mjammie, vlaamse friet... *kwijl* met vlaamse mayo Zie je, ik voel me weer wat beter en ik wil alles eten wat los en vast zit, hihihi. Ik snap je spijt heel goed! Ben aan het bedenken wat ik manlief voor zijn verjaardag moet geven (volgende week za). Vind verjaardagen in dec altijd maar lastig, want alle mogelijke wensen zijn al doorgegeven aan zijn familie, mijn familie en vrienden voor Sint, kerst en z'n birthday. Jullie nog tips? X
Ik ben alles behalve goed in het bedenken van kadootjes voor een man. Ik kan je dus helaas niet helpen.
Poeh, ja lastig he. Ik had best veel ideetjes dit jaar, maar heb ze allemaal vergeven aan de rest :S.
In ieder geval een rompertje als... Mijn papa is stoer . Mijn man kun je ook blik maken met een abonnement van Top Gear.
Ohw dat rompertje is een goede. Die ga ik sowieso doen! Vind zo'n ab overigens wel een goed idee, heb voor mezelf voor de sint bij moeders de Linda gevraagd . Maar heb voor manlief ook al een wielrenab laten bestellen voor kerst namens mijn papa. Wel een leuk idee!
He meiden, Wat gezellig hier!! Ik ben nu ruim 19 weken zwanger van de tweede en uitgerekend op 19april 2013. Ik hoop dat ik mee mag kletsen hier, en dat er hier tenminste niet genegeerd wordt!!! Ik ben 25 en heb al een peuter van 1,5. Wij wonen met ons gezin in friesland. Volgend jaar zijn wij alweer 5 jaar getrouwd. Wij hebben woensdag de 20 weken echo en vind het toch wel spannend!!! Laat ik direct iets van mijn kennis delen ik ben groot voorstander van draagdoeken. Ben ermee begonnen bij de eerste en weet er ondertussen behoorlijk wat van. Een draagdoek of draagzak moet in elk geval ergonomisch zijn, dus goed voor jouw rug en je baby. De meeste goedkopere draagzakken (en zelfs dure zoals die van stokke!) zijn dat niet. Zelf ben ik groot fan van de hop tye. Dit is een soort mei tai, een vierkant stuk stof met vier banden. Alle comfort en gemak en voordelen van een draagdoek, maar wel heel gemakkelijk om te knopen... Op dragenenzo.nl kun je heel veel info vinden!
@mamavandave, natuurlijk ben je hier welkom. Iedereen is hier welkom. Idd spannend, de 20 wkn echo. Hoe is verder de zwangerschap tot nu toe verlopen?
Haha heel anders dan bij de eerste!!! Toen had ik eigenlijk niet zoveel last van kwaaltjes, pas op het eind BI en ischias en brandend maagzuur. Nu eerst elf weken misselijk geweest. In het begin wat last van mn bekken, dat was met elf weken weg en met 16 weken op volle kracht terug... Had vandaag voor het eerst uitvalverschijnselen in mn linkerbeen na een avondje film gister. Gelukkig is dat wel over nadat ik uit bed ben en even wat heb bewogen. Heel vervelend, maar het is niet anders, gewoon rustig aan en uitzingen tot het einde, komt allemaal wel weer goed. Hoop alleen dat het niet nog erger wordt, want zou het vreselijk vinden als ik niet meer zelf voor mn zoontje kan zorgen en wat in het huis kan doen, al is het maar stofzuigen. Maar goed, genoeg geklaagd, verder ben ik perfect gezond en heb ik niks te klagen, baby groeit goed, voel m al sinds week of 14 en sinds 18 weken elke dag!! Is het jouw eerste?
Je mag hier klagen, doen we allemaal op zijn tijd . Het is inderdaad mijn eerste. Ik weet dat we dadelijk een mooi geschenk gaan krijgen, dus ik probeer alle randverschijnselen voor lief te nemen . Kan me voorstellen dat je graag voor je kind wil blijven zorgen gedurende de zwangerschap, maar luister wel naar je lichaam. Dat heb ik de laatste wkn wel geleerd. @hiero, lig al op bed. Lag net op de bank al te snurken. Begin snip verkouden te worden. Was al verbaasd dat dit zo lang weg gebleven is. Wanneer ik een x ziek ben komt dit door een fikse verkoudheid met holte ontsteking. Hopelijk valt het nu mee. Op tijd slapen en op tijd beginnen met stomen, al zal dit pas dinsdag zijn, want morgen komt de Stucadoor. Slaap lekker allemaal!!!
Hi lady's, Welkom mamavandave . Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk een tweede kleintje er bij. Wel vervelend van je bekken . Bedankt voor je tip voor de draagdoek! Ik ga er morgen even beter naar kijken. Heb me er trouwens makkelijk vanaf gemaakt door hem wielrenkleding voor de winter uit te laten zoeken. Kost een rib uit mijn lijf, maar hij is er helemaal blij mee en het is nog nuttig ook . Hopelijk is het snel binnen en kan ik het nog mooi inpakken voor zaterdag . Maartje, irri van de verkoudheid! Zo annoying, hopelijk valt het mee! Trusten en slaap lekker allemaal! X
Zo meiden had heel wat bij te lezen. Ik reageer weer als we weer thuis zijn Mamavandave, welkom en gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Gezellig dat je meekletst. Hopelijk voelt iedereen zich snel weer goed! Hier heerlijk aan het genieten. Morgen nog naar Beekse Bergen en dan weer naar huis, s avonds naar het gemeentehuis voor de erkenning van uk. Dan is dat ook weer geregeld. Nou meiden slaap lekker en mijn reactie op jullie allemaal volgt nog Weltrusten!
Welkom mamavandave! klagen mag hier indd.. iedereen heeft wel iets te klagen... @schmidt, verkouden... bah volgens mij word ik het ook weer... Werd vanmorgen wakker van mijn eigen gesnurk voor de wekker.. en dat is al heel wat haha... Sterkte! @suus, wat fijn dat je iets gevonden hebben voor ml zijn bday... Ik ben al dagen aan het verzinnen wat ik in godsnaam moet verzinnen voor vl voor kerst en bday.. Bday is pas eind januari maar Jeeeeeezus die man heeft alles al... pff word er gek van... @draagdoek/zak... het lijkt me wel wat.. indd erg makkelijk om ff snel de deur uit te gaan maar bij mij zit er eigenlijk niks om de hoek.. Wel alles dichtbij maar meer dan met de kinderwagen dan met zo'n kleintje op me borst... Al denk ik toch dat santa er dit jaar een komt brengen... @ego.. boontje is of een slaapkop of ik ben super ongeduldig maar ik heb nog niks gevoelt... ff geduld nog.. gister avond in bed wel nog even geluisterd naar onze kleine thomas de trein via de angelsound... WOW !! word je zo blij van... Nu weer aan de arbeid.. Gelukkig maar een ochtendje en ben ik om 13 uur weer thuis.. meiden fijne dag en kipje veel plezier in beekse bergen!
Haha gelukkig!!! Al probeer ik sowieso niet teveel te klagen, moet nog 20weken en het wordt alleen maar erger, dus tanden op elkaar en nog eventjes volhouden. Hier is kadootjes kopen voor de kerst (en verjaardag) ook altijd lastig!! Niet voor mn zoontje, als ik niet oppas hou ik niet op met kopen voor hem Maar voor manlief is drama! Maar moet eerlijk zeggen dat ik zelf meestal ook niks kan verzinnen voor mezelf.... @draagdoek, ik gebruikte m vooral als ik ergens heen ging met de auto ofzo en geen zin had om de kinderwagen helemaal mee te nemen. Of als we op de fiets weg gingen, want wij hebben geen buggy, dus dan hadden we ook geen kinderwagen ofzo. Wij hebben dus ook alles om de hoek, dus als ik naar de winkel moet ga ik altijd lopend met de kinderwagen, daar kan ik dan ook mooi alles inleggen. Daarom hebben wij ook geen buggy nodig. En op vakantie heb ik m heel veel gebruikt! Het is trouwens ook gemakkelijk in huis, wanneer je baby een regeldag heeft bijvoorbeeld als je borstvoeding geeft, of gewoon een jengeldag heeft. Doe je baby in de draagdoek en heb je toch je handen vrij om wat dingen te doen. @voelen, Gister voor het eerst echt contact gemaakt... Ik voelde de beeb al vroeg, waarschijnlijk omdat het de tweede is. Gister in bed even handen op mn buik en toen kwam hij echt naar mn handen toe en er tegen aan schoppen... Ik heb de beeb dus ook al aan de buitenkant zeg maar gevoeld. Moest spontaan lachen Wat leuk, vakantie beekse bergen!!! Is het voor jullie allemaal de eerste?
@kipje, ah bedankt voor de tip mbt de luiers. Het valt dus erg mee die luier uitslag, weer wat geleerd . Poep kun je gewoon uit de wasbare luiers weggooien in de wc. Er zit nl een soort inlegger in die je weggooit. Maar goed dat heb ik ook van horen zeggen. Ik houd jullie op de hoogte.
Hai mama van Dave, Welkom hier! Gezellig dat je er bij bent en wat gaaf dat je de kleine al zo goed voelt. Ik ben zelf op 18 april uitgerekend en de 20 weken echo volgende week maandag. Zin in!!! Voel maar heel af en toe iets. Het is ook onze eerste dus hoop snel meer te voelen. Lijkt me ook zo leuk voor mijn lief. Ik ga jouw draagdoek idee ook eens checken. Ik heb nu de Emei baby in gedachten: een perfecte mix tussen een ergobaby dus heupdragen maar wel met draagdoek materiaal waar de baby inzit. Heb hem laatst hier in Belgie even kunnen proberen en lijkt echt een supercombi @vlaamse fritten: die heb ik dan weer wel Genoeg hier ruilen voor een haringkje? @alle high-speed typistes hier: heerlijk om al jullie belevenissen steeds te lezen. Helaas ben ik zo warrig dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer maar dank voor al het leesvoer en jullie meningen waar ik soms echt mee verderkan Liefs en fijne week iedereen
O ja, mijn kado voor mijn lief wordt een heel mooi hoekje waar hij met ons kindje kan zitten, met voorleesboekjes in zijn taal, een hele mooie schommelstoel met schapenvachtje en zijn kunstproject-lamp die steeds maar geen plek heeft gekregen. En zwart wit foto's op canvas van zijn broers en zussen en wij zelf als kinderen, als hij over een week thuis komt heb ik dat ineens af. En mag hij met een blindoekje op naar deze kamer. Deze week komen de meeste spulletjes binnen via internet en hoop ik te beginnen
Hey meiden, Rianne, spannend dagje en gezellig naar de Beekse Bergen en jullie kleine laten erkennen . Leuk hoor! Hopelijk was de rest van het weekend ook helemaal geslaagd. Roos, lastig he! Manlief had dit ook al, maar slechts 1 set voor de winter. Vind het met mijn eigen verjaardag ook altijd al superlastig. Verwende mannetjes en vrouwtjes zijn we . Bij mij kwam het zeker weten dat ik Ukkepukje voelde ook pas in week 19 hoor meis. En ik voel het bij lange na niet elke dag, zelfs niet elke dag. Maar dat ligt vooralsnog aan de placenta. Mamavandave, wow wat bijzonder dat je contact hebt gemaakt! En klinkt goed hoor de draagdoek. Ik had gehoord dat de baby minder schokken krijgt in een draagdoek dan in een draagzak of iets dergelijks en dat daarom de doek in populariteit wint. Of dat klopt weet ik niet. Zal me even voorstellen. Voor mij is het inderdaad mijn eerste kleintje. Ik ben 27 jaar oud en vandaag precies een half jaar getrouwd. Ukkepukje is dan ook een verrassing uit de wittebroodsweken (door die twee weekjes cadeau waar ik destijds nog niets van wist). We weten sinds de 16 weken echo dat we een zoontje krijgen . Verder woon ik al enkele jaren in Den Haag. Chanti, oew dat klinkt superleuk jouw cadeau's! En welke taal spreekt je man? Frans? Wat leuk voor jullie kindje, kan het tweetalig worden opgevoed . En we hebben een deal hoor. Die haring komt je kant op . X
Een draagdoek is idd qua schokken opvangen beter, maar ook de houding van je kindje is een stuk beter omdat een draagdoek veel beter ondersteunt. In een draagzak bungelen ze echt een beetje. Let wel op bij heupdragers dat je maar over 1 schouder draagt en dat wordt op den duur wel heel zwaar. In principe is het beter om over twee schouders te dragen en dacht dat baby's ook niet vanaf de geboorte op de heup mogen. Overigens ken ik deze specifieke doek niet, zal m zo eens opzoeken!! Suzanne, gefeliciteerd!!! Wij zijn alweer 4,5 jaar getrouwd... waren er jong bij. Eigenlijk wel heel netjes en burgerlijk. Samenwonen, trouwen en dan pas kinderen... Haha is helemaal onbewust zo gegaan... Als het de eerste is voel je idd vaak pas later vaak en veel leven. Ik weet natuurlijk ook al hoe het voelt en verwacht dat de placenta weer achter ligt, net als vorige keer. Pas vanaf 26 weken is het belangrijk dat je de baby elke dag voelt. Wij weten dus pas woensdag het geslacht... Spannend, hoop vooral dat alles goed is... Leuk dat het voor veel de eerste is, is zo anders dan bij een tweede... Werken jullie ook allemaal? Ik zit sinds juni thuis helaas. Eerst overspannen, toen WW en nu ziek vanwege mn bekken. Straks na de bevalling hopelijk weer werken! Zijn jullie ook zo warrig? Ik had het vorige keer ook al, loop regelmatig de winkel uit terwijl ik nog iets in mn hand heb wat ik moet betalen. Vorige zwangerschap ben ik zelfs bijna weg gelopen zonder te betalen na de afscheidsborrel van stage!!
hai mamavandave en Suzanne, dat heb ik inderdaad ook begrepen van de draagdoeken: ze ondersteunen een kindje heel goed in de kikkerhouding. ik heb laatst een hele uitleg gehad van een 'specailiste' zij had ook alle soorten bij zich om te proberen. heel tof. nou zie ik mijn lief niet zo met een doek van 7 meter pielen om die om te krijgen dus die combi leek mij gewoon ideaal. en op de heupen dragen is voor mij ook belangrijk ivm met rugpijn anders. De dame die ons alles voordeed legde uit dat op 1 heup meestal niet geschikt is bij een heel kleintje omdat ze hun hoofdje nog niet onder controle hebben. maar als een draagdoek dat wel doet kan het wel, daarentegen: op je borst krijgt de kleine minder indrukken te verwerken en is dus rustiger. @warrig/vergeetachtig. mijn telefoon vond ik laatst in de koelkast, bankpas al eens in de automaat laten zitten, net probeerde ik nog mijn lijf in te smeren met shout vlekkenspul: stond toevallig naast mijn bodylotion. en ik kan heel vaak niet op de juiste naam/woord komen. het blijkt iets te zijn dat je hierdoor je heel goed kunt focussen op je kind... iets evolutionairs. Er was een vriendin van mij op bezoek dit weekend en die vertelde me dat het ook niet echt over ging bij haar. evenals de hele tijd in tranen schieten.hmmmm.. hhahahah soms is het lachen en soms is het vervelend maar niet echt een ramp. Wij zijn gedrieeen het 'niet werk clubje' geloof ik: wij zijn zelf een half jaar geleden verhuisd naar Belgie en sinds 4 maanden dus gedurende mijn hele zwangerschap was ik erg ziek, zwak en misselijk, dus kon geen baan gaan zoeken. gelukkig overleven we op man liefs inkomsten. gewoon beetje rustig aan. ik zit nu dus veel op marktplaats te zoeken naar dealtjes Hij spreekt Engels: wordt idd tweetalig, en wellicht zelfs dus 3 wij zijn allebei ook zo opgegroeid dus het lijkt me heel leuk om dat zo te doen. Hoewel mijn Nederlands soms echt slecht is. erg he! zo'n weekendje met Nederlandse vriendin is echt goed voor me en ook het typen hier helpt Suzanne gefeliciteerd met je half jaars jubileum! wauw wat een lekker enerverend jaartje hebben jullie zo! zo ik ga eventjes een frisse neus halen buiten. voel me nu een beetje energiek dus daar ga ik gebruik van maken dag lady's
Hi, Zo relaxt dat jullie je kind meertalig kunnen opvoeden. Mijn schoonbroer is brits en ik zou willen dat er een manier was om babylief daar 2 dagen in de week te kunnen laten zijn, maja aangezien de goede man gewoon moet werken heeft het weinig nut. Ik heb zelf wel in Ierland gewoond, maar ben geen native speaker dus durf het zelf niet aan. MamavanDave, ik werk inderdaad momenteel ook niet. Ik zit in de Ziektewet vanwege extreme zwangerschapsmisselijkheid. Sinds enkele weken hoef ik niet meer elke dag over te geven, maar ik ben helaas nog niet de oude. Over dik 2 weken gaan we verder kijken, maar ik hoop dat ik dan wel weer aan het werk kan/mag (al is het maar deels). En thanks voor de felicitatie Chanti , ja het is best een bijzonder jaar zo . Ukkepukje is toch de meest bijzondere verrassing die we ons konden wensen. X