April 2014 beginners

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door M0MMY1987, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ohw lizz... probeer je niet te druk te maken joh, komt allemaal goed!
    Ik heb er hekel aan als mensen tegen me gaan zeggen dat ik los moet laten want dat is zooooo moeilijk als je zoooo graag wilt. Ik probeer druk te zijn met andere dingen, leuke dingen te doen, minder op zp te zitten, helpt wel op zich... scheelt deze ronde ook dat ik niet weet wanneer mn ei was, alleen ongeveer de week na pinksteren, maar zit dus niet elke dag te tellen nog zoveel dagen... dan slaap ik niet namelijk ;) al wordt het nu wel spannend hoor, nod nadert en nog geen roze veegjes zoals vorige keer ;)
    Ik neem wel foliumzuur en heb als t potje zo leeg is vitaal zwanger van kruidvat gehaald, leek me toch wel handig met beetje extra erin. En probeer op te letten met gezond eten, niet rauw en genoeg groente en fruit. Mn man neemt niks extra, probeer hem alleen gezond eten voor te zetten. We roken en drinken niet eigenlijk dus daar geen zorgen om.
    Ik zou vooral stoppen met nare dingen googelen en ik zou verder ook niet teveel rare dingen gaan doen. Je cyclus is prachtig kort en regelmatig! Van je af praten en proberen te relativeren met je vriend. Mijn man is daar goed in, zo van maakt niet uit, heb liever de verjaardag verder na de feestdagen anders is het druk, maart is leuker als februari want dan wordt het alweer bijna lente, je bent nog jong en wordt echt wel zwanger... ;)

2. Rifer

Rifer Actief lid

9 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Sorry dat ik zo afwezig was. Had het nogal erg druk, met werk, onze zoon, vakantie en zat niet helemaal lekker in mijn vel.
    Heb afentoe met jullie meegelezen :)
    Hopelijk volgen er gauw meer zwangeren! En inderdaad geef de moed niet op hoor!

Vanuit hier wel goed nieuws, heb gister een DA eigen merk zwtest gedaan en daar kwam in eerste instantie een lichtestreep.
    Heb net de cb test gedaan en daar staat het gewoon: zwanger

Nou wat ik al zei hopelijk volgen jullie snel allemaal

Succes en veel klusplezier!

3. lizz1981

lizz1981 Actief lid

9 apr 2014
    104
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rifer, wat goed! gefeliciteerd!!

thanks Hanneke, mar ! Het gaat de ene x wat makkelijker dan de andere keer. Zit vandaag op dag 13 en nog geen ei, terwijl ik normaal dag 11/12 mijn ei heb. Mijn vriend zei al des te beter omdat dag 11 nog best vroeg is natuurlijk maar ik maak me altijd zoooo druk gelijk, bang dat ik helemaal geen eisprong heb bla bla bla. Volgende ronde stop ik ook met de ov testen en heb ik meer rust hoop ik! Iedereen om me heen raakt zwanger, echt de 1 na de ander en dan denk ik weer ik zal wel weer zo'n pechvogel zijn die straks jaren bezig is....maar goed..stress is natuurlijk helemaal niet goed dus loslaten zou erg goed voor mij zijn, voor zover dat mogelijk is natuurlijk. ik ga proberen minder te stressen en erover na te denken, dus ook minder op ZP aanwezig zijn...

4. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Rifer gefeliciteerd !!:)

Ik ben nu net ongesteld geworden helaaas :( op naar ronde 4 .....

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Rifer gefeliciteerd!!! :D

lizz joh je ei doet het al 3x heel netjes, waarom zou ie nu ineens niet komen? Statistisch gezien wordt 90% geloof ik binnen het jaar zwanger, dus de kans is veeeeel groter dat het gewoon normaal gaat lukken ja. Er is altijd een kans dat het niet zo is, maar ik leef liever bij de dag met de positieve instelling dat het goed gaat komen, dan rekening houden met wat er allemaal misschien per ongeluk zou kunnen mis gaan... Dan maak ik mezelf helemaal gek en geniet nergens meer van.
    T helpt mij wel dat ik niet precies weet wanneer mn ei was hoor. Is op dit moment ook niet nodig om precies te weten, als je het gewoon met enige regelmaat gezellig kunt maken.

Ik zit op dag 26 nu... wordt toch wel spannend hihi. Geen ongi tekenen, maar durf ook nog niet te testen. Van t weekend misschien... ;)

Ohw balen bootjuh... :(

6. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    @ loslaten even een mooi gezegde:
    Het gaat niet om loslaten, anders had je dat al lang gedaan. Laat het zijn.

@Rifer: Proficiat!!

@ lizz: geen ovutesten...daar beginnen we (nog) niet aan. En wat hanneke al aangaf 90% raakt binnen een jaar zwanger. Als je eens zou kijken naar wat er tijdens de bevruchting allemaal mis kan gaan, dan weet je dat het niet zomaar in n paar keer gaat lukken. Eerst moet t al bevrucht raken, zaad moet op het juiste moment daar zijn (gelukkig kan het ong 48u overleven, om het juiste moment af te wachten) Dan de bevruchting zelf..zaadje moet wel sterk genoeg zijn, dan de reis door de eileider voor de hechting in de baarmoeder...eenmaal misgegrepen zal het dus ook niet innestelen. Daarbij mochten er DNA afwijkingen zijn dat zal het eitje vanzelf weer afgestoten worden. En dan om te bedenken dat je een tijdsbestek hebt van ..pak een 18-20u in een meestal 28d cyclus is het een wonder dat 90% binnen 12 pogingen zwanger raakt.

Dat is een schattting van +-234u van de 8760u in 1 jaar. Dat is 2,7% van alle tijd in een jaar dat je zwanger zou kunnen raken. Echt als je binnen 4 rondes zwanger bent dan mag je van geluk spreken! Heb geduld...laat het zijn ;)

Betreft alle zwangeren rond je heen: Je bent er nu extra of gefixed. Anders zou een zwangere dame niet worden gezien of snel vergeten. Nu blijf je denken, he dat wil ik ook, waarom lukt het niet. en denk je er zelf s avonds en dagen later nog aan. (en wie weet zijn die zwangere dames ook al wel een jaar bezig geweest)

7. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Hoi Dames,

Weer even een update van mij! Ik begon zo enthousiast aan dit topic, maar merkte dat ik het lastig vond/vind het bij te houden/lezen. Ik zie aan de NOD - lijst dat grotendeels aan het oefenen is of in afwachting, een enkele zijn zwanger; gefeliciteerd!

Hier op 4-5 mijn eerste echte ongi gehad, begonnen aan ronde 1. Op 3-6 mijn tweede ongi (toen niet op het juiste moment geklust, eisprong wel herkend) en nu dus in ronde 2. Volgende week dinsdag kan ik testen (dan zijn wij ook op vakantie).

Ik heb flink gerommel en steekjes onderin, geen ongi gevoel en naar mijn idee rond het juiste moment geklust, ik vind het nu dus behoorlijk spannend! Of het zit in mijn hoofd, kan natuurlijk ook ;)

8. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Rifer gefeliciteerd!

Mommy, spannend!

9. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Bootjuh balen zeg. Hopelijk wordt dit niet zo een lange ronde.

10. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    pff dag 28... te spannend ;)
    nog steeds geen enkel kleurtje te bespeuren in tegen stelling tot vorige keren dus dat lijkt wel heel positief ;)
    Voel ook wel gerommel/druk in mn onderbuik en gevoelige tepels waar vocht uit komt...
    maar durf toch nog niet te testen whahahaha

Mommy fijne vakantie zometeen! Hopelijk met positieve test :)

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dames, ik hoop dat het snel raak is voor jullie allemaal!

Rifer, van ♥te!

Hier alles oke.. Behalve de 'normale' kwalen.. Ontzettend moe en misselijk!

12. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Ik kon me niet inhouden, heb ook een topic geopend..

Mijn predictor early geeft duidelijk positief, een uur later Clear Blue digital gedaan, die gaf 'niet zwanger' aan.. Beetje verwarrend dus..

Bijgevoegde bestanden:

13. b0otjuh

b0otjuh Actief lid

17 nov 2011
    326
    0
    0
    Ik werk parttime in de thuiszorg en de rest van de
    provincie utrecht
    Oww jeetje mommy spannend !!!:)

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Volgens mij heeft clear blue stuk meer hgc nodig dan predictor early. Misschien kruitvat 2v5 nog eens proberen? T lijkt wel erg op goed nieuws! :D

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mommy, hoor vaak slechte verhalen over de predicter. Dus zou een action of kruidvat halen.
    Ook is de CB mindet gevoelig! Er is hoop!

16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Inderdaad even wachten en een andere test halen mommy.
    Die van de kruidvat zijn wel goed en CB ook wel begreep ik.

Hier had ik 6-6 mn laatste periode. De afgelopen 2 maanden kwamen we er gewoon niet aan toe door drukte en aangezien we vinden dat het wel leuk moet blijven doen we ook niet aan "we moeten NU".
    Maar deze maand is het wel gelukt om tijdens de vruchtbare dagen te klussen.
    de 21 zou het de meeste vruchtbare dag zijn dus we hebben lol gehad op de vrijdag ervoor en de zondag erna (omdat we het zo leuk vinden haha)
    Volgend allerlei calculators zou ik afgelopen donderdag de innesteling moeten hebben gehad, en laat ik die dag nu enorm last hebben gehad van slijm en weetikveel.
    Ook had ik van de week wat last van mijn buik onderin.
    Ik ben er rustig onder en zie volgende week wel of ik ongesteld ga worden of niet. Het is tenslotte pas de eerste echte poging. WOrdt vervolgd!

17. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb vanochtend licht streepje :D
    Moet wel goed kijken maar mn man ziet hem ook ;)
    Ook al paar dagen aparte druk in mn onderbuik, beetje alsof je hele volle blaas hebt en daar druk van voelt, maar dan zonder dat je naar de wc moet ;)
    Geen enkel drupje bloed ook en volgens mij officieel overtijd nu :D

18. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Moment, het blijft nog even spannend. Hopelijk straks met een andere test ook een streep.

Hanneke voorzichtig gefeliciteerd. Hopelijk wordt je streep snel donkerder.

19. SW1

SW1 Bekend lid

13 mrt 2014
    696
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rifer gefeliciteerd!
    Mommy en Hanneke spannend!!

Ik weet niet zo goed hoe het werkt met die lijst kopiëren, maar dit wordt ons 2e kindje. Er staat nu 1e haha.

Hier nog een hele tijd aan het wachten. Ik was er heel veel mee bezig in tegenstelling tot bij de 1e. Nu klussen als we echt zin hebben en ik noteer het niet meer. Testen doe ik pas 2 aug (28juli nod).

Ik gebruik ook mama vitamines voor foliumzuur.

Succes allemaal

20. SW1

SW1 Bekend lid

13 mrt 2014
    696
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja leeftijd 25

Deel Deze Pagina