus nemen. Verder yoga les gehad. Tikkeltje zweverig maar wel echt op zwangerschap gerichtte oefeningen dus fijn. En dus nu ook een vroedvrouw erbij. Ik zal de check-ups bij haar doen en de echo's in het ziekhuis bij mijn gyna. Je mag hier alles combineren en veranderen zoveel en zo vaak als je wil. Brvallen wil ik nog steeds in het ziekenhuis maar het voortraject kan dan thuis mbv de vroedvrouwe. Fijne dag iedereen, aan de harde werkers onder ons: fijn dat jullie het zo goed doen, fijn om ook te horen dat het anders kan!
Hi, Hihi, nee het komt inderdaad niet vaak voor. Het is van oorsprong scandinavisch, maar ik ken persoonlijk geen andere Wencke's. Wel van horen zeggen, maar that's it. We wilde onze verrassing goed bewaard houden en dan met zo'n naam strooien zou direct vragen oproepen bij mogelijke vrienden/kennissen . Schmidt, het lijkt me helemaal lastig als er geen 'naampje' voor is, althans voor anderen. Dingen als overgeven, een gebroken been, etc is makkelijk te begrijpen. Andere dingen een stuk minder. Manlief heeft met mij samen ADHD voor dummies gelezen en dat was voor hem best een openbaring hihi. Desalniettemin zou ik niet anders willen zijn. Ik heb last van mijn studie en ik ben niet goed in mate houden (daar krijg je dat shopgedrag), maar verder heb ik er geen last van . Heb jij er veel last van verder? En super dat je hond komt logeren! Moon, haha hier dus ook de chinese kalender en ik vind mezelf er verbazingwekkend goed uitzien, ook toen ik nog elke dag veel moest overgeven en bijna niets binnen hield. Dus bij mij klopte dat ook . Leuk dat jullie gaan shoppen!! En inderdaad gewoon mijn vk n brief laten schrijven. Dit had ze zelf al voorgesteld, maar er was niets gezegd over extra informatie meenemen etc, dus ik had aangegeven dat het vooralsnog niet nodig was. Het is wel fijn om te weten dat ze dit zelf al wilde doen . Chanti, thanks voor je super lieve verhaal. Ik word daar echt blij van en je hebt ook gewoon gelijk. Hopelijk kan ik dit in mijn achterhoofd houden op de momenten dat ik er even slecht mee om kan gaan. Wat fijn dat je geen harde buiken meer hebt gehad en mooi dat de yoga meeviel. Ik heb een tijd terug hot yoga gedaan, omg wat was dat vreselijk. Ik hou er niet van als ik zweet, maar van anderen hoef ik dat al helemaal niet te ervaren, hihihi. Ohhhh bah bah bah. Toch twijfel ik nou over de zwangerschapsyoga naast het zwemmen zodra dit mogelijk is. Na die hot yoga sessies was ik wel extreem relaxt en voelde ik me erg goed. Sinds een uur voel ik me een stuk beter. Misschien tijd voor een maskertje en een flinke optutsessie achter mijn fantastische kaptafel . Geniet nog van jullie donderdag. Bijna weekend meiden! X
@moon, Thanks. Ik had al geleerd meer naar mijn lichaam te luisteren, maar dit heeft me bij mijn vorige werkgever mijn kop gekost. Hierdoor ben ik voorzichtiger. Heel veel plezier met babyshoppen. @chanti, bedankt voor je bericht. De maatschappij wil idd veel zien. Er zijn ook heel wat vrouwen die tijdens de zwangerschap nergens last van, maar er zijn ook heel wat vrouwen die er wel last van hebben en dat moet geaccepteerd worden, vind ik. Vervelend dat je ruzie met ml hebt gehad. Hier kan het soms ook goed knallen. Ik snap dat het voor ml ook niet altijd makkelijk is. Hij voelt niet wat jij voelt. Ze worden op een natuurlijke manier buitengesloten, dit lijkt me erg frustrerend. En in mijn geval mOet hij soms een hoop gezeur aanhoren, kan me voorstellen dat dit lastig is. Hij wil het liefste elke dag goed eten voorgeschoteld krijgen net als voor de zwangerschap, maar ook dit is in mijn geval nIet mogelijk. Nee, die mannen hebben het ook niet makkelijk. Ze staan daar aan die zijlijn. Fijn dat yoga leuk was . @ naam, Schmidt-Janssen is mijn achternaam. Op veel forums kennen ze mij met een andere naam, maar wil sommige zaken gescheiden houden. Wat ik hier schrijf is toch deels privé. Mijn voornaam is Maartje. Och vanochtend mijn naaste collega, ik ben ook vaak er moe aan het einde van de dag, maar omdat jij zwanger bent.... Grrrr. Ik zo, ben na een normale werkdag ook moe (niet zwanger), maar dit is wel even anders. Zij werkt zelfs met een zweepslag en zorgt ervoor dat niemand het meekrijgt. Beetje extreem dus. Nu is het tijd voor een dutje en dan is het visavind bij mijn ouders.
Maartje, wat fijn dat je begrip kreeg van de arbo! Heerlijk dat je weer een slaapje hebt kunnen doen. En onbegrip pfff! Als alles gewoon is hoor je mensen nooit maar anders is er altijd wel een oordeel. Vooral inderdaad maar jij bent zwanger! Uhh ja dus? Alsof ze ineens tegen een totaal ander iemand praten. Goed dat je voor jezelf bent opgekomen! Wencke, nee daar had ik inderdaad ook nog nooit van gehoord. Wel grappig dat je zelf voor je uk ook een Scandinavische naam in gedachte hebt. Snap inderdaad dat je een goede schuilnaam wilde. Fijn dat je weer wat opknapte! Nog aan tutten toegekomen? Succes van het weekend, hoop dat je alles goed volhoud. Veel plezier met babyshoppen, ben benieuwd hihi. Monica, jij ook veel plezier in alle babyshops! Laat je weten wat het geworden is? Ziek melden herken ik net als jij. Het moet wel heel erg zijn wil ik me ziek melden. Altijd toch even proberen hihi. Gelukkig ben ik niet vaak ziek,vind het nu al gek om er straks zo lang uit te zijn. Ga al die schatjes zo missen hihi. Chanti, gelukkig heb je geen harde buiken meer gehad. Wat vervelend zeg dat je er ruzie over had met ml, zelf had je het natuurlijk ook graag anders gezien, maar inderdaad dit is nu je lijf of je nu wilt of niet je moet je er wel aan overgeven. Hopelijk gaat ml het begrijpen. Fijn dat de yoga wel echt gericht is op zwangere. Zelf kies ik inderdaad geen yoga vanwege het zweverige. Ben veel te nuchter hihi. Mijn naam is dus Rianne, bijnaam is kiepp, maar doordat iedereen me als kiepp ook kent gekozen voor kipje hihi. Verder een drukke maar productieve dag gehad, altijd fijn! Nu weer lekker weekend! Het hoesten houd helaas nog steeds aan werd gisteravond even terug gepakt door uk. Waarschijnlijk had ie genoeg van het geschut door het hoesten kreeg 3x achter elkaar een harde trap hihi, wel heel gaaf Verder een rustig weekend, zometeen lekker eten ivm ons 5 jarig samen zijn. fijne avond meiden! x rianne
@rianne, vervelend dat je zo verkouden blijft. Het is inderdaad komisch als die kleine schopt. Ik ben zo gisteravond naar beneden gevlogen. Je zoon is wakker en trapt... maar eenmaal beneden was hij even rustig hihi. @wencke, fijn dat het ven goed gaat. Geniet van dat moment. Ik heb doorlopend last van mijn afwijking. Ik weet het en leer er mee omgaan, maar ik blijf er altijd op een mindere manier tegenaan lopen. Ook bij ml. Wanneer bij mij iets anders gaat dan gepland laan ik een doorslaan. Hij laat me dan vaak even en reageerd niet tot alles weer bezonken is. Xxx Maartje
Hoi lieve dames, Maartje, zooo irritant he als mensen het gaan vergelijken. Lieve vriendin van me vanochtend klaagde dat het koud was en ik maar geluk had dat ik lekker binnen zat. Kon ik maar in de kou zitten.. Overigens is zij 9 van de 10x wel heel begripvol, dus verder niets dan goeds.. Maar toch moest ik even zuchten. Ik snap precies wat je bedoelt met weten dat je het hebt en er op die manier ook mee leren omgaan, maar we hebben nou eenmaal niet alles onder controle. De herkenning van manlief en de moeite die hij er met me heeft ingestopt om het te leren kennen (uiteindelijk 2 boeken en hij is vaker meegegaan naar mijn coach) plus het oneindige geduld niet te vergeten, maakt het allemaal wel een stuk relaxter. Als ik wel eens een tikkeltje onredelijk reageer dan weet hij precies hoe hij daar mee om moet gaan en ik weet gelukkig ook altijd sorry te zeggen (al is het dan achteraf). Daar komt bij dat allen mannen zo ook hun apenmomentjes hebben, zonder etiket op zich te hebben en dat compenseert dat ook weer . Wat grappig eigenlijk zo veel herkenning, net als het perfectionisme. Al vallen dit soort dingen vaak samen heb ik me laten vertellen . Rianne, hihi ja toevallig van de naam, want ik dacht er zelf pas bewust over na toen ik daarstraks mijn eigen naam toelichtte. Wat ontzettend naar dat je zo blijft hoesten . Thee met honing wellicht enige verlichting? En 3x een harde trap, stiekem zou ik graag nu even met je willen ruilen . Ik voel relatief weinig en kijk uit naar de momenten dat ik Ukkepukje elke dag duidelijk voel . Zo duidelijk als n paar dagen terug heb ik het bijv niet meer gehad. Heel veel plezier met je lief! Maskertje hier was heerlijk, daarnaast een overdosis aan manderijntjes verorbert. Manlief is pas na middernacht thuis, dus ik ben helemaal remy. Normaal zou ik dus met vriendinnen de kroeg induiken en dergelijke, maar ik heb me al wild genoeg gedragen voor vandaag . Stiekem heb ik nu ook zin in een stuk Vienetta, maar nu ik nog geen normaal avondeten heb gehad mag ik dat ook niet snoepen van mezelf . Hihi, zo blijkt maar weer dat me goed voelen niet zo best is etenstechnisch. X Wencke
@wencke, klopt dat perfectionisme ADHD en autisme heel dicht bij elkaar liggen en zoals je al zegt, de mannen hebben ook hun mankementen. En het mooie is vaak wij kunnen de onze benoemen maar andersom . Fijne avond! X maartje
Stom hè Maartje dat uk dan stopt als je het wil laten voelen. Heeft ml je ukkie wel al gevoeld? Pff perfectionisme, heb zelf geen adhd of autisme maar ben wel een echte perfectionist. En je hebt wel gelijk met de mannen die worden buitengesloten. Zielig eigenlijk hè? Maar dat moeten we niet laten blijken dan willen ze medelijden hihi. Wencke, wat heerlijk je maskertje!! En die overkill aan mandarijntjes jammie!! Balen dat ml pas laat thuis is. Die vienetta klinkt wel heel goed!! Dat uk zo trapt vond ik ook helemaal niet erg. Zou er bijna nog meer om gaan hoesten als dat het trappen opwekt hihi. Misschien komt het toch door je placenta die voor ligt? Hopelijk trapt je kleine binnenkort ook goed en worden we straks gek van die trappen omdat we blauw geschopt worden van binnen hihi. Net heerlijk pizza gegeten en nu bekaf maar voldaan op de bank. Fijne avond lieve meiden! x rianne
Haaay, Hihi precies Maartje, mannen en apenmankementjes . En het ligt inderdaad aan de placenta ! Maargoed, nog tijd genoeg om de uk te voelen (hoop ik dan maar?). Ben bezig met ideetjes voor de kinderkamer. Hebben jullie al helemaal in gedachte wat jullie willen? We hebben een hele leuke rode muursticker en een rode schommelstoel op het oog. Dan wil ik een gepersonaliseerde commode door het zelf te verven en bij de Zara Home leuke knoppen uit te zoeken. Het bedje is creme/wit vintage uit 1959. Zal even de linkjes toevoegen van de sticker en de stoel. Telephone box vinyl wall sticker van zabbstickers op Etsy Schommelstoelen Schommelstoel RAR Rocking chair plastic rood - Designstoel24.nl Wat vinden jullie? Niet heel standaard toch? Geniet nog van jullie bijzondere avond Rianne . X Wencke
Wencke, gaaf zeg! En zeker niet standaard nee! Heb het zelfs nog nooit gezien hihi! Ik heb ook al helemaal in me hoofd hoe het gaat worden. Morgen krijgen we als het goed is weer bericht van de gemeente of de tekening voor de opbouw nu wel is goedgekeurd en we dan dus vergunning kunnen aanvragen. Hier blijft het neutraal omdat we niet weten wat het word. Maar zodra uk geboren is komen er roze of blauwe accesoirres. Heb voor op 1 muur zon wandboom (zo noem ik het maar even) en zag bij Babyland een hele gave verf, glitters erin maar wel subtiel. Wil niet dat baby het gevoel heeft alsof ie al in de disco staat hihi. Verder veel wit met grijs En je gaat uk vast inderdaad nog heel veel voelen
Thanks ladies! Ja die stoel is niet het origineel, maar als hij even goed zit ga ik er in dit geval niet moeilijk om doen. Serieus, hoe cool is glitterverf! En die bomen vind ik ook heel leuk . Mijn schoonzus heeft er ook een, echt superschattig. Als we voor de sticker en de stoel gaan, houden we de rest relatief neutraal. Er komen ook baby/kinderfoto's te hangen van mijn ouders/schoonouders/manlief en ik. Als het resultaat er is show ik het direct, maar dat zal nog wel even duren. Jullie hebben sowieso een foto tegoed van me. Even zorgen dat ik er aan denk dat morgen te vragen anders vergeet ik het weer. Zal duimen voor morgen! X Wencke
Goedemorgen lieve meiden, Het lijkt inderdaad wel steeds rustiger te worden.. Ben benieuwd hoe het ook met de rest is? Wencke, ben nu al benieuwd naar jullie resultaat en natuurlijk moet je dan showen hihi! Ik zag die glitterverf en was meteen verkocht! Lief dat je mee duimt vandaag. Vergeet je je foto niet? (Verder ben ik helemaal niet nieuwsgierig hoor haha) Fijne dag meiden, mijn collega komt vandaag gezellig bij me lunchen met haar ukkie van 8 weken. x rianne
@ Wencke, ik ben benieuwd. Wij hebben oo het kamertje geen plaats voor een stoel. @Rianne, veel plezier met het lunchen. ik zit nu op het werk. De leerlingen zijn nog kort de Duitse woordjes voor hun SO aan het doornemen. Zelf heb ik weer een slechte nacht gehad. Heerlijk een paar uur wakker gelegen. Not... Ach ja, vanmiddag lekker plat. Vanavond waarschijnlijkn naar die vriendin die zwanger was. Zij is helaas geopereerd aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, omdat ze heel veel bloed heeft verloren en heeft nu behoefte aan mijn steun. ik ben de enige in haar omgeving met deze ervaring. En dan staat er een rustig weekend voor de deur. Hier ben ik aan toe. O ja, en zo eerst nog even langs de huisarts vanwege mijn vermoeidheid. Fijne dag allemaal!!!
Goedemiddag dames, Rianne, Hihi ik heb manlief al gesmst dat hij vanavond dat kabeltje maar moet fixen vanwege de foto's. Een nieuwe buikfoto moet ook maar direct gemaakt worden, want dat lijkt me wel nodig bij mij. Heb je al wat gehoord? Maartje, wat een nare situatie meis! Was dat je vriendin die alles enkele maanden na jou hetzelfde had? Lijkt me echt vreselijk voor haar. Superlief dat je haar gaat steunen. Hier hebben we vanavond de 90e verjaardag van de oma van manlief, even mijn gezicht laten zien en iedereen mijn buik showen (zo ver dat mogelijk is) en dan er direct weer vandoor. Morgen gaan we op jacht naar het bed en babyspullen, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Nog veel plezier met je lunch Rianne en succes bij de huisarts Maartje! X
Ik werd net gebeld door de verloskundige. De echo was op zich goed, maar het buikje loopt 1,5 week voor. Dit kan duiden op een groot kind, wat voor 2 lange mensen als ml en ik logisch zal zijn, maar het kan ook duiden op een afwijking in de organen. Nu heb ik donderdag weer opnieuw een uitgebreide echo. We hoeven ons volgens haar geen zorgen te maken, want de organen waren afgelopen dinsdag goed bevonden, maar het is voor de zekerheid. Dan moet je mij hebben, schiet meteen in de stress. We proberen van het positieve uit te gaan. Mogen we de kleine nog een Elde zien. En nu proberen mezelf geen drukte te maken.