April 2014 beginners

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by M0MMY1987, Apr 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het leek mij leuk een topic te starten voor diegene die ook in deze maand stoppen met hun anticonceptie, om voor een eerste, tweede, derde, etc... te gaan!

Hier na een tijd getwijfeld te hebben, vorige week de knoop doorgehakt en voor ons tweede kindje te gaan! Op maandag 7-4-2014 heb ik mijn Mirena laten verwijderen. Tijdens mijn Mirena had ik elke maand wel 1 dag lichtelijk bloedverlies (een regelmatig cyclus dus) en in het weekend van 5-4-2014 ook licht ongesteld geweest. Mocht mijn cyclus nog steeds correct zijn, zou ik rond 18 april een eisprong moeten hebben, maar goed, dat is een wilde gok, eerst maar zien hoe het gaat.

Wij staan er bij onze tweede totaal anders in, onze eerste was onverwachts. Ik was gewoon zwanger en meteen moest die knop om! Nu hebben we het er bewust over gehad, bewust voor gekozen, de hele aanloop er naartoe is zo anders. Bij onze zoon totaal niet bezig geweest met 'vruchtbare dagen' etc, wist er helemaal niks van! Nu voel ik toch best spanning, zal het wel lukken? Hoe gaan we te werk? Hoe lang zal het duren? Allemaal dingen, die ik toen met mijn eerste zwangerschap niet had.

Maar goed, het lijkt mij gewoon leuk om elkaar te volgen, tips uit te wisselen, ervaringen te delen, noem het allemaal maar op! Zodra je zwanger bent, kun je overstappen naar het 'zwanger zijn' topic en over gaan in je uitgerekende maand, wie weet komen sommigen van ons elkaar daar weer tegen ;):D Ohja, ik ben overigens net 27 geworden.

Liefs en succes! ;)

2. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

Nov 17, 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Hoi hoi !
    Wij zijn ietsjes eerder gestopt met de pil namelijk 7 maart en volgens de cyclus die ik heb met de pil zou ik vandaag ongesteld moeten worden.
    Verder zijn onze verhalen echt hetzelfde van onze zoon waren we ook zomaar zwanger en idd het hele proces is anders nu.. ik ben stiekem best zenuwachtig of ik in de komende dagen of weken nog ongesteld word. Ook al weet ik dat het redelijk zeldzaam is in ronde 1 al gelijk zwanger te raken na de pil ! :)

3. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Oehh wat spannend @b0otjuh! Grappig dat we in dezelfde situatie zitten met de eerste en nu de tweede! Ik had er nooit zo bij stil gestaan en snap nu wat iedereen bedoeld met die zenuwen haha!

Wij zijn dan nog maar net begonnen, maar ik ken er genoeg om mij heen die meteen in de eerste ronde zwanger zijn geworden. Maar die klusten dan ook echt elke dag! Dat hoeft van mij dan weer niet, het moet wel leuk blijven en geen 'moetje'.

Ik ben benieuwd of je een posi test krijg!

4. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

Nov 17, 2011
    326
    0
    0
    provincie utrecht
    Nou inderdaad, nu pas snap ik iedereen die aan het tellen en doen is !
    Net wat je zegt dat elke dag klussen hoeft voor mij ook echt niet, mijn man(de eeuwige optimist) denk al te weten dat het raak is maar ik ben er nog niet zeker van.
    Ik twijfel ook op welke dag ik zal gaan testen.. ik wil niet te vroeg omdat ik bang ben mezelf blij te maken om niets ;)

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Hoi hoi, hier ook net begonnen :)
    Ik ben 30 jaar, we gaan nu voor ons eerste kindje. Spannend hoor!
    Ik heb 2 april onttrekkingsbloeding gehad na laatste pil. Vorige week bij action wat testjes wezen halen en foliumzuur gestart, nu wachten op mn eerste ei :)

6. lizz1981

lizz1981 Actief lid

Apr 9, 2014
    104
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik twijfelde of ik me aan zou melden, maar heb het toch maar gedaan hihi. Wij zijn ook net met de pil gestopt, eind februari, maar willen eigenlijk pas rond juni echt ervoor gaan. Even ontpillen, en lichaam weer op orde krijgen.

Afgelopen maand voor het eerst ongesteld geworden met een cyclus van 29 dagen, dus ik wacht nu op mijn 2e ongesteldheid met hopelijk net zo'n mooie cyclus. Ondertussen doen we het niet veilig dus mocht ik zwanger raken dan is het meer dan welkom. Ik merk alleen aan mezelf dat ik er toch wel erg mee bezig ben, meer dan ik zelf zou willen. Zou het een beetje los willen laten. Heb een persona gekocht om mijn ovulatie in de gaten te gaan houden en wil hier mijn volgende cyclus mee gaan beginnen. Ben dus nu in de weer met ovulatietesten van de action..maar op dit moment zou mijn vruchtbare periode moeten zijn, maar uit de testen komt helemaal niets..Raak ik gelijk een soort van in paniek of er geen eitje bij mij vrijkomt...Mijn vriend maakt zich allemaal niet zo een zorgen..

Het lijkt me leuk om me hier aan te sluiten op dit forum. Het is overigens voor ons het eerste kindje en ik ben 32.

7. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

Nov 17, 2011
    326
    0
    0
    provincie utrecht
    Spannend hoor hanneke! :)

8. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    @1Hanneke welkom! Spannend allemaal he.. Het is altijd maar weer een beetje gokken wanneer je eisprong is als ik het zo allemaal lees! Ik hoop dat mijn cyclus net zo is als tijdens mijn spiraal, dan zou mijn banner moeten kloppen, maar dat weet ik natuurlijk nog niet..

Ik zou begin mei kunnen testen, maar ik heb steeds het idee dat ik nog een doorbloeding zou moeten krijgen (omdat spiraal verwijderd is) maar volgens de gynaecoloog hoeft niet zo te zijn. Omdat ik een regelmatig cyclus had, 1 dag in de maand heel licht ongesteld, tijdens mijn spiraal en afgelopen weekend een lichte bloeding heb gehad, zou het dus goed kunnen dat ik in het begin van mijn cyclus zit.

@b0otjuh, wil je vandaag nog afwachten? Ik zou op van de spanning zijn haha en het liefst zsm willen testen Ö haha

9. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Naar is dat he, ik ben er meer mee bezig dan ik zou willen. Ik ben dan niet bezig met ovutesten etc, maar wel met mn cyclus, ondanks dat ik deze geen eens nog weet haha! Lastig dat de ovutests niks aangeeft, kan zijn dat je wel een gemiddeld cylus heb, maar eerder of later je eisprong hebt (vriendin van mij had hem namelijk erg vroeg al, maar wel een gemiddeld cyclus van 30 dagen).

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Hallo hier nog iemand die april gestart is.
    1 april begon mijn ontrekkingsbloeding, nu gestopt met de pil en afwachten maar. We gaan voor ons eerste kindje en we gaan nu ook de eerste ronde in.
    Ik vind het allemaal erg spannend en ondanks het vele lezen over zwangerschappen etc. weet ik toch niet zo goed wat ik kan verwachten. Dus ik laat alles maar op me afkomen (als dat lukt).
    Merk nu al dat ik er zoveel mee bezig ben, en dit is pas ronde 1..
    Maargoed we zullen zien, ik vind het leuk om mee te lezen hier!

11. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Het grappige is, toen ik zwanger was van mijn zoontje zat ik ook hier, maar onder een andere gebruikersnaam. Deze heb ik later verwijderd, maar als ik kijk bij de uitgerekende maand topic van toen, staat mijn verhaal van bevalling en de loop er naartoe nog steeds hihi, ga dat eens een keer allemaal kopiëren en uitprinten. Want sommige dingen herinner ik me al geen eens meer Ö

12. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

Nov 17, 2011
    326
    0
    0
    provincie utrecht

Voor ons is t ook ronde 1 en ik ben er ook veel meer mee bezig dan ik had verwacht! Vind het ook echt super spannend en erg leuk t hier met jullie te kunnen delen.

@mommy1987 .. ik probeer mezelf echt vreselijk te beheersen!! Mocht ik toch vandaag nog testen laat ik het je weten ;)

13. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Ik denk als je er op een positieve manier veel mee bezig bent er niks aan de hand is. Maartoch je hoort wel eens verhalen van vrouwen die er veel mee bezig zijn en daardoor niet ongesteld worden of ineens symptomen krijgen.. Daar ben ik zelf een beetje bang voor. En aangezien dit pas ronde 1 is, moet ik mezelf niet teveel druk maken want eigenlijk verwacht ik ook niet dat het in 1 keer raak zal zijn, maar zeg nooit nooit!

14. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

Nov 17, 2011
    326
    0
    0
    provincie utrecht
    Klopt inderdaad.. dat is ook eigelijk de reden waarom ik me probeer in te houden met testen :)

15. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Hallo allemaal!

Mag ik me ook aanmelden? Bij mij is de Mirena gisteren verwijderd.
    Wat zag ik daar tegenop en wat was dat nergens voor nodig zeg! Voelde helemaal niets! Heb jij daar nog last van gehad Mommy87?
    Ik ben trouwens anderhalf jaar niet ongesteld geweest met het spiraal dus heb geen idee wat me qua cyclus te wachten staat. de banner is een gokje.

We hebben een dochter van 2.5 jaar oud.
    En hebben dus recent besloten voor een tweede te gaan. Laat ik het zo zeggen, ik heb mijn man voorzichtig die kant uit getrapt. :D
    'schat, volgende week gaat het spiraaltje er uit, als je nog niet klaar bent voor een tweede moet je zelf voor anticonceptie zorgen.'
    Toen zag hij het eindelijk ook zitten en vindt het ik weer net zo spannend als ik! :)

16. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Ik verwacht het hier ook niet meteen hoor, probeer ook nuchter te blijven. Vandaag lichtelijk bloedverlies, maar of dat nog van de verwijdering is, of misschien een goede doorbloeding? Ik hoop het tweede, dan is het meteen een goede start van een beginnende eerste cylus, nu weet ik niet 100% of het klopt!

@b0otjuh, knap dat je je kan beheersen hihi!

17. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Ik heb geen last van verwijderen gehad. Het was mijn tweede spiraal, de eerste zat verkeerd, maar daar totaal geen last van gehad bij het zetten of verwijderen daarvan. Maar de tweede deed bij het zetten vreselijk zeer, dus was ergens bang voor het verwijderen hiervan, maar heb niks gevoeld. Nu wel licht bloedverlies, of dat nou is van het verwijderen of een eerste echte doorbloeding, weet ik niet?

Hahah grappig verhaal met je man. Bij mij was het juist andersom, ik twijfelde nog, maar mijn vriend heeft me echt overgehaald.

18. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Logisch, het is ook een hele stap!

En we weten nu meer dan bij de eerste. Bij ons was de eerste wel een bewuste keuze. Maar je weet eigenlijk niet wat je moet verwachten tot het zover is. Gister had mijn dochter weer een jekyll and hyde middag, op zo'n moment twijfel ik wel even. 'waar beginnen we aan?!'
    Maar het is niet alleen twee keer het drama natuurlijk maar ook twee keer de mooie momenten en die wegen nou eenmaal zwaarder!

Dus... laat maar weer komen die gebroken nachten. slik! haha ;)

19. Rifer

Rifer Actief lid

Apr 9, 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen :)
    Wat een spannende tijd komt er aan hè?

Ik ben in maart gestopt met de pil en 1 april ongesteld geworden.
    Wij gaan voor ons tweede kindje.

Hopelijk allemaal gauw zwanger!!

20. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

Oct 25, 2009
    280
    0
    0
    Hahahaha heel herkenbaar! De iets mindere momenten denk ik maar niet aan, de mooiere momenten vindt ik toch veel leuker. Al moet ik zeggen dat onze zoon erg makkelijk is, maar het eerste jaar constant gebroken nachten gehad :p ik denk nu steeds: nu kan ik dingen 'anders' doen, die ik toen niet heb geprobeerd of gedaan haha!

Share This Page