@ciprilla, ik zou er inderdaad ook beetje raar van opkijken, maar aan de andere kant ook lief dat ze interesse toont. Tja, altijd lastig zo'n situatie. @ireen83, dat hadden wij dus ook de eerst keer dat ik zwanger bleek te zijn. Mijn vriend rookt, ik ben een gezelligheids roker. Dus met visite steek ik ook graag één op. Maarja toen ik zwager bleek te zijn, moesten we het wel zeggen dat ik zwanger was, omdat wij niet meer willen dat er in huis gerookt wordt. Iedereen om ons heen weet nu dat we er mee bezig zijn, maar willen toch proberen het geheim te houden als het zover is. Het roken kan ik wel laten en ze weten dat ik er soms ook gewoon geen behoefte aan heb. Mocht ik nu wel zwanger raken, zeggen we gewoon dat ik ongesteld ben geworden. De enige optie om het nog een beetje verborgen te houden tot 10 weken
@Jeanne Gezellig! Ik heb nu toch een beetje krampjes/steekjes onder in mn buik.. misschien toch eisprong?!?! Leuk die onzekerheid
K heb ook duidelijk krampen in mn onderbuik vandaag, is eerste keer dat ik op zoiets let maar denk wel dat het mn ei is. Ovulatietest blijft vaag, streepje wel duidelijk zichtbaar nu terwijl ik eerder heel goed moest kijken, maar lang niet zo donker als teststreep. Misschien is mn piek kort of heb ik relatief weinig LH. Maar vooralsnog houdt ik het op vandaag ei dus dan wordt nod de 28e. Tot nog toe best goed gegokt
Hoi meiden, Allemaal een goed weekend gehad? Ciprilla, spannend! Inderdaad klussen geblazen hihi! Wel een beetje apart van je vriendin ja, wel erg persoonlijk, maar ze bedoelt het vast goed! Sieza, dan wel lastig dat iedereen het weet ja, maar vast genoeg smoesjes te bedenken toch? hihi Wat mooi als tweede naam Ferdy, dat zal je moeder vast geweldig vinden! Jaenne, welkom en succes! Hoeveel kindjes hebben jullie al? Ireen, spannend zeg woensdag, hopelijk geen gevolgen voor je man! Ojee het weekend word dus of lastig of inderdaad meerdere vertellen! Dan is zwanger willen worden toch weer lastig hè..Nog steeds niets meer te bekennen dus? Mommy, wat een geweldige opmerking van je zoon haha! Heerlijk die kinderlogica! Lola, hoe is je allereerste nachtdienst gegaan? Viel het mee? Ojee op naar een zusje dus hihi, alleen lastig te bestellen he haha! Hanneke, wat leuk dat jullie al helemaal uit de babynamen zijn hihi! Voor een jongetje vond/vind ik het zo lastig! Doordat ik met kinderen werk vallen er al veel namen af (gezien ik een naam niet wil associëren) De meisjesnaam die we voor de eerste hadden hebben we bewaard voor de tweede hihi. Lisanne, welkom en succes! Hier gister en vandaag ook draden trekken haha! Maar als mijn cyclus volgens gemiddeld loopt heb ik morgen mijn ei. We hebben het afgelopen dagen dan ook maar alvast gezellig gemaakt hihi Pff al die gevoelens ook en waarschijnlijk hebben we die normaal gesproken ook maar valt het niet op haha!
Zag al een lijstje voorbij komen, veel voor een eerste of tweede kindje! Wij gaan inmiddels alweer voor een vierde en we hebben er ook bewust voor gekozen om een aantal dingen anders te doen dan toen ik van onze 3 jongens zwanger raakte.. -veel groene thee, zout voedsel, geen zuivel en sex op de dag van de eisprong Schijnen dingen te zijn die worden gezien als typische 'jongensverwekkers' Dit keer geen thee, zoutarm dieet, veel yoghurt en melk, verse aardbeien en frambozen en als laatste: minimaal twee dagen tussen aan de klus en de eisprong Wij zijn benieuwd of die oude wijven trucjes iets uithalen! En ach 'werkt' het niet dan heb ik een nog groter mannengezin om van te houden! Even voor de duidelijkheid: Er zijn bizarre dieten waarin vrouwen zich letterlijk uithongeren ;geen ontbijt, voedsel met amper voedingswaarde en hele kleine maaltijden en dat alles maandenlang.. Nou dat ga ik dus niet doen! Mn lichaam in een gezonde conditie houden om een gezond kind te krijgen van welk geslacht dan ook staat voorop
Op naar een meisje dus Jaenne! Wauw de 4de al! Wat ontzettend leuk! Stoer drie jongens! Mama met haar mannen geweldig! Nou ben heel benieuwd of je dieet zal werken haha!
Welkom Jaenne! Wow! Wat cool vier mannen in huis! Heerlijk lijkt me dat! En druk! Ik was er zo heilig van overtuigd dat ik zwanger was van een jongen dat ik heb zitten huilen toen bleek dat ik in verwachting was van een meisje. "Maar ik kan helemaal geen haren invlechten! " was mijn letterlijke reactie. LOL! Inmiddels draai ik daar mijn hand niet meer voor om! Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn van een meid! Hier nog niets te bekennen. Wel PMSserig. We'll see!
Haha nog nooit gehoord van die dieten maar uhm moet dan je man niet dat dieet doen ipv jij? Het is namelijk de zaadcel die het geslacht bepaalt! Grappig feitje: bij onder andere schildpadden en krokodillen wordt het geslacht van de jongen bepaald door de omgevingstemperatuur van het ei. Bij een lage temperatuur zijn er meer mannetjes, vrouwtjes houden van warmte haha.
Hanneke dat heb ik ook gehoord! Zowel dat de man bepaald en dat de omgevingstemperatuur bepalend is voor het geslacht van krokodillen. Van schildpadden wist ik het niet! Ik vermoed overigens dat ik toch rond het weekeind een eisprong heb gehad. Dus zou ik niet aankomend weekeind maar het weekeind erop ongesteld moeten worden. Want volgens mijn handige boek vindt de menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong plaats. Met een variabel van twee dagen.
Spannend ireen! Kweet het hier toch nog niet zeker, mn ovulatietest loopt op haha. Absoluut donkerder als gister maar nog niet zo donker als controlestreepje. Kan nog steeds draadjes trekken... misschien was het toch geen ei dan gister haha
Gelukkig geen negatieve reacties! Toen ik het tegen een collega vertelde kreeg ik direct allerlei opmerking over ondankbaarheid En dat van iemand die 1 kind heeft, graag een meisje wilde, een meisje kreeg en nu ook geen kinderen meer wil Hanneke; mannen leveren inderdaad de X en Y af maar dat is ongeveer 50/50 dus bepaalt ie in principe nog niks.. Tenminste.. Mannen die veel roken, drinken en overgewicht hebben schijnen meer X te hebben omdat bij zwak zaad de sterkere X overheerst. Nou is dat bij mijn man allemaal niet van toepassing haha dus gaan we uit van 50/50 X en Y Met het dieet zou ik het ph van mn lichaam omlaag kunnen brengen wat gunstig zou zijn voor X (het zwakkere Y zaad doet het beter in een hoog ph) En de timing is gebaseert op de langere levensduur van X.. Met 2 dagen tussen klussen en ei zou theoretisch gezien het meeste Y al afgestorven zijn.. Naja er zijn heel wat theorieen over.. Voor mij is het meer dat ik nu het tegenovergestelde doe dan dat ik bij de jongens deed Ireen; spannend! Nu op het wachtbankje! Grappig die omzwaai die je dan maakt naar meisjesmama! Had er eigenlijk nooit echt over nagedacht.. Pas nadat de derde geboren was begon het te kriebelen Voelen jullie de eisprong ook? Ik ga ovulatietesten doen voor de zekerheid maar ik voel m eigenlijk altijd precies.. En dan hoppa altijd precies 13 dagen later weer ongi. Ontzettend handing aangezien mn cyclus zelf weleens wat dagen verschilt, zo weet k toch precies wanneer het shark week is
@jeanne jeetje, gezellige boel bij jullie! Toch zou ik liever zoveel jongens in huis hebben dan dezelfde hoeveelheid meiden met al dat gekibbel Hoop dat het jullie nu mag lukken voor een kleine meid! @ireen, dt is wel een kleine teleurstelling, maar vind de opmerking wel leuk hahaha.Alles is te leren toch?! @hanneke, dat is een goede verklaring waarom de meeste vrouwen het altijd koud hebben
@Jaenne gaaf joh allemaal mannen in huis! Even lichte paniek gisteravond.. Mijn vriend heeft zijn zorgen geuit over het vaderschap.. Hij is bang dat hij niet volwassen genoeg is en hij weet niet of die t allemaal wel kan. Maar hij wil wel een kindje. Pff wat moet ik hier nu mee?! Ik heb hem al verteld dat het normaal is om die gevoelens te hebben en dat het echt niet allemaal aan onze leeftijd ligt. ( 21 en 22 ) We zijn natuurlijk jong masr we hebben allebei al zo lang een kinderwens samen. Ik ben een beetje radeloos want aan de ene kant zegt die ja ik wil het, maar ook geeft die aan dat die het eng vind etc.. Ik zag het echt even niet meer zitten, heb dit wel voorzichtig duidelijk gemaakt maarja niet te erg want wil hem niet onder druk zetten. Moeilijk moeilijk moeilijk!
Pff, moest aaardig even wat terug lezen hihi! Allereerst welkom nieuwelingen haha even in het algemeen! @Ireen, bij jou dus ook geen ongi meer, hier ook niet! Zondag mooi rood bloedverlies, gister alleen nog bruin en vandaag niks meer. Ik weet dus nog steeds niet wat ik hier nou allemaal van moet denken. En net als jij, heb ik ook in 1 week tijd al 2 eisprongen gehad hahahaha @Ciprilla misschien moet je vriend even aan het idee wennen. Nu het allemaal toch wat serieuzer wordt. Mocht het moment daar zijn van een posi test, ben ik ervan overtuigd dat hij blij is! Tenslotte wil hij, ondaks twijfels, toch een kindje! Gewoon veel over praten. En wat betreft de interesse van je vriendin, is niks ergs. Een vriendin en ik lopen gelijk op en weten van elkaar dat we voor een kindje gaan. Wij hebben het er, ehh, gewoon openlijk over haha. Lijken in woorden net mannen af en toe. Een andere vriendin weet het ook, daar praat ik er niet zo heel uitgebreid mee op zo een manier. @1Hanneke; Spannend zeg, je ei zit er wel echt aan te komen denk ik! Flink aan de klus dus en dan daarna weer wachten Ik probeer vanaf nu weer even bij te lezen haha, anders wordt het lastig! Hier had ik zondag nog helderrood bloedverlies, maar dat werd gister alleen maar viezig en bruinig en vandaag dus helemaal niks meer. Geen idee meer waar ik vanuit moet gaan, of dit nu mn eerste echt cyclus/ronde is. Of dat mijn banner gewoon nog klopt Ik hou nu 2 data aan voor mijn eisprong, de datum van mijn banner en de datum van mijn ongi afgelopen weekend, wat dan zou beteken dat ik rond de 27ste mijn eisprong zou moeten hebben. Rond deze data ga ik maar even met ovu-tests in de weer
Joh ciprilla wat naar zo'n gesprek! Jullie hebben wel samen besloten te stoppen met anticonceptie toch? Ik denk dat het wel normaal is dat een aankomend vader of moeder gaat twijfelen ergens in het proces, als een beetje doordringt wat er allemaal gaat gebeuren nu. Ergens zijn we allemaal wel eens bang om te falen toch? Maar ik geloof dat we eigenlijk als mens gemaakt zijn om kinderen te krijgen, dat iedereen wel een vader/moeder instinct in zich heeft en het vanzelf goedkomt als het zover is. Misschien heeft hij even wat tijd nodig, beseft hij nu ineens dat je zomaar nu zwanger kan zijn en hij dan vader wordt. Je kan hem misschien bemoedigen door uit te spreken dat je in hem gelooft, dat je zeker weet dat hij een geweldige vader gaat zijn. Misschien weet je voorbeelden/eigenschappen te noemen waarom hij zo geweldig gaat zijn. Probeer te achterhalen wat het precoes is waar hij bang voor is en dat te relativeren. Sterkte he! Jullie komen er vast wel uit samen Jeanne, ik kan heel goed begrijpen dat je graag een meisje wilt hoor! Betekent niet dat je niet blij bent met je jongens toch... vind die theoriën wel interessant hoor. Vraag me af of je met voeding echt je ph kan beïnvloeden in je lichaam, aangezien je lichaam dat heel nauwkeurig vast probeert te houden. De ph van je urine kan je wel beïnvloeden door vlees/vegetarisch te eten of cramberrysap tegen blaasontsteking, wordt urine zuur van. Maar of dat helpt in je baarmoeder...? Ik kan me ook wel wat voorstellen dat x of y sterker of sneller is, maar is het dan ook zo dat er meer meisjes geboren worden als jongens? Aangezien tegenwoordig veel mensen overgewicht hebben/roken/drinken en x ook nog langer zou overleven? In ieder geval, ik hoop voor je dat het werkt en je een meisje krijgt hihi Ik weet nog niet zeker of ik mn eisprong voel, dacht gister van wel maar ovulatietest zegt dat ie nog komt. Heb bijna altijd pil geslikt en in de tijd zonder heb ik compleet niet op mn cyclus gelet haha.
Heb nog niet bijgelezen, maar mijn spiraal is eruit! Volgende week verwacht ik mijn menstruatie en dan kunnen wij aan de bak!