@ chanti... Ja ik moet maar eens overleggen met de vk volgende week hoe of wat.. Vind het zo jammer! ook van de foto's, zeker als mensen dan vragen wat ze moeten zien, ja uhmmmmm Geen idee! haha stom he... Fijn van jullie kinderwagen, ook ik ben r niet moeilijk in iets van markplaats af te halen hoor, mits het er goed uitziet.. Je bespraard een hoop geld... Foto? @Moon, fijn dat die bij jullie iig wel goed was... En kl*te van je banden.. pff me rug hier werkt ook niet altijd mee.. en tijdens me werk voel ik me banden soms ook flink.. Maar met mijn werk in de zorg is het ook niet raar... Mag gelukkig gelijk aangeven als het te zwaar word.. en we zijn ook blij met jou!! @Mamavandave, klote van je emo bui.. hoord er allemaal bij he.. Vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen! @schmidt, ben zo benieuwd of het allemaal gaat lukken qua bedrijf man... hoop het voor jullie! @ rest... Ik ga weer aan de arbeid... Gisteravond ook gewerkt tot 23... half 12 in bed maar dan is zo'n kort nachtje geen feest... bah! fijne dag lady's
@Chantal, denk aan jezelf (hoor wie het zegt ) @sparen, wij hebben zoveel aan ons hoofd, waardoor we dit nog niet besproken hebben, maar ik wil zeker een rekening afsluiten om hier maandelijks geld op te storten. hopelijk gaat dit tegen die tijd financieel ook lukken. Man, heb echt heel de tijd een kriebel in mijn keel. Dit heeft mij vanacht ook wakker gehouden. Om gek van te worden. Ben hartstikke moe en moet eigenlijk na het werk, vandaag of morgen nog op pad voor een jurkje. Wil tijdens het gesprek wel goed voor de dag komen. Iemand een tip tegen de kriebel. Heb eigenlijk geen zin om bij de apotheek weer rotzooi te kopen.
Nog even en dan hebben we de 20 welen echo! Ben zo benieuwd! Vind het wel erg spannend! Straks ga ik alles bij lezen en dan schrijf ik ook wat bij! Xxx
Hey meiden, Zo weer even alles bijgelezen. Wencke, inderdaad wat de andere meiden al zeiden denk goed om jezelf hoor. Straks begin je weer meteen volledig en lig je er daardoor juist misschien wel weer eerder uit doordat je gelijk teveel doet. Ik zou het inderdaad rustig opbouwen, ook al lijkt dat lastig doordat je natuurlijk zon lange tijd niets hebt kunnen doen. Luister goed naar je lijf Maar dat gaat je vast lukken! Wel stoer dat je weer aan het werk gaat! Snap dat dat wel een goed gevoel geeft! Roos, wat balen van je echo zeg Niet echt de bedoeling nee! Ik zou inderdaad ook kijken of je een klacht of iets kunt indienen. Bij ons duurde het ook iets van 20 minuten en moest toen terug de wachtkamer in omdat uk eigenwijs was en steeds verkeerd om ging draaien, dus moest ik even wiebelen om hem/haar goed te krijgen en mocht toen weer terug om nog een keer te kijken. Zou er zeker wat mee doen als ik jullie was! Leuk jullie huis helemaal in kerststijl! Gezellig he Maartje, hoe is het met je kriebel? En met je rug? Wat spannend ml zijn gesprek, wel erg fijn dat je mee kunt. Hopelijk slaag je nog voor een jurkje! Hopelijk slaap je vannacht weer wat beter, vervelend zeg! Chanti, wat vervelend dat je ook zon nare ervaring hebt gehad met de 20 weken echo. Maar wat ontzettend fijn dat jullie geslaagd zijn voor de kinderwagen En wat leuk zeg met Kerst naar Dublin, nooit verkeerd lijkt me! Hoe gaat het nu met je misselijkheid? Chantal, wat fijn dat je toch nog kon zwemmen. Heerlijk even gewichtloos! Balen van je bandenpijn, hoop dat het nu wat beter gaat? En geslaagd met shoppen? Monica, hoe is het met je rug/banden? Nog wel vol kunnen houden op je werk? Vervelend he zon last hebben! Heerlijk he uk voelen! Word je iedere keer weer blij van! Ben benieuwd naar de Ceasar therapie, hopelijk hebben ze inderdaad goede tips. Eef, veel plezier met echo! Spannend weer he! Geniet ervan meis @sparen, wij willen wel een rekening openen voor uk maar hoe of wat weten we nog niet precies @ego, na de buikgriep ben ik er nog niet helemaal. Gister was mijn collega ook ziek en merk zelf dat ik weinig energie heb en mijn eetlust is nog niet helemaal terug. Vanavond heel erg optijd naar me bed, had echt een inzakker op me werk vandaag pff..! Gister helaas teveel getild, niet erg handig van mezelf dus me rug is helaas erg aanwezig maargoed komt wel weer goed Verder krijg ik opeens heel veel reacties op mijn buik, wow je groeit echt snel nu en dan zeg ik ja ben alweer ruim over de helft dus ouders dan meteen ZO SNEL AL hahaha geweldig Nou dat was het zo ongeveer wel weer, hopelijk heb ik iedereen beantwoord want het waren wederom weer 3 pagina's Fijne avond lieve meiden! x
Oja! Ook nog mazzel gehad bij de baby dump Wij hadden daar een box besteld maar zag nu dat de boxen met 15% korting waren + gratis muziekmobiel. Dus had baby dump gemaild over hun laagste prijsgarantie tot aan de geboorte en het bedrag word keurig verrekend en de mobiel is bij de bestelling bijgevoegd Had er eerst een beetje een hard hoofd in of het wel zou lukken maar warempel! (vond het zelf eerst wat schraal overkomen om er nu over te mailen, maar dacht wie niet waagt wie niet wint hihi)
@rianne, vervelend dat je nog niet helemaal fit bent. En wat je rug betreft, erg hè, je doet zo snel teveel. Fijn dat je van de babydump het restbedrag terug krijgt en dan nog een extra speelmobiel . Ik ben vandaag gewoon doorgegaan, in de hoop dat ik vanacht echt slaap. Val haast om, maar we houden nog even vol. Eerst iets tegen het hoesten gehaald, vervolgens ben ik met ml een jurkje wezen uitzoeken. Een nette zwarte. Ook hebben we de blije box gehaald. Zitten echt handige spullen in. Heb net even tv liggen kijken (hadden in de stad al iets kleins gegeten). Zo lekker douche, stomen, eten en heel vroeg slapen ( is een voornemen). Fijne avond!
Eef wat super!! Gefeliciteerd, leuk een meisje!! Op naar het shoppen in roze Maartje, stoer dat je gewoon door bent gegaan! Hopelijk werkt het en kun je vanavond goed slapen! Lekker stomen inderdaad!
@eef, oh fijn!!! En een meid... Super. Worden we met zijn allen toch een beetje in evenwicht gebracht wat het geslacht betreft
@schmidt, suikerwater!! groot glas water met veel suiker erin.. en dat naast je bed zetten, t is niet lekker maar helpt super goed.. @eef, gefeliciteerd hoor met je gezonde meis...
Hi girls, Chantal, ohh thanks voor de tip. Ik zal het eens een keer goed uitzoeken. We willen eigenlijk ook een vast bedrag per maand gaan sparen voor de kleine, maar als het voordeliger is op de lange termijn om jaarlijks een X bedrag via een deposito te storten doen we dat. Fijn dat je nog lekker hebt kunnen zwemmen . Roos, meis je bent een bikkel met je zware werktijden! Maartje, flink balen van je nacht . Hopelijk helpt het dat je vandaag geen extra dutje hebt gedaan. Maar zo'n stomme kriebel helpt dan ook niet. Ik ga die doos ook even deze week ophalen. Ben benieuwd. Rianne, jaaa ben zo blij om straks weer aan de slag te gaan. Balen dat je nog steeds niet helemaal de oude bent, maar het is ook niet niets. Kost vaak toch een kleine week voordat je weer helemaal de oude bent. En megarelaxt he, die regels van de Babydump! Super! Eef, een MEISJE! Wat leuk!!! Nu zit je officieel op de 'roze' wolk !! Gefeliciteerd meis en helemaal top dat het ook allemaal goed was . Hier een rustig dagje. Op de namiddag lekker chocomel met slagroom gesnoept in een leuk cafe hier in de buurt samen met een vriendinnetje. Normaal braaf aan de verse muntthee, maar nu schreeuwde de chocomel echt om me . Heerlijk zitten babbelen over van alles en nog wat en verdere plannen gemaakt voor oud op nieuw. Wat vliegt de tijd he! Vandaag alweer 23 weken zwanger, nog 17 weken en dan heb ik mijn ukje bij wijze van al in mijn armen :S... Spannend!!! Fijne avond meiden!! X
@Wencke: Succes met je keuring morgen, ben benieuwd of je weer mag gaan werken en hoeveel uur. Samen naar Dublin, jeej! Is de vlucht al geboekt? @Maartje: Alsjeblieft, een digitale appelbol Wat waardeloos dat je zo slecht slaapt! Helpen dropjes niet tegen de kriebel in je keel? Fijn dat je geslaagd bent voor je jurkje! @Chanti: Goede koop gedaan dus vwb de kinderwagen, top hoor! En helemaal leuk natuurlijk dat je 'm van je moeder krijgt! @sparen: Wij hebben wat spaargeld, en daar komen we in principe niet aan omdat we het later willen gebruiken om eventueel een studie of iets dergelijks te kunnen betalen. Wel over nagedacht dus, maar gaan niet maandelijks iets opzij zetten orzo. @Chantal: Fijn dat het zwemmen zo goed is bevallen. @roos: Merk ook wel dat werken in de zorg nu ik zwanger ben toch zwaarder is/wordt dan ik me had voorgesteld. Ik zeg het ook wel als het te zwaar is/wordt, maar ik wil ook niet zeuren... Ga dan toch snel over mijn eigen grenzen heen, omdat ik 'even' iets wil doen zonder iemand te hoeven roepen. @Eef: Joepie! Goede echo én een meisje!! Gefeliciteerd! @Rianne: Heb vandaag ook veel last van mij rug, met name als ik 's middags thuis kom en op de bank ga zitten weet ik op den duur echt niet meer hoe ik zitten moet. Ga daarom zometeen ook maar naar bed, niet ideaal, maar ik hou het echt niet uit. Vervelend dat jij ook last hebt van je rug. Fijn zeg dat Babydump zich aan zijn afspraak heeft gehouden! Goed opgelet ook van jullie! Vriendin van mij is 5 weken korter zwanger als ik en krijgt ook een jongen, zo leuk! Vraagje: Andere vrienden van ons verwachten elk moment een jongen, dus we wachten de naam even af, hoop zo dat het niet onze nummer 1 naam is! Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Het zijn echt wel goede vrienden van ons, geen vage kennissen/collega's... @ego: Collega op mijn werk is vrijdag in het ZH opgenomen, had al haar vruchtwater verloren bij 25+ weken zwangerschap. Ze heeft 2 dagen aan het infuus gelegen en gisteren hebben ze via een keizersnede haar kindje gehaald. Kindje ligt nu in de couveuse, ik hoop zo dat het allemaal goed komt... Wordt een beetje akelig van dit soort berichten, maar moet er natuurlijk van uit gaan dat bij ons alles wel 'normaal' verloopt. Sorry, maar moest het even kwijt! Morgen heb ik avonddienst, géén zin in, maar gelukkig wel met een leuke collega, dat scheelt! Fijne avond allemaal!
@wencke, heerlijk, warme chocomelk met slagroom. Neem nu heel slecht, dagelijks 1 warme chocomelk op het werk. Suc6 morgen. De tijd vliegt idd. 23 wkn alweer. @monica, en voor jou natuurlijk een digitaal stuk kerststol. Kan me voorstellen dat het werk in de zorg zwaar is. Geef wel een grens aan, zeker omdat je al last van je rug hebt. @nare verhalen, verschrikkelijk om deze te lezen. Gelukk
Hmm, ging iets fout. ....gelukkig zijn er meer succeservaringen als van die nare verhalen. Laatst hoorde ik ook een verschrikkelijk verhaal over een vage kennis. Met de 23 wkn was ze bij de gyn en bleek het kindje niet meer te leven. Het enige wat ik dan doe is slikken en denken hoe blij ik mag zijn dat ons mannetje het goed doet. Het is en blijft een godsgeschenk. Hopelijk komt het goed met dat kindje wat met de 25 wkn geboren is. Een collega van mij heeft iets soort gelijke gehad. De baby hebben ze zo lang mogelijk laten zitten en zij moest totale bedrust nemen. Uiteindelijk is hun kleine meid gelukkig nog lang blijven zitten. Alvast slaap lekker! Zelfs de kerststol viel net niet goed, dus het wordt tijd om naar bed te gaan met nusspray een glas water en een glas suikerwater .
Hi, Moon, begin januari zal het flinke uitverkoop zijn, dusss dan? En ow wat naar zeg, ik kan me echt goed voorstellen dat het je raakt. Wat betreft de naam.. Ik vind het ook erg lastig, maar zodra wij er uit zijn ga ik dit ook van de daken schreeuwen (niet de naam zelf) en vanaf dat moment kan het me ook gestolen worden als iemand anders net deze ook eruit heeft gepikt. Echter is dat nu makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou in ieder geval je er niet te veel van aantrekken. Maartje, mjammie he!
@babydump, Super he, die service daar! Ik ben er ook altijd zeer, zeer tevreden over. Ik bestel dan meestal via internet omdat de dichtstbijzijnde hier nog steeds behoorlijk eind weg is, maar heb ook altijd alles heel snel binnen. @eef, Super dat de echo goed was en hoera, nog een meisje, zijn we in elk geval niet meer zo erg in de minderheid @maartje, Ik hoop echt dat je goed slaapt vanavond! Mijn VK raad nog wel eens aan als je slecht slaapt om voor het slapen twee paracetamol te nemen. Ik gebruik sowieso een keer of twee per week paracetamol voor het slapen ivm mijn bekken, omdat het dan toch net iets minder pijn doet en ik wat vaster slaap. Overigens helpt paracetamol ook tegen kriebel in de keel! @wencke, Heerlijk die chocomel met slagroom! Ik ging vandaag toch maar voor de muntthee, want die had ik al tijden niet gehad, heerlijk met een beetje honing! @nare verhalen. Ik ken ze allemaal, bevallen met 29 weken, een in de buik overleden kindje 5 uur voor de inleiding, toch dingen die niet waren gezien op de echo en alles er tussen in. Ik sta er niet teveel bij stil, al is het wel zo bij mij dat ik nu wel wat banger ben dan met de eerste. Ik heb immers al een gezond kind, wie zegt dat we weer zoveel geluk hebben. Maar ik ga er idd maar gewoon vanuit dat zulke dingen meer uitzondering zijn en behoorlijk zeldzaam. Al is die van die vrouw met overleden kindje vlak voor de inleiding wel heel sneu, want dit was de tweede keer voor hun, hun eerste hetzelfde verhaal, daarna twee gezonde kids en nu dus weer... @naam. Lastig!! Wij hebben Sofie op het lijstje staan en toevallig heet een goede vriendin zo, maar zolang ik geen negatieve associatie heb bij een naam, vind ik het niet erg als ik al mensen ken die zo heten. Mijn ervaring is dat de naam die je kiest uiteindelijk voor jou onlosmakelijk verbonden is met je kind. Mijn zoontje is vernoemd naar de zanger van de Foo Fighters (lang verhaal) maar als ik zijn naam zie of zelfs de zanger, dan denk ik toch direct aan mn zoontje. @dublin, mag ik ook mee?? En graag ook een stukje digitale appelbol en kerststol! Heb voor jullie nog wel een digitaal stukje stokbrood met kruidenboter in de aanbieding @sparen, Wij doen beide. Wij sparen zelf, om straks te kunnen bijspringen met studie en dingen als rijbewijs enzo. Maar daarnaast sparen we ook echt een bedrag wat gewoon puur voor hem is. Hij mag daarmee doen wat hij wil en het is niet voor studie oid, tenzij hij het daar graag voor wil gebruiken natuurlijk. Uiteraard hoop ik wel dat we hem tegen die tijd verstandig hebben opgevoed en hij het ook voor iets verstandigs gebruikt en het niet gaat verzuipen ofzo @harde werkers, Petje af hoor, zeker degene onder ons die in de zorg werken. Dat is al zwaar genoeg als je niet zwanger bent! @ego, Vandaag dus winkelen in Leeuwarden met mn beste vriendin. Heerlijk om haar en de kids (mijn peetkinderen, zij is ook de voogd van onze kids, dus peettante) te zien. Helaas heb ik niet kunnen genieten van het winkelen zelf. Ik was er om 10.15 ongeveer en we zaten om 11.30 bij de V&D en dat was maar goed ook. Ik kon niet meer en heb constant pijn gehad tijdens het winkelen. Heel erg pijn ook kan ik wel zeggen. Dus het was niet echt fijn. En maakt me ook wel bang voor de komende weken, ik kan echt bijna niet meer lopen ondertussen, dus hoe moet dat over zes weken, of acht weken, of als ik bijna moet bevallen... Wel leuke kleertjes gekocht en eerst genoeg in huis. Straks tegen de tijd dat ik bijna moet bevallen nog maar een keer een poging wagen, want ik moet alleen nog een lekker zacht eerste pakje voor na de bevalling en een klein jasje. Dan heb ik eerst genoeg om de eerste weken door te komen Hier lag trouwens de afhaalkaart voor de blije doos op de mat toen ik terug kwam Als ie nu een dagje eerder was geweest had ik m direct op kunnen halen! Nu maar even langs de Prenatal in Heerenveen morgen op weg naar mn schoonouders. Want we gaan morgen dan eindelijk ook een kerstboom halen! Als ie staat zal ik er een foto van maken!
Ik heb geslapen, maar werd heel vaak wakker. Ik heb liggen zweten, niet normaal. Ik ben nooit ziek, waardoor ik mijn grens niet ken. Ik ga dus toch maar werken en dan kijken we even hoe het gaat. Fijne dag allemaal! Chantal, ik reageer later op jou, moet nl zo weg.