Zo, veel gemist vandaag, ik probeer iedereen te antwoorden, als ik iemand vergeet, sorry!! @eef, Super dat het goed was met je schoonmoeder, weer een zorg minder!! En ben heel benieuwd wat voor box jullie hebben! Het is idd zo dat als je moeder striemen had, jij ze waarschijnlijk ook krijgt. En als ze die niet heeft, krijg jij ze meestal ook niet... Enne smeren is altijd goed!! Lekker blijven doen! @wencke, Hoe gaat het nu?? Is het goed blijven gaan afgelopen dagen?? @moon, Ik hou ook niet van sneeuw en gladheid. Toen ik 16 was een keer onderuit gegaan met de scooter en sindsdien vind ik het echt helemaal niks... Wat leuk, een zoon!!! Jongetjes zijn echt super leuk! Iedereen die vrij is, hopelijk hebben jullie genoten en iedereen die moest werken, hopelijk was het een fijne werkdag! Wij hebben de meubeltjes van mijn man, erg leuk. Die gaan dus nu de vierde ronde in geloof ik (al weet ik niet helemaal zeker of zn jongere zusje erin heeft gelegen). Alleen een mozesmandje heb ik toen zelf gekocht voor de eerste weken. Die moeten we nog even ophalen bij mn schoonouders, aangezien wij geen ruimte hebben om dat soort dingen op te bergen Ik ga vanavond voor het eerst weer zwangerschapszwemmen!! Ben heel benieuwd hoe dat gaat met mijn bekken... Zal het van te voren wel even aangeven, want ik moet toch een beetje oppassen. Zit alleen nog te twijfelen of ik op de fiets of met de auto zal gaan Het is misschien iets meer dan 5min fietsen, maar het is zo koud!! Zo raar, kan me niet herinneren dat ik het eerder zo vervelend vond die kou, maar voorgaande jaren ging ik natuurlijk nog elke dag werken of naar school, dus dan wen je eraan, nu kom ik niet elke dag zo vroeg (of laat) buiten, als het zo koud is Wij hebben trouwens een keus gemaakt voor een geboortekaartje!!
Inderdaad arm of rijk, bekend of anoniem het zegt helemaal niets gelukkig hihi. Wencke, wat een super schattig tutdoekje, ziet er alleen al uberzacht uit hihi. En wat lekker die verwennerij met cadeautjes! Gelukkig viel je dag mee vandaag. Wanneer had je die afspraak over het gebruik van je medicatie? Chantal, mooi optijd al het geboorte kaartje! Hadden jullie boeken gehaald of online? Word het een echt roze kaartje? Leuk hoor veel plezier met zwemmen vanavond! Heerlijk even gewichtloos!
@Monica, Ik vind sneeuw heel mooi, heb er vaak ook geen moeite mee om er doorheen te rijden, al veranderd dit nu ik zwanger ben. Ik ben voorzichtiger en rij liever een stukje om, over een plek waar gestrooid is. Snap dat je na een ongeluk helemaal genezen bent van het rijden door de sneeuw. Ijzel is zo gevaarlijk. @Rianne, fijn dat je oefeningen blijven helpen. Smeren is inderdaad erg fijn. Elke avond douche ik even om te ontspannen en dan smeer ik alles is, waarbij ik extra aandacht besteed aan mijn buik. Heerlijk. Aansluitend pak ik mijn pittenzak en vanavond ga ik weer beginnen met de oefeningen voor de fyshio. Jaja, Kate is ook gewoon een mens . @Eef, dat is nog eens goed nieuws! Fijn dat alles goed is! Ook fijn dat de jeuk minder wordt. Ik ken de drang om de box al op te zetten. Ik ga zaterdag eerst de kerstboom zetten, week 2 komt als het goed is de bank, en dan komt in de voorjaarsvakantie de box in de woonkamer. Heb ik tijd zat om de katten af te richten. @Wencke, fijn dat het redelijk gaat. Na zon weekend is het niet vreemd dat je medicijnen nodig hebt. Je hebt in ieder geval genoten. En trouwens, best een leuke knuffel, al hou ik van veel kleur in de knuffel hihi, @Chantal, heerlijk zwemmen, bij mij werkt dit tegen mijn bandenpijn. Wij krijgen ook tips voor wanneer je last van je bekken hebt. Ik bloei er altijd helemaal van op. Ik pak altijd de auto, al is het dichtbij, maar kou heb je zo gepakt. Wij bergen de komende tijd ook alles bij mijn ouders op, omdat wij weinig plek hebben (zolder staat op zijn kop). Zodra ht kamertje klaar is komt alles stap voor stap deze kant op. Zo, heb volgens mij weer op iedereen gereageerd. Open Words en type hierin (zit nu achter de laptop). Het gesprek is weer goed gegaan. Ik heb eens in de 2 weken een voortgangsgesprek. Op zich goed dat ik zo geholpen en begeleid word. Vorige x had ik het idee dat ze wat druk aan het uitoefenen waren, maar vandaag helemaal niet. Hij is heel duidelijk, de arbo beslist. Vanmiddag heb ik even geslapen en daarna bloeide ik helemaal op. Helemaal gelukkig, strallen. Heb uitgebreid gekookt voor ml. Ik voel me vaak te moe om echt te genieten, maar nu heb ik weer zon momente van intense geluk. @spullen, zondag gaan we naar mijn broer en schoonzus. Hier lenen wij een hoop spullen en mogen wij kleertjes uitzoeken (zij hebben 2 zoontje). Dan kan ik ook met hun uitwisselen wat voor spulletjes hun nodig hebben gehad, dus wat wij nog nodig hebben. En dan is het in de kerstvakantie shoppingtime. Dan gaan we ook gordijnen uitzoeken en ga ik op marktplaats een bedje uitzoeken (gewoon van ikea) Zo, nu lekker douche en CSI en Bones kijken. Xxx Maartje
Goodmorning Ladies!! @Wencke: Wat een schattig tutdoekje zeg, helemaal te gek! Zag pas geleden ergens nog een advertentie voor de Steiff-beer, wat zijn die DUUR!!! Maar wel enorm leuk! @Chantal: Hoe was het zwangerschapszwemmen? En wat leuk dat jullie al een keuze hebben gemaakt voor het kaartje, ga je op internet bestellen of via een drukkerij? Ik denk dat wij naar dezelfde drukkerij gaan als waar we onze trouwkaarten hebben laten drukken, dan mag ik een paar voorbeeldboeken meenemen en op mijn gemak thuis kijken met ml. Vind ik toch wel fijn, om de kaartjes in het 'echt' te zien. Soms zien ze er toch anders uit dan op een foto, vinden jullie ook niet? @Maartje: Fijn dat je gesprek op je werk goed is gegaan, en prettig dat ze geen druk op je uitoefenen. En ben blij dat je je zo gelukkig voelt meis! @box: Nemen jullie een box mét of zonder lade? En waar hebben jullie de box gekocht? Zit me een beetje te orienteren. @positiekleding: Daar raak ik dus op dit moment ZWAAR gefrustreerd van, wat een hoop tuttige en/of dure kleding zeg! Ongelofelijk... Normaal draag ik een spijkerbroek met een trui, soms een legging met een tuniek/jurkje (maar dan zónder bloemen/vlinders, etc). Kan weinig/niets leuks vinden, beetje jammer... Over het algemeen hou ik van sportieve kleding, merken als G-star en effen/simpele print. Jullie nog tips? @voelen uk: Volgens mij begint het nu een beetje te komen (mocht ook wel een keer). Met name als ik een poos rustig zit/lig voel ik toch wel een en ander borrelen in het midden van mijn onderbuik, net onder mijn navel zeg maar. Kan niet wachten tot het gevoel duidelijker wordt, lijkt me echt super om ml ook mee te laten voelen! Fijne dag allemaal, ik ga verder met mijn was!
@sneeuw. Erdoorheen met de auto vind ik dan weer niet erg. Dan rij ik wel langzaam, maar ik heb in elk geval iets om me heen... op de fiets vind ik veel erger! @zwemmen,. Heerlijk!!! Had zowaar spierpijn in mn linkerbeen 's avonds, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat die het meest is aangetast door die bekkeninstabiliteit Maar kon goed meekomen, dat viel me echt mee!! En toevallig is eentje van het clubje van mn zoon (toen heb ik ook gezwommen) nu ook weer zwanger!! Ik was toen zes weken eerder uitgerekend en zij is nu 9 weken eerder uitgerekend, van een tweeling. Was erg gezellig ook, even lekker weer bijkletsen! We waren met zn drietjes, weinig dus, maar ook wel gezellig! @kaartje, Wij bestellen via internet, via baby-cards.nl. Dat is me vorige keer goed bevallen, dus doen we nu weer. En nee, het kaartje is niet roze Het is vooral stuk goedkoper dan bij een drukker en ook hier kun je voor de druk nog een laatste controle doen op spelfouten enzo en vorige keer heb ik ook een voorbeeld kaartje besteld zodat ik kon zien wat voor papier het was enzo. Wij zijn ongeveer 75euro kwijt voor 50 kaarten met enveloppen en dan krijg ik de enveloppen eerder, zodat ik die alvast kan schrijven. @box, Wij hebben een box van Bopita, met een lade. Tweedehands via marktplaats, ziet er nog perfect uit! Wij verkopen m straks ook gewoon weer verder na deze. Wij betaalden 50euro. @moon, helaas geen tips, ik draag vooral jurkjes en tuniekjes enzo, maar ook daar is weinig keus in. Ik heb laatst wel een leuke jurk/lange trui bij bonprix gekocht. Ben vandaag gebeld door UWV, wordt binnenkort opgeroepen bij de verzekeringsarts, zodat die kan vaststellen dat ik daadwerkelijk door de zwangerschap arbeidsongeschikt ben. Zei tegen die man, zou ik knap vinden als ie vind dat het niet zo is Vanochtend trouwens iets raars? Ik denk dat mn weegschaal batterij leeg is... Ik ging op de weegschaal staan en was gewoon bijna een halve kilo lichter dan aan het begin van de zwangerschap? Ik heb me gewogen toen ik iets van 5 weken zwanger was en daar ga ik nu vanuit als startgewicht en daar zat ik dus ineens bijna een halve kilo onder... Die 1,2 kilo die erbij zat zijn dus ineens weg? Heel apart, zal zo de batterij vervangen en morgen maar weer eens wegen! Want het kan niet kloppen, na gisteravond een halve zak chips en een stukje (oke, wel echt een klein stukje) banketstaaf Ik ga weer even verder op jacht naar een luiertas, lastig hoor, ik wil graag een grote voor de spullen van de baby en mijn zoontje, aangezien die ook nog gewoon in de luiers zit en toch ook een beker en luiers en straks als ie zindelijk wordt schone kleren mee moet als we weg gaan... En ik ga niet met twee tassen sjouwen
Zo, gisteren een goed gesprek op het werk en vandaag breekt hier de hel los. Niet persoonlijk, maar rondom mijn fuctie. Mijn collega heeft zich inmiddels ziekgemeld, omdat wwij niet bepaald als een mens behandeld worden, maar pionnen zijn. Sorry, moest dit even kwijt. kan dit normaal al niet hendelen, maar nu met de zwangerschap houdt het helemaal op hmmzzz
Hellooww Heerlijk een kort dagje werken! Dat doet een mens goed! moon ik zie het! Had me oogkleppen op toen ik het vroeg haha. Succes met je was moe er ook nog aan beginnen wencke haha was je zo rustig! Lief doekje trouwens! Ik heb er een van bambam en lief gekregen ook zo schattig allemaal. Helaas vind ik (bijna) alles leuk voor beebjes! Kopen kopen kopen kopen.... mamavandave so jullie zijn er vlot mee met de geboortekaartjes! Maar jullie weten ook al wat het word dus dat scheelt. Denk dat ik straks ook fanatiek ga zoeken als ik weet wat het word! Me moeder heeft niet zoveel striemen dus we zullen het wel zien! Hoe was het zwangerschaps zwemmen? Nog leerzaam? Maartje we zijn voor de bopita Brent gegaan. Fijn dat je zo goed begeleid word! Goed je rust nemen en aan jezelf denken ( klopt niet helemaal dat ik het zeg omdat ik het zelf met moeite kan/doe) Lief dat jullie kleertjes mogen gebruiken! Schmidts nou lekker is dat dan! Wat was er allemaal mis dan? box wij hebben gekozen voor bopita Brent wit zonder la. Me man en schoonvader maken er zelf een la onder. Vond ze met la zo onwijs duur! positiekleding ik ben nog hard opzoek naar witte werkbroeken. Ik heb er nu nog eentje die ik pas. Helaas is wit over een beetje uit verkocht. Ze hebben bij ons voor maatje 38/40 geen zwangerschaps broeken (pure discriminatie voor dunnen mensen die zwanger zijn) wel voor 44 of groter... Ze gaan ze ook niet voor me bestellen. Moet ze zelf kopen helaas. Voordeel is wel weer dat ik de bon mag inleveren en dan krijg ik het bedrag terug. Kijk op Babykleding, kinderkleding, kinderschoenen & positiemode | kleertjes.com of Welkom bij onze outlet in online positiekleding en babykleding! | Outlet Procent staan soms echt leuke dingen op voor weinig geld. Over het algemeen vind ik zwangerschapskleding een beetje oud bollig. voelen van de uk doe ik al een laat weken word wel steeds meer en beter. Soms is het gevoel nog wat vaag. Man lief kan het heeeeel soms voelen. rare droom gehad ik had van de week zon vreemde droom. Voor het eerst in me zwangerschap een keer gedroomd trouwens. Normaal doe ik alleen aan slaapwandelen volgens manlief. Maar ik had gedroomd dat we een zoon hadden gekregen. Iedereen wilde met hem op de foto. We hadden hem Brent genoemd. Stom toevallig kreeg ik een dag later van een oude vriendin een sms'je (waarschijnlijk omdat ze za dat ik zwanger was) over dat ik zwanger was. In het halfjaartje tijd dat ik nooit meer wat van haar gehoord had heeft ze een zoon gekregen die heet Brent?? Echt zo bizar. En nu hebben we een op gekocht die Brent heet! Moet niet gekker worden. Hebben jullie ook wel eens gedroomd over het geslacht wat het word toen je het nog niet wist? Dikke kusz
@maartje. Wat vervelend!!! Waarom is er ophef over je functie? @zwemmen, Haha het was op zich redelijk herkenbaar van vorige keer, de instructrice ken ik ook al, van babyzwemmen en dus vorige keer zwangerschapszwemmen en van aquafietsen. Ze heeft zelf (wel in veel mindere mate) ook bekkeninstabiliteit gehad en weet dus goed wat wel en niet mag/kan. Toch spierpijn in mn linkerbeen, die het meest wordt aangetast door de BI. Ik was trouwens toch op de fiets gegaan, uiteindelijk viel het mee met de kou!! Ik ga straks nog even lekker Bones kijken, CSI hadden we gister al gekeken En verdorie, ik hoor mn zoontje alweer! Dat kind ligt net twee uurtjes op bed!! Normaal slaapt ie echt wel 3 tot 4 uur, maar hoor m al weer rondlopen.... Daar gaat mn mama tijd, heb net mn brood op en de administratie gedaan en wou nog even liggen en tv kijken, maar dat zit er dus helaas niet meer in..... Damn
Ik zal in het kort proberen uit te leggen wat er speelt. Ik werk dus in het voortgezet onderwijs. Ik neem de lessen waar, wanneer een docent ziek of om een andere reden verhinderd is. Ik sta dan alleen voor de klas. Ik krijg voor deze functie zwaar onderbetaald. De afspraak is dat we lj. 1 en 2 waarnmen. Vandag had ik plots een lj. 3 klas. Wij worden ook op vervangeing van docenten gezet die langdurig ziek zijn. Wij krijgen pas in de ochtend ons rooster voor die dag en het kan halverwege de dag nog veranderd worden. Het is te hopen dat we werk aangeleverd krijgen anders kunnen we vrij weinig met een klas. Dit is in het kort wat er speelt. En met de hormoontjes wordt het allemaal nog lastiger
Hm lastig idd!!! Vooral dat je niet weet waar je aan toe bent. Maar je neemt dan dus de les over van welke leraar er ook maar uitvalt, ongeacht het vak?
Maartje, fijn dat je gesprek in eerste instantie goed was gegaan, maar wat een enorme domper vandaag dan zeg. Inderdaad baal je er normaal gesproken al van maar de hormonen leveren nu ook nog eens hun deel. Wat vervelend meid! Hopelijk komen jullie er met zn allen goed uit. Dikke knuff! @box wij hebben de bopita brent met lade in het wit. Althans week 2 word ie geleverd hihi. Monica, wij zijn op internet wel aan het oriënteren voor een kaartje maar ga toch ook naar de drukker. Vind inderdaad wel fijn om alles te kunnen voelen en zien etc. al krijg je wat chantal al zei online vaak ook een gratis proefdruk. Qua kleding vind ik het merk mamalicious wel leuk, heb er 2 spijkerbroeken van die prima zitten. Maar inderdaad wel lastig! Chantal fijn dat het zwemmen lekker was. Wat toevallig dat jullie nu weer tegelijk zwanger zijn. Ik ga vnvd Bones nog kijken had het gister opgenomen hihi. Eef, wat heerlijk dat ml uk ook gaat voelen! Die dromen pfff ik droom bijna elke nacht. Ook al 2x over het geslacht. Weet niet of het ook klopt want wij weten het geslacht niet. Dromen zijn heel bizar. Succes met het vinden van een witte broek lastig in deze tijd ja. Misschien bij de wehkamp nog? Hier heb ik net mijn pakket van Zalando binnen. Had wat jurkjes besteld maar geen positie mode gewoon rekbare stof dus hopelijk zit er wat bij (wilde wat leuks voor de kerst hihi ) fijne avond x rianne
Dat lijkt me best lastig!! Maar heb jij voor een bepaald vak geleerd? Of heb je alleen een algemene lesbevoegdheid?
Ben hier alweer een tijd niet geweest, is toch een beetje veel bijhouden allemaal. Maar wilde even melden dat het een JONGEN is! Vanaf het begin goed gevoeld, en de nub theorie wees ook op een jongen. (iemand, weet niet meer wie, was benieuwd of het klopte) Hoop dat alles goed is hier! even lezen
@dromen, hier idd trouwens ook meer en raardere dromen... Ik droom heel echt als ik zwanger ben, soms wordt ik echt wakker en duurt het even voor het doordringt dat het maar een droom was.. @kaartjes, moet wel zeggen dat wij niet van strikjes en andere tierlantijntjes enzo zijn. Wij hebben gewoon een simpel, vierkant kaartje zonder toeters en bellen met een simpele tekst. Als je bijvoorbeeld wel een kaartje wil met vloeipapier of een strikje oid zou ik sowieso naar de drukker gaan
@mamavandave, ik heb geen lesbevoegdheid. Ben onderwijsassistent. Het klopt allemaal niet. @anderen, ik probeer snel op iedereen te reageren, maar dat gaat me nu even niet lukken.
Ah dan snap ik ook je opmerking dat je alleen voor de klas staat, want dat mag dan officieel niet toch?