April 2013 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tamararonald, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Eef wat fijn dat je verlof besproken is, wel grappig je gaat 4 weken later dan ik met verlof. Stop jij officieel 4 weken van te voren? Heerlijk idee hè pas eind aug weer werken!
    Waar heb je uiteindelijk besteld? Hopelijk zit het goed.
    Vanavond maar even relaxen dus voor je ;)

Chantal leuk je tas morgen al! Plaats je wel een foto? ;)

2. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Ben benieuwd naar de tas die je besteld hebt!

Ja het liefst wel maar moet even kijken of het haalbaar is want het valt best zwaar tegen die tijd. Misschien neem ik een week vakantie voor me verlof op.
    Ik heb besteld bij outletprocent.nl daar stond toevallig wat op. De rest van de online winkels hadden alleen maar dure broeken en dat vind ik zonde als ik er in moet werken.

3. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallooooo!!!:)

Even ego hoor, maar ik heb vandaag een Maxi-Cosi Cabriofix Black Reflection, Easyfix, voetenzak en witte Bopita box met lade en boxmatras gekocht via MP en gelijk opgehaald!:D Ben helemaal gelukkig met mijn spullen!:)
    En ik ben vandaag precies 20 weken zwanger, wat een geweldige Sinterklaas dit jaar, hihi:)

@Wencke: Fijn hoor dat je je eindelijk iets beter gaat voelen, hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort!
    Fijne pakjesavond!
    En een dikke knuffel terug hoor voor jou!;)

@Chantal: Fijn dat je een luiertas hebt gevonden die aan je 'eisen' voldoet! Hoop dat de kleding bevalt!
    Schattig kaartje hoor! En fijn dat de controle bij de vk goed was!

@Rianne/kleding: Ben benieuwd naar mijn bestelde kleding, had al reactie dan 1 stuk helaas niet meer op voorraad was, maar ze zou het pakket vandaag of morgen op de bus doen. Ik hou jullie op de hoogte.
    Jammer dat jouw pakket weer retour moet.
    En is het nog gelukt met je surprise?

@Maartje: Fijn dat het wat beter gaat op je werk en wat geweldig dat ml weer een stapje dichterbij zijn bedrijf is!

@Eef: Ik ga waarschijnlijk 25 maart met verlof, jij probeert dus ook tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te werken.
    Ik ga dan half juli weer beginnen denk ik, na mijn uitgerekende datum heb ik dan nog 12 weken verlof. Als je dan nog 3 weken verlof neemt moet je toch begin augustus alweer werken of misreken ik me?
    Zie dat we gelijk lopen...:D Was me nog niet opgevallen!

Fijne avond allemaal en voorzichtig morgen met die gladheid!

Liefs!

4. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Ja ga het gewoon proberen. En anders doe ik de laatste 2/3 weken administratief werk of dingen met medicatie. Even kijken hoe het loopt.
    Ja we lopen dan precies gelijk! Wat grappig! En we doen het elfde beroep ook nog is!
    Augustus kom ik dan ergens weer terug indd.

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Uiteraard zet ik even een foto hier als de tas er is ;)

@monica, Wel heel goed controleren hoor, die maxi cosi!! Ik durfde het niet aan, tweedehands via MP.... Wel leuk he, via MP al die spulletjes, en scheelt een hoop geld!!

6. rsky

rsky Niet meer actief

ff vraagje, neem jij maar 4 weken op van te voren? dat je pas zo laat verlof heb?

7. rsky

rsky Niet meer actief

lees weer met me neus zie ik al...

Ik heb 6 van te voren... ik stop 8 maart al.. in principe 11 maar mijn vrije weekend zit er voor... en na mijn verlof 3 weken vakantie en dan begin ik pas weer de 23ste... indd een heerlijk vooruitzicht...

iedereen fijne avond.. hier kapot.. reageer morgen uitgebreider, maar vandaag de boom op gezet en de rest van het huis kerst-klaar gemaakt dus ben kapot! op het bankie dus... toedeloe!!

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hie was gister jullie avondje. Wij hebben niks aan sinterklaas gedaan gisteren, dus bij ons was het rustig op het zwemmen na.

@Monica, Jeetje een hoop gekocht. Wij hebben ook gewoon alles 2de hands ;).

@verlof, ik zal 6 weken van te voren met verlof moeten, omdat ik nu niet volledig werk. Ik weet nog niet precies wanneer, maar dacht 28/29 februari dat mijn verlof begint.

@mamavandave, ik blijf de komende jaren gewoon zelf werken. Ik durf het risico niet te nemen om mij ook volledig op het bedrijf te richten. Dat komt hopelijk na een paar jaar. Eerst moet het allemaal lukken.

@vandaag, eens kijken hoe het gaat verlopen. Het is druk op het werk, moet vanmiddag naar de fyshio (weer voor het eerst), en ga vanavond bij mijn ouders eten.

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik heb even een plaatje van google, ben even te lui om m op de foto te zetten, maar dit is mijn nieuwe luiertas! Zitten echt zoveel dingen bij, helemaal blij!! Nu nog wachten op mn kleren, die zijn weer eens laat!

Bijgevoegde bestanden:

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Andere kleur, maar betere foto, kun je beter zien wat er allemaal bij zit. Er zitten twee doorzichtige etuis bij voor medicijnen en vuile kleding, een fleecedekentje, een geisoleerd tasje, die je ook los mee kan nemen met de schouderriem (handig voor de kolf en anders voor de flesvoeding). Een speenzakje, een groot verschoningsmatje, met vakjes, die je ook apart mee kan nemen met de schouderriem.... Een tasje voor het consultatiebureau boekje en andere papieren... De tas heeft een dubbele bodem, dus daar kunnen mooi de reservekleren van beide kids in... En super veel vakken in de tas zelf en twee vakjes met rits aan de buitenkant voor je eigen sleutels en telefoon en portemonnee.... Haha helemaal blij!!

Bijgevoegde bestanden:

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mamavandave, mooie tas. Daar mag je zeker blij mee zijn. ik ga voorlopig de tas van mijn schoonzus gebruiken. In betere tijden komt er een nieuwe ;)

12. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Super mooie tas! Zitten ook veel dinge bij!

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeh, toch nog een beetje goed nieuws. De 100,- van vorige week was ingeslikt. Het geld staat weer terug op de rekening. Toch wel netjes dat de bank alles uitgezocht heeft :)

Nu op naar de fyshio.

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi hoi dames,

Chantal, hoera voor poffertjes!!! Mjammie hoor. En fijn dat de spierpijn over is :). Het is echt een vrolijk kaartje, maar niet te veel inderdaad.
    En wat betreft de kilo's is het zeker fijn dat ze er niet aanvliegen als je net je best hebt gedaan er flink wat kwijt te raken. Ik zit in hetzelfde schuitje en ben er nu ik me echt weer normaler begin te voelen erg blij mee.
    En leuk je tas!!

Rianne, zo'n levensbord lijkt me echt superleuk! En jij hebt alweer weekend of niet? Vanavond vieren jullie ook Sinterklaas toch?

Eef, 28 maart is een prachtige dag om met verlof te gaan! Dan ben ik jarig :). Fijn van je broeken!!

Mijn studeren/werken is nogal een gecompliceerd verhaal :). Dus alvast excuses voor het komende mega verhaal ;). Voor de niet geinteresseerde heb ik een mooie streep gezet :D.

---------------------------------------------------------------------------------

Ik studeer rechten en moet nog een paar vakken om alles af te ronden. De eerste jaren heb ik voornamelijk gefeest, maar toen ik wat serieuzer werd en de studie vorderde begon ik meer last te krijgen van mijn ADHD. Voor een gemiddelde toets moet ik een paar duizend pagina's bestuderen en dat lukt nou eenmaal niet meer 1 dag van tevoren :). Daarnaast heb ik ontzettend veel last van perfectionisme, wat studietechnisch ook enorme obstakels opwerpt.

Ik ben mezelf ontzettend tegengekomen en heb daardoor ook een tijdje bij de ANWB gewerkt om alles op een rijtje te zetten. Na het jaar werken heb ik Maastricht vaarwel gezegd, om mijn studie voort te zetten aan de Erasmus Universiteit (ondanks dat ik hierdoor niet overal vrijstelling voor kreeg). Op deze manier kon ik officieel fulltime samenwonen en had ik meer stabiliteit in mijn leven.
    Helaas kwam ik mezelf direct weer tegen wat betreft studie en ben toen het ADHD traject ingegaan. Ik weet al sinds ik 8 ben dat ik hier last van heb, maar heb er voor mijn werk of in het verdere dagelijkse leven niet zo veel last van dat ik medicatie nodig heb. Met mijn studie wel. Eer dat het allemaal gestart was en goed liep was afgelopen studiejaar al zo goed als voorbij, waardoor ik niet alles heb afgerond.

Voor mij was het duidelijk dat het wel tijd werd om prioriteiten te stellen. Ik was drie dagen per week bij de ANWB blijven werken, terwijl ik ook voltijd studeerde. Het werk heb ik dus opgezegd en het werd tijd voor mijn laatste eindsprint, inclusief medicatie.

Toen werd ik echter zwanger... En tijdens de zwangerschap kan ik geen medicatie innemen. Dat maakt bij mij het verschil tussen het halen van 5en of 8en. Wederom besloten te stoppen (ik had weinig keus) eind augustus, om alsnog een jaar te werken en het volgend jaar af te ronden. En toen kwam de extreme misselijkheid....

Mijn oude werkgever is erg blij met me en ze hebben aangegeven me graag terug te willen. Het ironische is dat ze me nog een vast contract hebben aangeboden toen ik aangaf te willen stoppen en heb daar nee op gezegd, omdat het maar 3 dagen in de week was en het beneden mijn werkniveau was. Deze functie is echter nu vervuld door iemand anders. Wat mijn nieuwe werkzaamheden in zouden gaan houden weet ik niet, dus misschien ga ik ook op zoek naar iets anders.
    Nu weet ik immers ook zeker dat ik nooit meer fulltime zal studeren en is het belangrijk dat ik iets heb waar ik echt gelukkig van wordt en niet alleen omdat mijn collega's zo top zijn.

Zoooooo lang verhaal. Sorry dames :). Korter kan ik het echter ook niet uitleggen. Anyway, in mijn eigen tijd probeer ik wat aan de vakken te doen die ik nog moet, maar daar kwam het eerder niet van omdat ik te ziek was.

----------------------------------------------------------------------------------

Monica, wat heerlijk dat je zo'n goede koopjes op de kop hebt weten te tikken :D!

Maartje, oew lekker eten bij je ouders, relaxt hoor! Hoe ging het bij de fysio? En hoera voor de 100e!!!!! Dan kun je iets leuks uit gaan zoeken :D

Hier wederom een goede dag. Zolang de artsen het er ook mee eens zijn ga ik gewoon weer werken vanaf de 12e :). Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn :D!

Kus

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Jeej, mn kleren waren er net en alles pastte!! Dus nu een vestje, jurkje en broek, allemaal positie erbij. Vooral de broek zit echt goddelijk!!! Vorige keer kon ik die niet aan want toen waren ze er niet in mijn maat, maar nu na al dat afvallen kon ik er gewoon 1 bestellen en nu snap ik wat al die zwangere vrouwen altijd zeggen, het zit echt lekker!!

Fijn dat je je geld terug hebt trouwens!!!!

16. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wencke, heel verhaal. Het is echt niet makkelijk als je met ADHD of iets dergelijks zit. Ik en ook meerdere malen een studie moeten opgeven en eb een jaar aam mezelf gewerkt. Fijn dat ze bij de ANWB zo tevreden zijn en o wat fijn dat het goed gaat met de misselijkheid.

@fijn dat de kleren goed passen.

Ik zit nu op mijn beurt te wachten ;). Lang leve smartphones :)

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    #1857 mamavandave, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    @wencke, heel verhaal!! En wat grappig dat je in maastricht hebt gestudeerd, ik ook!!! Ik heb daar verloskunde gedaan... Dat zit naast de universiteit, deed/doe je universiteit of HBO? Maar logisch dat het dan allemaal wat langer duurt. Ik heb ook 5,5 jaar over mn eerste HBO diploma gedaan. Maar ik ben eerst klaar met studeren, vind een baan en geld inbrengen op dit moment even belangrijker, omdat wij met het inkomen van mn man net rondkomen. We redden het, maar houden niet over. Daarom ben ik ook blij dat ik nu nog recht heb op ziektewet en daarna WAZO zwangerschapsuitkering.

Huh? Op je beurt te wachten waarvoor?? Heb iets gemist geloof ik.... :p

Had ik al verteld hoe blij mn zoontje is met de sneeuw? :p gister een kwartier voor het raam staan schreeuwen, toen het begon te sneeuwen en vooral vandaag niet meer naar binnen te krijgen.... En maar Oooo roepen de hele tijd ;)

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Wat leuk!

Ik studeerde aan de Uni, maar mijn faculteit ligt in het centrum bij het vrijthof (Bouillonstraat). Wat leuk dat je ook in Maastricht hebt gezeten. Zat je ook op kamers? Ik woonde midden in het centrum op Het Bat ken je dat? Dat ligt letterlijk aan de Maas en de Onze Lieve Vrouwekerk en de stokstraat lag achter me.

Ik wist overigens wel dat daar verloskunde zat ja :). Aantal vrienden deden psychologie en geneeskunde en die zaten bij het AZM inderdaad :).

Ik had ook het geluk dat ik gewoon kon studeren, zonder dat daardoor financiële problemen ontstaan, maar het heeft gewoonweg nu geen nut. De grootste vakken heb ik als de baby komt + geen medicatie waardoor de slagingkans ver zakt.

Maartje, thanks meis :), je berichtje is superlief!

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh ja is ook zo, de uni heeft verschillende locaties. Ik was vaak op de uni omdat wij geen kantine en bieb hadden, dus daarvoor moesten we altijd naar de uni. Ik heb er met veel plezier twee jaar gewoond, tweede jaar studeerde ik in heerlen, ik heb verloskunde niet afgemaakt, alleen het eerste jaar, waarin je alles over een normale zwangerschap en bevalling leert. Ik woonde op kamers in veldwezelt, dat is vlak over de grens in België, dat ligt buiten het centrum. Vlakbij winkelcentrum Brusselse poort. Waar woon jij nu dan? Ik in friesland, ben mn man achterna gegaan ;)

Ik ben in 2010 zwanger geraakt, wist het letterlijk twee dagen na de start van mn afstudeerstage. Maar ik wou ook perse voor de bevalling afstuderen, omdat ik het niet zag zitten, scriptie schrijven tijdens verlof en na de bevalling. Dus ik ben in 7mnd afgestudeerd ipv in 10mnd, door fulltime stage en scriptie te combineren tijdens mn zwangerschap. Gelukkig had ik mazzel, want ik mocht 1 dag vrij en 1 dag op mn stage voor mn scriptie gebruiken, maar werd wel als vijf dagen stage opgeschreven. Toch alsnog was ik best trots, toen ik met 38 weken nog naar school moest voor laatste gesprek en hoorde dat ik geslaagd was!!! Twee weken voor de bevalling... Ik vraag me nu nog af hoe ik dat heb gedaan... Dus snap het heel goed dat je nu eerst even pauze neemt!

Vind het wel knap als men studie, werk en kind kan combineren, mij lukte het niet afgelopen jaar en daardoor ben ik in juni overspannen thuis komen te zitten. Natuurlijk speelde er wel meer hoor, stress in de familie en op het werk met een teamleider die mij niet mocht.. In september nog weer begonnen met school, maar gaat nu helemaal niet, zeker met mn bekken. Dus ik ben er ook gewoon even klaar mee. Heb behoefte aan rust en school is toch stressvol, en dan nog stress van het huis en de financien... Maar goed, tot na de bevalling zit ik lekker thuis, al verveel ik me ook wel eens, want ik vind werken ook wel fijn!!!

20. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Wat knap dat je dat allemaal gelukt is! Ik ben zelf heel benieuwd hoe ik het volgend jaar ga doen, maar dat zal ik moeten afwachten. Ik ben vooralsnog dolgelukkig dat ik weer normale dagen heb en ik snel weer mijn normale leventje ga oppakken.
    Ik ben van plan om borstvoeding te geven tot en met augustus en stop dan zodat ik weer aan de medicatie kan zodra het studiejaar aanvangt in september.

Ben je nog lid geweest van een studentenvereniging terwijl je in ms zat, of was dat niet echt je ding?

Ik woon overigens nu in Den Haag tegen Scheveningen aan. Hihi, totaal anders dan het zuiden, maar net zo leuk :).

X

Deel Deze Pagina