April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Loes, wat fijn dat alles goed was :) en leuk dat je 20/21 wekenecho er aan zit te komen. Wilde jullie weten wat het is?

Maartje! Hoe leuk! Gefeliciteerd :D

2. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Monica wat heerlijk dat je weer bijna vrij bent. Moet je dan het weekend weer?
    Haha lui mannetje! als het dan ook zon rustige baby is is dat wel lekker ;)

Maartje soms moet je gewoon even alles eruit gooien hè! En baby geeft meteen beloning wat super zeg!!

Wencke, vervelend zeg dat het niet echt opschiet :( tja volgende keer maar rustiger aan doen ja (zit niet echt in mij hihi )

Loesje, fijn dat alles weer goed was. En nog naar even en dan de 20 weken! spannend en leuk!

fijne dag meiden, ik ga weer werken. x

3. rsky

rsky Niet meer actief

Goedemorgen lady's!

@schmidt, wow wat super dat ml ook gevoeld heeft... lijkt me zo bijzonder..

@kipje, Wat fijn dat je zo'n heerlijk weekend heb gehad, lekker genoten dus! en hier precies het zelfde van de week, ff snel de slaapkamer doen, badkamer erachteraan, en toen liep ik met doekje en spray naar beneden en zag ik weer een vlekje op de tafel en toen daar... uiteindelijk boven en beneden helemaal schoon... Maar pfff mag het dan gelijk bezuren hoor in me rug... Niks aan te doen! behalve rust indd! (al is t nog zo moeilijk ;))

@wencke, rustig aan he meis... hoop dat je je snel weer beter voelt...

@mamavandave (chantal) (hoop ik?? ben een wirwar de laatste tijd sorry hoor als ik het fout heb...) zal ook even een korte beschrijvingen geven, ik ben roos, 23 jaar en in april dus uitgerekend van ons eerste wondertje.. We weten nog niet wat het word.. 7 dec hebben we de 20 weken echo... En we zijn zo benieuwd!! we willen het graag weten, onze boontje was al zo'n verassing...
    Ik ben dwars door de pil heen zwanger geraakt... Bleek achteraf dat mijn pil al tijden niet correct was, mede dankzij andere onderzoeken bij de gyn... Maar niks te klagen hoor, nu komt boontje volgende jaar, en anders misschien wel gepland het jaar erop... Dus wij zijn heel gelukkig!!
    Wat betreft de bevalling, wij gaan gewoon voor het zh, op de een of andere manier heb ik daar toch een fijner gevoel bij mocht er iets zijn met mij of boontje...
    Vl is er natuurlijk bij, en mijn moeder... Ik bel haar als wij zelf ook gaan, en hun komen dan op eigen vervoer...
    de rest bellen we indd pas als de kleine geboren is..

Hier voel ik nog steeds niks...

@loes, fijn dat alles goed was.. Heerlijk gevoel he.. Ik teer daar altijd nog een paar dagen op...
    Op me roze/blauwe wolk...
    xx

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dames, onze echo was perfect zover ze kon zien!!!! Alles zat erin en eraan en lijkt te werken zoals het moet!! Super hoor.. we hadden nog even korte paniek omdat ik dacht dat we om 11.15 moesten, maar moest al om 9.15!!!! We lagen om half negen nog in bed, dus snel snel, dus gelukkig niet teveel tijd gehad van te voren om zenuwachtig te zijn. We weten nu dus ook wat het wordt en dat was toch wel even een verrassing!!! We zijn nog even in debat of we het dit keer ook met de rest van de wereld gaan delen ;) en beeb was druk aan het bewegen!!! Echt super

@Schmidt, super dat je partner het ook heeft gevoeld!!

@schoonmaken, zo te lezen ben ik niet enige met nesteldrang/schoonmaakwoede... :p

@Suzanne, ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mamavandave, fijn dat alles goed was. Het is en blijft een wonder.

Onze kleine man is vandaag flink aan het duikelen. Dit is aan de buitenkant haast niet voelbaar, maar ik voel het wel ;)

6. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Haaaii lady's

Mamavandave/ chantal welkom!
    Wanneer ben je uitgerekend? Kan zijn dat ik daar overheen gelezen heb hor!
    Ik las wat over draag doeken maar ik heb zelf een draagzak van Björn aangeschaft heb je daar toevallig ook ervaring mee?
    Haha blijkbaar dacht je schoonmoeder dat jullie wel zouden opnemen! Wil je trouwens weten wat het wordt?
    Zal me even kort voor stellen: ben Evelien 25jr, woon bij rdam in de buurt, werk 32/36 uur in de zorg, eerste kindje, morgen controle vk, 11dec 20 weken echo! Moet meer op mezelf letten doe te veel en werk te hard.

Moon, we staan Savonds maar met zijn 3en en meestal maar een gediplomeerde, dus kan je gezellig voor beide kanten pillen delen, sonde voedingen geven ect.
    We zijn sinds vrijdag over gegaan op het baxter systeem weet niet of je dat kent. Nu vind ik het een vreselijk systeem! Niks klopt blablabla
    Geloof dat jij morgen ook naar vk moet las ik ergens! Ik ook!

Schmidts is de kamer mooi geworden?

Wencke je Turkse brood klinkt heerlijk! Stuur is een beetje op haha!

Chanti leuk kado oor manlief! Ben benieuwd hoe hij het vind!

Rianne klinkt als een zeer geslaagd weekend!

Sorry iedereen die ik ben vergeten.

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje.
    Maandag klote nieuws gehad van me schoonmoeder, ze hebben wat in haar borst gevonden op de foto nu moet ze maandag naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hoop dat alles goed is en het gewoon een cyste is.
    Beebje voel ik heel af en toe, kan het gevoel nog niet helemaal plaatsen.
    Morgen week controle vk, me zusje gaat gezellig mee en blijft Savonds eten.
    Deze week lekkere korte diensten om te werken. Elke keer tot 1300 heerlijk!
    Zondag gaan we naar me oma die jarig is en zwaar dement aan het worden is, niet heel veel zin in maja soms moet je dingen doen.
    Ga nu even rommelen in huis t is een bende. Heb wel schoonmaak tikken dus vind het altijd nodig om wat te doen.

Dikke kusz Eef

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @eef, Hm, ja, ik heb zelf een vergelijkbare draagzak gekocht, maar die heb ik maar 1 keer gebruikt! Vreselijk ding, daar hangt je kind echt als een zoutzak in, geeft geen enkele steun, niet voor jou en niet voor je kind. Draagt heel zwaar en krijgt er heel snel zere schouders/rug van. Ik ben er absoluut geen voorstander van, echt niet ergonomisch en niet goed voor de ontwikkeling voor je kindjes heupen.... Sorry... :(

Ik ben trouwens 19 april uitgerekend ;) Wij weten wat het wordt inmiddels, maar weet nog niet of ik het hier moet neerzetten of niet. We houden het voorlopig nog even voor ons, op drie mensen na vertellen we het verder niet. Nou kennen jullie natuurlijk mijn omgeving niet, maar ik heb al eerder gehad dat mijn leuke schoonfamilie me had gegoogled en mijn account had gevonden.... Ben dus bang dat ze me hier ook vinden... :p Kan wel zeggen, het zal wel even wennen zijn, dat zegt misschien genoeg! ;)

8. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavandave
    hihihi..... wij ook.....

@eef. ja sorry: ook hier heb ik gehoord van de draagzakken-deskundige dat de bjorn niet zo goed is voor de heupen en je eigen rug. sorry dat we niet zo enthousiast zijn want je hebt hem net nieuw!!! wie weet valt het voor jou /jullie mee of anders breng je hem terug? ik ga voor de emei baby. dat is een kruising tussen een draagdoek en een draagzak met optimale steun van 3 tot 15kg. tenminste... als Santa hem voor ons koopt :) anders kopen we hem waarschijnlijk zelf wel hoor...

@kindje voelen: wat heerlijk dat jullie het al voelen, ik voel wel plopjes en roep steeds manlief maar hij voelt nog niets: tis nog een beetje kat en muis

@loesje, gezellig om je weer te zien hier

@suzanne: kop op. het gaat steeds een stukje beter. ik had gisteren ook een ontzettende K...dag weer. blehh meteen weer in bed en op de bank. hoe gaat het met je medicijnen? blijf je bij dezelfde of ga je nog eens switchen?

@flieentje: sterkte met je schoonmama!

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @chanti, Ik heb m even opgezocht, maar ziet er goed uit, die Emei baby. Heb nog nooit eerder zo eentje gezien, maar denk idd wel dat die onder de ergonomische draagdoeken valt als ik het zo zie.

Leuk, jullie ook!! Voordeel is wel dat ik nu weer mag shoppen!!!!! :D

10. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Okay, had er wel zoiets over gelezen maar nooit verder na gedacht! Gelukkig heb ik hem overgenomen voor een duppie dus dat scheelt! Maar geloof graag dat het slecht voor je rug is! Ga hem wel uit proberen maar was niet van plan het fulltime te dragen want het zit best klote bij me schouders! Misschien dat ik een goeie draagzak op me wenslijst zet!

11. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Chantal, denk dat ik meer dan genoeg weet ;) ! wel erg leuk! Wel flauw eigenlijk dat je schoon familie je gaat googelen op zulke pagina's!

12. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ja was echt vervelend en heb er ook wel problemen mee gehad, want die familie zei het weer tegen mn schoonouders wat ik had geblogd en die vonden het dan weer niet kunnen enzo, zoals het verhaal over de problemen met zwanger worden enzo.... en daardoor weer ruzie met mn man, omdat ik vond dat zij er niks mee te maken hadden... Nu heb ik alles zo anoniem mogelijk

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hier trouwens dus echt die ervaring gehad met draagdoek. Eerst die zak van Bjorn gehad en geprobeerd, maar zat niet, was zwaar en deed pijn... Toen tijdje niks, maar mn zoontje was in het begin onrustig en toch weer een gewone rekbare doek (zo'n lange van zeven meter die je helemaal om moet knopen :p). Maar dat was best veel werk en zwaar na een tijdje... Dus weer niet veel gedragen. Toen nog 1 poging gedaan en de hop tye gekocht en sindsdien echt een draag fanaat!

14. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Zijn die draagdoeken duur? Heb er eigenlijk nooit naar gekeken? En zou het uitmaken welk merk je ervan koopt?

Ik vind net als deze site forum heerlijk om af en toe al je ellende, kwaaltjes enz eruit te gooien. En vind het fijn om van iedereen weer informatie te krijgen. Bij mij is alles ook anoniem (voor een groot deel) soms ook wel fijn.

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Draagdoeken zijn er in allerlei prijsklassen, ook afhankelijk van je wensen. Je hebt ze van 200euro, maar ook van 80. En zo nu en dan vind je nog wel eens een hop tye bijvoorbeeld op marktplaats. Maar niet vaak, omdat ze zo goed zijn en men ze helemaal afdraagt. Kijk anders eens op dragenenzo.nl. Daar krijg je wel een idee van de mogelijkheden en prijzen

16. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden!
    Hier weer een lekker dagje gewerkt, nog maar 1 dag en dan alweer weekend hihi (wel lekker zon weekje van maar 3 dagen)
    Vanavond eten bij mijn moeder heerlijk zuurkool met rookworst echt mijn lievelingskorst! :D Daarna een bedje en commode ophalen voor me moeder :)

Roos, ook jij gaat uk vast snel voelen :) Komt goed meis hihi ;)
    Spannend, op naar 7 december! Houden jullie het geslacht voor jezelf of meld je het ons ook ;)??

Chantal, wat fijn dat jullie echo goed was :D Geeft weer een goed gevoel he! Weer helemaal verliefd op jullie uk? Snap ook wel dat je het geslacht voor jezelf houd hihi. Dan blijft het voor de rest nog spannend. Wij willen het helemaal niet weten dus ben wel erg benieuwd! En die schoonmaakdrang, tja ik vind het gewoon weer heerlijk als het gebeurt is. Geeft weer een rustig gevoel, dan zit ik s avonds toch wat relaxter op de bank.

Maartje, wat heerlijk he als die kleine zo lekker aan het duikelen is. Nu heeft ie tenminste nog alle ruimte. Geniet ervan meis ;)

Eef, wat vervelend van je schoonmoeder zeg :( dat zijn inderdaad geen leuke berichten. Hoop hard voor jullie mee dat het meevalt.
    En denk je inderdaad wel goed om jezelf?
    Geniet maar extra van die korte diensten, en afentoe gewoon op de bank ploffen is echt niet verkeerd ;)

Wencke, vandaag al een betere dag?

Fijne avond meiden!

x Rianne

17. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
  18. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Eef, let goed op jezelf hor. De kleine voelen blijf ik ook een vreemd gevoel vinden, maar ook weer erg mooi. Suc6 morgen bij de VK en veel plezier daarna J. Wel heel vervelend zo’n slecht bericht. Hopelijk valt het mee, en anders zijn ze er waarschijnlijk op tijd bij, maar het is en blijft hoe dan ook vervelend. Trouwens, mooi buikje. Ik moet eigenlijk eerdaags ook weer eens een foto maken. Hij wordt al vrij groot :p
    @mamadave/chantal: Kan me voorstellen wanneer jullie het verder geheim willen houden dat je her risico niet durft te nemen om het hier neer te zetten…al ben ik wel erg nieuwsgierig :p
    @Wencke, gaat het vandaag weer wat beter?
    @anoniem/forums, ik vind het heerlijk om dingen te delen. Wat mijn omgeving ervan vindt is hun probleem. Een forum heeft zijn voors en tegens en ben wel van mening dat je bepaalde dingen moet kunnen hendelen en weten dat het bij jou (slechte ervaringen) niet zo hoeft de zijn. Dat dit maar bij een klein percentage zwangerschappen gebeurd. Ik vind het veel te gezellig en heerlijk om alles te delen en te horen hoe anderen alles ervaren. Ik heb wel een nieuwe naam gebruikt vergeleken met voorheen.
    @nieuwsgierige familieleden, ik vind het zo flauw als men hierover gaat googlen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Toen mijn schoonzus zwanger was is haar moeder namen gaan raden, en noemde dus ook de naam hoe dat de kleine kwam te heten. Dit was niet leuk. Mijn broer was witheet. Gelukkig weet bij ons iedereen dat het een jongetje wordt, en het wordt echt geen gebruikelijke naam, dus raden zullen ze deze niet. Ik ga online ook echt geen eventuele namen noemen, omdat ik toch bang ben dat het via via uitlekt.
    @hiero, heerlijk onbezorgd een broodje gegeten. Ik heb de marteling van het avondeten opgegeven. Wat zal ik koken? Heb eigenlijk nergens zin in. Ml vindt gelukkig ook dat ik vooral moet eten waar ik zin in heb J. Mijn werkdag was wederom hectisch (het is echt geen makkelijke job, maar ik zie gelukkig ook de mooie kanten. Ik heb ondanks een niet zo’n hoog opleidingsniveau best wel veel inspraak). Vervolgens heb k thuis heel vast liggen slapen, gevolgd door die lekkere broodjes. Nu ga ik me zo opmaken voor een gezellige zwempartij met hopelijk weer een bubbelsessie aansluitend. Toch wel erg gezellig met al die zwangeren. Eerdaags ga ik me maar eens opgeven voor haptonomie of een zwangerschapscursus (afhankelijk van wat ml wil). Ook zal ik me gaan inschrijven voor een infoavond, borstvoeding.

Zo, ik heb weer genoeg geschreven. Fijne avond allemaal. Vaak kijk ik hier nog even voor het slapen gaan, anders alvast, slaap lekker!!!

Groetjes
    Maartje

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    hmm eerst in words getikt, waardoor het nu onpverzichtelijk is, de volgende keer toch maar enters gebruiken :p

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik raak de draad ook wel eens kwijt, dus weet niet meer wie het zei, maar degene met slecht nieuws, sterkte!! Ik had het wel gelezen!!

Ik had wel een hint gegeven over het geslacht, dan weet je het misschien ;) het zal voor ons even wennen zijn en ik mag opnieuw kleren shoppen voor de baby ;)

Ik ben nog niet begonnen met een cursus oid, ik ga sowieso net als vorige keer zwangerschapszwemmen, maar heb geen idee meer wanneer ik daar vorige keer mee begonnen ben... Wacht denk ik nog even... Een cursus doe ik niet, vorige keer ook niet gedaan en mn man wil toch niet mee... Bovendien heb ik bij de eerste al gemerkt dat ik weeën opvangen op mn eigen manier doe en vond dat puffen zo debiel, dat het alleen maar tegenwerkte tot ik mn eigen weg vond. Ga er maar vanuit dat de ervaring van de vorige keer genoeg is ;)

Deel Deze Pagina