@Eef: Fijne Sinterklaas! @Roos: Hartstikke leuk, een knul! En nog belangrijker, dat hij gezond is verklaard! Vanmiddag de stoepen schoon geveegd, zo kunnen we tenminste een beetje normaal naar de schuur en de auto lopen. En de loodgieter is langs geweest, we zaten al maanden met een half verstopte gootsteen in de keuken, met ontstopper (van die korrels) was het weer even goed, maar vervolgens wéér verstopt. Nu was ik het vandaag helemáál zat (hormonen, welnee), dus heb ik gebeld en er kon gelijk iemand komen! Nu loopt ie weer goed door, erg fijn! Ook heb ik vandaag een afspraak gemaakt met een oefentherapeute Cesar/Mensendieck voor mijn rug. Ik begin linksonderin flink last te krijgen, die echo gisteren duurde een half uur maar toen kon ik echt bijna niet meer omhoog komen! Ik kan vrijdagochtend terecht, mocht er woensdagochtend iemand uitvallen dan kan ik eerder komen. Ik ben benieuwd, iemand van jullie hier ervaring mee? Hier op de bank met kaarsjes aan en de open haard, gezellig! (al vind ik de open haard nu wel erg stinken, denk dat ik die zometeen maar weer uit laat branden) Fijne avond en weekend!
Pff even klagen hoor, lijkt er hier weer op dat onze lieve zoon vannacht weer niet gaat slapen, normaal leggen we hem op bed en hij slaapt, maar al twee nachten gespookt en ik dus bijna geen slaap en hij is nu overduidelijk nog niet in slaap... Pff nog zo'n nacht trek ik echt niet, al is het maar omdat ik na twee van die nachten verga van de pijn in mn bekken, voor zover ik dat normaal nog niet doe...
Hey meiden, Monica, leuk he die potty shots ter verduidelijking . Een extra bevestiging is toch wel fijn. Mooie deal met de kleding!! Ik ben direct even gaan kijken hoor. En relaxt dat de loodgieter is langsgekomen. Heb overigens een ervaring met de therapie, dus ben benieuwd naar jou ervaring mocht ik het ooit nodig hebben. Chantal, balen van je zoontje en ook dat je nu extra belasting merkt met je bekken. Heel veel sterkte meis! Eef, hihi een vogel die de boom invliegt lijkt me inderdaad niet heel handig . Bij mij begint de buik nu duidelijker te worden voor de buitenwereld, maar vind dat ik voor vreemden ook nog steeds een 'ik heb te veel chipjes gegeten buik' heb en ik ben 2 weken verder dan jij. Mensen die het wel weten zeggen overigens nu wel sinds n week dat je het duidelijk begint te zien. Rianne, oew lekker zo'n Ritualspakket en leuk dat je vandaag ook weer Sinterklaas viert bij je mama . Heel veel succes alvast met de dakopbouw, brrrr wordt een koude bedoeling. Spannend zo'n suikertest. Hoop dat je er geen last van krijgt, want je moet er dan wel flink wat dingen voor laten geloof ik. Maartje, jezelf niet vergelijken met anderen wat betreft kilo's, zegt toch amper wat. Had je lief nog wat gedaan in huis? Roos, een zoontje!!!! Wat ontzettend leuk! Wat worden de kerels goed vertegenwoordigd zeg in onze lichting! Pas 2 meisjes volgens mij? Gefeliciteerd hoor! Hier een heerlijke avond gehad en wederom een goede dag, terwijl ik gisteravond ook al de hort op ben geweest. Heb op donderdag ouderwets met een vriendin zitten kletsen in de kroeg en ben vandaag met vrienden gaan vrijdagmiddagborrelen en vervolgens uit eten geweest ! Het trekt me (nog) niet om echt in het centrum naar de drukke kroegen te gaan, maar ik vond het heerlijk om weer normale dingen te doen. Mijn vriendin zei al dat ik zo stralend en mooi zwanger was, maar volgens mij stond ik gewoon fulltime te genieten dat ik weer een soort van mijn normale leven oppak en heeft dat niets met de uk te maken (of toch een beetje 50/50 ). Alvast een heel fijn weekend toegewenst lieve meiden! Kus
@eef, hopelijk hebben jullie een gezellig avondje gehad, maar dat zal wel @roos, ook een jongen! Leuk! En ook een flinkerd. Nog een paar maandjes wachten en dan is het zeker of het een flinkerd is. Hier moet het ook een flinke vent worden. @monica, heerlijk hè die pijn. Ik kan ma een echo ook niet overeind komen en bijna niet meer lopen. Hopelijk kunnen ze helpen. @chantal, klagen mag. Snap dat je baalt. Je hebt juist nu wat rust nodig. Hopelijk valt de nacht mee en anders kun je hopelijk morgen even rusten. Sterkte. @wencke, fijn dat je allerlei leuke dingen hebt kunnen doen. Zal je goed doen. De stad in gaan zoek ik ook niet hoor . Oh, hij had de commode naar boven gedaan, zo kan de boom er morgen in hihi. Het is al laat. We zijn net bij de tegenover buren op bezoek geweest. Oudere mensen, maar altijd weer super gezellig. Helaas kwam 1 van de katten net met een verassing, ging plassen in de woonkamer. Die heb ik even alle hoeken laten zien. Nu ga ik lekker mijn bedje opzoeken. Morgen boodschapjes dien, kerstboom opzetten en in de avond naar een feest en tussendoor even lekker slapen hihi.
Goedemorgen meiden. Hier even niet zon goede. Was gister met een vriendin bij een donerzaak hier wezen eten en gisteravond sloeg in eens de buikpijn in. Vannacht alles eruit gegooid van beide kanten (sorry voor het vieze verhaal) en nu nog steeds een zere buik, bah! Hebben vanavond ook nog eens Sinterklaas dus blijf nu maar de hele dag in bed hopelijk knap ik wat op. Monica wat fijn dat al je kleding goed was! Wat een winst zo, top zeg! En wat heerlijk dat het gootje weer doorloopt daar kun je dan inderdaad zo klaar mee zijn. Vervelend zeg dat je ook last krijgt. Hoop dat ze goede oefeningen voor je hebben. Maartje wat een pak sneeuw zeg bij jullie. Hier was gister wel gevallen maar bleef niet liggen. Wat leuk dat het zo gezellig was bij de buren, maar dan grrrrr die kat! Daarna wel goed kunnen slapen? Veel plezier vandaag met de boom en het feestje! Eef gezellig avondje gehad? Goed verwend? Roos super dat alles goed was! En wat leuk een jongetje! Gefeliciteerd! Chantal hoe is de nacht gegaan? Hopelijk bedacht je zoon dat ie toch ging slapen! Rustig aan met je bekken! Wencke, wat heerlijk dat je weer zo hebt kunnen genieten! Super meis! Gewoon vanaf nu alleen nog maar goede dagen oké? hihi Gister hadden we geen Sinterklaas vanavond dus pas Fijn weekend lieve meiden, ik ga weer proberen te slapen hopelijk haal ik wat in. xx
@rianne, jeetje balen dat het eten zo verkeerd gevallen is. Ik zou eerst ook room bij een kababzaak gegeten hebben, maar een tijd terug was op het nieuws dat zwakkere mensen, waaronder zwangeren niet bij een kababzaak moeten eten, omdat de hygiëne vaak te wensen overlaat. Nu is helaas het kwaad geschiet, maar hopelijk knap je heel snel op en kun je vanavond nog een beetje genieten. Ik ben helaas alweer wakker. Had zo'n honger. Ach ja, dan gaan we zo ook maar alvast boodschapjes doen . Fijne dag allemaal!
Ja had dat op het nieuws wel gehoord ja. Maar dit is niet echt zon kebabzaakje. Gewoon restaurant ook, komen hier wel vaker (op een dorp zit tenslotte niet zoveel hihi) maar nu is het inderdaad heel verkeerd gevallen. Misschien wel te scherp en te vet geweest, maar ja het kwaad is inderdaad al geschiet. Voorlopig eet ik er ook zeker niet meer hihi. Ik hoop eigenlijk maar dat het door het eten komt want op me werk heerste ook van alles, buikgriep, koorts, het norovirus. We zullen zien, blijf in ieder geval dichtbij de wc Je was ook alweer mooi optijd! Kun je inderdaad mooi optijd boodschappen doen. Fijne dag vandaag!
@Chantal: Hoe is het nu met je zoontje? Beetje kunnen slapen? @Wencke: JOEPIE! Lekker de hort op, heerlijk meis dat je je beter voelt! Fijn hoor dat je je leventje weer beetje bij beetje op kunt pakken. @Rianne: Hè jakkes, voedselvergiftiging zit je écht niet op te wachten, bah! Gooi alles er maar lekker uit, des te sneller is alle viezigheid weer uit je lijf. Hoop dat je wat opknapt voor de Sinterklaas-viering vanavond, ik duim voor je! Nou heerst er inderdaad ook wel van alles, dus wie weet heb je een Noro-virus te pakken gekregen. Dat is meestal na een dag wel over, gelukkig! Zometeen boodschappen doen, wasmachine en vaatwasser draaien, was is al opgevouwen, ik zeg: Ik ben goed bezig! En dan als we terug komen van boodschappen doen en gegeten hebben gaan we de kerstboom opzetten. Zal een foto posten als ik klaar ben. Fijn weekend allemaal!!
@monica, ook lekker druk bezig dus . Succes! Wij hebben net boodschapjes gedaan.heb in huis ruimte gemaakt voor de kerstboom. Ml is de vriezer aan het schoonmaken. Nu even mijn rug strekken en dan gaan we daarna weer verder.
Zo, daar ben ik weer! Druk bezig geweest met kerstkaarten schrijven en koekjes bakken met mn zoontje! Al is de eerste lading totaal mislukt, helemaal zwart!!! @sinterklaas, Zijn er nog mensen die nog sinterklaas moeten vieren? Ik vier morgen nog, met vriendinnen. De meeste hier zijn al goed verwend lees ik! @rianne, Weet je het wel heel zeker, met de dakopbouw? Brr wat koud!!! @wencke, Heerlijk is dat he, als je er weer even lekker op uit kunt!! @Jongens/meisjes, Valt me wel vaker op, vorige keer met mn zoontje waren er ook veel jongens in april... @monica, Ik had ook erg veel pijn met omhoog komen na de echo, want ben bang dat ik eraf val als ik eerst op mn zij ga liggen en kan nergens aan steunen... Gelukkig was dat als het goed is de laatste keer! Hooguit nog een keer in het ziekenhuis, mocht het nodig zijn om groei en/of ligging te controleren, maar die bedden zijn een stuk beter en met elektrisch hoofdeind! @rianne. He gatver!!! Gelukkig is mij dat nog nooit overkomen, ziek worden na ergens te hebben gegeten. Zou daar echt niet meer naar toe durven!! @sneeuw, Hier geen vlok... en wat er lag is al zo goed als weg... Maar wel koud, dus blijf lekker binnen vandaag! @ego, Nou, mn man gister het matras van mn zoontje bij het hoofdeind wat omhoog gelegd, want hij is heel erg verkouden. Hij slaapt dan altijd slecht, dus op zich zijn we dat gewend. We hadden dit keer zelfs mazzel, vorig jaar was het vanaf oktober al regelmatig verkouden en slecht slapen. Maar ja, mama heeft nu nogal behoorlijk au en dan is het niet zo fijn. Maar blijkbaar was het matras stukje omhoog het wondermiddel, want hij heeft doorgeslapen vannacht! Ik heb gewoon van 11 tot 7 geslapen! Heerlijk!! Helaas dus wel om 7 uur wakker, want ja, mn zoontje vind het de laatste weken om 7 uur echt wel tijd om op te staan Kan me de laatste keer niet meer heugen dat ik kon uitslapen, hoe laat ik ook op bed lag... Ik ben gelukkig nog niet aangestoken met verkoudheid oid... Heb vandaag wel duidelijk meer energie en dus ook even gewassen en al twee keer gezogen (heb een kruimel monstertje hier ) en dus koekjes gebakken... Kerstkaarten geschreven, alleen nog even postzegels halen... Boom gaan wij woensdag doen, want ik krijg niet in mn eentje een boom naar huis en wij willen toch een echte. Misschien dat ik vanmiddag wel alvast even de doos met kerstspullen tevoorschijn haal en alvast de rest van de versiering neerzet! Moet ook weer wat bij komen dit jaar, dus volgende week maar even shoppen!! Ik had trouwens ook iets heel anders vandaag, nieuwe printer besteld bij bol.com. Sowieso hadden ze al niet waargemaakt dat ze volgende dag leveren als je voor 22.00uur besteld, maar vandaag zou ie eindelijk komen. Krijg ik pakketje... En uiteraard ben ik een doos wat dat betreft, want ik lette verder niet op... Pak ik m uit, denk ineens huh? Waar moet het papier in? Is het een scanner.... Verkeerde geleverd dus!! Moest ik m terug sturen en opnieuw bestellen. Heel leuk, maar hij is nu ineens 9euro duurder... Krijg ik korting Dus nu maar even opnieuw bestellen! Fijne dag dames!!
Monica heel goed bezig! Ben al benieuwd naar je boom! leuk! Een echte of kunst? Maartje post je ook een foto van je boom? Heerlijk dat sfeertje weer in huis, al is het ook lekker als ie weer weg is dan lijkt je huis ineens veel groter! Wat voor kleur ballen hebben jullie? Chantal, wat fijn dat het matras geholpen heeft! En 7 uur is wel redelijk toch is tenminste niet midden in de nacht. Hopelijk slaapt ie vanavond weer goed kun jij ook bijtrekken. Lekker hoor koekjes bakken, wat zal het lekker ruiken bij jullie! Balen zeg van je printer, hopelijk gaat het nu wel goed! En hier ligt vanaf 11 uur het dak al open en zijn de mannen druk bezig met opbouwen. Ach ik lig toch alleen maar in bed wel lekker tegen de kou onder de warme dekens hihi. Veel plezier morgen met Sinterklaas, wij hebben vanavond en heb zelfs in januari met me vriendinnen nog een hele late Sint, dan maken we er maar een Sinterkerst en nieuw van hihi! Hier dus nog steeds in bed, heb er tot nu toe weer een appel en een glas water ingehouden dus hoop dat het goed blijft gaan. Al vind mijn rug/bekken het liggen wat minder fijn. Geniet lekker van jullie productieve dag! x
@chantal, fijn dat je toch nog hebt kunnen slapen. @rianne, fijn dat het al iets beter gaat. Misschien een tip voor je rug /bekken. Stop wat kussens onder je knieholte. De boom staat. Het ging niet van harte. Ml vond dat ik hem teveel opdroeg, terwijl ik al een uur ervoor gevraagd had de boom naar beneden te sjouwen. Ben ik echt zo onredelijk. Mijn rug is nu aardig naar de knoppe, auwie. ( toch zelf de boom sjouwen en nog meer). Nu even plat en dan straks ruimen. Wij hebben ballen in allerlei kleuren rood .
Oh dat ken ik!!! Hier is het: als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen!! Vervolgens doe ik dat, moet het nog vijf keer herhalen en het eindigt ermee dat ml chagrijnig doet en zegt dat ik zo loop te zeuren.... Alsof ik het leuk vind om iets tien keer te moeten vragen. Enige wat ik verwacht is: Is goed schat, dat doe ik zo/straks/vanavond wel even... En anders moet ie niet zeggen dat ik het gewoon moet vragen
Goedemorgen meiden, Maartje, grr vervelend dat ml niet echt hielp. Maar gelukkig je boom staat weer! Hoe is het nu met je rug? Vandaag een dagje rustig aan of weer van alles op de planning? Chantal, veel plezier vanavond met Sinterklaas! @mannen, als wij iets vragen dan willen we het eigenlijk meteen en mannen nemen de tijd, ja komt wel. Wat dan weer lekker bij ons werkt en wij het dan weer zelf gaan doen. Met dat je als antwoord krijgt; ik zou het toch doen. uhh mannen komen van mars en vrouwen van venus? haha! Gelukkig zijn ze ook heel lief hè Hier ben ik lichtelijk opgeknapt. Gister vanaf 18 uur pas wat binnen gehouden maar heb nu wel weer trek gekregen dus hoop dat het bij dat ene dagje blijft. s Avonds Sinterklaas gevierd in me joggingspak evengoed gezellig gehad en enorm verwend!! Met 2 boodschappen tassen vol naar huis Ook is de dakopbouw al helemaal opgebouwd en gaat vl vandaag waarschijnlijk de kozijnen maken. Wat een ruimte erbij zeg heerlijk! Zie al een heerlijk hoekje voor me voor de beeb! Hopelijk vandaag op zoek naar een kerstboom. Posten jullie ook nog even een foto van jullie boom meiden? fijne zondag allemaal! x
Goedemorgen. Ja, kruip zo weer in bed maar had honger. Ben heel de nacht niet fit geweest. Gisteravond veel last van mijn rug. Echt teveel gedaan. @ rianne , mannen kunnen idd ook heel lief zijn. Je kunt niet met maar ook niet zonder ze. Fijn dat het weer wat ster gaat. En zo vewend, toe maar! Er volgd eerdaags een foto van de boom, maar ik weet niet of dat vandaag is. Ik begin de dag heel rustig. Hangen, slapen, niks dien. Later in de middag gaan we naar mijn broer in Utrecht. Spullen voor onze kleine man ophalen. Mogen kleertjes uitzoeken, etc. Gisteravond voelde ik de kleine weer heel goed. Was te moe om ervan te genieten. Viel ik bijna in slaap, kwam er weer een trap hihi. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames! @Chantal: Veel plezier met je Sinterklaas-viering vanavond! Hier dit jaar geen Sinterklaas, volgend jaar zullen we er aan moeten geloven! Fijn dat je zoontje zo goed heeft kunnen slapen (en jullie dus ook)! @Rianne: Wij hebben een kunstboom ivm de katten, ook plastic ballen (goud en rood). Bevalt ons prima, al vind ik een echte boom wel wat hebben hoor, maar die is echt niet veilig... Fijn dat het voorspoedig gaat met de dakopbouw en dat je je gelukkig beter voelt! @mannen dingen laten doen: Hier hetzelfde hoor dames, meestal is het "Doe ik zo/straks"... En soms moet ik het dan nog een paar keer zeggen. Al moet ik zeggen dat ml hier wel wat sneller lijkt te reageren, omdat hij weet dat ik anders uit mijn vel spring... @Maartje: Bah, rugklachten, weet er alles van, ik had vannacht veel last van mijn banden tijdens het draaien in bed, erg vervelend. Wat leuk dat je bij de broer kunt shoppen, moet je ver rijden naar Utrecht? (vanaf hier is het een klein half uurtje). @uk: Voel hem gelukkig steeds vaker, wat een speciaal gevoel zeg! Moet me er wel een beetje op concentreren, maar dan voel ik 'm meestal wel onderin mijn buik trappelen/duikelen. Fijne zondag allemaal, hier regent het, de sneeuw is al bijna gesmolten.
@Maartje. Hoe is je rug? Al wat beter? Leuk spullen halen bij je broer, ik vind het altijd feest als we weer een lading kleren van familie krijgen Ha leuk he, dat de beebs 's avonds zo druk zijn! Je zult nog wel vaker wakker liggen omdat de beeb zo druk is in je buik, straks als we tegen het eind lopen voelt het niet altijd even fijn al dat gedraai @rianne, Ben benieuwd naar jullie boom! Hier ook een echte, moeten alleen nog even in huis halen... Super dat het al zo ver is met de dakopbouw en kan me voorstellen dat het heerlijk is, die extra ruimte! Ik kan ook niet wachten tot we meer ruimte hebben... @mannen. Haha helemaal waar!! Ik sta op en kleed mn zoontje aan en dan mezelf. Terwijl ik mezelf aankleed leg ik er even brood uit (onze badkamer is beneden, dus kleed me altijd beneden aan) en smeer mn zoontje een broodje en daarna ga ik meestal eerst even stofzuigen terwijl mn brood ligt te ontdooien. Mn man die komt van bed, laat zoonlief in zn pyama lopen en gaat eerst 1,5 uur voor de tv hangen.... Mijn filosofie is, ik doe het maar direct dan kan ik de rest van de dag doen waar ik zin in heb, zijn filosofie is, ik heb vrij dus ik doe het rustig aan @ego Gister is uk heel druk geweest, echt de hele dag bijna gevoeld en vanochtend in bed ook heel duidelijk gevoeld, ook van de buitenkant! Ml was er om 7 uur uitgegaan omdat zoonlief wakker was. Hij heeft wel heerlijk de nacht doorgeslapen. Ik blijf meestal gewoon nog even liggen en zoonlief speelt dan wel even op onze kamer, maar ml vind dat maar niks, omdat zoonlief de hele tijd over ons heen klimt Ik mocht dus blijven liggen, dus nog even van half acht tot half tien ongeveer geslapen! Toen werd ik wakker gebeld door een oude vriend, want zoonlief had vanochtend nog even heel lief mijn beltoon aangezet Maar was wel even heel gezellig bijkletsen, ook al had ie niet alleen goed nieuws, dus was uiteindelijk om half elf uit bed ML is nu maar tegelijk met zoonlief even op bed gegaan Sinterklaas gaat helaas niet door, er moest nog een vriendin uit Dublin komen, die zou vanmiddag aankomen, maar was waarschijnlijk vertraagd, dus we hebben het verplaatst naar Januari. En dan komen ze waarschijnlijk hier, omdat ik bang ben dat ik niet meer in staat ben om naar Lelystad te komen (we doen het omstebeurten bij iemand in de buurt). Wel grappig, want ze willen de keer daarna dan naar Lelystad, dus had maar even aan ze gevraagd of ze wel beseffen dat ik dan helemaal niet meer in staat ben om daar te komen ivm mn bekken en dat het dus wel tot de bevalling kan duren. Dus kwamen ze maar op het idee om dan elke week iemand hierheen te sturen om me op te vrolijken Hier regent het ook, sneeuw is al helemaal weg. Wel jammer, het is vandaag koopzondag, maar met dit weer zie ik dat niet zo zitten geloof ik
@monica, wij hebben ook een kunstboom.fijn fat je de kleine steeds vaker gaat voelen. @chantal, jammer dat het niet doorging. Kan me voorstellen dat je niet zeker kan zeggen of het in januari nog gaat lukken in daar te je komen. Leuk dat ze je om de beurt komen opvrolijken. @rianne, vanochtend hebbik snel gereageerd. Fijn dat het zo opschiet met het dakkapel. Ook leuk dat je zo mega verwend bent. @mannen, ben benieuwd, heb gisteren al gevraagd of hij vandaag wil stofzuigen, omdat mij dit echt niet gaat lukken. Ik ben nu net pas weer mijn bed uit komen rollen. Heerlijk. Werd wakker door de hitte. Ml wil altijd de verwarming aan op de slaapkamer. Ze zouden er een film van kunnen maken. Ik draai hem stiekem aan en hij draait hem vervolgens weer stiekem aan hihi. Eenmaal in slaap ging het goed met mijn rug. Nu begin ik hem wel weer te voelen. Verder was kleine uk vanochtend weer aan het trappen. Voelde dit goed aan de buitenkant. Oh, ik ben zo'n doos geweest. Dacht, neem alvast 2 kerststollen mee bij de Lidl voor de kerst. Zijn best prijzig. Kom ik thuis....houdbaar t/m 25-12. Hmmm, ik open ze vaak paas met kerst en eet er vervolgens dan nog een week van. Zit nu daarom maar alvast aan de kerststol... Wat een ramp .
Haha idd een ramp, nu al aan de kerststol!! Hmmmmm Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt, komt dat echt alleen van de zwangerschap, of had je daarvoor ook al klachten? Ik moet nog zien of ze echt elke week langs komen Maar wel lief dat ze zo begaan zijn!!
Ik kan ook niet meer stoppen met eten, hihi. Heb nu maar braaf 2 manderijntjes gepakt. Die zijn ook heerlijk. Zeker de bladmanderijnen van de Lidl. Mijn rug is altijd al een zwakke plek geweest. Heb veel gehockeyed (op vrij hoog niveau) toen kreeg ik al veel oefeneingen. Ben ooit op mijn stuitje gevallen die gebroken is geweest, en heb 2 jaar terug een scan van mijn rug laten maken en hieruit is gebleken dat 1 tussenwervel flink beschadigd is en anderen ligt (niet ernstig genoeg om van een hernia te spreken). Om deze reden had ik al heel vroeg in de zwangerschap steken en pijnklachte. Dit is begonnen vanuit mijn stuitje. Na gisteren is gewoon heel mijn rug stijf. @monica, het is trouwens een klein uur rijden vanuit hier, Utrecht). Zie mijn neefjes dan ook weer...FEEST!!!!