o ja, bijna vergeten: schijnbaar zijn kinderen met die herbruikbare luiers ook gemiddeld 6-9maanden eerder zindelijk. leek mij ook heel aangenaam
@Wencke: Geboortehuis bij ons in de buurt heeft inderdaad eigen kamers met eigen badkamer, en je eigen VK begeleidt de bevalling. Voordeel voor ons is dat we bij eventuele complicaties gelijk in het ZH zijn, en we niet eerst een half uur moeten rijden. Misschien gaan we nog naar een voorlichtingsavond, eens peilen hoe ml daarover denkt... @echomachine: Als jullie allemaal meedelen in de kosten wil ik die best aanschaffen hoor... Mogen jullie (als investeerders zijnde) natuurlijk wel gratis en zo vaak jullie willen langskomen... @roos: mooie buik hoor! @Maartje: Fijn hoor, dat jullie mannetje goedgekeurd is! @Rianne: Aj, bellen achter het stuur is wel een dure boete, toch? Balen, maar ja, nu niks meer aan te veranderen, betalen en vergeten! Fijn weekend! @Chanti: Kan me wat wasbare luiers betreft nog niet veel voorstellen, lijkt me niet zo fris in de wasmachine waar ook mijn truien en broeken in gewassen worden? Of is het de bedoeling dat je ze eerst handmatig uitspoelt ofzo? Zie het ml in ieder geval zeker niet doen, haha Ben benieuwd naar de info die je krijgt, je maakt me wel nieuwsgierig! Draagdoek ben ik zelf niet zo voor, omdat ik bekend ben met lage rugklachten. Dan lijkt het me voor mijn rug niet echt aan te raden. Alsjeblief: Een virtuele haring, Morgen gaan we naar Babypark en Babymax, wagens samen met ml testen en keuze maken voor kamertje bij Babymax. Hoop dat we slagen, wordt er inmiddels een beetje gek van, al dat vergelijken! Fijn weekend allemaal!
Zo toch even tijd om te spieken, was uiteraard toch alweer vroeg wakker. Maartje, vandaar met je verlof, dan snap ik hem hihi. Zou inderdaad lekker zijn als je niet eerst nog terug moet komen, vk wil daar vast wel in meegaan toch? Chanti, qua luiers krijgt hier de kleine gewoon de chemische. Zelf werk ik op een kinderdagverblijf en luieruitslag zien we eigenlijk alleen bij ouders die laks zijn met verschonen van een poepluier, of als het kindje tandjes krijgt. Dan is de poep zo zuur en regelmatig dan word het huidje wat gevoeliger. Zie mezelf net als wat Monica aangaf de luiers niet eerst uitspoelen (sommige poepbroeken stinken zo enorm die wil je meteen weg!) Of inderdaad in de wasmachine met het idee dat mijn andere kleren er ook daarna nog in moeten. Maar snap jouw argumenten ook! Ben heel benieuwd laat je wel weten als je dat gaat dan? Benieuwd naar je ervaringen hihi. Draagdoeken, hier ook rugklachten dus denk niet dat ik er één zal aanschaffen, maar zeg niet dat ik het uiteindelijk toch niet wil hihi. Het ziet er wel enorm schattig uit altijd! haring, met liefde stuur ik ze allemaal op!! (Van het idee haring gruwel ik al hihi) Monica, ja die boete is heel duur. Slechts 220,- maargoed gauw vergeten inderdaad en genieten van het weekend. succes met het maken van jullie keuze en veel shopplezier! Fijn weekend!
Shit zooi! Heel verhaal getypt pats alles weg kan weer overnieuw beginnen! Goeie morgen! Wat een hoop weer om bij te lezen! Schmidts (ben je naam vergeten) fijn dat jullie mannetje goed gekeurd is! Doe je zwangerschaps zwemmen? Wencke fijn dat de 20 weken echo goed was! Lijkt me togh heel spannend! Hier heen last van een opgeblazen gevoel! Maar emoes helpen er goed tegen volgens manlief die hier exper in is! Roos je buik groeit goed! Gelukkig is het zo december! Moon angel sound heeft me vriendin ook die luisterd er meerdere keren per dag mee! Wanneer ga jij voor de 20 weken echo? @bevallen zowiezo in het zh. Heb me er al voor ingeschreven maar vind het zh niet zo top maar dat is het enige zh wat maar 10min rijden is vanaf ons huis. Het andere zh waar ik uit kan kiezen is midden in de stad en dag duurt een eeuwigheid voordat je er bent. Rdam heeft zoveel zh had het liefst naar een andere gegaan maar dan gaat me vk niet mee en dag schijnt te moeten? @echo apparaat! Lijkt me geweldig om te hebben!!! ❤ @ego hele drukke week gehad ondanks ik heerlijk vrij was. Samen met me vriendin Heerlijk naar baby winkels geweest! Wil zo veel kopen maar het is jongens of meisjes kleding/dingen nog even geduld en dan sla ik mijn slag! vanavond vieren we manlief zijn verjaardag voor vrienden. Straks een boodschappen doen en lekkere wraps maken voor vanavond als hapje. Zag heel de week ook nog is in de stress met me werk! Moest in me vrije week terug komen voor een gesprek over me contract! Ik had echt zo iets van het zal toch niet! Maar achteraf ging het over me evv contract en niet me vaste contract wat een opluchtig! Me leiding gevende had het verkeerd geformuleerd aan me! Vanaf woensdag avond voelen we de kleine! Manlief kan het ook al voelen! Zo apart! Merk wel dat ukkie druk is! Zorgverzeking word er geen wijs uit! Je word genaaid waar je bij staat. Me schoonvader gaat nu alles een beetje voor me uitzoeken. Me buik groeit al kool! Soms sta ik op en dan lijkt ie 10x zo grot geworden te zijn! En het stomme is ik kom niks aan! Ik eet alles wat los en vast zit! Oja zo iets grappigs, was gister bij een vriendin een theetje doen. Ze heeft een dochtertje van 7maanden en die zat bij me tegen me buik te kletsen en met d'r handje erover te wrijven. Me vriendin zij dat baby's/jonge kinderen aan voelen als je zwanger bent? Nooit van gehoord jullie?
@eef, kinderen kunnen dat idd voelen net al dieren. Gisteren heb ik ren tijdje met een hond op schoot gezeten die dat nooit doet. Fijn dat je contract gewoon blijft. Veel plezier met het feest. Ik doe trouwens idd aan zwangerschapszwemmen. @luiers. De wasmachine kan het wel aan, mijn moeder deed vroeger niet anders. @ ego. Gisteren bij die vrienden met een bbz geweest. Trouwfoto's kijken. Was gezellig. Had ml gevraagd om te poetsen, maar hij had weer andere bezigheden gevonden. Nu ligt ie beroerd op bed, waardoor ik alsnog kan poetsen. Met het afdoen van het plafon in de kinderkamer is er een hoop witte rotzooi maar beneden gekomen en u is heel het huis alweer 3 dgn. Wit. Ik kan dan heel boos worden, hij kan ook poetsen. Ik moet werken ben moe en heb last van mijn buik en rug. Grrrr. En nu is hij o zo zielig. Ben nu al halverwege, komt ie aan. Ik ga zo even douche misschien heb ik dan weer wat energie. Nou tegen die tijd ben ik klaar. Zo dat is eruit. Moest een.
ik voel me nu al schuldig dat ik heb lopen klagen. Wilde een snel de slaapkamer zuigen, omdat anders het stof zich weer verspreid. Hij:" ik ga wel een douche. Hier komt het dus biet van want hij hangt boven de wc .
Ik verwacht dat hij gewoon ziek is. Hij heeft gister niks gedronken. Zelf dacht hij de friet van gister, maar deze heb ik ook op. Of het moet 1 van zijn snacks zijn geweest. Heb net mijn vader maar gebeld voor de kattenbak, want die stinkt een uur in de wind en ik mag er niet aankomen
hey meiden, Heb wel snel gelezen, maar even uitgebreid reageren zit er niet in. Maartje, vervelend dat manlief nu zo ziek is. Mannen die ziek zijn --> zielig! Hihi, hoe stoer ze normaal zijn, zo zielig zijn ze dan opeens. Wel vervelend dat nu weer een deel van de taken op jou terecht komt. Chanti, hier ook niet echt een fan van de uitwasbare luiers om alle redenen die al genoemd zijn. Uit en weg ermee. Wegwerpluiers zien we tegen die tijd wel. Ik had al gelezen dat het niet handig is in ieder geval om luiers vooraf groots in te slaan omdat je kleintje misschien niet tegen dat soort kan.. Dat zou lullig zijn. Rianne, heellll veel plezier dit weekend , is het al flink genieten? Erg irritant van die boete!! Misschien voor Sint/kerst een inbouwhandsfree systeem geven ? En voor Maartje zo'n irritant piep geluid als je de gordel niet om hebt? Eef, nog even wachten en dan weet je wat het is! Wanneer heb je de 20 weken? Moon, ja relaxt he, zoiets gaan wij dus ook voor. Heel relaxt . Hoe was het bij de babyzaken? Zelf niet de beste dagen achter de rug, hopelijk snel weer wat betere dagen . Geniet van het weekend dames! X
@Eef: Dat van helemaal overnieuw alles moeten typen herken ik, is me één keer gebeurt, sindsdien doe ik regelmatig tussendoor CTRL+C, scheelt een hoop frustratie! 6 December heb ik de 20-weken echo, spannend! Jij? Gefeliciteerd met ml zijn verjaardag trouwens. Verwacht je veel visite vanavond? En wat een opluchting dat het niet om je vaste contract ging maar om je EVV-contract. Wat konden/moesten ze daarin wijzigen dan? @Maartje: Blaas maar lekker stoom af hoor! Herken een en ander wel, ml is hier van het stofzuigen, maar doet dat meestal pas als de stofvlokken om mijn oren vliegen. En met 2 katten in huis gaat dat best snel kan ik je vertellen! Maar ach, verder zou ik niet zonder hem kunnen hoor En wat de kattenbak betreft: die maak ik hier gewoon nog zelf schoon hoor! Ik raak de drollen niet aan en was mijn handen goed. Heb al op meerdere sites van onder andere dierenartsen gelezen dat het toxoplasmose-verhaal fors overdreven wordt en dat de kans dat je het oploopt van de kattenbak nagenoeg nihil is. Ook de VK vond het geen probleem, zolang ik ze niet in mijn mond zou stoppen was het goed, hihi @Wencke: Vervelend dat je je niet zo best voelt! We zijn geslaagd voor de wagen én de kamer Helemaal blij!! Uiteindelijk is het de Joolz Day Antraciet met zilver frame geworden en de Bopita Genova kinderkamer. ML en ik zaten gelukkig helemaal op één lijn, dat was wel superfijn. Hij let gelukkig op heel andere dingen als ik: voelt de wagen stevig, hoe zit het met de rem, etc. Hij heeft ook nog wat af kunnen dingen op de prijs (dat kan ik dus écht niet hè!), dus het was een geslaagde dag! We hebben afgesproken dat de hele boel in één keer geleverd wordt, medio januari. Dat is 3 maanden voor de kleine komt, dus ruim op tijd. Eerst moeten we de kamer nog leeghalen en laten stucen, daar hebben we dan nog ongeveer 2 maanden de tijd voor. Ga lekker op de bank genieten van deze geslaagde shop-middag! Fijne avond!
@moon, fijn dat je geslaagd bent. Ik mocht van de vk juist absoluut geen kattenbak schoonmaken. Ik was blij dat mijn vader kwam want de prullenbak stonk ook. Verschoon deze vaak zelf, maar ik moest nu echt kokhalzen Ik heb vandaag wel teveel gedaan. Zware vuilniszak naar beneden gesjouwd. Gepoetst, kattenbakgrint gehaald (beetje te zwaar), boodschappen, sinterklaaskado voor mijn vader gehaald, nieuwe boventop voor het zwemmen gehaald. En als klapper op de vuurpijl, de auto door de wasstraat en deze daar meteen gezogen en vanbinnen gepoetst. Hij moet dinsdag gekeurd worden hij zag me er toch uit.... Nu doe ik niks meer. Eten en lammen. Helaas is het niet bepaalt gezellig nu ml ziek is, maar moet wat.
Moon, wij hebben 11 dec de 20 weken en 19 dec de 3D met onze ouders als verassing! Het contract is nu omgezet naar vaste evver. Joolz day leuk! Wij hebben ook een joolz! Mooie baby kamer is dat van bopita! Vanavond komen er redelijk wat mensen! Heb te veel gedaan qua opruimen ben kapot nu! Jeetje Schmidts je bent wel erg fanatiek bezig geweest!
@Eef: Hoe is de verjaardag gisteren geweest? Beetje aan het bijkomen nu? En vaste EVV-er, gefeliciteerd! Op wat voor afdeling werk je en hoeveel clienten heb je dan als EVV-er? Ik werk op geriatrische revalidatie en heb 4 clienten. We zijn onderverdeeld in groepjes van 3 (1 EVV-er en 2 VIG-ers), dus bij vakantie/afwezigheid vervang je elkaar. Uiteindelijk heb ik dus de eindverantwoording over circa 11 clienten. @Maartje: Beetje om jezelf denken hoor, vandaag lekker niks doen? Wat is het hier rustig... Wij gaan zometeen op kraamvisite bij vrienden van ons, ze houden een kleine babyshower, dus er komen meerdere vrienden, erg gezellig. We zijn met 3 zwangere vrouwen, dus gesprekstof genoeg! 1 vriendin is 8 maanden zwanger, ik 18 weken en andere vriendin is 13 weken zwanger... Fijne zondag allemaal!
Heeyy Feestje gister was zeer gelaagd! Was best blij dat iedereen na half 2 weg ging! Moon, ik werk op neurorevalidatie waar mensen 3 tot 6 maanden verblijven na een cva/beroerte. Onze afdeling heeft 35 bedden verdeeld over 2 teams. Op elk team zijn 3 evvers. Ik heb 6 cliënten aardig wat aangezien de zorgplannen elke maand wel veranderen. Gezellig zon babyshower met zwangeren! Veel plezier! Wij gaan van buurten bij ml zijn oma. Fijne zondag allemaal! Xxx
Hoi meiden, Nou ik ben er weet wat beter aan . Ik was zo bizar moe en misselijk. Ik sliep zo'n 15uur per dag en was vervolgens nog niets waard. Dus nu even een wat uitgebreidere reactie . Roos, mooi buikje meis! Dat van de pijn in je buik 's ochtends had ik eerst ook, heel vervelend! Weet ook niet wat ik liever heb, het wakker worden of dat vreselijk irritante gevoel 's ochtends als we lekker alles hebben opgespaard. Maartje, hmmz oude kaas met pijnboompitten en veldsla! Mjam! Ik ben geen kaaseter, maar dat vind ik wel echt heel erg lekker. Mooi dat het zwemmen ook lekker was. Wat heerlijk dat de kleine nu dubbel is gekeurd en beide keren goed bevonden . Fantastisch om nog een keer naar je uk te mogen staren, bofkont! Bij mij verzetten ze de datum overigens niet (vanuit de vk) omdat je niet weet hoe het zit met een groeispurt, terwijl rond week 12 dit allemaal wat gelijker loopt. Mochten ze hem willen verzetten zou ik dat gewoon aankaarten. Zou echt a-relaxt zijn als je nu opeens voor 2 a 3 dagen nog terug moet. Rianne, balen van je wasrek meis! Hihi en wat betreft vriendlief en de held zijn in het ziekenhuis... Ik heb manlief in de afgelopen 5,5 jaar 2x wit zien worden in zijn gezicht en dat was 1x in het ziekenhuis toen zijn pa opgenomen was en 1x toen ik tussentijds opeens rood bloed verloor (zag het letterlijk tussen mijn benen lopen toen ik de douche in wilde stappen). In beide gevallen niets aan de hand, maar ik hoop wel te vermijden om echt in het klinische deel van het ziekenhuis te bevallen. Wie willen jullie er eigenlijk bij hebben met de bevalling? Alleen vriend-/manlief of ook nog ouders of dergelijke? Chanti, ik wil ook graag een draagdoek. Dan zit het kleintje lekker dicht en warm tegen me aan. Heb er veel positieve dingen over gehoord. Bovendien heb ik hier de winkels om de hoek zitten en dan stop ik Ukkepuk gewoon in de draagdoek en kan ik op die manier even naar de Hema, bakker, blokker, and so on. Weet eigenlijk niet zo goed de verschillen tussen zak en doek (wat betreft voor en nadelen). Haring, mjam!!! Het is hier nu schitterend weer, enorme wind en strakblauwe lucht. Moet mezelf nu even er van weerhouden om naar Scheveningen te gaan en te genieten van het schouwspel met een visje toe. Maar we hebben turks brood gehaald voor tosti's en dat is ook mega lekker , dus ik moet nog even geduld hebben. Monica, ja super handig zijn die locaties he! Dat is bij ons dus ook zo. Als er iets mis is, hebben ze me binnen no time op een andere afdeling. En wat een leuke wagen en echt een mooi kamertje hoor! Wel relaxt dat ze het in januari een keer komen afleveren. Fijn he dat je daarin ook veel zelf te zeggen hebt. Wij laten onze wagen pas in februari afleveren, maar hopen het kamertje wel eind januari af te hebben. Hopelijk was het leuk bij de babyshower! Eef, hebben ze in Rotterdam geen geboortehotel of iets dergelijks? Of wil je vk daar dan ook niet heen? Irritant zeg! Wat is een evv-contract eigenlijk? Wel fijn dat het niet om je normale contract ging. En wat schattig van het kindje van je vriendin! Wist inderdaad niet dat ze het aanvoelen, maar ergens ook niet zo raar. Huisdieren hebben dat ook toch (hihi beetje rare vergelijking misschien). Nog gefeliciteerd met manlief trouwens, hoe was de party? Trok je het nog een beetje na al die drukke voorbereidingen? Manlief heeft het hele weekend hard lopen klussen. We willen het hele huis weer pico bello in orde hebben voordat Ukkepukje zijn aantrede doet. Zelf heb ik ook een beetje geholpen vandaag met kleine dingetjes . Nu ga ik genieten van mijn tosti. Maken jullie die ook wel eens met turks brood? Serieus een aanrader! Mjam!!! X
@monica, dat zal een hele gezellige middag zijn voor jullie . @eef, fijn dat het een geslaagd feestje was. Kan me goed voorstellen dat je ook weer blij was toen iedereen weer weg was. @suzanne, vervelend dat jij je zo beroerd gevoeld hebt de laatste dagen. Wij halen weleen Turksbrood, maar maken er nooit geen tosti van. Klinkt wel erg lekker. Ik heb vandaag het laatste kado voor volgende week gehaald, was zo gebeurd. Ml voelt zich ook weer een stuk beter. We zijn vanmiddag met mijn vader en de hond wezen wandelen. Ik mocht mee met mijn ouders Vlaamse patatten gaan eten net over de grens, maar ml moest nog naar huis. Toen ze belde dat ze vertrokken lag ik net te dutten. En nu heb ik spijt dat ik niet ben meegegaan .